Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 192

2000
‎Turismoaren arazoa ere oso puntuala da, izan ere kontutan izan behar dugu, Aralar edo Urkiola bezalako tokietara, lehen ere, parke izendatu aurretik jendea bertara joaten zela. Agian kasurik deigarriena, Valderejokoa izango da.
2001
‎Aipaturiko helburu horiek guztiek betetzeko, Aula del Mar elkartearen proiektu nagusia Gure Zita transformazioa da eta horretan dihardute Bermeoko Astilleros de Bermeo ontzi oletan. " Sinplea da, itsasorekin zer ikusia duen oro jendeari helarazi nahi baldin badiogu, egokiena jendea bertara eramatea da", dio Prietok. Itsaso zabalera gerturatze hori Gure Zitaren bitartez egingo dutela gauza nabaria den arren, oraindik ez dute ordea zehaztu zenbatekoa izango den era horretako bidaia edo txango baten prezioa.
‎Gehiegizkoa dirudien arretaz aztertzen du zerumuga, nahiz eta tarteka, jarrera aldatu gabe, begirada gertuko puntuetan ipintzen duen. Udaberriko lehen eguzki izpien epelean paseatzen dabilen jendea bere aurretik nola igarotzen den, adibidez. Begiradarekin jarraitzen ditu ibiltariak orduan, antsikabe, automatikoki ia; eta nahigabe bezala, lepoaren mugimendua pare bat segundo gehiago luzatuz, bere ezkerrean dagoen neska koadrila zelatatzen du zeharka.
2002
‎«(...) Ondo dago Gasteizko Artium hau zabaltzea, baina gero jendea bertara hurbiltzen ez bada? (...) Zaila da oso artearen gestioa, are zailagoa arte garaikidearen kasuan, eta oraindik askoz ere zailagoa arte garaikidea, a priori horretan interes gehiegirik ez duen gizartearekin uztartu behar denean gestio horren emaitza nagusia lortzeko.
‎' Garrantzitsuena ez da alderdi politiko jakin batean sartzea, baizik eta lankidetza sustatzea politikan, sindikatuetan edo beste eremutan. Dibertsitatearen baloreak gustatzen zaizkit, jendea bere jarreraren erantzule bihurtzen duen dibertsitatearena. Afganistango gerra, aldiz, dibertsitatearen aurka dago, baina bestela badirudi ere, jarrera horrek ez du etorkizunik".
‎Bainugela nazkagarria zen, dutxak aldiz perretxikoak hazteko guztiz egokiak, eta gela nagusiko usainak Jaungoikoak Testamentu Zaharrean jaurtikitako"... eta ogia zure kopetako izerdiaz irabaziko duzu" hura gogorarazten zidan. Kuxidadea nagusi zen arren, jendea bere jantziak txukun mantentzen saiatzen zen, eta han hemenka lehortzen esekitako arropak zeharkatu ezineko amarauna osatzen zuen ohatzeen arteko pasabideetan. Besterik ezean, eta gau bakarra izango zela jakinda, han utzi genituen gure motxilak.
2003
‎Argentinako medikuadiskide batek Santa Fen apiril honen azken egunetan gertatua aipatu zidan bere mailean. " Arratsaldeko seietan arazorik ez zegoela esan zuen Gobernuak, eta goizaldean jendea bere etxe barruetan ito zen. 24 hildako aipatu dituzte agintariek, baina Onura Gabeko Erakundeek mila aipatzen dituzte.
‎alternatiba izateak ez du garrantzirik gaur eguneko UEU barruan; dirudienez, bertako jendea beraren ahulezia handiaz ohartu da, eta ideia hori ahaztu du. Hala ere, momentu honetan alternatibaren eta unibertsitate paraleloaren leloak, UEUren garapena eihartu nahi luketenen ahoetan entzun daitezke soilik, UEUri bide normalak mozten zaizkiolarik, hau da, UEU bazterturik.
‎Baina oraingoan 70 lan bildu dituzte, eta jendeari gustatzen zaizkion erakusketa horietakoa antolatu dute. Beharbada ez ditu Madrilen Tizianorenak sortuko dituen jende ilarak eragingo, baina zalantzarik ez museo baten betebehar garrantzitsuena jendea bertara hurbiltzea dela. Eta hori behintzat lortuko dute Bartolome Bermejo eta beste hainbaten lanekin.
2004
‎Orduan ez ziren isun horiek pagatzen: sekulako mobilizazio popularra zegoen eta nola pagatuko zenuen isun bat, protestaldietan jendea bere bizia arriskatzen ari zenean. Desobedientzia zibila esango genioke gaur egun horri.
‎mugako jendea bera da.
2005
‎Haserretu egiten garela gero harroak gu, askok jaramonik ere egiten ez digutelako eta beste aukera batzuk egiten dituztelako arinagoak eta askoz txarragoak noski, gure ustez. Eta okerragoa dena, jendea bera kritikatzera ere ausartzen garela, zer ikusi, entzun edo irakurri behar duten geuk erabaki behar bagenu legez. Hori agintekeria ez bada, esateko neuk zer.
‎Han egon zen lauzpabost hilabeteetan, Frantziako armadak, KGBren ikas lerro nagusiak baliatuz jende galdu horientzat kudeatzen zuen ekintza psikologikoaren harat honaten ikertzeko astia ukan zuen: lehenik gizakia desintegratu behar zen, isolamendu egoera sortu, gosea, egarria eta umiliazio etengabea landuz, jendea bere girotik bereizi, buruzagi bekaitz eta kanpotik manatuek engainatu gaituzte erratera heltzeko gisan; bigarrenik gizaki hura hartzaile plantan jartzen zen, kolpe psikologikoak emanez, jendartearen aurkako krimak haiatzen zituztelako kontzientzia txarra garatuz eta konplizeenganako herio gaztiguaren mehatxua hedatuz. Bertan hasten zen endoktrinatze sail berria, Frantziak zergatik oldartuak borrokatzen zituen sakon, fermu eta zabal irakatsiz, psikologikoki berregituratu talde azkarra osatuz eta azkenik, barnetik heziak izan ondoan, batzuetan nehoiz etortzen ez zen askatasunaren parpaila begien menean inarrosten zitzaien.
2006
‎Iaz zabaldu zuten lehenengoz Durangoko udalean, kulturaren alorreko ekoizleei zuzenduriko beka, diru-laguntza. ...urkeztu ziren orduan, eta aste honetan diruz lagundutako iazko asmo haiek zertan zehaztu diren ikusi ahal izan dugu.6 000 euro ingurukoa izan zen iaz diru-laguntzaren zenbatekoa, eta aurkeztutako zazpi proiektuen artetik bi aukeratu zituzten, eta erdi bana jaso zuten beka.Batetik, Txelu Angoitia argazkilariak 3.000 euro inguruko diru laguntza baliatuta, bidaia argazkiak atera zituen zuri beltzean, jendea bere egunerokotasunean irudikatuz. Beste herrialde batzuetako jendearen irudiek osatzen duten bilduma egin du.
‎Bidean, Etxebertzeko Borda jartzen duten seinaleak jarraitu behar ditugu. Jatetxe sonatua da eta batez ere amuarraina jatera gerturatu ohi da jendea bertara. Autoa aparkalekuan utziko dugu.
2007
‎Ondoren, epaiketaren hasierarekin bat, presio mediatikoa dator eta, azkenik, epaia. Beste auzi ospetsu askotan errepikatu den eskema da, eta badira salbuespenak, baina zigor sare horrek normalean beti harrapatzen du jendea bere baitan.
‎–Itzarkunde? horretan jendea bere identitatea galtzen ari zela ohartu da. Arriskuan egon da.
‎Diru horrekin, dio, malariaren aurkako tratamendua eman ziezaiekeela 11 milioi haur afrikarrei. “Garrantzitsuena ez da nola kontrolatzen ditugun hobeto gure mugak, ez eta zer egin genezakeen jendea bere sorterria uztera behartuta ez egoteko. Garrantzitsuena migrazio politikak identifikatzea eta aplikatzea da, pobrezian bizi direnei mesede egiteko eta harrera herrialdeetako gizartearentzat onuragarriak izan daitezen”, dio Ariane Arpa Intermón erakundeko zuzendari nagusiak.
‎oinetakoek jendea bere soinera daramate:
2008
‎kaleetan mugimendua izan dadila. Ez plaza batean zerbait dagoelako jendea bertara hurbiltzea, baizik iharduera hori jendearengana eraman nahi dugu. Larunbatean bertan, txupin jaurtiketaren ondoren kale antzerkia izango da," El pisito" lanak etxebizitzaren arazoa parodiatzen du.
‎Mespretxatu ere egiten zuen umorea eta aldarte ona baizik nagusi ez zuen kultur giro hura, maila artistiko apal batean konforme bizi zen fuerismoaren aurreko eta garaiko euskal mundu hura. Euskal Erria aldizkariak joera ezberdinetako jendea bere ingurura biltzen asmatu zuen, hala tradizionalistak nola errepublikazaleak, hau da, karlistak eta liberalak, geroztik inoiz gertatuko ez zen harreman maila sustatuz gainera. Azken batean, euskararen antzinatasun, birjintasun eta noblezia, Euskal Herriaren metonimia gisa (edo irudi adierazgarritzat), ikuspegi ideologiko erkidea zen bigarren karlistada irabazi eta galdu zutenen artean.
‎ALOKATZEKO?, irakur daiteke bertan. ALIZIA une batez hantxe geldituko da, mugitu gabe jendea bere ingurutik pasatzen den bitartean.
‎358). Eibarren bertan, Bergara eta Elgeta aldeko mugan ezarritako ostatuek kalte handia egiten zuten, ardoa merkeagoa zenez jendea bertara joaten zelako edatera, eta kontrabandoa areagotzen zelako. Horrez gain,«?
‎sortuak izan diren espazioen artean, gehienetan gobernuek edo instituzioek bultzatuak direnak gizartearen presio edo eskari bati erantzuteko premiaz; eta bestelako, espazio herritarren? artean, non jendea bere nahi propioz biltzen den gobernuaren politiken aurka egiteko, beraien zerbitzuak ekoizteko edo elkartasunerako eta elkarren arteko laguntzarako, nahiz eta bi espazioen arteko mugak errealitatean ez diren horren zehatzak hainbatetan (Cornwall, 2004).
‎Norbaitek zuentzako jarri dituela pentsatzea da onena. Ez jendea bertan bizitzeko, baizik eta, zuek autoz
‎Ohartu naiz gustatu egiten zaidala agintzea. Ahotsari tinko eutsi eta hitz gutxi batzuk lehorki botatzeak jendea bere tokian paratzen du. Baina zer esaten ari naiz!
2009
‎Eguzkia izpi batzuk lagun hasi da Azokako bigarren eguna. 10: 30etan ateak ireki dituzte eta pixkanaka pixkana hasi da jendea bertara gerturatzen. Egun jendetsua espero dugu gaur Durangon eta hitzorduak asko dira, tartean arratsaldean lehen ikastoletako andereñoek jasoko duten omenaldia.
‎Grekoek eta erromatarrek ohartua zeukaten legez, hiriari azken finean jainkoek eusten diote (filosofia modernoagoen terminotan: armadak eta poliziak, Konstituzioaren Tenpluaren zaindari); ez dago beste azkenagoko hiriaren legitimazio eta arrazoirik, eta Sokrates galdezkari asperrezinak hil egin du, jendea bere azken galderekin zalantza existentzialetan ez amilarazteko. Zertarako burges, polistar?
‎Feliperen osabak, jelkide sutsua zen, jendea bere kausarako irabazteko irrika bizia zuena, halako moduan, non joera kontziente batek egituratutako joera inkontziente bat ere behar baitzuen bere psikearen osagai, noiznahi bultzatzen zuena singularreko lehen pertsonatik pluralekora oharkabean pasatzera, sutsu hitz egiten zion Gabinori:
‎Afrikan urte askoan ibili naiz eta han jendea lastozko beren etxeen kanpoaldean irrika ikusten nuen, hemen baino gehiago. Era berean, han eman nuen denbora guztian bitan baino ez dut ikusi jendea bere buruaz beste egiten. Horietako bat Mercedes autoa zuen emazte bat izan zen.
‎Badu ironiarik, bestelako pertsonaia bitxien artean; bitxiena, zumarraren andrea. Enbor bat eskuetan duela azaltzen da, noizbehinka, eta gonbidatzen du jendea bere zur zatiarekin hitz egitera, serios. Izan ere, badu basoan gertatzen den guztiaren berri.
‎–Botikekin lagundu zenezake, baina ez duzu egoera konponduko. Jendeak nahi duena muga irekitzea da, ez dute botikarik nahi, jendea bertara joatea nahi dute?.
‎" Batzuk Arbizura jo behar izan dute pabilioia jartzera, hemen lursailik ez dagoelako. Industri poligonoak beharrezkoak dira, Ergoienako jendea bertan geratzeko eta kanpoko jendea erakartzeko ere" diote Ergoienako udalean. Egun Ergoienako udala hirigintza plan berria izango dena zehazten ari da, eta bertan Utzubar inguruko 500.000 metro karratuetan hiru industri gune eta bi abeltzaintza poligono jasotzea aurreikusten da.
‎Noski, badagoelako jendea bere hizkuntza inposatu nahi duena, hizkuntza handiek txikiak jan behar dituztela ulertzen duen ikuspegi darwinista horrekin. Baina hori ez da arazoak konpontzeko modua, handitzekoa baizik.
‎Feliperen osabak –jelkide sutsua zen, jendea bere kausarako irabazteko irrika bizia zuena, halako moduan, non joera kontziente batek egituratutako joera inkontziente bat ere behar baitzuen bere psikearen osagai, noiznahi bultzatzen zuena singularreko lehen pertsonatik pluralekora oharkabean pasatzera– sutsu hitz egiten zion Gabinori:
‎Utzi, utzi, jendea bere gisa, bizi senditzen den bezala, eta beti bihotza gora!
2010
‎Uste dut bizikidetza oinarrizkoa dela, ez dago beste aukerarik. Bakearen oinarria ezin da izan jendea bere etxetik botatzea, judutarrak nahiz palestinarrak izan. Bakea bizikidetzan baino ezin da oinarritu.
‎Erkidego batean zerga gutxiago ordaintzen badituzte, jendea bertara joango da eta han sortuko ditu lanpostuak, laburtu du Del Olmok. Era berean, Europar Batasunak Gaztela eta Leoni ematen dizkion laguntzak babestu ditu, lehiakortasuna lortzeko trantsizioan dagoelako.
‎Uztail erdialdean, jendea bere sorterrira itzuli edota oporretan joaten zen. Eta Luiaren lagunarte eskasetik, bera zen uda osoan kanpora joaten ez zen bakarra, Elenaren eta Xabierren oporraldiek ez baitzuten bat egiten.
‎Orleansen bienal bat antolatzea, honela jendea bertara erakarri eta hiriak sufritzen zuen egoera ikusarazteko.
‎Hamar minutu geroago, segizioko jendea bere etxerako bidea hartzen hasi zen poliki poliki, nor bere pentsamenduekin, goibel alde batetik heriotzaren garaipen bat ikusi berria zutelako, pozik bestetik beren gorputzaren epeltasuna sentituz(" gu hemen gaude oraindik, mundu eder honetan"). Ezagunen artean, Opin eta zerrategiko hainbat langile ikusi nituen aurrena, eta jarraian zerrategiko gerentea, Josebaren aita, oso eroria iruditu zitzaidana(" ez sobera kezkatu esan izango nion, zure semea Frantzian dago, arriskurik gabe").
‎Hori dena da arkitektoa. Beraz, orain hau esango nuke; behar bati erantzuna emateko, jendea bere baitan hartzeko eta ametsak sortzeko artea dela.
2011
‎" Programa aberasten saiatzen gara beti, eta horretarako gai bakoitzean adituak gonbidatzen ditugu", nabarmendu du elkarteko lehendakariak. " Irakasle paregabeak izatenditugu orokorrean, mediku garrantzitsuak, literatoak… Gure asmoa programa ahalik eta erakargarrien egitea da, jendea bertan parte hartzera animatu dadin; izan ere, benetan osasungarria da okupatua egotea".
‎Nik ez dut uste gauza guztietarako psikologoak behar direnik, autonomoak izan behar dugu, baina gaur egun jendeak psikologoak lagungarriak izan gaitezkeela uste du. Egia da, izan zela garai bat jendea bere burua ezagutzera etortzen zena, gaur egun hori ez da gertatzen, gaur egun jendea gaizki sentitzen delako etortzen da. Baina uste dut gertuago sentitzen gaituztela.
‎Helburua, dena den, ez dute ahazten: Otaza baserria egoki jartzea, eta jendea bertara gerturatu dadila. Hala, ikuskizunak hartuko dituen gune berezitua osatu nahi dute lastategian; 300 metro koadro ditu tokiak, eta arte eszenikoetarako laborategi bilakatuko dute.
‎Hemen, 1978an jendea bere kabuz hasi zen lan hori egiten, hilobiak argira ateratzen. Erritu sinboliko hori egin zuten.
‎Nola hurbildu euskararen mundura betidanik euskaradunak direnak? uste dut hortik hasi behar garela. komunitatea trinkotzen dugun heinean erakarriko dugu norbait. hiztun den jendea bere kulturan jantzita egotetik erakarriko dugu norbait, hor zerbait badagoela erakusten badugu. Arazoa da oso gutxi ezagutzen dela.
‎Komunitatea trinkotzen dugun heinean erakarriko dugu norbait. Hiztun den jendea bere kulturan jantzita egotetik erakarriko dugu norbait, hor zerbait badagoela erakusten badugu.
‎Aldamenera joatea ere erridikulua litzateke, ez? Luis Buñuelek argi esan zuen Le Monde egunkarian eman zuen elkarrizketan, ez zaiola gustatzen kalean ibili eta jendea berari begira geratzea, ez zaiola gustatzen autografoak sinatu behar eta zabor hori guztia.
‎Kokotsa apur bat goratuz ezpainak flauta jotzeko bezala edaten zuen xanpaina lanperna bakoitzeko begiak itxi eta haizeari aurpegia emanaz. Bakarrik zegoen, goizeko hamaikak, jendea bere oinetan hondar artean multzokatzen zen, hamar gazte hemen, bi han, bat eta bat paseoan, pilotarik ez, estutasunik ez, eta surflariak, ilehoriak,, gazte gazteak ziren?. Ez zituen entzuten, itsasoaren hotsak mututurik; oihu bat izan ezik, guturala; eta isiltasuna berriro.
‎Hego Euskal Herrian indar handia zuten haren kantek frankismo garaian. . Hemen isiltasuna zen eta kantuagatik jendea bere abertzaletasuna erakusten hasi zen, dio Gorostidik, Debako apaiz zenak.
‎Hemen ez dago presarik, ez pauso luzerik, ez hizketaldi bizirik, ez ordurik, ezta bezpera biharamunik ere, ez dago eta badago. Zeren bila doa, ordea, jendea bertara?
‎Zaldia, bertze kabalak eta jendea bera bezala, ez du hazten jaten duenak, baina bai jan hartarik beretzen duenak. Jaten duen hartan bada kabala haz dezakeenik, eta haren hazteko indarrik batere ez duenik ere bai.
‎" Lirismoa mozkorraldi bat da, eta gizakia munduarekin errazago nahasteko mozkortzen da. Iraultzak ez du ikasketa eta ikerketa desio, jendea berarekin nahasarazten saiatzen da; zentzu horretan da lirikoa. Gizonak kartzelatzeko hormak bertsoz eraikitakoak ziren, eta dantza egiten zen horma haietan zehar.
‎Hamarretik bederatzitan, erran gabe doa, hautagaiak ez du ez gauza on ez txarrik entzun gizaemazteki honi buruz, baina hori da gutxienekoa. Hautagaiak badaki konfiantza emailea dela bere bostekoa, eta garrantzitsua dela bere jendea berarekin dagoela sentitzeaz gain, bera ere bere jendearekin dagoela sentiaraztea; are gehiago, aurkeztu berri dioten hori etorkizunean bere arerio edo hondoratzaile izan daitekeen ustean presentatu diotelako, beharbada.
2012
‎Egia da zenbait lekutan komisarioak jartzen dizkigutela," hona bai, hara ez!" agintzen digutenak… Sirian izan nintzen azkeneko aldian, 2008an, turista bisatua nuela joan nintzen, eta Pakistanera ere berdin. Herrialde horietara kazetari bisatua duzula joaten baldin bazara, guztiz mugatuta egongo zara, denbora guztian zaintzapean, zurekin elkartzen den jendea bera ere arriskuan jarriko duzu. Libian, esaterako, azkeneko gerra honetan, Tripolira joan nahi nuen zuzen, baina luxuzko hotel batean egon behar nuela kontuan hartuz, zaintzapean, lan independentea egiteko batere aukerarik gabe ez kaleko jendearekin hitz egin, beti izango bainituen alboan komisarioak, matxinoen aldean ibiltzea erabaki nuen, handik egitea erreportajeak.
‎Argi dut euskal herrietan, euskal herria eraiki artean, euskarak behar duela diskurtso zentraltasun osoa eta aldi berean praktika oro biltzaileak behar ditugula. Anartean ere, subjektuaren ideia berritu behar dugu. euskal subjektua ez da jendea bere hartan: jendeaz gain, jendarteko praktikek, objektu sinbolikoek, elkarte eta erakunde eta horiek guztiek sor lezaketen atmosfera da egiazko euskal ekintzailea, sare ekintza da izatez.
‎Hizkuntza komunitate indartsuagoa eta zabalagoa behar dugu sortzeko, eragiteko, erakartzeko, garatzeko, Komunitate horrek gainera gaitasuna izan behar du euskarara eta euskaldunongana motibazio ezberdinetatik hurbiltzen den jendea bere baitan biltzeko. Batzuk hautu identitariotik hurbilduko dira, beste batzuk hautu estetikoagoak egingo dituzte.
‎Patxik bi urte daramatza Ortuellan bizitza normala egiten, ziurtatu du Novalek, eta herri horretan ere jendea bere askatasunaren alde dago, erantsi du. Hala, 2010ean Ortuellako Udalean zigorra ez luzatzearen alde PSE, EAJ eta EAren aldeko botoekin onartutako mozio bat ekarri du gogora.
‎Nik gehiago esango nuke, haizea bere alde jartzea lortu duela. Nolabait, ukitutako gaiekin eta bere sentsibilitatea dela medio, jendea bere kantugintzara erakarri du.
‎Eguneroko bizitzan esperientzia ezberdinak dauzka jendeak, tabernan, dendan, lantegian, kalean, etxean, baina guztiak azalean gertatzen dira. Esperientzia sexualak soilik darama jendea bere izatearen sakontasuneraino. Eta, sakontasun horretan, bi gauza gertatzen dira.
‎Bere burua besterik ez zitzaion inporta. Erabili egiten zuen jendea bere interesen arabera. Horixe zen egia bakarra.
‎KEVIN. Etzakinat, baina orain? jendea bertara joaten dun gosaltzera. Bezeroak galtzen ari gaitun eta tipo horregatik dun...
‎SAID kalean barrena doa, burumakur. Ez da alboetara begiratzen ausartzen, jendea bere ondotik pasatzen denean begira geratzen baitzaio?
‎Dena da desberdina: zeruertza, zorua, jendea bere inguruan… Haur bat hondartzara eramatean zainketa eta arreta ugari izan behar dira. Haren azala oso delikatua denez, beti jantzita eta itzalean egon behar du, eta ez du denbora gehiegi eman behar hondartzan, batez ere eguzki izpiek intentsitate handiagoz eragiten duten orduetan.
‎Benetako politikak lau osagai horiek dauzka. Estatuak osagai horiek defenditzen baditu, Estatu iraultzailea izango da eta jendea berarekin izango da. Gaurko Estatu espainola norekin doan argi geratzen da determinazio horien arabera.
‎Gerora bidaiariek, horrenbestez, non plus ultra psikiko, kultural eta sozial ugari gainditu behar izan zuten, aldatzeko eta berritzeko grina lagun, usadiozko mundua eta munduko usadioak aldatuz. Jakina, aldaketa mailak ez doaz beti norako eta erritmo berean, baina ez dago jendartea aldatzerik jendea bera aldatu barik, eta gainera, autonomiak aldaketaren zentzua nork bere baitatik taxutzea eskatzen du. Funtsean arauak bereak nahi dituenaren psikologia bat bera da bai proiektu kolektiboetan bai indibidualetan.
‎Egia da ez zela kartografia berria berehala zabaldu, mendeak behar izan ziren hartarako; eta oraindik ere animismo orbanak ditugu. Baina demonio edo espiritu ez humanoen aurkako kanpaina, luzeagatik ere, sakona izan da eta ia ia guztiz exorzizatu da mundua; eta psikearen bereizgarritasunaren aurkako kanpaina dela eta, baita jendea bera ere.
‎Chillidak beti izan du inguruan jendea bera eta bere obrari buruz hitz egiteko, beti azaldu da prest horretarako eta laguntza ugari eman izan du. Oteiza, aldiz, askoz egoskorragoa, hamaika bider zailagoa izan da horretarako.
2013
‎Hasiera batean ez genekien 400 lagun biltzera iritsiko ginen, baina erantzuna oso ona izan da. Herritarren artean ilusioa sortu du moda desfileak eta jendea bertan izateko irrikitan dago. Pena da sarrerak agortuta izatea".
‎Pilotaleku bizia Halere, Jotari Itxaropenatik gehien gustatzen zaiona pilotalekuak duen bizitza propioa da. «Ofizialki ezer egon gabe, jendea bere kabuz antolatzen da; normalean han ibiltzen direnek badakite goizetan Betikoko beteranoak aritzen direla; arratsaldeetan, pilota eskolakoak... Bilbo Kirolakoek goizetan ireki eta gauetan itxi baino ez dute egiten», azaldu du Jotak.
‎Nikolai II.a tsarra eta bere laguntzaileak bistatik desagertu zirenean eta kalean egoteko debekua amaitu zenean, Esteban eta Jeanne ausartu ziren ezkutalekutik ateratzen. Behin tsarra kuartelean, jendea bere etxeetatik kalera ateratzen hasi zen. Berehalaxe animatu ziren, ostera ere, etorbideak eta plazak.
‎Ortotsen gisa deiadarka ari zenak mantso hartu zuen apezarekin joateko gonbita. Handik labur, Saint Denisko etxe dotoreko gibelaldeko atea ari zen jotzen Agerre, rue du Pélican go jendea bere ohiko tratuetan utzita. Etxeko andreak aitzineko aldian baino beroago egin zion begitarte.
‎Nazionalismoaren bigarren arrazoia kulturala zen, informazioa masiboki zabaldu baitzen, alfabetatzeari esker. Hirugarren arrazoia politikoa zen, demokraziaren garapenarekin eta sufragio unibertsalarekin jendea bere Estatu Nazioan inplikatu baitzen. Raoul Girardetekere dio hirira joateak nazionalismoaren garapena ekarri zuela.
‎Baina horren gibelean Euskal Herriarekiko kezka edo herrimina ikusi behar ote da? Baconnier, Minet eta Solerren arabera, eskualde bakoitzeko jendea bere ohiturekin dibertitzen zen. Futbola eta errugbia ziren nagusiki praktikatzen zituztenak.
‎Denbora pasatzeko modu bat zen, beraz, Meyerrek aipatzen dituen karta higatuek erakustera ematen zuten bezala. Itxura guztien arabera, eskualde bakoitzeko jendea bere lekuko karta jokoetan aritzen zen. Euskaldunak, beraz, musean.
2014
‎Gauza batzuk gogoratzen ditut, hala ere. Gerra bukatu eta segituan, ikusita nago jendea bere burua hiltzen, trenera botatzen. Gogoratzen dut, gizon bat, eta nola gelditu ziren haren antiojoak… Tren geltokia gure etxetik bertara zegoen.
‎Frantzia, esaten da, nahizko nazioa da, subjektiboa, nazio aleman kultural edo etnikoaren kontrara. Frantziak bere burua horrela ulertu gura izatea, eta Frantzia lausengatzen duen diskurtso nazionala horixe izatea (aberri umiliatuari Renanek oparitua), gauza bat da1967 Beste gauza bat, Frantziak metro karratu bat ez duela non ere jendea bere arioz eta gogara frantses nazionaldu zen edo orain nazionaltzen den. Frantzia ez da sortu jendearen gogozko nazio bezala, estreina erregearen eta gero errepublikaren armek nahitako eta inposaturiko nazio (Estatu) bezala baizik, bortxak ezarrita alegia, Alemania eta Europako beste guzti guztiak bezalaxe, bakanen bat ez bada1968.
‎Bai arterako bai euskal kontuetarako hoztuak zeudean huartetarrak, EtAk anaia bahitu zienetik aurreko ur tean. Hala ere, Jorge ikaragarria zuan jendea bere proiektuetara erakartzen. Huartek, jakina, harremanak zitian opusekin.
‎Irakurtzea –are gehiago euskaraz irakurtzea– kosta egiten den ekintza dela kontuan hartuta, zer nolako dinamika aipatuko zenuke taldearen baitan? 2006an 111 Akademia egitasmoa abian jarri genuenetik ia 200 euskal irakurlek hartu dute akademiakide izateko erabakia, eta kopuru hori oso garrantzitsua dela uste dugu. Irakurle horiekin guztiekin lan egiterakoan gehien kostatzen dena, berriz, jendea bere etxetik ateratzea dela esango nuke; baina hau ez dut uste euskal literatuaren arazoa soilik denik. Alegia, akademiakideek urtean zehar irakurtzen dituzten liburuei buruzko iritziak bidaltzen dituzte eta urtea amaitutakoan saria hautatzeko botoa bidaltzen dute; batzuk finago aritzen dira lan horretan beste batzuk baino, baina tira… Baina urtean zehar antolatzen ditugun liburu aurkezpen, solasaldi eta gainontzeko ekintzatara gerturatzea gehiago kostatzen zaio jendeari.
‎Antzerkiak sekulan mugiarazi ez duen jendea bildu zuen. Hainbeste urte berantago, izpi batez, bi edo hiru segundoz, bizi ukan dut aspaldiko emozio kartsu hura, gure jendea bere arte dramarekin bat egiten. Kritika egile horiek berek dakizkiten edo kukutzen dituzten arrazoiengatik nahikeria badute beren baitan karrusa ez dadin bizi.
‎Bali, Tailandia, Vietnamen, jendea bereaz arduratzen da, ezta?
2015
‎Badaude elkar topatzeko lekuak; Berebarren, adibidez, berbereak elkartzen dira. Baina inoiz lortu nahi badugu jendea bere txokotik atera eta elkarrekin harremanetan jartzea, horretarako espazioak izan behar dira. Elkar ezagutu eta esperientziak trukatzeko aukera eman nahi dugu.
‎Antolakuntzak ere zer esanik ez. Askotan bertsolarien maila bakarrik neurtzen da; gainontzean, jendea bere tokian ondo egon da".
‎Hori dela-eta, iruditu zitzaigun, beharrezkoa zela bertakoekin aurrez aurre hitz egitera jaistea herrira. Atariz atariko bilerak egitea era egokia iruditu zitzaigun; jendea bere etxepean dago, bere bizilagunekin, eta beste konfiantza batekin egiten ditu galderak. Gainera, kasu batzuetan haserreak ere errazago ateratzen dira, eta hori ona da.
‎Errebotea pasata, Lohitegia edo Mataskota izeneko gunean aurkituko gara, antzinako jendea bertara zetorrela buztin lurraren bila. Gaur egun hortxe bada, Apohura deitutako errekaren gainean, zubi bat, baina horren saihetsean badago beti ibia edo ubera.
‎Azken finean... , une hartan, oharkabean, bere baitara bildu zen, fisikoki, bera ederra zelako irudipena ari baitzitzaion nagusitzen, gutxitan bezala?, azken finean, berak ez zuen normalean inongo zailtasunik jendea berarekin zaletzeko; esate baterako, George Manning; Wallace jauna; ospetsuak izan arren, arratsalde pasa etortzen zitzaizkion, patxadan, sutondoan hitz egitera. Soinean zeraman, bera ere ezin egon konturatu gabe?
jendea bere ingurura bildu baino gehiago,
‎Zahar jendea bere munduan bizi da, besteengandik aparte samar, bereizi eta bakarturik. Haurrak ere halaxe bizi omen dira.
‎Banaketa okerra da, noski, Europako estatu zaharrak guztiz artifizialak dira eta. Gehiago oraindik, orain arte naziorik ez dutela osatu esan daiteke, eta, osatu dutenean, XX. mendean izan da, eta ez berritzat jotzen dituzten nazio periferikoak baino lehenago, ezen, ikerketa berriek frogatzen dutenez, jendea bere eskualde edo sorlekuarekin identifikatzen izan da berriki arte, bai eraikitako estatuetan, bai estaturik gabeko nazioetan. Asko dira nazioen jatorria gutxienez Aro Modernora, Erdi Arora ez bada, helarazi nahi dutenak.
‎Prciektuafc eraglni Izan» al du l rrçunum&nean, jendea bertatik jcutera oehartyz?
‎“Nafarroan dozenaka lagun daude euren jardun politikoagatik espetxeratuak izateko arriskuan. Asaldagarria da nola bere burua demokratikotzat duen erregimen honek jendea bere ideia eta independentziaren aldeko jardunagatik epaitzen eta espetxeratzen jarraitzen duen”.
‎Guk ulertzen ez dugun moduan ulertzen baitzuten natura eta kultura erromantiko horiek: nola bereizi bizi komunitate baten jende lanketa eta jendea bera. Herri Gogoak ez du herriaren haragitik kanpo.
‎Esfingeak jar zezakeen jendea hizlariaren alde edo aurka. Helburua ez zen jendea bere alde jartzea. Aldi berean, ez zuen botilakada bat hartu nahi, ezta gutxiagorik ere.
‎zifra horiek ontasunak kontutan hartzen dituztela, eta ez soldatak. Ontasunetan dirurik ezarri gabe bizi den jendea bere soldatetik ariz, kategoria hori pobre ekarria dela ikerketa horietan.
2016
‎Baina ni Mexiko D.F. n gusturago nago. Miamin bizi den jende asko ez dago bertan errotuta, behin behinerako bizi da han; Mexikon jendea bertakoa da, familia daukate, bertan errotuta daude. Hori orain asko baloratzen dut.
‎Diferenteak dira definizio operatiboz, datuak eskuratzeko prozeduraz, aztertzen duten unibertsoaren hedaduraz, estaltzen duten espazio soziofuntzionalaren zabalaz, datuak lantzeko55 moduaz eta aplikazioaukerez. Norbanakoek aitorturiko erabilera maiztasun erlatiboan oinarritzen dira inkesta soziolinguistiko gehienak; kalean dabilen jendea bere artean euskaraz ala erdaraz ari den56 enpirikoki analizatuz ateratzen dira kale neurketako datuak57 Biak dira interesgarri, biak (bere neurrian) fidagarri, biak" on".
‎euskaraz eta erdaraz nahasian ari direla antzematen du, ez hain gutxitan, kale neurtzaileak. Hori guztia dela medio," jendea bere artean batez ere euskaraz ala nagusiki erdaraz ari den" erabaki behar izaten du maiz neurketa lanean ari den behatzaileak. Ez da hori, beti beti, hain gauza erraza.
‎Gehien harritzen zuen Richard hauxe zen, abere haiek beste adimendun jendea berarekin orduan bizi izan zitezkeela, txinpantze aurreratuak adibide edo giboi aitzinatuak, ala benetako lehen gizakiak, zergatik ez. Galdera anitz airean zebilen, nondik ateratuak ote ziren adibidez?
‎B: Operazioak operazio, jendea bere kasa atera zen kalera, guztiz suminduta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 32 (0,21)
Argia 18 (0,12)
Pamiela 17 (0,11)
Berria 13 (0,09)
Susa 13 (0,09)
Alberdania 10 (0,07)
Open Data Euskadi 10 (0,07)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 7 (0,05)
Herria - Euskal astekaria 6 (0,04)
Euskaltzaindia - Liburuak 5 (0,03)
UEU 5 (0,03)
Uztaro 5 (0,03)
Guaixe 4 (0,03)
Maiatz liburuak 4 (0,03)
Urola kostako GUKA 4 (0,03)
Booktegi 4 (0,03)
EITB - Sarea 3 (0,02)
Goenkale 3 (0,02)
Consumer 2 (0,01)
Jakin 2 (0,01)
HABE 2 (0,01)
aiaraldea.eus 2 (0,01)
aiurri.eus 2 (0,01)
Hitza 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
jende bera etxe 6 (0,04)
jende bera kabu 6 (0,04)
jende bera buru 5 (0,03)
jende bera joan 5 (0,03)
jende bera ere 4 (0,03)
jende bera hurbildu 4 (0,03)
jende bera bizi 3 (0,02)
jende bera hartu 3 (0,02)
jende bera artean 2 (0,01)
jende bera begira 2 (0,01)
jende bera bildu 2 (0,01)
jende bera borondate 2 (0,01)
jende bera egon 2 (0,01)
jende bera egunerokotasun 2 (0,01)
jende bera erakarri 2 (0,01)
jende bera eraman 2 (0,01)
jende bera eskubide 2 (0,01)
jende bera geratu 2 (0,01)
jende bera gerturatu 2 (0,01)
jende bera ideia 2 (0,01)
jende bera inguru 2 (0,01)
jende bera kasa 2 (0,01)
jende bera kausa 2 (0,01)
jende bera kultura 2 (0,01)
jende bera ohiko 2 (0,01)
jende bera pasatu 2 (0,01)
jende bera sorterri 2 (0,01)
jende bera toki 2 (0,01)
jende bera abertzaletasun 1 (0,01)
jende bera ahulezia 1 (0,01)
jende bera aldatu 1 (0,01)
jende bera ama 1 (0,01)
jende bera amildu 1 (0,01)
jende bera arduratu 1 (0,01)
jende bera ario 1 (0,01)
jende bera arte 1 (0,01)
jende bera askatasun 1 (0,01)
jende bera aurkeztu 1 (0,01)
jende bera aurpegi 1 (0,01)
jende bera auto 1 (0,01)
jende bera auzo 1 (0,01)
jende bera azken 1 (0,01)
jende bera baino 1 (0,01)
jende bera baita 1 (0,01)
jende bera bat 1 (0,01)
jende bera benetako 1 (0,01)
jende bera bera 1 (0,01)
jende bera berezitasun 1 (0,01)
jende bera bezala 1 (0,01)
jende bera bide 1 (0,01)
jende bera bila 1 (0,01)
jende bera bizipen 1 (0,01)
jende bera bizkar 1 (0,01)
jende bera bot 1 (0,01)
jende bera denbora 1 (0,01)
jende bera doan 1 (0,01)
jende bera elkartu 1 (0,01)
jende bera erro 1 (0,01)
jende bera eserleku 1 (0,01)
jende bera eskualde 1 (0,01)
jende bera estatu 1 (0,01)
jende bera etorri 1 (0,01)
jende bera etxepe 1 (0,01)
jende bera etxerako 1 (0,01)
jende bera falta 1 (0,01)
jende bera gaitasun 1 (0,01)
jende bera garapen 1 (0,01)
jende bera giro 1 (0,01)
jende bera harta 1 (0,01)
jende bera herri 1 (0,01)
jende bera hil 1 (0,01)
jende bera hizkuntza 1 (0,01)
jende bera hurreratu 1 (0,01)
jende bera huts 1 (0,01)
jende bera ibilbide 1 (0,01)
jende bera ibilgailu 1 (0,01)
jende bera ibili 1 (0,01)
jende bera identitate 1 (0,01)
jende bera inguratu 1 (0,01)
jende bera interes 1 (0,01)
jende bera itsasertz 1 (0,01)
jende bera itxura 1 (0,01)
jende bera izen 1 (0,01)
jende bera jantzi 1 (0,01)
jende bera jarrera 1 (0,01)
jende bera jarri 1 (0,01)
jende bera jatorri 1 (0,01)
jende bera kantugintza 1 (0,01)
jende bera karta 1 (0,01)
jende bera kritikatu 1 (0,01)
jende bera lan 1 (0,01)
jende bera leku 1 (0,01)
jende bera linea 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia