Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2006
‎Nahaste emozionalei eta harremanetako nahasteei dagokienez, haur hiperaktiboen% 30 umore egoeraren aldaketak, barne hersturaren sintomak, konbertsio somatikoak eta autoestimu kaxkarra agertzen ditu. Bizitzako gertaeren aurreanemozio erreakzioen intentsitatea erregulatzeko eta kontrolatzeko zailtasunak dituzte.Beren sentimenduen agerpena inhibitzeko gaitasun txikia dutenez, jendaurreanintentsitate gehiagoz agertzen dituzte emozioak. Umore aldaketa bortitzak etaeztanda emotiboak agertzen dituzte.
2008
‎Dena kontrolatzeko premia obsesiboa du". Autokontrola Gaitasun hori duten nagusiek errazago kontrolatzen dituzte emozio gatazkatsuak. Lidergoan aditua den Daniel Goleman en arabera —besteak beste," La práctica de la inteligencia emozional" (Cairos argitaletxea) liburu ezagunaren autorea—, nolakotasun horrek" orekatuta, positiboki eta nahasterik gabe egoteko balio die, baita unerik kritikoenetan ere, eta argitasunez pentsatzen dute eta kontzentratuta egoten dira, presioak gorabehera".
2011
‎Amatasunaz hitz egiten du Nerabe k,, baina genero femeninoa bigunkeriarekin, mizkeriarekin lotu da askotan, eta nik pertsonaia indartsuak eraiki nituen, eta indarretik egin ditut ondorengo lanak ere. Indarretik erakusten diren gauzek ez dituzte emozioak azpimarratzen, saiatzen dira bihotzera zuzenean iristen. Askoz meritu handiagoa du eutsita dagoen emoziotik sortzen den hunkipenak, oso agerikoak eta exajeratuak diren emozioetatik sortutakoak baino?.
‎aurrean sentitutako beldurra azpimarratzen dute. Sekuentzia berriro ikustean eta pelikula gogoratzean, distantzia hartu eta haurtzaroko heldutasun faltarekin erlazionatzen dituzte emozio negatiboak.
‎Besteak menderatu beharra dute, haien nagusitasuna ez jasateko. Baztertu egiten dituzte emozio goxoak, ahultasunaren agerpen balira bezala. Beste pertsonentzat sarritan antzekoak dira paranoidearen kontraeraso portaera eta nortasun sadikoarena, baina nortasun sadikoa dutenak erasotzailearekin identifikatzen dira beren garapenean zehar; nortasun paranoidea dutenak, berriz, besteen erasoetatik babesten dira.
‎Amigdala eta hipokanpoa, eta haiek garun azal prefontalarekin dituzten loturak, garrantzitsuak dira emozioen kontrolerako, portaera erasokorrak inhibitzeko, zigorrak eta sariak aitzinatzeko. Arlo horietako lesioek arazoak ekartzen dituzte emozioen mailan. Nortasun antisozialaren nahastearen zergati biologikoen artean,
‎Amigdala eta hipokanpoa, eta haiek prefontalarekin dituzten loturak, garrantzitsuak dira emozioen kontrolerako, portaera erasokorrak inhibitzeko, zigorrak eta sariak aitzinatzeko. Arlo horietako lesioek arazoak ekartzen dituzte emozioen mailan. Nortasun antisozialaren nahastearen zergati biologikoen artean, aipatzekoa da ere sistema linbikoaren, bereziki amigdala nukleoaren, estimulazio maila txikia.
2013
‎Horiek eragiten dituzte emozioak.
2014
‎Alzheimerra duten gaixoek bat batean aldatu ohi dituzte emozioak eta sentimenduak: berehala igarotzen dira depresiotik edo barne hersturatik alaitasunera edo euforiara.
2016
‎Sarri adierazten dituzte emozioak.
2018
‎Eta %20k baino gehiagok agertzen dituzte sintomak; arruntenak dira irritazioa eta antsietatea. Orokorrean, arazo handiak dituzte emozioez eta hitz egiteko. Gaur egun ere alerta egoeran jarraitzen dute askok, amorrua ere oso ohikoa da, eta kontzentratzeko eta deskantsatzeko arazoak dituzte, besteak beste.
2019
‎578 Egungo gizarte mediatikoan politikariak apaizen antzekoak dira, ezin dituzte emozioak espontaneoki agertu (eta egokitzen denean antzeztu behar izaten dituzte), ez eta lagunarteko festa batean mozkortu, ez eta edozein erreakzio edo iritzi naturaltasunez adierazi ere politikoki zuzentasun eza batean erortzeko arriskuz, esaldi bakar batekin karrera politiko luze bat amai daitekeelako egun batetik bestera. Zuzentasun politikoa eta tontoena inoiz ez gogaitzea irizpidetzat dituzten komunikabideen begirada itogarriaren pean politikariek ezin dezakete beren pertsonai edo katamalo publikoa utzi edo kendu eguneko hogeita lau orduetan, urteko hirurehun eta hirurogeita bost egunetan.
‎Orobat, zentzu onik ez izatea leporatzen zaie emakumeei. . Emakumeek nahiago dituzte emozioak, arrazoia baino; aise da konprenitzen: gure usadio lauak direla kausa familiaren inolako kontuz arduratzen ez direnez gero, arrazoia ez zaie baliagarria sekula[...] Jar ezazu emakume bat zure lurretako maizterrekin dituzun arazoak konpontzen, eta baietz zuk baino erregistro hobeak egin?.
‎Aipatutako emozio positibo horiek pena eta tristura dosi handi batekin batera azaltzen dituzte. Kolektibo horiekiko (edota batez ere Europa babesaren krisi humanitario honen aurrean egiten ari den gestioarekiko) kulpa eta lotsa bezalako emozioak, berriz, neurri apalago batean adierazten dituzte, eta adieraztekotan, Europarekin identifikazio txikiagoa dutenek neurri handiagoan adierazten dituzte emozio horiek. Eskuin muturreko alderdi politiko desberdinetan artikulatzen doazen eta Europan zehar geroz eta islamofoboak bilakatzen ari diren jarrera anti immigranteak kontrastatuz (Strabac eta Listhaug, 2008; Meer eta Modood, 2009), ikasleek ez dute gorrotorik ezta mehatxurik ere sentitzen kolektibo horren etorreraren aurrean.
2021
‎Emozioez etengabe hitz egiten den arren, paradigma berriak kanpoan utzi du emozioen kudeaketa. Eskolek ez ohi dituzte emozio guztiak lantzen, inondik inora neurri berean, ezta modu egokian ere, eskolen helburua ez baita, esan bezala, ume eta gazteak gaitzea, kontrakoa baizik. Alde batetik, zoriona eta alaitasuna —edo horien ilusio mota positibista bat— gainontzeko emozioei gailentzen zaie eduntainmentean, besterik ez balego bezala, askotan; beste alde batetik, eskola askok Gardner-en edo Goleman en irakaspenei jarraitzen dietela esan arren, oso gutxi dira emozioak kudeatzen erakusten duten eskolak.
2022
‎Emozio positiboak ingurumenarekiko joera onuragarriekin lotuta daudenean, errazagoa izan daiteke horiek aurrera eramatea. Komunikazioak eta esperientzia zuzenek suspertzen dituzte emozioak. Halere, komunikazio estrategiaren eragina kasuaren araberakoa izango da.
2023
‎Idazkian azaldu dutenez, gero eta ikasle gehiagok dituzte arazo emozionalak, eta, gainera, gero eta gazteagoak dira. “Ondorioz, eguneroko jardueretan egoera zailak bizi dituzte emozioak eta egoerak kudeatzeko orduan, eta hori oztopoa da jarduerak aurrera emateko”. Euren ustez, ikastetxe guztietan psikologo zerbitzuak egon luke ikasleekin, irakasleekin eta familiekin lan egiteko, errendimendu akademikoa hobetzeko, jokabide positiboak indartzeko eta ikasle guztien, eta batez ere zailtasun handiak dituztenen, ongizate mentala bermatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia