Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2007
‎Oso labur. Neurketa hauek azaldu dituzten joerak aldatu edo bizkortuko badira, ezinbestekoa izango da Iparraldean eta Nafarroan euskararen aitortza eta status ofiziala lortzea eta Euskal Herri osoan, hizkuntza politika eraginkorrak sustatzea, ezagupenetik erabilerarako jauzia eragingo duten lan ildo estrategikoak indartuz eta indar berezia eginez haurren eta gazteen adin taldeetan.❚
2008
‎Horrez gain, edo horren gainetik, lortu litzateke langileek euskaraz lan egitea itzulpenetara jo behar izan gabe. Beraz, lehentasunezkoa litzateke euskaraz ere sortzea balio komunikatiborik handiena duten lan jardunak, hau da, zabalkunderik handiena dutenak. Eusko Jaurlaritzaren euskararen erabilera normalizatzeko IV. planean, hain zuzen, azpimarratzen da lan jardunen azterketa komunikatiboa egin behar dela erabakitzeko zeintzuk izango diren euskaraz ere landuko diren komunikazioak.
2010
‎HAUSNARTU Soziolinguistika Klusterrak 2008an abian jarri zuen lehiaketa da, euskal soziolinguistika teoriko eta metodologikoaren garapena eta berrikuntza bultzatzeko asmoarekin. Deialdia ekoizpen zientifikoetara mugatzen den arren, eremu horrezaz eman daitekeen adierarik malguenari eusten dio, eta, hortaz, parametro horien barruan ekarpenen bat egiten duten lan oro du jomuga egitasmo horrek. Irizpide zabal hori aintzat hartuta, Eusko Jaurlaritzaren eta Gipuzkoako Foru Aldundiaren laguntzarekin buruturiko 2009ko edizioko hiru lanok saritu ditu epai-mahaiak:
‎Gorakada honen eragileak izan dira Eusko Jaurlaritzarekin sinatutako kontratu programa eta UPV/EHUko Euskara Zerbitzuak. Argitalpen Zerbitzuak eta zenbait irakaslek egin duten lana. Itzuli beharreko liburuak aukeratzeko orduan irizpideak zehaztu behar dira.
2012
‎Hizkuntzari eustea eta hizkuntza ordezkapena ikerbide kualitatibotik jorratu duten lanen artean ikuspegi antropologikoa da sakontasun handiena erdietsi duena. Azterbide hori jorratu duten ikertzaileendako hiztunen hautuek beren kultura balioak islatzen dituzte eta hautu horiek hizkuntzaren irauteari edo galtzeari eragiten diote.
‎175, astean 4 orduz lanean, ahaleginean. euren barruak betetzeko baina baita herritarrona goxatzeko ere. zer litzateke herria kultur talde horiek gabe? Aitortzen da talde horiek herria biziarazteko egiten duten lana, eta kontziente gara, bai herritarrak, bai erakundeak, baita taldekideak eurak ere, jarduera publiko bat egiten den heinean, kultura eta hizkuntza zehatz bat transmititzen direla?
2013
‎Nahiz eta datarik gabeko ikerlanak ugariak diren eta, hortaz, kopuru horrek bilakaeran eragin zezakeen, ikerketek goranzko joera nabarmena erakutsi dute 2007tik 2013ra bitartean (15etik 32ra). Azken urte horretan abiatu eta hurrengo urteetan burutuak izateko zain dauden lanak ez dira horren ugariak (12); horiei gehitu behar zaie epe finkaturik ez duten lanen kopurua ere (19).
‎Iñaki Mart� nez de Luna, Estibaliz Amorrortu, Maria Jose Azurmendi, Jean Baptiste Coyos, Jone Miren Hernández, Lionel Joly, Inma Muñoa, Pablo Sotés eta Belen Uranga – Azken urteetako euskal ikerkuntza soziolinguistikoaren azterketa deskribatzailea ikerlanen planteamenduek euskara ala gizartea azpimarratzen duten. Horregatik, konponbide gabeko auzia saihestuz, hemen soziolinguistikaren adierarik zabalena baliatuko dugu, Soziolinguistika Eskuliburuak zedarritzen duen eremuari jarraiki; alegia," gizartearen eta hizkuntzaren arteko elkarreragina aztertzen" duten lanak dira gure jomuga. Adiera zabal horrek lagunduta, euskara/ gizartea kontzeptu bikotean sartzen diren aukera guztiak hartzen dira aintzat eta, horrela eginez, eremuaren ikuspegia zabaltzen da eta bildutako 175 ikerlan guztiek badute lekua.
‎ikasturtean bideratuko den hirugarren etapan aztertu nahi dira Sekuentzia Didaktikoak gelan baliatzen diren bitartean gertatzen diren elkarrekintza motak (irakasle ikasle arteko elkarrekintzak), eta horretarako aintzat hartuko dira hizkuntzaren ikaskuntza irakaskuntza prozesuetako esku hartze estrategietan sakondu duten lanak (Bain al., 1998; Coll & Onrubia, 2001; Velasco, 2007; Saló, 2006; Sainz et. al, 2009).
‎Euskalgintzaren esperientziaren ikerketa eta sistematizazioa da Garabide Elkartearen eginkizun nagusienetakoa. Garabide Elkarteak tokian tokiko hizkuntzen biziberritze prozesuak laguntzeko eta indartzeko asmoz euskal esperientzia estrategikoki sistematizatzen duten lan tresna pedagogikoak garatzeko helburua du, liburuxka eta ikus entzunezko ezberdinetan zehazten den asmoa.
2015
‎Zer nahi dugu? Irakasleek haur eta gazteen euskararen ezagutzari begira eta hizkuntza ohiturei begira egiten duten lanarekin jarraitzea, eta gero eta eraginkorragoak izan daitezen tresna eta baliabide egokiak eskura jartzea.
2017
‎1.1 Estatistika, errealari neurria hartzen berger eta luchmanek (1966) errealitatearen eraikuntza sozialaren teoria plazaratu zutenetik mota guztietako gaiei aplikatu zaie (hacking, 1999). dena eraikuntza soziala ote den askatu gabe utziko dugun korapiloa da; hemen oso oso soziala den errealitate alderdi bati buruz arituko baikara: errealitate soziolinguistikoaren eraikuntzaz. aztertu nahi dugu eraikuntza horretan jarduten duten jakintza moduek, alegia (ustezko) jakintza tekniko adituek eta (ustezko) jakintza amateur arruntek nola egiten duten lan hura eta langintza hartan nola eragiten dioten elkarri. alabaina, gaia zabalegia izanda, jakintza teknikoaren azterketara bideratuko dugu honako lan hau, helburu zehatzagoa dugulako: jakintza horiek eraikitzeko tekniken eta metodoen efektuak zein izan daitezkeen kontuan hartuta, gogoeta egingo dugu oraingo estrategia epistemologiko eta metodologiko nagusiei buruz, haien efektu zenbait kritikatuko ditugu eta euskara biziberritzeko egokiagoa deritzogun ikerketa moldea aurkeztuko dugu. izan ere, ikerketa soziolinguistikoek eragin zuzena dute jendeak egoera soziolinguistikoaz pentsatzen (eta sentitzen eta egiten) duen guztian. eta, beste aldetik ere, arrunt zabaldu diren ideiek, edota mugimendu ideologiko aktiboek defendatzen dituzten burubideek, eragin handia
2018
‎Halere, lau hamarkada pasa ondoren, ez dago oraindik Euskal Herrian emakume eta gizonen hizkuntza jarrera edota praktikak sakontasunez aztertu duen ikerlanik. Beste batzuetan aipatu izan dugunez (Altuna 2015, Hernández, 2002; Hernández, 2004), orain arte, emakume eta euskara edota genero eta euskara gogoetagai izan duten lanak oso mugatuak izan dira garapen teoriko zein enpirikoari dagokienez.
‎Orain arte, emakume eta euskara edota genero eta euskara gogoetagai izan duten lanak oso mugatuak izan dira garapen teoriko zein enpirikoari dagokienez. kako gaia izan da genero ikuspegitik egindako zenbait lanetan, adibidez, euskal literatura (Lasarte 2011) edo euskal eskolaren ibilbidea (Fernández 1994, Amurrio 2003) aztertu izan direnean, baina inoiz ez ikerketa objektua; azterketa ezberdinen periferian kokatu da, ez erdigunean.
‎aitortzarena. Ez dutela erakunde publikoen partetik aitortua sentitu urteetan egin duten lan eskerga. Hori aldatzen hasia dela uste dute.
‎Herriko talde eragileak, izan kulturakoak, kirol arlokoak, aisialdiari lotutakoak, gazte taldeak, herri mugimenduko taldeak... indartu eta sustatu beharra dago, egiten duten lana nabarmenduz, beraien plangintza gauzatzeko baliabide ekonomikoak eta bestelakoak emanez, elkarteen arteko sarea indartuz eta abar. Hori guztia euskaratik egingo dela ziurtatzea ezinbestekoa izango da, emaitza euskararen erabileraren aldekoa izango dela bermatu nahi badugu.
‎Ondarroari dagokionez, herritarrek euskararen alde egiten duten lana eredugarria da. Izan ere, Ondarroa bezalako arnasguneen ekarpena handia da euskararentzat, eta ikerlanean probatu dugu herrian bertan eta herritik kanpora egiten duten euste lana ikaragarria dela.
2019
‎Ohartarazpen horiek Ikt baliabideak izateko desberdintasunak hizkuntza gutxituentzat kaltegarriak izan daitezkeela adierazten dute. Oro har, ideia hori defendatzen duten lanek baliabide falta dute ardatz. honako hau diote: Iktek eta internetek garrantzi handia dute hizkuntzentzat, eta hizkuntza gutxituetako komunitateek ez badute hizkuntza Iktetan garatzeko behar haina baliabiderik, horrek haien aurka egingo du. hala justifikatzen
2022
‎Urteetan zehar ikergai bat edo batzuen inguruan ikerketa ibilbide sakonak garatu dituztenak, eta pausoz pauso eremu akademikoan eta hizkuntza biziberritzearen testuinguruan erreferentzialtasuna irabazi dutenak. Baina badaude, era berean, soziolinguistikaren eremuan aurrez ikerketa edo argitalpen askorik izan ez arrez, saria merezi izan duten lanen egileak. Pentsatu nahi dugu sariak funtzio bat betetzen duela ikertzaileei oihartzuna ematen eta zalantzan dagoenari lanak argitaratzeko pausoa ematera animatzen.
2023
‎gainerako telebisten emisioak saboteatzeraino ere iritsi ziren, eta espetxeratutako aktibista batzuek gose grebarekin mehatxu egin zuten (Ó Laoire 2000, 151). Komunikabide horien sorrera aipatzen duten lanetan, kanpaina horien behetik gorako (bottom up) izaera azpimarratzen da: estatuen edo gobernuen erabakien zain egon gabe (edo, akaso, zain egotearen ondorioz), hedabideen beharra aldarrikatzeko eta agintari politikoengan presioa egiteko gizarte mugimenduak eratu ziren (Hourigan 2003, 112).
‎Bailarako entitateen inguruko datuak jasotzeko, ordea, oso baliagarria da ikasleek euren ikasketen parte egiten duten lan praktikaldia. Tamalez, galdetegia erantzun dutenetatik gutxi egin dituzte praktikaldiak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia