Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 264

2000
‎Esan bezala, Frantziako irrati/ telebista sistemaren desarautzea 1982an abiatu zen, komunikazio askatasunari buruzko legean oinarrituta. Prozesua bideratzeko, eta horren neutraltasun politikoabermatzeko edo, EEBBetako Komunikazioetarako Batzorde Federala (FCC) izenekoaren antzekoerakunde arauemaile bat sortu zen, Ikus entzunezko Komunikazioaren Aginte Gorena (HACA) hainzuzen, nahiz eta FCC baino askoz eskuduntza gutxiagorekin. Halako erakunde arauemaileak ohikoak izandira, bereziki administrazio liberal eta tradizio anglosaxoniarreko lurraldeetan, interes orokorreko gisadefinitzen diren jarduera arloak antolatzeko, interes orokor hori hornitzea esku pribatuen esku uztenzenean.
‎Zentzu honetan, ikus entzunezko komunikazioa aske gisa postulatzea, ez da inoiz ulertzen ekimenpublikoa garatzeko oztopo gisa, legean behintzat. Alderantziz, ikus entzunezko sistemak dituenbetebeharrak ongi betetzeko ezinbesteko oinarri gisa ere agertzen da sistema publikoa bera.
‎Esandako horrengatik guztiagatik, irrati eta telebista sistemen bilakaera, eta hortaz, baita araudi markoena ere, oso ezberdinak izan dira batean eta bestean.Desregulazioa, garapen teknologikoa eta deszentralizazioa, eta lurralde batean zeinbestean ikus entzunezko sistemen eraldaketak gidatu dituzten indarrak, lurralde horietako bakoitzeko tradizio eta egituratze modu historiko, politiko eta mediatikoetantxertatuta eman dira, eta beren artean antz txikia duten irrati/ telebista egiturak dirahorren ondorio. Egoera oso ezberdinetan jartzen ditu honek Hego eta Ipar EuskalHerria beren ikus entzunezko sistemak gidatu edota, gutxienez, baldintzatzeko orduan, eta aipatutako balizko Euskal Herriko ikus entzunezko komunikazio esparrua irudikatzeko orduan. Bakoitzaren ezaugarri nagusiak aipatuko ditugu jarraian.
‎1 Ikus entzunezko komunikazioari buruzko 82 lege hau izan zen hurrengo urteetan gertatu zenirrati eta telebistaren desregulazioaren abiapuntua (funtsean, Canal Plus telebistaren eta hainbat irratipribaturen zabalkuntzan gauzatu zena). 1986an irratia eta telebista arautzeko lege berri bat ezarri zen? 86 Legea, 1986ko irailaren 30ekoa?
‎Sistema publikoaren ondoan, eta ikus entzunezko komunikazioa askea denneurrian, ekimen pribatua eta soziala garatzeko moduak eta bideak ere zehazten dira.Horiek bereizteko, eta bakoitzaren egitura, ezaugarri eta betebehar ezberdinakzehazteko, erabilitako teknologia hartuko dugu aintzat.
‎Lurrazaleko ikus entzunezko komunikazio zerbitzu digitalak ez diraoraindik, orri hauek idazteko orduan alegia, martxan jarri, modu esperimentalean ez bada. Hain zuzen ere, komunikazio askatasunaren legearen eraldaketaren helburuetako bat, eremu berri hori arautu eta 2001ean zerbitzuakabiaraztea posible egitea izan da18 Hemen ere baliabide irrati elektriko urriaerabiliko den heinean, hori esleitzeko prozedura zehatzak ezarri dira, telebistaren kasurako behintzat.
‎Satelite zein kable bidez ematekoak diren ikus entzunezko komunikazio zerbitzuak ez daude, aurrekoak bezala, baliabide urri baten esleitzeko prozeduren menpe. Zerbitzu horien programatzaileek edo editoreek, ordea, hitzarmenbat sinatu behar dute CSArekin (sozietateak Frantziar Estatukoak badira, edoEuropako Batasunetik kanpokoak izanda Frantziar Estatuko satelite edokable sistema baten bidez emango badira) edo deklarazio bat egin behar duteberaren aurrean (Europako Batasunaren partaide edo Europako HitzarmenEkonomikoaren sinatzaile den beste lurralde batetakoak badira).
‎Zerbitzu horien programatzaileek edo editoreek, ordea, hitzarmenbat sinatu behar dute CSArekin (sozietateak Frantziar Estatukoak badira, edoEuropako Batasunetik kanpokoak izanda Frantziar Estatuko satelite edokable sistema baten bidez emango badira) edo deklarazio bat egin behar duteberaren aurrean (Europako Batasunaren partaide edo Europako HitzarmenEkonomikoaren sinatzaile den beste lurralde batetakoak badira). Hitzarmeneketa, maila apala goan, deklarazioek ere, ikus entzunezko komunikazio zerbitzua betebehar edo eskakizun batzuen menpe jartzea ekarriko dute, besteakbeste, programazioaren aldetik, lurrazaleko sistema analogiko edo digitalakbezalaxe, aurrerago zehaztuko den bezala.
‎– Norbaitek ikus entzunezko komunikazio zerbitzu bat eskainiko duen sozietate baten botoen edo kapitalaren %10 baino gehiago izatekotan, egoerahorren berri eman behar dio CSAri; baita egoera horretan gerta daitekeenedozein aldaketarena ere.
2001
‎Ignacio RAMONET (Redondela, Pontevedra, 1943) Semiologia eta Kulturaren Historian doktore da, Ikus entzunezkoen Komunikazioaren Teoriako katedradun Parisko Denis Diderot unibertsitatean eta Komunikazioaren Teoriako katedraren jabe Madrilgo Carlos III Unibertsitatean.
2002
‎Aukera honek, ordea, telebista digitalaren ezartze eta hedatze zabala eskatzen du eta ez da oraindik bideragarria. Edozein modutan, hau izango da, seguruenik, hemendik urte batzuetara ikus entzunezko komunikazioan igarriko dugun aldaketa nagusia, Internet, benetan, ia etxe guztietara eramango duena, baina baita haren eraldaketa ere ekarriko duena: arindua eta komertzialagoa.
‎Hau ez da berria. 1999an, “Médico de familia” eta “Manos a la obra” serieek 13 urtetik beherakoek gehien ikusitako espazioen rankinga zuzentzen zuten% 60 baino gehiagorekin, Ikus entzunezko Komunikaziorako Azterlanen Kabinetearen (GECA) datuen arabera. “Haurrek errespetatu egiten dituzte gurasoak eta obeditu egin ohi dituzte, baina beraiek ere autokensura bat aplikatzen diete programa batzuei dagokienez”, adierazi du García irakasleak.
2004
‎Orain, astean hiru egunetan egiten du lan kamera aurrean. Karreraz ere aldatu du, Ikus entzunezko Komunikazioa ari da ikasten Iruñean. «Oraingoz behintzat, ikasketek lehentasuna dute niretzat».
‎HUHEZIk Informazio eta Komunikaziorako Giza Zientziak eta Ikus Entzunezko Komunikazioa ikasketak emango ditu datorren ikasturtetik aurrera.
‎Datorren ikasturtetik aurrera, Mondragon Unibertsitatearen Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultateak (HUHEZI) ikasketa berriak jarriko ditu martxan: Informazioa eta Komunikazioa eta Ikus Entzunezko Komunikazioa. Komunikazioaren arlo guztiak landu nahi dituenarentzat prestaturiko eskaintza aberatsa da hau.
‎Lehenengo bi urteetan Informazio eta Komunikaziorako Giza Zientziak ikasketak izango dira. Ondorengo bi urteetan, lehenengo biak gainditu dituzten ikasleek Ikus Entzunezko Komunikazioa egin ahal izango dute. Bi tituluak jaso nahi dituen ikasleak urte gehigarri bat egin du.
Ikus entzunezko komunikazioa
‎(EHUko Ikus entzunezko Komunikazioaren katedraduna, eta Eusko Jaurlaritzaren Kultura Saileko aholkularia)
2005
‎Telebistako lengoaiak bere egiten du funtzio espresiboarekin eta, horregatik, hiru konzeptuok definitzen dituzte ongi ikus entzunezko komunikazioaren ardatzak: estetika, emozioa eta afektua.
‎Ziklo luzean hazkunde txiki bat dago, modu desberdinean banatua. Hala, %16 edo %17 igo dira Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientziak, Ikus entzunezko Komunikazioa edo Politika eta Administrazio Zientziak bezalako titulazioetan, eta %2, Pedagogia edo Soziologia bezalako titulazioetan. Egoera irregularrenak Irakaskuntza Teknikoetan gertatzen dira.
2006
‎Unibertsitateak gaur egun duen sailkako antolamendu nire ustez antzuan, Ikus entzunezko Komunikazioa eta Publizitate Sailari dagokio publizitate ikasketen ardura. Hala ere, esku artean duzun liburu hau beste sail batetik sortua da:
‎Julio Garcia Llopis EHUko Ikus entzunezko Komunikazio irakaslearen" Islak Reflejos" izenburuko ikus entzunezko poemak Habanako Arte Digitalaren VIII. Azoka eta Solasaldian parte hartuko dute. Nazioarteko epaimahai batek aukeratu dute Llopisen obra, beste 400 lanen artean.
‎–Bai, bueno, ikus entzunezko komunikazioa. Antzekoa.
Ikus entzunezko Komunikazioari buruzko Lege Orokorra/ Ley General de la Comunicacion Audiovisual. (e/ i).
Ikus entzunezko Komunikazioari buruzko Lege Orokorra/ Ley General de la Comunicacion Audiovisual [Interneteko artxiboa. PDF].
2007
‎EHUren baitan bost departamendu aritu dira elkarlanean: Kazetaritza eta Kazetaritza II, Ikus entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea, Euskal Filologia eta Soziologia. Azken bost urteetan, beroriek ere lanean jardun dute aipatu doktorego programan.
‎Master honek bilatzen duen profila zabala da oso. Sarbide zuzena izango dute Kazetaritzan, Ikus entzunezko Komunikazioan edota Publizitatea eta Harreman Publikoetan lizentziatu diren ikasleek. Komunikazio ikasketak egin ez dituzten beste lizentziatuek ere aukera izango dute berton matrikulatzeko.
2008
Ikus entzunezko Komunikazioan doktorea, EHUko irakaslea
‎Guztira, 73 titulazio berri eskaintzen dira diziplina horretako arloetan: 26, kazetaritzakoa; 22, publizitatekoa eta harreman publikoetakoa; eta 25, ikus entzunezko komunikaziokoa. Eskaintza osatzeko, titulazio ugari daude (60 inguru), Ekonomia, Finantzak eta Enpresak, Zuzenbideko 23, Turismoko 24 eta Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako 26, hurrenez hurren.
‎Hizkuntzak, komunikazioa eta irudikapena: hitzezko hizkuntza, hizkuntza artistikoa, gorputza edo ikus entzunezkoa komunikazio prozesuaren parte dira; alderdi horietan trebetasun egokiak eskuratuz, haurrak gai izango dira emozioak eta sentimenduak adierazteko, besteen mezuak ulertzeko eta irakurketaren eta idazketaren gizarte erabileretan hasteko. Hezkuntza etapa honen amaieran, arlo honetako haurrak ebaluatuko dira, honako trebetasun hauek kontuan hartuta:
‎Doktore tesi horren zuzendaria EHUko Ikus entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea saileko irakasle Joxerra Garzia izan da. Lan horrek bikain cum laude kalifikazioa lortu du, eta Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko zenbait kideren nahiz EAEko bigarren hezkuntzako zenbait zentroren laguntza izan du.
2009
‎Batetik, sail ofiziala eta, bestetik, MUko ikasleen lanak. HUHEZIko Ikus entzunezko komunikazioko ikasleek eginiko lanek sari banaketa berezi batean hartuko dute parte.
‎Haien sailak, berriz, honakoak dira: Politika Zientzia, Ikus entzunezko Komunikazioa, Kazetaritza eta Nazioarteko Harremanak.
‎Batetik, sail ofiziala eta, bestetik, MUko ikasleen lanak. HUHEZIko Ikus entzunezko komunikazioko ikasleek eginiko lanek sari banaketa berezi batean hartuko dute parte.
‎Barakaldo eta Algorta artean bizi izan da azken urteotan. Ikus entzunezko Komunikazioa ikasi zuen eta kazetaritzan lan egiten du, mikrofono aurrean lehen eta paperean orain. Orain arte bi liburu zituen kalean:
‎EITB Taldeak 141 beka eskaini zizkion EHUko Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatean 2009/ 2010 ikastaroan zehar Kazetaritzako, Publizitateko eta Ikus entzunezko Komunikazioko 4 mailan egongo diren ikasleei. Beka horietatik, 24 ETBko albistegietan aritzeko dira, 6 ETBko kiroletarako, beste 6 ETBko errealizazio sailerako, 46 Radio Euskadin aritzeko, 15 Euskadi Irratirako, 21 Radio Vitoriarako, beste 21 Eitbnet erako eta 2 EITBko Publizitate Sailerako.
‎Aisialdiaren industria ahaltsua sistema haptikoen aplikazio eremu garrantzitsuenetako bat bilakatu da azken urteotan. Orain arte, bideo-jokoek eta errealitate birtualeko sistemek ikus entzunezko komunikazioa erabili dute erabiltzailearen ekintzei erantzuteko. Bide horretan, ordea, zaila da aurrerapauso handiak ematea, eta erabiltzailea jokoetan are eta gehiago murgildu nahi bada beharrezkoa da ukimenak eskaintzen dituen aukerak jorratzea.
‎Madrilgo Karlos ii.a Unibertsitatea: aukera ematen du graduko 11 titulazio elebidun, Ikus entzunezko Komunikazioa eta Kazetaritza, Finantzak eta Kontabilitatea eta zortzi Ingeniaritza ikasteko, besteak beste. Titulazio horietan, ikasleek karrerako 120 kreditu egin ditzakete gutxienez ingelesean.
‎Ikasleak, protagonistak Kanpainaren ideia GIBaren bidezko infekzioaren diagnostikoan atzerapenak eragindako kezkatik sortu zen. Madrilgo Karlos iii.a Unibertsitateko ikus entzunezko komunikazioko ikasleek aurkeztutako proiektuetan inspiratu zen. Hainbat kartel eta 30 segundoko publizitate iragarkia egin ziren.
‎Hona hemen egokitutako ikasketak: Kazetaritza, Publizitatea eta Harreman Publikoak, Ikus entzunezko Komunikazioa, Soziologia, Politika eta Administrazio Zientziak eta Psikologia. Goirizelaiak espero du ekainerako titulazio guztiak egokitu izana.
‎eman zion Artanori saioaren zuzendaritza hartzeak. Elkarteak saioaren diagnosia egin zuen elkarteko kideen eta ikus entzunezko komunikazioko adituen artean. –Bizitasun pixka bat falta zuela, erritmo aldetik geldo samarra edo zela, urte dezente zeramatzala antzeko itxurarekin eta behar zuela arnasaldi bat eta astinaldi bat ematea?, aipatu ditu emaitza nagusiak Artanok.
‎Look at me, Bang Bang koreografia estreinatuko du gaur Leire Ituartek (Bilbo, 1973). Ikus entzunezko Komunikazioko doktorea da Ituarte, eta film teoria feministan aditua. Azken urteotan dantza sorkuntzan ari da, betiere emakumeen inguruko estereotipoak jorratzen.
‎Nahiz eta hilabete baino gehiago falta Ikuspuntu jaialdia hasteko, arduradunek jakinarazi dute zeintzuk izango diren epaimahaiko kideak: Lynne Sachs dokumentalgilea, Alisa Lebow zinegilea, Maria Palier telebista zuzendaria, Santos Zunzunegi Ikus entzunezko Komunikazioan katedraduna eta Jean Pierre Rehm Marseillako (Frantzia) Zinema Dokumentaleko Nazioarteko Jaialdiko zuzendaria. Jaialdiak 23.000 euro banatuko ditu.
‎Horren ondorioz, kanta adierazpen erritmiko konplexu bihurtzen da, ikono bihurtutako" frontman" moduko batek interpretatua, zeina, ikus entzunezko sistemak tartean daudelarik, irudi gisa proiektatua baita. Kanta, beraz, diskurtsoa tinbre eredu gero eta errepikorragoen eta aurreikusten errazagoen bidez modulatzeko aukera ematen duen ikus entzunezko komunikazio sistema bat da.
2010
Ikus entzunezko komunikazioa ikasi nuen Leioan. Irudiaren munduak erakarri nau betidanik, baina argazki kamerari lehen aldiz Hernaniko Kronika rentzat lan egiten hasi nintzenean heldu nion.
‎Elorrio, 1966 Ikus entzunezko komunikazioan eta filologia alemaniarrean lizentziatua da. Aralarreko parlamentaria Eusko Legebiltzarrean.
‎Aipaturiko aukerez gain bestelako zerbitzu profesional batzuk ere eskaintzen ditu Tokitan.tv k prezio baxuko ikus entzunezko ekoiztetxea izanik; horien artean enkarguz egindako bideoak egitea da azpimarragarriena. Turismoaren eremua oso zabala denez gero, eta ikus entzunezko komunikazioak berebiziko garrantzia duenez, hainbat aukera daude Rodriguezen esanetan: " Helmuga turistikoak, natur guneetan ekintzak eskaintzen dituzten enpresak, hotelak… eta abar sustatu nahi izanez gero bideoak egiten ditugu, berezko estiloarekin".
‎Estilo liburua abian jartzeko UPV EHUko Kazetaritza eta Ikus Entzunezko Komunikazioko sailen zuzendariei lan txosten bat egitea eskatu zaie. Lana aurten amaitzea espero da eta 2010eko amaieran Administrazio Kontseiluari aurkeztea.
‎Asteazken honetan, azaroaren 3an, EITBk eta FORTAk antolatutako neotelebista telebista autonomikoen etorkizunari buruzko jardunaldia hartuko du Multibox gelak. ...en etorkizuna eraikiz izenburupean, hainbat hitzaldi eta egingo dira.Iñaki Azkuna Bilboko alkatea, Blanca Urgell Eusko Jaurlaritzako Kultura sailburua eta Alberto Surio EITBko zuzendari zein FORTAko presidentea izango dira ekimenari hasiera emateko arduradunak.Egunean zehar, hainbat hitzaldi entzuteko aukera izango dute parte hartzaileek; Enrique Bustamante (Universidad Complutense ko katedraduna Ikus entzunezko Komunikazioan), Lluis Borrell (Analisys Mason eko analista), Luis Jiménez (Deloitte ko media arduradun bazkidea) eta Eduardo García Matilla (Corporación Multimedia ko kidea) dauzkagu parte hartzaileen artean.Halaber, Asier Odriozolak gidatutako bat garatuko da. Mónica Terribas (Televisiò de Catalunya-ko zuzendaria), Luis Jiménez (Deloitte ko media arduradun bazkidea), Carmelo Garitaonandia (EHUko Kazetaritza katedraduna eta errektoreordea), Enrique Laucirica (FORTAko idazkari orokorra) eta Lluis Borrell (Analisys Mason eko analista) egongo dira bertan.FORTAko zuzendari nagusiak ere joango dira ekitaldira eta, bestalde, Patxi López lehendakariak eta Alberto Suriok jardunaldiari amaiera emango diote. 
‎Teknologia. Alegia, ikus entzunezko komunikazioa bideragarria egiten duten tresna teknikoen funtzionamendua ezagutu behar du pertsona alfabetatuak. Eta, era berean, tresna horiek mezua nola baldintzatzen duten ulertzeko ere.
‎Ideologia eta balioak. Ikus entzunezko komunikazioaren aurrean, gizaki modernoak garatu behar du bere irakurketa gaitasun kritikoa. Antzemateko kontsumitzen duen horretan igorleak utzi dituen munduaren ulerkera ideologiko, etiko eta estetiko berezituak.
‎Ikerketa talde honen aburuz, ikus entzunezko komunikazioaren aurrean, gizaki modernoak garatu behar du bere irakurketa gaitasun kritikoa, antzemateko kontsumitzen duen horretan igorleak utzi duen berniz ideologikoa, etikoa zein morala.
‎ikasturtean, inkesta berri bat egin da Euskal Herriko eskola institutuetan nerabeek eta gazteek ikus entzunezko komunikazio teknologiekin dituzten harremanak neurtzeko eta nerabe zein gazte horiek duten alfabetizazio gradua analizatzeko, betiere ikus entzunezko produktuen alorrean ainguraturik jakin mina2.
‎Gure HIPOTESI NAGUSIA da ahula dela ikus entzunezko komunikazioaren gaineko gaitasuna gure gazteen artean. Irudiaren gainean, lilura burugabe eta arin moduko bat bizi du gazteak, gogoetazko analisietatik urrun.
‎Ministroen Kontseiluak, azken bileran, Lurreko telebista digitalaren modalitate berriaren alderdi teknikoak garatzen dituen Errege Dekretua onartu zuen, Ikus entzunezko Komunikazioari buruzko 2010eko martxoaren 31ko Lege Orokorrean jasota dagoena. Bereizmen handiko telebista emititzeko baldintza eta zehaztapen teknikoak ere arautzen ditu.
‎eta ikus entzunezko komunikazioa, hainbat liburuxkaren bidez, jendea
‎Hizlaria: Iratxe Fresneda; Ikus entzunezko Komunikazio Saileko irakaslea, zineman aditua eta zenbait komunikabidetako zine zutabeen idazlea.
‎Moderatzailea: Estefania Jimenez, Ikus entzunezko Komunikazio eta Publizitate Saileko irakaslea eta El Audimetro blogaren egilea.
‎Dirua hemen sartu dute: Kontu korrontea Ikus entzunezko Komunikazio eta Publizitate Saila, EHU. BBK:
2011
‎Datorren larunbatean egingo diote azken omenaldia, arratsaldeko 17:00etan, Ondarroako Jai Brian tabernan.Herri hartan jaio zen, orain 40 urte, eta egun Legorretan bizi zen, bere bikotekide eta 3 urteko alabagaz. EHUn egin zituen ikus entzunezko komunikazioko ikasketak eta Andoaingo zinema eta bideo eskolan eta Urnietako Sarobe gunean zuzendaritza eta gidoigintza ikasten aritu zen gero. 1999an, Los Angelesen, zuzendari laguntzaile lanetan ibili zen, Julia izeneko filmean.
‎1997\. urtean hasi zuen bere bidea Kanaldude telebistak. Urte horretan ondorioztatu zuten irratiaz eta paperezko prentsaz gain ikus entzunezko komunikazio tresna bat garatzea komeni zela eta Elebista sortu zen, hilero kaleratzen zuten bideo kazeta. Harrezkero, telebista igorgailuak erabilita Ipar Euskal Herriko txoko ahalik eta gehienetara iristeko saiakera egin zuten.
Ikus entzunezko komunikazioaren azken joera eta ekimenen inguruan hausnarketa egin dute ostiral honetan, Bilbon, hainbat profesionalek eta ikertzailek. EITBko Multibox aretoan, Tranxmedia izeneko ekitaldia egin dute goiz osoan zehar, EITBk eta Tabakalera k antolatuta.
‎Itziar eta Ihintza Irizar, ikus entzunezko komunikazioa ikasitako bi ahizpa gazte, Hitzetik Hortzera saioaren fitxaje berriak dira. Donostiarrak sortzez eta itziartarrak bihotzez, aspalditik dira bertsozaleak.
‎Itziar eta Ihintza Irizar, ikus entzunezko komunikazioa ikasitako bi ahizpa gazte, dira Hitzetik Hortzeraren fitxaje berriak. Donostiarrak sortzez eta itziartarrak bihotzez, aspalditik dira bertsozaleak.
‎Ikasleen% 61,7k ikus entzunezko komunikazioari buruzko formazioren bat jaso du. Gehiengoak tailer edo hitzaldien bidez ikasi du zerbait(% 46,6k) eta gutxiengoak ikasgairen bat egin du eskolan(% 15,1ek).
‎Ikasleen% 38k ez du inolako heziketarik jaso. Beraz, gehiengoak formazioren bat jaso du ikus entzunezko komunikazioari buruz, baina hezkuntza formaletik kanpo (auzoan, gazte elkarteetan, udalek antolatu ekintzetan, eta bar). Emaitzak ikusita, bistan da eskolak era antolatuagoan esku hartu lukeela pertsonaren garapen integralerako oinarrizkotzat jotzen diren gaitasunekin erlazionatutako ikus entzunezko komunikaziorako gaitasuna nerabe eta gazteengan garatzeko prozesuan (Eurydice, 2002; Europako Parlamentua, 2006).
‎Beraz, gehiengoak formazioren bat jaso du ikus entzunezko komunikazioari buruz, baina hezkuntza formaletik kanpo (auzoan, gazte elkarteetan, udalek antolatu ekintzetan, eta bar). Emaitzak ikusita, bistan da eskolak era antolatuagoan esku hartu lukeela pertsonaren garapen integralerako oinarrizkotzat jotzen diren gaitasunekin erlazionatutako ikus entzunezko komunikaziorako gaitasuna nerabe eta gazteengan garatzeko prozesuan (Eurydice, 2002; Europako Parlamentua, 2006).
‎Ondoko ataletan, ikerketa kuantitatiboaren eta kualitatiboaren emaitzak ikus entzunezko komunikaziorako gaitasunak barne hartzen dituen sei eremu edo dimentsioen arabera antolatu dira. Era horretan, alderatu ahal izan dira metodologia batekin zein bestearekin lortu diren datuak, ikuspegi zabalagoa eraikitzeko aukera eman dezaten.
Ikus entzunezko komunikazioari buruzko aldez aurreko formazioak ez du taldeen arteko desberdintasun nabarmenik eragin (9 taula). Datu honek agerian uzten du ekoizpen eta programazio prozesuei buruz jasotako formazioa oso eskasa izan dela, baita ikasgairen bat ikasi dutenen artean ere.
‎Enrike Landeta Txurdinaga Behekoa institutuko euskara irakaslea eta ikus entzunezko komunikazio tailerraren arduraduna da. Argazkiaren mundua betidanik izan du gustukoa.
‎Gazteagoekin egin dugun bezala, ikus entzunezko komunikaziorako gaitasunak neurtzeko bigarren landa lan honetan ere, inkesta eta eztabaida taldea konbinatu ditugu herritarren gaitasunak neurtzeko, helduen gaitasun horiek neurtzeko. Halere, nerabeekin eta gazteekin egindako ikerketarekin konparatuz gero, helduekin egindako honek badauzka bere ñabardura eta berezitasunak, oinarri oinarrian bertsua bada ere ikerketa sistema eta metodologia.
‎Orain deskribatuko dugun inkestaren lehendabiziko emaitza estatistikoek oso agerian utzi dute aldagai aske bitan zeudela ikus entzunezko komunikazioaren gaineko gaitasunetan ezberdintasun nagusiak: adinean eta ikasketa mailan.
‎Inkestaren emaitzek oso argi azaltzen dute zein baxua den ikus entzunezko komunikazioa ulertzeko eta interpretatzeko gaitasuna Euskal Herriko helduen artean: 100 punturen gainean, 20,6 lortu dituzte batez beste inkestatuek.
‎19 adin tarte horrek unibertsitate ikasketen garaiarekin bat egiten duela ikusita, ondoriozta daiteke ezen garapen pertsonalaz gain, goi mailako ikasketak burutzea ere lagungarri gerta daitekeela ikus entzunezko komunikaziorako gaitasuna garatzeko prozesuan.
‎Har dezagun orain mendeko aldagai moduan definitu duguna. Atalka aztertuta, ikusi dugu honetan ere gutxiegiko kalifikazio nabarmena lortu dutela Euskal Herriko helduek ikus entzunezko komunikaziorako gaitasunaren dimentsio bakoitzean.
‎ikasturtean, inkesta bi egin ditugu Euskal Herrian, nerabe gazteek eta adinez nagusi direnek ikus entzunezko komunikazio teknologiekin dituzten harremanak neurtzeko eta euskal herritarrek duten alfabetizazio gradua analizatzeko, betiere ikus entzunezko produktuen alorrean ainguraturik jakin mina. Horiek deskribatuko dira liburu honetan.
‎Hutsunez eta etenez betea ikusten dugu gure harremana ikus entzunezko komunikazioarekin. Komunikazioaren eta informazioaren teknologiekin ditugun harremanak bereziak dira oso:
‎Euskal Herriko helduak informazio eta komunikazio teknologien zurrunbiloan deitutako atala da hurrengoa. Hemen analizatzen dira helduen azturak, jarrerak eta konpromisoak ikus entzunezko komunikazioarekiko.
‎Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea Ikus entzunezko Komunikazioa eta
Ikus entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea Publizitatea
Ikus entzunezko komunikazioaren lengoaiak (komunikatzeko sistemak eta arauak, narrazio bideak eta argudio bideak?) ulertzen ote ditugun da egileon arduraren parte bat, alegia: gaitasunik ba ote dugun jasotzen ditugun mezuak ulertzeko, eta gure bizitzan aplikatu eta erabiltzeko.
Ikus entzunezko komunikazioaren gaitasunari buruzko gure ardura askotarikoaren baitan bada, izan, hirugarren ardatz bat: ezagunak ote zaizkigun komunikazio mota horietako aztura profesionalak.
‎ezagunak ote zaizkigun komunikazio mota horietako aztura profesionalak. Esan nahi baita ezen ikus entzunezko komunikazioaren atal garrantzitsu bat profesionalen esku dagoela, eta, ba ote dakigun jarduera profesional horiek informazioa eta eduki sinbolikoak nola mugatu eta transformatzen dituzten.
‎Gure hipotesi nagusia da ahula dela ikus entzunezko komunikazioaren gaineko gaitasuna gure gazteen artean. Irudiaren gainean, lilura burugabe eta arin moduko bat bizi du gazteak, gogoetazko analisietatik urrun.
‎Teknologiaren gaineko ezaupidea eta gaitasuna. Ikus entzunezko komunikazioa bideragarri egiten duten erreminten funtzionamendu teorikoaren inguruko ezagupena, mezuak nola lantzen diren ulertu ahal izateko; erreminta sinpleak erabiltzeko gaitasuna, ikus entzunezkoen eremuan eraginkortasunez komunikatu ahal izateko.
‎Ikus entzunezko alfabetizazioak interes handia pizten du eskola komunitatean. Ikus entzunezko komunikazioaren inguruan premia ugari sumatzen dira eskolako sektore guztietan. Aldi berean, esparru guztietan ere, irizpide falta nabarmena da.
Ikus entzunezko komunikazioaren ikuspuntu teknizista nagusi da eskola komunitatean. Gurasoen artean, gainera, ezagutza falta agerikoa da.
‎Kalitatezko hezkuntza sistema batek aintzakotzat hartu luke ziberespazioa eta eskola umeak lurralde digital horretan aritzeko prestatu lituzke. Modu eraginkor eta argi batean diseinatu behar da ikus entzunezko komunikazioaren irakaskuntzak hezkuntza sisteman eduki behar duen tokia.
‎Beti ere, lan tresna moduan. Ikus entzunezko komunikazioa landu eta gaitasun kritikoak eskuratzeko adibide gisa.
Ikus entzunezko komunikaziorako gaitasunari dagokionez Euskal Herrian eskolatutako nerabeek eta gazteek erakutsi duten maila izugarri apal horrek agerian uzten du formazio defizita. Hezikomunikazioarekin (Heziketa komunikazioan) eta bereziki ikus entzunezko komunikazioarekin erlazionatutako ikasgai edo zeharkako estrategia metodologiko eraginkorra derrigorrezko curriculumetan txertaturik ez egotearen ondorio zuzena dirudi.
‎Ikus entzunezko komunikaziorako gaitasunari dagokionez Euskal Herrian eskolatutako nerabeek eta gazteek erakutsi duten maila izugarri apal horrek agerian uzten du formazio defizita. Hezikomunikazioarekin (Heziketa komunikazioan) eta bereziki ikus entzunezko komunikazioarekin erlazionatutako ikasgai edo zeharkako estrategia metodologiko eraginkorra derrigorrezko curriculumetan txertaturik ez egotearen ondorio zuzena dirudi.
‎Euskal gazteriaren goi mailako ekipamendu teknologikoa (Basterretxea et al., 2006) ez dator bat ikus entzunezko komunikazioan duten gaitasun maila baxuarekin. Ondoriozta daiteke informazio eta komunikazioaren teknologiekin duten harremanak ez duela gainditzen prozedurazko edukien eremua; hau da, tresna anitz erabiltzen dituzte baina oso ongi jakin gabe zergatik eta zertarako.
‎Hala ere, informazioaren eta komunikazioaren teknologien zurrunbiloaren baitan, kontsumo kritikoaren antipodetan dago Euskal Herriko helduen ikus entzunezko komunikazioaren gaineko gaitasun maila: hutsune nabarmenak daude ikus entzunezko lengoaiaren ulermen gaitasunetan, teknologien erabileran, ekoizpen eta errezepzio prozesuen ezagueran, ikus entzunezkoen balio estetikoen azterketan, eta ikus entzunezko hedabideek eta komunikabideek transmititzen dituzten ideologia zantzuen balorazioan.
‎Halere, ikus entzunezko komunikazioaren produktuak aztertu eta baloratzeko orduan, ez da kolektibo hori prestatuena, gazte helduena baizik (19 bitartekoena). Adin ezpal horretako jendearengan aurkitu dugu euskal populazio prestatuena kontsumitzen duena deskribatzeko eta epaitzeko orduan.
‎Aurreko prestakuntza, berriz, kaltegarria omen. Berriro ere ondoriozta daiteke jasotako formazioak ez duela kontuan izan ikus entzunezko komunikaziorako gaitasunaren azken dimentsioa, alegia, ez duela produktuen ezaugarri estetikoak aztertzeko eta balioesteko egoera didaktikorik eskaini.
‎Marta Pérez Yarza. Ikus entzunezko Komunikazioan doktorea. Filologia Ingelesean lizentziaduna.
‎Enrike Landeta. Txurdinaga Behekoa institutu publikoko euskara irakaslea eta ikus entzunezko komunikazio tailerraren arduraduna. Elkarrizketa 2009ko otsailaren 16an egin zen, institutuan bertan.
‎Ordutik aurrera, irakasgai honek beste bultzada bat hartu zuen. Ikus entzunezko komunikazioa izeneko hautazko bezala eskaini zen DBHko 3 eta 4 mailan. Ikasleen erantzuna oso ona izan zen.
‎Ikerketa kuantitatiboa gidatzeko hiru izan ziren planteatutako helburu nagusiak. Lehenbizi, ebaluatu behar zen ikus entzunezko komunikaziorako gaitasuna. Ondoren, aztertu nahi genuen ea desberdintasunik zegoen taldeen artean ikasketa maila, sexu eta ikus entzunezkoetan aldez aurretik jasotako prestakuntzaren arabera.
Ikus entzunezko Komunikazioan lizentziatua, EHU/ UPV, Leioa
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia