Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2005
‎Herri batean, Korrika, heldu da, pasatzen da, eta badoa. Baina bost minutu horiek daukaten magia guztia eta sortzen duten emozio hori posible izan dadin aurretik bi urteko lan bat dago. Jende mordoaren lana, oraintxe bostehun bat pertsona ariko dira Korrika lanetan murgilduta.
‎Denok dakigu, dio Beglek? zein indar duten emozio haundiekin gordetako oroimenak, eta gaztetako adibidea jartzen du: norberak entzun zuen kantua lehenengo musua eman zuenean.
2006
‎Gertatzen den guztia ez da betiko galtzen. Gure nortasuna osatzen duten emozioak eta esperientziak artxibatzeaz arduratzen da memoria. Estatu Batuetako zientzialariek, ordea, agerian utzi dute elementu asaldatzaileak eguneroko gertaerak baino hobeto inprimatzen direla memorian, eta kezkak edo aurkezpen txarrak ere oroitzapen faltsuak sortzeko gai direla.
2009
‎Gero eta ikerketa multzozabalago bat enpirikoki frogatzen ari da emozioen espresioa onuragarria dela osoosasunarentzat (Eisenberg, 2003; Panagopoulou, Kersbergen eta Maes, 2002; Pennebaker, 1993; Ryff eta Singer, 2003), eta kontrakoa ere, hau da, emozioeninhibizioa ez dela osasungarria (Butler et al., 2003; Kemeny, 2007). Horrela, emakumezkoek egoera estresagarrietan emozioetara bideratutako aurre egitea gauzatuko luketenean osasunarentzako erantzun babesgarri eta egokitzailea gauzatukolukete, eta kontrakoa ere, egoera estresagarrien aurrean gizonezkoek aurrera eramaten duten emozioen inhibizioa eta problemetara zuzendutako aurre egitea ez dabeti egokitzailea eta osasungarria izango.
‎Eraberean, diferentzia esanguratsuak daude mutilen eta nesken artean aurpegikoadierazpenen bidez haserrea, tristura eta alaitasuna ezagutzeko. Gizakiek errazenezagutzen duten emozioa alaitasuna da (Katsikitis, Pilowsky eta Innes, 1997). Azkarrena ezagutzen dutena, berriz, haserrea (Ohman, Lundqvist eta Esteves, 2001). Emakumeek erraztasun gehiagoz ezagutzen dituzte alaitasuna adieraztenduten aurpegi adierazpenak; gizonek errazago irakurtzen dituzte haserrearenadierazpenak.
‎Pubertarora bitartean mutil eta neskek usaimen gaitasun beradute. Baina, pubertaroan ezberdintasunak agertzen dira, estrogenoen igoerari esker.Emakumeen usaimeneko atal bomeronasalak gizonenak baino hobeto usaintzenditu musketa eta gizonaren feromonen antza duten lurrinak, baita desira sexuala, beldurra, haserrea edo tristura agertzen duten emozioen feronomak ere. McClintock doktoreak (1971) egindako ikerketa batean, erresidentzia unibertsitario batekoikasle oso lagunen hilekoak sinkronizatuak zeudela ikusi zen.
2010
‎Horrela, erreferentzia egiten diete biktimak eduki ditzakeen emozioei. Hauek lotuta daude indarkeriaren ondoriodirenminetasufrimenduarekin (n= 28; %22, 4), belduretaizuarekin (n= 17; %13, 6) etadefentsarikezarekin (n= 17; %13, 6). Erabereantristura (n= 16;% 12,8), inpotentzia (n= 18;% 14,4) eta amorru egoerak (n= 15;% 12) agertzen dira eragiten duten emozio bezala.
2011
‎Eztabaida taldeetan ere, nerabeen artean nork bere burua ikus entzule aktibotzat hartzen zuen eta, bereziki, parte hartzea eta elkarreragina ahalbidetzen dituzten teknologia digitalen kontzientzia zuten egiaztatzea genuen helburu. Horretarako, ikus entzunezko mezuak jasotzean eta balioestean, parte hartzen duten emozioak, arrazoibideak eta testuinguruak ikuspuntu kritikotik baloratzeko gaitasunari erreparatu genion gazteen diskurtsoetan.
‎Audientzia eta errezepzioa. Nork bere burua ikus entzule aktibotzat hartzea, bereziki, parte hartzea eta elkarreragina ahalbidetzen dituzten teknologia digitalak erabilita; ikus entzunezko mezuak jasotzean eta balioestean parte hartzen duten emozioak, arrazoibideak eta testuinguruak ikuspuntu kritikotik baloratzeko gaitasuna.
‎M. Douglasek, aldiz, sinbolo kondentsatuak errituetan agertzen direla esango digu. Arauak, balioak eta nahiak kondentsatu, preskribitutakoa guragarri bihurtu eta jendea mugiarazten duten emozioz beteriko tresnak dira sinbolo kondentsatuak.
‎" Fluxus taldearekin batera egingo dituen ekintzetan, jende asko suminarazten duten emozioak probokatzen ditu: detergente hautsez bete ondoren motozerrekin birrintzen dituen pianoak, bihotza zuzenean erauzten dien animalia hilak, gantza, telebista ñirñirkariak, oihu primitiboak, danbatekoak... askotariko erokeriak.
2012
‎– Alderdi afektiboa. Asetasuneko/ asegabetasuneko sentimenduei buruz ari da; hau da, pertsonek bizi ohi ditugun eta gure gogo aldartean eragina duten emozio positiboei/ negatiboei buruz.
2013
‎Baina beste behin araua inertziaz hausten dugu, eta ez gara gai hitza jostailutzat hartuta norberaren letrak ez dituenarekin etengabe jolas egiteko. Gure artean politika tabu bat delako irauten du gatazkak hainbeste urtez, talka egiten duten emozio kontrajarriak barruan gordetzea ohikoegi bihurtu bailitzan.
‎Claudia López de Hunnek azaldu duenez, EOS Claudia López de Hunnek azaldu duenez, EOS zentroko psikologoak (Orientazio Psikologikoko Institutua) «hitzik jarri ezin duten emozioak proiektatzen ditu haietan». Barne mundua paper zurian iraultzen dute.
‎Hortik harago, gainerako jardun guztietan ere belaun izan nahiak dena bustitzen du. Batzuetan gehiegizkoa eta dena da zerbait berria dakartenek, edo gaztetxoenek, edo ‘promesek’ sortzen duten emozio aldekoa.
‎Bizitza ez nuen nik asmatu, baina nire bizitza nik bizi behar badut, zerbait sortzen ari naizela iruditzen zait, nahiz eta kaduzitate epea izan nire ekarpenak Heriotza ez nuen nik asmatu, baina bizitza sortu nuen sustrai beretik sortuko dut sentimen galduetatik ihes egiteko pentsamendu bat, nire burua engainatzeko pentsamendua Gizabanako bakoitza kolore jakin bat dela, adibidez: islatzen duten emozioa argiaren intentsitatearekin islatzen dute
2016
‎Konturatzen al gara Euskal Herriko umeek kulturarekin duten ohiko kontaktua eta beraren ondorioz sor daitezkeen gozamena eta atxikimendua erdal kulturaren bidez egi­ten dutela nagusiki? Literaturaren plazera, zinemaren zirrara, telesaio ezin utzizko horiek duten indarra?, alegia, gazte garaia markatzen duten emozioak eta bizipenak euskaraz ez eta beste hizkuntzetan bizi dituztela?
2017
‎Dolua, azken finean, hildakoaren gabeziak eragindako mina beste modu batez gordetzea da. Dolua oroimen arazo bat da, eta ez uste izaten den moduan, denborak oroitzapena ezabatzen duelakoz, baizik eta gordetzen den bakoitzean gordetzeko unea inguratzen duten emozio ez traumatikoez atxikirik birgordetzen delakoz. Nonbait, halaxe uste dute adituek –ez dago esan beharrik, ni ez naiz aditua–”.
2018
‎Igor Ahedo soziologoa da solaskidea, zientzia politikoetako doktorea. Haren hitzek biluzi nahi dute maiz matxismoa dagoela ustez jaiek eragiten duten emozioaren atzean ere. –Kontu horiek emozionalak direla diogunean, ez dugu esan nahi irrazionalak direnik, baizik eta boterearen espresiorik garatuena direla; gorputzera garamatzate, emozioetara?.
2019
‎Zirkuetatik salbatutako piztiak zaintzen dituen erakunde baten bideoak ere erakutsi dizkit. Hunkitu egiten da jaiotzatik kaioletan egon eta lehen aldiz lurra ukitzean tigre kumeek ageri duten emozioa ikustean.
2020
‎Arrisku bereziko gune bat dago hor, maila pertsonalean eta talde gisa saihestu behar duguna. Neke pandemikoak osasun agintariek gomendatutakoa oztopatzen duten emozioak eta portaerak sortzen ditu”, onartu du José Antonio Luengo psikologoak. Irudia:
2021
‎Hortaz, eskolak ez ditu umeak zoriontsu sentiarazi behar, aske eta autonomo gisa tratatu behar, gizarteratzeko, psikologikoki garatzeko, askatasunaren eta autonomiaren bidean jartzeko eta zoriontsu bilakatzeko tresnak eskaini baizik. Batetik, erabaki sozialak hartzea errazten duten emozioen eta pentsamenduen katean jariakortasuna ikasi edo eskuratu lukete eta, bestetik, askatasunaren mugak zeintzuk diren ere, jokaera eta ekintzak, erantzun emozionalak, kontrolatzen ikasteko. Laburbilduz, eskolak nork bere buruaren kontrola izateko tresnak eskaini lituzke, hots, egiten, pentsatzen eta sentitzen denaren gaineko kontrola izateko edo kudeatzeko behar beste erreminta.
‎Honako hauek dira osasun arloan aplika daitezkeen prebentzio neurriak (Serrano eta Ibañez, 2015): Formakuntza ikastaroak sustatzea osasun arloko profesionalentzat eta erabiltzaileentzat, adimen emozionalaren gaia barnebilduz. Osasun gaietan etengabeko ezagutza teorikoa bermatzea. ...t eta erabiltzaileentzat. Eskuragarri dauden baliabide psikosozialei buruzko gida prestatzea, bai erabiltzaileentzat bai haien familia eta profesionalentzat. Pertsona profesionalen kudeaketa emozional egokia lortzeko hausnarketarako inguruneak bultzatzea. Beren karguan pertsonak dituzten langileei pertsonen arteko harremanetan formakuntza ematea eta, batez ere, beste langileekin harremanak izateko duten emozioen kudeaketan formakuntza ematea. Emozioetan eragina duten kausetan sakondu eta ikertzea, horrekin lotutako ondorio kaltegarriak gutxitzeko. Osasun arloan denbora gehien daramaten profesionalen esperientziak transmititzea sustatzea, modu egituratu, zientifiko eta produktiboan.
2022
‎Hegan egin nahi izan dute parte hartzen duten artistek ere. " Hegaztien hegaldiaren zain zeruari behatzen diotenek sentitzen duten emozioa" eragitea dute helburu.
‎" 4 Sasuak" emanalditik landa," Aztarnak" deitu diskoa publikatu berri du. Marina Beheretchek eraman duen proiektu berrian, Ipar Euskal Herriko beste artista lagunez inguratu da, diskoan euskal musika arlo desberdinak agertzen dira, hemengo paisaiak, tradizioak eta bizitza animatzen duten emozioak idurikatzen ditu. Bizi dituenak dira agertzen, obra batzuen bila ibiltzen da, klasikoa eta herrikoia uztartuz, ondotik zein musika tresna erabili finkatzen du.
2023
‎«, azaltzen du Fernándezek. Alderdi horiek guztiak imajinatzean, sentimenduekin lotzen diren eta ilusioa elikatzen duten emozioak sentitzen dira. «Eta are gehiago!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia