Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 833

2015
‎Oi, hau tamala! Oi, hau itsumena, aurki ezin daitekeen lekuan haren bila ibiltzea ! Erruki zaitez, ene Kreatzailea, zeure kreatura hauetaz.
‎Oi Jauna, zure bideak bai leunak! Baina nor ibil daiteke beldurrik gabe. Zure zerbitzuan jardun gabe egongo ote naizen beldur naiz, eta zure zerbitzura noanean, ez dut aurkitzen asetzen nauenik ezer, zor dudanetik zerbait ordaintzeko.
‎Zer egingo dut, ene Jauna? Oi, zein berandu piztu diren nire desirak eta zein goiz ibili zaren Zu, Jauna, ni irabazi nahiez eta dei eginez, oso osoan Zuri emana bizi nendin! Beharbada, Jauna, utzi ote duzu bertan behera pertsona errukarririk, edota alde eragin ote diozu eskale gaixoari Zugana hurbildu nahi zuenean?
‎12 Ni halaxe nago, arima hona iristean liluramendu guztiak kentzen zaizkiola ikusirik, behin edo behin izan ezik, (hemen kentzea zentzumenak galtzeari esaten zaio), eta orduan ez da izaten gainezkaldi eta espirituaren hegaldi haiekin, eta oso gutxitan izaten dira eta haietan ere ia inoiz ez jendaurrean lehen bezala, oso ohikoa baitzen; ezta ez diote gogoa pizten, lehen bezala, ikusten dituen deboziozko abagune handiek, deboziozko irudi bat ikusteak, sermoi bat entzuteak, ia entzutea ere ez zena? edota musika entzuteak; tximeletatxo gaixoa hain lehia biziz zebilen , non edozein gauzak izutzen baitzuen eta hegaldarazten. Orain, bere atsedena aurkitu duelako, edota arimak egoitza honetan asko ikusi duelako, ez da batere izutzen, edota ez dagoelako lehen egon ohi zen bakardadean, halako lagunaz gozatzen baita; azken batean, ahizpak, ez dakit zergatik izango den, baina, Jauna egoitza honetan dagoena erakusten hasten deneko eta arima bertan sartzen dueneko, kendu egiten zaio lehenago oso nekagarri zitzaion ahultasun handi hau, eta lehenago ez zen kentzen.
‎14 Baina zer sentituko ote dute arima hauek, hain on handirik gabe gera daitezkeela ikustean? Honek kontu handiagoz ibiltzera eta beren ahuleziatik indarrak ateratzera eramaten ditu, beren erruz, Jainkoari poz emateko ager dakiekeen ezer egin gabe ez uzteko. Zenbat eta mesede gehiago jaso Haren Maiestateagandik, orduan eta uzkurrago eta beldurtiago daude beren buruaz.
‎dagokien guztian haren errukian jarriz uste osoa. Batzuetan, hartzen dituzten mesede ugariek uzkurrago ibiltzera daramatza, zama handiegiaz doan ontzia hondora joan ohi denez, beraiei ere hori gertatuko ez ote zaien beldurrez.
‎Gure Jaunak arimari hain mesede handiak eginez zer nahi duen adieraziz amaitzen du, eta nola den beharrezkoa Marta eta Maria batera ibiltzea .
‎5 Beti ikusi izan dugu Kristo gure Jaunagandik hurbilen ibili zirenak izan zirela nekerik handienak eraman zituztenak: begira diezaiegun haren Ama goresgarriak eta apostolu goresgarriek eraman zituztenei.
‎12 Hau lortzen saia gaitezela nahi dut nik, ene ahizpak, eta ez gozatzeko, indar hauek zerbitzurako izan ditzagun baizik: otoitzerako gogoa izan dezagula eta otoitzari emanak egon gaitezela; ez dezagula nahi izan inoiz ibili gabeko bidetik joaterik, ustekabean gal ez gaitezen; eta oso berria litzateke Jainkoaren mesede hauek Hura eta santuak joan ziren bidetik ez baina beste bide batetik lortzea pentsatzea; ez dakigula burutik pasatu ere egin halakorik; sinets iezadazue, Martak eta Mariak elkarrekin ibili behar dutela Jaunari ostatu emateko eta beti beraiekin izateko, eta ez harrera txarra egin, jaten eman gabe utziz... Nola tratatuko zuen Mariak, beti haren oinetan egonez, bere ahizpak lagundu ez balio?
‎12 Hau lortzen saia gaitezela nahi dut nik, ene ahizpak, eta ez gozatzeko, indar hauek zerbitzurako izan ditzagun baizik: otoitzerako gogoa izan dezagula eta otoitzari emanak egon gaitezela; ez dezagula nahi izan inoiz ibili gabeko bidetik joaterik, ustekabean gal ez gaitezen; eta oso berria litzateke Jainkoaren mesede hauek Hura eta santuak joan ziren bidetik ez baina beste bide batetik lortzea pentsatzea; ez dakigula burutik pasatu ere egin halakorik; sinets iezadazue, Martak eta Mariak elkarrekin ibili behar dutela Jaunari ostatu emateko eta beti beraiekin izateko, eta ez harrera txarra egin, jaten eman gabe utziz. Nola tratatuko zuen Mariak, beti haren oinetan egonez, bere ahizpak lagundu ez balio?
‎Gozotasunak, ordea, goi isurizko esperientziak dira, ez lortuak ezta berezko esperientzien antzekoak ere. . Barreiatu hitzak une hartako gogoetaren haritik irtetea esan nahi du, pentsamendua eta irudimena batetik bestera ibiltzea .
‎Garai hartako medizina eta filosofiaren teorietan oinarria izanik, herri mailan zebilen ustea. Berak F. Osunaren Tercer Abecedario, 17 tratatuko 4 kapituluan irakur zezakeen.
‎4 Egia da, ene ahizpak, hau idatziz noala besterik gabe, txunditurik nagoela, Errege eta Enperadore handi honen ahalmen handia nola agertzen den hemen ikustean; zer ez ote du izango hortik igarotzen denak! Nik uste dut, arima hauei bezala, Haren Maiestatea agertuko balitzaie munduan guztiz galdurik dabiltzanei , ez liratekeela ausartuko Hura iraintzen, maitasunagatik ez bada beldurragatik. Oi, bai behartuak daudela indar guztiekin Jaun hau ez sumintzen saiatzera hain goitiko bidez abisuak jaso dituztenak!
‎5 Honetarako ere adore handia behar da, asko koldartzen duen gauza delako; eta gure Jaunak adorea eman ezik, beti ibiliko litzateke nahigabe handiaz; izan ere, Haren Maiestateak beragatik egiten duenari begiratuz eta bere buruari begiratzera etorriz, beharturik dagoenerako zein gutxi zerbitzatzen duen, eta egiten duen gutxi hori ere hutsegitez, hausturaz eta nagikeriaz beterik, egintzaren bat, egiten badu, zenbaterainoko inperfekzioz egiten duen ez gogoratzearren, nahiago du ahazten saiatzea eta bere bekatuak gogora...
‎Guztia zaio nekagarri han dagoen bitartean; bakarrik dagoenean kontsolatzen da pixka bat, baina laster etortzen zaio pena hori, eta hura gabe, ezin da moldatu. Azken batean, tximeletatxo honek ezin du iraungo duen pausalekurik aurkitu; alderantziz, arima maiteminez samur samur dabilenez gero , su horri indar emateko aukerarik txikienak darama hegan egitera; eta, beraz, egoitza honetan liluramenduak etengabeak dira, eta jendaurrean bada ere, ez dago horiek saihesteko erremediorik, eta berehala datoz jazarpen eta gaizki esateak, eta berak beldurrik gabe egon nahi badu ere, ez diote uzten, pertsona asko baitira beldurra sartzen diotenak, batez ere aitor entzuleak.
‎2 Eta, batetik, arimaren barruan ziurtasun handia duela badirudi ere, batez ere Jainkoarekin bakarrean dagoenean, bestetik oso nahigabeturik dabil ; izan ere, berak bihotz bihotzez maite duena iraintzeko deabruak engainatuko ote duen beldur da, gaizki esateek ez baitiote nahigabe handirik ematen, gehiago egin ahal balu bezala aitor entzuleak estutzen duenean izan ezik. Guztiei bere alde otoitz egin dezatela eske eta eske ari da eta Haren Maiestateari beste bide batetik eraman dezala erreguka, bide hori oso arriskutsua dela eta hala egiteko esaten diotelako; hala ere, bide horretan on handia aurkitu duenez gero, eta zerura daraman bidez hauxe dela irakurri, entzun eta Jainkoaren aginduetatik dakienez gero, nahita ere, ezin du alde batera utzi desira hori, eta Jainkoaren eskuetan uzten du bere burua.
‎Berak daki inork baino hobeki zer komeni zaigun. Eta horrela, bake bakean ibiliko gara eta deabruak ez du izango hainbesteko lekurik guri amarruak egiteko.
‎13 Haren Maiestateak nahi beza otoitz era hau guri askotan ematea, hain ziurra eta onura handikoa delako; guk ez dugu hura lortzerik, naturaz gaindikoa baita guztiz; eta egun osoan irautea gertatzen da, eta arima asko edan duen baten antzera dabil , baina ez zentzumenak galdurik izateraino; edota malenkoniadun baten antzera, baina ez zentzua guztiz galdurik; hala ere, irudimenean jarri zaion gauza batetik ez da irteten, ezta ez dago hartatik aterako duenik ere.
‎gure Jaunak bide horietatik eramaten duela, eta hasieretatik aurrera egin ondoren, hobe dela jainkotasunaren gauzetan aritzea eta gorputzezkoetatik ihes egitea, niri ez didate aitorraraziko bide ona denik. Baliteke ni oker egotea eta guztiok gauza bera esatea; hala ere deabruak hortik engainatu nahi izan ninduela ikusi dut, eta hain nago eskarmentua hartua, non, askotan esan badut ere, berriro hemen zuei esatea erabaki baitut, horretan arreta handiz ibil zaitezten; eta begira, kontrakoa esan diezazuenari ez sinesteko esatera ausartzen naiz. Eta beste lekuan egin nuen baino argiago aditzera ematen saiatuko naiz; izan ere, beharbada norbaitek honetaz idatzi badu, berak esan zuen bezala, luze eta zehatz azaltzea egoki litzateke; eta handi handika esateak hainbeste ulertzen ez dugunoi kalte handia egin diezaguke.
‎Beraz, esanda dagoen sua borondatean pizturik ez dagoenean eta Jainkoaren presentzia ere sentitzen ez denean, bilatu beharra dugu; hauxe da, izan ere, Haren Maiestateak nahi duena, Kantarik Ederreneko Emazteak egiten zuenez, eta galde diezaiegula kreaturei nork egin zituen, san Agustinek, uste dut, bere Meditazioetan edo Aitorkizunetan dioenez?, eta ez gaitezela ergelen antzera egon denbora galtzen behin eman zitzaigunaren zain egotearren, hasieretan Jaunak urtebetean eta urte askoan ere ez ematea gerta baitateke; Haren Maiestateak daki zergatik; guk ez dugu jakin nahi izan behar, eta ez dago zertan jakinik ere. Bada, Jainkoari nola poza eman aginduen eta aholkuen bidez badakigunez gero, ibil gaitezen honetan arretaz, eta haren bizitza eta heriotza eta zenbat zor diogun gogoan erabiltzean; gainerakoa betor Jaunak nahi dezanean.
‎bare bare geratzen da guztia, eta arima hau egia handi handietan hain ongi eskolatua, non ez baitu beste maisurik behar; egiazko jakinduriak beraren nekerik gabe kendu dio moztasuna, eta aldi batean mesede hau Jainkoarena delako ziurtasunaz irauten du, eta kontrakoa esan eta esan egingo baliote ere, une hartan liokete engainurik egon daitekeelako beldurrik sartu. Gero, aitor entzuleak sartzen dionean, Jainkoak utzi egiten du zalantzan ibil dadin bere bekatuengatik halakorik gerta daitekeelakoan; baina ez sinetsiz,, beste gauza batzuei buruz esan dudanez, fedeko gauzetako tentaldi antzera baizik; izan ere, deabruak zalaparta sor dezake, baina ez arimak hartan sendo egoteari utzi; alderantziz:
‎11 Aitor entzuleek hau ikusi ezin dutenez gero eta, beharbada, Jainkoak mesede hau egiten dionari esaten ere ez dakitenez gero, beldur dira eta arrazoiz, gainera. Eta horrela, kontuz ibili beharra dago, agerkari hauek zer fruitu ematen duten ikusteko denbora hartuz, eta ariman nolako apaltasuna eta bertutezko sendotasuna uzten duten apurka apurka aztertuz; izan ere, deabruarena bada, laster utziko du seinalea eta milaka gezurretan harrapatuko dute. Aitor entzuleak esperientziarik badu eta gauza hauetatik igaro bada, denbora gutxi du hori ezagutzeko, kontatzean berehala ikusiko baitu Jainkoa, edo irudimena, edota deabrua den, batez ere Haren Maiestateak espirituak ezagutzeko dohaina eman badio; eta hori eta letrak baditu, esperientziarik ez badu ere, oso ongi ezagutuko du.
‎12 Behar beharrezkoa dena, ene ahizpak, aitor entzulearekin lau lau eta egiaz ibiltzea da, ez diot bekatuak esatean soilik, hori argi baitago, otoitzaren berri ematean baizik; izan ere, hori egin ezean, ez dut ziurtatzen ongi zoaztenik, ezta irakasten dizuena Jainkoa denik ere; oso maite du Jaunak bere ordezkoari Berari bezain argi eta egiaz hitz egitea, honek arimaren pentsamendu guztiak, eta areago egintzak, txikienak badira ere, ezagut ditzala nahi izanez. Eta horrela jokaturik, ez zaitezte ibil asaldaturik ezta ezinegonik ere, Jainkoarena ez bada ere, apaltasuna eta kontzientzia ona baduzue, ez duzuelako kalterik izango; izan ere, Haren Maiestateak badaki txarretik ona ateratzen, eta deabruak galdu nahi zintuzten bidetik, gehiago irabaziko duzue.
‎12 Behar beharrezkoa dena, ene ahizpak, aitor entzulearekin lau lau eta egiaz ibiltzea da, ez diot bekatuak esatean soilik, hori argi baitago, otoitzaren berri ematean baizik; izan ere, hori egin ezean, ez dut ziurtatzen ongi zoaztenik, ezta irakasten dizuena Jainkoa denik ere; oso maite du Jaunak bere ordezkoari Berari bezain argi eta egiaz hitz egitea, honek arimaren pentsamendu guztiak, eta areago egintzak, txikienak badira ere, ezagut ditzala nahi izanez. Eta horrela jokaturik, ez zaitezte ibil asaldaturik ezta ezinegonik ere, Jainkoarena ez bada ere, apaltasuna eta kontzientzia ona baduzue, ez duzuelako kalterik izango; izan ere, Haren Maiestateak badaki txarretik ona ateratzen, eta deabruak galdu nahi zintuzten bidetik, gehiago irabaziko duzue. Hainbeste on egiten dizuela pentsatuz, Hari hobeki poz ematen eta haren irudia beti oroimenean izaten saiatuko zarete; jakintsu handi batek zioenez deabrua pintore on ona da, eta Jaunaren irudi bat oso bizi agertuko balio, ez liokeela horrek minik emango, alderantziz baizik:
‎13 Oso gaizki zeritzan batzuek aholkatzen dutenari, puiesak eman ditzatela horrelako ikuskariren bat ikustean; izan ere, hark zioen, gure Erregea nonahi pintaturik ikusten dugula ere, gurtu egin behar dugula; eta zuzen zebilela uste dut, hemen ere mingarri gertatuko litzatekeelako: pertsona batek jakingo balu berak maite duen beste batek halako gaitzespenak egiten dizkiola bere erretratuari, ez litzaioke atsegin izango.
‎Bada, ez ote da arrazoi handiagoa gurutze bat edota gure Enperadorearen edozein erretratu ikus dezagunean begirunea agertzeko? Hau beste leku batean idatzi badut ere, hemen jartzea nahi izan dut, erremedio hau agindu zioten pertsona bat samindurik zebilela ikusi nuelako. Ez dakit nork asmatu zuen, obeditu baino besterik ezin duenari halako oinazea emateko bidea, aitor entzuleak hau egin ezik galdurik ibiliko dela uste izanik, aholku hau ematean; nire iritzia, berriz, hau da:
‎Hau beste leku batean idatzi badut ere, hemen jartzea nahi izan dut, erremedio hau agindu zioten pertsona bat samindurik zebilela ikusi nuelako. Ez dakit nork asmatu zuen, obeditu baino besterik ezin duenari halako oinazea emateko bidea, aitor entzuleak hau egin ezik galdurik ibiliko dela uste izanik, aholku hau ematean; nire iritzia, berriz, hau da: hori aholkatu arren, arrazoi hau agertzeko hari apaltasunez eta ez hartzeko aholkua.
‎1 Era askotara komunikatzen da Jauna arimarekin agerkari hauetan; batzuetan, arima samindurik dagoenean; beste batzuetan, neke handiren bat gainera etorri behar zaionean; beste batzuetan, Haren Maiestateak harekin batera atsegin hartzea eta hari atsegin ematea nahi duenean. Ez dago bakoitzaren zehaztapen gehiagoeman beharrik, bide honetan dauden diferentzietako bakoitza, nik ulertzen dudan heinean, aditzera ematea baita asmoa, ene ahizpak, uler dezazuen nolakoak diren eta nolako ondorioak uzten dituzten; irudipen bakoitza ikuskaria delakoan egon ez zaitezten, eta egiaz ikuskaria denean, litekeena dela kontuan hartuz, asaldaturik ibil ez zaitezten ezta nahigabeturik ere, deabruak asko irabazten baitu eta atsegin handia hartzen baitu arima bat nahigabeturik eta ezinegonik ikusten duenean, oso osoan maitatzeari eta Jainkoa goresteari emanda egoteko eragozpen dela ikusten duelako.
‎6 Nik kasu honetan gehiago aditzera ematea nahiko nuke, baina ezin esan daiteke. Hemendik atera dezagun, ahizpak, gure Jainko eta Senarrarekin zer edo zertan bat etor gaitezen, beti beti eta bihotzez saiatu behar dugula egia honetan ibiltzen . Ez diot gezurrik ez esateko soilik, Jainkoari eskerrak, horretan etxe hauetan ezergatik ere ez esateko kontu handia duzuela ikusten baitut; diodana da, ibil gaitezela egian Jainkoaren eta jendearen aurrean ahal dugun era guztietan, batez ere izatez garen baino hobetzat ez gaitzatela har nahi izanez, eta geure egintzetan Jainkoari berea eta geure buruari geurea emanez, eta gauza guztietatik egia ateratzen saiatuz; eta horrela, gutxitzat izango dugu mundu hau, gezurra eta faltsua besterik ez baita, eta, beraz, gutxi irauten duena.
‎Hemendik atera dezagun, ahizpak, gure Jainko eta Senarrarekin zer edo zertan bat etor gaitezen, beti beti eta bihotzez saiatu behar dugula egia honetan ibiltzen. Ez diot gezurrik ez esateko soilik, Jainkoari eskerrak, horretan etxe hauetan ezergatik ere ez esateko kontu handia duzuela ikusten baitut; diodana da, ibil gaitezela egian Jainkoaren eta jendearen aurrean ahal dugun era guztietan, batez ere izatez garen baino hobetzat ez gaitzatela har nahi izanez, eta geure egintzetan Jainkoari berea eta geure buruari geurea emanez, eta gauza guztietatik egia ateratzen saiatuz; eta horrela, gutxitzat izango dugu mundu hau, gezurra eta faltsua besterik ez baita, eta, beraz, gutxi irauten duena.
‎hau: Jainkoa Egia gorena delako dela hori, eta apaltasuna egian ibiltzea da; egia handia da geurez ez dugula ezer onik, miseria eta ezerez izatea baizik; eta hau ulertzen ez duena, gezurrean dabil. Zenbat eta hobeki ulertu hau, Egia gorenaren gogokoagoa izango da, egian dabilelako.
‎hau: Jainkoa Egia gorena delako dela hori, eta apaltasuna egian ibiltzea da; egia handia da geurez ez dugula ezer onik, miseria eta ezerez izatea baizik; eta hau ulertzen ez duena, gezurrean dabil . Zenbat eta hobeki ulertu hau, Egia gorenaren gogokoagoa izango da, egian dabilelako.
‎Jainkoa Egia gorena delako dela hori, eta apaltasuna egian ibiltzea da; egia handia da geurez ez dugula ezer onik, miseria eta ezerez izatea baizik; eta hau ulertzen ez duena, gezurrean dabil. Zenbat eta hobeki ulertu hau, Egia gorenaren gogokoagoa izango da, egian dabilelako . Jainkoak nahi beza, ahizpak, gu sekula ez irtetea geure buruaren ezagutzatik, amen.
‎Hemen ikusiko duzue, ene ahizpak, zuzen nenbilen ala ez adore handia behar dela esatean eta Jauna zuzen ibiliko dela, gauza hauek eskatzen dizkiozuenean, Zebedeoren semeei erantzun ziena esatean: kaliza edateko gai ote ziren.
‎Hemen ikusiko duzue, ene ahizpak, zuzen nenbilen ala ez adore handia behar dela esatean eta Jauna zuzen ibiliko dela, gauza hauek eskatzen dizkiozuenean, Zebedeoren semeei erantzun ziena esatean: kaliza edateko gai ote ziren.
‎8 Esandakotik uste izango duzue ez dela bere senean egongo, bere baitan murgildua baizik, eta horrela, ez duela ezer ulertu ahal izango. ...kiona, eta beste egitekorik ez duenean, lagun atsegin harekin geratzen da; eta arimak Jainkoari huts egin ezik, Jainkoak ez dio sekula huts egingo eta, nire iritziz, bere presentzia ageri agerian ezagutaraziko du; eta konfiantza handia du Jainkoak ez duela bertan behera utziko, mesede hau egin dionez gero, ez diola berau galtzen utziko; eta horrela pentsa daiteke, bera inoiz baino ardura handiagoz badabil ere, Hari ezertan atsekaberik ez ematearren.
‎3 Egia esan, otoitza kentzeko ardura hartu behar da, eta eginahalak egin ditzala halako gauzei jaramonik ez egiten; deabrua gaixo dauden arima hauetaz baliatzen delako, beraren kalterako ez bada, besteenerako; beraz, nahiz gaixoak nahiz osasuntsuak izan, gauza hauetan beldurrez ibili beharra dago, espiritua ulertuz joan arte. Eta hasieretan hoberena beti da desegitea; izan ere, Jainkoarena bada, laguntza handiagoa da aurrera egiteko, eta, gainera, probatua denean hazi egiten da.
‎...enak, hau da, gizakiei entzuten dizkiegunak ahanzten direnez; gizaki horiek oso serioak eta jakintsuak izan arren, haien hitzak ez ditugu izaten hain grabatuak oroimenean, eta etorkizuneko gauzak direnean ere ez ditugu sinesten beste hauek bezala; ziurtasun handi handia geratzen delako; noizbait, erabat ezinezkoak diruditen gauzetan, dudaren bat etorri eta hala ote den ez ote den adimena zalantzan ibili arren , ariman bertan ezin etsizko ziurtasuna dago; eta hori, baita gauzak berak ulertu dituen bidetik ez baina kontrakotik doazenean ere, eta urteak igaro arren, ez zaio burutik kentzen Jainkoak gizakiek ulertzen ez dituzten beste bitarteko batzuk bilatuko ez dituenik, baina azken batean beteko dela; eta halaxe gertatzen da; dena dela, diodanez, sufritu egiten da bide hartan okertze ugari gertatzen dir... Une honetan ez zaio geratzen horrelakorik ezer; are gehiago, bizia emango luke egia harengatik.
‎Izan ere, gauza ziurra da, Jainkoaren espiritua denean, mesedea zenbat eta handiagoa izan, arimak berak txikiagotzat duela bere burua eta gehiago gogoratzen dela bere bekatuez eta ahanzten bere irabaziaz eta haren borondatea eta oroipena Jainkoaren ohorea nahi izatera jarriago dituela; gogoratu ere ez da egiten bere probetxuaz, eta Jainkoaren borondatetik ezertan okertuko den beldurrez ari da, eta ziurtasun handiagoaz ez zituela sekula merezi izan mesede haiek, infernua baizik. Otoitzean izaten dituen gauza guztiek eta mesedeek ondorio hauek dituztenean, ez dadila ibil arima izuturik, Jaunaren errukian uste osoaz baizik, Jauna, izan ere, leiala da eta ez du utziko deabruak engaina dezan, betiere beldurrez ibiltzea ona bada ere.
‎Izan ere, gauza ziurra da, Jainkoaren espiritua denean, mesedea zenbat eta handiagoa izan, arimak berak txikiagotzat duela bere burua eta gehiago gogoratzen dela bere bekatuez eta ahanzten bere irabaziaz eta haren borondatea eta oroipena Jainkoaren ohorea nahi izatera jarriago dituela; gogoratu ere ez da egiten bere probetxuaz, eta Jainkoaren borondatetik ezertan okertuko den beldurrez ari da, eta ziurtasun handiagoaz ez zituela sekula merezi izan mesede haiek, infernua baizik. Otoitzean izaten dituen gauza guztiek eta mesedeek ondorio hauek dituztenean, ez dadila ibil arima izuturik, Jaunaren errukian uste osoaz baizik, Jauna, izan ere, leiala da eta ez du utziko deabruak engaina dezan, betiere beldurrez ibiltzea ona bada ere.
‎15 Nik nuen engainua, nire iritziz, ez zen horrenbesteraino iritsi; Jesu Kristo gure Jaunagan pentsatzea hain atsegin ez izatea ekarri zidan, eta murgiltze hartan sarturik gozotasun haren zain egotea. Eta argi eta garbi ikusi nuen gaizki nindoala; izan ere, gozotasunik beti ezin izan nuenez gero, pentsamendua batetik bestera zebilen , eta arima, uste dut, non pausaturik ez duen hegazti bat bezala hegaka, eta denbora asko alferrik ematen, eta bertuteetan eta otoitzean aurrerapenik egin gabe. Eta ez nuen ulertzen zergatik zen, eta ez nuen ulertu ere egingo, hura egokia zela uste bainuen, harik eta, neure otoitz era Jainkoaren zerbitzari bati agertuz, konturarazi ninduen arte.
‎1 Argiago ikus dezazuen, ahizpak, esan dudana horrela dela eta zenbat eta aurrerago joan arima, hobeki lagun egiten diola Jesus on honek, egoki izango da azaltzea nola, Haren Maiestateak nahi duenean, Berarekin ibiltzea baino besterik ezin dugun, Haren Maiestatea komunikatzen zaigun eta guri digun maitasuna, agerpen batzuekin eta ikuskari hain miragarriekin, erakusten digun era eta moduetan argi ikusten denez; honelako mesederen bat egiten badizue, izuturik ibil ez zaitezten esan nahi dut azken batean hauetakoren bat. Jaunak esaten asma dezadala nahi badu?, biziki gorets dezagun, mesede hori guri egin ez arren, ...
‎...a zenbat eta aurrerago joan arima, hobeki lagun egiten diola Jesus on honek, egoki izango da azaltzea nola, Haren Maiestateak nahi duenean, Berarekin ibiltzea baino besterik ezin dugun, Haren Maiestatea komunikatzen zaigun eta guri digun maitasuna, agerpen batzuekin eta ikuskari hain miragarriekin, erakusten digun era eta moduetan argi ikusten denez; honelako mesederen bat egiten badizue, izuturik ibil ez zaitezten esan nahi dut azken batean hauetakoren bat. Jaunak esaten asma dezadala nahi badu?, biziki gorets dezagun, mesede hori guri egin ez arren, hain handi eta ahaltsua izanik, kreatura batekin horrelako harremana izatea nahi duelako.
‎Honi adimenezko ikuskaria deitzen diote, ez dakit nik zergatik. ...nuen, geroago esango ditudan beste batzuekin, hasiera batean oso nekatua, ezin zuelako ulertu zer zen, ez baitzuen ikusten; eta era hartara agertzen zitzaiona Jesu Kristo gure Jauna zela hain ziur zegoen, non ezin baitzuen zalantzarik izan, hau da, hantxe zegoen ikuskari hura; Jainkoagandikoa ote zen ala ez, hala zela ulertarazteko ondorio handiak berekin batera bazekartzan ere, oraindik beldurrez zebilen , eta berak sekula ere ez zuen entzun adimenezko ikuskariaren izenik, eta halakorik zegoenik ere ez zuen uste; hala ere, argi ulertzen zuen esandako era hartara askotan hitz egiten ziona Jaun hau zela, diodan mesede hau egin zion arte, ez zekielako nork hitz egiten zion, hitzak ulertzen bazituen ere.
‎Eta Haren Maiestatearekin harremanetan jarri nahi zuenean otoitzean, eta baita otoitzean ez zenean ere, hain hurbil zegoela zeritzan, non ezin baitzuen Hari entzun gabe egon; baina hitzak ez zituen ulertzen berak nahi zuenean, orduz kanpo baizik, behar zenean. Bere eskuinaldean zebilela sentitzen zuen, baina ez zentzumen hauen bidez pertsona bat geure ondoan dugula senti dezakegunez; esaten asmatu ezin dugun bestelako bide finago batetik delako; baina ziur ziurra da, bestea bezain ziurra eta askoz ere ziurragoa ere bai; izan ere, hemen irudipena izan daiteke, baina beste honetan ez, irabazi handiekin eta barruko ondorioekin baitator; malenkonia balitz, ez litzateke halakorik iza... Eta gero argi ikusi zen ez zela deabrua, gero eta gehiago aditzera emanez baitzihoan.
‎Eta Haren Maiestatearekin harremanetan jarri nahi zuenean otoitzean, eta baita otoitzean ez zenean ere, hain hurbil zegoela zeritzan, non ezin baitzuen Hari entzun gabe egon; baina hitzak ez zituen ulertzen berak nahi zuenean, orduz kanpo baizik, behar zenean. ...ti dezakegunez; esaten asmatu ezin dugun bestelako bide finago batetik delako; baina ziur ziurra da, bestea bezain ziurra eta askoz ere ziurragoa ere bai; izan ere, hemen irudipena izan daiteke, baina beste honetan ez, irabazi handiekin eta barruko ondorioekin baitator; malenkonia balitz, ez litzateke halakorik izango; ezta deabruak ere ez luke hainbesteko onik ekarriko, eta arima ere ez litzateke ibiliko hain bake handiaz eta Jainkoa pozteko hain desira etengabeaz eta Harengana ez daraman guztia arbuiatzeko gogoaz. Eta gero argi ikusi zen ez zela deabrua, gero eta gehiago aditzera emanez baitzihoan.
‎4 Hala ere, badakit nik une batzuetan beldur handiaz zebilela ; beste batzuetan oso nahasirik, hainbesteko ondasuna nondik etorri zitzaion ez baitzekien. Hura eta ni guztiz bat eginik geunden, eta ez zen ezer gertatzen haren ariman nik jakin gabe, eta horrela, lekuko ona izan naiteke eta sinets diezadakezue honetaz esaten dizuedan guztia.
‎8 Nire ideia finkoa hau da eta hau izango da: arima Jainkoaren mesede hauek uzten dutela hemen esan den moduan dabilenean , Jainkoak noizbait baimena ematen badio deabruari haren gauzetan sartzera ausartzeko, Haren Maiestateak irabaziaz aterako duela, deabrua, berriz, lotsaturik geratuko dela. Horregatik, alabak, norbait bide honetatik balihoa, esan dudanez?
‎Horregatik, alabak, norbait bide honetatik balihoa, esan dudanez? ez ibili izuturik. Ongi da, hala ere, beldur izatea eta arreta handiagoz ibiltzea, eta ez hain fidaturik, hain mesedetuak izanik, arretarik gabe ibil zaitezketelakoan, Jainkoagandikoa ez delako seinalea baita, esanda dauden ondorioekin zeuon burua ikusten ez baduzue.
‎ez ibili izuturik. Ongi da, hala ere, beldur izatea eta arreta handiagoz ibiltzea , eta ez hain fidaturik, hain mesedetuak izanik, arretarik gabe ibil zaitezketelakoan, Jainkoagandikoa ez delako seinalea baita, esanda dauden ondorioekin zeuon burua ikusten ez baduzue. Egoki da hasieretan jakintsu on bati aditzera eman diezaiozuen aitortzapean, haiek baitira argia emango digutenak, edota, pertsona oso espiritual bati, halakorik balego; eta halakoa ez bada, hobe da oso jakintsua dena; bietakoak baleude, jarri harremanetan batarekin eta bestearekin.
‎ez ibili izuturik. Ongi da, hala ere, beldur izatea eta arreta handiagoz ibiltzea, eta ez hain fidaturik, hain mesedetuak izanik, arretarik gabe ibil zaitezketelakoan, Jainkoagandikoa ez delako seinalea baita, esanda dauden ondorioekin zeuon burua ikusten ez baduzue. Egoki da hasieretan jakintsu on bati aditzera eman diezaiozuen aitortzapean, haiek baitira argia emango digutenak, edota, pertsona oso espiritual bati, halakorik balego; eta halakoa ez bada, hobe da oso jakintsua dena; bietakoak baleude, jarri harremanetan batarekin eta bestearekin.
‎Eta irudipena dela esaten badizuete, ez izan batere kezkarik, irudipenak ezin baitio egin ez kalte eta ez on handirik zuen arimari; eska iezaiozue jainkozko Maiestateari, ez dezala onar engainatuak izan zaitezten. Deabrua dela esaten badizuete, gauza zailagoa izango da; baina ez du halakorik esango benetan jakintsua bada, eta aipaturiko ondorioak badaude; baina, esango balu, nik badakit zuekin dabilen Jaunak berak kontsolatuko zaituztela eta ziurtatuko dizuela, eta hari argia emanez joango dela zuei eman diezazuen.
‎Eta, pertsona hauekin tratatu ondoren, baketu dadila eta ez dadila aritu gehiago hartaz parte ematen; batzuetan, beldur izatekorik ezer ez denean ere, deabruak hain kezka handiak sortarazten ditu, non arimari behin esandakoaz pozik ez geratzera eragiten baitio. Batez ere aitor entzulea eskarmentu gutxikoa eta beldurtia denean, eta berberak komunikatzen jardutera bultzatzen badu, airatzera dator oso isilpean egon behar zukeena, eta arima hau pertsegitua eta samindua izatera; izan ere, isilpean dagoela uste duenean, bala bala dabilela konturatzen da, eta hemendik harentzat gauza nekagarriak gertatzen dira, eta Ordenarentzat ere gerta daitezke, garai hauetan gauzak nola dauden kontuan izanik. Beraz, honetan arreta handiz ibili beharra dago, eta prioreei oso kontuan izateko eskatzen diet; [10] eta ez dezala uste izan ahizpa batek halako gauzak dituelako besteak baino hobea denik; Jaunak komeni dela deritzon bidetik eramaten du bakoitza.
‎Batez ere aitor entzulea eskarmentu gutxikoa eta beldurtia denean, eta berberak komunikatzen jardutera bultzatzen badu, airatzera dator oso isilpean egon behar zukeena, eta arima hau pertsegitua eta samindua izatera; izan ere, isilpean dagoela uste duenean, bala bala dabilela konturatzen da, eta hemendik harentzat gauza nekagarriak gertatzen dira, eta Ordenarentzat ere gerta daitezke, garai hauetan gauzak nola dauden kontuan izanik. Beraz, honetan arreta handiz ibili beharra dago, eta prioreei oso kontuan izateko eskatzen diet; [10] eta ez dezala uste izan ahizpa batek halako gauzak dituelako besteak baino hobea denik; Jaunak komeni dela deritzon bidetik eramaten du bakoitza. Hori Jainkoaren zerbitzari handia izaten errazteko da, nork bere buruari lagunduz gero; baina, batzuetan Jaunak ahulenak eramaten ditu bide honetatik.
‎Bada, hemen ere horrela gertatzen da: gure Jaunak arima honi gozotasun handiagoa eman nahi dionean, argi eta garbi erakusten dio bere Gizatasun guztiz santua nahi duen eran, munduan zebilen eran nahiz piztuera ondorengo eran; eta tximista bat bezain arin igarotzen bada ere, irudi guztiz aintzatsu hau hain zizelkatua geratzen da irudimenean, non handik ezin kenduzkotzat baitut harik eta azkengabe hartaz gozatzeko lekuan ikus dezan arte.
‎11 Erregea bere jauregian dago, eta haren erreinuan gerra asko eta gauza penagarri asko dira, baina horregatik ez du alde batera uzten bere lekua; hemen ere gauza bera, gainerako egoitzetan zalaparta ugari izan eta piztia pozoitsuak ibili eta zarata entzun arren, inor ez da sartzen han dagoen lekutik hura kenduko duenik; eta entzuten dituen gauzak ere, nolabaiteko samina ematen badiote ere, ez dira arima asaldatu eta hari bakea kentzekoak, grinak dagoeneko gaindituak daudelako, eta horrela beldur dira han sartzen, otzanago irtengo liratekeelako.
‎– Arretaz ibili beharra dago eta aurrekoek eragiten dituztenak ahaztu gabe,
‎10 Jainkozko Maiestateak, miragarriro lagun eginez, arima gauza goragoetarako prestatu nahi duela dirudi; izan ere, argi dago gauza guztietan ongi lagundua izango dela, perfekzioan aurrera joateko eta, esanda geratu denez, beste mesede batzuk egiten zizkionean noizbait izaten zuen beldurra galtzeko. Eta horrela izan zen, gauza guztietan hobetua ikusten zuen bere burua, eta uste zuen, lan eta zeregin handiak izan arren, bere arimaren muina ez zela sekula ere mugitzen egoitza hartatik; beraz, nolabaiteko zatiketa zela bere ariman uste zuen, eta Jainkoak mesede hau eginda pixka bat geroago, lan handien artean zebilela , hartaz kexu zen, Marta Mariagatik kexu zen bezala, eta batzuetan esan egiten zion hura beti zegoela gozo gozo atseden hartaz gozatzen, bera, ordea, hainbeste lan eta zereginen artean uzten zuela, ez baitzuen nork lagun eginik.
‎Eta ahizpekin ere gauza bera, larria den zerbait denean; eta tentaldia ote den beldurrez kasurik ez egitea, tentaldia bera litzateke. Baina kontu handiz ibili behar da (deabruak atzipetu ez gaitzan) bata bestearekin ez erabiltzeko horrelakorik, deabruak hortik irabazi handia atera dezakeelako eta marmarrean aritzeko ohitura sortu; horretaz onerako izango zaionarekin soilik jardun, esana dudanez. Hemen, Jainkoari eskerrak, ez dago hainbesteko arriskurik, etengabe isiltasuna gordetzen delako; baina beti ere ona da jakinaren gainean egon gaitezen.
‎Hala ere, ez da horregatik nahiago izaten entzuten ez dutenen zoria, azken batean esaten digutena aditzea gauza handia baita. Horrela, hauek entzuten dituzte Jaunak egiten dizkien deiak; izan ere, Haren Maiestatea dagoen tokitik hurbilago sartuz doazenez gero, oso auzo ona da, eta haren errukia eta ontasuna hainbestekoa izanik, oraindik geure denbora pasa eta arazoetan eta atsegin eta munduko iruzurretan gaudela ere, eta are bekatuetan erori eta jaiki gabiltzala (bada, piztia hauek hain pozoitsuak eta zalapartatsuak izanik eta arriskutsua haiekin ibiltzea, harrigarria litzateke haietan estropezu egin eta ez erortzea), hala ere, gure Jaun honek hain estimu handitan du guk Bera maitatzea eta beraren laguntza, non behin eta berriro deitzen baitigu Beragana hurbil gaitezen; eta ahots hau hain gozoa da, non arima gaixoa urtu egiten baita agintzen diona ez egi... gauza neketsuagoa da ez entzunda baino.
‎Hala ere, ez da horregatik nahiago izaten entzuten ez dutenen zoria, azken batean esaten digutena aditzea gauza handia baita. ...tuzte Jaunak egiten dizkien deiak; izan ere, Haren Maiestatea dagoen tokitik hurbilago sartuz doazenez gero, oso auzo ona da, eta haren errukia eta ontasuna hainbestekoa izanik, oraindik geure denbora pasa eta arazoetan eta atsegin eta munduko iruzurretan gaudela ere, eta are bekatuetan erori eta jaiki gabiltzala (bada, piztia hauek hain pozoitsuak eta zalapartatsuak izanik eta arriskutsua haiekin ibiltzea , harrigarria litzateke haietan estropezu egin eta ez erortzea), hala ere, gure Jaun honek hain estimu handitan du guk Bera maitatzea eta beraren laguntza, non behin eta berriro deitzen baitigu Beragana hurbil gaitezen; eta ahots hau hain gozoa da, non arima gaixoa urtu egiten baita agintzen diona ez egitean; eta honela, diodanez, gauza neketsuagoa da ez entzunda baino.
‎batez ere aurrean jartzen zaio beragandik sekula aldentzen ez baita benetako maitatzaile hau, berari lagun egiten, bizia eta izatea ematen. Berehala dator adimena, urte askoan bizi izan arren, adiskide hoberik ezin lor dezakeela aditzera emanez; mundu osoa gezurrez betea dagoela, eta deabruak jartzen dituen gozotasun hauek neke, kezka eta kontraesanez beteak daudela; eta esaten dio ziur egon dadila gaztelu honetatik kanpo ez duela aurkituko ez ziurtasunik eta ez bakerik; utz diezaiola besteren etxeetatik ibiltzeari , berea ondasunez bete betea dagoelako, haietaz gozatu nahi izanez gero; ea nor dagoen bere etxean bezala behar duen guztia aurki dezakeenik, bereziki ostatuz etxean edukirik ondasun guztien jabe egingo lukeena, berak, seme hondatzaileak bezala txerriek jaten dutena janez, galduta ibiltzerik nahi ez badu behintzat.
‎Izan ere, ez dira egoitza hauek mana euria egiten duenekoak; aurrerago daude horiek, guztiak arimak nahi bezalako zaporea duen tokian, hark ez duelako nahi Jainkoak nahi duena baino besterik. Hau ere bada, gero, oraindik milaka oztopo eta inperfekzio artean gaude eta bertuteak oraindik ez dakite ibiltzen , orain dela gutxi jaiotzen hasi baitziren, eta ez gara lotsatzen otoitzean gozotasunak nahi izateaz eta lehortasunen kexu izateaz. Ez dakizuela horrelakorik gerta, ene ahizpak; besarka ezazue zuen Senarrak bere gain eraman zuen gurutzea eta izan gogoan horrek izan behar duela zuen egitekoa; gehien sufri dezakeenak, sufri dezala Harengatik, eta bera izango da ondoen irtengo dena.
‎11 Norbaitek uste dezake, hain gaitz handia bada atzerantz egitea, hobe litzatekeela sekula ere hasi ez izana, gazteluaren kanpoaldean egotea baizik. . Esan nizuen hasieran, eta Jaunak berak ere badio, arrisku artean dabilena bertan galduko dela, eta gaztelu honetara sartzeko atea otoitza dela. Bada, zeruan sartuko garela uste izatea eta geure baitan sartu ez, geure buruak ezagutuz eta geure ezereza eta Jainkoari zer zor diogun kontuan hartuz eta askotan errukia eskatuz, zentzugabekeria da.
‎Haren Maiestateak nahi beza guri ulertaraztea zenbat kosta gatzaizkion eta nola ez den morroia nagusia baino gehiago, eta zer egin behar dugun haren aintzaz gozatzeko, eta honetarako beharrezkoa dugula otoitz egitea, beti tentaldian ibil ez gaitezen.
‎gutxi dugun agertzen du, eta nola komeni den beldurrez ibiltzea .
‎9 Begira itzazue ongi, ene alabak, hemen idatziak doazen gauza batzuk, nahiz eta nahaspilatuak, hobeki azaltzen ez baitakit. Jaunak emango dizue aditzera, lehortasunetatik apaltasuna atera dezazuen eta ez egonezina, hauxe baita deabruak lortu nahi duena; eta sinets ezazue benetan apaltasuna dagoenean, Jainkoak sekula gozotasunik eman ezik ere, bake eta eroapena emango dizkie, beste batzuk gozotasunekin baino ere pozago ibiltzeko eran; askotan, irakurri duzuenez, gozotasunak ahulenei ematen dizkie Jainkoak; hala ere, nik uste dut ez lituzkeela trukatuko lehortasunetan ari direnen sendotasunekin.
‎...uste dut esan dezakedala, egoera honetara iritsi direnetakoak, eta urte askoan, gorputz eta arima, zuzentasun eta egokitasun honetan egon eta bizi izan zirenak, itxura batean behintzat; eta urte haien ondoren, ustez mundua mendean behar luketenak, gutxienez hartaz ongi desengainatuak egon behar luketenak, Haren Maiestateak probatu ez hain gauza handitan, eta hainbesteko egonezin eta bihotz esturaz zebiltzan , non ni ergel eta are beldurtua bainengoen. Haiei aholku ematea alferrikakoa da; izan ere, aspaldidanik bertute bidean saiatzen direnez gero, besteei irakasteko gai direlakoan daude eta nahikoa motibo dutelakoan gauza haiek sentitzeko.
‎4 Pertsona aberats bati, seme alabarik ez duen eta ogasuna nori utzirik ez duenari, ogasun galera gertatzen zaio, baina ez geratzen zaionetik beretzat eta bere etxekoentzat behar duena eta gehiago ere ez izateko eran. Hau, ahora eramateko ogi zatirik ere ez duenaren antzera, egonezinik eta kezkaz balebil , nola eskatuko lioke gure Jaunak Beragatik guztia uzteko. Txiroentzat nahi duelako sentitzen duela sartzen da hemen.
‎6 Beharbada, gaitik irtenda nabilela irudituko zaizue, ene ahizpak, eta ez naizela zuekin ari; izan ere, horrelakorik ez dago hemen, ez dugu ogasunik, ez dugu nahi ere eta ez gabiltza horren atzetik, ezta ez gaitu inork iraintzen ere. –Horregatik konparazioek ez dute adierazten hemen gertatzen dena; baina gerta daitezkeen beste gauza asko ateratzen dira haietatik; ez da komeni izendatzea, ezta ez dago zertan izendaturik ere.
‎6 Beharbada, gaitik irtenda nabilela irudituko zaizue, ene ahizpak, eta ez naizela zuekin ari; izan ere, horrelakorik ez dago hemen, ez dugu ogasunik, ez dugu nahi ere eta ez gabiltza horren atzetik, ezta ez gaitu inork iraintzen ere. –Horregatik konparazioek ez dute adierazten hemen gertatzen dena; baina gerta daitezkeen beste gauza asko ateratzen dira haietatik; ez da komeni izendatzea, ezta ez dago zertan izendaturik ere.
‎Ez izan beren burua hilko duten beldurrik, haien arrazoia oso bere lekuan baitago; maitasuna ez dago oraindik arrazoitik aterarazteko eran; nik nahiago nuke arrazoiaz baliatzea, Jainkoa zerbitzatzeko era honekin ez kontentatzeko, beti pausoz pauso, sekula ez baikara bide honen amaierara iritsiko. Eta gure iritziz beti ibiliz goazenez eta nekatu egiten garenez (bada, sinetsi bide itogarria dela), onik nahikoa izango ez galtzea. Baina, uste duzue, ene alabak, ongi litzatekeela, lurralde batetik bestera joanez, zortzi egunean iritsi ahal izanik urtebetean ostatuetan eta elur eta euri eta bide txarretan ibiltzea?
‎Eta gure iritziz beti ibiliz goazenez eta nekatu egiten garenez (bada, sinetsi bide itogarria dela), onik nahikoa izango ez galtzea. Baina, uste duzue, ene alabak, ongi litzatekeela, lurralde batetik bestera joanez, zortzi egunean iritsi ahal izanik urtebetean ostatuetan eta elur eta euri eta bide txarretan ibiltzea –Ez ote litzateke hobe behingoan egitea?
‎Hau ezinezkoa denez gero, saia gaitezen ene ahizpak, Jaunaren maitasunagatik; utz ditzagun geure arrazoia eta geure beldurrak haren eskuetan; ahantz dezagun berezko ahultasun hau, lan handia eman baitiezaguke horrek. Gorputz hauen ardura har dezatela nagusiek; konpon daitezela; gu ardura gaitezen soilik arin arin ibiltzen Jaun hau ikusteko; erosotasun gutxi edo batere ez badugu ere, osasunaren ardurak engainatu egin gaitzake; zenbat gehiago, horregatik osasun hoberik ez baita izango, nik badakit hori; eta baita badakit kontua ez dela gorputzari dagokiona, hori gutxiena baita; esaten ari naizen bide hau apaltasun handi batez ibiltzekoa da; ulertu baduzue, hemen dagoela uste dut aurrera ez doazenen gaitza; aitzitik,...
‎–beti isiltasunean eta itxaropenean bizi izaten saiatu?, Jaunak bere arimen ardura izango baitu. Gu geu Haren Maiestateari eskatzen zabarkeriaz ez bagabiltza , on handia egingo dugu beraren laguntzaz. Bedeinkatua izan bedi beti betiko.
‎Zugan pentsatzea baino beste jakin beharrekorik ez delakoan gaudenez gero, ez dakigu dakitenei galdetzen ezta zer galdetu behar zaien ere, eta txarra ez dena, ona baizik, hutsegite larria dela uste izaten dugu. Hemendik datoz otoitzari emanda dauden jende askoren nahigabeak eta barruko nekeez kexu izateak, behinik behin letrarik ez duen jende askorenak, eta ilunaldiak datoz eta osasun galtzeak eta baita guztia bertan behera uztea ere, barne mundurik ez dagoela hemen barruan uste dutelako; eta ortziaren mugimendua geldiarazi ezin dugunez, abiada bizia baitabil , era berean ezin dugu geldiarazi geure pentsamendua ere, eta gero harekin batera sartzen ditugu arimaren ahalmen guztiak ere eta galduak garela uste izaten dugu eta alferrik galtzen dugula Jainkoaren aurrean gauden denbora; eta, beharbada, arima oso osoan Berarekin egongo da hur hurreko egoitzetan, pentsamendua, berriz, gaztelu inguruan, milaka piztia anker eta pozoitsuekin sufrituz eta sufrimend... Eta, gehienetan, egonezin eta nekeak geure burua ez ezagutzetik datoz.
‎13 Eta miseria hauek ez diete guztiei niri eman didaten adina nahigabe emango ezta niri bezain gogor erasoko ere, urte askoan kaskarra naizelako, nik neuk neure buruaren mendekua hartu nahi nuela baitzirudien. Eta niretzat hain gauza mingarria izanik, zuentzat ere, beharbada, hala izango delakoan, alde batetik eta bestetik esan eta esan baino besterik ez dut egiten, zuei aditzera eman nahirik nola den halabeharrezkoa, eta ez zaitezten ibil kezkaz eta nahigabez; utz diezaiogun ibiltzen errotako kalaka honi eta eho dezagun geure irina, borondatearen eta adimenaren jarduera eten gabe.
‎13 Eta miseria hauek ez diete guztiei niri eman didaten adina nahigabe emango ezta niri bezain gogor erasoko ere, urte askoan kaskarra naizelako, nik neuk neure buruaren mendekua hartu nahi nuela baitzirudien. Eta niretzat hain gauza mingarria izanik, zuentzat ere, beharbada, hala izango delakoan, alde batetik eta bestetik esan eta esan baino besterik ez dut egiten, zuei aditzera eman nahirik nola den halabeharrezkoa, eta ez zaitezten ibil kezkaz eta nahigabez; utz diezaiogun ibiltzen errotako kalaka honi eta eho dezagun geure irina, borondatearen eta adimenaren jarduera eten gabe.
‎Egoitza hauen amaieran ohar hau jartzen du: . Hemen ikusiko duzue, ene ahizpak, zuzen nenbilen ala ez adore handia behar dela esatean? (VI. Egoitzak 11, 11).
‎Jainkoak bere errukiagatik gorde gaitzala hain gaitz handitik, bizi garen bitartean ez baitago hori baino besterik gaitzaren izen hori merezi lukeenik, betiko gaitzak amaierarik gabekoak dakartzalako. Honetaz ibili behar dugu, ene alabak, beldurrez eta hauxe eskatu behar diogu Jainkoari geure otoitzetan; izan ere, hiria Berak zaintzen ez badu, alferrik lan egingo dugu, huskeria bera baikara.
‎Hau garrantzitsua da, gutxi nahiz asko, otoitza duen edozein arimarentzat; ez dezala baztertu ezta estutu ere. Utz diezaiola egoitza hauetatik ibiltzen , goitik, behetik eta alboetatik, Jainkoak hain duintasun handia eman baitzion; ez dadila agortu luzaro gela bakar batean egoteaz. Oi norbere buruaren ezagutzarako bada!
‎esaten dakidanagatik ulertu egingo didazuela pentsatzea, eta beharbada niretzat izango da soilik. Egin dezagun, zentzumen eta ahalmen hauek (esana dut gaztelu honetako jendea direla, zerbait esaten asmatzearren hartu dudan gaztelukoa), kanpora joan direla eta egunak eta urteak dabiltzala jende arrotzarekin, gaztelu honen onaren etsaiak direnekin; eta honezkero, beren buruak galduta ikusirik, gaztelura hurbilduz doazela, baina barrura sartzea lortu gabe, izan ere, ohitura hau okerra da?, baina ez dira jadanik traidoreak eta inguruan dabiltza. Gazteluan bizi den Errege handiak haien borondate ona ikusiz, bere erruki handiagatik, bertara itzularazi nahi ditu eta, artzain onak egiten duenez, txistu leun leunaz, ia beraiek ere ezin adituzkoaz, bere ahotsa ezagut dezatela egiten du eta ez daitezela ibil hain galduak baizik eta itzul daitezela beren egoitzara.
‎esaten dakidanagatik ulertu egingo didazuela pentsatzea, eta beharbada niretzat izango da soilik. ...ek (esana dut gaztelu honetako jendea direla, zerbait esaten asmatzearren hartu dudan gaztelukoa), kanpora joan direla eta egunak eta urteak dabiltzala jende arrotzarekin, gaztelu honen onaren etsaiak direnekin; eta honezkero, beren buruak galduta ikusirik, gaztelura hurbilduz doazela, baina barrura sartzea lortu gabe, izan ere, ohitura hau okerra da?, baina ez dira jadanik traidoreak eta inguruan dabiltza . Gazteluan bizi den Errege handiak haien borondate ona ikusiz, bere erruki handiagatik, bertara itzularazi nahi ditu eta, artzain onak egiten duenez, txistu leun leunaz, ia beraiek ere ezin adituzkoaz, bere ahotsa ezagut dezatela egiten du eta ez daitezela ibil hain galduak baizik eta itzul daitezela beren egoitzara.
‎Egin dezagun, zentzumen eta ahalmen hauek (esana dut gaztelu honetako jendea direla, zerbait esaten asmatzearren hartu dudan gaztelukoa), kanpora joan direla eta egunak eta urteak dabiltzala jende arrotzarekin, gaztelu honen onaren etsaiak direnekin; eta honezkero, beren buruak galduta ikusirik, gaztelura hurbilduz doazela, baina barrura sartzea lortu gabe, izan ere, ohitura hau okerra da?, baina ez dira jadanik traidoreak eta inguruan dabiltza. Gazteluan bizi den Errege handiak haien borondate ona ikusiz, bere erruki handiagatik, bertara itzularazi nahi ditu eta, artzain onak egiten duenez, txistu leun leunaz, ia beraiek ere ezin adituzkoaz, bere ahotsa ezagut dezatela egiten du eta ez daitezela ibil hain galduak baizik eta itzul daitezela beren egoitzara. Eta hain indar handia du artzain txistu honek, non murgilduak zeuden kanpoko gauzak utzi alde batera eta gazteluan sartzen baitira.
‎3 Uste dut ez dudala sekula aditzera eman hau orain bezain ongi; izan ere, Jainkoa barruan bilatzeko (kreaturetan baino hobeki aurkitzen baita eta gure probetxu handiagorako; hala dio san Agustinek aurkitu zuela, toki askotan haren bila ibili ondoren ), laguntza handia da Jainkoak mesede hau egiten duenean. Eta ez pentsa adimenaren bidez denik, Jainkoa norbere baitan pentsamenduaz gauzatuz, ezta irudimenaren bidez ere, norbere baitan irudikatuz.
‎Laugarrena da, funtsezkoena eta Jainkoarentzat atseginena, beraren ohoreaz eta aintzaz gogora gaitezela eta geure buruaz eta geure probetxu, atsegin eta gozotasunaz ahaztu gaitezela. Bada, nola egongo da bere buruaz ahazturik kontu handiz dabilena , zirkin egiten ausartzen ez dena, bere adimen eta desirei Jainkoaren aintza handiagorako mugitzen ere uzten ez diena eta Hark duen aintza dela-eta pozten ez dena. Haren Maiestateak adimena gelditzea nahi duenean, beste era batera okupatzen du eta ezagutzan guk lor dezakegun argia baino askoz goragokoa ezarriz, liluraturik gerarazten du, eta orduan, nola ez dakiela, alferrik galtzeko baino bestetako ez diren gure ahaleginekin baino askoz ere hobeki eskolatua geratzen da; izan ere, Jainkoak ahalmenak eman zizkigun haiekin lan egin dezagun eta hortik dator sari guztia; ez dago haiek liluratu beharrik, beren ofizioa egiten uztea baizik, Jainkoak goragoko ofizio batean jar ditzan arte.
‎Gai beraren inguruan ari da eta Jainkoak, nahi duenean, nola hitz egiten dion arimari esaten du, eta horretan nola jokatu behar den abisu ematen du, bakoitza bere iritzira ibili gabe . –
‎10 Oi ene ahizpak, ez da ezer utzi genuena, ez egiten duguna, ezta egin dezakeguna ere, horrela har batekin harremanetan jarri nahi duen Jainko bategatik! Eta oraindik bizitza honetan ondasun honetaz gozatzeko itxaropenik badugu, zer egiten dugu?, zeren ondoan gelditzen gara?, zer da nahikoa une batez Jaun honen bila ibiltzeari uzteko, auzo eta plazetan Emazteak egiten zuenez. Oi, bai barregarria dela munduko guztia, hona ekartzen eta honetarako laguntzen ez badigu, haren atsegin, aberastasun eta gozotasunak, imajina daitekeen guztiak betiko iraungo balute ere, guztia da nazkagarria eta zaborra amairik gabe gozatuko diren ondasun hauekin konparatuz!
‎Eta ez du esaten bera joan zenik. Bere Maitearen bila batetik bestera ibili zela ere badio. Hauxe dela uste dut Jaunak, berak nahi duenean eta nahi duen eran, sarrarazi nahi gaituen ardandegia; baina, guk egin ditzagun ahaleginak gorabehera, ezin gara sartu.
‎Samin hauek laster batean igarotzen dira; otoitzeko gozotasunak direla-eta, esan nuenez, badirudi ez direla arimaren sakon sakoneraino iristen, zentzumen eta ahalmen hauetaraino baizik. Aurreko egoitza hauetan dabiltza , baina ez dira sartzen esateko dagoen azkenekoan, horretarako beharrezkoa baita aipaturiko ahalmenen geldiaraztea; Jauna ahaltsua da bide askotatik arimak aberasteko eta egoitza hauetara eramateko eta ez esanda geratu den lasterbidetik.
‎– Kontu handiz ibili behar dela dio, deabrua kontu handiz dabilelako hasitakotik atzera eragiteko.
‎– Kontu handiz ibili behar dela dio, deabrua kontu handiz dabilelako hasitakotik atzera eragiteko.
‎5 Horregatik, Jaunak inguru hauetaraino ekarri zaituzten arima kristauok, Beragatik eskatzen dizuet ez zaiteztela eror zabarkerian, arriskuetatik alde egin dezazuela baizik, egoera honetan bertan ere arima ez baitago oraindik haiei aurre egiteko bezain sendo, ezkontza egin ondoren, honen jarraian esango dugun egonlekuan izaten den ezkontza ondoren, dagoen bezala; izan ere, harremana ez zen izan, esan ohi denez? elkar ikuste bat baino besterik eta deabrua hor ibiliko da arreta handiz kontra egiteko eta ezkontza hau okertzeko ahaleginetan; geroago, ordea, erabat Senarraren mendeko ikusten duenez gero, ez da hainbeste ausartzen, beldurra diolako, eta badu esperientziarik, inoiz halakorik eginez gero, galera handiaz geratzen dela, arima, berriz, irabaziaz.
‎9 Nire iritziz prestasunik ziurrena (betiere Jainkoari otoitzean bere eskutik eduki gaitzala eskatu ondoren, eta etengabe pentsatu, nola, Hark utziz gero, egia denez, berehala joango garen hondora, eta sekula ere ez dugula geure buruarengan ustea jarri behar, zentzugabekeria litzatekeelako), kontu handiz eta argi ibiltzea da, bertuteetan nola goazen begiratuz: gehiagora ala gutxiagora goazen zerbaitetan, batez ere elkarrenganako maitasunean eta txikientzat eduki gaitzatela nahi izatean eta eguneroko gauzetan; horri begiratzen badiogu eta Jaunari argi egin diezagula eskatzen badiogu, berehala ikusiko dugu irabazia nahiz galera.
‎10 Azken batean, ondorioa hau izan bedi: saia gaitezela beti aurrera egiten, eta hori egin ezik, beldur handiz ibil gaitezela, ezbairik gabe deabruak erasoren bat egin nahi digulako; bada, hain gora iritsi ondoren, ezinezkoa da haziz ez joatea, maitasuna sekula ez baitago nagi, eta horregatik seinale oso txarra izango da. Izan ere, Jainko beraren emaztea izan nahi izan duen arimak, Haren Maiestatearekin harremana izan eta esanda geratu den ingururaino iritsi den arimak ez du lotan geratu behar.
‎A. Gracián karmeldar oinutsa eta A. Diego Yanguas domingotarra. A. Graciánek liburua babestearren, eginahalak egingo ditu oztopo harri izan daitekeen oro baztertzen eta kentzen; beraz, ez dabil batere nagi zuzenketetan eta teologiazko zorrozkerietan. A. Diego Yanguas, berriz, Segoviako unibertsitatean teologiako irakaslea da.
‎11 Bai gogoz ematen diedala nik abantaila hemen eta bai lotsaturik ibili nukeela Jainkoaren aurrean! Izan ere, Haren Maiestateak otoitza edukitzen hasi nintzenetik eta mesedeak egiten hasi zitzaidanetik hainbeste urte igaro ondoren nirekin lortu ez duena, haiekin hiru hilabetean lortzen du, areago, baita hiru egunean ere haietakoren batekin?, eta niri baino askoz ere mesede gutxiago eginda, Haren Maiestateak ongi ordaintzen badie ere.
‎12 Honetarako nahi nuke nik profesako urte asko ditugunak eta otoitzari emanda urte luzeetan ari direnak haietaz gogoratzea, eta ez denbora laburrean aurrerago doazenak nekatzeko, atzera etorraraziz gure pausoan ibil daitezen; eta Jainkoak egiten dizkien mesedeekin arranoek bezala hegan dagitenak, txita lotuen antzera ibil daitezela nahi izanez; jar ditzagun, ostera, begiak Haren Maiestateagan eta, apaltasunez ikusten baditugu, eman diezaiegun askatasuna; hainbeste mesede egiten dizkien Jaunak ez baitie utziko amildegian behera erortzen. Jainkoagan fidatzen dira; horretarako probetxugarri zaie fedez ezagutzen duten egia; eta ez ote gara fidatuko gu haiengan, eta geure neurrira ekarri behar ote ditugu geure gogo motelaren arabera?
‎12 Honetarako nahi nuke nik profesako urte asko ditugunak eta otoitzari emanda urte luzeetan ari direnak haietaz gogoratzea, eta ez denbora laburrean aurrerago doazenak nekatzeko, atzera etorraraziz gure pausoan ibil daitezen; eta Jainkoak egiten dizkien mesedeekin arranoek bezala hegan dagitenak, txita lotuen antzera ibil daitezela nahi izanez; jar ditzagun, ostera, begiak Haren Maiestateagan eta, apaltasunez ikusten baditugu, eman diezaiegun askatasuna; hainbeste mesede egiten dizkien Jaunak ez baitie utziko amildegian behera erortzen. Jainkoagan fidatzen dira; horretarako probetxugarri zaie fedez ezagutzen duten egia; eta ez ote gara fidatuko gu haiengan, eta geure neurrira ekarri behar ote ditugu geure gogo motelaren arabera?
‎Ez zitzaidan irudipena izan zitekeelako inolako susmorik geratu. Ez nuen ezer ikusi, baina Jainkoagana gehiago hurbiltzeko baliagarri ez diren gauzei jaramonik ez egitea on handia dela bai ulertu nuen, eta honela aditu nuen arima bat benetan Egia beraren aurrean ibiltzea zer den. Ulertu nuen hau, Jaunak Egia bera dela niri adieraztea izan zen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ibili 170 (1,12)
ibil 76 (0,50)
ibiltzea 56 (0,37)
ibiltzen 41 (0,27)
dabil 39 (0,26)
ibiltzeko 39 (0,26)
zebilen 38 (0,25)
ibiliko 33 (0,22)
dabilela 27 (0,18)
nabil 22 (0,14)
dabilen 19 (0,13)
nenbilen 17 (0,11)
zebilela 14 (0,09)
dabiltza 12 (0,08)
ibiliz 12 (0,08)
zebiltzan 10 (0,07)
dabiltzan 9 (0,06)
ibili arren 9 (0,06)
baitabil 7 (0,05)
dabilena 7 (0,05)
ibili gabe 7 (0,05)
ibili ondoren 7 (0,05)
badabiltza 6 (0,04)
dabilelako 6 (0,04)
dabiltzala 6 (0,04)
zebilenean 6 (0,04)
bainabil 5 (0,03)
dabilenez gero 5 (0,03)
gabiltzan 5 (0,03)
nabilela 5 (0,03)
nenbilela 5 (0,03)
badabil 4 (0,03)
ibilita 4 (0,03)
zabiltzate 4 (0,03)
zebiltzala 4 (0,03)
bagabiltza 3 (0,02)
baitabiltza 3 (0,02)
dabilenean 3 (0,02)
dabiltzanak 3 (0,02)
gabiltza 3 (0,02)
ibilirik 3 (0,02)
ibiliz gero 3 (0,02)
ibiltzeari 3 (0,02)
ibiltzearren 3 (0,02)
nabilelako 3 (0,02)
zebilelako 3 (0,02)
Ibil 2 (0,01)
baitzebilen 2 (0,01)
balebil 2 (0,01)
dabilen bitartean 2 (0,01)
dabilenaz 2 (0,01)
gabiltzanez gero 2 (0,01)
ibiltzeak 2 (0,01)
ibiltzean 2 (0,01)
ibiltzera 2 (0,01)
nenbilelako 2 (0,01)
nenbilenez gero 2 (0,01)
zebilen-eta 2 (0,01)
zebilena 2 (0,01)
zebilenik 2 (0,01)
zebiltzanak 2 (0,01)
Gabiltzan 1 (0,01)
Ibiltzeko 1 (0,01)
baitabilkio 1 (0,01)
banabil 1 (0,01)
banenbilen 1 (0,01)
bazebilen 1 (0,01)
bebil 1 (0,01)
dabil-eta 1 (0,01)
dabilelakoan 1 (0,01)
dabilenarekin 1 (0,01)
dabilenez 1 (0,01)
dabiltzalako 1 (0,01)
dabiltzalakoan 1 (0,01)
dabiltzanean 1 (0,01)
dabiltzanei 1 (0,01)
gabiltzala 1 (0,01)
gabiltzalako 1 (0,01)
gabiltzanean 1 (0,01)
genbiltzan 1 (0,01)
genbiltzan bezala 1 (0,01)
ibilitako 1 (0,01)
ibiltzekotan 1 (0,01)
nabilen 1 (0,01)
nabilena 1 (0,01)
nabilenean 1 (0,01)
nabilenez gero 1 (0,01)
nenbilen bitartean 1 (0,01)
nenbilen-eta 1 (0,01)
nenbilenik 1 (0,01)
zebilelakoan 1 (0,01)
zebilen bezala 1 (0,01)
zebilenetik 1 (0,01)
zebiltzalako 1 (0,01)
zebiltzalakoan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ibili behar 60 (0,39)
ibili ez 31 (0,20)
ibili ere 12 (0,08)
ibili esan 9 (0,06)
ibili iruditu 9 (0,06)
ibili era 6 (0,04)
ibili jakin 6 (0,04)
ibili uste 6 (0,04)
ibili bit 5 (0,03)
ibili ohi 5 (0,03)
ibili baizik 4 (0,03)
ibili hasi 4 (0,03)
ibili hori 4 (0,03)
ibili nahi 4 (0,03)
ibili ni 4 (0,03)
ibili beti 3 (0,02)
ibili gauza 3 (0,02)
ibili hain 3 (0,02)
ibili hemen 3 (0,02)
ibili ikusi 3 (0,02)
ibili jaun 3 (0,02)
ibili nekatu 3 (0,02)
ibili ongi 3 (0,02)
ibili osasunez 3 (0,02)
ibili saiatu 3 (0,02)
ibili utzi 3 (0,02)
ibili zer 3 (0,02)
ibili ala 2 (0,01)
ibili apaiz 2 (0,01)
ibili arima 2 (0,01)
ibili baino 2 (0,01)
ibili bat 2 (0,01)
ibili batere 2 (0,01)
ibili bera 2 (0,01)
ibili berori 2 (0,01)
ibili bezala 2 (0,01)
ibili bi 2 (0,01)
ibili garai 2 (0,01)
ibili gu 2 (0,01)
ibili hura 2 (0,01)
ibili ibili 2 (0,01)
ibili iritzi 2 (0,01)
ibili jende 2 (0,01)
ibili joan 2 (0,01)
ibili konturatu 2 (0,01)
ibili mundu 2 (0,01)
ibili oker 2 (0,01)
ibili orain 2 (0,01)
ibili zuzen 2 (0,01)
ibili Betleem 1 (0,01)
ibili Jesus 1 (0,01)
ibili Julian 1 (0,01)
ibili San 1 (0,01)
ibili Teresa 1 (0,01)
ibili abisu 1 (0,01)
ibili adierazi 1 (0,01)
ibili agindu 1 (0,01)
ibili ahal 1 (0,01)
ibili ahizpa 1 (0,01)
ibili aholku 1 (0,01)
ibili amaitu 1 (0,01)
ibili andre 1 (0,01)
ibili argi 1 (0,01)
ibili arreta 1 (0,01)
ibili arrisku 1 (0,01)
ibili asaldatu 1 (0,01)
ibili asko 1 (0,01)
ibili asmo 1 (0,01)
ibili asto 1 (0,01)
ibili atera 1 (0,01)
ibili aukera 1 (0,01)
ibili axolagabe 1 (0,01)
ibili azkar 1 (0,01)
ibili azpijoko 1 (0,01)
ibili bai 1 (0,01)
ibili baita 1 (0,01)
ibili bakardade 1 (0,01)
ibili bakoitz 1 (0,01)
ibili balio 1 (0,01)
ibili batean 1 (0,01)
ibili batzuk 1 (0,01)
ibili beldur 1 (0,01)
ibili berak 1 (0,01)
ibili bertan 1 (0,01)
ibili beste 1 (0,01)
ibili bidali 1 (0,01)
ibili bide 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
ibili behar egon 16 (0,11)
ibili behar ukan 12 (0,08)
ibili uste ukan 3 (0,02)
ibili ala ez 2 (0,01)
ibili hasi atze 2 (0,01)
ibili hori gogoeta 2 (0,01)
ibili jakin nahi 2 (0,01)
ibili nahi ukan 2 (0,01)
ibili nekatu egon 2 (0,01)
ibili abisu eman 1 (0,01)
ibili ahal hauts 1 (0,01)
ibili ahizpa Kasilda 1 (0,01)
ibili aholku eman 1 (0,01)
ibili andre Maria 1 (0,01)
ibili argi ikusi 1 (0,01)
ibili arima gauza 1 (0,01)
ibili arima izutu 1 (0,01)
ibili arrisku jarri 1 (0,01)
ibili asaldatu ezta 1 (0,01)
ibili asko bertan 1 (0,01)
ibili asmo agertu 1 (0,01)
ibili asto bat 1 (0,01)
ibili azkar hura 1 (0,01)
ibili bai jolasaldi 1 (0,01)
ibili baino besterik 1 (0,01)
ibili baino hobe 1 (0,01)
ibili bakoitz bera 1 (0,01)
ibili balio ukan 1 (0,01)
ibili bat beste 1 (0,01)
ibili batere nagi 1 (0,01)
ibili batere ongi 1 (0,01)
ibili behar apaltasun 1 (0,01)
ibili behar baita 1 (0,01)
ibili behar ere 1 (0,01)
ibili behar ezta 1 (0,01)
ibili behar jainko 1 (0,01)
ibili behar monasterio 1 (0,01)
ibili bera ofizio 1 (0,01)
ibili bera osaba 1 (0,01)
ibili berak etxe 1 (0,01)
ibili berori agurgarritasun 1 (0,01)
ibili berori aitortu 1 (0,01)
ibili bertan galdu 1 (0,01)
ibili beste inolako 1 (0,01)
ibili beti ekaitz 1 (0,01)
ibili Betleem andre 1 (0,01)
ibili bezala ikusi 1 (0,01)
ibili bi ahizpa 1 (0,01)
ibili bi bitarte 1 (0,01)
ibili bidali esan 1 (0,01)
ibili bide atze 1 (0,01)
ibili bit kontuz 1 (0,01)
ibili era egon 1 (0,01)
ibili era hau 1 (0,01)
ibili era nahiz 1 (0,01)
ibili esan baita 1 (0,01)
ibili esan esan 1 (0,01)
ibili ez arren 1 (0,01)
ibili garai hori 1 (0,01)
ibili garai ikusi 1 (0,01)
ibili gauza gutxi 1 (0,01)
ibili gauza handi 1 (0,01)
ibili gauza hori 1 (0,01)
ibili gu ikusi 1 (0,01)
ibili gu jaun 1 (0,01)
ibili hain bake 1 (0,01)
ibili hain bestelako 1 (0,01)
ibili hain galdu 1 (0,01)
ibili hemen halako 1 (0,01)
ibili hori atze 1 (0,01)
ibili hura abisu 1 (0,01)
ibili hura ogasun 1 (0,01)
ibili ibili gu 1 (0,01)
ibili ibili txanpon 1 (0,01)
ibili iritzi ari 1 (0,01)
ibili iritzi bat 1 (0,01)
ibili jakin asko 1 (0,01)
ibili jaun bera 1 (0,01)
ibili jaun hau 1 (0,01)
ibili jende arrotz 1 (0,01)
ibili jende arte 1 (0,01)
ibili Jesus on 1 (0,01)
ibili nahi gehiago 1 (0,01)
ibili nekatu egin 1 (0,01)
ibili ni baino 1 (0,01)
ibili ni idatzi 1 (0,01)
ibili ni jakinarazi 1 (0,01)
ibili ongi osasun 1 (0,01)
ibili orain guzti 1 (0,01)
ibili San Jose 1 (0,01)
ibili zer egin 1 (0,01)
ibili zer esan 1 (0,01)
ibili zuzen zeratu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia