2008
|
|
Hurrengo atalean, euskal literaturaren didaktikan sakonduko dugu. Euskal literaturaren irakurketa ikasketei
|
oso
lotuta ageri zaigu gaztetxoen artean, eta oinarrizko ikasketak bukatu ostean ere, irakurle askok daukaten literatur erreferente nagusia eskola da. Horrek premiazko bihurtzen du literaturaren didaktikak dituen funtzioei eta proposatzen dituen edukiei buruz hausnartzea, eta aurrerantzean egin beharreko bidean oinarri sendoak finkatzea.
|
|
|
oso
lotua ageri den baliabidea dugu, aldakorra eta tonu aldetik oso ezberdina izan daitekeena.
|
2009
|
|
Bestalde, jatorrizko kultu natur erlijioso femininoari lekua harrapatuz, Apolo argitsuaren santutegia bilakatu da; baina Delfin, Apoloren tenpluaren aldamenean Dionisoren hilobia dago. Esan nahi baita, Delfin Apolo eta Dioniso
|
oso
lotuak ageri direla, ez kontrajarriak. Neguko hiru hilabeteetan Apolo hiperborearrengana joaten zen (munduaren iparraldeko muga ezezagunera), eta euri eta busti aroan Dioniso egiten zen lekuan jainko nagusi:
|
2010
|
|
Eztabaida politikoa eta Euskadi Espainia arteko nazio eztabaida da beraz oso estu lotzen zaiona euskararen eztabaidari. ...e. espainiar prentsarentzat, euskararen auzian euskal abertzaletasunak du protagonismo nagusia eta bere alderdi nahiz buruzagiak, PNV eta Ibarretxe ditu hizpide. euskarari buruz hitz egiterakoan bi herri izaera kontrajartzen dira, Euskalerria eta baita Espainia ere. euskarari buruz hitz egitean gaztelaniaren egoeraz ere hitz egiten da, baita katalanaren errealitateaz ere. eta euskararen eztabaidan
|
oso
lotuta ageri dena da indarkeriaren erabilpena, espainiar batasunaren oinarri den Konstituzioa eta Eusko Jaurlaritzak daraman politika. eztabaida politikoa eta euskadi espainia arteko nazio eztabaida da beraz oso estu lotzen zaiona euskararen eztabaidari. baina ageri da beste gai bat ere, jarrera etikoarekin zer ikusia duena, hizkuntzaren normalizazioak hiztunaren askatasunean duen eragina hain zu... euskadiko erakundeen gidaritzan bideratzen ari diren hizkuntza politika kritikatu egiten dute. euskararen normalizazioa auzitan ipintzen dute, euskara, gizarteak ontzat ematen ez dituen gaiei eta bideei lotuta azaltzen dute, kasu askotan, indarkeriari. hizkuntza politikaren kostu ekonomikoa gehiegizkotzat jotzen da. eta euskara normalizatzerakoan inposaketarik gerta ez dadin, euskararen sustapena hiztun bakoitzaren borondatearen mailakoa izan lukeela eta ez gehiagokoa adierazten da. egunkari hauek berauek, gaztelaniak ipar edo hego ameriketan bizi dituen testuinguru zailetan, espainiar hiztunen hizkuntza eskubideak errespetatzeko aldarrikapena egiten da hauek bizi duten egoera salatuaz. gaztelar hizkuntzaren hedapena eta handitasuna goraipatzen da beste aldetik. euskarari buruz hitz egiterakoan berriz, espainiar guzion ondaretzat jotzen da hizkuntza hau gaztelaniarekin batera. baina sustatu eta babestu beharrekoa gaztelania da eta ez euskara. euskal prentsaren artean joera ezberdinak ikusten dira, baina bada bereizgarri nagusi bat espainiar prentsarekiko, euskararen auzia eztabaida politikora ez mugatzearena hain zuzen. euskararen eztabaidan protagonista nagusiak, erakundeak eta udaletxeak ageri dira, baina hauekin batera euskal hiztunak, gurasoak, herritarrak ere agertzen dira eragile nagusi bezala. euskarari buruz hitz egiterakoan hizkuntza gutxitu honen ezagutzaz, erabileraz, normalizazioaz hitz egiten da. euskara herri izaerari lotua agertzen da, identitatea edo Euskalerria bezalako kontzeptuekin lotuta. azkenik hizkuntza honen inguruko jokabideei dagokionez, euskal prentsan hizkuntza honekiko erasoen salaketa, hizkuntza eskubideen errespetuaz eta Euskararen Dekretuari buruzko aipamenak egiten dira. esan behar da hala ere, euskal prentsan ere ageri dela euskararen gaia eztabaida politikoan kokatzeko joera, honela gara eta berriak Euskal Herria edo eskuinaren aipamena egiteko joera dute. honelako jarrera adierazten dute egunkari hauek:
|
|
— besteentzat, gutxiegi da egin dena, euskararen ofizialtasuna ziurtatzea aldarrikatzen da, euskal hiztunaren borondatea ez da errespetatzen, euskara erasoak eta zapalketak jasaten ditu eta euskalgintza kriminalizatua da e.a. euskara
|
oso
lotuta ageri da euskalerriari, euskal nazioari eta baita ezker nahiz eskuineko alderdi politikoei. erakunde, politikari eta hizkuntza politika aipatzeko joera dute jarrera kritikoarekin beren ezintasuna adieraziz. euskara gehiegi dago baldintzatua eztabaida politiko ideologikoekin, eta euskara auzi honetatik atera nahi bada, adostasun politikoa berreraiki beharra dago. lehendabizikoa da edozein h...
|
|
Niretzat ezin estudiatu daiteke Jesus soilik gizon edo soilik Jainko bezala, alde bi horiek
|
oso
lotuta ageri baitira eskrituretan, eta misterio santua delako, eta misterioez badaitezke ondo asmatutako metaforak eta holako esan, baina ez gehiago.
|
|
Euskal literaturaren irakurketa ikasketei
|
oso
lotuta ageri zaigu gaztetxoen artean, eta oinarrizko ikasketak bukatu ostean ere, irakurle askok daukaten literatur erreferente nagusia eskola da (Alonso, 2006). Horrek premiazko bihurtzen du literaturaren irakaskuntzak dituen funtzioei eta proposatzen dituen edukiei buruz hausnartzea, eta aurrerantzean egin beharreko bidean oinarri sendoak finkatzea.
|
2012
|
|
Horrezaz gainera, idazten eta argitaratzen ohituta zeuden. Biografia horiek, herrialdeka bildu ditugu.106 Bestalde, beraien artean
|
oso
loturik ageri ziren. Azkenik, ikuspegi juridiko politiko eta ideologikoa azpimarratu dugu.
|
2014
|
|
Elkarrizketetan nabaritu dudan bezala, euskara ama hizkuntza edo lehen hizkuntza den kasuetan; bizipen eta sentipenei
|
oso
lotuta ageri zaigu; nirea, aberatsa...
|
2015
|
|
Azken hamar urteotan Lasarte Oriako gazteen euskararen erabilera aitortua %20, 4tik %38, 3ra pasa bada ere, ikustekoa da ezen familia euskaldunen bilakaera ere oso antzekoa izan dela denbora tarte berdinean, eta, hala, 2002 urtean %17, 4 baziren familia euskaldunak, %33, 4 ziren 2012 urtean. Badirudi, orduan, euskararen kale erabilera lagunartean
|
oso
lotua ageri dela etxeetan dagoen hizkuntza jokaerarekin. Bestela esanda:
|
2021
|
|
Atal honen antolaketari dagokionez eta metodologiaren koherentziari eusteko asmoz, kapituluaren hasieran zehaztutako taulako 7 kategoriei jarraiki egingo da, hots, Hezkuntza testuingurua eta antolaketa kategoriatik Konpromisoa kategoriara doazen horien arabera. Kategoria horien barruan sailkatutako 26 kodeei, aldiz, ez zaie jarraituko, gure iritziz, ez baitira egokiak erronkei buruz adierazitakoak bildu eta antolatzeko, batetik, kode horietako batzuk aurreko interesguneei
|
oso
lotuta ageri direlako (Literaturaren didaktikaren ebaluazio diagnostikoa eta Ikasle/ Irakasle profilak) eta ez horrenbeste erronken zehaztapenari; eta, bestetik, erronketako batzuek kode horien mugei ihes egiten dietelako zenbait kasutan.
|