2006
|
|
Kojeverentzat egia, ostera ere esango dugu, mintzozkoa da filosofian definizioz, kontzeptuzkoa, ez
|
dugu
emozio isilean geureganatzen.
|
2008
|
|
Orain arte entzun izan
|
dugu
emozioek ez digutela askorik laguntzen, erabaki garrantzitsuen aurrean arrazoia baino ez dugula erabili behar, emozioak adieraztea ahultasunaren seinale dela... Harrigarria badirudi ere, inguru horretan bizi eta hazi gara.
|
|
Horien bitartez, xehetasun anatomikoak in vivo aztertzeaz gain, une bakoitzean aktiboago dauden egiturak ikus genitzake, gogoaren jarduera desberdinen korrelatu zerebrala agerian jarriz. Leiho bat
|
dugu
emozio eta kognizio kontziente nahiz inkontzienteak begiratu eta aztertzeko, subjektibitatea objektibo bihurtzeko; normaltasunean eta egoera patologikoetan dauden diferentziak alderatzeko. Teknika horiek egun dituzten diskriminazio ahalmenak mugatuegiak dira gure gogoaren oparotasun osoaz jabetzeko, baina espero liteke hobetuz joatea, noraino irits litezkeen esaterik ez badago ere.
|
2010
|
|
Euskara erabiltzean zer sentitu nahi dugu: gauza baikorrak, emozio atseginak, edo, alderantziz, lotu nahi
|
dugu
emozio ezkorrekin, beldurrarekin, itxikeriarekin(" euskara erabiltzen dut beharrezkoa delako, bestela galduko da eta ez dut nahi galtzea, gainera nire eskubidea da eta tipo horrek ez badaki ez da nire arazoa, berea baizik, eta kito").
|
2011
|
|
Baina, jakina, umearen ondoan geratuko gara eta bere mina konpartituko dugu. Elkartasuna adierazi behar
|
dugu
emozioetan, ez emozioak ukatu. Gustatzen ez zaizkigun emozioak ukatzeko joera dugu, eta emozio guztiak dira beharrezkoak.
|
2012
|
|
Anaia bikiek estu estu elkar besarkatu dute, eta guk guztiok negar egin
|
dugu
emozioz lepo hamar hamabi bat minutuz. Alkateak, berriro, egoeraren barea aprobetxatu nahi izan du hitz batzuk esateko, baina jubilatuen ahotsa ozenagoa gertatu da, indartsuagoa:
|
2013
|
|
Robotikan egun dagoen desafioa ez da adimen artifizialarena bakarrik, baizik eta emozioak, sentimenduak eta adimen gaitasunak dituzten makinak eraikitzea. Onartu
|
dugu
emozioek —zenbaitetan behe mailako gaitasuntzat hartzen diren emozioek— eginkizun garrantzitsua dutela gure arimaren baitan. Orain irudikatzen ditugu heriotzaren aurrean bizi-mina adierazten duten robotak edo maitemintzeko gai diren androideak edo haserretzen direnak (2001:
|
2014
|
|
Emozioen gainean heziketa jasotzeko beharra aldarrikatuko du Morenok: " Orokorrean ez
|
dugu
emozioen gaineko heziketarik jasotzen. Gure emozioak interpretatzen jakitea garrantzitsua da gure buruak ezagutzeko.
|
2015
|
|
“Bertso eskoletan ikasi behar
|
dugu
emozio denak normaltzat onartzen”, Onintza Enbeitaren ustez. “Gu bertsotan hasi ginenean jarrera bat zen jarrera nagusia —bai kantatzeko posturari zegokionez, baita kantaerari zegokionez ere—, hori zen normala, eta beste guztia arraroa.
|
|
“Psikologook beti esaten dugu garrantzitsua dela emozioa identifikatzea, izena ipintzea eta emozio hori kudeatzea. Kudeatzeko orduan kanporatu egin behar
|
dugu
emozio hori”, argitu zuen. Oinarrizko emozioak oroitarazi zituen:
|
2017
|
|
Egia dela egunero ainitz emozio bizitzen dugula eta batzutan ez da errex jakitea zein emozio den, nola bizitu... Hala nola, eskolan lan egiten
|
dugu
emozio horien ezagutzeko, izendatzeko eta berantago hobeki kudeatzeko.
|
2018
|
|
Irakasleok kultura hori guztia jaso dugu, irakurketa kritiko sakona egitea beharrezkoa da, eta nahiz eta modu konsziente batean askok ez dugun konpartitzen, transmititu egiten dugu. Egia da irakasleen artean paradigma edo begirada aldaketa badagoela, ikusten
|
dugu
emozioak eta gorputzaren presentzia garrantzitsuak direla, baina inertzia aldatzeko lan asko egin behar da oraindik.
|
2021
|
|
«Gure sentimenduak eta besteenak ezagutzeko, geure burua motibatzeko eta harremanak egoki kudeatzeko gaitzen gaituen trebezia eta jarrera multzoa da». Hala ere, bahiketa neuronalaren bidez portaera irrazionalak ditugu, eta emozioak inpultsuen bidez adierazten dira; horregatik, inteligentzia emozionala behar
|
dugu
emozioen kudeaketa ona gauzatzeko.
|
2023
|
|
Horrelako saioen beharra ez dut aldarrikatu behar, saioa ikustearekin nahikoa da. Gutxi hitz egiten
|
dugu
emozioen inguruan, eta are gutxiago gure egunerokoan nola eragiten diguten. Noiz hasiko gara hizketan?
|
|
ikusezina da funtsezkoa den guztia. Ez
|
dugu
emozioen kudeaketa nahikoa lantzen, ez eskoletan eta ez gizartean. Beti pentsatu dut hainbat egoera modu naturalean kudeatzeko tresnak izan genituzkeela, guztiok murgiltzen baikara mundu honetan, hartara modu osasuntsuagoan bizitzeko.
|