Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2003
‎Baina oraingoan 70 lan bildu dituzte, eta jendeari gustatzen zaizkion erakusketa horietakoa antolatu dute. Beharbada ez ditu Madrilen Tizianorenak sortuko dituen jende ilarak eragingo, baina zalantzarik ez museo baten betebehar garrantzitsuena jendea bertara hurbiltzea dela. Eta hori behintzat lortuko dute Bartolome Bermejo eta beste hainbaten lanekin.
2007
‎Muga horien artean honako hauek aipatzen dituzte: horrelako prozesuek ezin dute garbiketa etnikoa ekarri eta ezin diote jendeari bere hiritartasunaz gabetu, ezta giza eskubideak bortxatu ere. Beste muga bat honako hau litzateke:
2009
‎Bada, euskaldunen artean fenomeno hori oso antzekoa izan da: XVI. mendetik aurrera jendeari bere deitura zein den galdegin zaionean, bere jaioterriaren edo jaiotetxearen izena eman du, eta ez aitaren izenetik eratorritako patronimikoren bat. Euskal Herri atlantikoan normalki jaiotetxearen izena da gehien erabili dena; Araban, Nafarroako leku askotan bezala, sarriago erabili izan da herria, Vito Corleonek egiten duen bezala.
2010
‎Orleansen bienal bat antolatzea, honela jendea bertara erakarri eta hiriak sufritzen zuen egoera ikusarazteko.
‎Inpaktu handiena zerak egin zidan: jendeak bere balio sozio etikoak aldatu zituela. Jende askok onartzen zuen egoerari irtenbide bat bilatu behar zitzaiola egin behar zena eginez.
2012
‎Non dago negozioa Facebooken? Hau da, jendeak bere profila edo dena delakoa egiten du sare sozial horretan moda modan dagoelako eta, egin ezean, inor ez zarelako unibertso birtualean eta bla bla bla. Gero jende gehienak ez daki zer egin izugarrizko tresna horrekin eta hor gelditzen da bere profil eta guzti (milaka argazki esangurarik gabeak, linkak, bideo txatxuak eta inoiz entzun gabeko kantak...), zabortegi birtualak metatzen; beste moda berri bat etorri da eta orain tuiteatzea tokatzen da (beno, hori atzoko edo herenegungo moda izango zen, ziurrenik, gaurko bluff berria).
2014
‎Azken finean, jendeak berarentzako eskuragarrien dituen bideak erabiltzen ditu nahi duen edukira iristeko. Prezioa, erraztasuna, erosotasuna..., faktore askoren konbinazioa izan ohi da erabaki horren atzean dagoena.
2015
‎Nazioaren kontzeptua badago, baina praktikan haren erabilera beste kategoria batzuekin gurutzatzen da. Hainbat lehenago ere, alabaina, nazio kontzeptuaz baliatu ala ez, gizadia euskaldun eta erdaldunetan erdibitu duen jendeak bere identitate kolektiboaren eta diferentziaren kontzientzia moduren bat bazuen; mundua greko eta barbarotan banatu duenak hainaxe (eta Herodotok jadagoneko ‘nazio grekoaren’ kontzeptu argi askoa dizu): hizkuntzaren erreferentziaz hain zuzen bietan.
2018
‎Praxia, finean, bizitza eta bizi balioa sortzea da. Praxiaren bidez, jendeak bere burua, bere singulartasuna garatzeaz eta zentzumenez gozatzeaz gain, besteen banakotasuna eta giza espeziearen izana materializatzen du. Hori dena ekoizpen libre eta kontzientean.
‎Hori dena ekoizpen libre eta kontzientean. Praxi librean jendeak bere bizimodua eta bere burua produzitzen ditu libre, asmoz, elkarlanean eta elkar hartuta: nik egiten dudanaren bidez, nire gizatasuna eta zurea, gure duintasuna egikarituko eta materializatuko dira.
‎turistak gara geure bizitzetan. Ez jasotzen gaituen paisaiaren beraren turistak soilik, zeina berria iruditzen baitzaigu telefonoko pantailatik begiak jasotzen ditugun apurretan, baizik eta turista, denbora baterako, loturarik gabe, ardurarik gabe, jasotzen gaituen jendearen beraren turista. Kontua ez da gaur ez lekuak ugaritu direla, Marc Augek terminoa asmatu eta definitu zuenean bezala.
2019
‎Erromantizismoa, ezin da ukatu, kultur tresna boteretsua da, bizitzari berotasuna emateko bereziki erabilgarria. Hori baino gehiago, jendeak bere bizitzaren atalik intentsoenak maitasunarekin lotu ohi ditu, norberaren ibilbidean egon daitezkeen bestelako bizipen guztiak bigarren mailan kokatuz. Ideologia erromantikoa elikatzeko beste bide bat.
‎Afganistango pastun emakumeek kantatzen dituzten landay poemak edo emakume beduinoek sortzen eta erreziErromantizismoa kultur tresna boteretsua da, bizitzari berotasuna emateko bereziki erabilgarria. Jendeak bere bizitzaren atalik intentsoenak maitasunarekin lotu ohi ditu tatzen dituzten maitasun poemak horren adibide bi izango lirateke. Landay ak erritmo bizia duten poema labur eta bortitzak dira, errimarekin edo gabe.
2020
‎Guk zerbait eskaini nahi dugu, bat izan nahi dugu, taldekide izan nahi dugu denok: harremanak zaintzea, jendeari bere lekua eskaintzea, denok dugu zerbait eskaintzeko. Hori aldarrikatzen dugu, (H) ilbeltza egitera joatea, (H) ilbeltza izatea denok, denok denontzako egina izatea.
2023
‎Herri aberatsetan. Jendeak bere esperantza diruan eta aurrerapenetan emana du, eta horrekin itsutuak gara.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia