Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 367

2000
‎Orduak joan ziren, orduak eta orduak, eta azken ordu bat ere bai. Patio gotikoan jendeak bere hartan zirauen itxura batean, gure aitorpenak entzuteko irrikaz. Eta, itxura batean esan dut, alegia ez naiz gehiegi ausartu egoera nola zegoen azaltzeko garaian, baina egia esan, egoera txit aldatuta zegoen harmailetan, guk, gonbidatuok, ezikusiarena egiten biziki saiatu ginen arren.
2001
‎Kanpotik so eginda, AB ezker abertzalean kokatu izan da orain arte, baina ABk ez du inoiz bere izaera politikoa ezker abertzalean formalki kokatu. Batasunan ari garen ABko jendeak bere burua formalki ezker abertzalearen egitura batean ikusten ez dugunez, prozesuan parte hartu dugu eta Batasunako kideak gara. ABk orain arte izan duen definizio ezak ez du Batasunean sartzeko pauso hau erraztu beharbada.
‎Ez dago etxerik egiteko tokirik, ez dago jendeak bere burua garbitzeko edo edateko urik, ez dago ibiltzeko lekurik, arnasa hartzeko eguratsa ere eskas da.
2002
‎Lapurdi eta Ipar Euskal Herri osoan elizak eta hilerriak bata bestearen alboan egon ohi dira. Beraz, jendeak bere hildakoak gertu mantentzen ditu, herriaren erdian, ez Hegoaldean askotan gertatzen den bezala, ahalik eta urrunen. Barrualdean XVII. mendeko erretaula urreztatua dugu, eta zurezko zutabek eutsitako hiru galeria.
‎Proportzioan Madrilgo Euskal Etxeak askoz bazkide gehiago ditu, han integratzea zailagoa delako. Hemen errazagoa da jendeak bere bizitza egitea.
‎Izkutuan gorde zezakeen Aranzabalek medikuaren diagnostikoa, baina minbiziaren tabuari adarretatik heldu eta dagoeneko irabazi dio lehen bataila. Ba omen zuen kezka, exhibizionistatzat hartu ote zezakeen jendeak bere erabakia. Sustatu.com eko tertuliakideen lehen erantzun uholdeak kendu dio beldurra eta kronikarekin segitzeko indarra eman.
‎Eta hori kolonialisten garaietatik: «hemen, frantsesek bidenabar, amazigh jendeak bere ohitura eta egitura tradizionalak baimendu zituzten. Ziurrenik, nekazal lur eta herrietan nagusi zirelako».
‎Hauteskunde prozesuetan jendeak bere botoa alda dezake sondeoen emaitzen arabera, beti baita errazago irabaziko dutenekin bat egitea balizko galtzaileekin baino.
‎Ikerketa horrek argitu zuenez, jendeak bere maila kulturalaren arabera erosten zuen egunkaria eta entzuten zuen irratia. Irratiak egunkariekiko jarrera ona zutenen irrikia pizten zuen eta horiek egunkaria erosten zuten; besteengan ez zuen eraginik irratiak.
‎Hain zuzen ere, aurpegian, besoetan eta hanketan gantza nabarmen galtzea da; edo, aitzitik, garondoan, bularretan eta gerrian gehiegi metatzea. Hain nabarmena den aldaketa fisiko hori tragedia bihurtzen da hiesa duen gaixoarentzat; izan ere, pertsona hori ez da seguruago sentitzen gizartean, jendeak bere gaixotasunaz ohartzeko beldur baita. Askotan tratamendu psikologikoak behar izaten dira.
‎Badira ere, toki guztietan bezala, aukera horretaz baliatzen direnak xarmanki urte batzuen galtzeko lanera joan gabe, munduan ez baita biztanlerik orotan aingeru denik, ez saindurik, orotan saindu denik. Administrazioa, bere aldetik, estu estu dago jendeak bere umeak euskal eskoletan matrikulatzen dituelako, sare publikoan gertatzen da hau bereziki, eta alde batetik irakasleak sobran (erdaldunak) eta bestetik irakasle euskaldunen beharrean daudela ikusten duelako, goizeko bederatzietan zerrendak mahai gainean jartzen diren bezain laster. Nola konpondu hori?
2003
‎Demoek aldarrikapen politikoak ezagutaraziz batera, jendeak bere nahia adieraz dezala nahi dute, baita gizartearen nahi hori errespetatua izan dadila. Beren ekintzetan sinboloak erabiltzen dituzte, baita ironia eta umorea ere, ekintzok beren ideiak helarazteko bitartekoak izaki.
‎Hiri bakoitzak bere erreferentzia arkitektonikoa bilatzen du gainerakoetatik fisikoki bereizteko, baina historiak adierazten digu sinboloek denbora igarotzea eskatzen dutela jendeak bere bizitzan onartu ditzan eta erreferente bilaka daitezen.
‎Malagako Unibertsitateko Psikologia Fakultateko dekanoak, Alfredo Fierrok, adierazten duenez, “bizitza nahi ez den edo nahi ez den lan batekin irabazi behar dutenak” dira, batez ere. Hain zuzen, Pedro García Standby giza baliabideen enpresako zuzendariak nabarmendu duenez, urte horretan jasotzen dituzte enplegu eskaera gehien, eta “dibortzio eta banantze gehiago daude” azpimarratu du, garai horretan baitu jendeak bere bizitzari buruz hausnartzeko astirik. Gainera, “batzuetan, oporraldiak ez du energiak leheneratzen laguntzen, baizik eta laneko errutinetatik distantzia kritikoa hartzen”.
‎Neurri horiek, Ingurumen sailburuaren arabera, “neurri horiek lagungarriak dira, neurri handi batean, garraio pribatuak eragiten dituen kutsadura eta zarata murrizteko”. “Autobusa erabiltzen duen jendeak bere autoa erabiltzen duenak baino %70 gutxiago kutsatzen du”, esan zuen. Ingurumen ministroak esan zuen ospakizun horiek erabilgarriak direla jendea kontzientziatzeko eta guztiei bizi kalitatea hobetzen lagunduko dieten garraiobide iraunkorragoak erabiltzen hasteko.
‎Lotsa apur bat ematen zion Matiasi jendeak berari buruz hitz egiten zuenean, eta hitz beste egiten ahalegintzen zen beti. Baina ezin zienez sukaldeko ahotsei ezer esan, eskailera igotzen hasi zen, gelarako; izan ere, eskailerak igotzea da hitz beste egiteko erarik egokienetakoa, baldin eta ibilera dotore eta sotilez igotzen badira; alegia, eskumako hanka ezkerrekoaren atzetik, edo alderantziz.
‎–Beltzez jantzi ohi zen uda eta negu, laburregi geratzen zitzaion traje batekin, eta bi eskuak poltsikoetan, ukondoak atzean zituela ibili ohi zen jendeari arretarik jarri gabe, esaldiren bat ezpainetan zuela, drama txiki baten antzezpena entseatzen ari den aktore baten moduan. Gizon segaila zen, edonon nabarmentzeko modukoa, eta begiratu hutsarekin egin zezakeen jendeak bere arazoen zerrenda. Gehienek bazekiten, inori galdetu beharrik gabe ere, idazlea zela.
2004
‎" Erakusleiho oso bat jarri dugu bere gauzekin, batzuk oso zaharrak dira, gainera ez genuen halakorik lortzea espero". Zenbaitetan, ez baita samurra izan jendeak bere mendiko materiala uztea: " Askori erreparoa ematen zion etxean ondo gordeta zuen hori lagatzea, ederki zainduko genien hitza behar zuten, horretan Euskal Museoaren babesa izan dut", diosku Yanizek.
‎Horretarako, abildadez Europara hurbildu behar litzateke. Baina hori lortuko da, erakundeek kultura gehiago badute eta jendeak bere eskariak dibertsifikatzen baditu bakarrik.
‎Egia esan, ordura arte ez zen oso ohikoa izan apaizgoari lotuta ez zegoen jendeak bere esku izan zezala ikasketetan aurrera egiteko aukera, are gehiago norbait ez bazen goi mailako klaseko kidea. Baina erreforma protestanteari erantzuteko eliza katolikoak jasan zuen zenbait aldaketarekin batera, ikastea sekularizatzen hasi zen eta honek jakintzaren ateak ireki zizkion jende mota berri bati, elizaren zerbitzu hutsaz gain buruan beste kezka batzuk zituena.
2005
‎Basoerdi batzuk hartzera omen zihoan lagunekin, grisak plaza okupatu eta parte zaharrera peloteroekin egin zutenean. Pim, pam, pum batean ari omen ziren jendeak bere burua non sartu ez zekielarik. Edozein soto eskaratza ihesbide, hura ez iritsi izana izan zuen hobena, manifa jada bukatua baitzen.
‎Lehen aldikoz hautetsi asko mugimendu sozial batean biltzen ari da, nagusiarenganako itzulikatu dira" ez gira ados" erraiteko. Gainera, sekula mugitzen ez zen jendeak bere desadostasuna agertu du. Errate baterako, Barthelemy Agerre kontseilari nagusiak Ainhize Monjolesen proiektua aurkeztu zuenean 100 jendek oztopatu zioten bilkura egitea.
‎Telebista parera itzuli orduko, Antena El Diario de Patricia ematen ari dira. Talk showa da, hots, jendeak bere arazoen berri ematen duen saio horietako bat. Gaurko gaia, itxuraz, hautsitako familiak dira:
‎Gormandiza maiseatuz, jendeak bere bizipideak xahutzen dituela eta, dio
‎proiektuari, zimenduak jarri eta bizkarrak elkartuz gora altxatzeko? deritzonari jendeak bere babesa emateko.
‎Egoera honi aurre egiteko, Mundurat sortu zen duela urte batzuk gune alternatibo askea eratzeko asmotan, non ez zeudekeen ez enpresari ez bezerorik, non Interneten erabilera ez zegokeen ordaindutako kantitateari mugatuta, non jendeak bere iritzia emango zukeen erabaki guneetan...
‎baita indarkeria guztien aurka ere. Baina argi eta garbi adierazi behar dugu, gu ez garela izan ilegalizazio horren erantzule eta, are gehiago, iruditzen zaigu ezker abertzaleko jendeak bere barrurantz ere begiratu
‎Oso adierazgarria da. Garai berrien ikur dira jendeak bere etxeko hormak margotzeko aukeratzen dituen koloreak. Ez zaizue iruditzen?
2006
‎Hori uste du pertsona ekintzaileei buruzko Global Entrepreneurship Monitor nazioarteko azterketaren baitan EAEri dagokion ikerketa zuzendu duen Iñaki Peña Deustuko Unibertsitateko irakasleak (ikus bukaerako koadroa). Bere hitzetan, herrialde pobre askotan, jendeak bere burua behartua ikusten du enpresak sortzera; beharra da beraien motibazioa. Hemengo ekonomiagatik, aldiz, ez ditugu balore edo behar horiek, jendea ondo bizi da, eroso, eta ez du arriskurik hartu nahi, are gutxiago dirua arriskatu behar badu eta astean ordu pila sartu behar baditu.
‎Horiez gainera, azterturiko parke gehienek ez daukate, jolasean sartu aurretik, ekipajea edo objektu pertsonalak gordetzeko kontsigna zerbitzurik; horren erruz, jendeak bere gauzak elkar gainka pilaturik utzi behar izaten ditu, inolako zaintzarik gabe.
‎Youtube.com eko moda berria: urtebetez, egunero argazki bat edo gehiago egiten dio jendeak bere buruari eta, azkenean, foto muntaia batean elkartzen ditu, epe horretan pertsonak nozitu duen bilakaera fisikoa ikusteko.
‎Ideien historiak zeharo alderantzizkoa frogatzendu: eztabaida librerik izan ez denean jendeak bere usteen oinarriak ahaztuditu, eta ez bakarrik usteen oinarria, usteen esanahia ere ahaztutzen da eta, azkenerako, usteak ganorarik gabeko agindutara laburbiltzen dira, errepikaren errepikaz atxeki arren mamirik gabeko oskol hutsak bilakatu arte.
‎Menéame n kakontze asko dago. Txat moduko bat jarri nuen Fisgonen, eta jendeak bere iruzkinak jartzen ditu albisteen artean. Kritikatzen den giroa sortzen da, baina zurrumurru handia dago.
‎Gu oso hasierako filantropia prozesuan gaude oraindik. AEBn, GKE gehienek beren filantropoen izenak, benetako emaileenak, zerrendatzen dituzte beren memorietan, eta hori pentsaezina litzateke, jendeak bere nortasuna gorde nahi duelako. Beraz, filantropia kontzeptu guztiz desberdin batetik abiatzen gara.
‎Talde bat sortuz gero, bertze baliabide bat izanen litzateke, egoera berean dauden pertsonekin solastuz arintzen baikara. Dueloa bizitzen duzunean, zure inguruko jendeak bere bizitza segitzen du, baina zu hor gelditzen zara, momentu txar batean eta ez dakizu nondik gan. Horrelako talde batek lasaitasuna ematen dizu, ulertzen zaituen horrenbertze jende baitago.
‎Hasierako zalantza eta susmo gaizto guztiak, ordea, jendeak berak uxatu zituen. Neronek ere bai, haiekin batera.
‎Tristea zen aitortzea –eta batez ere tristea zen guk aitortzea–, baina lider bat behar genuen. Jendeak, masak, ia mundu honetakoa joko ez zuen norbait; jendeak bere ohiko frustrazioetatik kanpo eta bere beldur arrunten gainetik sumatuko zuen pertsona bat, bi urrats aurrerago zegoela ematen zuen norbait.
2007
‎«Iparraldean abertzale ez den publikoak, guztiz frantsesa den publikoak, gozatzen du euskal kantua. Hau ez da ikusten Hegoaldean(...) Iparraldean, eskoletan eta gazteentzako, euskal musika izan liteke tradizionala edo rocka oso ongi ikusia dago; eta hemen, Hegoaldean, ez hainbeste(...) Han jendeak bere sarrera ordaintzen du kontzertu bat ikusteko. Aldiz, hemen, kasik dena, euskaraz den guztia diruz lagundua da, eta horrek ez du xarma berdina.
‎Baina nik uste dut errealitatean gauzak ez direla horrela. Kultura bizitzen duen jendeak bere bihotzean eta bere imajinarioan dauka Ruper bat edo Negu Gorriak bat, baina baita Rolling Stones edo beste edozer ere. Eta horiek nahasian daude.
‎Polita izaten da abesti berri batek sortu eta grabatzen denetik egiten duen bidea ikustea: nola hazten diren batzuk beste batzuk burugogor jartzen diren bitartean; nola jendeak bere egiten dituen zuk esandakoak eta zirrara modukoa sentitzen ahal duzun, nahiz eta aldi berean zeure bakarrik izateari uzten dioten hein batean…
‎Adibidez, kamiseta bat etxean inprimatzeko aukera izatea. AEBetan esaterako, jendeak bere zapatilak pertsonalizatzen ditu eta Nike etxeak hori egiteko aukera eskaintzen du.
‎Elvis hil zen urterako aldatzen hasita zeuden gauzak. Etorkin jendeak bere herrira alde egiten jarraitzen zuen uda oro, baina belaunaldien arteko borrokaiturri bihurturik zegoen ordurako urteroko txango hori: gurasoek joan nahi zuten, nola ez ba, baina seme alabek ez.
‎–Indiatik dator dena, zeharo den dena?, idatzi zion F. Schlegel-ek L. Tieck i mendearen hasieran (1803). Sanskritoaren aurkikuntzak eragin duen entusiasmoan, Indiatik etorriak ikusten ziren Europan hizkuntzak, mitoak, erlijioak, batez ere jendeak berak, zelta eta germaniar prestuak, bertoko herri preindoeuropar kiskilak azpiratu dituztenak eta zibilizazio nobleak eraiki. Linguistikatik harago,, indomania?
‎Bera emakume txiki, lodi eta bular handia da, esan bezala, eta ni gizonezko kankailu, bakailaoa baino flakoagoa eta hausporik gabea. Elisak ez dio jendeari begiratzen, hortik honakoa da nire kroketa puska, eta molestagarri zaio jendeak berari begiratzea; are gehiago jendeak inbidiaz begiratzea eta ez miresmenez, esklabo batek sultanari begiratuko liokeen modura.
‎Gero, urteekin, ohitzen joan da, gauzek hobera egin dutela ikusi du. Noizbait oporretara joan denean, jendeak bera ezagutu duela konturatu da eta orain egindako lanaz harro dago. Upategiaren izenari eutsi diogu eta pozik dago.
‎Gero, urteekin, ohitzen joan da, gauzek hobera egin dutela ikusi du. Noizbait oporretara joan denean, jendeak bera ezagutu duela konturatu da eta orain egindako lanaz harro dago. Upategiaren izenari eutsi diogu eta pozik dago.
‎Lehiaketara aurkeztu ziren gazten arteko onena aukeratzeko orduan, jendeak berak izan zituen ahotsa eta botoa, bisitarien esku gelditu baitzen irabazlea aukeratzea. Horrelako kasuetan egin ohi denez, euro bateko ordainketa sinbolikoaren truke, orritxo bat banatu zuten jendartean, gazta baloratzeko orduan gogoan izan beharreko ohiko ezaugarriak jendeak ikas zitzan.
‎Kulturgintzaez dago adierazlean, ezta adierazlearen ekoizpenean ere, kulturgintza adierazleeizentzua eta esanahia ematea baita, hots, adierazleei adiera bat edo beste ezartzea.Adierazte lan horren helburu nagusia bereiztea da, edo hobe esan, bereizkuntzalortzea. Kulturgintzaren bitartez jendeak bere burua bereizten du, besteengandikbereizi. Gizarte tradizionaletan, bereizkuntza ez omen da nahita bilatzen denzerbait, baina gizarte moderno eta postmodernoetan bereizkuntza gogotik bilatzenda.
‎Irudien talka horrez gain, jendeak bere hautemateetan aldaketen garai batezaugarritzen duten kontsiderazioak jasotzen ditu. Alde batetik, kontuan hartzendira zientzia politiketan emaniko aldaketak:
‎Zenbait ikertzailek honako hau proposatu dute: jende askok identitatesoziala erabiltzen duela autoestimua handitzeko (ikus, adibidez, Tajfel eta Turner, 1986; Hogg eta Abrams, 1988) Hala, jendeak bere nazio taldearen ezaugarri positiboak azpimarratu, eta negatiboak baztertu edo ahaztu ohi ditu. Hala, azpimarratuegiten dira nazio harrotasuna eta antzeko emozio positiboak sorrarazten dituztengertakariak; nazio lotsa sorrarazten duten gertakariei, berriz, ez zaie erreparatzen.Pertsonak bere burua talde horretako kidetzat duenez, prozesu horri esker, pertsonak autoestimu handia lortzen du.
2008
‎ingeles? italiar?) ezkerraren barrikadetako bat dela, jendeak bere bizitza pribatuan ezkerreko dela adierazteko modu bat. Baina hala da?
‎Euskal Herri galdua misterio izena eta grafia erdaldunarekin idealizaturik geratzen da poemaren tonu malenkoniatsua azpimarratuz jendeak bere ihardunean beste kultura bateko (hil ala bizi, berdin da) izenak ahoskatzean ukitu arraro batekin egiten duela onarturik misterio hitza gehiegizkoa iruditzen zait.
‎Bere arrakasta hori maila askotakoa izan da: Bilbok bere itxura aldatu du erabat, sustatzaile izan da Bilbo urbanistikoki aldatzeko; hiriaren autoirudian gertatu den aldaketa ere izugarria da, jendeak bere hiriari buruz zeukan ikuspegia; ongi atera zaie eta hori ez zegoen argi hasieran. Munduan kokatzea ere ekarri dio, lehen Bilbo ez zen ezaguna.
‎Aurrena etxekoa konpontzen hasi behar dugu. Denok, baina bereziki ezker abertzaleko jendeak berak ETAri eskatu behar dio, modu eraginkorrean, bere jardun garratza geldi dezan.
‎Hizkuntza ofizial bat baino gehiago duten komunitateetan, legeen bidez arautzen eta zigortzen da erabilera Maila teorikoan bai, gutxienez Baina, legeetatik haratago, badaude zenbait faktore herritarrei, hainbat gizartetestuingurutan, hizkuntza baten edo bestearen alde eginarazteko Hizkuntza bat hizkuntza hori ezagutzen dutenekin komunikatzeko tresna da, jakina. Baina hizkuntzaren ezaugarri nagusia horixe den arren, hizkuntza bat ez da tresna soila, jendeak bere nortasuna adierazteko erabiltzen duen funtsezko moduetako bat ere bai baita (Adell 2003).
‎Saretik kanpo ez dago ikerketa baldintzatzen duen faktorerik; azken batean, gure helburua da jendeak bere beharrak ase ahal izateko moduko web gune bat egitea, eta horrek independentea izan behar du kanpoko faktoreekiko.
‎Meza jantziaren alboko irekieratik eskua sartu, mukizapia atera eta, gorputza alde batera jiratuz, zintz egin zuen, jendeak bere hitzetan pentsa zezan denbora uzteko, sermoiarekin jarraitu aurretik.
‎Hortik gaine rakoak, ordea, hizkuntzaren goi ahalmen eta baliabideak barne, kanpoko ikas keta, irakurtze eta eskola bidez datozkigu. Biderkatzeko taula, Pitagorasen teorema, azido klorhidrikoaren formula, Lituaniaren kokaera geografikoa, Amazoniako flora eta faunaren berezitasunak, greziar tenpluen arkitektura ezaugarriak, Indiako mitologia, Beethovenen sinfoniak, Shakespeare en obrak, giza eskeletoaren hezurren izenak edota Jupiterren sateliteen izenak ez ditu eskuarki jendeak bere etxean ikasten, eta are gutxiago kultura apaleko familietan. Normala da, beraz, horien gorabeherak zehaztasunez azaltzeko orduan ere, etxeko terminologia jatorra bera ere anitz arlotan labur, urri eta eskas gelditzea.
‎txapela eta kaikua. Artzainarentzat hona iristea eta saria lortzea zinez berezia da, esan nahi baitu jendeak bere lana aintzat hartzen duela, egiten duen lanak merezi duela. Beraz, ohore handia da sari hau irabaztea.
‎Izena emanez eratzen dugunaren aurreizatea ez dugu zalantza jartzen. Izan bada, izate zabal batean, jendeak bere hitzezko eta gogozko antolakuntzaz izatea mugatu eta, izan badiren gauzak, eratzen ditu.
‎Agerikoa da gaurko jendarte bizitzaren ikuskizun publikoan eta norberaren bizitzan jatorri ezberdineko estrategien arteko zeingehiagoka. Estrategia batzuk taktika anonimoetatik agertu eta haietara itzuliko dira, horien bidez jendeak bere buruaren gain hartzen du, ez osotasun unibertsal antzera agertzeko (ideologien eginkizuna da hori), baizik eta haren ekintza eremuari dagokion osotasuna bereganatzeko, alegia, ekintza eremu horretan subjektu gisa agertu da jendea eta eremuaren osotasunarekin identifikatzen da, hots, nagusitasun partzial hori lortuz subjektu eragile izan nahi du.
‎Urtero bezala jendeak sumatu du onddo usaia, onddo kilo batzuk baino gehiago eraman du jendeak bere etxeetara. Bada Iturenen emakume bat eta ez dut bere izenik esango zeba berak hagitz ongi daki nor den eta baita bere familiak ere.
‎Filosofiak oso izaera kritikoa erakutsi izan du hasiera batetik. Sokrates adibide garbia da, jendeak bere ingurua oso irmoa dela uste du eta berak, guztiari buelta ematea lortuko du. «Fanatismoaren, superstizioaren eta dogmatismoaren antidotorik handiena da Filosofia», Agustin Arrietaren hitzetan.
‎Berrizaletasun horri dagokionez, Arantzazu garrantzitsuena da, dudarik gabe. Euskal Herriko jendeak bere burua ikusten du Arantzazun. Artista moduan, beste gauza interesgarri asko daude, esaterako, kutxa metafisikoak eta laborategia.
‎ostean, udaletxeko arkupeetan prentsari eginiko adierazpenetan jendeak bere alderdiarekiko erakutsitako
‎Internazionalistak, politiko, espiritual edo ekonomikoak? Hango jendearen duintasuna famatzen du eta, ororen buru, Hango jendeak bere lurrarekin duen lotura estu, sendo eta sakona goraipatzen. Internazionalistak bere lur maitean hamar egun pasa eta badoa atzera Hara.
2009
‎Gaur egun, farmako berriak bilatzeko helburuaz, ikerketa ugari egiten dira" herri primitiboen" medikuntza baliabide naturalen gainean. Eta horren kontrara, harrigarria da Europako nekazari parajeetako jendeak bere natura inguruaren gainean erakusten duen interesik eza, batez ere antzinako jakituria galtzen edo aldentzen doan une erabakior honetan.
‎Zèn guztia eta zuèn guztia bere kabuz lortutako gizona zen Nazario Orbe, ahalegin ikaragarrian: bere fabrika, gero eta handiagoa, izerdi tantaz izerdi tanta lortu zuen, dirua alez ale, jakituria bere ahaleginaren ahaleginez, eta ospea eta sona, berriz, apurka apurka, prestigioaren eta onarpen sozialaren gailurra mailaz maila igo ondoren; halaxe irabazi zuen, orobat, jendearen errespetua, jendeak berak noiznahi erakusten ziona, bere erreberentziazko keinuekin, edo bere isiltasunarekin, Nazariok hitz egiten zuen bakoitzean; fabrikan, kalean eta toki guztietan jasotzen zuen begirunezko tratu hura, etxean izan ezik, itxura guztien arabera, halako ateraldiak baitzituen ume lotsagabe hark. Nazariok bazekien, bai, Domingo inkontziente samarra zela, pentsatu baino lehen esaten baitzituen esan beharrekoak, isildu beharrekoak, alegia?, baina norbaitek jakinarazi zion jakitekoa, mutila bere kasa ohartzen ez bazen; hartarako zegoen bera, aita, mutila bere lekuan jartzeko, eta, hala, eskumuturretik heldu eta gero eta estutzenago ziola, esan zion:
‎Sentimendu deuseztatzaile harekin batera, baina, jendeak berarengan gehien preziatzen zuèn dohaina oroitu zuen: sena eta borondatea, beti bere lekuan egotera bultzatzen zutenak; bere lekuan egoten jakin zuelako egon zen neskame Madrilen, markesa anderearen jauregian; bere lekuan egoten jakin zuelako ezkondu zen Nazario Orberekin; eta bere lekuan egoten jakin zuelako zen, azken finean, orbetarren jauregiko habe nagusia; eta beti bere lekuaren jabe izan zena, baita bere buruarena, ondorioz?
‎GERMAN. Kauen! Azkar ahazten ditu jendeak bere alde egindakoak!
‎Alde batetik, hizkuntzak prozesu soziokognitiboetan eragiten du, hizkuntzaera batean edo bestean erabiltzeak ondorio kognitibo jakinak bultzatzen baitituentzulerian. Bestaldetik, hizkuntza prozesu soziokognitiboen emaitza ere bada, jendeak bere helburu soziokognitiboetarako egokia den hizkuntza erabiltzenduelako.
‎Gaietan oreka bilatu, baina batez ere, herritarrek ezagutzen ez duten etahaientzat gertukoa eta berria den gaiaren bila joan behar du kazetariak.Maiz, jendeak bere komunitate berekoak diren partaideen berri herri komunikabideen bitartez jakiten du. Zentzu horretan garrantzitsua da azpimarratzea herrihedabideek euren zabalpen eremuan betetzen duten komunitatea kohesionatzekofuntzioa, herritarren arteko harremanak bultzatuz.
‎(?) jendeak bere garaian eginiko ekarpenagatik ez balitz izan, proiektu hau ez zen posible izango.
‎Sarean, ohiko enpresa handietan gertatzen da, konpainietan beren aurrerapenak partekatzen dituzte esperimentazio fasean daudenean. Nork modu horretan, beren garapenak kosturik gabe probatzen dituzte, eta jendeak bere ideien aurrean dituen erreakzioak.
‎Reality show esperimental bat da. Nola erantzungo luke jendeak bere eguneroko bizitza errotik aldatuko balitz. Tabakoa eta alkohola debekatuko balira?
‎Beste jende mota bat erakutsi nahi nuen. Jende gehienak egin ditu gauza interesgarriak, eta horiek azaldu nahi nituen; jendeak bere esperientziak kontatzea, horietatik asko ikas baitaiteke. Baita ere erakustea bizitzan gauzak lortzea ez dela erraza, baina jendeak ahaleginarekin lortu duela.
‎egingo dela kontuan hartu behar dela azaldu du Boing boing blogeko editoreak. . Horiek jendeak bere blogetara eramango ditu, ikerketak egiteko baliatuko ditu eta abar?. Izan ere, copyright aren kritikari zorrotza da Doctorow.
‎Hemengo orkestrak bi emanaldi ematen ditu astero, eta bertara herriaren %1 joaten da. Euskadiko Orkestra Sinfonikoari mesede egin dio autonomien estatuak, eta jendeak bere sentitzen du orkestra.
‎Sexu jolasa menu oso bat da, eta sarketa plater bat baino ez. Hemen ikusten dugu oso gutxitan betetzen dela gizarte ereduak dioena, eta, eredua zalantzan jarri beharrean, jendeak bere burua jartzen du zalantzan. Hortik datoz erruduntasun konplexu eta frustrazio ugari.
‎Ez dugu egingo laborategiko saio bat. Asmoa programa dibertigarri bat egitea da, non jendeak bere burua identifikatuta ikusiko duen. Handik aurrerakoa ikusteko dago.
‎Sentimendu deuseztatzaile harekin batera, baina, jendeak berarengan gehien preziatzen zuèn dohaina oroitu zuen: sena eta borondatea, beti bere lekuan egotera bultzatzen zutenak; bere lekuan egoten jakin zuelako egon zen neskame Madrilen, markesa anderearen jauregian; bere lekuan egoten jakin zuelako ezkondu zen Nazario Orberekin; eta bere lekuan egoten jakin zuelako zen, azken finean, orbetarren jauregiko habe nagusia; eta beti bere lekuaren jabe izan zena –baita bere buruarena, ondorioz– ezin zen emakume histeriko bat bezala jarri, are gutxiago bere beste seme alabak, udako oporrak hasi berriak zituztenak, atearen bestaldean zain zituela; eta, orduan, batean haurrari so egiten ziola eta bestean begiak goratzen, ezpainak modu ia sumaezin batean mugitu zituen, hotsik gabeko otoitz isilean, une hartan halako zerbait esaten balego bezala:
‎Zèn guztia eta zuèn guztia bere kabuz lortutako gizona zen Nazario Orbe, ahalegin ikaragarrian: bere fabrika, gero eta handiagoa, izerdi tantaz izerdi tanta lortu zuen, dirua alez ale, jakituria bere ahaleginaren ahaleginez, eta ospea eta sona, berriz, apurka apurka, prestigioaren eta onarpen sozialaren gailurra mailaz maila igo ondoren; halaxe irabazi zuen, orobat, jendearen errespetua, jendeak berak noiznahi erakusten ziona, bere erreberentziazko keinuekin, edo bere isiltasunarekin, Nazariok hitz egiten zuen bakoitzean; fabrikan, kalean eta toki guztietan jasotzen zuen begirunezko tratu hura, etxean izan ezik, itxura guztien arabera, halako ateraldiak baitzituen ume lotsagabe hark... Nazariok bazekien, bai, Domingo inkontziente samarra zela, pentsatu baino lehen esaten baitzituen esan beharrekoak –isildu beharrekoak, alegia–, baina norbaitek jakinarazi zion jakitekoa, mutila bere kasa ohartzen ez bazen; hartarako zegoen bera, aita, mutila bere lekuan jartzeko, eta, hala, eskumuturretik heldu eta gero eta estutzenago ziola, esan zion:
‎Esaten ari naizenak badu bigarren buztan bat, oraingoa subjektiboa, baina seguru asko objektiboak baino eragin gaiztoagoa duena: euskara burokratikoa elite sozialak praktikatzen baitu, jendeak bere hizkera eta elitearena konparatzen ditu, garai batean bere euskara eta pulpituetakoa konparatzen zituen bezala.
2010
‎Teknologia gero eta eskuragarriago dago, eta, hortaz, errazagoa da jendeak bere kabuz animazioko lanak egitea. Horrek esan nahi du dena askoz ere demokratikoago, freskoago eta berritzaileagoa dela eta istorio askoz ere gehiago ditugula.
‎Hori nahiko garbi dute. Guk eztabaida piztu dugu kontrainformazioa bidaliz, eta nik uste jendeak bere kabuz bilatu duela Interneten informazio gehiago, eta horrela konbentzitu dela. Lehenago gaixotasun bat izan zuen irakasle batek honela esan zien Hezkuntza sailekoei:
‎Errazena delako. Penagarria da jendeak bere miseriak gurekin ordaintzea. Etsigarria, XXI. mendean halako errespetu falta nabarmenak egotea.
‎Niretzako kezkagarriagoa da alderdi batek oposiziorako bokazioa izatea, alderdi politiko demokratiko batekin edo besterekin gobernatzea baino. Kezkagarria litzateke jendeak bere botoarekin konfidantza agertu dion alderdi batek, esatea behin botoak eskuratuta oposizioan egon nahi duela, bere ardurak ez onartzeagatik. Gobernurako bokazioa izan behar du, eta aukeratzeko indarra baldin badu, aukeraketa hori oso egoera taktikoek baldintzatuko dute.
‎izan zela diote. Orduan, jendeak bere hilobian â?, martiriaâ?
‎Gero eta arazo gehiago zeuden. Iparreko jendeak bertan lan eta jasotzen zituzten dirulaguntzak bukatu egin ziren, beraz, langile finek herrialde epelagoetara alde egin zuten. Gero eta ohikoagoa bihurtu zen merkantzien banaketak bertan behera uztea eta, neguan, herriak izotzakinguratuta geratzen ziren.
‎(00:54) Itzal handiko jendeak bere ondoan agertu nahi du.
‎Transformazio ekonotekniko, demografiko, soziokultural eta politiko operatibo horien guztien ondorioz, ez erdal eskolaren eragin hutsez, gero eta eragozpen larriagoa izan zuen euskaldun jendeak bere artean euskaraz jarduteko, gizarte giro urbano berrian euskarazko bizi esparru propioa osatzeko eta esparru hori hurrengo belaunaldiari bizirik transmititzeko. Ama hizkuntzaren belaunez belauneko transmisio arrunta, osasun egoera oneko hiztun elkarteetan etxe barneak eta auzo giro hurbilak, eskolak eta eguneroko gizarte bizitzak behar adina segurtatu ohi dutena36, nabarmen ahuldu zen euskaldunen artean XX. mendeak aurrera egin ahala37 Ahuldade hori larritu egin zen XX. mendearen bigarren erdialdean.
‎euskarak behar adinbateko indar izango ote duen (hiztun kopuruz, harreman sareen zabal iraunkorraz eta eguneroko jardun gune nagusien sendoaz), bere buruari eutsi eta, belaunez belaun transmitituz, espazio fisiko zein soziofuntzional jakinetan hiztun elkarte osasuntsu baten eguneroko adierazpide izaten jarraitzeko. Hori da galdera nagusia, hizkuntzen gizarte dimentsioaren gainean zientzi arauz informaturik dagoen aditu eta arduradun jendeak bere buruari lehenik eta behin egin ohi diona. Aldian behingo zentso emaitzak gorabehera, euskaltzaleen ekimen ohargarriak eta egungo lege markoak (EAEkoak bereziki) eskaintzen duen babes laguntza instituzionala kontuan izanik ere, gure hizkuntza zaharraren iraupena da benetan ikuskizun dagoena:
‎musikaria, poeta, nobelista, bideo artista berlindarra, egunkari bateko zutabegilea. Egia bada idaztea (idaztea, adibidez) limonada prestatzea bezain ekintza duina eta humanoa dela, bezain ezdeusa eta aspergarria dela (gehitzen dut nik), zergatik hainbesteko zalaparta. Nik susmoa dut, gainera, idatz kontuek gizarte errealean garrantzia galtzen duten bitartean, eta heinean, idazle jendeak bere burua nabarmenago eta ageriago jartzen duela. Idatzitakoa saldu beharrean, zerbait saldu behar bada, norberaren burua saldu balitz bezala.
‎Ez da engantxatu nauen sare sozial bat, inoiz ezagun izandako gutxi batzurekin (hurrekoak direnekin baditut beste komunikazio bide batzuk) kontaktu gero eta urriagoa mantentzeko baino ez dut erabili. Gehi gero taldeak, kausak, jendeak bere argazkietan ni etiketatzeko aukera izatea… Informazio pila bat niri buruz, nire esku ez zegoena eta inolako erabilgarritasunik ez diodana ikusi, bai ordea arrisku handia, Jon Rosalesen atxiloketaren harira, komunikabide batzuk bere argazki" morbodun" eta pertsonala lau haizetara zabaldu izanak argi erakusten duen modura. Irudian, Facebookek kontua itxi ziola salatu du berriki Flickr ren Ener Hax Second Live ko pertsonajeak/ cc by sa Iliveisl.
‎Halere, baikor ageri da Mamphela Ramphele, eta, hauxe proposatzen du Zimbabwe gertaleku izenekoan: Aukera handiagoa eman behar diegu erkidegoei, jendeak bere kabuz konpon ditzan arazoak, eta burokratek ez dezaten izan hainbesteko ahalmenik. Jendea mobilizatzea lortuz gero, eta Gobernua jarriz gero mugimendu horren buruan, herrialde honek izan dezake itxaropenik.
‎2008ko urriaren 25ean ez zen Kontsultarik izan Euskadin. Baina jendeak bere iritzia azaldu zuen, herritarrak mobilizatu egin ziren Euskal Herria Bai, Bakea Bai, Erabakia Bai esateko.
‎Inpaktu handiena zerak egin zidan: jendeak bere balio sozio etikoak aldatu zituela. Jende askok onartzen zuen egoerari irtenbide bat bilatu behar zitzaiola egin behar zena eginez.
‎Pluralismoak eta diferentziak elkarren ondoan ez dira lehen aldiz gizarte garaikideetan eman eta gizakiak beti izan du korapiloak askatzeko joera hori. Historian modu anitzetan jendeak bera bezalako beste batzuekin bizi behar izan zuen eta egoera horiek ezin ahaztu dira.
‎Literatura handietan literaturaren historiari begira idazten da, literatura txikietan herriari begira. Literatura herrigintza da eta, herriko jendeak bere literaturaren alde egiten du:
‎Hagatik zatitu zuten Matalasen gorputza, Xiberoako bidegurutze bakoitzean puska bat eskegirik, jendeak jakin zezan herririk ez zela," herria" mamu txarra baizik ez zela eta menditar laborariok Frantziako erregearen subditoak baizik ez zirela. Herria, jendeak bere burua gobernatzeko eskubidea duelako ideia sinple hori ere, ez da naturatik datorren zerbait.1268 Menderik mende eta mila borrokatan defenditu behar izan da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
jende bera buru 48 (0,32)
jende bera bizitza 17 (0,11)
jende bera egin 12 (0,08)
jende bera etxe 8 (0,05)
jende bera kabu 8 (0,05)
jende bera eguneroko 6 (0,04)
jende bera iritzi 6 (0,04)
jende bera kasa 5 (0,03)
jende bera nortasun 5 (0,03)
jende bera boto 4 (0,03)
jende bera ezagutu 4 (0,03)
jende bera hitz 4 (0,03)
jende bera auto 3 (0,02)
jende bera bera 3 (0,02)
jende bera bihotz 3 (0,02)
jende bera denbora 3 (0,02)
jende bera ere 3 (0,02)
jende bera garai 3 (0,02)
jende bera hartu 3 (0,02)
jende bera ideia 3 (0,02)
jende bera komunitate 3 (0,02)
jende bera on 3 (0,02)
jende bera amorru 2 (0,01)
jende bera arazo 2 (0,01)
jende bera argazki 2 (0,01)
jende bera babes 2 (0,01)
jende bera barre 2 (0,01)
jende bera behar 2 (0,01)
jende bera bertso 2 (0,01)
jende bera bidaia 2 (0,01)
jende bera bizi 2 (0,01)
jende bera bizimodu 2 (0,01)
jende bera diru 2 (0,01)
jende bera egon 2 (0,01)
jende bera eskari 2 (0,01)
jende bera ez 2 (0,01)
jende bera gauza 2 (0,01)
jende bera gehien 2 (0,01)
jende bera gorputz 2 (0,01)
jende bera herri 2 (0,01)
jende bera identitate 2 (0,01)
jende bera ikusi 2 (0,01)
jende bera lan 2 (0,01)
jende bera mamu 2 (0,01)
jende bera marka 2 (0,01)
jende bera noiznahi 2 (0,01)
jende bera pentsatu 2 (0,01)
jende bera segurtasun 2 (0,01)
jende bera sentimendu 2 (0,01)
jende bera ukan 2 (0,01)
jende bera agindupean 1 (0,01)
jende bera ahal 1 (0,01)
jende bera aho 1 (0,01)
jende bera aisia 1 (0,01)
jende bera akats 1 (0,01)
jende bera alaba 1 (0,01)
jende bera alderdi 1 (0,01)
jende bera antolatu 1 (0,01)
jende bera aportazio 1 (0,01)
jende bera are 1 (0,01)
jende bera arima 1 (0,01)
jende bera arnastu 1 (0,01)
jende bera arrasto 1 (0,01)
jende bera arte 1 (0,01)
jende bera artean 1 (0,01)
jende bera aste 1 (0,01)
jende bera ate 1 (0,01)
jende bera atxilotu 1 (0,01)
jende bera aurkakotasun 1 (0,01)
jende bera aurpegi 1 (0,01)
jende bera aurrerantzean 1 (0,01)
jende bera bakarrik 1 (0,01)
jende bera balio 1 (0,01)
jende bera barru 1 (0,01)
jende bera batera 1 (0,01)
jende bera begi 1 (0,01)
jende bera begiratu 1 (0,01)
jende bera beharrizan 1 (0,01)
jende bera betebehar 1 (0,01)
jende bera bezalako 1 (0,01)
jende bera biktima 1 (0,01)
jende bera bildu 1 (0,01)
jende bera bizibide 1 (0,01)
jende bera bizipen 1 (0,01)
jende bera blog 1 (0,01)
jende bera borondate 1 (0,01)
jende bera bota 1 (0,01)
jende bera dantza 1 (0,01)
jende bera dei 1 (0,01)
jende bera desadostasun 1 (0,01)
jende bera destino 1 (0,01)
jende bera edertasun 1 (0,01)
jende bera egoera 1 (0,01)
jende bera ekarri 1 (0,01)
jende bera erabaki 1 (0,01)
jende bera eraso 1 (0,01)
jende bera eremu 1 (0,01)
jende bera ETA 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia