Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 94

2000
‎Turismoaren arazoa ere oso puntuala da, izan ere kontutan izan behar dugu, Aralar edo Urkiola bezalako tokietara, lehen ere, parke izendatu aurretik jendea bertara joaten zela. Agian kasurik deigarriena, Valderejokoa izango da.
2001
‎Aipaturiko helburu horiek guztiek betetzeko, Aula del Mar elkartearen proiektu nagusia Gure Zita transformazioa da eta horretan dihardute Bermeoko Astilleros de Bermeo ontzi oletan. " Sinplea da, itsasorekin zer ikusia duen oro jendeari helarazi nahi baldin badiogu, egokiena jendea bertara eramatea da", dio Prietok. Itsaso zabalera gerturatze hori Gure Zitaren bitartez egingo dutela gauza nabaria den arren, oraindik ez dute ordea zehaztu zenbatekoa izango den era horretako bidaia edo txango baten prezioa.
‎Kanpotik so eginda, AB ezker abertzalean kokatu izan da orain arte, baina ABk ez du inoiz bere izaera politikoa ezker abertzalean formalki kokatu. Batasunan ari garen ABko jendeak bere burua formalki ezker abertzalearen egitura batean ikusten ez dugunez, prozesuan parte hartu dugu eta Batasunako kideak gara. ABk orain arte izan duen definizio ezak ez du Batasunean sartzeko pauso hau erraztu beharbada.
2002
‎Lapurdi eta Ipar Euskal Herri osoan elizak eta hilerriak bata bestearen alboan egon ohi dira. Beraz, jendeak bere hildakoak gertu mantentzen ditu, herriaren erdian, ez Hegoaldean askotan gertatzen den bezala, ahalik eta urrunen. Barrualdean XVII. mendeko erretaula urreztatua dugu, eta zurezko zutabek eutsitako hiru galeria.
‎Proportzioan Madrilgo Euskal Etxeak askoz bazkide gehiago ditu, han integratzea zailagoa delako. Hemen errazagoa da jendeak bere bizitza egitea.
‎«(...) Ondo dago Gasteizko Artium hau zabaltzea, baina gero jendea bertara hurbiltzen ez bada? (...) Zaila da oso artearen gestioa, are zailagoa arte garaikidearen kasuan, eta oraindik askoz ere zailagoa arte garaikidea, a priori horretan interes gehiegirik ez duen gizartearekin uztartu behar denean gestio horren emaitza nagusia lortzeko.
‎Izkutuan gorde zezakeen Aranzabalek medikuaren diagnostikoa, baina minbiziaren tabuari adarretatik heldu eta dagoeneko irabazi dio lehen bataila. Ba omen zuen kezka, exhibizionistatzat hartu ote zezakeen jendeak bere erabakia. Sustatu.com eko tertuliakideen lehen erantzun uholdeak kendu dio beldurra eta kronikarekin segitzeko indarra eman.
‎Eta hori kolonialisten garaietatik: «hemen, frantsesek bidenabar, amazigh jendeak bere ohitura eta egitura tradizionalak baimendu zituzten. Ziurrenik, nekazal lur eta herrietan nagusi zirelako».
2003
‎Argentinako medikuadiskide batek Santa Fen apiril honen azken egunetan gertatua aipatu zidan bere mailean. " Arratsaldeko seietan arazorik ez zegoela esan zuen Gobernuak, eta goizaldean jendea bere etxe barruetan ito zen. 24 hildako aipatu dituzte agintariek, baina Onura Gabeko Erakundeek mila aipatzen dituzte.
‎Demoek aldarrikapen politikoak ezagutaraziz batera, jendeak bere nahia adieraz dezala nahi dute, baita gizartearen nahi hori errespetatua izan dadila. Beren ekintzetan sinboloak erabiltzen dituzte, baita ironia eta umorea ere, ekintzok beren ideiak helarazteko bitartekoak izaki.
‎Montaignek erraten zuenez, botereari ez zaio jendearengandik urrun izatea komeni eta jendearentzako boterea urrun izatea ez da ez goxo eta ez egokia. Jendeak bere inguruan botere publikoak nahi ditu. Europa gizarte bakar bilakatuko da etorkizunean, lege berak izanen dira denentzat, baina estatuek ere azkarrak izan dute.
2004
‎" Erakusleiho oso bat jarri dugu bere gauzekin, batzuk oso zaharrak dira, gainera ez genuen halakorik lortzea espero". Zenbaitetan, ez baita samurra izan jendeak bere mendiko materiala uztea: " Askori erreparoa ematen zion etxean ondo gordeta zuen hori lagatzea, ederki zainduko genien hitza behar zuten, horretan Euskal Museoaren babesa izan dut", diosku Yanizek.
‎Horretarako, abildadez Europara hurbildu behar litzateke. Baina hori lortuko da, erakundeek kultura gehiago badute eta jendeak bere eskariak dibertsifikatzen baditu bakarrik.
‎Orduan ez ziren isun horiek pagatzen: sekulako mobilizazio popularra zegoen eta nola pagatuko zenuen isun bat, protestaldietan jendea bere bizia arriskatzen ari zenean. Desobedientzia zibila esango genioke gaur egun horri.
2005
‎«g» hori da. Jendeak berean segitzen du.
‎Haserretu egiten garela gero harroak gu, askok jaramonik ere egiten ez digutelako eta beste aukera batzuk egiten dituztelako arinagoak eta askoz txarragoak noski, gure ustez. Eta okerragoa dena, jendea bera kritikatzera ere ausartzen garela, zer ikusi, entzun edo irakurri behar duten geuk erabaki behar bagenu legez. Hori agintekeria ez bada, esateko neuk zer.
‎Basoerdi batzuk hartzera omen zihoan lagunekin, grisak plaza okupatu eta parte zaharrera peloteroekin egin zutenean. Pim, pam, pum batean ari omen ziren jendeak bere burua non sartu ez zekielarik. Edozein soto eskaratza ihesbide, hura ez iritsi izana izan zuen hobena, manifa jada bukatua baitzen.
‎Lehen aldikoz hautetsi asko mugimendu sozial batean biltzen ari da, nagusiarenganako itzulikatu dira" ez gira ados" erraiteko. Gainera, sekula mugitzen ez zen jendeak bere desadostasuna agertu du. Errate baterako, Barthelemy Agerre kontseilari nagusiak Ainhize Monjolesen proiektua aurkeztu zuenean 100 jendek oztopatu zioten bilkura egitea.
‎Asko dago, leku guztietan bezala. Zu Zinemaldira joaten zara eta beti jende bera ikusten duzu, gauza bera estreinaldietan. Ni Madrilen bizi izan naiz eta beti ikusten zenuen jende bera estreinaldietan.
‎Zu Zinemaldira joaten zara eta beti jende bera ikusten duzu, gauza bera estreinaldietan. Ni Madrilen bizi izan naiz eta beti ikusten zenuen jende bera estreinaldietan. Ni lan egiten nuen pelikuletara baino ez nintzen joaten.
‎Telebista parera itzuli orduko, Antena El Diario de Patricia ematen ari dira. Talk showa da, hots, jendeak bere arazoen berri ematen duen saio horietako bat. Gaurko gaia, itxuraz, hautsitako familiak dira:
2006
‎Bidean, Etxebertzeko Borda jartzen duten seinaleak jarraitu behar ditugu. Jatetxe sonatua da eta batez ere amuarraina jatera gerturatu ohi da jendea bertara. Autoa aparkalekuan utziko dugu.
‎Hori uste du pertsona ekintzaileei buruzko Global Entrepreneurship Monitor nazioarteko azterketaren baitan EAEri dagokion ikerketa zuzendu duen Iñaki Peña Deustuko Unibertsitateko irakasleak (ikus bukaerako koadroa). Bere hitzetan, herrialde pobre askotan, jendeak bere burua behartua ikusten du enpresak sortzera; beharra da beraien motibazioa. Hemengo ekonomiagatik, aldiz, ez ditugu balore edo behar horiek, jendea ondo bizi da, eroso, eta ez du arriskurik hartu nahi, are gutxiago dirua arriskatu behar badu eta astean ordu pila sartu behar baditu.
2007
‎«Iparraldean abertzale ez den publikoak, guztiz frantsesa den publikoak, gozatzen du euskal kantua. Hau ez da ikusten Hegoaldean(...) Iparraldean, eskoletan eta gazteentzako, euskal musika izan liteke tradizionala edo rocka oso ongi ikusia dago; eta hemen, Hegoaldean, ez hainbeste(...) Han jendeak bere sarrera ordaintzen du kontzertu bat ikusteko. Aldiz, hemen, kasik dena, euskaraz den guztia diruz lagundua da, eta horrek ez du xarma berdina.
‎Baina nik uste dut errealitatean gauzak ez direla horrela. Kultura bizitzen duen jendeak bere bihotzean eta bere imajinarioan dauka Ruper bat edo Negu Gorriak bat, baina baita Rolling Stones edo beste edozer ere. Eta horiek nahasian daude.
‎Polita izaten da abesti berri batek sortu eta grabatzen denetik egiten duen bidea ikustea: nola hazten diren batzuk beste batzuk burugogor jartzen diren bitartean; nola jendeak bere egiten dituen zuk esandakoak eta zirrara modukoa sentitzen ahal duzun, nahiz eta aldi berean zeure bakarrik izateari uzten dioten hein batean…
‎Ondoren, epaiketaren hasierarekin bat, presio mediatikoa dator eta, azkenik, epaia. Beste auzi ospetsu askotan errepikatu den eskema da, eta badira salbuespenak, baina zigor sare horrek normalean beti harrapatzen du jendea bere baitan.
‎Adibidez, kamiseta bat etxean inprimatzeko aukera izatea. AEBetan esaterako, jendeak bere zapatilak pertsonalizatzen ditu eta Nike etxeak hori egiteko aukera eskaintzen du.
2008
‎ingeles? italiar?) ezkerraren barrikadetako bat dela, jendeak bere bizitza pribatuan ezkerreko dela adierazteko modu bat. Baina hala da?
‎Euskal Herri galdua misterio izena eta grafia erdaldunarekin idealizaturik geratzen da poemaren tonu malenkoniatsua azpimarratuz jendeak bere ihardunean beste kultura bateko (hil ala bizi, berdin da) izenak ahoskatzean ukitu arraro batekin egiten duela onarturik misterio hitza gehiegizkoa iruditzen zait.
Jendeak bere desadostasuna adieraztea normala da, eskubide osoa du. Lan taldea eratu zenean, inon aldaketak behar baziren, horiek aztertzea nahi nuela esan nuen.
‎Bere arrakasta hori maila askotakoa izan da: Bilbok bere itxura aldatu du erabat, sustatzaile izan da Bilbo urbanistikoki aldatzeko; hiriaren autoirudian gertatu den aldaketa ere izugarria da, jendeak bere hiriari buruz zeukan ikuspegia; ongi atera zaie eta hori ez zegoen argi hasieran. Munduan kokatzea ere ekarri dio, lehen Bilbo ez zen ezaguna.
‎Aurrena etxekoa konpontzen hasi behar dugu. Denok, baina bereziki ezker abertzaleko jendeak berak ETAri eskatu behar dio, modu eraginkorrean, bere jardun garratza geldi dezan.
jende beraren turrada.
‎Nahiz eta saiatu taldeak sortzen edo independentzia hartzen, azkenean horietara jendea erakartzea da zaila. Jende berak bukatzen dugu hiru gauzetan. Hernaniko Kronikarekin egon zen zalantza zenbateraino aldendu eta gerturatu.
2010
‎Hori nahiko garbi dute. Guk eztabaida piztu dugu kontrainformazioa bidaliz, eta nik uste jendeak bere kabuz bilatu duela Interneten informazio gehiago, eta horrela konbentzitu dela. Lehenago gaixotasun bat izan zuen irakasle batek honela esan zien Hezkuntza sailekoei:
‎Errazena delako. Penagarria da jendeak bere miseriak gurekin ordaintzea. Etsigarria, XXI. mendean halako errespetu falta nabarmenak egotea.
‎Istant bateko itobeharra eta sufrimendua, aztoramena, han nengoela, Zumaiako geltokian, trenean eserita, nirekin batera egunero egunero datozen ezagun ezezagunak ikusi nituen batera eta bestera ezer ikusten ez duten begiekin benetan non ote geunden urduri galdezka, Zumaiako geltokian, trenaren ate bertatik ja aurreko tipoa ederki larrituta eta zutik jarria, galdezka, eta Zumaian ginen, Zumaiako geltokian sartu zen trena, halaxe seinalatzen zuen errotuluak, horixe ere ikusi nuen, eta inork ez zekien seguru benetan Orio zen edo ez. Zumaian geunden, atzean Zarautz eta gero Arroa, tartean Zumaia, bi geltoki horien artean, Bilborako norantzan, Zumaia, geltoki bera beti, tren berean beti, jende berarekin beti, ordu berean beti, lantokira bidean beti, eta inork ez zekien seguru benetan Zumaian geunden edo ez. Erantzunaren zain gelditu nintzen, aldian behin geltokiko errotuluari begiratuz...
‎Eta zer egin desberdintasun iraingarrien probokazioarekin, luxuaren erakuskeria lizunarekin? Gero harritu egiten gara horrenbeste jende bere onetik aterata egoteaz, desorekatuta, etsiak jota, amorruz beterik, portaera erasokor eta bortitzekin...
‎Niretzako kezkagarriagoa da alderdi batek oposiziorako bokazioa izatea, alderdi politiko demokratiko batekin edo besterekin gobernatzea baino. Kezkagarria litzateke jendeak bere botoarekin konfidantza agertu dion alderdi batek, esatea behin botoak eskuratuta oposizioan egon nahi duela, bere ardurak ez onartzeagatik. Gobernurako bokazioa izan behar du, eta aukeratzeko indarra baldin badu, aukeraketa hori oso egoera taktikoek baldintzatuko dute.
‎Uste dut bizikidetza oinarrizkoa dela, ez dago beste aukerarik. Bakearen oinarria ezin da izan jendea bere etxetik botatzea, judutarrak nahiz palestinarrak izan. Bakea bizikidetzan baino ezin da oinarritu.
2011
‎Nik ez dut uste gauza guztietarako psikologoak behar direnik, autonomoak izan behar dugu, baina gaur egun jendeak psikologoak lagungarriak izan gaitezkeela uste du. Egia da, izan zela garai bat jendea bere burua ezagutzera etortzen zena, gaur egun hori ez da gertatzen, gaur egun jendea gaizki sentitzen delako etortzen da. Baina uste dut gertuago sentitzen gaituztela.
‎Helburua, dena den, ez dute ahazten: Otaza baserria egoki jartzea, eta jendea bertara gerturatu dadila. Hala, ikuskizunak hartuko dituen gune berezitua osatu nahi dute lastategian; 300 metro koadro ditu tokiak, eta arte eszenikoetarako laborategi bilakatuko dute.
‎Hemen, 1978an jendea bere kabuz hasi zen lan hori egiten, hilobiak argira ateratzen. Erritu sinboliko hori egin zuten.
2012
‎Egia da zenbait lekutan komisarioak jartzen dizkigutela," hona bai, hara ez!" agintzen digutenak… Sirian izan nintzen azkeneko aldian, 2008an, turista bisatua nuela joan nintzen, eta Pakistanera ere berdin. Herrialde horietara kazetari bisatua duzula joaten baldin bazara, guztiz mugatuta egongo zara, denbora guztian zaintzapean, zurekin elkartzen den jendea bera ere arriskuan jarriko duzu. Libian, esaterako, azkeneko gerra honetan, Tripolira joan nahi nuen zuzen, baina luxuzko hotel batean egon behar nuela kontuan hartuz, zaintzapean, lan independentea egiteko batere aukerarik gabe ez kaleko jendearekin hitz egin, beti izango bainituen alboan komisarioak, matxinoen aldean ibiltzea erabaki nuen, handik egitea erreportajeak.
‎Guztiek ondorio bera eman dute: jendeak bere memoriaren zati bat balitz bezala erabiltzen du Internet. Informazioa ordenagailuan gordeko dela uste duten pertsonek ez dute asmorik datu horiek sakon irakurtzeko, eta gordeko ez dela uste dutenek, ordea, bai.
‎Adibidez, elebitasuna edo kultura landu eta aitzina eramateko molde zenbait ez ote dira kolonizazio horren lagungarri? Debateak debate, jendearen hitza dugu eskas, Euskal Herrian jendeak bere nortasunaren kontzientzia handia duela eta errespetuz tratatzen duzularik errespetuz hartzen zaituela jakinik. Nik, gazterik ala zaharturik, norbere ideia beti agertu behar dela uste dut, eta horretarako lekurik ez bada, denen onbeharrez sortu ditugu gune berriak.
‎Egungo filosofia iraunkorra da, goitik eta azkar bakarrik inposatu daitekeela aldaketa. Inolako ereduk ezin du sinetsi jendeak berari dagozkion gauzak alda ditzakeela bere kabuz. Elitismo gordina, pluralismoaren gainetik; aurrez ezarritako planaren politika eta ez elkarrekin ibili beharreko bidearen politika.
‎Sekulako dibortzioa dago bakoitzaren sentsazioen eta errealitatearen artean. Praktika bat grabatu eta jendeak bere burua ikusten duenean, harrituta geratzen da, gehien gehienek uste baino hobeto egiten dute. Nire lana jendearen konfiantza, autoestimua eta sinesmena piztea da, ez jaungoikoak direla pentsa dezaten, euren maila eman dezaten baizik.
2013
‎Belaunaldi guztietako jendea bildu zaie ekitaldietan. Ez denetan jende bera, gaiaren araberako publikoa baizik. " Kontent gara horregatik aipatu ziguten lau kideek aho batez.
‎Eskema berri batzuk sortzen ari dira pertsonak beren buruaren ordezkari izateko. Baliabide berriekin jendeak bere iritzia emateko gaitasuna du. Horrek parte hartze zuzena ahalbidetzen du.
2014
‎Gauza batzuk gogoratzen ditut, hala ere. Gerra bukatu eta segituan, ikusita nago jendea bere burua hiltzen, trenera botatzen. Gogoratzen dut, gizon bat, eta nola gelditu ziren haren antiojoak… Tren geltokia gure etxetik bertara zegoen.
‎ARGIAren harpidetza bana dago barruan eta hazi bat, buztinetan bildurik. Zu bezalako jendeak bere babes ekonomikoa ematen digunean, bizitza pixka bat ematen dio proiektu komunikatibo honi. Eta trukean zuri, edo gurekin gustura egongo dela uste duzun zure lagun horri, bizitza pixka bat ereiteko tresna eman nahi diogu.
2015
‎Errebotea pasata, Lohitegia edo Mataskota izeneko gunean aurkituko gara, antzinako jendea bertara zetorrela buztin lurraren bila. Gaur egun hortxe bada, Apohura deitutako errekaren gainean, zubi bat, baina horren saihetsean badago beti ibia edo ubera.
‎Konfiantza osoko pertsonengandik jasotzen genuen informazioa (abokatuak, apaizak, laikoak...), Euskal Herriko txoko askotako jendeak bere segurtasuna eta bizitza arriskatu zuen, Guardia Zibileko Manuel Hidalgo kapitain zanpatzailearen itzala atzetik izan baitzuten. Hidalgok uste zuen buletinaren operazio zentroa (erredakzioa, inprenta, distribuzioa…) Durangaldean zegoela:
‎Duela hiru urte Community Wall second screen bezala defini genezakeen egitasmoa jarri zuten martxan. Egitasmo honen bidez, jardunaldi eta ekitaldi handietan jendeak bere gailu mugikorra erabiliz Twitter, SMS edo e posta bidez bidaltzen zituen mezuak eta argazkiak pantaila handi batean erakustea lortu zuten. Erabilia izan zen adibidez, Araba Euskaraz edo Kilometroak ekitaldietan," baina ez dugu lortu produktu hori errentagarri egitea, ez dakigu zergatik, akaso orduan oraindik ez zelako momentua", dio Arzelusek.
2016
‎Udaleko aldaketa garrantzitsua da guretzat. Ez da funtsezkoena, egiazko lana dagoelako kalean, kolektiboetan, tabernetan, jendearengan berarengan. Egungo alkatea [Jose Maria Gonzalez' Kichi', Podemos] musikaria da.
Jendeak bere burua hiltzen jarraitzen du egun, orain milaka urte egiten zuen motibo berberengatik.
‎" Ilusio eta inplikazio falta ikusten dut, jendeak bere buruarengan eta komunitatean gauzak aldatzeko sinismen faltarekin lotua". Izar Mendiguren (1988, Laudio) ikasle mugimenduan hasi zen 16 urterekin.
‎Egun gazte mugimenduko eta mugimendu feministako kide da. Bere ustez aniztasuna eta erradikaltasuna bateragarriak dira, eta jendeak bere kasa pentsatzea bultzatu behar da. " Zurruntasunak kezkatzen nau, eta zatiketak, disidentziak... nola kudeatzen ari garen.
‎" Euskal Herrian PSOEtik ezkerrera gauden pertsonak soziologikoki jende bera garela uste dugu Ezkerraldean askok", dio Kimetz Aranak. Oroitzen du orain zortzi urte politikoki hazi nahi zutela eta borroka nazionala indartzeko, auzoetako borroka sozialetan sartu behar zirela ondorioztatu zutela Trapagaranen.
‎2014ko irailean ekin zioten informazioa hedatzeko webguneari eta azaroan, berriz, saltokia jarri zuten abian. Azaldu digutenez, herritarrek kontzientzia hartzea dute helburu eta jendeak bere burua babesteko neurriak har ditzala. " Kalitatezko produktu osasungarriak lortzeko egiten dugun esfortzua ez bakarrik dirutan alferrikakoa da, jaki horiek hutsean ontziratzuz, plastikozko ontzietan prestatuz edo tupper eta antzekoetan gordez kutsatu egiten baititugu".
‎Berriro aireratu eta berriro eraso egin zioten. Klanak ez du nahi jendeak bere kabuz hitz egiterik. Zergatik?
‎" Eraiki dugun hiri eredua lan hiria da, produkzioaren eta kapitalaren hiria, eta falta zaigu gizartearentzako eta bizitzarako hiria eraikitzea, bizitzak eta zaintzak aintzat hartuko dituena", dio Hiria kolektiboko Koldo Telleriak. Projekta taldeko Miren Vives eta Patxi Galarragak gaineratu digutenez, hirigintza planetan jende asko ikusezina da eta a zer kasualitatea, beti jende bera da kanpoan gelditzen dena: " Estandar' neutro' bat sortu da, etxetik kanpo lan egiten duena, autoz mugitzen dena leku batetik bestera, eta horren araberako hirigintza egiten da, kontuan izan gabe zaintzan dihardutenak, haur eta adinekoen beharrak, ezgaitasunen bat dutenena…".
‎Horregatik, hirigintzan arlo denak elkarlanean aritzea ezinbesteko jotzen dute: " Ongizate sailekoei eskatu ohi diegu muturra sartzeko Hirigintzan,' ez geratu zuen esparruan', eta berdin Hirigintzakoei eurei ere,' zabaldu ateak Berdintasun Sailari, Migraziokoari… Bestela beti jende bera geldituko da bazterrean". Projektak berak" hiri barneratzaile, aktibo eta osasuntsuak" lortzea du helburu, eta ez dira bakarrak.
2017
‎Ni aurretik Egipton bizi izan nintzen eta pentsatu nuen antzekoa izango zela, baina, bistan denez, askoz zailagoa izan da. Israelgo aire armadaren etengabeko jazarpen psikologikoaren eta blokeoaren ondorio gogorrez gain, Gazako gizartea krisian dago egunero bere burua giltzaperatuago ikusten duelako, eta jendeak bere baitan are gehiago itxi eta erlijiora jotzen du.
‎Zenbait jendek uste du hizkuntza identitatearen parte inportantea dela, baina hizkuntza ordezkatua duen pertsonak esango dizu halako identitateren jabe izateko ez duela zertan jakin halako hizkuntza, identitate baten jabe izateko badela beste biderik. Batzuek ohiturak azpimarratuko dituzte, beste batzuek tokiko janaria; halakok, hondartzak; beste halakok, natura… Esan nahi da, modu askotara eraikitzen duela jendeak bere identitatea, baina guerneseyera uhartean beste inon ez dago, gauza bakana da, eta horixe azpimarratzen ahalegintzen gara gu. Ez gara, besterik gabe, Ingalaterrako parte bat, guztiz ingelestua beste zenbait uharteren kasua baita hori, Guerneseyn hizkuntza diferente bat daukagu, sustatzea merezi duen zerbaiten jabe gara.
‎Nortasun hori berezkoa da batzuetan eta emana beste batzuetan. Berezkoa, landare jende berak garatu du denboran zehar. Emana, jeneralean kulturala dute, gure kulturak emandakoa.
‎Bada, besteak beste, neurgailuak jarri nahi zituzten jendeak bere kabuz eta auzolanean eginak zituen putzuetan. Zuk zeuk egin duzu lan guztia eta hara non gringo bat datorkizun kuota bat kobratu nahian; zeren izenean baina?
‎Gai konplexu, premiazko eta gatazkatsuen inguruan jarduteko modurik onena denbora luzea hartzea da, egun bat edo bi, eta gaiari lotutako ahalik eta jende gehieni gonbita zabalduta, jarrera ahalik eta kontrajarrienak bildu daitezen. Gune irekietan agenda zuri dago hasieran, jendeak berak osatzen du eta oso teknika emankorra, atsegina eta arina da, elkarrengandik ikastekoa. Gero eta gehiago gara batzar irekien zale, eta Gune Irekiaren Lagunak taldean gabiltza.
‎Aktore inperialista, kapitalista eta patriarkalak dira eta Rojavako alternatiba estatu estruktura horiek gainditzeko sortu den proiektu komunala da. Kontua da Rojavako jendeak bere proiektuan sinisten duela eta ahalik eta independenteen izaten saiatzen dela. Burujabetza horri esker, Kurdistango askapen mugimendua gai izan da erasoei eta nazioarteko konplotei aurre egiteko.
‎Ingurumen krisiaren arrazoia kapitalismoaren hazi ala hil etika da; baliabideak ustiatzen, ekoizten eta kontsumitzen jarraitu behar du. Estatuak kapitalismoa sostengatzeko existitzen dira, eta estatuek bermatzen dute jendeak bere ideiak adierazteko ahalmen gutxi edukitzea. Hautetsontziak jendea ahaldundu dadin ekiditeko oztopo gaindiezinak dira.
2018
‎Gaztetan, etxebizitza kooperatibak sortu zituzten; umeak izan zituztenean, hezkuntza aurrerakoiagoa oinarri zuten ikastetxe kooperatibak; eta 2013tik, jende bera Trabensol proiektuko etxebizitza kolaboratiboetan bizi da, Madrilen. Zahartzarorako proiektu soziala da, bioklimatikoa, geotermikoa, eta etxebizitza indibidualak eta denontzako guneak uztartzen ditu:
2019
‎Esate baterako, #FemRights erakusketan azalpen testuak ipini genituen artelanen ondoan, haiek ulertzen laguntzeko. Hala ere, interesgarria iruditzen zait jendeak bere bere interpretazioa egitea, nork bere ondorioak ateratzea, horixe da-eta artearen helburua, pentsaraztea. Jendearen interpretazioek, askotan, artelana osatu egiten dute.
‎Egun batzuez Piarres Lartzabal Sokoako apezaren etxean egoteko aukera izan nuen, Amadeo Rementeria erbesteratu eta burkidearekin batera. Egoera hura ikusita, bion artean etxe bat bilatzen hasi ginen mugaz bestaldetik iristen zen jendea bertan hartzeko asmoz. Donibane Lohizune erdiguneko etxebizitza handi bat alokatu genuen azkenean, altzariz bete eta frankismoaren errepresiotik ihesi zetozenak babestu genituen denbora batez toki horretan, beste inolako antolaketarik gabe.
‎Baina eskuineko gobernu bat ekiditeko hauteskundeak bertan behera uztea justifikaezina litzateke. Jendea bere herrialdean hala jokatzeko prest baldin badago isilduko naiz, eta denok hartuko dugu bide hori. Baina ez, hemen kontua da jendeak eskatzen digula Nikaraguan daukagun egoerari eustea, gaiztoagoak izan daitezkeen batzuen balizko etorrera ekiditeko.
‎Gero erranen dizu gaur egungo jende bere ustezko jakintsu zenbaitek hemen geronek utzi dugula mendez mende euskara zoko batean usteltzen, euskara gero eta gutiago erabili dela geure borondatez, guk geronek hala nahita," zeren herriak ez baitu hainbeste estimatzen euskara", Gandiagak zioen bezala.
‎Gero erranen dizu gaur egungo jende bere ustezko jakintsu zenbaitek hemen geronek utzi dugula mendez mende euskara zoko batean usteltzen, euskara gero eta gutiago erabili dela geure borondatez, guk geronek hala nahita," zeren herriak ez baitu hainbeste estimatzen euskara", Gandiagak zioen bezala.
‎Azterketaren batean beti galdetzen diet: Zergatik uzten dio jendeak bere hizkuntza hitz egiteari?. Batzuk besteen tokian jarri dira eta idatzi dute:
‎Handi mandien jukutria horien aldean, badaude beharrik beste xedeak, tokian tokikoak eta ahal bezala eramanak, jendeak bere historiaz beste ikuspegi bat ukan dezan. Bat aipatzekotan, izenda nezake Baigorrin muntatu nahi duten Baxenabarreko historiari buruzko interpretazio zentroa, herritarrek eta baxenabartarrek bederen jakin dezaten nolako gorabeheretatik ibili diren beren arbasoak.
2020
‎" Gure herrietan ez da bataila dialektikoa ikusten, jendeak bere gorputzean sentitu baitu kutsadura"
‎Hori sinetsi nahi duenak hitz horietan aurkituko zuen heldulekua. Gure herrietan, ordea, komunikabideetatik aparte ez da bataila dialektiko hori ikusten, jendeak bere gorputzean sentitu baitu kutsadura. Gurasoak kezkatuta ibili dira ea haurrek parkean lasai jolas dezaketen, haurdun dauden emakumeak ea herritik joan behar diren, kirola ea lasai egin daitekeen...
‎Pertsonalizatuta: jendeak bere senitartekoa edo laguna nahi duen bezala agurtu behar du eta guk horretan laguntza eman nahi diogu. Horretan garrantzia handia du hizkuntzak eta horregatik gure zerbitzu guztiak euskaraz eta gaztelaniaz eskaintzen ditugu.
2021
‎Hezkuntza da gako nagusia, sexuari lotutako ikastaroetan asexualitateaz ere hitz egitea, besteak beste saihesteko horrela sentitzen den jendeak bere burua arrarotzat hartzea. LGBTI+ kolektiboak ere hauspo handiagoa eman ligukeela uste dut, oso baztertuta gaude kolektiboaren barruan.
‎Zerbait desberdina gure ingurune bisualean. Hazi bat, jendeak bere burua galdezka dezan.
‎Pertsona berriak ezagutzea. Egoera honetan ia beti jende berarekin gaude". Sare sozialetako harremanek hainbat gauza" falta" dituztela azaldu du:
‎Gai honi buruz martxoan hemen berean idatzi nuen artikuluan, disidentzia sentimentalak bikote harremanei zentralitate afektiboa kentzearekin hasi lukeela esaten nuen. Nioenaren agerikotasunagatik beharbada, harritu egin ninduen jendeak bere burua interpelatuago sentitu ez izanak, baina hori izan zen irakurleek helarazi zizkidaten feedback batzuetatik atera nuen ondorioa: jendeak uste du bikote formatua idealizatzen duen ideologia erromantikoa gainditua dagoela, gure moduko jende aurrerakoi eta (post) modernoari bederen ez digula eragiten, eta jadanik ez direla garai bateko printzipio zaharkituak gure bizitza afektiboaren gidariak.
2022
‎Azken urteetan konturatu naiz oinarrizko errentak, eta orokorrean babes sozialak, harreman handia duela osasun mentalarekin. Izan ere, diru sarrera bermatua izatea edo gutxieneko segurtasun ekonomikoa izatea beharrezkoa da jendeak bere bizitza nahi duen moduan garatzeko.
‎Oso problematikoa da: batetik, lurralde baten zama ahalmenak nola gainditzen diren, eta, bestetik, horrekin batera sortzen diren gentrifikazio prozesuak, jendea bere auzotik kanporatzea, etxebizitzaren prezioa izugarri garestitzen da, sekulako desberdinkeriak sortzen dira, eta hiria jada ez da komunitatean bizitzeko leku bat. Hiriak parke tematiko bihurtzen dira, turismoaren zerbitzura.
‎Gauza bera gerta daiteke beste gauza askorekin: " Prezioak orduan eta gehiago igo, gehiago igotzen dira soldatak, jendeak bere bizi maila mantendu ahal izan dezan. Eta soldatak igotzen badira, prezioak igotzen dira berriz, etekinak izaten jarraitzeko…", azaltzen du Meadowsek.
2023
‎Orain da hori ekiditeko momentua, zeren bertzela, Pello bezalako' azken mohikanoak' gelditzen dira, azkeneko oihartzun batzuk, aunitzetan paperetan besterik ez daudenak... Jendea bere hurbilekoaz arduratu da normalean: Gipuzkoan hangoaz interesatu izan dira, Asturiasen berdin...
‎Kirol honek hori du ona, ez duela adinik. Are gehiago, jendea bere ibilbideko azken urteetan aritzen da ondoen. Eskarmentuak asko laguntzen du, eta noski, behin erretiroa hartuta, denbora libre gehiago duzu.
‎"... duela kasik 40 urte, barnealdea jendez husten ari zen. Ez gara oraino atera, baina herrian bizitzeko nahikaria duen jendeak bere esku hartu ditu tresnak: CLPB gasna kooperatiba, Kintoa zerrikia, sor markak...
‎Berlingo Konferentzia garaian pentsamendu honek ez zuen indarrik historialariaren esanetan," jendeak bere komunitateko kide izatearen sentimenduak dituelako, ez azalaren kolorean oinarritutako sentimendu komuna". Halere, XX. mende hasieran hasi ziren panafrikanismoaren ideiei eta printzipioei buruz hausnartzen, Londresen egin zuten lehen Panafrikanismoaren Biltzarrean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
jendeak 54 (0,36)
jendea 18 (0,12)
jende 14 (0,09)
Jendeak 4 (0,03)
Jendea 2 (0,01)
Jende 1 (0,01)
jendearengan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
jende bera buru 12 (0,08)
jende bera kabu 4 (0,03)
jende bera bizitza 3 (0,02)
jende bera bizi 2 (0,01)
jende bera desadostasun 2 (0,01)
jende bera egon 2 (0,01)
jende bera etxe 2 (0,01)
jende bera gorputz 2 (0,01)
jende bera hartu 2 (0,01)
jende bera uste 2 (0,01)
jende bera arazo 1 (0,01)
jende bera are 1 (0,01)
jende bera auzo 1 (0,01)
jende bera babes 1 (0,01)
jende bera bera 1 (0,01)
jende bera beti 1 (0,01)
jende bera bihotz 1 (0,01)
jende bera botere 1 (0,01)
jende bera boto 1 (0,01)
jende bera bukatu 1 (0,01)
jende bera egin 1 (0,01)
jende bera erabaki 1 (0,01)
jende bera eraman 1 (0,01)
jende bera ere 1 (0,01)
jende bera eskari 1 (0,01)
jende bera estreinaldi 1 (0,01)
jende bera ETA 1 (0,01)
jende bera etorri 1 (0,01)
jende bera gailu 1 (0,01)
jende bera garatu 1 (0,01)
jende bera gelditu 1 (0,01)
jende bera gerturatu 1 (0,01)
jende bera herrialde 1 (0,01)
jende bera hil 1 (0,01)
jende bera hiri 1 (0,01)
jende bera historia 1 (0,01)
jende bera hizkuntza 1 (0,01)
jende bera hurbildu 1 (0,01)
jende bera hurbileko 1 (0,01)
jende bera ibilbide 1 (0,01)
jende bera ideia 1 (0,01)
jende bera identitate 1 (0,01)
jende bera ikusi 1 (0,01)
jende bera iritzi 1 (0,01)
jende bera jardun 1 (0,01)
jende bera joan 1 (0,01)
jende bera kasa 1 (0,01)
jende bera komunitate 1 (0,01)
jende bera kritikatu 1 (0,01)
jende bera memoria 1 (0,01)
jende bera mendi 1 (0,01)
jende bera miseria 1 (0,01)
jende bera nahi 1 (0,01)
jende bera nortasun 1 (0,01)
jende bera ohitura 1 (0,01)
jende bera on 1 (0,01)
jende bera osatu 1 (0,01)
jende bera proiektu 1 (0,01)
jende bera sarrera 1 (0,01)
jende bera segitu 1 (0,01)
jende bera segurtasun 1 (0,01)
jende bera senitarte 1 (0,01)
jende bera zapatila 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia