Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.630

2000
‎Kandelako kritikoak dioenez, Narrazioak ipuinetan kontaketa bera da nagusitzen dena, eta prosa poetikotik hurbil dabil kasu askotan, hain zuzen ere, oso harira eta ongi lotuta datozen konparazioak eransten dituelarik. Era berean esaten du liburuan erregistro barietatea sumatzen dela, autoreak aitortua baitu liburu honetan duen helburuetako bat euskarari literaturan bide berriak ibiltzen laguntzea duela.
‎Azkorbebeitia 65 or.) eta hiru ardatzetan finkatzen dituzte prosa horren ezaugarriak: metaliteraturaren praktika, poesiatik oso hurbil dagoen prosa hizkera eta hirugarrenik, istorioak ez denboran ez lekuan (kronotopo indeterminatuan, beste hitzetan) kokatzeko joera.
‎1983an argitaratu ziren oso tankera ezberdineko bi idazlan, aurrerago zehatzago aipatuko dugun Narrazioak eta Intxaur azal baten barruan. Lehenak salmenta eta difusio handia izan du, bigarrena aldiz, ezezagunagoa da.
‎Eta horrela, politika bai ala ez eztabaidaren bi aldeak jartzen dituzte ageritan euren lanean."()" J. Sarrionandiaren kasua oso esanguratsua da. 1985eko uztailean, kartzelatik ihes egin ondoren, elkarrizketa batean nahiko garbi azaldu du, erabaki eskizofreniko baten urratsa.
‎Lan honen oinarri gisa erabili dugun inkestaren ondorioen bitartez badakigu Sarrionandiaren liburuak irakasleek 16 urte bitarteko gazteentzat gomendatuenetakoak direla, bereziki gailentzen delarik urteak aurrera egin arren, Narrazioak liburuak izandako arrakasta handia, beste narrazioen aldean, eta olerki nahiz saiakera liburuak oso atzera uzten dituelarik. Gazteek, bestalde, irakurketa hori gustukoa dutela aditzera eman du era berean Mari Jose Olaziregik gazteen irakurketa zaletasunen inguruan egindako ikerketa eta inkesten emaitzak.
‎Gazteek, bestalde, irakurketa hori gustukoa dutela aditzera eman du era berean Mari Jose Olaziregik gazteen irakurketa zaletasunen inguruan egindako ikerketa eta inkesten emaitzak. Irakurle gazteen artean, beraz, oso harrera ona izan du, eta adinean gora egin ahala hobea. Bestalde, Joan Mari Torrealdaik egindako inkestek euskal idazlerik estimatuenen artean kokatzen dute eta bere obrak" obrarik hoberenak" sailean ere bai.
‎Liburuak bereziki harrera ona izan zuen kritikoen artean, eta ordurako POTT bandaren partaide ezaguna zenaren lehen emaitza honek euskal idazle kontsagaratuen artean leku bat harrarazi zion, oso gazterik.
‎Ni naizen hori (1992) eta Amaren begietan (1995). Bi eleberri hauetan oso gai ezberdinak jorratzen dituen arren, badira bietan errepikatzen diren hainbat ezaugarri: batetik, bietan pertsonaia nagusien sentimenduei garrantzia berezia eskaintzen zaie; bestetik, bietan estilo irakurterraza eta zuzenaren bidez adierazten dizkigu gertakizunak; azkenik, bi eleberrietan gai politikoa aipatu egiten da, bigarren mailako pertsonaiei loturik joan ohi dena.
‎Manhattan ikus 4.2, eta Speed gauak ikus 2.2, esaterako). Gainera, oso gertutik deskribatzen digu mundu hori bertan aurki daitekeen samurtasun eta adiskidetasunaren berri emanez. Honela, irakurle batzuentzat urruna eta ezezaguna den mundu horrekiko hurbiltasuna sentiaraztea lortzen du.
‎Itziar Belaunderen ustez," itxura baino gehiago edukiari begiratu behar zaio, gaur egungo gizartean hain gogor finkatutako baloreak zalantzan jartzeko gauza delako elaberri hau, eta baita ere, pil pilean dauden oso gai ezberdin eta interesgarriak hautatu dituelako, ondo kokatuta benetazko inguru batean." (Egunkaria)
‎Luis Mari Mujikak honako iritzia du errepikapen hauei dagokienez: " Orri batzuetan idazkeraren joera errepikakor eta gogoetatsuak asperrera jotzen du, baina makur hori oso errealista edo akzioz oso betea ez den edozein narraziori gerta dakioke." (Egan 50) Haatik, errepikapen hauek, askotan jazo dena irudikatzen laguntzen digute, eta errepikatzen den egoera hori ez du beti efektu bera sortarazten: izan ere, testuaren leku ezberdinetan egoteak sentsazio ezberdinak dakartza, batetik bestera dugun informazioa aldatuz baitoa:
‎Luis Mari Mujikak honako iritzia du errepikapen hauei dagokienez: " Orri batzuetan idazkeraren joera errepikakor eta gogoetatsuak asperrera jotzen du, baina makur hori oso errealista edo akzioz oso betea ez den edozein narraziori gerta dakioke." (Egan 50) Haatik, errepikapen hauek, askotan jazo dena irudikatzen laguntzen digute, eta errepikatzen den egoera hori ez du beti efektu bera sortarazten: izan ere, testuaren leku ezberdinetan egoteak sentsazio ezberdinak dakartza, batetik bestera dugun informazioa aldatuz baitoa:
‎Denborari dagokionez, oso epe laburra da azaltzen zaiguna. Oro har, narrazioaren denbora lineala da, oroitzapenetan izan ezik:
‎Idazkera jantzi eta zail samar hori bat dator egilearen estiloarekin ere: oso gutxi dira nobelako gertakariak, batere ez elkarrizketak, barne gogoeta eta analisi xehe, zehatz ia obsesibo bat da testua, irakurleak lehenengo orrietan aspertuta alde batera uzten ez badu azkenerako ahalmen hipnotiko bat ere izan dezakeena. (Jakin 113)
‎Edozein modutan ere, oso argia da hizkera berezi hau sortzeko euskal literatura tradizionaleko zenbait testutara jo duela, eta" egungo osagarriekin eguneratzen saiatu", idazleak berak aitortu zuen bezala. (Iban, Amagoia:
‎Alferrikakoa zaie nobelako pertsonaia maskulinoei harengana hurbiltzen ahalegintzea, urruti, oso urruti baitago. (...) emakumezkoen eta gizonezkoen arteko urruntasuna, bizitzeko eta sentitzeko modu desberdintasuna, ezinulertu erabatekoa.
‎Estiloari dagokionez, idazkera erraza hautatu du: oso estilo bizia eta adierazkorra. Perpaus laburrak, eskematikoak, baina indartsuak.
‎Hitz joko ugari ere erabiltzeko joera erakutsi du. Gainera, han hemenka irudiz osaturiko poema modura antolaturiko zatiak oso iradokitzaileak dira.
‎idazleak utziriko hutsuneak betetzeko, aipaturiko erreferentzia ezagunak irudikatzeko,... Are gehiago, zenbaitetan errealitate horri erreferentzia zuzena egiten dioten elementuak ageri dira (datu historikoak, pertsonaia ezagunak, esaterako), eta hau ezagutu ezean, zailagoa egingo zaigu fikziozko mundua ulertzea edo irudikatzea (batzuetan hutsune batzuk betetzea oso zaila edo ezinezkoa izango baitugu).
‎" Dotorezia harrigarriko estiloa dela uste dut. Perzepzio oso biziko narratzailea da. Euren eguneroko mingarri zein zital hori askatasunik ez duenak bakarrik dakien moduan eskribitzen du." (Egunkaria)
‎Nahiz eta gazte literaturako sail batean argitaratu diren, aipaturiko bilduma honekin duen lotura dela bide erabaki dugu lantxo honetan leku txiki bat eskaintzea. Gainera, Xabier Etxanizek dioen bezala," Liburuan agertzen diren 22 ipuinak gazte eta helduen literaturako mugan daude, gazteek irakurri dezaketen moduan, helduentzat ere oso aproposak izan daitezke." (Egunkaria VII)
‎Batzuetan pertsonaia hauen gogoetak ezagutarazten zaizkigu pertsonaien izakerara gerturatu asmoz. Hala ere, Rojok dioskunaren haritik zenbait pertsonaia oso lauak direla aipatu beharra dago:
‎Miren Trekuk eleberri modernotzat du liburu hau: " Eta nobela deritzot, batek ez dakielako oso ongi nola definitu ipuin bilduma hau, eta modernoa gainera bere baitan gutunak, egunkari pasarteak, poesia, metaliteratura eta" nahi duzun guztia" sartu duelako." (Egunkaria,) Hots, eleberri modernoetako ezaugarria da aniztasuna.
‎Gorka Arreseren iritziarekin bat egiten dugu, animaliak" humanizatuak" ez daudela oso nabarmena baita: animaliak agertzen badira ere ez dago fabularik.
‎Estiloari dagokionez, oso tonu subjektiboan idatziriko ipuinak dira. Nahi duena adierazteko estilo zuzena, hizkera lotsagabea, gordina erabiliz.
‎Bestalde, badira ipuin gehienetan errepikatzen diren irudi ugari ere: musika, esaterako, oso presente dago bere ipuinetan (ez dugu ahaztu behar idazlea bera musikaria ere badela); kafea (bizigarria); bidaia, kotxea (ihes egitea, ilusioaren bila);...
‎Liburu honetan atzerriko hainbat pertsonaia ospetsuren inguruko biografia fikzionatuak aurkituko ditugu. Honela, errealitatea eta fikzioa nahastea lortzen du idazleak, askotan bien arteko muga oso argia ez delarik, irudimenari bidea zabalduz.
‎Bestalde, oso testu motzak, irakurterrazak dira, edozein lekutan irakur daitezkeenak. Gainera, umorea eta ironia darie kontakizun hauei.
‎Lekuari dagokionez, zehazgabetasuna nabari da. Izan ere, ipuin asko oso laburrak dira eta horietan ez dago horrelako zehaztasunetan ibiltzeko lekurik. Haatik, espazioa zehazten duenean ere, leku urrunetara joko du (Tanger, Istanbul,...), honela amets eta irudimenezko munduak geografia egokietan girotuz, mundu iradokitzaileak sortuz.
‎Lasartearrak ipuin oso laburrak ere idatzi dituela aipatu dugu. Hauetan ildo honetako ipuinetan aurki daitezkeen ezaugarriak ikus ditzakegu:
‎Ipuin askeak eskaini dizkigu Mujikak bere bilduma honetan. Itxuraz, gai aldetik eta estilo aldetik oso ezberdinak dira. " Oso gai ezberdinak jorratu ditut eta denetatik dago:
‎Itxuraz, gai aldetik eta estilo aldetik oso ezberdinak dira. " Oso gai ezberdinak jorratu ditut eta denetatik dago: errealismo majikoa, fantasia, etsipena eta baita euskal nekazaritza munduan girotutakoak ere." (Egunkaria XII) Ipuin batzuk trenarekin estuki lotuak daude, beste batzuk tradizioari lotuak, beste batzuk inozotasunarekin eta ekologiarekin,..." Ipuin pirandeliano samarrak ere badaude." (Egunkaria XII) Beraz, oso bilduma irregularra da.
‎" Oso gai ezberdinak jorratu ditut eta denetatik dago: errealismo majikoa, fantasia, etsipena eta baita euskal nekazaritza munduan girotutakoak ere." (Egunkaria XII) Ipuin batzuk trenarekin estuki lotuak daude, beste batzuk tradizioari lotuak, beste batzuk inozotasunarekin eta ekologiarekin,..." Ipuin pirandeliano samarrak ere badaude." (Egunkaria XII) Beraz, oso bilduma irregularra da. Batzuetan oso ipuin motzak eskaini dizkigu, eta beste batzuetan bere eleberrigintzaren ildoko ipuinak osatu ditu.
‎errealismo majikoa, fantasia, etsipena eta baita euskal nekazaritza munduan girotutakoak ere." (Egunkaria XII) Ipuin batzuk trenarekin estuki lotuak daude, beste batzuk tradizioari lotuak, beste batzuk inozotasunarekin eta ekologiarekin,..." Ipuin pirandeliano samarrak ere badaude." (Egunkaria XII) Beraz, oso bilduma irregularra da. Batzuetan oso ipuin motzak eskaini dizkigu, eta beste batzuetan bere eleberrigintzaren ildoko ipuinak osatu ditu. Azken hauetan bere eleberrigintzari buruz hitz egitean aipaturiko ezaugarriak aurki ditzakegu.
‎Jabier Cilleroren ipuin bilduma honetan narrazio laburrez osaturiko bilduma baten aurrean gaude. " Gehienak oso narrazio laburrak dira, eskemak, irudiak, ia ia narrazio proposamenak, soilak eta sotilak." (Rojo, Jabier: El Correo VIII) Hala ere, ipuin gehienak orrialde gutxikoak diren arren, badira ere berrogei bat orri betetzen dituztenak.
‎Bestalde, luzera ezberdineko ipuinak sortu ditu: batzuk, ipuin oso laburrak dira flash baten modura eraikiak; beste batzuk, ordea, garapen luzeagodun narrazioak dira. Haatik, gehienak ipuin oso laburrak dira, egoera jakin bat edo sentsazio jakin bat irudikatzen dutenak.
‎batzuk, ipuin oso laburrak dira flash baten modura eraikiak; beste batzuk, ordea, garapen luzeagodun narrazioak dira. Haatik, gehienak ipuin oso laburrak dira, egoera jakin bat edo sentsazio jakin bat irudikatzen dutenak. Bi orrialde edo orrialde bakarreko ipuin hauek gaur egun hedatzen ari den ipuin laburren ildoari jarraitzen diote.
‎Bilduma honetan, gure aburuz, erabili dituen genero aniztasun horietan asmatu izana da lorpenik aipagarriena. Izan ere, ipuin oso labur horiek aspergarriak bilakatzeko duten arriskua egoki gainditu baitu aniztasun horren bidez.
‎Bere poesiazko lanagatik ezaguna genuen Jose Luis Otamendik, poesiatik oso urrun ez dauden hogei ipuin eskaini dizkigu liburu honetan. Otamendiren hitzetan," poesiatik gertuago daude intentsitate kolpe bakarrekoak direlako." (Deia)
‎hortaz, ustekabez josiak daude ipuinok. Oso era egokian deskribatu zuen Javier Rojok ipuin hauen garapena: " arrunta dirudien egoera bat planteatu ondoren, oreka apurtzen duen elementu bitxi bat sartzen du han.
Oso erraz eta azkar irakurtzen den liburua da Tentazioak, baliabide literario urrikoa eta hizkuntza erraz eta zuzenekoa. (Egunkaria IV)
‎Bai gaiz bai estiloz, Euskal Herrian egin izan den ipuingintzatik urrundua," bihotzaren pozaldi bakanen eta larrialdi ugariren gaineko hamaika ipuin" dira egilearen hitzetan, jende arruntaren maitasun nahi, sexu irrika eta bakardade behartuari buruzko maisu lan gazi gozoa. Idazketa lau eta minimalista batean, doinu mantsoan, erretratu soziologikoa egiten duten albo istorioz inguraturik, oso atzean uzten du Non dago Stalin, dibertigarri haren marka." (Jakin 79)
‎Ilusioen zapuzketa, bakardadeari ikara, behin behineko harremanen zaporea,... dira ipuin hauetan agertzen diren hainbat gai. Izan ere, oso ipuin gutxitan topatuko ditugu amaiera ederrak eta alaiak. Beraz," grina eta benekotasuna Montoiaren hamaika ipuinotan baino hobeto ageri dira; haurren lehendabiziko deskubrimenduak, sexua, infidelitateak, droga, telefonoaren presentzia obsesiboa..." (Egunkaria I).
‎Halako atmosfera falta nabaritzen zaie ipuinei, oso azkar kontatuta dago dena, pertsonaiak behar gisa ezagutzeko betarik eman gabe. Lerro gutxitan garatzen du haiei buruzko nondik norakoa, kontaerak eskatuko lukeen erritmoa ez du errespetatzen, arrapaladan bezala joaten zaigu istorioa, detailetan finkatu gabe, elkarrizketetan gozatu gabe, eta, batzutan bukaerako bide okerra hartuz.
‎Lerro gutxitan garatzen du haiei buruzko nondik norakoa, kontaerak eskatuko lukeen erritmoa ez du errespetatzen, arrapaladan bezala joaten zaigu istorioa, detailetan finkatu gabe, elkarrizketetan gozatu gabe, eta, batzutan bukaerako bide okerra hartuz. Oso presaka idatzitakoak dirudite gehienetan, eta horregatik ipuin batzuk absurdoak egiten zaizkigu, kontatzeko moduagatik gehiago, kontatzen denagatik baino. (El Diario Vasco I)
‎Narratzailea gizonezkoa dugu guztietan eta emakumearekiko ikuspuntua oso antzekoa da kontakizun guztietan. Emakumea da sentimendu nahasi eta kilikagarri guztien iturburu, baina beraren papera ez da agerian jartzen, bigarren mailako figura izatera lerratzen da.
‎Idaztankerari begiratuz, oso hizkera aberatsa darabilela aipatu behar dugu, baina, era berean irakurterraza. Gainera, ironia zorrotza lantzea ederki lortu du.
‎Kontateknikei dagokienez ere, aberatsa da oso liburua: aitorpen itxurako lehen pertsonekoak, narratzaile orojakilea dutenak, bi orrialdetan mundu bat eraiki eta birrintzen dutenak, giro kafkiano xamarrekoak, bai eta ikutu sinbolista dutenak ere. (Egunkaria XI)
‎" Gizakiok garena eta izatea espero duguna gara: desiratzen duguna oso garrantzitsua da. Bizitza, neurri handi batean, espero izatea da, eta desioa desagertzen denean, moteltzen denean, heriotzetik oso hurbil gaude, nire ustez." (Elizondo, Edurne:
‎desiratzen duguna oso garrantzitsua da. Bizitza, neurri handi batean, espero izatea da, eta desioa desagertzen denean, moteltzen denean, heriotzetik oso hurbil gaude, nire ustez." (Elizondo, Edurne: Egunkaria VII)
‎Polaroid deituriko atalean, bestalde, bat batekotasuna gailentzen da, irudi azkarren modura eraturik baitaude ipuinak. Ipuin oso laburrak dira, eta hauetan argazkiak berak ipuinotan ageri ez diren arren, ipuin hauen bidez egoera jakin bateko argazki txiki bat eskaintzen zaigu, sentsazio ezberdinak iradokitzen zaizkigula. Hortaz, oso ipuin eskematikoak dira, topikoz beterik daudenak eta gehienetan galtzaileen mistifikazioa ere ikus daiteke.
‎Ipuin oso laburrak dira, eta hauetan argazkiak berak ipuinotan ageri ez diren arren, ipuin hauen bidez egoera jakin bateko argazki txiki bat eskaintzen zaigu, sentsazio ezberdinak iradokitzen zaizkigula. Hortaz, oso ipuin eskematikoak dira, topikoz beterik daudenak eta gehienetan galtzaileen mistifikazioa ere ikus daiteke.
‎Giro hau islatzeko hizkera bizia eta aberatsa erabili ditu. " Hizkeraren aldetik, euskarak orain artean behintzat oso berezkoak izan ez dituen giro ilun eta gordinenetara egokitzeko saio orekatua egin du Edorta Jimenezek, nola araztasun garbiegitik hala zabarkeria lotsagabetik ihesi." (Egunkaria I)
‎Erdi Aroa, itsasoari buruzko erreferentziak, mende honen hasierako gertaerak biltzen dira, eta denetan azaltzen da itsasoa, nola edo hala, guztietan.(...) Are, oso gune konkretua errepikatzen da behin eta berriro: Bermeo eta Mundaka herrien parean dagoen Izaro irla.
‎Ipuin hauetako gertakizunak josteko hiztegi aberats eta idazkera trinkoa erabili ditu. Gure aburuz, oso emaitza ederra lortu badu ere, Javier Rojok bestelako iritzia du:
‎Baina Ostegunak ipuin bildumarekin alderatuz gero, aipatu egun aldaketa da Arretxeren azken liburu honetan azaltzen den berritasun bakarrenetakoa, beste guztia oso antzekoa baita, bai erabiltzen den umorearengatik (axolagabea, zoro, beltz eta krudela) bai hizkuntza erraza eta zuzenagatik, liburua ongi pasatzeko burututa baitago. (...)
‎Eta hurbilketa hau azaleko nahiz sakoneko alderdietan suma daiteke. Bestalde, bien arteko honen aurretik, plano bakoitza eratzeko orduan, oso aukera ezberdinak hautatu izana (ikuspuntuari nahiz estiloari dagokionez) bi planoen arteko urruntasuna ere azpimarratzen lagundu du.
‎hortaz, ez dugu analepsi zein prolepsirik topatuko. Pertsonaiek oso gutxitan jotzen dute iraganeko gertaeren berri ematera: Etxegoienek seminarioko bizipenak konparaketarako ekartzen ditu gogora; baita Mandelek kartzelako oroitzapenak ere.
‎Nahiz eta une historiko jakin bat hizpide izan, xede nagusia bertako giroa deskribatzea denez, oso aipamen historiko gutxi egiten ditu. Antza denez, historia osatu duten eta ahaztuak izan diren gizakiak azaleratu nahi izan ditu, historiaren beste aldearen berri emanez.
‎Are gehiago, teknika honen bidez eustea lortuko du. Gainera, plano ezberdinen txertaketa egokia eginez oso joko polita osatu du: maila narratibo ezberdinen erabileraren bidez.
‎Zabala da oso alorra. Mutur batean mitologiako kontakizunei buruzkoak leudeke, Cyrano de Bergerac, edo Gulliverren abenturak adibidez; hauek ez dute oinarri zientifikorik.
‎Mutur batean mitologiako kontakizunei buruzkoak leudeke, Cyrano de Bergerac, edo Gulliverren abenturak adibidez; hauek ez dute oinarri zientifikorik. Beste muturrean, berriz, koka daitezke oso istorio zientifikoak, Julio Vernek idazten zituenak kasu. Laburbilduz, niretzako hauek dira eleberrigintza honen ezaugarri nabarmenak:
‎Arthur C. Clake," 2001, odisea espazioan" idatzi zuena, britainiarra da, oso argia da. " Hard" edo oinarri teknologiko handiko nobelak idazten ditu, astrologia delako, besteak beste.
‎" Soft" deitzen den horretan, hau da oinarri teknologikoari hainbesteko garrantzia eman gabe, egoera soziologiko, sikologiko eta filosofikoa azaltzea hobesten dutenen artean, Phillip JosĆ© Falmer iruditzen zait adierazgarriena.(...) Frederic Pohl ere oso gogoko dut, eta baita Stanislaw Lew ere. (Argia 1328)
‎Istorioa kronologikoki kontatzen bazaigu ere, pertsonaien berri emateko haien bizitzari buruzko zenbait pasarte aipatzean, denboran hainbat erretrospekzio egiten direla dakusagu. Bestalde, kontuan hartu genuke batzuetan narrazio luze baten bidez oso epe laburraren berri ematen dela, eta beste batzuetan, liburuaren amaieran, esaterako, orrialde batetik bestera urteetako aldea dagoela. Hau da, narrazioaren erritmoa aldakorra da.
‎" Espontaneitatea, inziso eta zuzenketa etengabeak,(...) interpelazio, erritmo aldaketak, aditz adierazleen ugaritasuna, ahozko jarioaren kadentzia..." (El Diario Vasco). Hortaz, ahozko hizkeratik oso gertu dagoen estiloa darabil. Era berean, batbatekotasuna nabarmentzen da.
‎izan ere, hasierako ipuinetan ez da kokalekua zehazten eta gero guztietan kokalekua zehazten hasiko da. Batzuetan denbora eta espazio oso zehatzak irudikatuko ditu: Bilbo, Donostia, Baiona; abuztuak 3, uztailak 10,...
‎Errealitateari lotutakoak gehienak, Euskal Herrian kokatuak, Urolan bereziki, paisaia identifigarria baita oso . Errealitate horretan politikak (badakit esateko modu bat dela, baina ez zait bestelako hitzik ateratzen) toki aparta du.
‎Kioskero ero batek ETAn sartu nahi duela eta Herriko tabernara doa kontaktuaren berri izateko. Bertan, tabernariak gezurra esaten dio eta nahi gabe Patxi oso egoera arriskutsuan sartuko du. Izan ere, tabernariak Patxi izendatuko baitu ETAren kontaktu gisa.
‎Estiloari begiratuz, oso hizkera trinkoa darabilela ikusten dugu:
‎Pirandelo, Weiss, Nietzsche eta beste batzuei buruzko erreferentziak ere badira... Oso ipuin trinkoa da. (Zabala, Juan Luis:
‎Aitzakiaren bat jartzekotan, parrandak ugariegiak eta apur bat errepikakorrak gertatzen dira; pasarteak batzuetan luzeegiak (hasiera aldean batez ere, bost lerrotan ondo esana gelditu dena beste hainbesterekin puztuz), eta narratzailearen tartekako iruzkin subjektiboak lekuz kanpokoak agian, edo ez behintzat oso ortodoxoak ikuspegi literario ohikotik begiratuta. (Jakin 112)
‎Istorioan parte hartzen duten pertsonaiek zenbaitetan hitza hartzen badute ere, oro har, narratzaile estradiegetikoa gailentzen da. Narratzaile intradiegetikoak, oso noizbehinka agertzen dira-eta. Bestalde, narratzaile orojakile honek ere bere iritziak emateko joera du, beraz, narratzaile ere izanik.
‎" Aita Goierri aldean jaioa denez, hango errejistroan daude bere jardunak. Baina oso era nabarian, hitzak moztuz... Bigarren arrebak hiriburuan bizi delako, Donostian edo Bilbon, erdera erabat txartoa dauka, erdera eta euskera nahastuz." (Deia VIII)
‎Bestalde, herrian izurritea zabaldu denez, abereak hiltzen ari dira, eta beraz, jendea oso keztatuta dago, eta mirariaren inguruko gertaerek are gehiago aztoratuko dituzte biztanleak.
‎Narrazioa, eta bereziki eleberri modernoa, aniztasunarekin lotzen den garai hauetan sailkapenak egitea oso egokia ez dirudien arren, narrazio ezberdin hauen guztien iruzkinak era ordenatu eta erabilgarriagoan eskaintzeko asmoz honako sailkapena egiteari egokia iritzi diogu.
‎hots, Julenek zalantza eta barne gatazka ugari ditu. Egileak berak azpimarratu zuenez," Editoreak berak, bere militantzia ez du oso garbi ikusten, baina halaber, ikusten du egoerak horretara bultzatzen duela, ezin duela beste jarrerarik hartu. Liburuan, zuri eta beltzen arteko gerra izan beharrean, gris asko dago.
‎" Kritikarik gabe igaro zela. Halako liburu ezusteko, oso , hausnartu eta mardul batekin aurrez aurre, kritikari edo iruzkingileak arma teorikorik gabe geratzen baikara." (Jakin 105)
‎Honela, liburuan oso gauza interesgarriak esaten badira eta oso ondo idatzita badago ere, ikuspegi triste eta antierromantiko honek funtsik gabe uzten du istorioa une askotan. Hau da, liburuak gora-behera asko ditu eta soilik pasio azaltzen denean interesgarri bihurtzen da, liluragarri.
‎Honela, liburuan oso gauza interesgarriak esaten badira eta oso ondo idatzita badago ere, ikuspegi triste eta antierromantiko honek funtsik gabe uzten du istorioa une askotan. Hau da, liburuak gora-behera asko ditu eta soilik pasio azaltzen denean interesgarri bihurtzen da, liluragarri.
‎Bidaia hauen bidez garai hartako euskaldunak irekiak zirela adierazi nahi izan du egileak: " Garai oso irekia izan zen. Itsasoari beldurra galdu zitzaion." (Argia) Izan ere, honen hitzetan" Liburuaren bi ardatzek Erdi Aroa ez dela hain iluna eta euskaldunak ez garela itxiak adierazten dute." (Argia)
‎Urrujulegiren hitzetan, intimotasuna, errealismoa eta abertzaletasuna dira liburuaren hiru ardatz nagusiak: " Nobela intimista egin nahi izan dut, oso intimista. Honelako nobela bat idaztea irakurlegoaren aurrean eranztea bezala da"; bigarrenik," irakurleari errealismoaren sentsazioa txertatzen saiatu naiz"; azkenik," abertzaletasuna bete betean tratatu dut.
‎Bestalde, lekuari buruzko aipamen gutxi egiten direla azpimarratu behar da. Javier Rojoren hitzek oso ongi adierazten dute adierazi nahi duguna:
‎Era honetako kontakizunetan pertsonaien psikologia oso gutxi garatzen da. Gainera, zientziari nahiz gizarteari dagokionez, gaurkotasuna erakutsi ohi duten gaiak jorratzen dira.
‎Euskal eleberrigintzan oso gutxi jorraturiko generoa dugu honakoa.
‎Iraupenari begira, dirudienez bederatzi hilabete edo igaro dira, eleberri hasieran Maria Lurdesen bortxaketa aipatzen baita, eta bukaeran bere haurraren jaiotza. Bestalde, oro har, linealtasuna erabiliz kontatzen zaizkigu bederatzi hilabete hauetako gertakizunak, oso gutxitan baitaude denboran atzera edo aurrera jauziak:
‎Pertsonaiak eta gertakariak askotarikoak badira ere, hari narratibo bakarrean biltzen jakin du. Bigarren mailako pertsonaia batzuen jokaera, agian, ez dago garatuegia eta oso sinpleak eman lezakete, batez ere On Benjaminekin konparatzen baditugu. Eleberria, oro har, gustatu zaidan arren, esan behar dut, baita ere, puntu bat ez dudala hain gustukoa izan:
‎Nahiz eta sailkapen hau oso baliagarria iruditzen zaigun, badira gaur egungo euskal aldizkari eta egunkarietan aurkitzen ez ditugun zenbait kritika mota: esaterako, kritika estrukturalista.
2001
‎Orokorki onartua izan den paradigma honen akatsak zuzentzeko laguntza handia eskaintzen digute estrukturalismoaren bidetik doan Mieke Bal kritikari holandarrak proposaturiko zuzenketek. Honek bere TeorĆ­a de la narrativa liburuan eta PoĆ©tique aldizkariko" Narration et Focalisation" artikuluan, kritika gogorrak egin zizkion Genette ren sailkapenari, eta oraindik ere bi kritikari hauen arteko eztabaidak zutik badirau ere, esan dezagun oso interesgarria deritzogula Bal en planteamenduari.
‎Honen guztiaren ondoren, eta inplizituki ikusi denez, Bal en planteamendua hobesten dugula esan beharra dago, fokalizatzaile/ fokalizatu bikoteari bidezkoa irizteaz gain, oso praktikoa iruditzen zaigulako.
‎Francisco Yndurain ek" La novela desde la segunda persona" artikuluan dioenez, pertsonaren kontzientziaren solas ezkutua eta oraindik kontzienteak ez diren sentimenduak azaltzeko 2 pertsona oso egokia da, 1 Hasi aurretik azken oharra: azterketa hau burutu ahal izateko liburuaren bigarren argitalpena erabili dugu.
‎Badirudi fokalizatzailea oso goian kokatuz, plaza osoan gertatzen dena ikusteko gai dela. Horrez gain," planu" hitzaren aipu esplizitu horrek, eszena filmatzen ari diren2 sensatzioa ematen digu.
‎(37.or.)" Ezin identifikatu duan errebolber bat ikusten diok eskuartean. Kanoia oso laburra duen errebolber beltza. Ez zaik erreglamentozkoa iruditzen".
‎Alabaina, J.L. Borgesen Pierre MĆ©nard en antzera, urteen buruan nobela bera modu berean ezin dela irakurri ohartuz joan gara: batetik, nobela honek barneratzen duen eskaintza literarioa oso aberatsa delako; bestetik, irakurketa bakoitzean elkarrizketa sortzailean murgiltzen garelako, irakurleon ardura testuaren gune desberdinetara bideratzen duen elkarrizketa, hain zuzen.
‎Euskal nobelagintzak, berriz, oso berandu bereganatu zituen mende hasieratik nobelaren unibertsoa aberastu zuten berrikuntza narratiboak. Txillardegiren Leturiaren egunkari ezkutua (1957) edo J. Miranderen Haur besoetakoa (1970) nobelek emandako aurrerapausuez gain, R.
‎Saizarbitoriaren 100 metro nobelatik Ene Jesus nobelaraino dagoen aldaketa poetikoa, mende honetan abangoardien ostean 50eko hamarkadako kontamolde posmodernoetara dagoenaren pareko da. Dakusagunez, euskal nobelagintzak oso azkar urratu zituen kontaketa bera auzitan jartzen duen metanobelaren arteko pausuak.
‎Lehenengo begirada batean antzemango dituen erreferentzia literario nahiz soziohistorikoek (dela Sartre eta De Beauvoirrek 1945ean sortutako Les Temps Modernes aldizkariari egindakoa; dela J. PrĆ©vert, A. Huxley, Sartre edo Heideggerri egiten zaizkien aipuak) 60ko hamarkadan puri purian zeuden arazo eta eztabaidetara eramango badute ere, laster bere begirada gaur egun ere gertukoak ditugun gaietara lerratuz joango zaio. Izan ere, nobelan aipatzen diren arazoak (arrazakeria, matxismoa, birjintasunaren inguruko usteak,...) edo abortoaren inguruko auzia, tamalez, oso gaurkoak ditugu. 60 hamarkadetan feministen aldarrikapen nagusietakoa bihurtu zen aborto eskubideak (gogoratu beste 342 emakumerekin batera De Beauvoirrek 1971n kaleratutako manifestu aitormena... edo 1972an Bobigny-n GisĆØle Halimi(!) abokatu ospetsuak defendatutako kasua) gaur egungo emakumeen artean ere eztabaida puntu garrantzizkoa izaten jarraitzen du.
‎Pertsonaia hizkuntzaz balia ezin daitekeen bezala, ARGIA ere ez du lagungarri denboraren iragaiteaz jabetzeko. Nobelan behin eta berriro esango denez, narratzailea kokaturik dagoen espazioan suma daitekeen argia oso intentsoa eta zuria da (13.or., 15.or), hots oro (kariloiaren hotsak) irensten dituena (16.or., 18.or.). Beckett-en zenbait teatro lanetan ere hain bortitza den argi honek (DĆ­as Felices eta Acto sin palabras antzerkietan, adibidez) denbora ezeztatu egiten du:
‎Laugarren nobela honetan, nobela irakurtzen hasi orduko igartzen den saio literario ausarta egin du Saizarbitoriak. Hamaika pauso, gure iritzi apalean, Saizarbitoriak orain artean egin duen ahalegin anbiziosoena gerta daiteke, nobelaren beraren luzeraz haratago, kontaketa biribila, oso " lotua" eskaintzen digulako. Forma eta egitura literario berri bat egiten saiatu da egilea, bere hitzak erabiliz" abentura literario" berri bat.
‎Eta esparru honetan ulertu behar da Hamaika pauso ren" errealismoa". Harreraren Estetikaren sortzaileetakoa den Hans Robert Jaussek oso ongi azaldu du iraganak literaturan duen presentzia:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
oso 1.630 (10,73)
Lehen forma
oso 1.471 (9,68)
Oso 158 (1,04)
OSO 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
oso ondo 55 (0,36)
oso on 33 (0,22)
oso gutxi 32 (0,21)
oso osorik 25 (0,16)
oso desberdin 24 (0,16)
oso zail 24 (0,16)
oso modu 23 (0,15)
oso garrantzitsu 22 (0,14)
oso lotu 22 (0,14)
oso egoki 20 (0,13)
oso ezagun 20 (0,13)
oso presente 19 (0,13)
oso argi 17 (0,11)
oso interesgarri 17 (0,11)
oso ongi 17 (0,11)
oso bestelako 16 (0,11)
oso denbora 16 (0,11)
oso gutxitan 15 (0,10)
oso kontu 14 (0,09)
oso polit 14 (0,09)
oso gustu 13 (0,09)
oso labur 13 (0,09)
oso urrun 13 (0,09)
oso nabarmen 11 (0,07)
oso osoan 11 (0,07)
oso arriskutsu 10 (0,07)
oso azkar 10 (0,07)
oso bat 10 (0,07)
oso garbi 10 (0,07)
oso gogor 10 (0,07)
oso oso 10 (0,07)
oso zabal 10 (0,07)
oso antzeko 9 (0,06)
oso ezberdin 9 (0,06)
oso inportante 9 (0,06)
oso txar 9 (0,06)
oso txiki 9 (0,06)
oso zabaldu 9 (0,06)
oso erraz 8 (0,05)
oso gauza 8 (0,05)
oso gazte 8 (0,05)
oso gogoko 8 (0,05)
oso handi 8 (0,05)
oso luze 8 (0,05)
oso txarto 8 (0,05)
oso diferente 7 (0,05)
oso gaizki 7 (0,05)
oso gizon 7 (0,05)
oso hurbil 7 (0,05)
oso pozik 7 (0,05)
oso urruti 7 (0,05)
oso aberats 6 (0,04)
oso aparte 6 (0,04)
oso beharrezko 6 (0,04)
oso eder 6 (0,04)
oso esanguratsu 6 (0,04)
oso estu 6 (0,04)
oso hedatu 6 (0,04)
oso iritzi 6 (0,04)
oso lan 6 (0,04)
oso positibo 6 (0,04)
oso zehatz 6 (0,04)
oso arrotz 5 (0,03)
oso atsegin 5 (0,03)
oso dotore 5 (0,03)
oso osoko 5 (0,03)
oso urduri 5 (0,03)
oso adierazgarri 4 (0,03)
oso ados 4 (0,03)
oso ageriko 4 (0,03)
oso apal 4 (0,03)
oso apropos 4 (0,03)
oso beldurti 4 (0,03)
oso berandu 4 (0,03)
oso bizi 4 (0,03)
oso egun 4 (0,03)
oso erakargarri 4 (0,03)
oso errotu 4 (0,03)
oso garai 4 (0,03)
oso gogo 4 (0,03)
oso hari 4 (0,03)
oso haserre 4 (0,03)
oso ipuin 4 (0,03)
oso kontziente 4 (0,03)
oso motibatu 4 (0,03)
oso nahasi 4 (0,03)
oso ohiko 4 (0,03)
oso oker 4 (0,03)
oso sinple 4 (0,03)
oso urri 4 (0,03)
oso zuzen 4 (0,03)
oso altu 3 (0,02)
oso antzinako 3 (0,02)
oso argal 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
oso denbora gutxi 12 (0,08)
oso presente egon 12 (0,08)
oso lotu egon 11 (0,07)
oso kontu hartu 9 (0,06)
oso zabaldu egon 9 (0,06)
oso hedatu egon 5 (0,03)
oso ondo egin 5 (0,03)
oso urrun egon 5 (0,03)
oso denbora labur 4 (0,03)
oso errotu egon 4 (0,03)
oso gogoko ukan 4 (0,03)
oso gustu sentitu 4 (0,03)
oso hurbil egon 4 (0,03)
oso iritzi zabaldu 4 (0,03)
oso lotu agertu 4 (0,03)
oso modu positibo 4 (0,03)
oso pozik egon 4 (0,03)
oso beldurti ezan 3 (0,02)
oso desberdin bat 3 (0,02)
oso garbi ikusi 3 (0,02)
oso gauza gutxi 3 (0,02)
oso gutxi egin 3 (0,02)
oso gutxi irakurri 3 (0,02)
oso haserre egon 3 (0,02)
oso kontu hartz 3 (0,02)
oso ondo egon 3 (0,02)
oso ondo konpondu 3 (0,02)
oso ados egon 2 (0,01)
oso argi eduki 2 (0,01)
oso argi ukan 2 (0,01)
oso arrotz egin 2 (0,01)
oso azkar gertatu 2 (0,01)
oso bat osatu 2 (0,01)
oso berandu arte 2 (0,01)
oso desberdin egon 2 (0,01)
oso egoki adierazi 2 (0,01)
oso egun gutxi 2 (0,01)
oso gaizki omen 2 (0,01)
oso garbi ukan 2 (0,01)
oso garrantzitsu iritzi 2 (0,01)
oso gauza duin 2 (0,01)
oso gogor egin 2 (0,01)
oso gustu ibili 2 (0,01)
oso gutxi garatu 2 (0,01)
oso hari etorri 2 (0,01)
oso lan gutxi 2 (0,01)
oso lan interesgarri 2 (0,01)
oso lotu ageri 2 (0,01)
oso modu desberdin 2 (0,01)
oso oker ez 2 (0,01)
oso on omen 2 (0,01)
oso ondo pasatu 2 (0,01)
oso ongi azaldu 2 (0,01)
oso positibo ukan 2 (0,01)
oso pozik sentitu 2 (0,01)
oso txar egin 2 (0,01)
oso urduri ikusi 2 (0,01)
oso urruti egon 2 (0,01)
oso zabal bat 2 (0,01)
oso zail egin 2 (0,01)
oso aberats baita 1 (0,01)
oso aberats delako 1 (0,01)
oso adierazgarri agertu 1 (0,01)
oso adierazgarri euskara 1 (0,01)
oso altu ikusi 1 (0,01)
oso altu ta 1 (0,01)
oso antzeko argudiaketa 1 (0,01)
oso antzeko gauza 1 (0,01)
oso antzeko kontatu 1 (0,01)
oso antzeko ukan 1 (0,01)
oso antzinako tradizio 1 (0,01)
oso apal bat 1 (0,01)
oso apal ukan 1 (0,01)
oso aparte egin 1 (0,01)
oso argal zail 1 (0,01)
oso argi azaldu 1 (0,01)
oso argi entzun 1 (0,01)
oso argi ez 1 (0,01)
oso argi helarazi 1 (0,01)
oso argi kritika 1 (0,01)
oso argi ostera 1 (0,01)
oso argi zein 1 (0,01)
oso arriskutsu adierazi 1 (0,01)
oso arriskutsu gertatu 1 (0,01)
oso arriskutsu zail 1 (0,01)
oso azkar ahaztu 1 (0,01)
oso azkar ere 1 (0,01)
oso azkar ha 1 (0,01)
oso azkar handitu 1 (0,01)
oso azkar kontatu 1 (0,01)
oso azkar urratu 1 (0,01)
oso bat euskarri 1 (0,01)
oso bat existitu 1 (0,01)
oso bat muin 1 (0,01)
oso berandu aitortu 1 (0,01)
oso berandu bereganatu 1 (0,01)
oso bestelako agertu 1 (0,01)
oso bestelako arazo 1 (0,01)
oso bestelako euskara 1 (0,01)
oso bestelako harreman 1 (0,01)
oso bizi narratzaile 1 (0,01)
oso desberdin ari 1 (0,01)
oso desberdin bizi 1 (0,01)
oso desberdin burutu 1 (0,01)
oso desberdin eduki 1 (0,01)
oso desberdin eragin 1 (0,01)
oso desberdin ez 1 (0,01)
oso desberdin gurutzaketa 1 (0,01)
oso desberdin hurbildu 1 (0,01)
oso desberdin irazi 1 (0,01)
oso diferente egin 1 (0,01)
oso dotore agertu 1 (0,01)
oso dotore egon 1 (0,01)
oso dotore eman 1 (0,01)
oso dotore portatu 1 (0,01)
oso eder ez 1 (0,01)
oso eder guzi 1 (0,01)
oso egoki deskribatu 1 (0,01)
oso egoki egon 1 (0,01)
oso egoki ei 1 (0,01)
oso egoki erabili 1 (0,01)
oso egoki ez 1 (0,01)
oso egoki jo 1 (0,01)
oso egoki zerrenda 1 (0,01)
oso egoki zira 1 (0,01)
oso egun beltz 1 (0,01)
oso egun triste 1 (0,01)
oso erakargarri begitandu 1 (0,01)
oso erakargarri egin 1 (0,01)
oso erraz eduki 1 (0,01)
oso estu ibili 1 (0,01)
oso estu zira 1 (0,01)
oso ezagun baina 1 (0,01)
oso ezagun bat 1 (0,01)
oso ezagun egin 1 (0,01)
oso ezagun izaki 1 (0,01)
oso ezberdin zira 1 (0,01)
oso gaizki bost 1 (0,01)
oso gaizki egon 1 (0,01)
oso gaizki hartu 1 (0,01)
oso gaizki iduritu 1 (0,01)
oso gaizki joan 1 (0,01)
oso garai gogor 1 (0,01)
oso garai konkretu 1 (0,01)
oso garbi berak 1 (0,01)
oso garbi eduki 1 (0,01)
oso garbi egin 1 (0,01)
oso garbi poetika 1 (0,01)
oso garbi zail 1 (0,01)
oso garrantzitsu eman 1 (0,01)
oso garrantzitsu jo 1 (0,01)
oso gauza bitxi 1 (0,01)
oso gauza interesgarri 1 (0,01)
oso gauza pertsonal 1 (0,01)
oso gazte ezan 1 (0,01)
oso gazte gutxi 1 (0,01)
oso gizon alai 1 (0,01)
oso gizon argi 1 (0,01)
oso gizon fededun 1 (0,01)
oso gizon jator 1 (0,01)
oso gizon lasai 1 (0,01)
oso gizon menpe 1 (0,01)
oso gizon zelebre 1 (0,01)
oso gogo eduki 1 (0,01)
oso gogo hartu 1 (0,01)
oso gogoko aldi 1 (0,01)
oso gogor bizi 1 (0,01)
oso gogor hartu 1 (0,01)
oso gogor tiratu 1 (0,01)
oso gustu egin 1 (0,01)
oso gustu idatzi 1 (0,01)
oso gustu ikusi 1 (0,01)
oso gustu irakurri 1 (0,01)
oso gustu parte 1 (0,01)
oso gutxi aldatu 1 (0,01)
oso gutxi arte 1 (0,01)
oso gutxi ausartu 1 (0,01)
oso gutxi eki 1 (0,01)
oso gutxi eman 1 (0,01)
oso gutxi gidatu 1 (0,01)
oso gutxi hitz 1 (0,01)
oso gutxi ikusi 1 (0,01)
oso gutxi iraun 1 (0,01)
oso gutxi jorratu 1 (0,01)
oso gutxi landu 1 (0,01)
oso gutxi lortu 1 (0,01)
oso gutxi pagatu 1 (0,01)
oso gutxi ukan 1 (0,01)
oso gutxi urte 1 (0,01)
oso gutxi zira 1 (0,01)
oso gutxitan agindu 1 (0,01)
oso gutxitan aipatu 1 (0,01)
oso gutxitan ausartu 1 (0,01)
oso gutxitan bilakatu 1 (0,01)
oso gutxitan egin 1 (0,01)
oso gutxitan egon 1 (0,01)
oso gutxitan esan 1 (0,01)
oso gutxitan geratu 1 (0,01)
oso gutxitan hartu 1 (0,01)
oso gutxitan igaro 1 (0,01)
oso gutxitan ikusi 1 (0,01)
oso gutxitan jo 1 (0,01)
oso gutxitan kantatu 1 (0,01)
oso gutxitan parte 1 (0,01)
oso gutxitan sukaldatu 1 (0,01)
oso handi ez 1 (0,01)
oso handi ikusi 1 (0,01)
oso handi ukan 1 (0,01)
oso hari datorren 1 (0,01)
oso haserre paratu 1 (0,01)
oso hedatu aitortu 1 (0,01)
oso hurbil eduki 1 (0,01)
oso hurbil sentitu 1 (0,01)
oso inportante zail 1 (0,01)
oso interesgarri eman 1 (0,01)
oso interesgarri iritzi 1 (0,01)
oso ipuin eskema 1 (0,01)
oso ipuin gutxitan 1 (0,01)
oso ipuin motz 1 (0,01)
oso ipuin trinko 1 (0,01)
oso iritzi ezkor 1 (0,01)
oso iritzi zabal 1 (0,01)
oso kontu eduki 1 (0,01)
oso kontu har 1 (0,01)
oso labur egin 1 (0,01)
oso labur ere 1 (0,01)
oso labur horiek 1 (0,01)
oso labur ukan 1 (0,01)
oso lan polit 1 (0,01)
oso lan potente 1 (0,01)
oso lotu alegia 1 (0,01)
oso lotu bizi 1 (0,01)
oso luze beti 1 (0,01)
oso luze egin 1 (0,01)
oso modu akademiko 1 (0,01)
oso modu argi 1 (0,01)
oso modu autodidakta 1 (0,01)
oso modu bitxi 1 (0,01)
oso modu bortitz 1 (0,01)
oso modu estandar 1 (0,01)
oso modu estanko 1 (0,01)
oso modu ezberdin 1 (0,01)
oso modu kritiko 1 (0,01)
oso modu literario 1 (0,01)
oso modu neurrigabe 1 (0,01)
oso modu on 1 (0,01)
oso modu orokor 1 (0,01)
oso modu pobre 1 (0,01)
oso modu sinesgarri 1 (0,01)
oso modu triste 1 (0,01)
oso modu zehatu 1 (0,01)
oso motibatu egon 1 (0,01)
oso motibatu hasi 1 (0,01)
oso motibatu sentitu 1 (0,01)
oso nabarmen agertu 1 (0,01)
oso nabarmen jantzi 1 (0,01)
oso nahasi ta 1 (0,01)
oso oker joan 1 (0,01)
oso on ala 1 (0,01)
oso on egin 1 (0,01)
oso on ez 1 (0,01)
oso on ezan 1 (0,01)
oso on gurdi 1 (0,01)
oso on nahiz 1 (0,01)
oso on parte 1 (0,01)
oso on plazaratu 1 (0,01)
oso on ukan 1 (0,01)
oso on zail 1 (0,01)
oso on zira 1 (0,01)
oso ondo adierazi 1 (0,01)
oso ondo bizi 1 (0,01)
oso ondo daga 1 (0,01)
oso ondo deskribatu 1 (0,01)
oso ondo egokitu 1 (0,01)
oso ondo elkar 1 (0,01)
oso ondo entzun 1 (0,01)
oso ondo erantzun 1 (0,01)
oso ondo ezagutu 1 (0,01)
oso ondo funtzionatu 1 (0,01)
oso ondo gelditu 1 (0,01)
oso ondo gertatu 1 (0,01)
oso ondo gogoratu 1 (0,01)
oso ondo haiek 1 (0,01)
oso ondo hartu 1 (0,01)
oso ondo hartz 1 (0,01)
oso ondo hautatu 1 (0,01)
oso ondo ibili 1 (0,01)
oso ondo idatzi 1 (0,01)
oso ondo ikusi 1 (0,01)
oso ondo ipini 1 (0,01)
oso ondo irakurri 1 (0,01)
oso ondo irten 1 (0,01)
oso ondo konektatu 1 (0,01)
oso ondo lortu 1 (0,01)
oso ondo menperatu 1 (0,01)
oso ondo preparatu 1 (0,01)
oso ondo saldu 1 (0,01)
oso ondo ulertu 1 (0,01)
oso ongi adierazi 1 (0,01)
oso ongi argitu 1 (0,01)
oso ongi atera 1 (0,01)
oso ongi ezagutu 1 (0,01)
oso ongi funtzionatu 1 (0,01)
oso ongi hartu 1 (0,01)
oso ongi ibili 1 (0,01)
oso ongi irudikatu 1 (0,01)
oso ongi islatu 1 (0,01)
oso ongi jakin 1 (0,01)
oso ongi nola 1 (0,01)
oso ongi saldu 1 (0,01)
oso ongi sentitu 1 (0,01)
oso ongi zaindu 1 (0,01)
oso oso bakan 1 (0,01)
oso oso era 1 (0,01)
oso oso erraz 1 (0,01)
oso oso irakurketa 1 (0,01)
oso oso kontra 1 (0,01)
oso oso pareko 1 (0,01)
oso oso sinetsi 1 (0,01)
oso oso txiki 1 (0,01)
oso oso ukatu 1 (0,01)
oso osoan auzo 1 (0,01)
oso osoan gogoratu 1 (0,01)
oso osoan hedatu 1 (0,01)
oso osoan herri 1 (0,01)
oso osoan Otxandio 1 (0,01)
oso osoan sartu 1 (0,01)
oso osoko iritzi 1 (0,01)
oso osorik alemaniar 1 (0,01)
oso osorik behar 1 (0,01)
oso osorik berba 1 (0,01)
oso osorik bota 1 (0,01)
oso osorik egon 1 (0,01)
oso osorik euskara 1 (0,01)
oso osorik gauzatu 1 (0,01)
oso osorik giza 1 (0,01)
oso osorik gogoratu 1 (0,01)
oso osorik gorde 1 (0,01)
oso osorik irakurri 1 (0,01)
oso osorik jaungoiko 1 (0,01)
oso osorik Xenpelar 1 (0,01)
oso osorik zabaldu 1 (0,01)
oso osorik zeu 1 (0,01)
oso polit bat 1 (0,01)
oso polit dan 1 (0,01)
oso polit eduki 1 (0,01)
oso pozik jarri 1 (0,01)
oso presente eduki 1 (0,01)
oso presente ukan 1 (0,01)
oso sinple eman 1 (0,01)
oso txar ei 1 (0,01)
oso txar hartu 1 (0,01)
oso txar iritzi 1 (0,01)
oso txarto eduki 1 (0,01)
oso txarto paratu 1 (0,01)
oso txarto pasa 1 (0,01)
oso txarto pasatu 1 (0,01)
oso txarto sentitu 1 (0,01)
oso txiki bat 1 (0,01)
oso txiki bete 1 (0,01)
oso txiki zira 1 (0,01)
oso urduri egon 1 (0,01)
oso urri zira 1 (0,01)
oso urri zirelako 1 (0,01)
oso urrun bako 1 (0,01)
oso urrun ez 1 (0,01)
oso urruti eduki 1 (0,01)
oso urruti geratu 1 (0,01)
oso urruti sentitu 1 (0,01)
oso zabal ukan 1 (0,01)
oso zail eduki 1 (0,01)
oso zail gertatu 1 (0,01)
oso zail suertatu 1 (0,01)
oso zehatz bat 1 (0,01)
oso zehatz irudikatu 1 (0,01)
oso zehatz jorratu 1 (0,01)
oso zehatz ukan 1 (0,01)
oso zuzen seinalatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia