2003
|
|
Baina oraingoan 70 lan bildu dituzte, eta jendeari gustatzen zaizkion erakusketa horietakoa antolatu dute. Beharbada ez ditu Madrilen Tizianorenak sortuko dituen jende ilarak eragingo, baina zalantzarik ez museo baten betebehar garrantzitsuena
|
jendea
bertara hurbiltzea dela. Eta hori behintzat lortuko dute Bartolome Bermejo eta beste hainbaten lanekin.
|
2007
|
|
Muga horien artean honako hauek aipatzen dituzte: horrelako prozesuek ezin dute garbiketa etnikoa ekarri eta ezin diote
|
jendeari
bere hiritartasunaz gabetu, ezta giza eskubideak bortxatu ere. Beste muga bat honako hau litzateke:
|
2009
|
|
Bada, euskaldunen artean fenomeno hori oso antzekoa izan da: XVI. mendetik aurrera
|
jendeari
bere deitura zein den galdegin zaionean, bere jaioterriaren edo jaiotetxearen izena eman du, eta ez aitaren izenetik eratorritako patronimikoren bat. Euskal Herri atlantikoan normalki jaiotetxearen izena da gehien erabili dena; Araban, Nafarroako leku askotan bezala, sarriago erabili izan da herria, Vito Corleonek egiten duen bezala.
|
2010
|
|
Orleansen bienal bat antolatzea, honela
|
jendea
bertara erakarri eta hiriak sufritzen zuen egoera ikusarazteko.
|
|
Inpaktu handiena zerak egin zidan:
|
jendeak
bere balio sozio etikoak aldatu zituela. Jende askok onartzen zuen egoerari irtenbide bat bilatu behar zitzaiola egin behar zena eginez.
|
2012
|
|
Non dago negozioa Facebooken? Hau da,
|
jendeak
bere profila edo dena delakoa egiten du sare sozial horretan moda modan dagoelako eta, egin ezean, inor ez zarelako unibertso birtualean eta bla bla bla. Gero jende gehienak ez daki zer egin izugarrizko tresna horrekin eta hor gelditzen da bere profil eta guzti (milaka argazki esangurarik gabeak, linkak, bideo txatxuak eta inoiz entzun gabeko kantak...), zabortegi birtualak metatzen; beste moda berri bat etorri da eta orain tuiteatzea tokatzen da (beno, hori atzoko edo herenegungo moda izango zen, ziurrenik, gaurko bluff berria).
|
2014
|
|
Azken finean,
|
jendeak
berarentzako eskuragarrien dituen bideak erabiltzen ditu nahi duen edukira iristeko. Prezioa, erraztasuna, erosotasuna..., faktore askoren konbinazioa izan ohi da erabaki horren atzean dagoena.
|
2015
|
|
Nazioaren kontzeptua badago, baina praktikan haren erabilera beste kategoria batzuekin gurutzatzen da. Hainbat lehenago ere, alabaina, nazio kontzeptuaz baliatu ala ez, gizadia euskaldun eta erdaldunetan erdibitu duen
|
jendeak
bere identitate kolektiboaren eta diferentziaren kontzientzia moduren bat bazuen; mundua greko eta barbarotan banatu duenak hainaxe (eta Herodotok jadagoneko ‘nazio grekoaren’ kontzeptu argi askoa dizu): hizkuntzaren erreferentziaz hain zuzen bietan.
|
2018
|
|
Praxia, finean, bizitza eta bizi balioa sortzea da. Praxiaren bidez,
|
jendeak
bere burua, bere singulartasuna garatzeaz eta zentzumenez gozatzeaz gain, besteen banakotasuna eta giza espeziearen izana materializatzen du. Hori dena ekoizpen libre eta kontzientean.
|
|
Hori dena ekoizpen libre eta kontzientean. Praxi librean
|
jendeak
bere bizimodua eta bere burua produzitzen ditu libre, asmoz, elkarlanean eta elkar hartuta: nik egiten dudanaren bidez, nire gizatasuna eta zurea, gure duintasuna egikarituko eta materializatuko dira.
|
|
turistak gara geure bizitzetan. Ez jasotzen gaituen paisaiaren beraren turistak soilik, zeina berria iruditzen baitzaigu telefonoko pantailatik begiak jasotzen ditugun apurretan, baizik eta turista, denbora baterako, loturarik gabe, ardurarik gabe, jasotzen gaituen
|
jendearen
beraren turista. Kontua ez da gaur ez lekuak ugaritu direla, Marc Augek terminoa asmatu eta definitu zuenean bezala.
|
2019
|
|
Erromantizismoa, ezin da ukatu, kultur tresna boteretsua da, bizitzari berotasuna emateko bereziki erabilgarria. Hori baino gehiago,
|
jendeak
bere bizitzaren atalik intentsoenak maitasunarekin lotu ohi ditu, norberaren ibilbidean egon daitezkeen bestelako bizipen guztiak bigarren mailan kokatuz. Ideologia erromantikoa elikatzeko beste bide bat.
|
|
Afganistango pastun emakumeek kantatzen dituzten landay poemak edo emakume beduinoek sortzen eta erreziErromantizismoa kultur tresna boteretsua da, bizitzari berotasuna emateko bereziki erabilgarria.
|
Jendeak
bere bizitzaren atalik intentsoenak maitasunarekin lotu ohi ditu tatzen dituzten maitasun poemak horren adibide bi izango lirateke. Landay ak erritmo bizia duten poema labur eta bortitzak dira, errimarekin edo gabe.
|
2020
|
|
Guk zerbait eskaini nahi dugu, bat izan nahi dugu, taldekide izan nahi dugu denok: harremanak zaintzea,
|
jendeari
bere lekua eskaintzea, denok dugu zerbait eskaintzeko. Hori aldarrikatzen dugu, (H) ilbeltza egitera joatea, (H) ilbeltza izatea denok, denok denontzako egina izatea.
|
2023
|
|
Herri aberatsetan.
|
Jendeak
bere esperantza diruan eta aurrerapenetan emana du, eta horrekin itsutuak gara.
|