2002
|
|
Azpiegituren hobetzeak
|
jendeari
bertan bizitzeko ahalmena ematen dio, nahiz lana hirian egin.
|
|
Bestetik, hasieratik garbi geratu zen euskara bakarrik erabiliko genuela eta gure hizkuntza normaltzeko bide bat izango zela.
|
Jendeak
bere herriko informazio guztia euskaraz jaso zezan17.
|
|
Hauteskunde prozesuetan
|
jendeak
bere botoa alda dezake sondeoen emaitzen arabera, beti baita errazago irabaziko dutenekin bat egitea balizko galtzaileekin baino.
|
|
Ikerketa horrek argitu zuenez,
|
jendeak
bere maila kulturalaren arabera erosten zuen egunkaria eta entzuten zuen irratia. Irratiak egunkariekiko jarrera ona zutenen irrikia pizten zuen eta horiek egunkaria erosten zuten; besteengan ez zuen eraginik irratiak.
|
2003
|
|
alternatiba izateak ez du garrantzirik gaur eguneko UEU barruan; dirudienez, bertako
|
jendea
beraren ahulezia handiaz ohartu da, eta ideia hori ahaztu du. Hala ere, momentu honetan alternatibaren eta unibertsitate paraleloaren leloak, UEUren garapena eihartu nahi luketenen ahoetan entzun daitezke soilik, UEUri bide normalak mozten zaizkiolarik, hau da, UEU bazterturik.
|
2006
|
|
Ideien historiak zeharo alderantzizkoa frogatzendu: eztabaida librerik izan ez denean
|
jendeak
bere usteen oinarriak ahaztuditu, eta ez bakarrik usteen oinarria, usteen esanahia ere ahaztutzen da eta, azkenerako, usteak ganorarik gabeko agindutara laburbiltzen dira, errepikaren errepikaz atxeki arren mamirik gabeko oskol hutsak bilakatu arte.
|
2007
|
|
Urtean bitan biltzen dira eta helburuak jartzen dituzte.
|
Jendea
bere arduradunarekin hitz egiteko biltzen da baina ez dute eguneroko lanaz hitz egiten.Enpresa proiektuaren proiekzioaz baizik.
|
|
Kulturgintzaez dago adierazlean, ezta adierazlearen ekoizpenean ere, kulturgintza adierazleeizentzua eta esanahia ematea baita, hots, adierazleei adiera bat edo beste ezartzea.Adierazte lan horren helburu nagusia bereiztea da, edo hobe esan, bereizkuntzalortzea. Kulturgintzaren bitartez
|
jendeak
bere burua bereizten du, besteengandikbereizi. Gizarte tradizionaletan, bereizkuntza ez omen da nahita bilatzen denzerbait, baina gizarte moderno eta postmodernoetan bereizkuntza gogotik bilatzenda.
|
|
|
Jendeak
bere euskalduntasuna zelan argudiatzen eta kontatzen zuen, zelanbizi zuen aztertuta, aurretik aletu ditugun gai berberak aurkitu nituen: prentsan, irratian, kaleko elkarrizketa arruntetan, berariaz egindakoetan...
|
|
–Itzarkunde? horretan
|
jendea
bere identitatea galtzen ari zela ohartu da. Arriskuan egon da.
|
|
Irudien talka horrez gain,
|
jendeak
bere hautemateetan aldaketen garai batezaugarritzen duten kontsiderazioak jasotzen ditu. Alde batetik, kontuan hartzendira zientzia politiketan emaniko aldaketak:
|
|
Zenbait ikertzailek honako hau proposatu dute: jende askok identitatesoziala erabiltzen duela autoestimua handitzeko (ikus, adibidez, Tajfel eta Turner, 1986; Hogg eta Abrams, 1988) Hala,
|
jendeak
bere nazio taldearen ezaugarri positiboak azpimarratu, eta negatiboak baztertu edo ahaztu ohi ditu. Hala, azpimarratuegiten dira nazio harrotasuna eta antzeko emozio positiboak sorrarazten dituztengertakariak; nazio lotsa sorrarazten duten gertakariei, berriz, ez zaie erreparatzen.Pertsonak bere burua talde horretako kidetzat duenez, prozesu horri esker, pertsonak autoestimu handia lortzen du.
|
2008
|
|
358). Eibarren bertan, Bergara eta Elgeta aldeko mugan ezarritako ostatuek kalte handia egiten zuten, ardoa merkeagoa zenez
|
jendea
bertara joaten zelako edatera, eta kontrabandoa areagotzen zelako. Horrez gain,«?
|
2009
|
|
Alde batetik, hizkuntzak prozesu soziokognitiboetan eragiten du, hizkuntzaera batean edo bestean erabiltzeak ondorio kognitibo jakinak bultzatzen baitituentzulerian. Bestaldetik, hizkuntza prozesu soziokognitiboen emaitza ere bada,
|
jendeak
bere helburu soziokognitiboetarako egokia den hizkuntza erabiltzenduelako.
|
|
Gaietan oreka bilatu, baina batez ere, herritarrek ezagutzen ez duten etahaientzat gertukoa eta berria den gaiaren bila joan behar du kazetariak.Maiz,
|
jendeak
bere komunitate berekoak diren partaideen berri herri komunikabideen bitartez jakiten du. Zentzu horretan garrantzitsua da azpimarratzea herrihedabideek euren zabalpen eremuan betetzen duten komunitatea kohesionatzekofuntzioa, herritarren arteko harremanak bultzatuz.
|
|
(?)
|
jendeak
bere garaian eginiko ekarpenagatik ez balitz izan, proiektu hau ez zen posible izango.
|
2012
|
|
Eredu horretan,
|
jendeak
bere parekoekin bakarrik partekatzen du espazioa7.Lekuarekiko eta jendearekiko identitate zentzua zimeldu egiten du horrek etaagerian uzten du zer nolako lotura estua dagoen konurbazio barreiatuak metropoliesparruko biztanleen artean eragindako bereizte dinamika horren barruan gertatzenden gizarte kohesioaren urraduraren eta ingurumen narriaduraren artean.
|
2015
|
|
Prciektuafc eraglni Izan» al du l rrçunum&nean,
|
jendea
bertatik jcutera oehartyz?
|
|
Ezaugarri honen bidez, mugimenduaren espazio fisikoan ez dagoen
|
jendeari
bertan murgiltzeko aukera eskaintzen zaio; hau da, bere etxean dagoenari zein munduaren beste puntan aurkitzen den horri, mobilizazioan inplikatzeko aukera eskaintzea. Era horretan, inplikazio maila asko eskainiko dira eta herritar bakoitzak aukeratuko du nondik eta zenbateraino murgildu.
|
2019
|
|
Profesionalak ohartzen dira, euskara erabiltzean, portaeraren alderdi batzuk aldatzen direla.Hala nola, gehienek (8/ 10 gain) sentitzen dute pertsona seguritatean dela, trukaketa euskaraz egiten denean. Erizain batek zion« bere gorputza lasaituko da, errazkiago utziko du
|
jendea
beregana hurbitzen, eta artatzaile baten laguntza ere errazkiago onartuko du, dutxa denboran adibidez». Honek antsietateazinez ttipitzen duela diote, pertsona askoz lasaituagoa sentituko baita eta ez hain galdua.
|