Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.361

2008
‎16 Lau eskultura hauek dira: Retrato del pintor Otano (1947); Retrato de la vía láctea (1947); Figura de hombre caído (Laocoonte) (1940) eta Figura de mujer acostada (1940).
‎1947ko. Reinvencion de la estatua? testuan idatzi zuen bezala, eskulturaren etorkizunean garrantzitsuak ziren bi prozedurak, ezabaketa eta sakrifizioa, eskultura hauetan frogatzen ditu lehen aldiz, eta ondorengo eskulturetan modu erradikalean erabiliko ditu. Coreano eta Figura para regreso de la muerte obren garapena izango da Oteizaren lanik ezagun eta garrantzitsuena, gerora hainbeste buruko min emango zizkion Arantzazuko apostoluen estatuaria.
‎19 Eskultura xume eta isil hauen bidez , Oteizak bere eskultore ibilbidea amaituta zegoela adierazi zuen: Homenaje al estilema vacío del cubismo (1959); Unidad mínima (1959); Oposición de dos diedros (1959); Homenaje a Velázquez (1959) edota Homenaje a Leonardo (1959).
‎nire ezerez txikitik ihes egiteko, salbamen desioz sartzen nintzen ortziko ezerez handira ihes egiteko bidaia batena zen. Haurraren deserosotasun edo larritasun horretan guk gizaki guztiok definitzen [ditugun] eta nolabait filosofia, erlijioa eta arte diren salbamen izpiritualeko hiru bide hauetako batera hurbiltzen gaituen existentziaren sentimen tragikoa esnatzen da jada. Izan baitira, hiru diziplina, esan dezakegu, gizakiak Jainkoarekin dituen harremanetakoak, gure bihotzean nahasten eta bat egiten direnak, baina teknikoki eta desberdinak eta lokabeak direnak (Oteiza, 2007a:
‎Unitateen antolakuntzaren dinamikotasunak gure begirada ere mugimenduan jartzen du, eta puntu edo plano batek beste batera eramaten gaitu, bueltaka eskulturaren kanpoko aldetik, une oro beraien forma aldatuz doan bitartean. Eskultura hauek , besteak beste, perspektiba sistemaren ilusioa apurtzeko daude eginak3.
‎Liburuaren erdiko aldean argazki sorta bat aurkitu dezakegu. Beraien antolakuntzak argitzen digu nolakoa den egilearen pentsatzeko modua, ezin esan baitaiteke irudi hauek liburuan esandakoaren ilustrazioa direnik. Kontzeptuen bidez baino gehiago imajinen bidez pentsatzen du Oteizak, bisualki, irudi bat beste batekin kontrajarriz, edo irudi batetik bestera salto azkarrak eginez.
‎Beste adibide hauek Luxio Ugarteren La reconstrucción de la identidad cultural vasca. Oteiza/ Chillida liburutik hartuta daude:
‎Oteizari buruz eginiko irakurketa hauek ezin dira ukatu, interpretazioen historiaren parte baitira, eta Quousque tandem?! argitaratu zenetik hurrengo urteetan euskal gizartean eta kulturan zer gertatu zen ongi islatzen dute.
‎Auzitegi hauek hain diferenteak diren jarrerak hartzearen arrazoiak ulertu ahal izateko ezinbestekoa dugu aztertzea Nazioarteko Zuzenbidetik eratortzen den arau baten nolako aplikazioa egin duten. Auzitegi Nagusi hauek guztiek arau horren inguruan euren ebazpenak oinarritu baldin badituzte ere, ez dirudi horrek ezer konpondu duenik, are gehiago, azaleratu diren emaitzak erabat kontrakoak izan dira kasuak zein autonomia erkidegotan ebatzi diren arabera.
‎Horrek termino konkretu horretatik eratorritako interpretazioari aurre egiteko aukera emango balio ere, eta, aldi berean, tratu berdintasunaren erreferentziarekin bete, 4/ 2000 Lege Organikoaren 32 artikuluak bestelako puntu batera garamatza, zeren bertan erresidentzia iraunkorra honako modu honetan definitzen baita: «La situación que autoriza a residir en España indefinidamente y trabajar en igualdad de condiciones que los españoles»13 Ikuspuntu horretatik, bertan azaldutakoa 1992ko Tratatu Orokorrean jasotakoa dela ondorioztatuz, administrazioak eta zenbait auzitegik egindako interpretazioak ez luke horrekin bat egingo eta, ondorioz, Uruguaiko herritarrei erreserbatutako estatusa jarduera hauen egikaritzan espainiar herritarrekiko berdintasun mailan erraztasunak emateari erreferentzia egiten zaionean hau dela eta ez beste bat.
‎Esku artean dugun kasu konkretu honi helduz eta auzitegiek erabili dituzten hitzarmen ezberdinetan aurkitzen diren terminoen gain arreta jarriz, testu hauen bateragarritasun edo bateraezintasunaren identifikaziora zuzendutako interpretazio lanak espainiar barne ordenamenduko begiruneari zuzendutako erreferentziok eta 1992ko Hitzarmenaren zenbait termino konkretu, bereziki, facilidades, eta, en pie de igualdad con los nacionales del Estado??
‎Hori, errealitatean, eskubide horiek ezerezean uztea ere bazen, zeren suposatzen baitzuen Uruguaiko herritar bati baimenak emateko lan eskaintza bat egon behar zela, eta, gainera, lan eremu horretan espainiar naziokotasuneko herritarrik ez egotea enplegu eske. Beste zenbait auzitegik, berriz,, facilidades, en pie de igualdad con los nacionales del Estado hori beste aipamen batekin lotu behar zela ulertuko dute,??, bertatik eratorriz etorkin horiek Europar Batasuneko herritarrekin parekatu behar zirela jarduera hauei dagokienez. Jurisprudentzian indarrean zeuden bi jarrera horien artean interpretazio elementuak aztertzea ezinbestekoa dugu.
‎Ildo berean topatzen dugu Ekuadorrekin sinatutako Naziokotasun Bikoitzeko Hitzarmena modifikatzera datorren 1995eko abuztuaren 25eko Protokoloa, non honen aplikazio aurresupostu gisa lan eta erresidentzia baimenen lorpena eskatzen den. Adibide hauek ikusita, beharrezkoa dugu gogoeta egitea Uruguaiko herritarrekiko dagoen diferentziaren norainokotasunaz. Izan ere, gure kasu honetan honelako aurreikuspena sartzeko aukera egon bazen ere, ez zen horrela gertatu, eta horren arrazoiak eta ondorioak interpretazioa egiteko orduan hartu behar dira kontuan.
‎Azken urte hauetan espainiar auzitegiek aurrera eraman duten lanak orain gutxi arte espainiar gizartearentzat isilean mantentzen zen gatazka bat aditzera eman du. Gatazka hori dugu Espainiako Erreinuak eta Uruguaiko Ekialdeko Errepublikak sinatutako 1870 urteko Ezagutze, Bake eta Adiskidetasun Tratatua indarrean ote dagoen zalantzaren inguruan sortu dena.
‎Beraz, tratatu bi hauetan termino berdintsuak ez erabiltzeak ez dakar automatikoki inolako bateraezintasunik, are gehiago, ikusi dugun bezala gerta liteke interpretazio lanaren bitartez posible egitea bi testuen aplikazio bateratua. Horrek sententziak dakarren beste arazora garamatza.
‎Lerro hauetatik , beraz, berriz ere, aldeen arteko akordioari egin behar zaio dei, bereziki, 1992ko Tratatu Orokorreko lehenengo artikuluan aurreikusitako Goi Mailako Komisioari erreferentzia berezia eginez, hori baita bide azkarrena eta zuzenena behin betiko nazioartean gatazka honi amaiera emateko, aldeek berek talka egiten duten tratatuetariko batean jasotako bidea dela ez ahaztuz. Hori gertatzen ez den bitartean, espainiar auzitegiek hartutako bideak Uruguaiko biztanleei erresidentzia eta lana eragotziko dizkie egitatezko modu batean, baina Uruguaiko gobernuak hartzen duen jarreraren zain mantendu da betiere Espainiako Administrazioa, nazioarteko ordenamenduan benetako gatazka baten sorrera suposatu dezakeelako eta, ondorioz, bere kontrako ekimenak hartzea gerta litekeelako.
‎Egitateetan aipatu moduan, arlo politikoan aurrera eraman diren ekimenek aditzera ematen dutenez, benetako ardurarik ezin da ondorioztatu bertatik. Harritzekoa bada ere, ekimen legegile hauek kopuru handiago batean izan dira Espainiako Kongresuan, non modu errepikatu batean gobernuaren atentziora gai hau ekarri den16 Uruguaiko barne ordenamenduan, berriz, jarrera pasibo honek biztanleen aldetik kritikak sortu baditu ere, ekimen nabarmenik ez da gertatu eta horren adierazle garbia dugu 1992ko Tratatu Orokorrak jasotzen duen Goi Mailako Komisioaren bileran Auzitegi Gorenaren sententziar... Jarrera hori ulergarri egingo lukeen arrazoi bakarra Uruguaiko herritarren aldeko sententzia jasoz gero Espainiako Administrazioa lotuta geratuko litzatekeelako ideiatik etor daiteke, baina ez dirudi hori izan denik Uruguaiko Gobernua horretara mugitu duen arrazoia.
‎16 Ekimen hauen nondik norakoa ikusita, hemen defendatutako ondorioa oinarritzeko egitate nabarmenena dugu Talde Parlamentario Popularrak aurrera eramandako ekimen sorta, non Uruguaiko herritarren aldeko jarrera argi bat ikus daitekeen baina jarrera horren islarik ezin izan zen modu berean aurkitu Talde Popularreko kideak Gobernuan izandako aurreko legealdietan.
‎Ezinbestekoa suertatzen den lehenengo aipamen bat auzitegiak berak egiten duen lehengo baieztapenari lotuta doa. Sententziaren Bigarren Oinarri Juridikoan onartzen duenez, azken urte hauetan Uruguaiko herritarren egoera juridikoaren inguruko gatazka honen abiapuntua Auzitegi Goren honen sententzia batean aurki daiteke. Bere momentuan auzitegi honen 2002ko urriaren 10eko sententziaren bitartez, 1870eko Tratatua antzekoak ziren beste zenbait estatutako (bereziki Txileko eta Peruko) Tratatuetako terminoetatik ez zen batere aldentzen eta, horrela izanda, bertan agertzen zen espainiar legediari egiten zitzaion igorpena zenbait eskubide jasotzeko orduan ez zela titulartasunari lotu behar, baizik eta eskubide horien egikaritza moduari.
‎Guztiak ereduan zebiltzan baina bi aldagai nagusik ezberdintzen zituzten: hauetako 12k euskara dute lehen hizkuntza eta familiako hizkuntza nagusia eta, besteek, ordea, gaztelania. Gainera, 3 hizkuntza adin ezberdinetan hasi ziren ikasten; hauetariko 12 bost urterekin hasi ziren ingelesa ikasten eta beste 12ak zortzi urterekin.
‎hauetako 12k euskara dute lehen hizkuntza eta familiako hizkuntza nagusia eta, besteek, ordea, gaztelania. Gainera, 3 hizkuntza adin ezberdinetan hasi ziren ikasten; hauetariko 12 bost urterekin hasi ziren ingelesa ikasten eta beste 12ak zortzi urterekin. Gipuzkoako Goierriko herri bateko ikastola bateko ikasleak dira guztiak.
‎Sailkapen probak erabili ondoren, ikasleak elkarren artean konparatu ahal izateko asmoz, eta ereduko hizkuntza helburuak aintzat harturik, proba berdinak erabili ditugu euskarazko nahiz gaztelaniazko komunikazio gaitasuna neurtzeko. Hauek dira horiek:
‎Ingelesez beste hiru proba hauek erabili ditugu:
‎Emaitza positiboen artean honako hauek aipa daitezke: batetik, euskaraz egindako argudiozko eskutitzetan partaideen hurbiltasun urruntasuna egoki adierazi dute gehienek.
‎Ingelesez akats morfologiko gehiago, testu izaera ez duten zenbait lan, berba ulergaitzak eta ortografia akats gehiago topatu ditugu 5 urterekin hasitakoen taldekideen artean. 8 urterekin hasitakoen taldekoek euskarazko MINTZA 2 ariketan akats morfologiko gehiago egin dituzte, baina kontuan hartu genuke hauen jarduna aberatsagoa dela oro har.
‎Hirugarrenik, boterea bai gatazkazalea nola kontsentsuzalea izan daitekeela aldarrikatzen duten teorikoak daude. Hauen artean aukera bat zentrurik gabeko botere eredua da, boterea ez da substantzia eta objektu konkretu bat, ezin gara horretaz jabetu ez eta berau pilatu, baizik eta soilik harreman bat gauzatzen deneko unean existitzen dela.
‎Elkarren boterea eta barne boterea. Bi hauek lotuta egon daitezke norberaren kontzientzia hartzera zuzenduta dauden neurrian; lehenengoan, talde dinamika eta helburu bilaketa garrantzizkoa da, eta, bigarrenean, norberaren balioaren zentzua indartzea. Hauek ere ikusmolde kontsentsuzalearen baitan koka ditzakegu.
‎Bi hauek lotuta egon daitezke norberaren kontzientzia hartzera zuzenduta dauden neurrian; lehenengoan, talde dinamika eta helburu bilaketa garrantzizkoa da, eta, bigarrenean, norberaren balioaren zentzua indartzea. Hauek ere ikusmolde kontsentsuzalearen baitan koka ditzakegu.
‎Parte hartzeko espazioak nola, nork, zergatik eta zertarako sortzen edo betetzen diren jakitea funtsezkoa da beraz. Dena den, bi espazio mota hauen arteko muga ezin da zorrotzegia izan, bien arteko desberdintasuna ez baita soilik nork betetzen dituen, baizik eta bertan adosten diren estrategiek existitzen diren botere egiturak desafiatzen dituzten ala ez (Miraftab, 2004); zentzu horretan talde berdinek barruan eta kanpoan aldi berean egotea erabaki dezakete.
‎1929 hamarkadan gehien erabili ziren izenetan lehendabiziko bostak honako hauek izan ziren: M. Carmen, Maria, Pilar, Begoña, Josefa.
‎Zeintzuk dira izen horien ordezkoak? INEren datuen arabera, honako hauek dira 2005ean jaiotakoak erregistratzeko gehienbat erabili ziren izenak:
‎Laburbilduz, honako hauek dira izen merkatuaren joerak:
‎42). Halako soziologia pragmatiko baten adibideak, honako hauek dirateke: «ekintzaren baldintzetara egokitutako praktika erreflexiboari buruzko» Lahire ren ikerketa (1998), gorputz automatismoak bereganatzeko aktoreak egin beharreko lan erreflexiboaren gainean Faure-k egindako lana (2000), Kauffmann en «etxeko ekintza» izeneko teoria.
‎bidez higatu egin ditu erabaki horiek. Horren lekuko Euskaltzaindiaren Izendegiaren 2001eko edizioko Hendrike Knörren berba hauek : «Herriaren interes biziarengatik, euskal izendegi batzuk argitaratu dira azken urteotan.
‎Baina ez dira bi Septentrio ak mintzaira eta kultura baten defentsa soil horretarat apaltzen ahal3, arrazoi bakar hauengatik bederen: bigarren liburua frantsesez da, eta gaztelaniazko bertsioa berrikitan argitaratua izan da, oraino desberdina.
‎Esate baterako, aipatzen du Salaberrik, orduan Mauleko arrondizamenduko kontseilaria, zubereraz emandako hitzaldia, eta bai denek batera Gernikako arbola kantatu zutela. Oso deigarria begitandu zait kronikaren tonua gero eta suharrago bilakatuz joan zela, Hendaiako korrespontsalak ondoko hitz aberkoi hauekin amaitu zuelarik:
‎Bi Donibandar gizon gaztek igorri dauzkigute segidako phertsu hauk , Murde Goyeneche berriz mera izendatu egunean ager arazi dituztenak. Ezartzen ditugu gure kazetan pentsaturik atsegin eginen dugula gure adichkideeri.
‎Ezagutzaren kudeaketa, hortaz, datuak bildu eta manipulatze hutsetik askoz harago doa. Ezagutzaren kudeaketan txertatuta dauden oinarrizko prozesuak honako hauek dira:
‎Azken buruan, Kapital Intelektualaren eredu orok bilatzen dituen helburu konkretuak honako hauek dira:
‎5 Gaur egungo eta, are gehiago etorkizuneko? erronka nagusietakoa antolaketa eredu berri bat abiarazi eta indarrean jartzea da, non lidergo faktoreak zeregin erabakigarria izango duen enpresako honako hiru atal hauek kudeatu eta gidatzen: a) balio erantsia, b) berrikuntza, eta c) antolakuntza kultura.
‎a. Aktibo ukigarriak: lehengaiak, makineria, produktuak, instalazioak, stock ak, etab. Aktibo hauek dira betidanik gehien azpimarratu izan direnak eta enpresa kontabilitateak hobekien jaso izan dituenak.
‎b. Aktibo intelektualak (edo ezagutza aktiboak): aktibo ukiezin hauek –Kapital Intelektual, kontzeptuak barnebiltzen ditu eta hiru multzo ongi berezitan sailkatzen dira:
‎Aktibo emozionalak: aktibo ukiezin hauek gizabanakoei eta giza taldeei dagozkie (pertsonengan daude erroturik) eta orain artean enpresa zientziak ez ditu ia ia aztertu ere egin. Dena dela, aktibo hauek energia iturri oparoa izan litezke, baldin eta egokiro askatu, sustatu eta bideratzen badira.
‎aktibo ukiezin hauek gizabanakoei eta giza taldeei dagozkie (pertsonengan daude erroturik) eta orain artean enpresa zientziak ez ditu ia ia aztertu ere egin. Dena dela, aktibo hauek energia iturri oparoa izan litezke, baldin eta egokiro askatu, sustatu eta bideratzen badira. Aktibo emozional hauek guztiak. Kapital Emozional?
‎64 Itxarkundiako Lizaso komandanteak 1977ko omenaldian hitz hauek esan zituen: –Hor dago besteek jarritako harri hori(, nazionaleek?
‎Batetik, Gasteizko errepublikazaleek Bizkaira ihes egiteko eta, bestetik, lurralde honetako matxinatuen aldekoek eskualde lasaiagora heltzeko. Nafarreteko apaizak, Txomin Jakakortaxarenak, kontatzen duenez, ugari izan ziren toki hauek aukeratu zituztenak aldaketarako eta berak batzuei zein besteei laguntzen zien. Trafiko hori geldiarazteko, matxinatuek herririk herri ibiliko ziren patruilak eratu zituzten.
‎11 Borroken une batean edo bestean honako batailoi hauek aritu ziren: Itxasalde, Araba, Ibaizabal, Gordexola, Itxarkundia, Loyola, Amayur, Padura eta Irrintzi jelkideak; Olabarri eta Euzko Indarra (EAE); Larrañaga, Roxa Luxemburgo, Perezagua eta Karl Liebknecht komunistak; Largo Caballero, Stalin, Rusia, UHP, Dragones, eta Castilla (JSU); Jean Jaures, Pablo Iglesias, Asturias, González Peña, Prieto eta Fulgencio Mateos sozialistak; Bakunin, Isaac Puente eta Sacco y Vanzetti anarkistak; eta Azaña Guipúzcoa eta Azaña Vizcaya errepublikazaleak.
‎Baina, aipatu tresnen egokitasunaren inguruko eztabaidak alde batera utzita, beraien ekarpenak balioetsi behar dira. Batetik, tresna hauen bitartez hiri eredua berrorientatzeko saiakerak gauzatu izana azpimarratu behar da. Adibidez, Bilbao Metropolitarreko LZEn 80ko hamarkadan urbanizazio berrietan bultzatu ziren intentsitate baxuko hiri ereduak mugatu nahi izan dira.
‎Hala Abandoibarran16 nola Zorrotza eraberritzeko aurkeztu den proiektuan. Nolanahi ere, lurzoru marroietan garatutako proiektu hauek globalizazio neoliberalaren garaian aplikatutako hiri politika berri bati erantzuten diote17, eta noski, baita testuinguru horietan eraikitako etxebitza garapenek ere. Ez dira, hain zuzen ere, Bilbao Metropolitarreko etxebizitza beharrei erantzuteko edota etxebizitza sistema orekatuago bat ahalbidetzeko egin, baizik eta bizi dugun globalizazio neoliberalaren garaiko hiri arteko konkurrentzia edo norgehiagokaren logikari eta eliteen lehentasunei erantzuteko egin dira batik bat.
‎Baina gainera, lurzoru marroi hauek eskainitako azalerak hiritarren etxebizitza beharrak asetzeko ez erabiltzeaz gain, benetan gauzatu diren proiektuek, eta, oro har, hiri politika berriek, gentrifikazio prozesuak jarri dituzte martxan (Vicario eta Manuel, 2003). Gentrifikazio prozesuak zona deprimituetan gertatutako errehabilitazio errresidentzialaren eskutik etortzen dira baina ez errehabilitazioaren ondorio isolatu moduan, baizik eta hiriaren berregituratze prozesu zabalago baten ondorio gisa.
‎Hau da, auzo deprimituan bizi ziren klase baxuak eta gizarte egoera ahuleko taldeak bertatik desplazatuak izango dira, eta horien ordez klase altuagoko jendearen trasbasea egingo da. Prozesu hauen adierazgarri lokala, Bilboko kasuan, Bilbao la Vieja auzoan aurki dezakegu18.
‎Izan ere, ingurumen jasangarritasuna hain da kontzeptu zabala eta hainbeste aldagai ditu bere baitan, ezen, oro har, hirien garapenaren eta bestelako mundu mailako prozesu globalen eta elkarren arteko harremanen testuinguruan aztertzen den (esaterako, mundu mailako poluzioa eta hirigintza masiboa aztertzen direnean). Prozesu global hauek eta beren tokiko kudeaketaren nondik norakoa aztertzea da gaur egungo kezka nagusietako bat2.
‎Batetik, etxebizitzen diseinuari eta energia beharrei buruz, azpimarragarria da eraikuntzaren sektorean dihardutenen artean dagoen kezka gero eta handiagoa. Gero eta gehiago exijitzen da eraikuntzarako jasangarritasun baldintza minimo batzuk ezartzea, eta energia eraginkortasunaren irizpideak eraikuntzan barneratzea3 Funtsean, berrikuntza nagusiak honako helburu hauen inguruan kontzentratzen dira: energia alternatibo garbi eta berriztagarrien erabilera bultzatzea, energia eraginkortasunaren irizpideekin eginiko eraikuntza ematea eta arkitektura bioklimatikoaren garapena sustatzea.
‎Horrela, Europa mailan etxebizitza politika eta produkzioaren inguruko azkenaldiko eztabaida nagusietakoa etorkizuneko hiri garapen ereduari buruzkoa da, eta nola sortu lur berrien (greenfields) kontsumoa mugatzeko estrategiak, bide batez, egunero bidaiatzeko beharra murriztuko duten moduak bilatzeko (Gallent, 2001). Dena den, arlo hauetan izandako aurrerakuntzak edota garatutako estrategia berriek aurkari dezente sortu ohi dute. Horrez gain, hiriaren antolamendua diziplinarteko gaia da eta konplexua inondik inora.
‎Eta bestetik, birgaitzearen eta eraikitako hiriaren aprobetxamenduaren alorrak indarrean den planaren baitan jaso dira, hala nola birgaitzea eta hiri eraberritzea, eta hutsik dauden etxebizitzak alokairu babestura mobilizatzea. Atal hauek , nolabait ere, aurreko planetan abiaturiko lan ildoak indartzea dute helburu.
‎Eta lege horren gauzatzean sortu diren Lurraldeko Zatiko Egitasmoek (LZE) eta Lurraldeko Arloko Planak (LAP) eragin dezakete nolabait lurraren erabileran eta etxebizitzaren produkzioan, azken hitza betiere udalek badute ere. Izan ere, tresna hauen bidez , nolabaiteko printzipio batzuk, minimo eta maximo batzuk eta zenbait orientazio ematen dira eskualde funtzional baten garapen integral, orekatu eta iraunkorra bideratzeko asmoz.
Hauek dira inkestaren ezaugarriak:
‎– Aztertuko diren arloak honako hauek dira: lexikoa, izen morfologia, aditz morfologia eta sintaxia.
‎Guztira 202 galdera izango ditu honek. Hauetarik 120 galdera lexikoari dagozkio; 62 morfologiari (23 izen morfologiari eta 39 aditzari) eta 20 sintaxiari buruzkoak dira. Fonologia aztertzeko ez da galderarik egin, alor guztietan arakatuko da datuak ateratzeko asmoz.
‎Bederatzi kasutan baino ez da erantzun ezberdina jaso. Ezberdintasunak hauek dira: (helduak/ gazteak) Itargi/ ilargi; remolino/ axe gogorra; bostarko/ ostadar; udegun/ udasken; suteko autz/ autse, iketz errie; jostorratz/ ø; garun/ ø; tuerto/ ø; sil/ tirriñe; esturasune/ ø eta saldar/ grano.
‎Beraz, heldu eta gazteak erdal termino ezberdina erabiltzeaz gain,, berna? hitza Bolibarko hiztun bi hauen hizkeran galduta dagoela dirudi. –Cuchara?
‎Adibidez, ez dago, labana? esateko, kutxiloa, z beste modurik herri bi hauetan . Maileguak direla-eta, fenomeno deskulturizatzaileak indar handiagoa du gaztearengan(% 24,16), eta txikiagoa(% 21,66) helduarengan, baina ez dago alde handirik batetik bestera.
‎Desberdintasunak hauek dira:
‎Ezberdintasun fonologikoen artean honako hauek ditugu esanguratsuenak: Aditz nagusiari dagokionez, helduak ni gasti nas dioen artean gazteak gasti ná.
‎Erantzun bat baino gehiago dituzten galderen adibide gisa, honako hauek :
‎Erantzun desberdinen artean honako hauek daude:
Hauek dira azentuan dauden hiztun bien arteko aldeak: Itxósora/ itxosóra; itxósoraino/ itxosoráino; amasórtzi/ amásortzi; dakárre/ dákarre eta ikusiót/ ikúsiot.
‎Hamahiru kasutan baino ez da erantzun ezberdina jaso helduaren eta gaztearen artean. Ezberdintasunak hauek dira: (helduak/ gazteak) itargi/ ilargi; surrunbilu/ ø; natubitx/ gabon egune; koilara/ kutxara; prasa, suteko autze/ txingarrak, errautze; sille/ silbota, tirrin; pantorrili, berna/ boli; arnasa sakon artu/ putze bota, putzke ein; enorra, saldar/ grano.
‎Gaztearen jardunean berez maileguak aurkitu arren, ez dira halakotzat hartu, ez direlako belaunaldi hauetakoak , mailegu zaharrak dira. Honako hitz hauek, besteak beste:
‎Gaztearen jardunean berez maileguak aurkitu arren, ez dira halakotzat hartu, ez direlako belaunaldi hauetakoak, mailegu zaharrak dira. Honako hitz hauek , besteak beste: sikute, sapatu, kuarto, mediko, kanposantu, kantzaute, karu.
‎Puntukaritasuna agertzen duen galdera baten erantzunak hauek izan dira: helduak berbetan nauen entzuotenin sata bat eta gazteak kontuk esaten nengun?.
‎Honako hauek dira helduen arteko ezberdintasunak (ezberdintasunen artean erantzun aniztunak dituztenak):
‎Erantzun ezberdinak honako hauek dira:
‎Esan beharra dago, gorago aipatu bezala, Etxebarrikoak emandako erantzunak eta Bolibarko gazteak kasu hauetan emandako berdinak direla.
‎Erantzun biko galderak honako hauek izan dira:
‎2. Egon, en puntukaritasuna aztertzeko galdera baten erantzunak hauek izan dira: Bolibarkoak berbetan nauen saparradi entzun gendunin vs Etxebarrikoak kontuk esaten nengun?.
‎Erantzun aniztun esaldien honako hauek aipa daitezke:
‎Herri bi hauetako gazteen artean ere antzekotasun gehien lexikoan dago: % 87,5 dira erantzun berdina jaso duten galderak.
‎Esan bezala, diagrama hauetan datuak ehunekoetan eskaintzen dira, argiago ikusteko parametro bakoitzean zein desberdintasun maila dagoen helduen eta gazteen hizkeren artean. Esan behar da herri hauetan gertatu den bariazioa oso txikia izan dela.
‎Esan bezala, diagrama hauetan datuak ehunekoetan eskaintzen dira, argiago ikusteko parametro bakoitzean zein desberdintasun maila dagoen helduen eta gazteen hizkeren artean. Esan behar da herri hauetan gertatu den bariazioa oso txikia izan dela. Esate baterako, herri bakoitzeko belaunaldi ezberdinetan bariazio bera gertatu da:
‎Uste orokorra da lexikoa dela hizkera batean lehenik eta gehien aldatzen den arloa11, baina datu hauen arabera gutxien aldatzen dena da(% 8). Ondoren, aditz morfologia% 19rekin, izen morfologia% 25 eta azkenik, sintaxia% 29rekin.
‎Bariazioa ikus daiteke aztertutako herri bi hauetan , ez baitago hizkuntza sistema egonkorrik; hizkuntzak etengabe aldatzen doaz eta hizkuntzak bere ezaugarritzat du bariazioa. Garai bereko baina hizkuntza sistema ezberdinetako12 hiztunek elkar ulertzeko gaitasunari esker ahal izango dute zentzuzko elkarrizketa bat izan.
‎% 7,5 lexikoan,% 20 sintaxian,% 23 aditz morfologian eta% 30 izen morfologian. Bolibarren ere bariazio bera gertatu den arren, arlokako ehunekoak honako hauek dira: % 7,5eko bariazioa lexikoan,% 18 aditz morfologian,% 30 izen morfologian eta% 45 sintaxian.
‎Erantzun bat baino gehiago izan dira galdera hauetan :
‎Depresioa eta depresio faktoreak ikertzean aurkitu zuten emakume etorkinek, batez ere herrialde pobreetatik etorritakoek, bertakoek baino depresiotasa altuagoa zutela. Desberdintasun hori honako aldagai hauek esplikatzen zuten: lana bilatu beharrak, diruak, etorkinen estatusak, arrazakeriak, dependentziak, hizkuntza ikasi beharrak, eta etxebizitza bilatzeak.
‎Elkarrizketatutako emakumeek ziotenaren arabera, emakumeen osasun fisiko eta mentalaren alterazio handiagoa nabarmentzen da bizi baldintzekin eta lan egoerarekin lotuta. Jaso dugunez, diferentzia nagusiak honako hauek dira: garatzen dituzten egitekoak, euren lanpostuen baldintza kaxkarrak eta, bereziki, rolen gainkarga, sarritan, ama ere badirelako.
‎Latinoamerikako egoera psikosoziala beste emakumeena baino hobea da. Hauek jabetzen dira gainerako herrialdeetatik datozen emakumeekiko duten abantailaz gaztelania jakiteagatik. Gaztelania ez jakiteak nolabaiteko urrakortasun sentsazioa eragiten du, beste gauzen artean mugatzen baitu lan mundurako sarbidea.
‎Emigratzeko arrazoietan migrazio prozesuan eragiten duten zenbait egoera topatu ditugu: familia egoera konplexuak, krisi ekonomikoak, jomuga diren herrialdeetan eraldaketa sozioekonomikoak, etab. Asko dira euren jatorrizko herrialdeetan familiaburuak eta horientzat familia aurrera ateratzeko aukera da emigratzeko egitasmoa, motibazio hauek , batez ere, latinoamerikarren taldean ikus daitezke. Gutxiago dira familia elkartzeko prozesuen ondorioz etortzen direnak.
‎Emaitza hauek , hau da sintoma somatikoak, antsietatezkoak eta depresiboak, beste ikerketa batzuetan aurkitu dira (Achotegui, 2002; Elgorriaga et al., 2007; Tizón et al., 1992). Azalpen asko eman dira adierazteko nola eta zergatik gertatzen diren, horietatik ezagunenak hurrengoak dira:
2009
‎Baliabideei dagokienez, berriro dira nagusi hiztegiko sarrerak,% 34,69; hitz elkarketa eta zabalkuntza semantikoa dira hurrengoak,% 22,45 eta% 13,27 hurrenez hurren. Testu hauetan kalkoen erabilera handitu da,% 5,10eraino.
‎Aditzetatik sortzen diren izenak aztertu ditugu bereziki. Izen horiek atzizki hauen bidez lortu ditugu: antza, antzia, dura, era, keta, kunde, kuntza, men, mendu, pen, te/ tze, tza eta zio; Horietaz gain, ezaugarri abstraktuak adierazteko erabiltzen den tasun atzizkia ere aztertu dugu.
‎Matematika arloan maiz definitzen dira kontzeptuak beste kontzeptu bat ukatuz; ukapen hori adierazteko ez, ezin eta gabe elementuak erabili ohi dira. Aztertu ditugun testu hauetan ere erabili izan zituzten egileek.
‎Testu hauek gaur egun matematika testuetan eraginik ez dutela izan argi ikus dezakegu artikulu honetako adibideen bidez. Hala ere, gaur egun erabiltzen ditugun termino batzuk liburu hauetan jada ikus zitezkeen; hau da, laster ehun urte beteko dituzte termino batzuek. Termino horiek hitz batekoak, hitz elkartu baten hitz bat, hitz anitzeko unitate oso bat edo hitz anitzeko unitate baten hitz bat izan daitezke, baita aurrizkiak edo atzizkiak ere.
‎2 Kode hori erabiliz aipatu ditugu testu hauek artikuluan zehar. Zenbakiak urtea adierazten du, eta letrek testuaren izenburua.
‎Testuetatik diskurtso elementu hauek erauzi ditugu eskuz: zenbakiak, ordinalak eta kardinalak; neurriak, estandarrak eta bestelakoak; aditzak; terminoak eta esamoldeak.
‎Diskurtso elementuak aztertzeko eta sailkatzeko hiztegi hauek erabili ditugu:
‎luzera, azalera, bolumena, edukiera eta pisua. Hauetan nabaritzen da bereziki nazioarteko sistemara hurbiltzeko joera. Horren froga testuek ematen dituzten neurrien taulak dira.
‎Izan ere, Lorentek dioen bezala: «Diskurtso zientifikoan, aditz hauetako batzuek izaera nahasia dute, diskurtsoa antolatzeko funtzioa dutelako eta, aldi berean, lanaren metodologiarekin loturik dagoen esanahia dutelako». Esate baterako, eman aditzaren esanahia hau da:
‎Lehenengo biak batera aztertu ditugu, eta datu hauek bildu ere: zazpi testutan eta hiru hiztegitan agertzen dira.
‎Testu hauek gaur egun matematika testuetan eraginik ez dutela izan argi ikus dezakegu artikulu honetako adibideen bidez. Hala ere, gaur egun erabiltzen ditugun termino batzuk liburu hauetan jada ikus zitezkeen; hau da, laster ehun urte beteko dituzte termino batzuek. Termino horiek hitz batekoak, hitz elkartu baten hitz bat, hitz anitzeko unitate oso bat edo hitz anitzeko unitate baten hitz bat izan daitezke, baita aurrizkiak edo atzizkiak ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
hauek 739 (4,86)
hauetan 178 (1,17)
hauen 177 (1,17)
Hauek 49 (0,32)
hauekin 31 (0,20)
hauetako 31 (0,20)
hauei 28 (0,18)
hauetatik 14 (0,09)
hauetara 10 (0,07)
hauen arteko 9 (0,06)
hauen bidez 7 (0,05)
hauen bitartez 7 (0,05)
hauen arabera 6 (0,04)
hauen aurrean 6 (0,04)
hauen inguruan 6 (0,04)
hauentzat 6 (0,04)
Hauetan 4 (0,03)
hauen artean 4 (0,03)
Hauen 3 (0,02)
hauei buruz 3 (0,02)
hauetakoak 3 (0,02)
hauetaz 3 (0,02)
HAUEK 2 (0,01)
Hauei 2 (0,01)
hauei esker 2 (0,01)
hauen gainean 2 (0,01)
hauen kontra 2 (0,01)
hauenak 2 (0,01)
hauengatik 2 (0,01)
hauetakoren 2 (0,01)
hauk 2 (0,01)
Hauekin 1 (0,01)
Hauen artean 1 (0,01)
Hauetako 1 (0,01)
Hauetakoak 1 (0,01)
Hauetarik 1 (0,01)
Hauetatik 1 (0,01)
hauei buruzko 1 (0,01)
hauekiko 1 (0,01)
hauen azpian 1 (0,01)
hauen baitan 1 (0,01)
hauen gaineko 1 (0,01)
hauen inguruko 1 (0,01)
hauen lekuko 1 (0,01)
hauengan 1 (0,01)
hauentzako 1 (0,01)
hauetakoa 1 (0,01)
hauetarako 1 (0,01)
hauetariko 1 (0,01)
hauez 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hauek ere 34 (0,22)
hauek ukan 26 (0,17)
hauek ez 23 (0,15)
hauek bete 13 (0,09)
hauek egin 13 (0,09)
hauek erabili 13 (0,09)
hauek aipatu 12 (0,08)
hauek bat 12 (0,08)
hauek egon 11 (0,07)
hauek eragin 9 (0,06)
hauek ezaugarri 8 (0,05)
hauek jaso 8 (0,05)
hauek bereizi 7 (0,05)
hauek aztertu 6 (0,04)
hauek lan 6 (0,04)
hauek nabarmendu 6 (0,04)
hauek asko 5 (0,03)
hauek atera 5 (0,03)
hauek azterketa 5 (0,03)
hauek bi 5 (0,03)
hauek eman 5 (0,03)
hauek erakutsi 5 (0,03)
hauek erantzun 5 (0,03)
hauek gizarte 5 (0,03)
hauek jatorri 5 (0,03)
hauek kontu 5 (0,03)
hauek landu 5 (0,03)
hauek osatu 5 (0,03)
hauek planteatu 5 (0,03)
hauek proposatu 5 (0,03)
hauek aurkitu 4 (0,03)
hauek beste 4 (0,03)
hauek bultzatu 4 (0,03)
hauek eragile 4 (0,03)
hauek eskaini 4 (0,03)
hauek euskara 4 (0,03)
hauek ezin 4 (0,03)
hauek frogatu 4 (0,03)
hauek helburu 4 (0,03)
hauek ibilbide 4 (0,03)
hauek identifikatu 4 (0,03)
hauek irakurri 4 (0,03)
hauek izaera 4 (0,03)
hauek kasu 4 (0,03)
hauek kontsumo 4 (0,03)
hauek oinarri 4 (0,03)
hauek oinarritu 4 (0,03)
hauek zehar 4 (0,03)
hauek aukera 3 (0,02)
hauek aurkeztu 3 (0,02)
hauek aurre 3 (0,02)
hauek baieztapen 3 (0,02)
hauek batera 3 (0,02)
hauek batzuk 3 (0,02)
hauek bildu 3 (0,02)
hauek egituratu 3 (0,02)
hauek erabilera 3 (0,02)
hauek esan 3 (0,02)
hauek esparru 3 (0,02)
hauek etorkizuneko 3 (0,02)
hauek euskal 3 (0,02)
hauek hain 3 (0,02)
hauek hasiera 3 (0,02)
hauek ikusi 3 (0,02)
hauek indar 3 (0,02)
hauek islatu 3 (0,02)
hauek lotu 3 (0,02)
hauek mugatu 3 (0,02)
hauek nondik 3 (0,02)
hauek ondorio 3 (0,02)
hauek oso 3 (0,02)
hauek sortu 3 (0,02)
hauek testuinguru 3 (0,02)
hauek zehaztu 3 (0,02)
hauek zentratu 3 (0,02)
hauek PSA 2 (0,01)
hauek adierazi 2 (0,01)
hauek agerian 2 (0,01)
hauek agertu 2 (0,01)
hauek aintzat 2 (0,01)
hauek alde 2 (0,01)
hauek alderatu 2 (0,01)
hauek aritu 2 (0,01)
hauek arrakasta 2 (0,01)
hauek artikulu 2 (0,01)
hauek atzean 2 (0,01)
hauek aukeratu 2 (0,01)
hauek azaldu 2 (0,01)
hauek azpimarra 2 (0,01)
hauek azpimarratu 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
hauek bete behar 4 (0,03)
hauek bat egin 3 (0,02)
hauek ere ez 3 (0,02)
hauek kontu hartu 3 (0,02)
hauek nondik norako 3 (0,02)
hauek aipatu ezan 2 (0,01)
hauek atzean egon 2 (0,01)
hauek bat etorri 2 (0,01)
hauek beste ikerketa 2 (0,01)
hauek egin ANOVA 2 (0,01)
hauek egin salaketa 2 (0,01)
hauek egon elementu 2 (0,01)
hauek eragin enpresa 2 (0,01)
hauek ere egin 2 (0,01)
hauek ere erabili 2 (0,01)
hauek ere kontu 2 (0,01)
hauek ere PS 2 (0,01)
hauek etorkizuneko ikerketa 2 (0,01)
hauek ez ukan 2 (0,01)
hauek hain zuzen 2 (0,01)
hauek kontsumo handi 2 (0,01)
hauek lotu egon 2 (0,01)
hauek adierazi nahi 1 (0,01)
hauek agerian jarri 1 (0,01)
hauek agerian utzi 1 (0,01)
hauek aintzat hartu 1 (0,01)
hauek aintzat hartz 1 (0,01)
hauek aipatu iduritu 1 (0,01)
hauek aipatu joan 1 (0,01)
hauek alde adostasun 1 (0,01)
hauek alde bat 1 (0,01)
hauek arrakasta gizarte 1 (0,01)
hauek arrakasta ukan 1 (0,01)
hauek asko beste 1 (0,01)
hauek asko bizi 1 (0,01)
hauek asko harritu 1 (0,01)
hauek asko hautazko 1 (0,01)
hauek aukera bat 1 (0,01)
hauek aukera berberak 1 (0,01)
hauek aukera eman 1 (0,01)
hauek aurre azaldu 1 (0,01)
hauek aurre egin 1 (0,01)
hauek aurre esposizio 1 (0,01)
hauek azaldu ikerketa 1 (0,01)
hauek azpimarra ezan 1 (0,01)
hauek azpimarratu beharreko 1 (0,01)
hauek azterketa egin 1 (0,01)
hauek azterketa estatistiko 1 (0,01)
hauek azterketa formal 1 (0,01)
hauek azterketa orokor 1 (0,01)
hauek azterketa sakon 1 (0,01)
hauek aztertu egin 1 (0,01)
hauek aztertu ezan 1 (0,01)
hauek bat adierazi 1 (0,01)
hauek bat egon 1 (0,01)
hauek bat emaitza 1 (0,01)
hauek bat hurbildu 1 (0,01)
hauek batera beste 1 (0,01)
hauek batzuk izaera 1 (0,01)
hauek batzuk udal 1 (0,01)
hauek beste horrenbeste 1 (0,01)
hauek beste populazio 1 (0,01)
hauek bete ote 1 (0,01)
hauek bete ukan 1 (0,01)
hauek bi aldagai 1 (0,01)
hauek bi bete 1 (0,01)
hauek bi ere 1 (0,01)
hauek bi letra 1 (0,01)
hauek bi mota 1 (0,01)
hauek bildu ere 1 (0,01)
hauek bultzatu bilatu 1 (0,01)
hauek egin ahala 1 (0,01)
hauek egin lan 1 (0,01)
hauek egituratu irizpide 1 (0,01)
hauek egon ezjakintasun 1 (0,01)
hauek eman berdin 1 (0,01)
hauek eman hitz 1 (0,01)
hauek erabilera jakin 1 (0,01)
hauek erabilera nola 1 (0,01)
hauek erabilera norbera 1 (0,01)
hauek erabili enpresa 1 (0,01)
hauek erabili ukatu 1 (0,01)
hauek eragile egituratu 1 (0,01)
hauek eragile ere 1 (0,01)
hauek eragile lankidetza 1 (0,01)
hauek eragile pixkanaka 1 (0,01)
hauek eragin giza 1 (0,01)
hauek eragin nabari 1 (0,01)
hauek erantzun eskuz 1 (0,01)
hauek erantzun gai 1 (0,01)
hauek erantzun guran 1 (0,01)
hauek erantzun jakin 1 (0,01)
hauek erantzun lankidetza 1 (0,01)
hauek ere ari 1 (0,01)
hauek ere aztertu 1 (0,01)
hauek ere dimentsio 1 (0,01)
hauek ere egon 1 (0,01)
hauek ere eman 1 (0,01)
hauek ere erabaki 1 (0,01)
hauek ere erakarri 1 (0,01)
hauek ere Europa 1 (0,01)
hauek ere funtsezko 1 (0,01)
hauek ere gaztelania 1 (0,01)
hauek ere gehiengo 1 (0,01)
hauek ere identifikatu 1 (0,01)
hauek ere ikusmolde 1 (0,01)
hauek ere modu 1 (0,01)
hauek ere nabarmendu 1 (0,01)
hauek ere nazioarteko 1 (0,01)
hauek ere nor 1 (0,01)
hauek ere ukan 1 (0,01)
hauek ere ukitu 1 (0,01)
hauek eskaini azalera 1 (0,01)
hauek esparru esplizitu 1 (0,01)
hauek esparru finkatu 1 (0,01)
hauek esparru hori 1 (0,01)
hauek etorkizuneko irakasle 1 (0,01)
hauek euskal hiztegi 1 (0,01)
hauek euskal izaera 1 (0,01)
hauek euskal unibertsitate 1 (0,01)
hauek euskara belaunaldi 1 (0,01)
hauek euskara erabilera 1 (0,01)
hauek euskara garaikide 1 (0,01)
hauek euskara sintaxi 1 (0,01)
hauek ez egon 1 (0,01)
hauek ez zira 1 (0,01)
hauek ezaugarri berri 1 (0,01)
hauek ezaugarri garrantzitsu 1 (0,01)
hauek ezaugarri hein 1 (0,01)
hauek ezaugarri komun 1 (0,01)
hauek ezin ukan 1 (0,01)
hauek frogatu behar 1 (0,01)
hauek frogatu egin 1 (0,01)
hauek gizarte behin 1 (0,01)
hauek gizarte gauzatu 1 (0,01)
hauek gizarte onartu 1 (0,01)
hauek gizarte ukan 1 (0,01)
hauek gizarte zaurgarritasun 1 (0,01)
hauek hain diferente 1 (0,01)
hauek hasiera aipatu 1 (0,01)
hauek hasiera fase 1 (0,01)
hauek hasiera ikasle 1 (0,01)
hauek helburu Uztaro 1 (0,01)
hauek ibilbide berrikusketa 1 (0,01)
hauek ibilbide labur 1 (0,01)
hauek ibilbide puntu 1 (0,01)
hauek ibilbide UEU 1 (0,01)
hauek identifikatu zail 1 (0,01)
hauek indar berezi 1 (0,01)
hauek indar galdu 1 (0,01)
hauek indar handi 1 (0,01)
hauek irakurri doinu 1 (0,01)
hauek irakurri ezan 1 (0,01)
hauek irakurri lerratu 1 (0,01)
hauek islatu jo 1 (0,01)
hauek izaera alienaezin 1 (0,01)
hauek izaera ardatz 1 (0,01)
hauek izaera dinamiko 1 (0,01)
hauek izaera ekonomiko 1 (0,01)
hauek jatorri argitu 1 (0,01)
hauek jatorri denbora 1 (0,01)
hauek jatorri egitura 1 (0,01)
hauek jatorri erraz 1 (0,01)
hauek jatorri zahar 1 (0,01)
hauek kasu diru 1 (0,01)
hauek kasu Emilio 1 (0,01)
hauek kasu zenbait 1 (0,01)
hauek kontsumo gastu 1 (0,01)
hauek kontu eduki 1 (0,01)
hauek lan antolakuntza 1 (0,01)
hauek lan kopiatu 1 (0,01)
hauek lan merkatu 1 (0,01)
hauek lan ordaindu 1 (0,01)
hauek lan zama 1 (0,01)
hauek lotu hiru 1 (0,01)
hauek mugatu behar 1 (0,01)
hauek nabarmendu ezan 1 (0,01)
hauek nabarmendu nahi 1 (0,01)
hauek oinarri egon 1 (0,01)
hauek oinarri muga 1 (0,01)
hauek oinarritu marka 1 (0,01)
hauek oinarritu osasun 1 (0,01)
hauek ondorio ekarri 1 (0,01)
hauek ondorio hitz 1 (0,01)
hauek oso baliagarri 1 (0,01)
hauek oso lagungarri 1 (0,01)
hauek oso presente 1 (0,01)
hauek planteatu lehenengo 1 (0,01)
hauek PSA banaketa 1 (0,01)
hauek PSA ukan 1 (0,01)
hauek sortu hiru 1 (0,01)
hauek sortu prozesu 1 (0,01)
hauek testuinguru zentratu 1 (0,01)
hauek ukan abiapuntu 1 (0,01)
hauek ukan aldatu 1 (0,01)
hauek ukan alderdi 1 (0,01)
hauek ukan antzekotasun 1 (0,01)
hauek ukan erronka 1 (0,01)
hauek ukan esanguratsu 1 (0,01)
hauek ukan ikerketa 1 (0,01)
hauek ukan jauzi 1 (0,01)
hauek ukan kaudimengabezia 1 (0,01)
hauek ukan lotura 1 (0,01)
hauek ukan patrono 1 (0,01)
hauek ukan porrot 1 (0,01)
hauek ukan presentzia 1 (0,01)
hauek ukan xarma 1 (0,01)
hauek zehar adierazi 1 (0,01)
hauek zehar eskaini 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia