2000
|
|
Esan bezala, Frantziako irrati/ telebista sistemaren desarautzea 1982an abiatu zen, komunikazio askatasunari buruzko legean oinarrituta. Prozesua bideratzeko, eta horren neutraltasun politikoabermatzeko edo, EEBBetako Komunikazioetarako Batzorde Federala (FCC) izenekoaren antzekoerakunde arauemaile bat sortu zen,
|
Ikus
entzunezko Komunikazioaren Aginte Gorena (HACA) hainzuzen, nahiz eta FCC baino askoz eskuduntza gutxiagorekin. Halako erakunde arauemaileak ohikoak izandira, bereziki administrazio liberal eta tradizio anglosaxoniarreko lurraldeetan, interes orokorreko gisadefinitzen diren jarduera arloak antolatzeko, interes orokor hori hornitzea esku pribatuen esku uztenzenean.
|
|
Zentzu honetan,
|
ikus
entzunezko komunikazioa aske gisa postulatzea, ez da inoiz ulertzen ekimenpublikoa garatzeko oztopo gisa, legean behintzat. Alderantziz, ikus entzunezko sistemak dituenbetebeharrak ongi betetzeko ezinbesteko oinarri gisa ere agertzen da sistema publikoa bera.
|
|
Esandako horrengatik guztiagatik, irrati eta telebista sistemen bilakaera, eta hortaz, baita araudi markoena ere, oso ezberdinak izan dira batean eta bestean.Desregulazioa, garapen teknologikoa eta deszentralizazioa, eta lurralde batean zeinbestean ikus entzunezko sistemen eraldaketak gidatu dituzten indarrak, lurralde horietako bakoitzeko tradizio eta egituratze modu historiko, politiko eta mediatikoetantxertatuta eman dira, eta beren artean antz txikia duten irrati/ telebista egiturak dirahorren ondorio. Egoera oso ezberdinetan jartzen ditu honek Hego eta Ipar EuskalHerria beren ikus entzunezko sistemak gidatu edota, gutxienez, baldintzatzeko orduan, eta aipatutako balizko Euskal Herriko
|
ikus
entzunezko komunikazio esparrua irudikatzeko orduan. Bakoitzaren ezaugarri nagusiak aipatuko ditugu jarraian.
|
|
1
|
Ikus
entzunezko komunikazioari buruzko 82 lege hau izan zen hurrengo urteetan gertatu zenirrati eta telebistaren desregulazioaren abiapuntua (funtsean, Canal Plus telebistaren eta hainbat irratipribaturen zabalkuntzan gauzatu zena). 1986an irratia eta telebista arautzeko lege berri bat ezarri zen? 86 Legea, 1986ko irailaren 30ekoa?
|
|
Sistema publikoaren ondoan, eta
|
ikus
entzunezko komunikazioa askea denneurrian, ekimen pribatua eta soziala garatzeko moduak eta bideak ere zehazten dira.Horiek bereizteko, eta bakoitzaren egitura, ezaugarri eta betebehar ezberdinakzehazteko, erabilitako teknologia hartuko dugu aintzat.
|
|
Lurrazaleko
|
ikus
entzunezko komunikazio zerbitzu digitalak ez diraoraindik, orri hauek idazteko orduan alegia, martxan jarri, modu esperimentalean ez bada. Hain zuzen ere, komunikazio askatasunaren legearen eraldaketaren helburuetako bat, eremu berri hori arautu eta 2001ean zerbitzuakabiaraztea posible egitea izan da18 Hemen ere baliabide irrati elektriko urriaerabiliko den heinean, hori esleitzeko prozedura zehatzak ezarri dira, telebistaren kasurako behintzat.
|
|
Satelite zein kable bidez ematekoak diren
|
ikus
entzunezko komunikazio zerbitzuak ez daude, aurrekoak bezala, baliabide urri baten esleitzeko prozeduren menpe. Zerbitzu horien programatzaileek edo editoreek, ordea, hitzarmenbat sinatu behar dute CSArekin (sozietateak Frantziar Estatukoak badira, edoEuropako Batasunetik kanpokoak izanda Frantziar Estatuko satelite edokable sistema baten bidez emango badira) edo deklarazio bat egin behar duteberaren aurrean (Europako Batasunaren partaide edo Europako HitzarmenEkonomikoaren sinatzaile den beste lurralde batetakoak badira).
|
|
Zerbitzu horien programatzaileek edo editoreek, ordea, hitzarmenbat sinatu behar dute CSArekin (sozietateak Frantziar Estatukoak badira, edoEuropako Batasunetik kanpokoak izanda Frantziar Estatuko satelite edokable sistema baten bidez emango badira) edo deklarazio bat egin behar duteberaren aurrean (Europako Batasunaren partaide edo Europako HitzarmenEkonomikoaren sinatzaile den beste lurralde batetakoak badira). Hitzarmeneketa, maila apala goan, deklarazioek ere,
|
ikus
entzunezko komunikazio zerbitzua betebehar edo eskakizun batzuen menpe jartzea ekarriko dute, besteakbeste, programazioaren aldetik, lurrazaleko sistema analogiko edo digitalakbezalaxe, aurrerago zehaztuko den bezala.
|
|
– Norbaitek
|
ikus
entzunezko komunikazio zerbitzu bat eskainiko duen sozietate baten botoen edo kapitalaren %10 baino gehiago izatekotan, egoerahorren berri eman behar dio CSAri; baita egoera horretan gerta daitekeenedozein aldaketarena ere.
|
2001
|
|
Ignacio RAMONET (Redondela, Pontevedra, 1943) Semiologia eta Kulturaren Historian doktore da,
|
Ikus
entzunezkoen Komunikazioaren Teoriako katedradun Parisko Denis Diderot unibertsitatean eta Komunikazioaren Teoriako katedraren jabe Madrilgo Carlos III Unibertsitatean.
|
2002
|
|
Aukera honek, ordea, telebista digitalaren ezartze eta hedatze zabala eskatzen du eta ez da oraindik bideragarria. Edozein modutan, hau izango da, seguruenik, hemendik urte batzuetara
|
ikus
entzunezko komunikazioan igarriko dugun aldaketa nagusia, Internet, benetan, ia etxe guztietara eramango duena, baina baita haren eraldaketa ere ekarriko duena: arindua eta komertzialagoa.
|
|
Hau ez da berria. 1999an, “Médico de familia” eta “Manos a la obra” serieek 13 urtetik beherakoek gehien ikusitako espazioen rankinga zuzentzen zuten% 60 baino gehiagorekin,
|
Ikus
entzunezko Komunikaziorako Azterlanen Kabinetearen (GECA) datuen arabera. “Haurrek errespetatu egiten dituzte gurasoak eta obeditu egin ohi dituzte, baina beraiek ere autokensura bat aplikatzen diete programa batzuei dagokienez”, adierazi du García irakasleak.
|
2004
|
|
Orain, astean hiru egunetan egiten du lan kamera aurrean. Karreraz ere aldatu du,
|
Ikus
entzunezko Komunikazioa ari da ikasten Iruñean. «Oraingoz behintzat, ikasketek lehentasuna dute niretzat».
|
|
HUHEZIk Informazio eta Komunikaziorako Giza Zientziak eta
|
Ikus
Entzunezko Komunikazioa ikasketak emango ditu datorren ikasturtetik aurrera.
|
|
Datorren ikasturtetik aurrera, Mondragon Unibertsitatearen Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultateak (HUHEZI) ikasketa berriak jarriko ditu martxan: Informazioa eta Komunikazioa eta
|
Ikus
Entzunezko Komunikazioa. Komunikazioaren arlo guztiak landu nahi dituenarentzat prestaturiko eskaintza aberatsa da hau.
|
|
Lehenengo bi urteetan Informazio eta Komunikaziorako Giza Zientziak ikasketak izango dira. Ondorengo bi urteetan, lehenengo biak gainditu dituzten ikasleek
|
Ikus
Entzunezko Komunikazioa egin ahal izango dute. Bi tituluak jaso nahi dituen ikasleak urte gehigarri bat egin du.
|
|
|
Ikus
entzunezko komunikazioa
|
|
(EHUko
|
Ikus
entzunezko Komunikazioaren katedraduna, eta Eusko Jaurlaritzaren Kultura Saileko aholkularia)
|
2005
|
|
Telebistako lengoaiak bere egiten du funtzio espresiboarekin eta, horregatik, hiru konzeptuok definitzen dituzte ongi
|
ikus
entzunezko komunikazioaren ardatzak: estetika, emozioa eta afektua.
|
|
Ziklo luzean hazkunde txiki bat dago, modu desberdinean banatua. Hala, %16 edo %17 igo dira Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientziak,
|
Ikus
entzunezko Komunikazioa edo Politika eta Administrazio Zientziak bezalako titulazioetan, eta %2, Pedagogia edo Soziologia bezalako titulazioetan. Egoera irregularrenak Irakaskuntza Teknikoetan gertatzen dira.
|
2006
|
|
Unibertsitateak gaur egun duen sailkako antolamendu nire ustez antzuan,
|
Ikus
entzunezko Komunikazioa eta Publizitate Sailari dagokio publizitate ikasketen ardura. Hala ere, esku artean duzun liburu hau beste sail batetik sortua da:
|
|
Julio Garcia Llopis EHUko
|
Ikus
entzunezko Komunikazio irakaslearen" Islak Reflejos" izenburuko ikus entzunezko poemak Habanako Arte Digitalaren VIII. Azoka eta Solasaldian parte hartuko dute. Nazioarteko epaimahai batek aukeratu dute Llopisen obra, beste 400 lanen artean.
|
|
–Bai, bueno,
|
ikus
entzunezko komunikazioa. Antzekoa.
|
|
|
Ikus
entzunezko Komunikazioari buruzko Lege Orokorra/ Ley General de la Comunicacion Audiovisual. (e/ i).
|
|
|
Ikus
entzunezko Komunikazioari buruzko Lege Orokorra/ Ley General de la Comunicacion Audiovisual [Interneteko artxiboa. PDF].
|
2007
|
|
EHUren baitan bost departamendu aritu dira elkarlanean: Kazetaritza eta Kazetaritza II,
|
Ikus
entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea, Euskal Filologia eta Soziologia. Azken bost urteetan, beroriek ere lanean jardun dute aipatu doktorego programan.
|
|
Master honek bilatzen duen profila zabala da oso. Sarbide zuzena izango dute Kazetaritzan,
|
Ikus
entzunezko Komunikazioan edota Publizitatea eta Harreman Publikoetan lizentziatu diren ikasleek. Komunikazio ikasketak egin ez dituzten beste lizentziatuek ere aukera izango dute berton matrikulatzeko.
|
2008
|
|
|
Ikus
entzunezko Komunikazioan doktorea, EHUko irakaslea
|
|
Guztira, 73 titulazio berri eskaintzen dira diziplina horretako arloetan: 26, kazetaritzakoa; 22, publizitatekoa eta harreman publikoetakoa; eta 25,
|
ikus
entzunezko komunikaziokoa. Eskaintza osatzeko, titulazio ugari daude (60 inguru), Ekonomia, Finantzak eta Enpresak, Zuzenbideko 23, Turismoko 24 eta Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako 26, hurrenez hurren.
|
|
Hizkuntzak, komunikazioa eta irudikapena: hitzezko hizkuntza, hizkuntza artistikoa, gorputza edo
|
ikus
entzunezkoa komunikazio prozesuaren parte dira; alderdi horietan trebetasun egokiak eskuratuz, haurrak gai izango dira emozioak eta sentimenduak adierazteko, besteen mezuak ulertzeko eta irakurketaren eta idazketaren gizarte erabileretan hasteko. Hezkuntza etapa honen amaieran, arlo honetako haurrak ebaluatuko dira, honako trebetasun hauek kontuan hartuta:
|
|
Doktore tesi horren zuzendaria EHUko
|
Ikus
entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea saileko irakasle Joxerra Garzia izan da. Lan horrek bikain cum laude kalifikazioa lortu du, eta Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko zenbait kideren nahiz EAEko bigarren hezkuntzako zenbait zentroren laguntza izan du.
|
2009
|
|
Batetik, sail ofiziala eta, bestetik, MUko ikasleen lanak. HUHEZIko
|
Ikus
entzunezko komunikazioko ikasleek eginiko lanek sari banaketa berezi batean hartuko dute parte.
|
|
Haien sailak, berriz, honakoak dira: Politika Zientzia,
|
Ikus
entzunezko Komunikazioa, Kazetaritza eta Nazioarteko Harremanak.
|
|
Batetik, sail ofiziala eta, bestetik, MUko ikasleen lanak. HUHEZIko
|
Ikus
entzunezko komunikazioko ikasleek eginiko lanek sari banaketa berezi batean hartuko dute parte.
|
|
Barakaldo eta Algorta artean bizi izan da azken urteotan.
|
Ikus
entzunezko Komunikazioa ikasi zuen eta kazetaritzan lan egiten du, mikrofono aurrean lehen eta paperean orain. Orain arte bi liburu zituen kalean:
|
|
EITB Taldeak 141 beka eskaini zizkion EHUko Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatean 2009/ 2010 ikastaroan zehar Kazetaritzako, Publizitateko eta
|
Ikus
entzunezko Komunikazioko 4 mailan egongo diren ikasleei. Beka horietatik, 24 ETBko albistegietan aritzeko dira, 6 ETBko kiroletarako, beste 6 ETBko errealizazio sailerako, 46 Radio Euskadin aritzeko, 15 Euskadi Irratirako, 21 Radio Vitoriarako, beste 21 Eitbnet erako eta 2 EITBko Publizitate Sailerako.
|
|
Aisialdiaren industria ahaltsua sistema haptikoen aplikazio eremu garrantzitsuenetako bat bilakatu da azken urteotan. Orain arte, bideo-jokoek eta errealitate birtualeko sistemek
|
ikus
entzunezko komunikazioa erabili dute erabiltzailearen ekintzei erantzuteko. Bide horretan, ordea, zaila da aurrerapauso handiak ematea, eta erabiltzailea jokoetan are eta gehiago murgildu nahi bada beharrezkoa da ukimenak eskaintzen dituen aukerak jorratzea.
|
|
Madrilgo Karlos ii.a Unibertsitatea: aukera ematen du graduko 11 titulazio elebidun,
|
Ikus
entzunezko Komunikazioa eta Kazetaritza, Finantzak eta Kontabilitatea eta zortzi Ingeniaritza ikasteko, besteak beste. Titulazio horietan, ikasleek karrerako 120 kreditu egin ditzakete gutxienez ingelesean.
|
|
Ikasleak, protagonistak Kanpainaren ideia GIBaren bidezko infekzioaren diagnostikoan atzerapenak eragindako kezkatik sortu zen. Madrilgo Karlos iii.a Unibertsitateko
|
ikus
entzunezko komunikazioko ikasleek aurkeztutako proiektuetan inspiratu zen. Hainbat kartel eta 30 segundoko publizitate iragarkia egin ziren.
|
|
Hona hemen egokitutako ikasketak: Kazetaritza, Publizitatea eta Harreman Publikoak,
|
Ikus
entzunezko Komunikazioa, Soziologia, Politika eta Administrazio Zientziak eta Psikologia. Goirizelaiak espero du ekainerako titulazio guztiak egokitu izana.
|
|
eman zion Artanori saioaren zuzendaritza hartzeak. Elkarteak saioaren diagnosia egin zuen elkarteko kideen eta
|
ikus
entzunezko komunikazioko adituen artean. –Bizitasun pixka bat falta zuela, erritmo aldetik geldo samarra edo zela, urte dezente zeramatzala antzeko itxurarekin eta behar zuela arnasaldi bat eta astinaldi bat ematea?, aipatu ditu emaitza nagusiak Artanok.
|
|
Look at me, Bang Bang koreografia estreinatuko du gaur Leire Ituartek (Bilbo, 1973).
|
Ikus
entzunezko Komunikazioko doktorea da Ituarte, eta film teoria feministan aditua. Azken urteotan dantza sorkuntzan ari da, betiere emakumeen inguruko estereotipoak jorratzen.
|
|
Nahiz eta hilabete baino gehiago falta Ikuspuntu jaialdia hasteko, arduradunek jakinarazi dute zeintzuk izango diren epaimahaiko kideak: Lynne Sachs dokumentalgilea, Alisa Lebow zinegilea, Maria Palier telebista zuzendaria, Santos Zunzunegi
|
Ikus
entzunezko Komunikazioan katedraduna eta Jean Pierre Rehm Marseillako (Frantzia) Zinema Dokumentaleko Nazioarteko Jaialdiko zuzendaria. Jaialdiak 23.000 euro banatuko ditu.
|
|
Horren ondorioz, kanta adierazpen erritmiko konplexu bihurtzen da, ikono bihurtutako" frontman" moduko batek interpretatua, zeina, ikus entzunezko sistemak tartean daudelarik, irudi gisa proiektatua baita. Kanta, beraz, diskurtsoa tinbre eredu gero eta errepikorragoen eta aurreikusten errazagoen bidez modulatzeko aukera ematen duen
|
ikus
entzunezko komunikazio sistema bat da.
|
2010
|
|
|
Ikus
entzunezko komunikazioa ikasi nuen Leioan. Irudiaren munduak erakarri nau betidanik, baina argazki kamerari lehen aldiz Hernaniko Kronika rentzat lan egiten hasi nintzenean heldu nion.
|
|
Elorrio, 1966
|
Ikus
entzunezko komunikazioan eta filologia alemaniarrean lizentziatua da. Aralarreko parlamentaria Eusko Legebiltzarrean.
|
|
Aipaturiko aukerez gain bestelako zerbitzu profesional batzuk ere eskaintzen ditu Tokitan.tv k prezio baxuko ikus entzunezko ekoiztetxea izanik; horien artean enkarguz egindako bideoak egitea da azpimarragarriena. Turismoaren eremua oso zabala denez gero, eta
|
ikus
entzunezko komunikazioak berebiziko garrantzia duenez, hainbat aukera daude Rodriguezen esanetan: " Helmuga turistikoak, natur guneetan ekintzak eskaintzen dituzten enpresak, hotelak… eta abar sustatu nahi izanez gero bideoak egiten ditugu, berezko estiloarekin".
|
|
Estilo liburua abian jartzeko UPV EHUko Kazetaritza eta
|
Ikus
Entzunezko Komunikazioko sailen zuzendariei lan txosten bat egitea eskatu zaie. Lana aurten amaitzea espero da eta 2010eko amaieran Administrazio Kontseiluari aurkeztea.
|
|
Asteazken honetan, azaroaren 3an, EITBk eta FORTAk antolatutako neotelebista telebista autonomikoen etorkizunari buruzko jardunaldia hartuko du Multibox gelak. ...en etorkizuna eraikiz izenburupean, hainbat hitzaldi eta egingo dira.Iñaki Azkuna Bilboko alkatea, Blanca Urgell Eusko Jaurlaritzako Kultura sailburua eta Alberto Surio EITBko zuzendari zein FORTAko presidentea izango dira ekimenari hasiera emateko arduradunak.Egunean zehar, hainbat hitzaldi entzuteko aukera izango dute parte hartzaileek; Enrique Bustamante (Universidad Complutense ko katedraduna
|
Ikus
entzunezko Komunikazioan), Lluis Borrell (Analisys Mason eko analista), Luis Jiménez (Deloitte ko media arduradun bazkidea) eta Eduardo García Matilla (Corporación Multimedia ko kidea) dauzkagu parte hartzaileen artean.Halaber, Asier Odriozolak gidatutako bat garatuko da. Mónica Terribas (Televisiò de Catalunya-ko zuzendaria), Luis Jiménez (Deloitte ko media arduradun bazkidea), Carmelo Garitaonandia (EHUko Kazetaritza katedraduna eta errektoreordea), Enrique Laucirica (FORTAko idazkari orokorra) eta Lluis Borrell (Analisys Mason eko analista) egongo dira bertan.FORTAko zuzendari nagusiak ere joango dira ekitaldira eta, bestalde, Patxi López lehendakariak eta Alberto Suriok jardunaldiari amaiera emango diote.
|
|
Teknologia. Alegia,
|
ikus
entzunezko komunikazioa bideragarria egiten duten tresna teknikoen funtzionamendua ezagutu behar du pertsona alfabetatuak. Eta, era berean, tresna horiek mezua nola baldintzatzen duten ulertzeko ere.
|
|
Ideologia eta balioak.
|
Ikus
entzunezko komunikazioaren aurrean, gizaki modernoak garatu behar du bere irakurketa gaitasun kritikoa. Antzemateko kontsumitzen duen horretan igorleak utzi dituen munduaren ulerkera ideologiko, etiko eta estetiko berezituak.
|
|
Ikerketa talde honen aburuz,
|
ikus
entzunezko komunikazioaren aurrean, gizaki modernoak garatu behar du bere irakurketa gaitasun kritikoa, antzemateko kontsumitzen duen horretan igorleak utzi duen berniz ideologikoa, etikoa zein morala.
|
|
ikasturtean, inkesta berri bat egin da Euskal Herriko eskola institutuetan nerabeek eta gazteek
|
ikus
entzunezko komunikazio teknologiekin dituzten harremanak neurtzeko eta nerabe zein gazte horiek duten alfabetizazio gradua analizatzeko, betiere ikus entzunezko produktuen alorrean ainguraturik jakin mina2.
|
|
Gure HIPOTESI NAGUSIA da ahula dela
|
ikus
entzunezko komunikazioaren gaineko gaitasuna gure gazteen artean. Irudiaren gainean, lilura burugabe eta arin moduko bat bizi du gazteak, gogoetazko analisietatik urrun.
|
|
Ministroen Kontseiluak, azken bileran, Lurreko telebista digitalaren modalitate berriaren alderdi teknikoak garatzen dituen Errege Dekretua onartu zuen,
|
Ikus
entzunezko Komunikazioari buruzko 2010eko martxoaren 31ko Lege Orokorrean jasota dagoena. Bereizmen handiko telebista emititzeko baldintza eta zehaztapen teknikoak ere arautzen ditu.
|
|
eta
|
ikus
entzunezko komunikazioa, hainbat liburuxkaren bidez, jendea
|
|
Hizlaria: Iratxe Fresneda;
|
Ikus
entzunezko Komunikazio Saileko irakaslea, zineman aditua eta zenbait komunikabidetako zine zutabeen idazlea.
|
|
Moderatzailea: Estefania Jimenez,
|
Ikus
entzunezko Komunikazio eta Publizitate Saileko irakaslea eta El Audimetro blogaren egilea.
|
|
Dirua hemen sartu dute: Kontu korrontea
|
Ikus
entzunezko Komunikazio eta Publizitate Saila, EHU. BBK:
|
2011
|
|
Datorren larunbatean egingo diote azken omenaldia, arratsaldeko 17:00etan, Ondarroako Jai Brian tabernan.Herri hartan jaio zen, orain 40 urte, eta egun Legorretan bizi zen, bere bikotekide eta 3 urteko alabagaz. EHUn egin zituen
|
ikus
entzunezko komunikazioko ikasketak eta Andoaingo zinema eta bideo eskolan eta Urnietako Sarobe gunean zuzendaritza eta gidoigintza ikasten aritu zen gero. 1999an, Los Angelesen, zuzendari laguntzaile lanetan ibili zen, Julia izeneko filmean.
|
|
1997\. urtean hasi zuen bere bidea Kanaldude telebistak. Urte horretan ondorioztatu zuten irratiaz eta paperezko prentsaz gain
|
ikus
entzunezko komunikazio tresna bat garatzea komeni zela eta Elebista sortu zen, hilero kaleratzen zuten bideo kazeta. Harrezkero, telebista igorgailuak erabilita Ipar Euskal Herriko txoko ahalik eta gehienetara iristeko saiakera egin zuten.
|
|
|
Ikus
entzunezko komunikazioaren azken joera eta ekimenen inguruan hausnarketa egin dute ostiral honetan, Bilbon, hainbat profesionalek eta ikertzailek. EITBko Multibox aretoan, Tranxmedia izeneko ekitaldia egin dute goiz osoan zehar, EITBk eta Tabakalera k antolatuta.
|
|
Itziar eta Ihintza Irizar,
|
ikus
entzunezko komunikazioa ikasitako bi ahizpa gazte, Hitzetik Hortzera saioaren fitxaje berriak dira. Donostiarrak sortzez eta itziartarrak bihotzez, aspalditik dira bertsozaleak.
|
|
Itziar eta Ihintza Irizar,
|
ikus
entzunezko komunikazioa ikasitako bi ahizpa gazte, dira Hitzetik Hortzeraren fitxaje berriak. Donostiarrak sortzez eta itziartarrak bihotzez, aspalditik dira bertsozaleak.
|
|
Ikasleen% 61,7k
|
ikus
entzunezko komunikazioari buruzko formazioren bat jaso du. Gehiengoak tailer edo hitzaldien bidez ikasi du zerbait(% 46,6k) eta gutxiengoak ikasgairen bat egin du eskolan(% 15,1ek).
|
|
Ikasleen% 38k ez du inolako heziketarik jaso. Beraz, gehiengoak formazioren bat jaso du
|
ikus
entzunezko komunikazioari buruz, baina hezkuntza formaletik kanpo (auzoan, gazte elkarteetan, udalek antolatu ekintzetan, eta bar). Emaitzak ikusita, bistan da eskolak era antolatuagoan esku hartu lukeela pertsonaren garapen integralerako oinarrizkotzat jotzen diren gaitasunekin erlazionatutako ikus entzunezko komunikaziorako gaitasuna nerabe eta gazteengan garatzeko prozesuan (Eurydice, 2002; Europako Parlamentua, 2006).
|
|
Beraz, gehiengoak formazioren bat jaso du ikus entzunezko komunikazioari buruz, baina hezkuntza formaletik kanpo (auzoan, gazte elkarteetan, udalek antolatu ekintzetan, eta bar). Emaitzak ikusita, bistan da eskolak era antolatuagoan esku hartu lukeela pertsonaren garapen integralerako oinarrizkotzat jotzen diren gaitasunekin erlazionatutako
|
ikus
entzunezko komunikaziorako gaitasuna nerabe eta gazteengan garatzeko prozesuan (Eurydice, 2002; Europako Parlamentua, 2006).
|
|
Ondoko ataletan, ikerketa kuantitatiboaren eta kualitatiboaren emaitzak
|
ikus
entzunezko komunikaziorako gaitasunak barne hartzen dituen sei eremu edo dimentsioen arabera antolatu dira. Era horretan, alderatu ahal izan dira metodologia batekin zein bestearekin lortu diren datuak, ikuspegi zabalagoa eraikitzeko aukera eman dezaten.
|
|
|
Ikus
entzunezko komunikazioari buruzko aldez aurreko formazioak ez du taldeen arteko desberdintasun nabarmenik eragin (9 taula). Datu honek agerian uzten du ekoizpen eta programazio prozesuei buruz jasotako formazioa oso eskasa izan dela, baita ikasgairen bat ikasi dutenen artean ere.
|
|
Enrike Landeta Txurdinaga Behekoa institutuko euskara irakaslea eta
|
ikus
entzunezko komunikazio tailerraren arduraduna da. Argazkiaren mundua betidanik izan du gustukoa.
|
|
Gazteagoekin egin dugun bezala,
|
ikus
entzunezko komunikaziorako gaitasunak neurtzeko bigarren landa lan honetan ere, inkesta eta eztabaida taldea konbinatu ditugu herritarren gaitasunak neurtzeko, helduen gaitasun horiek neurtzeko. Halere, nerabeekin eta gazteekin egindako ikerketarekin konparatuz gero, helduekin egindako honek badauzka bere ñabardura eta berezitasunak, oinarri oinarrian bertsua bada ere ikerketa sistema eta metodologia.
|
|
Orain deskribatuko dugun inkestaren lehendabiziko emaitza estatistikoek oso agerian utzi dute aldagai aske bitan zeudela
|
ikus
entzunezko komunikazioaren gaineko gaitasunetan ezberdintasun nagusiak: adinean eta ikasketa mailan.
|
|
Inkestaren emaitzek oso argi azaltzen dute zein baxua den
|
ikus
entzunezko komunikazioa ulertzeko eta interpretatzeko gaitasuna Euskal Herriko helduen artean: 100 punturen gainean, 20,6 lortu dituzte batez beste inkestatuek.
|
|
19 adin tarte horrek unibertsitate ikasketen garaiarekin bat egiten duela ikusita, ondoriozta daiteke ezen garapen pertsonalaz gain, goi mailako ikasketak burutzea ere lagungarri gerta daitekeela
|
ikus
entzunezko komunikaziorako gaitasuna garatzeko prozesuan.
|
|
Har dezagun orain mendeko aldagai moduan definitu duguna. Atalka aztertuta, ikusi dugu honetan ere gutxiegiko kalifikazio nabarmena lortu dutela Euskal Herriko helduek
|
ikus
entzunezko komunikaziorako gaitasunaren dimentsio bakoitzean.
|
|
ikasturtean, inkesta bi egin ditugu Euskal Herrian, nerabe gazteek eta adinez nagusi direnek
|
ikus
entzunezko komunikazio teknologiekin dituzten harremanak neurtzeko eta euskal herritarrek duten alfabetizazio gradua analizatzeko, betiere ikus entzunezko produktuen alorrean ainguraturik jakin mina. Horiek deskribatuko dira liburu honetan.
|
|
Hutsunez eta etenez betea ikusten dugu gure harremana
|
ikus
entzunezko komunikazioarekin. Komunikazioaren eta informazioaren teknologiekin ditugun harremanak bereziak dira oso:
|
|
Euskal Herriko helduak informazio eta komunikazio teknologien zurrunbiloan deitutako atala da hurrengoa. Hemen analizatzen dira helduen azturak, jarrerak eta konpromisoak
|
ikus
entzunezko komunikazioarekiko.
|
|
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
|
Ikus
entzunezko Komunikazioa eta
|
|
|
Ikus
entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea Publizitatea
|
|
|
Ikus
entzunezko komunikazioaren lengoaiak (komunikatzeko sistemak eta arauak, narrazio bideak eta argudio bideak?) ulertzen ote ditugun da egileon arduraren parte bat, alegia: gaitasunik ba ote dugun jasotzen ditugun mezuak ulertzeko, eta gure bizitzan aplikatu eta erabiltzeko.
|
|
|
Ikus
entzunezko komunikazioaren gaitasunari buruzko gure ardura askotarikoaren baitan bada, izan, hirugarren ardatz bat: ezagunak ote zaizkigun komunikazio mota horietako aztura profesionalak.
|
|
ezagunak ote zaizkigun komunikazio mota horietako aztura profesionalak. Esan nahi baita ezen
|
ikus
entzunezko komunikazioaren atal garrantzitsu bat profesionalen esku dagoela, eta, ba ote dakigun jarduera profesional horiek informazioa eta eduki sinbolikoak nola mugatu eta transformatzen dituzten.
|
|
Gure hipotesi nagusia da ahula dela
|
ikus
entzunezko komunikazioaren gaineko gaitasuna gure gazteen artean. Irudiaren gainean, lilura burugabe eta arin moduko bat bizi du gazteak, gogoetazko analisietatik urrun.
|
|
Teknologiaren gaineko ezaupidea eta gaitasuna.
|
Ikus
entzunezko komunikazioa bideragarri egiten duten erreminten funtzionamendu teorikoaren inguruko ezagupena, mezuak nola lantzen diren ulertu ahal izateko; erreminta sinpleak erabiltzeko gaitasuna, ikus entzunezkoen eremuan eraginkortasunez komunikatu ahal izateko.
|
|
Ikus entzunezko alfabetizazioak interes handia pizten du eskola komunitatean.
|
Ikus
entzunezko komunikazioaren inguruan premia ugari sumatzen dira eskolako sektore guztietan. Aldi berean, esparru guztietan ere, irizpide falta nabarmena da.
|
|
|
Ikus
entzunezko komunikazioaren ikuspuntu teknizista nagusi da eskola komunitatean. Gurasoen artean, gainera, ezagutza falta agerikoa da.
|
|
Kalitatezko hezkuntza sistema batek aintzakotzat hartu luke ziberespazioa eta eskola umeak lurralde digital horretan aritzeko prestatu lituzke. Modu eraginkor eta argi batean diseinatu behar da
|
ikus
entzunezko komunikazioaren irakaskuntzak hezkuntza sisteman eduki behar duen tokia.
|
|
Beti ere, lan tresna moduan.
|
Ikus
entzunezko komunikazioa landu eta gaitasun kritikoak eskuratzeko adibide gisa.
|
|
|
Ikus
entzunezko komunikaziorako gaitasunari dagokionez Euskal Herrian eskolatutako nerabeek eta gazteek erakutsi duten maila izugarri apal horrek agerian uzten du formazio defizita. Hezikomunikazioarekin (Heziketa komunikazioan) eta bereziki ikus entzunezko komunikazioarekin erlazionatutako ikasgai edo zeharkako estrategia metodologiko eraginkorra derrigorrezko curriculumetan txertaturik ez egotearen ondorio zuzena dirudi.
|
|
Ikus entzunezko komunikaziorako gaitasunari dagokionez Euskal Herrian eskolatutako nerabeek eta gazteek erakutsi duten maila izugarri apal horrek agerian uzten du formazio defizita. Hezikomunikazioarekin (Heziketa komunikazioan) eta bereziki
|
ikus
entzunezko komunikazioarekin erlazionatutako ikasgai edo zeharkako estrategia metodologiko eraginkorra derrigorrezko curriculumetan txertaturik ez egotearen ondorio zuzena dirudi.
|
|
Euskal gazteriaren goi mailako ekipamendu teknologikoa (Basterretxea et al., 2006) ez dator bat
|
ikus
entzunezko komunikazioan duten gaitasun maila baxuarekin. Ondoriozta daiteke informazio eta komunikazioaren teknologiekin duten harremanak ez duela gainditzen prozedurazko edukien eremua; hau da, tresna anitz erabiltzen dituzte baina oso ongi jakin gabe zergatik eta zertarako.
|
|
Hala ere, informazioaren eta komunikazioaren teknologien zurrunbiloaren baitan, kontsumo kritikoaren antipodetan dago Euskal Herriko helduen
|
ikus
entzunezko komunikazioaren gaineko gaitasun maila: hutsune nabarmenak daude ikus entzunezko lengoaiaren ulermen gaitasunetan, teknologien erabileran, ekoizpen eta errezepzio prozesuen ezagueran, ikus entzunezkoen balio estetikoen azterketan, eta ikus entzunezko hedabideek eta komunikabideek transmititzen dituzten ideologia zantzuen balorazioan.
|
|
Halere,
|
ikus
entzunezko komunikazioaren produktuak aztertu eta baloratzeko orduan, ez da kolektibo hori prestatuena, gazte helduena baizik (19 bitartekoena). Adin ezpal horretako jendearengan aurkitu dugu euskal populazio prestatuena kontsumitzen duena deskribatzeko eta epaitzeko orduan.
|
|
Aurreko prestakuntza, berriz, kaltegarria omen. Berriro ere ondoriozta daiteke jasotako formazioak ez duela kontuan izan
|
ikus
entzunezko komunikaziorako gaitasunaren azken dimentsioa, alegia, ez duela produktuen ezaugarri estetikoak aztertzeko eta balioesteko egoera didaktikorik eskaini.
|
|
Marta Pérez Yarza.
|
Ikus
entzunezko Komunikazioan doktorea. Filologia Ingelesean lizentziaduna.
|
|
Enrike Landeta. Txurdinaga Behekoa institutu publikoko euskara irakaslea eta
|
ikus
entzunezko komunikazio tailerraren arduraduna. Elkarrizketa 2009ko otsailaren 16an egin zen, institutuan bertan.
|
|
Ordutik aurrera, irakasgai honek beste bultzada bat hartu zuen.
|
Ikus
entzunezko komunikazioa izeneko hautazko bezala eskaini zen DBHko 3 eta 4 mailan. Ikasleen erantzuna oso ona izan zen.
|
|
Ikerketa kuantitatiboa gidatzeko hiru izan ziren planteatutako helburu nagusiak. Lehenbizi, ebaluatu behar zen
|
ikus
entzunezko komunikaziorako gaitasuna. Ondoren, aztertu nahi genuen ea desberdintasunik zegoen taldeen artean ikasketa maila, sexu eta ikus entzunezkoetan aldez aurretik jasotako prestakuntzaren arabera.
|
|
|
Ikus
entzunezko Komunikazioan lizentziatua, EHU/ UPV, Leioa
|