2001
|
|
Sekuentzia honek m2 aren anizkoitzen aurkezteko parada ekartzen du.
|
Horien
intuizioa landu behar da{ ad. :
|
|
25/ 100= 1/ 4 izanik, egiaztatzen da 0,25ez biderkatzea zenbaki baten laurdenaren hartzea ere dela. Berdin arrazoinatzen da 0,5entzat eta 0, 125entzat. lkasleak ohartzen dira zenbaki
|
horiekin
biderketa baten kalkuluak zatiketa batenarengana daramala. Kasu berezi hauetan ohartzen dira beraz kolegioan izanen den funtsezko jakitate bati.
|
|
Esplikatzen ahal zenuke zergatik horrela izendatzen diren? Altuera
|
horien
neurriak egiazta itzazu: a1= 49 mm
|
|
Zure lana artoski egina bada, hiru altuera
|
horiek
puntu beretik iraganen dira. D D f} Zuk hautatu dimentsioko hirukia egizu.
|
|
Lan bera egizu GHJ hirukiarentzat. (bi hiruki
|
horiek
hemen tipiturik agertzen dira).
|
2002
|
|
[KI Zenbakien diktaketa 50 arte bederen;
|
horietarik
zenbait 11 eta 16 artekoak izanen dira.
|
|
[! I 2 bildumaren batzeari doakion berdintza egin. 44 orrialdean ez bezala, hemen zenbakiak emaiten dira; ikasleek zenbaki
|
horiei
doazkien bildumak asmatu behar dituzte.
|
|
@ Zenbakien diktaketa 50 arte bederen;
|
horietarik
zenbait 11 eta 16 artekoak izanen dira.
|
|
(fileta [g: 10, 20, 30 gaiko bilduma antolatuak kontatu, Jkasleak lagunt daitezke kopuru
|
horiek
Kanikarren kutxetan edo Dederen 10naka bilduak diren gaiak gordeak direlarik. kaniketan bezala irudikatzera bultzatuz (ikus 64 sk.).
|
|
79 orrialdeko ariketa bera. jardueran bezala. laukitxoaren aurkitzeko (hodeiak bete ondoren, zenbaki
|
horien
irakurraraztea on da).
|
|
kenketak l] Jtik [Qra: Dirutza beraren osatzeko manera ezberdinak badirela eta manera
|
horiek
txanpon kopuru ezberdina
|
|
Sekuentzia Zenbakien tau/ a Kanikarrek eta Dedek bezala jokoarekin hasten da (fitxategia ikus) ahoz" hirurogei..." ekin hasten diren zenbakien ezagutzeko. Laukitxo
|
horietan
fagoratua den deskonposaketa zenbaki horien adierazgarritasuna da(" hirurogeita hamahiru", 60+ 13 da)," hirurogei" ekin hasten den zenbaki bat zifraz nola idazten den jakiteko, zenbat hamarreko daukan jakin behar da (6 ala 7?). Beraz.
|
|
Sekuentzia Zenbakien tau/ a Kanikarrek eta Dedek bezala jokoarekin hasten da (fitxategia ikus) ahoz" hirurogei..." ekin hasten diren zenbakien ezagutzeko. Laukitxo horietan fagoratua den deskonposaketa zenbaki
|
horien
adierazgarritasuna da(" hirurogeita hamahiru", 60+ 13 da)," hirurogei" ekin hasten den zenbaki bat zifraz nola idazten den jakiteko, zenbat hamarreko daukan jakin behar da (6 ala 7?). Beraz.
|
|
[Al Zenbakien diktaketa 10 arte bederen. lkasleek kantunoa urrunago ezagutzen baldin badute, zenbaki handiagoak proposatuko zaizkie. Orrialde behereko zenbakien lerroari esker, zenbaki
|
horien
zifrazko idazkera aurkituko dute.
|
|
� 30erainoko zenbakien diktaketa,
|
horietarik
[fil Batuketazko deskonposaketen artean, 7ri zenbait 11 eta 16 artekoak direlarik. doakionari ohartu.
|
|
� Zenbakien diktaketa 50 arte bederen; [fil Ereduzko zerrenda erabili" letratan idatzi" [I]... bai eta haien idazteko.
|
horietarik
zenbait 11 eta 16 artekoak zenbakien irakurtzeko... izanen dira. r Ahozko kalkulua
|
|
Alabainan, CP mailako ikasle bati 9 2 ulert erraza zaio egoera honetan. Hasteko, 9 gauza ikusi ditu, gero
|
horietarik
2 gorde dira eta orain zenbat ikus daitezkeen bila� tzen du. Doakion gogoko irudia bere baitan eraikitzen duen ikasleak emaitza ere aiseago aurkituko du. i eta geometrikoak
|
|
lkasgela batetan, badira 23 ikasle.
|
Horietarik
4 bedezi bijitala joan dira. Beste güziak txostakan ari dira kanpoan. lhardesten ahal ez delarik, galtoa marra.
|
|
� Zenbakien diktaketa 50 arte bederen;[[] Norberak zuzendu problema: 6ren eta 8ren osagaiak bilatu
|
horietarik
zenbait 11 eta 16 artekoak (16 orrialdeko egoera mota bera). izanen dira.
|
|
Hain zuzen, hautu
|
horiek
ontzat
|
|
" lrakasleak diferentzia
|
horiek
kontuan hartu behar ditu, hein bereko multzoak ez sortzeari kasu emanez" (pedagogia zikloko eskolaren antolaketaz 01/ 1991 argitaratu ministerioko testuaren arabera).
|
2005
|
|
Hara Iruñeko Antso Erregeren eta Al Muqtadir Bi Llah ren artean ziurtatu eta zin egin duten bake ituna edo zina, Jainkoak beira ditzala! MCXIko ekaineko kalendetako VIII.ean, erran nahi baitu maiatzeko hilabetean, Caparroso eta Tutelgen eko (Tutera ondoan) gazteluen trukaketa egin den garaian eta egunean, hain zuzen ere, bi erregeek, beren artean dituzten maltzurkeria eta desadostasunak bukatzeko xede sendoarekin, eta
|
horien ordez
, zurikeriarik gabeko adiskide leialek bezala, elgar aditze eta adiskidantza azkar bat aginduz elgarri, batak bertzeari bakea eta adiskidantza hitzeman diote.
|
|
Saltzaileek eta eskulangileek karrika hertsietan zituzten beren saltegiak. Ardura karrika
|
horiek
zikinak izaten ziren baina bizi handia iragaiten zen. Orduko jende gehienek irakurtzen ez zekitelako, ikurrak zintzilik ezartzen zituzten saltegi eta lantegien atalburuetan.
|
|
◦ Zertako dira iragarki
|
horiek
atalburuetan?
|
|
Ahuntz larruz egiten zen pergaminoa. Anitzetan marrazki ederrez apaintzen zituzten eskuizkribu
|
horiek
.
|
|
Erregeek foruak emaiten zituzten jendeak hiri
|
horietan
koka zitezen. Jende horiek frankoak deitzen ziren zergarik ez baitzuten pagatzen eta gehienak" Frantzia" aldetik heldu baitziren.
|
|
Erregeek foruak emaiten zituzten jendeak hiri horietan koka zitezen. Jende
|
horiek
frankoak deitzen ziren zergarik ez baitzuten pagatzen eta gehienak" Frantzia" aldetik heldu baitziren.
|
|
...................................................................., ikazkinak, zorrotzaileak, sukaldariak, ola gizonak...
|
horiek
guziek bakarrik deus guti egin zezaketen baina antolakuntzaren bidez botere handia eskuratu zuten. [...]
|
|
Erdi Aroan jaunttoek beren zerbitzuko eta bereziki beren lurren lantzeko bazituzten sehiak. Sehi edo jopu
|
horiek
lurrari lotuak ziren eta haren araberako zortea izaten zuten.
|
2008
|
|
ERE URTEBETETZE EGUNEAN, Pedrok baloi bat ukan zuen. Ez zen horretaz pozik agertu zeren eta larru zuri eta beltzezko bat nahi baitzuen, futbolari profesionalek jotzen zuten
|
horietarik
bezalakoa. Plastikozko hau arinegi iduritzen zitzaion.
|
|
Pedrok hitz
|
horiek
jadanik entzunak zituen. Irratiak arratsetan erabiltzen zituen, askotan.
|
|
• Jeep batean eraman dute, filmetan ikusten diren
|
horietarik
bezalako batean.
|
2012
|
|
Montesquieu, Voltaire, Diderot eta Rousseau bezalako filosofoek jendearen libertatea aldarrikatzen zuten, monarkia absolutua kritikatuz eta erreformak proposatuz. 1 dok. Ikusmolde
|
horiek
Entziklopedia bezalako liburuei esker zabaldu ziren.
|
|
1764an sortu zen" Euskal Herriaren Adiskideen Elkartea" ri esker, ikusmolde
|
horiek
Euskal Herrian ere hedatu ziren. 2 dok. filosofo:
|
|
1790ean, Frantzia 83 departamendutan zatitua da.
|
Horietarik
bat" Pirinio Behereak" (gaur egun" Pirinio Atlantikoak")
|
|
Luis XVI.aren hiltzearen ondorioz, europar erregeen koalizio bat sortu eta Frantziaren aurkako gerlan sartu zen. Bestalde, Vendée eskualdean erregetiarren altxamendua gertatu zen (altxatu
|
horiek
Chouans deitzen ziren). 3 dok.
|
|
Dokumentu
|
horiek
Le Pays Basque au XVIIIe siècle, éduc’ACTIFen argitaratu zituen Baiona Euskal Herriko Merkataritza eta Indistria Ganbarak 1994an
|
|
Konkistatzaileak, erran nahi baitu Espainiatik etorri soldadu batzuk, inperio
|
horietaz
jabetu ziren: Cortesek azteken hiriburua zen Tenochtitlan desegin zuen (Mexiko).
|
|
13 000ko bat bizilagun zituen hiri hori, negoziolari eta bankari batzuek kudeatzen zuten. Jende
|
horien
biziaren parte handiena portuko lanei lotua zitzaien.
|
|
XVI. mendearen amaieran, mundua hobeki ulertu nahi zuten jakintsu batzuek jendea ororen muinean ematen zuten: jakintsu
|
horiek
humanistak ziren. 1 dok.
|
|
• Horra emazte
|
horien
gainaldean idatziak diren argibideak:
|
|
Luis XIII.aren ihizi etxetoaren inguruan, Luis XIV.ak baratzez inguratu palazio izigarri handia eraikiarazi zuen, lehenik Le Vau eta gero Mansart arkitektoei galdeginik. Frantses moldean sortu baratze
|
horiek
, Le Nôtre erregearen baratzezainak asmatu zituen. Le Brunek palazio barneko eta oroz gainetik" Galerie des Glaces" 1 dok. gela ospetsuaren apaindurak egin zituen.
|
|
Leiho
|
horiekin
parez pare, miraila handi batzuez beztituriko 17 arku badira.
|
|
Frantses gehienak pobrezian bizi ziren. Behin baino gehiagotan jazarraldiak izan ziren baina oldartze
|
horiek
bortizki zapatzen zituzten. 5 dok.
|
|
◦ Bi pertsonaia
|
horiek
zein ordenatan eman zenitzake?
|
|
◦ Potret
|
horietan
pertsonaien ofizioa edo funtzioa salatzen duen xehetasun bat aurki ezazu.
|
|
• 1775ean, Guiberteko kondeak, Hazparneko bospasei mila jenderen oldartzearen berri eman zuen. Zioenaz, jende
|
horien
guzien artean emazte anitz bazen. Denen buru, emazte gazte eta polit batek[...] zioen:
|
|
|
Horiek
guziek hilobien lekua adierazten zuten hilerri giristinoetan. Baionan, Bidaxunen eta Bastidan, juduek beren hilerriak bazituzten.
|
|
Lau hilarri
|
horietan
atzeman itzazu:
|
|
Donapaleu eta Hazparneren artean urde anitz ikusten da, kolorez zuri edo zuri eta beltz, ezkurrak janez eta arto broian gizenduak. Urde
|
horiek
Europa guzian fama handia duen Baionako xingarra hornitzen dute(...).
|
|
Jarduera
|
horien arteko
orekaren atxiki ahal izateko, etxeko nagusiak jarraikiro elkartzen ziren Anhauzeko eliza aitzinean.
|
|
Bakailaoketariak sarda
|
horiek
euskaldunek aurkitu zituzten baleen ihizin zebiltzala, Kristobal Kolonek bere bidaia egin baino ehun urte lehenago (garai hori haatik ez da frogatua).
|
2013
|
|
Lana ongi beterik, segur zen andere tristeak katilu bat gustukoa aurkituko zuela, altxor
|
horien artean
.
|
|
Lana ongi beterik, segur zen andere tristeak katilu bat gustukoa aurkituko zuela, altxor
|
horien artean
.
|
|
zer errespetu eskasa, zer kopeta! Nora joan zen egun
|
horietan
eta zergatik ez zen lanari lotu galdetua izan zitzaion bezala?
|
|
zer errespetu eskasa, zer kopeta! Nora joan zen egun
|
horietan
eta zergatik ez zen lanari lotu galdetua izan zitzaion bezala?
|
|
◦ Errazu, eltzegile jauna, nolaz dut lasaitasuna aurkitu, hilabete
|
horietan
gogoa histu zitzaidalarik. Dute ala katilu, zer da zure sekretua?
|
|
◦ Errazu, eltzegile jauna, nolaz dut lasaitasuna aurkitu, hilabete
|
horietan
gogoa histu zitzaidalarik. Dute ala katilu, zer da zure sekretua?
|
|
Gainera, uhinek itsasoko ur ziliporta erregarriak igortzen dituzte gelditu gabe. Ondorioz, itsas ezpondetako landaredia baldintza
|
horiei
buru egiteko gai izan behar da.
|
|
Itsas zabaleko haizeak jasaten dituzten kostetan, haize
|
horien
eraginaren neurtzeko, landarediaren goratasuna molde on bat izaten da.
|
|
Aerohalino hitzak (grezieraz aero= aire eta halas= gatz) ulertzera ematen du belar
|
horiek
itsas ur zipriztinak eta haizea jasan behar dituztela, lehen aipatu bezala. Baldintza horietan bizitzeko gai diren landareak guti dira.
|
|
Aerohalino hitzak (grezieraz aero= aire eta halas= gatz) ulertzera ematen du belar horiek itsas ur zipriztinak eta haizea jasan behar dituztela, lehen aipatu bezala. Baldintza
|
horietan
bizitzeko gai diren landareak guti dira. Hauetarik bat aipa daiteke:
|
|
otarre edo nasak beita batekin urperatzen dira. Sistema
|
horiek
erabiliz, krustazeoak eta moluskuak harrapatzen dira gehienik.
|
|
Gero eta jende gehiagok Lapurdiko itsasbazterrean bizi nahi du eta, ondorioz, bigarren etxeen kopurua handia da (2008an, bizitegien% 39 Biarritzen,% 43 Donibane Lohizunen). Arrazoi
|
horiengatik
, lurren prezioa azkarki goititzen da etxegintzako lursail bihurtuz, ingurune naturalari eta laborantzari gero eta toki gutiago utziz.
|
|
Itsas belar
|
horiek
lehorrera ekarri eta, laborariek biltzen zituzten. Baina 1990 urtetik goiti, arrain kopuruak gutitzen hasi zirelarik, arrantzale batzuk sareen bidez biltzen hasi ziren algak kostara heldu baino lehen.
|
2016
|
|
Horren bidez haurren arreta piztuko da, toki berria (kirol gela) ezagutuko dute eta besteekin harremanetan sartuko dira. Ariketa
|
horiek
ez dute hamar bat minutu baino gehiago iraun behar. Egoera bera zenbait saiotan berregitea egoki da, haurrek prestaketa hori beregana, uler eta prezia dezaten.
|
|
Gauza bera binaka: bi berme, eta bietarik bat bestearen gorputzaren gainean; bost berme, eta
|
horietarik
bi bestearen gorputz gainean, baina ez besoen, ez zangoen gainean, bermerik gabe lurrean, ahal bezain berme azalera handia lurrean.
|
|
Hori, 1 zikloko irakasleak laguntzeko haurren berezko jokamoldeak aberasten. Emeki emeki, jarduera
|
horiek
haurrak ikaskuntza bereziagoetara bideratuko dituzte, 1 zikloan landu ekintza aditzak erabiliz.
|
|
Jarduera
|
horietan
zehatz izaten hasten da.
|
|
Irakasleek jarduerak eta egoerak urte guziez berritu behar dituzte, eta gero eta konplexuagoak izan behar dira. Jarduera
|
horiek
, haurrek anitz praktikatzeko gisan antolatu behar dira, hobetzeko parada izan dezaten; eta menderatu dituzten gaitasun berriak azpimarratu behar zaizkie.
|
|
Jarduera fisiko libre edo gidatuak ingurumen mota desberdinetan praktikatuz, haurrek mugimendu gaitasunak garatzen dituzte, lekualdatuz (laster eginez, herrestan ibiliz, jauzi eginez, itzulipurdiak eginez, lerratuz, eskalatuz, igeri eginez...), oreka landuz, eskukatuz (mugiaraziz, tiratuz, pusatuz) edo objektuak aurtikiz eta harrapatuz. Jarduera
|
horiek
osatzeko, pilota jokoak, aurkarien arteko jokoak, trebetasun jokoak egiten dituzte. Haurrek ekintzak koordinatzen eta lotzen dituzte.
|
|
Jarduera
|
horiei esker
egoera diagnostikoak hauta daitezke bilatzen den helburuaren arabera. ikasketa saioetan berriz egin daitezke, ebaluazio egoeretan.
|
|
Egoera irekiak eta jostagarriak dira.
|
Horiei esker
, haurrak badu proposatu jardueraren ikuspegi orokorra.
|
|
Sekuentzia
|
horiek
zailtasunaren arabera sailkatuak dira; haurrek jakintza berezituak berenganatzea dute helburu.
|
|
Gorputz eta kirol heziketako jarduera zenbaitek zaintza sendoagoa eta segurtasun neurri bereziak behar dituzte (banakako eta talde segurtasun hornidurak, zaintza dispositibo bereziak...). Jarduera
|
horiek
plantan ezarri behar dira kasu eginez eta indarrean diren arauei jarraikiz.
|
|
Antolamendu mota bat baino gehiago erabiliko dira, aldizka. Zaindu da antolamendu
|
horiek
egokituak izan daitezen xedatu jokamoldeei eta haurren heldutasun heinari, lan usaiak har ditzaten, talde antolamendua eta, materiala errespetatuz.
|
|
Beroketak joko gisa eginen dira, aipatu sail nagusiak hunkiz. Joko
|
horien bidez
, haurren arreta pizten da, espazioa barneratzen du, besteekin harremanetan sartzen da eta besteek ikusiko duten motrizitate ekintza bat gauzatzen du.
|
|
Seinalean (musika gelditzean, adibidez), berme baten gainean geldi, 3 berme lurrean, 3 berme lurrean eskuak gabe, zangoak gabe, 4 berme eskuak eta zangoak gabe, 6 berme, 9 berme, 5 berme ipurdi mazelak gabe. Berdin binaka, 2 berme(
|
horietarik
bat bestearen gorputzaren gainean), 5 berme (horietarik 2 bestearen gorputzaren gainean) baina besoak eta zangoak gabe, batek lurrean bermerik gabe, lurrean ahal bezain berme azalera handia.
|
|
Seinalean (musika gelditzean, adibidez), berme baten gainean geldi, 3 berme lurrean, 3 berme lurrean eskuak gabe, zangoak gabe, 4 berme eskuak eta zangoak gabe, 6 berme, 9 berme, 5 berme ipurdi mazelak gabe. Berdin binaka, 2 berme (horietarik bat bestearen gorputzaren gainean), 5 berme(
|
horietarik
2 bestearen gorputzaren gainean) baina besoak eta zangoak gabe, batek lurrean bermerik gabe, lurrean ahal bezain berme azalera handia.
|
|
◦ Bi talde: urdinek, uztai bedera;
|
horiek
, baloi bedera.
|
|
◦ Ekintza
|
horiek
egin itzazue, sinkronizaturik, musikak irauten dueno.
|
|
• Dantza
|
horiek
noizbehinka berregiten dira, ikasleek jestu memoria lan dezaten eta haiek sortu dantza bat berregiteak eta ikastaldeari erakusteak ematen duen plazera ezagut dezaten.
|
|
• ikasteko egoera guzi
|
horiek
saio bat baino gehiagoz landu behar dira, haurrek denbora aski ukan dezaten xerkatzeko, entseatzeko, egiteko eta berregiteko, jestu sentsazioak finkatzeko eta berezko ihardespenak, pittaka pittaka, ihardespen berezi, original eta egituratu bilakatzeko.
|
|
Ukan ditzaketen laguntzak: itzulipurdiak ardatzean zuzen egiteko, bi soka ezar tapizaren gainean. itzulipurdiak soka
|
horien artean
egin dira, edo saihetsean markak dituzten tapizak erabili.
|
|
Ukan ditzaketen laguntzak: zuzen itzulikatzeko, ardatzean, bi soka ezartzea tapizaren gainean,
|
horien artean
itzulikatzeko. Burua sarturik atxikitzeko, itzulipurdi denboran orri bat (edo zapi bat) atxikitzea kokotsaren eta papoaren artean kokaturik.
|
|
◦ Bost jarduera gune
|
horietan
ekintza zenbait eginen dira bat bestearen ondotik, lurrean: jauzi egitea, lotura elementua, orekan egotea, lotura elementua eta itzuli bat egitea.
|
|
◦ lurreko ekintza
|
horiek
ikasleak eginen ditu, irakaslearen laguntzaz. irudi banku bat ukanen dute elkarren segidan eginen dituzten ekintzen elementuak eraikitzeko.
|
|
• Musika hasten delarik, 4 bikotek beren dantza ematen dute, eszenatokiko lau izkinetara buruz joanez.
|
Horiek
gelditu bezain laster, ondokoak abiatzen dira.
|
|
Proposamen
|
horietatik
abiatuz, zikloko kontseiluak jardueren programa eraikitzen du, zenbait urterako, tokiko baldintzak eta baliabideak kontuan hartuz (jarduera non egiten den, zer kirol instalazio den, irakasleak zer gaitasun duen, kanpoko adituak ekarrarazteko paradarik badenetz eta zer gaitasun duten...).
|
|
Ikasteko egoerak. Egoera
|
horiek
zailtasun mailaren arabera sailkatuak dira; jakintza berezien menderatzea dute helburu. liburu honetan duten ordena ez da baitezpada segitu beharra. Jardueran gutieneko esperientzia ukaitea eskatzen dute.
|
|
bota, harrapa, truka, pusa ezazu... laburrak eta zehatzak dira, eta jarduerari egokituak, • aldatzeko, jarduera ideia zenbait, • ageri diren jokamoldeak (jardueran sartzea eta diagnostiko egoera urratsetan), galde gisa adieraziak. Galde
|
horien
helburua: agerian ematea ikasleak ba ote dituen ikaskuntza unitatean sartzeko behar diren gaitasunak.
|
|
Jarduera
|
horien bidez
, xedearen arabera, diagnostiko egoera ezberdinak sor daitezke. Jarduerak ebaluazio egoeretan ere berregiten dira, ikasteko saioetan.
|
|
Haurrak binaka; bikote bakoitzak mediku baloi bat; jokalari bakoitzak gune bat, bi guneen artean 12 m; 12 m
|
horiek
4 m ko eremutan zatituak.
|
|
• Erranaldi bakoitzari dagokion lekualdatze mota bat hauta ezazue eta lekualdatze
|
horiek
egizkizue musika bukatu arte.
|
|
• Molde
|
horietarik
bat hauta ezazu.
|
|
2) Osagai
|
horiek
guziak erabiliz, ekintza segida bat sor.
|
|
Kontrabaxua jotzeko, musikaria tresnaren ondoan xutik ematen da. Lau musika tresna
|
horiek
, hari laukote deiturik, garrantzi handia dute orkestra klasikoan. Biolinaren arbasoa arabiar rabela da, lehenik 5 edo 7 hariko fidula, eta geroxeago 4 hariko biola bilakatu zena.
|
|
Hari bakoitzak nota bakar bat jotzen duenez geroz, musika tresna
|
horiek
hamarka hari dauzkate. Harpan, erresonantzia kaxa hariekiko perpendikularra da, zitaretan paraleloa.
|
|
Bigarren parteak musika tresnen ezagutzeko ariketak proposatzen ditu, eskuliburuaren fitxekin loturik. Ariketa
|
horiek
molde desberdinez erabil daitezke. Modurik aiseena hau da:
|
|
Eskakizunak ez dira berak izanen. Ariketa
|
horiek
guziak aski aise dira musika prestakuntza berezirik ez duten haurrentzat.
|