Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 290

2017
‎Nahiago nuke gure kuadrilan
‎Orduan hori dena guk konpartitzeko daukagu, besteekin ikasi eta irakasteko. Nik uste dut guretzat ere nazioartekotasuna garatzea inportantea dela, munduan lehengusuak ditugula konturatzea, eta gure jardunaren adar bat mundura begirako egitea.
‎Bueno, nik uste dut guk kanpoko inprobisatzaileak ezagutzen eta beraiekin trukean oso berandu hasi ginen. Hasieran nolabait hemen zegoen pentsamendua zen hau Euskal Herrian bakarrik gertatzen zela eta oso gauza berezia zela munduan eta ez geneukala parekorik.
‎edo ezin dugulako gu garen huraxe izatea nahi.
‎Ez dugu Quiton den bekoki berdeko shiriaren142 esanik egingo, ezta Cusco eta Tomebamban den bekoki gorriko Inkaren agindurik ere. Zer eskubide dute gu, itsasotik ateratako gizakiok, mendean hartzeko. Haien Inti edo Quilla143 gurtzen ote ditugu bada?
‎Moro kuadrilla etxe aurreko parkean biltzen denean. Horiekin denekin eta gainera ijitoekin eskola partekatu behar dutenean gure seme alabek. Elkartasunak pitzatzen hasten dira immigrazioak muturra gure bizimoduan sartzen duenean.
‎Jakina da gure elkartasunak behera egiten duela une hori iritsita, eta bistan da gure eskoletan June eta Oier izenak nahiago ditugula Karim edo Jasmine baino eta batez ere Arregi edo Ugarte izatea deitura, ez Benhacem edo Muradze. Nahiago ditugu gure eskoletan eta gure seme alaben lagun taldean, eta gure lagun taldean, gure Gabonetako ospakizunetan, gure pintxo poteoan, eta abar.
‎Egin daiteke, baina, hitzetan ez bezala, nahi dugunik gure botoetan ez da maiz igartzen.
‎Matrailezur baten zatia, lauzpabost hortzekin, topatu dute Etiopian, eta esan digute 500.000 urte zaharragoa dela gure arraza. Ez du gure bizimodua deus aldatuko, baina ni behintzat liluratu nau. Esan digute, halaber, Martitzen 1.500 milioi urtez urak estali zuela planeta, baina ez zela bizitzarik sortu, Lurrean denbora gutxiagoan gertatu bezala (konparazioa nire terrenora ekarriz:
‎" Baina nola ulertaraziko diogu", galdetu diot nik," ispilura begira eta begira aritzeagatik, ahalegin guztiak eginda ere, ez duela sekula bere irudia han azaleratuko? Inoiz ez duela gure endako inork bere irudia ispilu batean islatuta ikusi, gizaldi eta gizaldietan zehar?".
‎Baina nola liteke garai hauetan, elurrak mendiak hartuta dituenean gu Burgira bidaltzea, nondik eta Aragoin barrena. Ezin al dugu itxaron elurrak urtu eta abelbidea hartzeko aukera izan arte?
‎Oso abegikorra eta burutsua iruditzen zait zure jarrera eta horrela utziko dugu akordioa zure gorteko nagusiekin hitz egiten duzun bitartean. Hemen duzu gure erret agiria eta hemen nire eskua.
‎Prozesu demokratiko batean gaude. Horrek esan nahi du kontatu behar dugula gure ideologiarekin bat ez datorren jendearekin, herriarekin bat egin behar dugu estatuarekin konfrontazioa egiteko. Alde horretan parteek ez dute balio, osotasuna behar da.
‎" Baten batek esaten badu zure alderdiaren 27 eserlekuak parlamentuan hutsaren hurrengo direla, ondo irudituko litzaizuke? Ba, hori bera egin nahi dute gurekin".
‎Euskal Herriko sexologorik irribarretsuenak esplikatu zidan radar bi ditugula gure barruan. Bata, gauza txarrak jasotzen dituena, beti omen daukagu piztuta; eta bestea, guri buruzko gauza onak jaso behar dituena, itzalita izaten ei dugu.
‎zer dago, bada, Barakaldon guk ikusteko modukorik? Eta pentsatzen dugu haiek gure herrietara etorri eta flipatu egin behar dutela gure kulturarekin, euskararekin, bizimoduarekin... aber, gure alboko herrietan bizi dira, e. Ez dira euskara ikasi duten japoniarrak, euskal herritarrak dira, geure modu moduan.
‎Eta ondo dago nor garen jakitea eta gure barrura begiratzea; baina teoriatik praktikara salto egin dugunean besteez ahaztu gara. Badakit beti besteei begira dagoenak ez duela ezer onik egingo bizimoduan, baina irudipena dut gu garen hori baino gehiago landu dugula eman nahi dugun itxura hori. Ez dago ondo eskatzen dizkiguten azalpen guztiei" ni horrelakoa naiz" sinple batekin erantzutea.
‎Eme jaio nintzen, eta urteekin emakume egin naiz. Hala ere, ez ditut guri buruz asmatu dituzuen topiko guztiak irentsiko. Hori baino askoz ere gehiago naiz.
‎Ez zen erraza izango hildakoen eta gerratik itzuli ez zirenen oihartzunari eustea, baina eraiki zituzten kaleak, etxeak, parkeak... 75 urte beteko dira gure aitita amamen memoria erre zigutenetik, eta ordua dugu guk ere gure egia kontatzeko; sasoia da etxean kontatu digutena egunkarietan argitaratzeko edo eskoletan ikasteko. Gaur goizean bilera berezia izango da Gernikan (10:00etan Elai Alai aretoan, bada ez bada), eta badaukat esperantza guztion parte hartzeak are eta bereziago egingo dituena datorren urteko ospakizunak.
‎Atzoko egunak zapore arraroa uzten du gehienon ahoan. Loteria tokatzea zorte kontua bada ere, beti pentsatzen dugu tokatu zaionak baino gehiago merezi dugula guk. Zortearen izenean erosten dugu loteria, eta tokatzen ez bada," osasuna badaukagu behintzat", esaten diogu geure buruari.
‎Orain, ez digute deitzen. Ez dugu gure ostetik jotzen zutenek baino askoz gehiago kobratzen, baina guri ez digute deitzen oso garestiak omen garelako. Gure arrakastarekin pozten direla esaten digute, baina gure lana hau dela onartu genuenetik, merezi gabeko kritika gehiegi jasotzen dugu.
Badu gure Gero honek hemen ere bere etxalekua eta ostatua.
‎Bada, kartzelan kondenaturik dagoen hark bezala, hala prestaturik, hark dituen gogoetekin behar dugu guk ere egon, bizi eta ibili.
‎Hala, bada, nahi gintuzke gu ere engainatu; molde berean nahi liguke guri ere ez garela hilko sinetsarazi.
‎Zeren gure haragia, lehen geldi eta sosegu onean zegoena, beste haragiagana hurbiltzeaz pizten da, ernatzen da, indarrean sartzen da, etsai bihurtzen da. Eta nola errege batek herabe bailuke, bere etsaien kontra guduan eta konbatean sartzera, lekikeenean bere soldadu propioak bere traidore dituela, bere kontra jaikiko zaizkiola, hala behar dugu guk ere izan herabe haragiarekin ihardukitzera eta gerlan sartzera, zeren gure haragia, traidore bat bezala, gure kontra jaikitzen baita.
‎Zeren, bestela, zer diferentzia litzateke lehengo denboratik honetara? Edo zer probetxu genuke guk Jainkoaren mundu honetan ibiliaz eta penatuaz?
‎Eta Jainkoak berak esan bazuen ere multi sunt vocati, pauci vero electi (Mt 20:16 & 22:14), anitz direla deituak, baina gutxiak hautatuak, hargatik ez dugu guk, kristauok, zer izuturik. Zeren kristaurik baizik ez da salbatzen, eta gutxiak dira kristauak kristau ez direnen aldean.
Badu gutarik batbederak bere baitan barrena Jainkoak emandako aitzindari bat, gidari bat eta argi egile bat. Eta hark erakusten digu zer dagokigun ongi eta zer gaizki, noiz goazen makur eta noiz artez.
‎Nahi badugu gutaz erruki dadin geure Jainkoa, entzun gaitzan, lagun diezagun eta eduki dezan gutaz miserikordia, saia gaitezen gu ere geure aldetik geure eginbidea egiten, bekatuetatik apartatzen eta agindu santuak begiratzen. Zeren halatan bai, baina bestela, bestelako esperantza guztiak ez dira esperantza:
‎Bada, hau berau egin behar dugu guk ere orain,, zahartzeon, geure egunon amaitzeon, orain baitakusagu ezen ja adinaren arauz heriotzako portura hurbiltzen garela, hemengoaz egin hurran dugula.
‎Baldin zure zapatak eta etxean zeure zerbitzurako dituzun beste gauzak mintza ahal balitez, esan liezazukete: " Zuk nahi duzu gu izan gaitezen onak; hala nahi dugu, bada, guk ere zu izan zaitezen ona. Zuk nahi dituzu zerbitzari onak; hala nahi dugu, bada, guk ere nagusi ona".
‎Badakigu baduela gutarik batbederak, Jainkoak emanik, nork bere aingeru begirailea, eta aingeru hark, beste guztien artetik eta gainetik, edukitzen duela bere kargukoaz kontu eta desiratzen duela haren salbazioa. Eta nola Jainkoak ontasunean egiten duena nahi bailuke Deabruak ere gaiztotasunean egin, halatan Luziferrek, deabru buruzagiak eta kapitainak ematen du halaber zenbait aingeru gaizto eta deabru, tentatzeko eta bekatu eragiteko.
‎CN: Ez dut uste inork espero duenik guk hango hizkuntzan abestuko dugunik, eta ez dut uste haren hizkuntzako kultura bakarrik nahi duen inork guregan interesa duenik. Ziurrenik, kulturaren definizio estua dutenek ez dute gugan inongo interesik.
‎Ez dut uste inork espero duenik guk hango hizkuntzan abestuko dugunik, eta ez dut uste haren hizkuntzako kultura bakarrik nahi duen inork guregan interesa duenik. Ziurrenik, kulturaren definizio estua dutenek ez dute gugan inongo interesik. Tokion adibidez, entzuleek egiten duguna" ulertzen" dutela iruditzen zait beti, baina gehienek ez dute ingelesez tutik ere ulertzen!
‎Muino handiak eskuinetara pilatuta zeuden; hantxe zituzten gure erreka guztiek sorburua. Horiei aldaketa gutxi ekartzen zieten eguraldiak eta denborak; baina argi misteriotsu horrek siluetak bortizki erakusten zituen eta xehetasunak ezkutatzen, eta, hala, muinoek urrunegiak eta beldurgarriegiak ziruditen nirekin egunero hitz egiten zuten haran horietako erraldoi atseginak izateko.
‎Ba, hor ditugu gure bi familia indiarrak Lantzeko frontoian, goizean goiz, mantak lurrean eta era guztietako tramankulu, apaingarri, bitxi, jantzi, top mantak salgai. Beti irribarretsu azal beltzaranarekin kontrastatzen duten hortz txuri eder horiek erakutsiz.
‎Eta zin dagit, gaur hemen, Gades deitzen den herri honetatik ateratzen garen itsasontzi feniziar guztien izenean, ez dugula gure ibilbidearen berri emango eta sekretupean mantenduko dudala, heriotza zigorpean. Nik, Himilkon buruzagiak, horrela beteko dut eta betearaziko dut.
‎Atorra hauek kultura indartsu baten jabe dira baina konturatu dira dagoeneko gureak baduela beste erabateko indarra, seguruenez beraien magia baino boteretsuagoa. Pentsatu nahi dut guretzat hain balio gutxikoa den harri gorri horren truke ontzien teknika erakutsiko digutela, baita ongi erakutsi ere, eta berriro noizbait etortzen direnerako, egindako hori hobetzeko gai izango garela beraien harridurarako.
‎Zer axola zaio zaldi bat gehiago edo gutxiago? Gainera guk ere baditugu gure belar miresgarriak abereak otzantzeko, ez al da hala buhameak?
‎Bizi ahal izateko lan egin beharra dagoela esaten zuen gure aitak behin eta berriro, baina 1992 urtera arte berak eta bere moduko gainerako 1.500 langile horiek lan egin ahal izateko bizi zirela esango nuke.
‎Nola errepidean, hala bizitzan, zentzumen guztiak adi jarri nituzke, baina kontrako ohitura barruraino sartu zaigu. Nahikoa dugu gurearekin, pentsatzen dugu, geure burua justifikatzeko eskuarki. Ama galdu duen bizilagunari berdin gertatzen ote zaion pentsatzen geratu naiz.
2018
‎MALEN. Mielek esan du... nahi dugula gurekin euriaren bila etortzea.
‎Hilarrietan, ezkontza agirietan, etxepeko komunitateen aktak, merkataritza iragarkietan, errotuluetan... altxor bilatzailea dugu gure Bernardo ere. Hilarrietatik hasita komunitatea trinkoago egin.
‎Nik palatan aita irabazi gura nuen (xakean edo beste edozein gauzatan bezala) eta ez nuen ulertzen hondartzan palatan aritzeko elkarlana behar beharrezkoa dela. Biok jarri behar dugu gugandik apur bat, bestela ez dago modurik palekin hondartzan gozatzeko.
‎Maurizia Aldaiturriaga lakoak behar ditu gure komunitateak etorkizunean. Indarrez beteta Aupa Maurizia!
‎Lan munduaren euskalduntzeak, euskara hornitzaileei eta euskalgintzari oro har, enpresak eta langileen mundua hurbilago ezagutzeko aukera ematen die. Izan ere, enpresen mundutik ikasi ahal dugu gure eskaintza beraien beharretara egokitzen balio handiagoa eman ahal izateko.
‎Hala ere, beti horrela ez dela aitortu behar dizuet: gogoan dut gure alaba, 5 urte zituela, nola etorri zen behin eskolatik negar batean. Zer zuen galdetuta hauxe aurpegiratu zigun negar zotinka:
‎Behin atmosfera gainditutakoan inertzia indarra nagusitzen da. Horixe egin behar dugu guk geuk ere euskararekin. Euskararen erabilera arau sozial bihurtzeko helburuari begira jarri behar dugu gure iparrorratza, euskararentzat konpartimentazio sozio funtzional edo gune hegemoniko ahalik eta gehienak irabaziz, euskararen benetako hiztun interaktiboei ziurtasun linguistikoa eskainita.
‎Horixe egin behar dugu guk geuk ere euskararekin. Euskararen erabilera arau sozial bihurtzeko helburuari begira jarri behar dugu gure iparrorratza, euskararentzat konpartimentazio sozio funtzional edo gune hegemoniko ahalik eta gehienak irabaziz, euskararen benetako hiztun interaktiboei ziurtasun linguistikoa eskainita. Izan ere, horrela, euskaraz egin beharreko egoerak sortuta, eta ez bestela, etorriko da gaur egun gaztelaniaz edo frantsesez euskaraz baino erraztasun handiagoa duten euskaldun berrien jokabide egokitzailea, alde batetik, eta, euskara etxekotzea, bestetik.
‎euskara, eskubidea, eta nahia. Hau da, biztanle guztion eskubidea da euskara erabiltzea, biztanleok horrela nahi dugulako; eta eskubide hori bermatzeko, biztanle guztiok dugu gure betebeharra. Gainerako eskubide guztiekin ere gauza bera gertatzen da.
‎Hainbat goi mailako profesional euskaldun erdal munduan mutu, urtu eta ezkutaturik! Hor dugu gure arazoaren benetako neurria. Utikan eldarnioak, atzipe eta ziriak!
‎Hor dugu, lagun, elefante handi bat; orain arteko idatzitakoan behin eta berriro lotzen baita agerian motibazioaren garrantzia. Bada, seguru asko, unibertso handi hori erakarri gura badugu gurera ertz askotako legediak, argudioak, politikak eta baliabideak erabili dira; azken finean, eskatzen ari gatzaizkielako euskalgintza, hezkuntza sistema eta HHAAekin batera eragile aktiboak izateko euskararen normalizazioan.
‎Bai, bai, horixe! eta ostalerari begira Bete iezazkiguk kopak fundamentuz, indarra eta kemena piztu behar baititugu gure baitan Aita Goietxek.
‎Hara, ez duzue gure antzik! Aita Etxeberrik, harritu samar.
‎Bai zera neska, oihu lazgarri horiek ez ditun gure lagunenak, urrutiko kontua ziruditen. Ikaragarriak ditun, edozein dar dar batean jartzeko modukoak.
‎Bai Estitxu, bi aste hauetan zenbait ikerketa egin behar ditinagu herri abandonatu honetan. Horixe dun gure bidaiaren arrazoia.
‎Jaungoikoak emanda dugu gure arimaren ardura;
‎Gertu eduki behar ditugu gure gauza guztiak,
‎Jangoikoak behar luke guk bezanbat balia;
‎" Horiek ditugu gure arbasoak, eta horien historia gure historia da. Gogoratu egun batean zuhaitzetatik jaitsi eta zutik ibiltzen hasi ginela bezain gauza segurua dela hori baino ere lehenago itsasotik kanpora arrastaka atera eta gure lehorreko lehenengo abentura hasi genuela".
‎Haien bizkarrezurrak, aldakak, belaunetako giltzadurak, gureak baino zurrunagoak zirela zirudien. Besoak ez zituzten guk bezain luzeak, eta ez nuen ikusi oinez zebiltzanean balantzaka egiten zutenik, ibiltzean eskuetako hatz koskoez lurra ukituz. Haien giharrak gureak baino biribilagoak eta simetrikoagoak ziren, eta aurpegiak atseginak.
‎Haien giharrak gureak baino biribilagoak eta simetrikoagoak ziren, eta aurpegiak atseginak. Sudur zuloak beherantz zabaltzen zitzaizkien; sudur zubia ere guk baino handiagoa zuten, eta ez zuen gureak bezalako itxura zapala. Ezpainak ez zituzten gureak bezain bigun eta eroriak, eta haien betortzek ez zuten animalia haragizaleen letaginen antzik, gureek bezala.
‎Sudur zuloak beherantz zabaltzen zitzaizkien; sudur zubia ere guk baino handiagoa zuten, eta ez zuen gureak bezalako itxura zapala. Ezpainak ez zituzten gureak bezain bigun eta eroriak, eta haien betortzek ez zuten animalia haragizaleen letaginen antzik, gureek bezala. Nolanahi ere, gu bezain aldaka estuak ziren, eta ez askoz ere astunagoak.
‎Nolanahi ere, gu bezain aldaka estuak ziren, eta ez askoz ere astunagoak. Laburtuz, gurekin alderatuta, alde txikiagoa zuten guk Zuhaitzetako Gizonekin alderatuta genuena baino. Hiru gizaki motak oso hurbilekoak ziren, eta ez urrutikoak.
‎Emakumeen eta haurren joan etorri eta oihu asko sumatzen zen. Haurrak jolasean ari ziren eta bihurrikeriak egiten zituzten, gure taldekoek bezalaxe, eta haien arteko jende haziak gure taldeko haurren antz handiagoa zuten gure taldeko jende haziarena baino.
‎Halako batean bat jaitsi zen. Leku handia izango zuen nire bizitzan, eta dagoeneko eragin handia zuen gure taldeko kideen bizitzan. Begi Gori zen; halaxe deituko dugu historia honetako orrietan, betazalak gorriturik eta begiak erreta zeuzkalako eta horrek, basatikeria izugarria aldarrikatuko balu bezala, itxura bitxi bat ematen ziolako.
‎Orro eginez jiratu zen, eta labarrean gora egin zuen berriro. Horixe nahi genuen guk. Borroka zena jolas bilakatu zen, eta sekulako gozamena hartzen genuen hari harrika eginez.
‎Baina handiegia izan. Ezin zuen gureganaino sartu. Horretan, alde egin zuen.
‎Otzana eta gozoa zen; haren begiak inoiz ikusi nituen gozoenak ziren. Horretan ez zuen gure taldeko gainerako emakume eta nesken antzik, mari gizon hutsak baitziren haiek. Inoiz ez zuen garrasirik edo oihurik egiten, eta bazirudien borroketatik ihes egiteko joera zuela, geratu eta borrokan hasteko baino areago.
‎Baina entzuten dizuet kontrako argudioa: " Nola ez ditugu guk ere arrazaren oroitzapen horiek, geuk ere lotan gaudenean airean erortzen ari den beste nortasun hori badugunez, lausoki bada ere?"
‎Tigreari erasotzeko hori jolas bat genuen gure taldean. Zenbaitetan taldearen erdia aritzen zen egun bete betean oihanean zehar menturatu zen lehoiren edo tigreren bati zuhaitz gainetatik segika.
‎Itsasoak ez du gure argi ibiltariaren beharrik
‎ZAHARRA. Ez dituk gure benetako izenak, noski. Hobe diagu geure benetako izenak ezkutuan gordetzea.
‎Bota egundokoa, to! Zipa gaitzak nahikara nahikara hartzen ari baihaugu guk! Blai!
‎Hori esaterako bazuen gure Joxemielek emakume gidari bat azpiko giderrari helduta sofarantz gidarazteko, eta bestea atzetik larruzko zartailua astinduz airean, diseinuzko gorputz hura sentsualki dantzatuz. Joxemielen ipur-masailak aurrean zituela, noizean behin zartako bat ematen zion:
‎Tximista baino azkarrago joan zen dena. Harreman onak zituen gure lagunak. Kontrabandista garaikoak hor nonbait!
‎Ba hori guztiagatik Hongo navarrensis izendapen ofiziala eskuratzea eskatu nahi diogu Navarrako gobernuari, gure hongoaren ospea muga guztiak hautsi eta baskoen behe mailako espezietatik bereziki bereiztu dezan behingoz eta betirako. Gainera horrekin batera beste aldarrikapen bat egin nahi dugu gure espezie endemiko honen alde eta basko" robasetas" engandik babesteko asmoz, hots: Navarrako Hongo navarrensis, navarroentzat.
‎Han zihoan santana zaharra, Aiako Harrian amaitzekoa asmoa ez zuen pista mehar hartan, azken baserria zuela ordu laurden atzean utzi genuelarik. Kalekumeoi zaila egiten zaigu imajinatzea askotan hain gertu daukagun oihan aberatsean oraindik ere elebakarrak, indigenak alegia, izan baditugula guri eta gure zibilizazioari beha, Euskal Herri sakonaren, are gehiago esango nuke, Euskal Herriko erraietatik, han, sekulakopuntan zegoen Arranotxiki baserri apartatutik. Dedio!
‎ez zen tabernan inor sartzen. Emazteak" nik gripea nuenean zaindu ez ninduen sendagile alu horren gauza behar zuen izan", eta nik" sendagilea bezain gizon onik ez duzu gure herrian aurkituko. Gainera nork ematen diote taberna honi dirua?
‎Gure herriak kulturaz hornitutako gizonak behar ditu, eta horregatik noa Londresera filosofia ikastera. Bultzada batzuk behar ditu gure herriak. Herrian ez naute ulertu.
‎HIRU. Abestia, bestetik, arazo txikienetako bat duk. Kultura duk gure helburu. Ez zegok beste erremediorik.
‎Hain zuzen, aireko ekaitzegile horiek haizatzea da Asentsio aurrean egiten diren errogatiben helburu bat. Dibinitate ortzigileak deabruei asimilatuak izan dira, biok eginkizun bera dutelarik, eta horietakoa dugu gure mitologian deabruzko zalduna. Anderearen haurra da legenda batzuetan, alabaina.
‎Preseski, mitologia ere sinboloek osatzen baitute, hartan emazteek zer diren aztertzean ikusten ahal dugu zer leku duten gure tradizioko irudimenean. Horren bidez hobeki igartzen dugu non diren gure kulturako eta jendarteko oztopoak, zergatik hain gogor irauten duten.
‎Gauzak hola, ez genuke gure burua engainatu behar eta kontzientzia onean lasai geratu, pentsatuz hemengo tradizio zaharraren arabera gure jatorrizko praktika zintzoa izan dela eta aski dugula kanpotarrek ekarria baztertzea injustiziak zuzentzeko. Erran gabe doa jainko arrotz baten monoteismoak ez gaituela askatuko:
‎Idazleak Algeriako gerlan, armadak egin arabeen hilketak eta torturak ikusi eta, lagunekin joan da kapilauarengana: " Nahi genuen guk haren iritziaren berri jakin torturaz. Ondarrean bet betan(...) lerratu bezala zaio bere ikusmoldea:
‎Aizak, nor duk gure enperadorea?
‎Gauzak argi, eta txokolatea lodi. Eskerrak ez duten gure aberastasuna laudatu Eustatek langabe kopuruaren igoera kezkagarriaren berri eman duen egunean. Lehen industri moldaketa izan eta gero, eta bigarrena hemen dugula ohartuta, nago turismo herri bihurtuko ez ote garen, euskal enpresek herrialde arabiar horietan lortuko omen dituzten kontratuak gorabehera.
‎zerga iraultzaileak ez ditu enpresari asko motibatu aurrera egiteko, baina hori aitzakia moduan erabili duenik ez dagoela pentsatzea ergelkeria da. Orain aukera ezin hobea dute gure enpresariek erantzukizun sozialari eusteko, ETAren mehatxurik gabe: deslokalizaziorik ez egiteko, langileek urteetan lortutako eskubideen kontra ez egiteko hori ere kontratu sozialaren zatia da, kaleratze mozorroturik ez egiteko, legea bete eta lan osasunaren aldeko neurriak ezarri eta errespetarazteko.
2019
‎Atal honen hasieran esan dut nork bere burua ezagutzen duela ondoen eta norberak dakiela inork baino hobeto zer dagoen onartzeko prest eta zer ez. Denok nahi dugu gure seme alabak zoriontsuak izan daitezen eta horretara bideratzen ditugu gure urrats guztiak. Euren zoriontasuna gurea izango da, bai.
‎Behin baino gehiagotan entzun behar izan dugu honako galdera hau: Zergatik ikertu behar dituzte gure harremana, gure ekonomia, gure iragana eta gure familia. Aita eta ama biologikoak izateko ez badute egokitasun agiririk eskatzen, zergatik eskatzen digute guri haur bat adoptatu ahal izateko?
‎Antza denez, Txinako gobernuak astindua eman nahi izan zion gaiari eta asignazioak gero eta azkarrago iristen hasi ziren. Hamabi, hamar, bederatzi, zortzi hilabete... zurrumurruek zioten sei hilabetera ere jaitsiko zela asignatzeko epea eta horrek esan nahi zuen gure seme alabak gertuago zeudela. Aldaketak, baina, alde txar bat zekarren gordeta.
‎Hala ere, azkar mugitu genuen Enararen bila joango baginen eta gauza asko genituen zehazteke. Aurreko hilabeteetan irakurria genuen guk bezala otsaileko sarrera data zuen jendea hasia zela bidaia prestatzen. Familiek mezuak uzten zituzten euren asmoak azaltzen, batzuek bere kasa joateko asmoa zuten, beste batzuk NAEL baten zerbitzuak kontratatzekoak ziren, eta bagenekien AFACek berak bidaia bat antolatzeko asmoa zuela.
‎Bigarrena, ordea, kasualitatez topatu genuen eta txinatarrentzako emanaldi publiko bat zen. Ez dut ezer bidaiatzeko era horren kontra, baina argi genuen gu ez ginela turistak, ez geundela han turismo egiteko, eta turismo egin bagenuen ere argazki albumak ikusi besterik ez dago gure gogoa eta asmoa ez ziren haiek. Egun gutxi genituen gure alaben kulturaz zein jaioterriaz ongi jabetzeko, etorkizuna prestatzeko, egunen batean egingo dizkiguten galderen erantzunak jasotzeko.
‎Ez dut ezer bidaiatzeko era horren kontra, baina argi genuen gu ez ginela turistak, ez geundela han turismo egiteko, eta turismo egin bagenuen ere argazki albumak ikusi besterik ez dago gure gogoa eta asmoa ez ziren haiek. Egun gutxi genituen gure alaben kulturaz zein jaioterriaz ongi jabetzeko, etorkizuna prestatzeko, egunen batean egingo dizkiguten galderen erantzunak jasotzeko. Eta erantzun haiek Harresi Handian eta Udako Jauregian zeuden bai, baina baita gidatan agertzen ez diren kale haietan ere, usainetan eta janari postuetan, ile apaindegietan eta ziber kafeetan.
‎Logeletara itzuli eta egun zoragarri hura amaitutzat jo aitzin Jesusek, jangelako mahai hura nola utzi genuen ikusirik, zera esan zuen, ziur zegoela txinatarrek barbarotzat joko gintuztela eta nago arrazoia zuela gure lagun galegoak.
‎Baina lehenengoaren handitasunaz eta bigarrenaren edertasunaz luze mintzatzen dira bidaia liburuak eta nik ez dut Txinako monumentuei buruzko liburu bat idatzi nahi. Gainera, zer nahi duzue nik esatea, ez genien jaramon handirik egiten ematen zizkiguten azalpenei, nahikoa lan bagenuen gure alabei kasu egiten eta. Aukeran nahiago dut gordetako sentsazio zein oroitzapenen hariari tira egitea ezen ez monumentu haietan ateratako argazkiak deskribatzea.
‎Batzuek Baroja Unamunorekin alderatu dute, biek erdaraz idatzi zutelako, baina nire irudikoz bada aldea bi idazle handiren artean. Barojak ez zuen bere arima saldu, ez zuen gure kultura errekara bota, ez zuen gure iraganaz eta gure izaeraz ernegatu, Unamunok egin zuen modura. Barojak bere euskal nortasunari eutsi zion.
‎Batzuek Baroja Unamunorekin alderatu dute, biek erdaraz idatzi zutelako, baina nire irudikoz bada aldea bi idazle handiren artean. Barojak ez zuen bere arima saldu, ez zuen gure kultura errekara bota, ez zuen gure iraganaz eta gure izaeraz ernegatu, Unamunok egin zuen modura. Barojak bere euskal nortasunari eutsi zion.
‎Automobil handi batekin hasi ziren gure baserrira heltzen, gurdi bide zakar bat zen bidea, eta lohian trabatu egin ziren; idiak uztartu eta aita joan zitzaien kotxea putzu hartatik ateratzera. Gaizki pasa zuen gure Mikaelak trantze hartan; pinpilinpauxa baten antzera kolorez jantzia, harribitxiz gainezka, haren zapata finak, lohiez blai... ez zen nahi orduko gurera ailegatu.
‎Konkistadore haien basakeri, esplotazio gogoetetarik ibiliz maiz. Han ditugula gure senideak, mundu berria eraikitzean hemengo bereko bidegabekerietan, baina gureak dira eta mundu berdinean garela oroitarazten digu horrek. Biharkoa berritzekoa eta arraeraikitzekoa dela!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dugu 51 (0,34)
du 23 (0,15)
ditugu 21 (0,14)
dut 17 (0,11)
zuen 15 (0,10)
dute 11 (0,07)
duzu 11 (0,07)
genuen 11 (0,07)
duk 8 (0,05)
dugula 6 (0,04)
duzue 6 (0,04)
badugu 5 (0,03)
duela 5 (0,03)
duen 4 (0,03)
duten 4 (0,03)
genuke 4 (0,03)
zuten 4 (0,03)
baitute 3 (0,02)
ditu 3 (0,02)
ditugula 3 (0,02)
dituzte 3 (0,02)
dun 3 (0,02)
dutela 3 (0,02)
genituen 3 (0,02)
zituzten 3 (0,02)
zuela 3 (0,02)
Badu 2 (0,01)
baduela 2 (0,01)
baduzu 2 (0,01)
baitu 2 (0,01)
bazuen 2 (0,01)
ditun 2 (0,01)
dituzue 2 (0,01)
dugulako 2 (0,01)
gintuan 2 (0,01)
Badituk 1 (0,01)
Bagenuen 1 (0,01)
baditugu 1 (0,01)
baditugula 1 (0,01)
badu 1 (0,01)
badute 1 (0,01)
baduten 1 (0,01)
bagenuen 1 (0,01)
baihaugu 1 (0,01)
bainuen 1 (0,01)
baititugu 1 (0,01)
baitugu 1 (0,01)
baitut 1 (0,01)
balu bezala 1 (0,01)
dituela 1 (0,01)
dituenean 1 (0,01)
ditugun 1 (0,01)
ditugunez 1 (0,01)
dituk 1 (0,01)
ditut 1 (0,01)
dituzu 1 (0,01)
dudala 1 (0,01)
duenik 1 (0,01)
dugun 1 (0,01)
duguna 1 (0,01)
dugunik 1 (0,01)
dugunok 1 (0,01)
dutenak 1 (0,01)
dutenean 1 (0,01)
gaituk 1 (0,01)
gaituzte 1 (0,01)
genuen bezala 1 (0,01)
gintuzke 1 (0,01)
gintuzkezula 1 (0,01)
luke 1 (0,01)
nuke 1 (0,01)
zenuke 1 (0,01)
zituen 1 (0,01)
zuenean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan gu ere 9 (0,06)
ukan gu talde 6 (0,04)
ukan gu aita 5 (0,03)
ukan gu ama 4 (0,03)
ukan gu buru 4 (0,03)
ukan gu herri 4 (0,03)
ukan gu seme 4 (0,03)
ukan gu alaba 3 (0,02)
ukan gu begi 3 (0,02)
ukan gu guraso 3 (0,02)
ukan gu helburu 3 (0,02)
ukan gu lagun 3 (0,02)
ukan gu arbaso 2 (0,01)
ukan gu arto 2 (0,01)
ukan gu batbedera 2 (0,01)
ukan gu bezain 2 (0,01)
ukan gu bezala 2 (0,01)
ukan gu bezalako 2 (0,01)
ukan gu bi 2 (0,01)
ukan gu bihotz 2 (0,01)
ukan gu bizimodu 2 (0,01)
ukan gu borroka 2 (0,01)
ukan gu egin 2 (0,01)
ukan gu eskaintza 2 (0,01)
ukan gu espezie 2 (0,01)
ukan gu etorri 2 (0,01)
ukan gu geu 2 (0,01)
ukan gu gizarte 2 (0,01)
ukan gu hizkuntza 2 (0,01)
ukan gu konfiantza 2 (0,01)
ukan gu lan 2 (0,01)
ukan gu testu 2 (0,01)
ukan gu aberastasun 1 (0,01)
ukan gu adin 1 (0,01)
ukan gu adiskide 1 (0,01)
ukan gu agindu 1 (0,01)
ukan gu ahaidetu 1 (0,01)
ukan gu ahalegin 1 (0,01)
ukan gu altxor 1 (0,01)
ukan gu Anna 1 (0,01)
ukan gu antz 1 (0,01)
ukan gu apur 1 (0,01)
ukan gu arazo 1 (0,01)
ukan gu ardura 1 (0,01)
ukan gu argazki 1 (0,01)
ukan gu argi 1 (0,01)
ukan gu arima 1 (0,01)
ukan gu arraza 1 (0,01)
ukan gu arreta 1 (0,01)
ukan gu arropa 1 (0,01)
ukan gu asmatu 1 (0,01)
ukan gu atzapar 1 (0,01)
ukan gu auto 1 (0,01)
ukan gu autore 1 (0,01)
ukan gu babes 1 (0,01)
ukan gu babestu 1 (0,01)
ukan gu baimen 1 (0,01)
ukan gu bakoitz 1 (0,01)
ukan gu bandera 1 (0,01)
ukan gu barre 1 (0,01)
ukan gu barru 1 (0,01)
ukan gu bat 1 (0,01)
ukan gu bazkidetza 1 (0,01)
ukan gu belar 1 (0,01)
ukan gu benetako 1 (0,01)
ukan gu Bernardo 1 (0,01)
ukan gu berri 1 (0,01)
ukan gu berriketa 1 (0,01)
ukan gu beso 1 (0,01)
ukan gu besteko 1 (0,01)
ukan gu betebehar 1 (0,01)
ukan gu bezainbat 1 (0,01)
ukan gu bezero 1 (0,01)
ukan gu bidaia 1 (0,01)
ukan gu bide 1 (0,01)
ukan gu biharko 1 (0,01)
ukan gu bilera 1 (0,01)
ukan gu bitarte 1 (0,01)
ukan gu bizi 1 (0,01)
ukan gu bizitza 1 (0,01)
ukan gu boto 1 (0,01)
ukan gu bukatu 1 (0,01)
ukan gu Burgi 1 (0,01)
ukan gu delako 1 (0,01)
ukan gu egarri 1 (0,01)
ukan gu egunerokotasun 1 (0,01)
ukan gu elkartu 1 (0,01)
ukan gu Galeusca 1 (0,01)
ukan gu Iñaki 1 (0,01)
ukan gu Mikaela 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia