Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2008
‎Hasteko, sortu beharreko materia osoa taldetan banatzen dugu. Talde bakoitzak edukien atal horren ardura hartuko du eta bere lana amaitzean, taldekideek beste guztien aurrean aurkeztu dute lana irakasleak bailiran. Irakasleak prozesu osoa gainbegiratu eta zuzenduko du.
2010
‎bere diskurtsoa murriztu egiten da eta ikasleak edo taldeak hartzen du protagonismoa gelan (Short, 1991). Ikasleek talde txikitan egingo dute lan eta taldean halako edo bestelako rolak hartzen dituzte ikasleek erabakitzen eta adosten dituzten gaien arabera. Atzerriko hizkuntzari dagokionez, hizkuntza eta edukiak uztartzen diren esperientzietan ikasleek beraiek garatu dituzte estrategiak beraien ikasketa prozesuan zehar:
‎Administrazioko langileek B2 maila (edo B1) dutela egiaztatu behar dute lan finko bat eskatzerakoan, eta aldi baterako lan bat eskatzen dutenek, berriz, katalana badakitela erakutsi behar dute. Katalanez trebetasun espezifikoak lantzeko barneko prestakuntza zerbitzu bat eskaintzen zaie (idazmena).
‎Administrazioko langileek B2 maila (edo B1) dutela egiaztatu behar dute lan finko bat eskatzerakoan.
2011
‎euskaraz jardun ohi dute lagunekin, herriko edo auzoko ezagunekin, dendari eta tabernariekin. Berdin egiten dute laneko kideekin, kirol taldeko lagunekin (aste bukaerako pilotazein futbol partiduan, aste barruko fitness saioan zein gimnastikan), hondartzan edo igerilekuan eta, oro har, astialdian: jatetxean, sagardotegian, soziedadean edo txokoren batean egiten dituzten lagunarteko bazkari afari ez hain bakanetan, zinean eta antzerkian, mendiirteeretan edota han hemengo oporraldietan, entretenimendu bila irrati telebistetara jotzen dutenean ere euskarazko irratia
‎Nola erlazionatzen dira erosle eta bezero izan daitezkeenekin? Nola antolatzen dute lan jarduna, hori guztia garrantzitsua da hizkuntza modu naturalean mantentzeko. hortaz, enpresak konturatu egin behar dira haien eginkizuna ez dela onura ekonomikoa bermatzea soilik; aitzitik, konturatu egin behar dira gizartearen parte direla, eta, horrenbestez, gizartearen alde egin behar dutela lan, eta etika ekolinguistikoaren arabera jardun behar dutela.
2012
‎Nondik elikatzen dira? zein baldintzatan egiten dute lan?
2013
‎Enberak dira egitasmo honen protagonistak, bereziki irakasleak, eurek baitira egitasmoaren bihotza osatzen dutenak. Enberena izan zen hasierako ekimena, eurek zerrendatu dituzte helburuak, eurek diseinatu dituzte eraikiko diren tresnak eta eurek egin dute lana. Hori
2015
‎Bere ustetan mantendu baino gehiago egin dute euskara, izan ere, lau EGA atera dute, eta bilobak bide beretik doaz. Gainera, hiru irakaskuntzan egiten dute lan, eta besteak, hortz klinika euskaldun bat du Gasteizen. Bukaeran kontatu zigun bere emaztea euskarazko eskolak ematen aritu zela eta Ikastolen Federazioaren eskariz, Azkoititik irakasleak
2016
‎Bestetik, egoera sozioekonomikoa aldatu egin da nabarmen: herritik kanpo egiten dute lan herritar gehienek (2011n, lautik hiruk), eta hamabi urtetik aurrerako gazte guztiak irteten dira kanpora ikastera. Horiei beste bi faktore inportante erantsi behar dizkiegu:
‎(baina etxeko datuek ez diote hori), unibertsitatean?, kirolguneetan?, lantokian? (baina gehienek ez dute lanik adin horietan).
‎343 Euskara erdarek gero eta erabilera konpartituagoa ageri dute lan munduan: formal/ informal moduko konpartimentazio zantzuak galduz doaz.
2017
‎2.4 Hizkuntzarekin harira joatea lan merkatuan sartzeko unea da biografia askotan unerik esanguratsuena erabilera linguistikoei dagokienez. Jatorrizko gaztelaniadunak diren unibertsitateko graduatuentzat normalean jarraipen bat irudikatzen du, baldin eta jada ohitu badira katalanez era naturalean hitz egiten. edonola ere, gazte guztiek barneratuta dute lan gehienetan katalanez hitz egiteko aldez aurretiko jarrera eskatzen dutela, nahiz eta testuinguruaren arabera gehiago edo gutxiago erabili. elkarrizketek argi uzten dute lan ingurune asko daudela (enpresa pribatuak zein, are oan Pujolar, Isaac González eta Roger Mart� nez – Gazte katalanen muda linguistikoak gehiago, erakunde publikoak) katalanez lan egiten dutenak, baita gaztelania...
‎2.4 Hizkuntzarekin harira joatea lan merkatuan sartzeko unea da biografia askotan unerik esanguratsuena erabilera linguistikoei dagokienez. Jatorrizko gaztelaniadunak diren unibertsitateko graduatuentzat normalean jarraipen bat irudikatzen du, baldin eta jada ohitu badira katalanez era naturalean hitz egiten. edonola ere, gazte guztiek barneratuta dute lan gehienetan katalanez hitz egiteko aldez aurretiko jarrera eskatzen dutela, nahiz eta testuinguruaren arabera gehiago edo gutxiago erabili. elkarrizketek argi uzten dute lan ingurune asko daudela (enpresa pribatuak zein, are oan Pujolar, Isaac González eta Roger Mart� nez – Gazte katalanen muda linguistikoak gehiago, erakunde publikoak) katalanez lan egiten dutenak, baita gaztelaniaren presentzia nagusi den lekuetan ere. eta hori gertatzen ez den tokietan, espero da langileak prest egotea hizkuntza dela-eta bezeroaren eta, sarri, hornitzailearen beharr...
‎" Hirugarren edo laugarren hizkuntza eskakizuna egiaztatua duten langileek euskaraz egingo dute lan nagusiki, ahoz nahiz idatziz. Dena den, dokumentu bakoitzaren ezaugarrien arabera erabakiko da zein hizkuntzatan sortu edo bideratu behar den, dokumentuak itzultzeko edo zuzentzeko ezartzen diren baliabideen laguntzaz."
‎...rritarrek horrela eskatzen dutenean; derrigortasun data igarota duten lanpostuetan egonik, zein derrigortasundatarik ez duten lanpostuetan egonik ere. beraz, egitasmoaren bigarren hipotesia egia da. laneko hizkuntzari dagokionean, berriz, indar orekak korapilatu egiten dira eta faktore berriak agertzen dira hizkuntzaren erabileraren derrigortasunaren ekuazioan. lehenik eta behin, auzitegiek ebatzi dute lan hizkuntzaren esparrua administrazioaren barruko funtzionamenduari eragin diola bakarrik, eta lan hizkuntza bultzatzeko neurriek dutela herritarren hizkuntza eskubideetan eraginik izan; alegia, herritarren hizkuntza eskubideak lan hizkuntzaren inguruko neurrien gainetik daudela. bigarrenik, aztertutako epaietan langileen hizkuntza eskubideak agertu dira, nahiz eta hizkuntza ofizialak arautzen ...
2018
‎Ikasle batzuk euskararen erabilera erabat instrumentala egiten dute: ikasten dute lana nahi dutelako. Gogoratu behar da, hori bazegoela lehen ere, baina, orain, halakoen kopurua nabarmenki handiagoa da.
2019
‎adina eta solaskidearekin harremana izatea. Batetik, partaide gehienek aipatu dute errazago ateratzen zaiela hika gazteen artean, aldiz, zailago egiten zaiela adinez zaharragoei hika erantzutea. hala ere, batek edo bestek adierazi dute helduei ere berdin berdin egiten dietela hika. halaber, partaide askok haurrekin egiten dute lan eta aitortu dute mutilei hika egiten dietela, neskei, ordea, zuka. Bestetik, berez, adiskidetasuna ez da ezinbestekoa bi pertsonaren artean hika gertatzeko, eta alderantziz, adiskidetasuna egonda ere, gerta daiteke hika ez jazotzea; baina, lagundu laguntzen du (Alberdi, 1994, 988 or). partaide ia guztiek diote hitanoak konfiantza transmititzen diela eta errazago egiten dutela hika konfiantza duten lagunarekin ezezagun batekin baino.
2021
‎— Hezitzaileak oso ongi aritu direla uste dugu. Ez dute lan erraza izan Covid ezarritako mugak direla-eta, hala ere, primeran moldatu dira. Pulunpak ikasleengan eragin positiboa izanen duela esanen genuke, beraien hizkuntza erabileran ez dugu egun batetik besterako aldaketa ikusiko, baina ttanttaka egin beharreko lan horretan ttantta garrantzitsua izanen delakoan gaude.
2022
‎Funtzionalitateei dagokienez, hautagaiek aukera dute lan abisuak jasotzeko, lanbide orientazioa izateko, hautagaitza jarraitzeko, CVak hutsetik sortzeko eta eskaintzaren arabera egokitzeko, formazioa bilatzeko, etab.
‎Askotan entzun izan dugu" Etorriko dira gazteak eta egingo dute lanean euskaraz", dagokigun ardura besteen gain utzi nahian, eta ikusi dugu ezetz, ez dela horrela: gazteek ez dute egiten euskaraz ez zaielako horretarako aukerarik edo baimenik ematen.
‎● Ez dugu erori behar diskurtso jakin edo berri batzuen amaraunean. Askotan entzun izan dugu" Etorriko dira gazteak eta egingo dute lanean euskaraz", dagokigun ardura besteen gain utzi nahian, aldaketa denbora kontua balitz bezala, eta ikusi dugu ezetz, ez dela horrela: gazteek ez dute egiten euskaraz ez zaielako horretarako aukerarik edo baimenik ematen.
‎Beraz, ikus daiteke arazoa ez dela PL 96 Legea betetzea, baizik eta hura betetzen dela frogatzeko beharrezkoa den administrazio prozesua. Hala ere, frantsesa ez den beste hizkuntzetan diharduten ETEek egokitzapenak egin dituzte, eta uste dute lan erritmoa motelduko diela eta arazo operatiboak agertuko direla (Masse 2022).
2023
‎Pasaian% 26, Orereta Errenterian% 39, Oiartzunen% 40 eta Lezon% 19 Hori ikusirik, esan dezakegu Oarsoaldean bizi direla adierazi dutenetatik gutxiengoak egiten duela bere herrian lan, eta, beraz, hizkuntza egoera ezberdina duten udalerrietara bidaiatzen dutela egunero egunero. Oiartzun arnasgunea dela kontuan hartuz gero, langile kopuru handia erakartzeaz gain, herritik kanpo askok egiten dute lan(% 63k). Donostia, Orereta Errenteria eta Irun dira Oiartzunen bizi direnen lanleku ohikoenak.
‎Herriz herriko analisia ikusita, ordea, Lezo da salbuespena; izan ere, Lezon lan egiten dutela erantzun dutenenetatik, gehienek industrian egiten dute lan. Oiartzunen, Pasaian eta Orereta Errenterian lan egiten dutenei dagokienez, Administrazio Publikoan eta zerbitzuetan aritzen dira, batez ere.
‎Sektorea ez ezik, euren lantokiko langile kopurua eta lankide euskaldun kopurua zehazteko ere eskatu zitzaien galdetegian. Entitateen tamainari helduta, batik bat 50 langiletik gorako entitateetan egiten dute lan gehienek. Ondoren 1 eta 20 langile bitartekoak ditugu, eta, azkenik, 10 bitartekoak.
‎Tamalez, galdetegia erantzun dutenetatik gutxi egin dituzte praktikaldiak. Guztira, 9k adierazi dute lan praktikak egin dituztela, horietako 3k Oarsoaldean eta 4k Donostian. Bailarako praktikaldi hauek Administrazio Publikoan (Lezon), Industrian (Oiartzunen) eta Aisialdian (Orereta Errenterian) egin zituzten.
‎Non egiten dute lan, ordea. Zein sektoretan?
‎Euskararen egoera islatzen duten datuei helduz, bailaran lan egiten dutenen lan eremua erdaldunagoa da bailaran bizi direnena baino. Horren ondorioz, bailaran bizi diren askok eremu euskaldunago batean egiten dute lan, eta bailarako lan munduak erdaldundu egiten du bailaran bizi direnen hizkuntza egoera.
‎Euskara dute lan hizkuntza Administrazio Publikoak eta Zerbitzuek, gainerakoetan gaztelania hutsean edo ingelesez egiten da lan. Horren erakusle da barne bileretako euskararen erabilera urria.
‎Non egiten dute lan Oarsoaldeko biztanleek. Bailarako enpresetako langileak bertakoak al dira?
‎Hori dela eta, gaur egun herri indigenek argi dute euren hizkuntza eta kultura mantentzea eta indartzea garrantzitsua dela eta burujabetza politikoa eta lurraldea berreskuratzeko borrokarekin uztartu dituzte prozesu horiek azken hamarkadetan (FPCC 2018k, 27). Haien ustez, hizkuntza biziberritzeko prozesua talde lana da, eta herriek eta erakundeek elkarrekin egin behar dute lan. Kanadako gobernu federalak eta probintzialek egindako politikak eta plangintza nahiko oinarrizkoak dira horretarako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia