2016
|
|
EiTBk ez ditu bere egingo
|
ikus
entzuleek parte hartzeko kanalen bitartez adierazten dituzten iritziak. Beste alde batetik, parte hartzea moderatzeko tresnak ezarriko ditu, erabiltzaileen ekarpenek Estilo Liburu honetan jasotako jarraibide editorialak urratu ez ditzaten.
|
|
EiTBk
|
ikus
entzuleei eskaintzen dien informazioa talde lanaren emaitza da. Informazioa prestatzeko, zuzentzeko eta zabaltzeko behar beharrezkoa da profesional askoren arteko lankidetza.
|
|
eitb.eus en zabaltzen diren
|
ikus
entzunezko piezetan beti agertu da egilea nor den.
|
|
Euskal Herriko toki izenak ez dira erabili behar erreferentzia arrotzak izango balira bezala.
|
Ikus
entzuleentzat ernegagarria izan daiteke «Bilboko Deustu auzoa» eta antzeko itzulinguruak entzun eta gero «Jinhua» soila entzutea nazioarteko kronika batean.
|
|
Erredakzio Estatutu honek EiTBn eta EiTBren sozietateetan
|
ikus
entzunezko informazioan ari diren profesionalen jarduera arautzen du. Gizartearekiko konpromiso bat ere bada.
|
|
Radio Vitoriako, Eusko Irratiko irratietako eta Eitbneteko erredakzio kontseiluak hiruna kidek osatuko dituzte, eta horiek ere bi urtez beteko dituzte euren zereginak. EiTBko Zuzendaritzak edo kontseiluek eurek eskatuta, osaera berriz aztertu daiteke(
|
ikus
Erredakzio Estatutuaren 93 artikulua).
|
|
4 art.
|
Ikus
entzunezko informazioaren profesional deituko dira, eta, beraz, Estatutu honen artiku
|
|
dakzio Kontseilua EiTBko
|
ikus
entzunezko profesional guztien ordezkaritza organo gorena izango da denei eragiten dieten gaietarako, eta, hartara, EiTBko Zuzendaritza Nagusiaren aurrean eta Administrazio Kontseiluaren aurrean solaskide modura agertuko da arazo profesional batengatik hala eskatzen zaionean.
|
|
|
IKUS
ENTZUNEZKO INFORMAZIOAREN PROFESIONALEN ESKUBIDEEZ ETA BETEBEHARREZ
|
|
9 art.
|
Ikus
entzunezko informazioaren profesionalek gizarteari garrantzi publikoa duen informazioa
|
|
10 art.
|
Ikus
entzunezko informazioaren profesionalek nahi eta nahi ez errespetatu behar dituzte
|
|
gioa eta inoren albisteak kopiatzea iturriak aipatu gabe. Gertakari baten berri emateko aukera bakarra kanpoko informazio iturri batek editaturiko
|
ikus
entzunezko materiala denean, garbi jakinaraziko da jatorria.
|
|
28 art. Arreta berezia jarriko da
|
ikus
entzuleen sentiberatasuna mindu dezaketen irudi edo soinu gor
|
|
dinak erabili behar direnean.
|
Ikus
entzuleak aldez aurretik ipini behar dira irudien edo edukien gordintasunaren jakitun. Halako irudi eta soinuak morboagatik erabiltzea eta testuingurutik kanpo baliatzea saihestu egingo da, baina hori ez da aitzakia izango gerra, atentatu, istripu eta antzeko albistegaien funtsezko alderdiak ezkutatzeko.
|
|
|
ikus
entzunezko grabazio eta euskarri grafiko guztien isilpekotasuna ere babestuta dago.
|
|
b. Langile berriak hartzeko eta
|
ikus
entzunezko enpresekin kontratuak egiteko orduan, Estilo Liburuaren berri ematea eta banatzea.
|
|
Ordutik hona,
|
ikus
entzunezko sektore publikoaren erregulazioak aldaketa garrantzitsuak izan ditu. Espainia Europar Batasunean sartu eta gero (1986), ikus entzunezko komunikazioko enpresa publikoak nazioarteko itunen bidez arautzen dira.
|
|
Ordutik hona, ikus entzunezko sektore publikoaren erregulazioak aldaketa garrantzitsuak izan ditu. Espainia Europar Batasunean sartu eta gero (1986),
|
ikus
entzunezko komunikazioko enpresa publikoak nazioarteko itunen bidez arautzen dira. Aipagarri dira Amsterdameko Tratatua (1997), eta Europako Parlamentuaren, Europako Kontseiluaren eta Europako Batzordearen beraren erregulazioak.
|
|
5
|
Ikus
entzunezko enpresa publikoak dituzten administrazio eta gobernuek mandatu marko bat ezarri behar dute lege bidez, indarraldi jakin baterako, zerbitzu publikoa zertan datzan eta haren ezaugarriak zeintzuk diren zehaztuz.
|
|
e. Euskal Herriko
|
ikus
entzunezko industria sustatzea.
|
|
4 7/ 2010 Legea, martxoaren 31koa,
|
Ikus
entzunezko komunikazioari buruzkoa; 5 art.
|
|
1 Euskal Irrati Telebista 2
|
Ikus
entzunezko kazetaritza. Estilo eskuliburuak 3 Euskara. Estilo eskuliburuak 4 Gaztelania. Estilo eskuliburuak I. Cantalapiedra González, María José II. Zalbidea Bengoa, Begoña III. Aranburu Iturbe, Andoni, zuz. IV. Euskal Irrati Telebista
|
|
1.1 Sarritan pasioa da kirol ikuskizunen ezaugarria, eta irabaztearen edo galtzearen zirrarak erakartzen ditu
|
ikus
entzuleak. Hain zuzen, horregatik, garrantzi handikoa da kazetaritzako profesionalek ez ematea ez biderik, ez aukerarik, aurkariak kiroletik kanpoko gaien bidez txarretsi nahi dituzten hitzei.
|
|
Zentzu horretan, hizkera militar eta belizista gerra baten berri emateko berezkoa dena, baina kirol espirituaren guztiz kontrakoa dena audientzia erakartzeko amua baino zerbait gehiago da.
|
Ikus
entzuleekiko konplizitatea bilatzeko baliabide mota horiek sentsazionalismorako bidea zabaltzen dute. Hala, kirolaren alderdi emozionala dela medio, azkenean indarkeriazko jarrerak inplizituki justifikatzera irits daiteke.
|
|
|
Ikus
entzule gehienen interesekin identifikatzeko ahaleginek ez dute inola ere talde aurkaria gutxiestea ekarri behar, ez eta inolako indarkeriarik bultzatzea ere, ahozkoa barne.
|
|
1.1 Animalien errespetuari eta babesari dagokionez, gero eta zabalduago dago kontzientziazio soziala. Hala
|
ikusten
da bai gizarte mugimenduetan, bai animalien babesari, ehizari, arrantzari, zezenketei eta animaliekiko saiakuntzari dagozkien legeen orientazioan eta edukian ere.
|
|
Tratamendu informatiboan, kontuan hartu beharrekoa da horrelako irudiek
|
ikus
entzuleen larritasuna eta shocka eragin ditzaketela, baina, aldi berean, morboa eta sentsazionalismoa pizteko arriskua ere badutela.
|
|
2.2 Irudi horiek ematea beharrezkoa denean, inpaktu bisuala gutxitzeko baliabideak erabiliko dira (plano orokorrak, fokatze lausoa, irudi gordinenak kentzea, e. a.), betiere erasoari garrantzirik kendu gabe. Irudi bortitzak erakusteko erabakia hartzen bada,
|
ikus
entzuleei aldez aurretik jakinarazi zaie.
|
|
|
Ikus
entzuleetako batzuen atsegina, josteta edo dibertsioa ez dira aitzakia izango animaliei tratu lotsagarria emateko denbora pasako saioetan. Hala, saio horietan animalien arreta egokia eta tratu duina bermatuko dira.
|
|
Tratamendu informatiboak sentsazionalismoa eta morboa baztertuko ditu. Albistean ez dute lekurik xehetasun gordinek, balio epaiek, datu hutsalek edo
|
ikus
entzuleen arreta desbidera dezakeen beste ezerk.
|
|
Lekukoen eta inplikatuen adierazpenen berri ematen denean, «oroitzapen faltsuak» edo «oroitzapen berpiztuak» sor daitezke. Horrelakoetan, lekukoek errealitatean bizi izandakoa eta komunikabideetan
|
ikusitakoa
nahasteko arriskua dute. Halaber, kontu handiz jokatu da lekukoen adierazpenek kargurik egotz ez dezaten.
|
|
Interes informatiboak justifikatu ezean, ez da zabalduko istripuaren ondorioak gordinki erakutsi eta
|
ikus
entzuleen sentsibilitatea mindu dezakeen irudi edo soinurik. Kontuan hartuko da ikus entzuleen artean kolektibo ahulak izan daitezkeela, hala nola adingabeak, biktimak edo horien senide eta lagunak.
|
|
Interes informatiboak justifikatu ezean, ez da zabalduko istripuaren ondorioak gordinki erakutsi eta ikus entzuleen sentsibilitatea mindu dezakeen irudi edo soinurik. Kontuan hartuko da
|
ikus
entzuleen artean kolektibo ahulak izan daitezkeela, hala nola adingabeak, biktimak edo horien senide eta lagunak.
|
|
Ez da egokia kazetariak gertaeretan parte hartzea edo bere iritzi eta gustuak azaltzea, salbu eta informazioa eta denbora pasa nahasten dituzten saioetan, edo
|
ikus
entzule gehienen atxikipen emozionala pizten duten ekitaldi handietan (adibidez, zenbait kirol gertakaritan).
|
|
Emisio edo produkzio beharrengatik justifikatuta ez dagoenean,, zuzeneko faltsua? artifzio hutsa da, diskurtsoa sinesgarritasunez janzteko aitzakian
|
ikus
entzuleenganako errespetua ahaztu egiten duena. Kazetari langintzari zor zaizkion zorroztasuna eta informazio kalitatea hobeto berma daitezke etenik gabeko emisio geroratu baten bidez. Nahikoa da aldez aurretik hala dela iragartzea:
|
|
Prentsaurreko batean galderarik onartzen ez bada, jokabide horren berri emango zaie
|
ikus
entzuleei.
|
|
Era berean, alderdi politikoek landutako irudiak edo adierazpenak emititzen direnean, hala dela jakinaraziko zaie
|
ikus
entzuleei.
|
|
EiTBk eskaintzen duen hauteskunde informazioak ideien debate publikorako aukera bat izan behar du. Komunikabideek, euren gizarte eginkizunari helduta, beharrezko informazio guztia helarazi behar diete
|
ikus
entzuleei, boto eskubidea askatasun osoz gauza dezaten.
|
|
EiTBk herritarren parte hartzea sustatuko du, sare sozialen bidez hautagaiekin debatitzea bultzatuko du, eta
|
ikus
entzuleekiko interakzioa ahalbidetzen duten formatuak lehenetsiko ditu.
|
|
EiTBk hainbat eratako ikerketak eta inkestak erabiltzen ditu herritarren eta
|
ikus
entzuleen iritziak biltzeko, unean uneko helburu eta interesen arabera:
|
|
|
Ikus
entzuleen parte hartzea eta interakzioa sustatzeko helburua duten ikerketak eta inkestak.
|
|
1.1 Ikerketak eta inkestak zehaztasunezko kazetaritzaren tresnak dira,
|
ikus
entzuleei iritzi publikoaren unean uneko egoeraren berri emateko baliagarriak. Hala ere, esan behar da marketin politikorako tresna garrantzitsu ere bihurtu direla, ikus entzuleen iritzian eragiteko erabiltzen baitira.
|
|
1.1 Ikerketak eta inkestak zehaztasunezko kazetaritzaren tresnak dira, ikus entzuleei iritzi publikoaren unean uneko egoeraren berri emateko baliagarriak. Hala ere, esan behar da marketin politikorako tresna garrantzitsu ere bihurtu direla,
|
ikus
entzuleen iritzian eragiteko erabiltzen baitira. Horregatik, EiTBko kazetariek independentzia eta zorroztasun handiz jardungo dute ikerketen eta inkesten datuez informatzean, bereziki hauteskunde garaian edo garrantzi handiko gaietan.
|
|
Telebistan edo irratian ikerketen eta inkesten berri ematen denean, EiTBren webgunera jotzeko eta bertan datuen bertsio osoagoa
|
ikusteko
gonbita egingo da.
|
|
Metodologikoki, guztiz baliogabeak dira straw poll deritzenak (saio bateko
|
ikus
entzuleei eginiko galdeketak, ekitaldi bateko parte hartzaileei eginiko itaunketak, Internet bidezko inkestak...). Horrelakoen emaitzak ez dira aurkeztuko egiazko iritzi ikerketa baten emaitzak bailiran.
|
|
Galderak hainbat aditu edo pertsona inplikaturi egiten bazaizkie, erantzunak aurkezten direnean ez zaie
|
ikus
entzuleei pentsaraziko benetako inkesta egin denik. Benetako laginketarik egin ezean, ez da esan behar «galdetutako adituen erdiak», «galdetutako informazio iturri gehienak» edo antzekorik.
|
|
identifikatzea, informatzea eta arreta deitzea. Albisteak banakatzen eta hierarkizatzen laguntzen dute, informazioaren datu esanguratsuak nabarmentzen dituzte, eta amuarena egiten dute
|
ikus
entzuleen arreta erakartzeko.
|
|
2.6
|
Ikus
entzuleen arreta pizteko, aski dira erredakzio zuzena, irudien editatze egokia, errealizazioko baliabideak eta titularrekin batera entzuten den musika; ez dago zertan jo sentsazionalismora, anbiguotasunera edo morbora.
|
|
Titularrak bi xede ditu:
|
ikus
entzuleak informatzea, eta albistea bilatzaileetan agerraraztea.
|
|
Albisteei, testuinguruaren berri ematen duten estekak erantsi behar zaizkie. Esteken eta ikono eta epigrafeen bidez, erabiltzailea interakziorako aukeren jakitun eta informazioa osatzen duten idatzizko zein
|
ikus
entzunezko piezen jakitun ipintzen da.
|
|
Edozelako gatazka bat dagoenean eta, beraz, jarrera bi edo gehiago daudenean, oso garrantzitsua da hala jokatzea. Auzian diren alderdietako batekin harremanetan jartzerik ez badago, horren berri eman behar zaie
|
ikus
entzuleei.
|
|
eitb.eus ek iturriirekikokazetaritza landuko du. Ahal den heinean, albistean aipatzen diren dokumentuen, idazkien eta
|
ikus
entzunezkoen estekak jarriko dira. Gainera, hipertestuaren bidez, erabilitako informazio iturriekin harremanetan jarriko ditu ikus entzuleak.
|
|
Ahal den heinean, albistean aipatzen diren dokumentuen, idazkien eta ikus entzunezkoen estekak jarriko dira. Gainera, hipertestuaren bidez, erabilitako informazio iturriekin harremanetan jarriko ditu
|
ikus
entzuleak.
|
|
|
ikus
entzuleen begirada.
|
|
Albistearen freskotasuna azpimarratzeko, ezin daiteke erabili «erredakziora iritsi berri da...» edo antzeko esapiderik, guztiz egia izan ezean. Izan ere,
|
ikus
entzuleek beste hedabide batzuetara ere jotzen dute, eta albistea diogun bezain berria ez dela antzematen badute, sinesgarritasuna galduko dugu. fy^
|
|
Aipamenak, testualak zein
|
ikus
entzunezkoak, ez dira izan behar kazetariak esandakoaren errepikapena. Gainera, aipamenek ez dute aldatu behar iturriak aditzera emandakoa; mezua ezin daiteke izan zentzu bikoa edo okerreko interpretazioa eragiteko modukoa.
|
|
Elkarrizketetan, EiTB gertaeretako protagonistekin mintzatzen da, eta aktualitateko pertsonarik esanguratsuenak eta interesgarrienak aurkezten dizkie
|
ikus
entzuleei. Elkarrizketa da generorik egokiena plataformen arteko sinergiarako.
|
|
Elkarrizketaren formatua aukeratzea, nor elkarrizketatuko duen, zer galdetuko dion, nola arituko den berarekin, eta elkarrizketak nondik nora joko duen, informazioaren profesionalari dagokio. Hortik aurrera, elkarrizketatuak erakarri behar du
|
ikus
entzuleen arreta.
|
|
Kazetariak kameraren alboan jarri behar du, elkarrizketatuak objektibotik hurbileko toki batera begira dezan. Inondik inora ere ez dio begiratu behar kamerari zuzenean,
|
ikus
entzuleei zuzenean hitz egitea bezalakoa izango litzateke eta.
|
|
Ahal den neurrian, baztertzekoak dira
|
ikus
entzuleentzat erantzun ezaguna edo igartzeko modukoa duten galderak.
|
|
|
Ikus
entzuleei keinu bat egiteko aitzakian, kazetariak ez die kalterik egin behar elkarrizketatuaren duintasunari eta irudiari. Saioaren tonuak eta kazetariaren estiloak markatuko dute nolakoa den elkarrizketa:
|
|
EiTBk kronika lokalaren eta nazioarteko kronikaren alde egin du. Albistea jazo den lekuan egoteak eta ingurunea ondo ezagutzeak sinesgarritasuna ematen diote kontakizunari, eta errealitatea agertzeko ikuspegi berezia eskaintzen diete
|
ikus
entzuleei.
|
|
Kronika deritzon informazio generoan gertaerak kontatu ez ezik, interpretatu ere egiten dira. Kronikak egiteko, kazetari adituak behar dira,
|
ikus
entzuleekin konfiantzazko eta konplizitatezko harremanak ezartzeko gauza direnak. Kronikak egoera eta gertaera konplexuak ulertzen laguntzea du helburutzat.
|
|
Kronika idatzietan, literaturako teknikak erabil daitezke. Bestalde, gaia zein den, ezohiko baliabideak edo adierazpen elementuak erabil daitezke
|
ikus
entzunezko kronikan: irudia geldotzea edo azkartzea, zuri beltzeko irudiak, musika, e. a.
|
|
Kronikaren kontakizuna nika zein hirugarren pertsonan egin daiteke, edo, bestela, guka jardun daiteke,
|
ikus
entzuleak erakartzeko.
|
|
Kronikariak profesional adituak izaten dira, baina kronikak ez dira
|
ikus
entzule espezializatuentzat egiten. Aitzitik, kronikak edonork ulertzeko modukoak izan behar dira.
|
|
Ohikoa izango da agurrak euskaraz edo euskaraz eta gaztelaniaz egitea. Egoki izango dira kolaboratzaileen euskarazko jardun puntual eta laburrak, baldin eta jardunaren testuinguruan zentzua badute eta
|
ikus
entzuleek erraz uler baditzakete.
|
|
Egia ager dadin, herritarrek gertaerak ahalik eta zehatzen ezagut ditzaten, eta pertsonen eskubideak babestuta egon daitezen, informazioetan azaltzen diren atxilotuak zein egoera juridikotan (baldintzapeko kartzelan, kargu gabe aske, edo karguekin aske) geratzen diren jakinarazi behar zaie
|
ikus
entzuleei.
|
|
Datu horiek, gainera, ezin izango dizkio beste talde, enpresa edo erakunde bati transferitu, EiTBren barrukoak zein kanpokoak izan. Halaber, EiTBk datuok
|
ikusteko
, zuzentzeko, ezeztatzeko eta aurka egiteko aukera eman behar du. Oroz gain, nahitaez errespetatu du Datuen babesari buruzko Lege organikoak, lege hori garatzeko xedapen eta araudiek eta etorkizunean gaiari buruz atera daitezkeen gainerako arauek ezartzen dutena12.
|
|
1.1 Terrorismoaren, gatazka armatuen eta gerren gainean informatzeko irizpidea interes publikoa izango da beti. Irudiez eta kazetarien lekukotzaz baliatuz,
|
ikus
entzuleak informatu egiten dira, eta errealitatearen berri ematen da.
|
|
1.1 EiTBren izenak eta markak era askotako testu, euskarri eta inguruneetan ager daitezke; testu, euskarri eta ingurune oso formaletatik oso mediatikoetara: agiri administratiboak,
|
ikus
entzunezko aurkezpenak, prentsa oharrak, programazio laburpenak, pantailako, euliak?, eta abar.
|
|
Informazio iturrien aipamena ahalik eta zehatzena izango da: iturriaren izena, kargua eta ibilbideari buruzko beste datu batzuk emango dira,
|
ikus
entzuleek iturriaren itzala ebaluatu ahal izan dezaten. Ikus entzunezko komunikabideetan ohikoa den hizkuntza ekonomiak, ordea, bide ematen du informazio iturriaren identifikazioa laburtzeko, batik bat, oso pertsona ezagunez ari bagara.
|
|
iturriaren izena, kargua eta ibilbideari buruzko beste datu batzuk emango dira, ikus entzuleek iturriaren itzala ebaluatu ahal izan dezaten.
|
Ikus
entzunezko komunikabideetan ohikoa den hizkuntza ekonomiak, ordea, bide ematen du informazio iturriaren identifikazioa laburtzeko, batik bat, oso pertsona ezagunez ari bagara. Dena dela, informazioa iturri jakin bati egotzita ere, albistearen egileak ez du erantzukizun gutxiago izango.
|
|
Euskara nagusi den herrien kasuan, herriko bizitza ukitzen duten gaietan, euskarazko testimonioei emango zaie lehentasuna EiTBren hedabideetan(
|
ikus
2 erreferentzia).
|
|
Orokorrean, kazetariak 3 edo 4 segundoz utziko du jatorrizko audioa, eta gainerakoa bere azalpenarekin zapalduko du; Radio Euskadin eta Radio Vitorian, euskarazko adierazpenen kasuan, jatorrizko audioa 10 segundoz ere utz daiteke bere horretan, eta gainerakoa azalpenarekin zapalduko da.
|
Ikus
entzuleei ez zaie inoiz sortu behar jatorrizko adierazpenetan dagoen informazioa galdu duten sentsazioa. Horren aurrean, lagungarri izan daitezke honelako formulak:
|
|
Guztiz baztertzekoa da biktimen nahiz senitartekoen mina ikuskizun bihurtzea, eta min horren eta intimitate eskubidearen
|
ikus
entzunezko tratamendua errespetuzkoa izango da.
|
|
1.1 Ezbehar, hondamendi eta istripuei buruzko informazioak nahitaez bateratu behar ditu informazio eskubidea, biktimen intimitate eskubidea eta
|
ikus
entzuleek inpaktu bisual eta emozionalen aurrean babestuta egoteko duten eskubidea. Gainera, presaren ondorioz, hausnartzeko denborarik gabe hartu behar dira erabakiak; hori dela eta, profesionalek barneraturik izan behar dute zein muga zehazten dituen tratamendu informatiboak.
|
|
Arreta handiz jokatuko da sektorerik ahulenak babesteko: haurrak, nerabeak, gaixo mentalak, e. a. Gai honi buruzko informazioa kolektibo horietan zabaltzeak izan dezakeen eragina ezin daiteke aurrez
|
ikusi
.
|
|
Baztertzekoa da klixeak erabiltzea, zabalen dabiltzanak izanda ere,
|
ikus
entzuleak konplize bihurtzeko ez baitago inor mespretxatu eta lotsarazi beharrik.
|
|
|
Ikus
20 oin oharra, errugabetasun presuntzioari buruzkoa, 14 fitxan, 65 or.
|
|
Baldin eta EiTBren eskuetara iristen bada baimenik gabe grabatutako
|
ikus
entzunezko materiala,
|
|
1.1 Kazetari batek eta grabazio talde batek albistearen berri gertalekutik bertatik ematen dutenean, informazioa sinesgarriago egiten da, eta
|
ikus
entzuleek informazio gehiago eta hobea jasotzen dutela sentitzen dute. Horregatik, gomendagarri da kazetaria pantailan agertzea, gertaeren lekuko izan dela, albistea jazo den tokia ezagutzen duela, edo/ eta lehen eskuko informazioa duela adierazteko.
|
|
EiTBren Dokumentazio eta Artxibo Zerbitzuak berebiziko lana egiten du Euskal Herriko
|
ikus
entzunezko ondarea dokumentatzen eta zaintzen.
|
|
Sistema digitalek oso eskuragarri egin dituzte
|
ikus
entzunezko materialak, eta, horren ondorioz, gero eta gehiago erabiltzen dira. Horregatik, behar beharrezkoa da artxiboko materialen erabilera arautzea, bai kazetaritza kalitatearen aldetik, bai lege arazoen aldetik, batik bat emisio eskubideei eta beste ustiapen eskubide batzuei dagokienez.
|
|
1.1 Artxiboa ezinbesteko baliabidea da albistegiak prestatzeko eta
|
ikus
entzunezko memoria historikoa osatzeko.
|
|
Ahal den neurrian, albiste bakoitzari gai beraren gaineko albiste zaharragoen estekak erantsiko zaizkio. Bakoitzak bere data izango du, edukia irekitzean xehetasunen artean
|
ikusiko
dena.
|
|
Horrelakoetan, edukia lehen aldiz noiz eman zen adierazi behar da, edo, bestela, informazioa ondo ulertzeko behar diren datu guztiak zehaztu behar dira. Iragana ironiaz edo umorez erakusten duten saioek maiz baliatzen dute artxiboko materiala, baina
|
ikus
entzunezkoen egungo kulturari jarraiki egin behar dute; adibidez, irudi odoltsuen gordintasunaren aurreko tolerantzia maila nabarmen aldatu da azken hamarkadetan.
|
|
Publizitate eta irudi kanpainetan ohiko praktika izaten da
|
ikus
entzunezko edukiak doan lagatzea. EiTBko profesionalek, horrenbestez, arreta handiz jokatu behar dute eduki horien tratamendu informatiboa ez dadin geratu helburu promozional, propagandistiko edo komertzialen menpe.
|
|
Gero eta ohikoagoak diren bideokomunikatuak ez dira inoiz osorik emango; zenbait irudi hartzeko erabil daitezke, baina
|
ikus
entzuleei horren berri jakinarazita.
|
|
Sare sozialen bitartez
|
ikus
entzuleekin egiten den elkarrizketak berezko hizkuntza erregistroa dauka, eta horretara egokitu behar du.
|
|
Sare sozialak toki egokia dira gertaeren jarraipena zelan egiten den azaltzeko, eta
|
ikus
entzuleak EiTBren lan moldearen jakitun ipintzeko. Era horretako informazioek gardentasuna transmititzen dute, eta hedabidearen nahiz bertako profesionalen konplize egiten dituzte ikus entzuleak.
|
|
Sare sozialak toki egokia dira gertaeren jarraipena zelan egiten den azaltzeko, eta ikus entzuleak EiTBren lan moldearen jakitun ipintzeko. Era horretako informazioek gardentasuna transmititzen dute, eta hedabidearen nahiz bertako profesionalen konplize egiten dituzte
|
ikus
entzuleak.
|
|
Parte hartzeko tresnen bitartez, EiTBk
|
ikus
entzuleen konfiantza sendotu, audientziarekiko lotura indartu, entzute aktiboa ahalbidetu, eta herritarrekiko interakzioa sustatu nahi du. Parte hartzea bultzatzeko konpromiso hau interes publikoko gaien debatearekin eta EiTBren gizarte erantzukizunarekin dago lotuta.
|
|
EiTBk helburu hauekin bultzatzen du herritarren parte hartzea: erabiltzaileak informazioa bidaltzera animatzeko, aktualitateko gaien gainean duten iritzia biltzeko, agenda informatiboa
|
ikus
entzuleekin batera lantzeko, eta komunitatea sortzeko.
|
|
2.5 Argi bereizita aurkeztu behar dira EiTBk landutako edukiak eta
|
ikus
entzuleek bidalitako edukiak.
|
|
EiTBk etengabeko jarraipena egiten dio
|
ikus
entzuleekiko elkarrizketari. Herritarrek erreklamazioren bat egiten badute, gairen bat proposatzen badute, edo EiTBren irudi publikoarekin lotutako zerbait aipatzen badute, beti emango da erantzun bat.
|
|
Parte hartzeko moduak kostu ekonomikoa badauka, argi eta garbi jakinarazi behar zaie
|
ikus
entzuleei.
|
|
44 art. EiTBn zabaldutako informazioren batengatik
|
ikus
entzunezko informazioaren profesional ba
|
|
45 art.
|
Ikus
entzunezko informazioaren profesionalek askatasunez eta zorroztasunez landuko dituzte
|
|
56 art. Erredakzioko taldearen eskubide profesionalak babesteko eta independentzia profesionala defendatzeko,
|
ikus
entzunezko informazioaren profesionalek erredakzio kontseiluetan hartzen dute parte, euren ordezkarien bitartez, eta kontseiluoi dagozkien eskumenen indarrez, besteak beste, EiTBren sozietateetako ildo editorialari, programazioari eta arduradunen izendapenari buruzko informazioa jasotzeko eskumenaren indarrez.
|