Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2002
‎Kritika bat ona bada, liburua irakurtzeko gogoa piztu behar dizu. Hori da kritika on bat, ez du emozioa zapuztu behar. Kritika on batek liburuarengana hurbildu behar zaitu, irakurtzeko desioa piztu, horrek ez du esan nahi liburua saldu behar duzunik.
2004
‎Erlazioa beste mota batckoa da. Arteak adierazi egiten du emozioa. Zer nahi ducsan, cmozioa adierazi?
2005
‎Aldarrikapen bide izateak erran nahi du emozioa transmititzen duela. Aldarrikapen indarra galdurik ere, emozioaren karga badu oraingo dantzak?
2008
‎MILENA geldirik geratu da ate ondoan, ez du emoziorik erakusten oraindik. LEO MILENA besarkatzera doa.
‎Munduko motoziklismo txapelketak azken txanpan sartuta daude, eta 250 cc-ko txapelketa baino ez dago argitzeke. Horrek, gainera, ez du emozio handirik, Marco Simoncellik gelditzen diren bi sari nagusietako batean laugarren izatea aski baitu aurreneko munduko txapela lortzeko. Lehen aukera bihartik aurrera izango du, Malaysiako Sari Nagusian.
2009
‎Egunero izango dituzte dantzaldiak, era guztietako taldeek alaiturik, eta ekitaldi anitz izango dira, guztientzat. Horietatik Bergarak bat aipatu du emozioz: –Oso polita izaten da zahar etxera joaten garenean.
2010
‎Intentsitate gutxiko partida izan da eta azken minutuetan soilik izan du emozioa.
‎Noski, ez du emozioekin zerikusirik; defentsa mekanismo bat da, belarjaleetatik babesteko, besteak beste. Hostoak eta adartxoak bilduta, zimeltze bidean dagoen itxura hartzen du landareak.
‎99) pedagogía del sufrimiento izendatzen duena, eta erlijio katolikoak fededunei asumitzen irakatsi diena. Bravo Arriagak (idem) hitz gutxitan laburbiltzen du emozio positibo eta negatiboen auzia: En> Auzi honetan sermoiak motibarazteko dauzkan moduak daude jokoan:
‎Azkenik, gertakizunaren berreskurapena aurreko bi aldietan landutako interpretazioen berreraikuntza bat izango litzateke. Beste ikuspuntu batetik, Christianson ek (1992b) proposatzen du emozioak, lehen aldi batean, arreta aurreko mekanismoak martxan jartzen dituela, arreta modu selektiboan emozioaren iturburura edo gertakizunaren alderdi nagusietara zuzenduz; ondorioz, inguruko edukiei ez zaie arretarik jartzen. Ondoren, emozioak gertakizunaren errepasoa eta lantzea ahalbidetzen du, modu horretan informazio nagusiaren oroimena indartzen delarik.
‎Beldurra, zoriontasuna, haserrea, tristezia. Baina nigan sortu behar du emozio hori. Izan ere, Invictus en emozio asko dago (baita Agora n ere):
2011
‎denen artean gehien nor gustatzen zaion aukeratu du! Aukera libre bat egin du emozioetatik abiatuta, eta hori gauza handia da, ez baititugu horretarako hezitzen. Bizitzan, autonomia aukeratzen jakitea da.
‎Albora uzten ditu familia eta lagunak, lanarengatik. Arrazionaltasuna jartzen du emozioen aurretik, eta erreserba naturaltasunaren aurretik. Konbentzionala, ordenatua, zurruna eta harremanetarako malgutasunik gabea agertzen da.
‎Nartzisistak besteekin harreman gutxiago du eta besteekiko mendekotasun txikiagoa du; beraz, ez ditu nortasun histrionikoaren nahastea jasaten duenak bezainbeste puzten bere emozioak. Histrionikoa gizartekoiagoa eta maitekorragoa da; nartzisista, hotzagoa, burutsuagoa eta bereziagoa da, eta ez du emozioen gehiegizko erakustaldirik egiten, histrionikoak egin ohi duen moduan.
‎Arriskua egiazki handia bazen, orduan paketeak bota eta ihesari ematen zioten. Dena den, aitak Landaburuko Joxe Mari aipatzen du emozioz: " Harek ez zuen sekula paketerik galdu.
2012
‎Poliki poliki, ikasi egingo du emozioak kontrolatzen eta frustrazioari erantzun egokia ematen.
‎Biak elkartzen direnean, soberan daude hitzak. LEOk ezin du emozioarekin.
‎Osasun langilearen eta pazientearen arteko harremana giro emozional terapeutikoan murgiltzea. Horrek eskatzen du emozioak behatu eta berriro bideratzea, konfiantza ematea, kontsultatzailearen antsietatea zuzentzea, hura modu orokorrean tratatzea eta ulertzen laguntzea.
‎Bertan, oinarrizko sei emozioen aurpegiko esamoldeak (poza, sorpresa, nazka, haserrea, beldurra eta tristura) unibertsalak eta jaiogabeak direla ezartzen zuen. Mendebaldeko pertsonek ahoaren adierazpenarekin lotutako muskuluekiko emozioaren magnitudea ondorioztatzen dute Glasgowko Unibertsitateko (Erresuma Batua) Neurozientzien eta Psikologiaren Institutuko ikertzaileek egin dute azterketa, eta adierazten du emozioen komunikazioa aldatu eta hobetu egin dela, interakzio sozialaren testuinguruan. Lanean mendebaldeko eta ekialdeko parte hartzaileak izan zituzten.
2013
‎Ez du emozio faltarik izan kontsolazioko finalak, hasiera hasieratik Martin eta Odriozola gorriak joan dira aurretik (13/ 15), baina pala partiduak luzeak izaten dira, buelta asko ematen dituzte eta azken ahalegin batean Astiazaran eta Munduate urdinek partidua 27 jarri zuten. Azkenean, eta 51 minutuz borroka egin ostean, Martin eta Odriozolak azken ahalegina egin ostean 3 postua lortu zuten 30 emaitzarekin.Arantzatxoa kentzeko aukera izango dute bihar urdinek Villabonan 12:00etan, bertako herriko txapelketako finalera ailegatu baitira.Final handiaOhore guztiekin hasi zuten finala.
‎AXUN bere lanera bueltatuko da. Antzematen da GARBIÑEk bete betean asmatu duela, eta AXUNek ez du emoziorik erakutsi nahi. Arretarik jarriko ez balu bezala egingo du.
‎hilketa gaizki dago, lapurtzea gaizki dago, behar duenari laguntzea ondo dago... Prinzek aldarrikatzen du emozioek izugarrizko garrantzia dutela judizio moralak eratzeko unean. Dei diezaiogun moralari buruzko ikuspegi horri moralaren teoria sentimentalista (MTS).
2014
‎Ikerketek adierazten dutenez, jarduera fisikoak lagundu egiten du gosea kontrolatzen, digestioa hobetzen, pisua irabazten eta bizkortasuna indartzen; bihotzaren eta hezurren osasunean laguntzen du (hezurra birsortzeko laguntza da, prozesu hori ez da adinik geratzen). Gainera, egun erreserbatu batean kirola egiteak eragin positiboa du emozioetan, osasun mentalean eta maitasun bizitzan. Hiru ariketa mota konbinatzea gomendatzen da:
‎Jada aipatu ditu xerak euskara berriari integratua etapoxia, iparraldeko kantatu du, euskal herri guzientzat ari izana da, oraingoan salako ari izan behar du, zeren Anoetan nola BECeko plazan ari izan behar dira bertsolariak urbi et orbi, sekulan ahantzi gabe nork duen entzuten. Oraingoan urbi falta zaio, plaza egitea han berean, zirimola rekin gaian dago, eta erraten du ez dela fikzioa, bizi izan du gaia egiazki, antzezten du emozioa gertatzen balitzaio bezala hor berean, parabolak sakratuaren eremuan ezartzen du eta txaloak igortzen Felix zenari, hilak konbokatzen ditu, mintzo da diren eta izan eta izanen diren bertsolarien izenean. Hau da Brookek deitzen duen teatro sakratua, liturgia bat gure begien aitzinean sortzen ari baita.
2015
‎Bertsolaritza bezala, edozein adierazpide artistikok laguntzen du emozioa kanporatzen eta emozioa formatu batean kokatzen. Hori “asko” arintzen duen “energia mugimendua” da Vazquezen esanetan.
‎tomwanga Ilusioak esan nahi du ametsetan sinetsi behar dela, eta gai izan behar dela ametsak planteatzeko eta haien atzetik ibiltzeko, haiek lortzeko saiatua izateko, bidean ager daitezkeen ezbeharren aurka lortzeko itxaropena izateko eta gogoz eta alaitasunez egiteko. Era berean, lotura estua du emozio, pentsamendu eta jarrerekin eta norberaren ekintzarekin. Halaber, Psikologiak estimulu gisa ulertzen du, eta, era berean, erantzun eta ondorio gisa, elkarren segidan eta elkarren ondoan egonda.
‎Hala esan du emozio puntu batekin denen aurrean. Euskal Herritik itzuli zenean, aitarekin kitxueraz mintzatzen hasi zen.
2016
‎Txindoki tabernak irabazi du emozioz betea egon den liga erregularra. 67 puntu bildu ditu denera, Izkiñak baino bat gehiago besterik ez.
‎Hortaz, haurra helduekin dituen esperientzia eta harremanei esker garatzen du emozioak ulertzeko prozesua, batetik, eta, bestetik, garapen kognitiboari esker, gai da bere emozioez eta emoziook eragiten dituzten arrazoiez jabetzeko eta besteen emozioak ulertzeko.
2017
‎Didi Hubermanek gizakiaren altxatzeko arrazoiak aztertu nahi ditu bost ataletan bildutako marrazki, argazki, pintura, bideo eta dokumentuen bidez. Komisarioaren arabera, altxamenduak keinu, hitz, istilu edo desioek bultzatuta pizten dira; horregatik, horien guztien irudikapenak biltzeko ahaleginak egin ditu.Erakargarria den erakusketak ideia asko eta irudi gehiegi aurkezten dizkigu komisarioak defendatzen duen tesia babesteko. Bost ataletan banatutako erakusketa bada ere, altxamenduaren ideia orokorra irudikapenekin lotzen du emozio kolektiboak eta gertaera politikoak ardatz hartuta. Lehen aipatu bezala, altxamenduak bultzatzen dituzten arrazoiak dira lehenbiziko atalean aurkezten zaizkigunak, bigarrenean keinuak, hirugarrenean hitzak, laugarrenean istiluak eta bosgarrenean desioak.
‎Txakur asko beren portaera naturalak adieraztea ezinezkoa duten inguruneetan bizi dira, hala nola, beste txakur batzuekin modu naturalean harremanak izatea, arakatzea, behar duten guztia egitea eta beren burua estimulatuta izatea. Horrek azaltzen du emozio negatiboak agertzea, hala nola asperdura eta frustrazioa, eta horiekin lotutako portaera arazoak, hala nola gehiegizko zaunkak, objektuen suntsiketa eta etxe barruko gernuak. Baina ez hori bakarrik.
2020
‎Bestalde, gure bizimodua zenbat eta osasuntsuagoa izan, orduan eta errazagoa izango da antsietatetik urrun egotea. Kirolak, adibidez, asko laguntzen du kontrolatzen, “izan ere, 25 minutu daramagunean gertatzen den aktibazio fisiologikoak asko indargabetzen du emozio negatiboenek eragindako aktibazioa”, azaltzen du adituak. Emozio atseginen alde egitea ere ez da txarra, lagunekin barre egiten dutelako gertatzen diren emozioen antzera, WhatsApp edo bideokonferentzia dela medio.
‎Zientziak erakutsi du emozioak dituztela eta enpatikoak direla.
‎Trauma giltzapetzen du emozioak prozesatzen diren tokian.
2021
‎Kontzeptu hau Bronferbrenner en (1976: 11)" The Ecological Structure of the Educational Environment" Hezkuntza testuinguruaren egitura ekologikoa, euskaraz proposamenarekin lotuta dago, eta horren bidez, ezaugarri, hedadura eta abstrakzio maila desberdinetan egituratzen du hezkuntza testuingurua. dagoen trebakuntzak eta gaitasunak ez dute modu zuzenean eta automatikoan arloarekiko gustua, plazera eta zaletasuna pizten, baina horretan gaituta egon gabe nekez gara dezake ikasle edo gazte batek horrekiko zaletasuna, esperientzia estetikoa bizitzeko eta hortik behar adinako errendimendua ateratzeko nahikoa baliabiderik zein trebakuntzarik ez duelako. Hori arloa edozein delarik ere; baina, kultur edota arte adierazpideen kasuan, osagai emozionalak garrantzi handiagoa hartzen du emozio estetikoak jokora sartzen direlako. Eta, hor, literatura ere sartzen da, jakina.
‎Nerabeekin egon gara eta haiekin jolas egin dugu, baina hori aitzakia bat baino ez da haien bizitzetan murgildu eta bidelagun izateko. Gure lanak askoz ere gehiago du emozioen eta gatazken kudeaketatik nahiz prebentziotik guzti horretatik baino", esan du Arenasek.
‎XXI. mendean, berriz, kontsumoaren kapitalismoak argi eta garbi emozioak ditu helburu, eta limurtzeko gaitasun handia garatu du. Baieztatu du emozioetara jotzea dela estrategiarik eraginkorrena, eta management arrazionaletik management emozionalera pasa gara. Horren adibide argia propagandan daukagu:
‎Emozioez etengabe hitz egiten den arren, paradigma berriak kanpoan utzi du emozioen kudeaketa. Eskolek ez ohi dituzte emozio guztiak lantzen, inondik inora neurri berean, ezta modu egokian ere, eskolen helburua ez baita, esan bezala, ume eta gazteak gaitzea, kontrakoa baizik.
‎Alde batetik, zoriona eta alaitasuna —edo horien ilusio mota positibista bat— gainontzeko emozioei gailentzen zaie eduntainmentean, besterik ez balego bezala, askotan; beste alde batetik, eskola askok Gardner-en edo Goleman en irakaspenei jarraitzen dietela esan arren, oso gutxi dira emozioak kudeatzen erakusten duten eskolak. Kasu askotan, irakasleek teoria ezagutu arren, oso gutxitan jartzen dute praktikan, benetan horretan sinesten ez dutelako, denborarik aurkitzen ez dutelako, betikoa egitera ohiturik daudelako edo, besterik gabe, ez dutelako horretan sartu nahi — irakasleriak ere ez du emozioak kudeatzeko prestakuntza egokirik jaso; azkenik, paradigma berriak kale egiten du emozioak auto-estimuarekin lotzen saiatzean. Auto-estimu gutxi izatea kaltegarria izan daitekeela denok dakigun arren, kontrakoa ez da hobea, auto-estimua izugarri handitzeak ez baitakar ezer onik, arrakasta ez ziurtatzeaz aparte, espektatiba eta perspektiba erabat irrealak sortu daitezkeelako horrek dakarren larritasunarekin.
‎Alde batetik, zoriona eta alaitasuna —edo horien ilusio mota positibista bat— gainontzeko emozioei gailentzen zaie eduntainmentean, besterik ez balego bezala, askotan; beste alde batetik, eskola askok Gardner-en edo Goleman en irakaspenei jarraitzen dietela esan arren, oso gutxi dira emozioak kudeatzen erakusten duten eskolak. Kasu askotan, irakasleek teoria ezagutu arren, oso gutxitan jartzen dute praktikan, benetan horretan sinesten ez dutelako, denborarik aurkitzen ez dutelako, betikoa egitera ohiturik daudelako edo, besterik gabe, ez dutelako horretan sartu nahi — irakasleriak ere ez du emozioak kudeatzeko prestakuntza egokirik jaso; azkenik, paradigma berriak kale egiten du emozioak auto-estimuarekin lotzen saiatzean. Auto-estimu gutxi izatea kaltegarria izan daitekeela denok dakigun arren, kontrakoa ez da hobea, auto-estimua izugarri handitzeak ez baitakar ezer onik, arrakasta ez ziurtatzeaz aparte, espektatiba eta perspektiba erabat irrealak sortu daitezkeelako horrek dakarren larritasunarekin.
‎Begi globoak zehaztasunez mugitzen zaizkio, iguana bati bezala. Ez du emoziorik adierazi. Herriko aldizkarian Inaxito Albisu elkarrizketatzea egokitu zitzaidanekoa gogoratu zait.
2022
‎30 bat urte daramatza Apellanizek foniatra gisa lanean, eta denbora horretan guztian ikusi du emozioen eta ahotsaren artean badagoela lotura bat. Harreman hori nolabait frogatzeko asmoz abiatu zuen ikerketa, eta, horretarako, ahots arazoak zituzten —ahots kordetako noduluak 76 pazienterekin egin du ikerlana.
‎Gainezka egin du emozioak
‎Juliak ez du emozio izpirik agertu.
‎Entzuleen arreta isila lortu du, baina haien gorputz hizkuntzak ez du emozio handiegirik adierazi. Itzala falta zaio ziurrenik.
‎BEAk bitartean zapia erantziko du eta beso artean hartuko du, kulunkatuz bezala. Pozik hasiko da, baina bertsoz bertso bidaia bat egingo du emozio desberdinetan barrena: pozetik nekera, etsipenera, tristurara, amorrura… Azken bertsoaren amaieran, zapia askatuko du lurrera eror dadin.)
2023
‎Ez dago, beraz, emozio naturalik. Gizarteak esaten du emozio bat nola eraiki eta adierazi behar den. Horregatik, barre egiteko modua aldatu egiten da gizartearen, kulturaren edo generoaren arabera.
‎Tentsio haren eragina sumatzen da, ordea, irudien planifikazioan, eskema mugatu baten mende baitago, tarteka kontakizuna zamatzeraino. Kontzeptu bisual ikusgarriek ez dute elkarrengana modu eraginkorrean lotuko dituen muntatzerik, ezta maila bereko ideiarik ere gidoian, eta sekuentzien katigatzeak apaldu egiten du emozioen garapena.
‎Kameraren atzeko ahotsa etxea erakusten ari zaio baietz dioen emakumeari. Ez du emozio berezirik erakusten, baietz esaten dio, eta noizean behin irribarre egiten dio kamerari.
‎Eta nik ez dut amorrurik. Emazteak asko irakurri du emozioek gugan duten eraginaz, eta gisa horretako sentimenduek barrena karraskatzen dizute. Hori da beste lezioa:
‎Atzerrian, 1940ko Frantziaren erorketak ez du emoziorik sortu 1789ko izpirituak zerbait ekarri zuen tokietan baizik.
‎Baina ikerketak erakutsi du emoziorik handiena gorrotoa dela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia