Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.316

2010
‎J. Ajuriagerrak zorionak emanez hitz gozoak esan zizkion. Eguna ateratzen egindako ahalegina eskertu nahi izan zion:
‎Ohitura eta aldi batzuetako debekuak jarri izan dira horren arrazoitzat. Julenek, liburu honen sarreran zehatz mehatz ematen dizkigu Augustinek erabili ohi zituenak: Augustin Zubikarai idazleak, bere denborako ohitura jarraituz, ezizenak erabilten ditu:
‎Lantxo hau biografiaren atarikoan datozen Andres Urrutiaren hitz batzuekin hasi dugu eta amaitu ere haren beste hitz batzuekin egingo dugu: Liburu hau irakurtzen duenak ere laster atzemango du, Ondarroako herriak euskarari eta euskal kulturari eman dien bizitasunaren katean, kate-begi preziatua izan dela Augustin Zubikarai.
‎aitak beti zeukan zer kontatua, zela egunkari edo aldizkarietan irakurritakoa, zela aroztegian gertatutako bitxikeria edota batzokian entzundako jakingarririk. [?] Etxean ikasi zuen, beraz, Augustinek, ohiturak ezagutu, maitatu eta gordetzen; kontuei adi egon eta entzuten; handik eta hemendik jasotako gertaerei gorputza ematen ; eta hurbileko errealitatea interpretatzen eta maitatzen.
‎Etxetik ahalegindu zen ikasketak jarraitzen. Liburuetara guztiz zaleturik, haiek irakurtzen ematen zuen gaixoaldiak, besterik ezean, eskaintzen zion astia. Hau dio Anak:
‎Barruz, adimenez, janzteko, pentsamendu eta ideien munduan murgiltzeko ezin hobeki etorriko zitzaizkion irakurketa haiek. Lehenik barruko biltegia hornitu behar, gero beretik emango bazuen, hutsetik ez baita ezer sortzen. Hala ekingo zion idazle gisa lehen saiotxoak egiteari:
‎idazle gaztearen idatz txokoa. Hantxe irakurtzen ematen omen zuen eguna. Bakardadean eta liburu artean bilatu zuen babesa, ama kezkaz betetzeraino.
‎Madrilgo egoitzan emandako 5 eguneko zertzeladak
‎01:30ak edo ziren. Lau ordu inguru eman zituzten nire paperak eta gelako guztia miatzen. Interesik gabeko bideoak (H.I.ko lankide baten bideoa barne) eta paper zenbait hartu eta prezintatu zituzten.
‎Gaileta bat eta ura eskaini zidaten. Ezin kexatu, beraz, g.z. hauek emandako tratuaz: EH, erlijioa, Euskaldunon EGUNKARIA, Herri irratia, Loiolaetxea, euskal arazoa, ETA, e.a. izan genuen mintzagai, beraiek mihitik, tiraka?
‎Madrila iristean, autoaren sirena abian jarri eta jo eta fuego ailegatu ginen, gure? egoitzara, 5 egun luze eta infernukoak izan ziren haiek emandako lekura. Ordua:
‎Osorik jan nuen, gustura. Eta gau osoa itzarririk eman nuenez, lokartu nintzen. Ate hotsak eta oihuak zirela, esnatu eta lokartu aritu nintzen gauerdi aldean gora eraman ninduten arte.
‎Ate hotsak eta oihuak zirela, esnatu eta lokartu aritu nintzen gauerdi aldean gora eraman ninduten arte. Burua altxa eta begiak irekitzeko baimena eman zidaten medikuarekin egoteko. Aurpegi librea aurkitzen nuen lehenengo pertsona zen goizeko 08: 00az geroztik.
‎–Bai?. Elkarrekin emandako 4 egunetan horiexek izan ziren elkarri esandako guzti guztia. Nolako beldurra!
‎sentituz. . Kolpeak joz gero, tratu txarrak emanez gero, nireak egin dik, nuen gogoan.
‎Ura, berriz, ezer gutxi edan nuen, ez bainuen ziegatik at zegoen komunera joan nahi izaten, ahalik eta gutxien, umiliazio edo bexazio berri bat ez jasatearren, joanez gero, bestelako? atentzio eta tratuak ematen zizkiguten-eta. Batzuetan irainak bota dituzte(? ¡ Mecaguen tu puta madre!?
‎Gelak, zegoen pertsona multzoagatik eta hitzen oihartzunagatik? handiagoa ematen zuen, askozaz, gure ziegak baino. Zenbat lagun?
‎argitu nahian. Lehenengoaz gure artean inoiz ez zela holako inor izan esan nien behin eta berriz zenbait azalpen emanez , eta bigarrenaz neuk ez nuela hura argitzerik, baina herritarrek emandako dirua zela garbi utzi nien. Une batean, eta zenbait ahots ezberdin tartekatu zirelarik?
‎argitu nahian. Lehenengoaz gure artean inoiz ez zela holako inor izan esan nien behin eta berriz zenbait azalpen emanez, eta bigarrenaz neuk ez nuela hura argitzerik, baina herritarrek emandako dirua zela garbi utzi nien. Une batean, eta zenbait ahots ezberdin tartekatu zirelarik?
‎Burumakur, begiak itxita sartu ninduten ziegara eta pareta ondoan zutik utzi. Ordu batzuk eman nituen postura hartan, berriz galdeketa berrira joan arte. Honetan itauntzailea beste bat izan zen, eserita ipini ninduten paretara begira eta begiak itxita.
‎–Ona? ematen zuen eta tonu, goxuan, galdetzen zizkidan behin eta berriz aurrekoan botatako galderak, eta neuk erantzunak errepikatu eta errepikatuz jardun nintzen ezagutzen nituenak borobildu eta besteentzat erantzunik ez nuela esanez.
‎Bihar horrelako deklarazioak eginez gero, dena ondo joango zaizu. Horrela guk eman dizugun tratu onaren aurrean zeure esker ona erakutsiko diguzu?. Orduan ez zegoen. Hauek salatu zaituzte!
‎23an inkomunikazioaren luzapena: gaizki zegoela pentsatu nuen arren, zutik egotearen beldurrak eraginda amore eman nuen eta papera sinatu.
‎Begiak itxi!? Sartu eta burua makurrarazita eraman ninduten gorantz, goiko pasiloetan gorputza zuzendu eta begiak irekitzeko baimena eman zidatelarik. Hura arnasa hartzeko beta!
‎–Orduan zertarako behar dut abokatua?? Eta ezetz borobila eman nion deklaratzeari, epailearen aurrean egingo nuelakoan halaxe erabakia bainuen aurretik, beti ere abokatuak beste zer edo zer egitea hobe nuela sinistarazten ez bazidan. Berriz ere infernura!
‎–Bukatu zaizkizu orain arteko pribilegioak! Gu ondo portatu gara zurekin, eta zuk holako erantzuna eman –Eta ziegara sartu ninduten.
‎Eta ziegara sartu ninduten. . Eskerrak, Jauna, ezetza emateko argia eta kemena ukan ditudalako!?. Egundoko barne lasaitasuna eta poza nituen.
‎Ezin kontua argitu! Ez zidaten ezer berezirik egin eta gaua nahiko lasai eman nuen ohea Xabier lagunarekin konpartituz.
‎egun, lasaia? ziega hartan emandakoa . Goizean eraman zuten Xabier Oleaga.
‎Eta horrela adierazi nion, gutxi gora bera:. Nire abokatua aurrean ez dudala ez dut deklaraziorik egin nahi, zurekin ez baitut inolako konfiantzarik: atxilotzeko agindua eman eta 5 egunez inkomunikatua izan nauzu tratu inhumano eta bexatorioa emanez, oinarriko giza eskubideak urratuz. Hau guztiau legearen izenean; ez, ordea, justiziaren izenean?.
‎Eta horrela adierazi nion, gutxi gora bera:. Nire abokatua aurrean ez dudala ez dut deklaraziorik egin nahi, zurekin ez baitut inolako konfiantzarik: atxilotzeko agindua eman eta 5 egunez inkomunikatua izan nauzu tratu inhumano eta bexatorioa emanez , oinarriko giza eskubideak urratuz. Hau guztiau legearen izenean; ez, ordea, justiziaren izenean?.
‎Eta neuk: . Ez dakit nolako demokraziaz ari zaren, baina seguru nago justiziak/ zuzentasunak ez zaituela babesten atxilotuei holako tratu inhumanoa eman diezaieten baimenduz?. –No tengo por qué discutir con Vd.?, epaileak;. Yo tampoco?, neure aldetik.
‎1/ esandakoa esateko izan nuen kemenagatik, nerbioek jokaldi txarra egin bazidaten ere (batzuetan berotik hotzera pasatzean gertatu izan zaidan bezala: egundoko dardarizoa, kanpotik ia sumatzerik ez dagoena), ESKERRAK eman nizkion behin eta berriz Jaunari, 2/ beste lagunentzat eskatu nuen Espirituaren argia eta kemena, eta 3/ aurrerantzean zer egin nezakeen hasi nintzen hausnartzen. Hurrengo minutuetan argi handia piztu zitzaidan barruan:
‎Nola? Beraiei astia emanez , eskolak (euskara, gaztelera, alemana....) eskainiz, kapilauaren laguntzaile izanez e.a. Bide eta bidexka asko dago. Kontua bila ibiltzea izaten da.
‎2003 urteko urrian gertatu zen: orduan Del Olmo instrukzio epaileak sumarioa edo auzi nagusia bitan banatu zuen eta 2007.ean bultzada erabakigarria eman zion, 3 lagun gehiago inputatuz eta auzi hau epaiketa bidean jarriz.
‎Bada, ez batak ez besteak ez dute inoiz EGUNKARIAren kontrako deus aurkeztu. Nolatan, bada, eman segida epaileek auziari?
‎Nor izango da guardia zibil, espainiar polizia eta abarren tratu txar, umiliazio eta torturetatik libratuko gaituena epaileak ez badira? Nork eseraraziko ditu akusatuen aulkietan guri torturak eta tratu txarrak eragin zizkiguten guardia zibil haiek eta guztiari bizkar eman eta baimendu zuen Del Olmo epailea?. Jarrai al dezakegu, kontzientzia etikoaren izenean ari naiz, noski?
‎Haritschelhar jaunak, ordea, Barkoxeko tradizio sendoan oinarriturik. Arengaraiko primaren khantoria1? izenburua eman zion bere tesi lan zoragarrian.
‎Guk lantto honetan 1870ko Sallaberriren ahapaldi argitaragabeak edo zentsuratuak emango ditugu batez ere. Ahapaldi horiezaz gainera, bestalde, interesgarria den beste eredu bat ere eman asmo dugu, Chambra kahierrekoa.
‎Guk lantto honetan 1870ko Sallaberriren ahapaldi argitaragabeak edo zentsuratuak emango ditugu batez ere. Ahapaldi horiezaz gainera, bestalde, interesgarria den beste eredu bat ere eman asmo dugu, Chambra kahierrekoa. Argitara gabeko eredu bat eta osorik argitara ez den Sallaberriren eredu zoragarria emango ditugu, beraz, artikulu honetan.
‎Ahapaldi horiezaz gainera, bestalde, interesgarria den beste eredu bat ere eman asmo dugu, Chambra kahierrekoa. Argitara gabeko eredu bat eta osorik argitara ez den Sallaberriren eredu zoragarria emango ditugu, beraz, artikulu honetan. Gainerako eredu argitaratuak ez ditugu lan honetara ekarriko leku faltaz2.
‎Hona hemen, beraz, argibideak. Sallaberriren zortzi ahapaldiak ematen ditu Riezuk Flor de canciones populares vascas liburuan. Kantu, kanta, khantore, Baiona 1967, 67 or. liburuan Harischelharren. L, oeuvre poètique de Pierre Topet Etchahun?
‎Kantu, kanta, khantore, Baiona 1967, 67 or. liburuan Harischelharren. L, oeuvre poètique de Pierre Topet Etchahun? lanean (Euskera, XIV XV,, batez ere 684 orrialdeetan) bezala kantu osatu bat ematen da, hau da, kantu desberdinen ahapaldiz osatutako kantu, facticio, edo, osatuago?
‎kantan ere agertzen zen. Ahapaldi zoragarri hau beste kantu batzuetako azkenaldean jartzeak halako urrezko bukaera bat ematen dio kantuari.
‎Sallaberrik berak argitaratzeko prestatua zuen eskuidatzian bi ahapaldi berri datoz, gure atal honetan 8 eta 9 zenbakiak eman dizkiogunak. Bi ahapaldi hauek ez ditugu inongo lekutan ikusi argitaraturik.
‎Kantuko gainerako ahapaldi guzti guztiak Sallaberriren liburuan bezalaxe daude transkribaturik. Bosgarren ahapaldian, ostera, eskuidatzian aukera bi ematen ditu: Gure Jinko Jaonak badu pietate/ Zelüko Jinko Jaonak badü pietate.
‎Antxuaren metaforabidea edo sinbolismoa ez da askorik ematen XVIII lirikan. Hegaztien (uso luma gris, usaphal, esparber, eta abar) eta lilien sinboloak erabiliagoak dira.
‎Inoiz edo behin, ordea, artzain munduko sinboloak agertzen zaizkigu. Eman dezagun, kasurako, Aita Donostiak bildu eta argitara zuen. Urso xuri? (GH, 1928, VIII, 6) kantuko azken bi ahapaldiak:
‎Bigarren ahapaldia Salaberriren laugarrenaren aldamenean dago. Bigarren ahapaldia ulertzeko bidea beste aldaera batzuk ematen digute.
‎Ekitaldi akademikoaren aipamen laburra eginez hasiko gara, bertan zenbait hitzaldi labur eman zirela esanez, garai hartako giroa kokatzeko eta orduko protagonista batzuen hitzak entzuteko aukera izanik, hala nola orduko errektoretzako ordezkari gorena izandako Goio Monrealenak, bera izan baitzen euskal lerroari bultzada ofiziala emateko ohorea izan zuena. Gaur egungo errektoretzako ordezkariak ere bertan izan ziren, Iñaki Goirizelaia errektorea buru.
‎Ekitaldi akademikoaren aipamen laburra eginez hasiko gara, bertan zenbait hitzaldi labur eman zirela esanez, garai hartako giroa kokatzeko eta orduko protagonista batzuen hitzak entzuteko aukera izanik, hala nola orduko errektoretzako ordezkari gorena izandako Goio Monrealenak, bera izan baitzen euskal lerroari bultzada ofiziala emateko ohorea izan zuena. Gaur egungo errektoretzako ordezkariak ere bertan izan ziren, Iñaki Goirizelaia errektorea buru.
‎Bereziki interesgarria izan zen, laburra izan arren, Karmele Artetxe andereak emaniko hitzaldia, euskal lerroaren historiaren ingurukoa, berriki aurkeztu duen doktoretza tesian oinarritua. Hitzaldi horrek ederki argitu zuen garai hartako testuingurua, indar eginez ekimen hura bideratu zuten aitzindarien aipamenean.
‎Nolanahi den, ekitaldi akademikoa eta omenaldia kontuan izanik ere, gure ustez ekitaldiari ukitu berezi eman ziona, hitzaldien aurretik eginiko ekimen sinboliko xume bat izan zen: campuseko lurretan eginiko zuhaitz hazidunen landaketa.
‎Irakaskuntzan ari zaretenok dakizuenez, ikasleengan ereindako haziak askoz ere hazi gehiago ematen dituzten zuhaitzak bilaka daitezke. Horregatik, landare hazidunak aukeratu genituen Arboretumean landatzeko, haziek daukaten sinbologia hori gogoan harturik.
‎Landare hazidunen bide ebolutiboan emaniko urrats garrantzitsu guztiek dute ordezkariren bat gure irudi espiral horretan. Bost kontinenteetatik ekarri ditugu, eta, aldi berean, beren txokotxoetan bada ere, bizirik irautea lortu duten zuhaitzak dira.
‎Eta horrekin sinbolizatzen dugu, halaber, gure unibertsitatearen goiburuko lema den Iparragirreren esaldi hura: Eman da zabal zazu munduan frutua.
‎Zeren zabaldu baita planeta osora, indigenen kulturak geratu direlarik guztiz baztertuak. Agian erakusten dute bai egoera politiko birbanatzailea, baina bizi izan duten oparotasuna naturak eman die, eta ez da usuenean euren lanaren fruitu izan, eta badaiteke ezen alferrak izan direlako geratu izana gaur egun dauden moduan, guztiz minorizatuak eta gutxietsiak (beste hipotesis bat izan daiteke hau: oparotasunak historikoki alferkeria ekarri duela, eta alferkeriak atzeratzea dakarrela, relajatzeagatik).
‎Nahikoa simplea da nire hipotesia, baina garbi daukat ezen ez nagoela historia universala erabat esplikatzeko moduan. Baina argi piska bat badut eman . Eta daukat ezen hipotesien bitartez historiaren filosofia ezberdinak egiten ahal direla, eta ez bada ahazten oinarriak suposamenak direla, ez gaude falazian eroriak, eta bai egiazko bideetatik.
‎Rosario, Jose Bizente, Jose Mari eta Arantxa. Lanean berrogeita bi urte eman eta gero, 1981ean jubilatu zen Arrasate herriaren omena samurkiro jasorik. Handik gutxira, Basarri handiak honela agurtzen zuen kalezain bertsolaria Donostiako egunkari bateko bere bordatxotik:
‎Ez orixe!?. Aita Zavalak Zubeltzu eta Saikola bertsolariakliburuan (Auspoa93, 1970) eman zizkigun itziartarraren inguruko jakingarriak. –Zubeltzuri omenaldia?
‎Bat bateko bertsogintzan (lagun arteko bertsoak, familia giroan kantatutakoak...) jardun ohi duen arren, Arriola ez da izan plazaz plaza kantari dabiltzan horietakoa. Bertsolari izena bertso sorta idatziek eman diote Jose Manuel Arriolari, bertso jarriei esker lortu zuen bertso jartzaile ospea. Berak aitortzen duenez, 1968 urtearen bueltan hasi zen bertsoak idazten eta argitaratzen:
‎Kronika kutsu hori da, beraz, Arriolaren bertsogintzari darion, alderdi nabariena, eta aipagarriena?, Lekuonaren 1981eko berbak erabilita. Harrezkeroko bertsogintzan ere(), bide beretik jarraitu zuen Arriolak, hurreko errealitateari behatuz, eta gertatzen zenaren berri emanez , urteotan bertsorik gehienak Donostiako El Diario Vasco n eta Arrasateko jubilatuen aldizkarian argitaratu zituelarik.
‎Hemen ere, 60ko hamarkadatik aurrerako bertso munduaren kronika polita eskaintzen digu Goikoetxeko semeak. Duela ehun urtetsu jaio zen Uztapideren heriotzaren berri miresmenez eta apal eman zigun bertso bakarrean(. Uztapide il da!?). Hona hemen bertsoa:
‎Orregatik, aitorpen au neretzako bakarrik balitz, gaurko ospakizunari ezezkoa emango nion seguru asko. Baiña neretzako bakarrik ez da.
‎Gure erriaren izkerak eta literaturak oso gutxitan artu dute gaurkoa ai, a goralpenik eta onespenik. Egia esateko, i, oiz eman zaien oorerik aundiena une ontan eskeintzen zaie bearbada?.
‎Ramon Artolaren Sagardoaren graziya (1961) liburuarekin eman zion hasiera Aita Zavalak Auspoabildumari; eta berrogeita zortzi urte geroago, Jose Manuel Arriolaren liburuarekin, hirurehun eta hamabigarren katebegia erantsi zion kultur kate luze bezain emankorrari Leire mendikatearen magalean bizi zen herri literaturaren maitaleak. Hauspo txikitxo horiek guztiek bizitu izan dute Auspoa ren kultur sua; eta, neurri handi baten, hauspo apal horiei esker iraun ahal izan du herri literaturaren txingartzak bizirik.
‎Gerrak utzitako elbarritasuna zela-eta, aukera eman zioten Jose Manueli lanpostu berria aukeratzeko, eta 1939an Arrasateko udaltzainen taldean sartu zen. Josefa Albizurekin ezkondu, eta lau seme alaba jator izan zituzten:
‎Gazteekiko harremana eta konpromisoa sakon erroturik dauzka bere baitan. Baionako barnetegian emandako urteetan garatutako bakardade sentimenduak zerikusi handia du gazte berezi edota baztertuekiko erakusten duen atxikimenduan.
‎5 Xabier begirale:? 1970 urtetik Donibaneko Begiraleak elkarteko bazkidea da eta azken hamar urteak bertako lehendakaritzan eman ditu. Hasiera hasieratik bide ugari zabaltzen ahalegindu da elkartearen barruan.
‎Liburu honen luze zabalean eta proposaturiko tesia bultzatzeko asmoz, aliziaizenez bataiatu duen hizkuntza paraleloa asmatu du. Telebistan ere, urrats zenbait eman ditu, Maite Barnetxe hil zenean, Xabier beste bi lagunekin batera, France 3 telebistarako. Hemendik, eta. Gure egunak?
‎Lapurtarrek izugarri maite dute kantatzea eta dantzatzea, eta hori ere, guztiz beharrezkoa zela ikusi nuen. Hori dela eta, Urruñako gure etxetik gertuen zegoen euskal elkartea bilatu nuen, eta horrela, Donibane Lohizuneko Begiraleakelkartean izena eman nuen. Hasieran mutxikoak ikasi nituen, eta geroxeago kantu saioetara ere joaten hasi nintzen.
‎Hori dela eta, burutu dut esku artean duzuen honako idazlantxoa. Hauxe da, bada, Abitxuren (lagun artean ematen diogun izena) biografiari egiten diodan ekarpen ttikia.
‎Horietako asko Maiatz en eta Hatsaren Poesia n kaleratu ditu. 2007an, lehen aipatu dudan Oroitzirriakliburu zirraragarria kaleratu zuen Maiatz en eskutik, eta 2008an bi liburu eman zituen argitara: Hiriaargitaletxearenbidez kaleratutakoBizil eta oldar olerki liburu autobiografikoa eta Elkar en bidez plazaratu zuen Izotzetik izaneraizeneko erdi saiakera erdi eleberri estetiko esperimentala.
‎Haatik, bere idazlanak ez dira hiru liburu hauetara mugatzen, gauzaturik edo gauzatzeko bidean dauden beste obra zenbait argitaratzeko txandaren zain baititu. Euskara errotik maite du, eta honen sustraiak aztertzen urte luzeak eman dituenez gero, bere idazlanetan beti azaltzen dira ikertze prozesu horren berri ematen diguten aztarnak. Horretaz gain, aho korapiloak, zentzu anitzeko esapideak, hitzen musikalitateari jarraiki burututako perpausak eta desagertutako adizkera trinkoak, behin eta berriro, erabiltzen ditu bere testuak exotismoz eta ukitu hermetikoaz zipriztinduz.
‎Haatik, bere idazlanak ez dira hiru liburu hauetara mugatzen, gauzaturik edo gauzatzeko bidean dauden beste obra zenbait argitaratzeko txandaren zain baititu. Euskara errotik maite du, eta honen sustraiak aztertzen urte luzeak eman dituenez gero, bere idazlanetan beti azaltzen dira ikertze prozesu horren berri ematen diguten aztarnak. Horretaz gain, aho korapiloak, zentzu anitzeko esapideak, hitzen musikalitateari jarraiki burututako perpausak eta desagertutako adizkera trinkoak, behin eta berriro, erabiltzen ditu bere testuak exotismoz eta ukitu hermetikoaz zipriztinduz.
‎Hiztunak rutina batzuen arabera antolatzen du mezua: agur esatean, doluminak ematean , zoriontzeko?: egun on!
‎Rutinak informazioa emateko bide konbentzionalak dira:
‎Horrela, hiztunak minuturo alda dezake kontatzeko modua, esandakoa entzuleari hobeto egokituz. Esanahiaren negoziazio bat ematen da solaskideen artean, itaunduz eta5.
‎Hiztunak, aldatu egiten du bere mezua, arazorik ez izateko; edo isildu egiten da ideia bat azaltzeko hiztegirik ez daukanean. Azken baten, mezua murriztuta edo oker ematen du. Hori da, lorpen estrategiak falta dituelako.
‎Honetan, Krashen ek learning, ikaskuntza eta acquisition, lorpena bereiztu ditu. Learning, arau gramatikalen ezagutza kontzientea litzateke; acquisition, aldiz, era naturalean eta egoera komunikatiboetan ematen dena.
‎Efektu berbera lortzen dute perpausa ondo kateatuek. Idazteko edo klasea emateko nahitaezko lehen premisa kontzeptuak edukitzea da. Hori hola izanik ere, baina azalpenerako trebetasuna, ordenatzearena, bata bestearen atzean jartzea eta kontzeptuak elkarrekin lotzea, estudio bidez eta ariketen bitartez lortzen da.
‎Guk ematen dugun klasean, edo solasaldi baten hari jakina dauka diskurtsoak, eta berbaz jardunik, hari hori galtzen dugunean, bai klasean nahiz solasaldian, sortzen ari ginen testuaren ordez, esaldi inkoherenteak esaten jarraitzen dugu. Testuak berak batasuna eskatzen du.
‎Testu honetan, berriz, gure etxeko gastueksintagmak ematen dio batasuna testuari. Gastuakhitzak, orokorrak, batzen ditu bere menpean gainerako izen partikular guztiak.
‎Koherentziak begiratzen dio testuan ageri diren edukien arteko loturari. Ea kausalitateko lotura den, helburuzkoa, kontsekutiboa. Koherentziak kontinuitate semantikoa ematen du, bestela absurdua litzateke testua.
‎Historiako eskola orduan, esate baterako, kriterio kronologikoa litzateke nagusi; gertaeren gaineko iruzkinean, ordea, kriterio argumentatibo logikoa nagusituko da; fisikakoan, azalpen kausal argumentuzkoa. Hor ere, dena den, narrazioa agertuko da ikerketaren berri ematean edo deskribapena egitean edo objektua azaltzean.
‎Mendebalde Kultura Alkarteko kideok Euskal Herriko Unibertsitatearekin batera antolaturik, ikastaroa eman dugu unibertsitateko irakasleentzat. Gaia, AHOZKO KOMUNIKAZIOA IKASGELAN.
‎Hari beretik, berbaldi baten ura edakeran edo klasean arbela ezabatzean agertzen den isilunea ez da zertan bete ezerekin, alegia, alperreko zarata eta esaldi hutsalez. Isiluneak nasaitu egiten du giroa eta astia ematen hurrengo ideia pentsatzeko. Beti ere, Aristotelesi jarraituta dioenean,. Pentsatu egizu pertsona jakintsuaren eran, baina mintzatu pertsona normala legez? 4.
‎Etsigarria dela adierazi dugu, frustragarria ere bai, behar bada, amai bako zerrenda ematea irakasleari, adieraziz zer egin behar den hizlari ona izateko. Horrek segurtasunik eza dakarkio.
‎Gaur Etxepare aztertuko dugueta kantura jo, orok// behar luke pensatu. Iangoikoak nola duyen// batbedera formatu, bere irudi propiara// gure arima kreatu;... ikasleetarik askok barreari ematen zion; ordea, azaltzen nienean: jakizue nire ondorik zeuek abestu behar duzuela, irriak eta barreak desagertu egiten ziren automatikoki, euren burua tarima gainean kokatzen zuten-eta.
‎Hala deritza laguntza eskatzeari hiztunak solaskideari, berba bat erdaraz esanik euskaraz eman diezaion
‎Epaimahaia honako gizonok osotzen zuten: Jose Ariztimuño Aitzol (Euskaltzaleak elkartearen izenean), Joseba Zubimendi (Eusko Gaztedi taldearen izenean), Toribio Altzaga, Joseba Olaizola, Txomin Olano eta Manuel Lekuonak10 Puntuak emateko era zuzena bezain sinplea izan zuten epaimahaikoek: bertso oso txarrari0; txar xamarrari5; on xamarrari10; onari15; eta oso onari20 puntu.
‎bertso oso txarrari0; txar xamarrari5; on xamarrari10; onari15; eta oso onari20 puntu. Azken epaia ematean , zertan oinarritu ziren azaldu zuten epaimahaikoek: –bertsolarien sorpena, irudipena, bertsotarako erreztasuna, bertsoen neurketa, puntuak eta oi, en berdintasuna?.
‎–bertsolarien sorpena, irudipena, bertsotarako erreztasuna, bertsoen neurketa, puntuak eta oi, en berdintasuna?. Era berean, bertsolariek, gaiak erabilli zituzten edo ez; eta bakoitzari emandako ogibidearen yabe egin zan edo ez, ere, kontuan hartu zuen epaimahaiak.
‎Txapelketak ekintza osagarri batzuk izan zituen; izan ere, aurreko ostiralean, Jautarkol olerkari ezagunak Xenpelar bertsolariari buruzko berbaldi bat eman zuen, Laborda abadeak kantatutako bertsoen laguntzarekin. Bide beretik, bezperan, larunbat iluntzean, Dionisio Azkue Dunixiidazleak Bilintxen bertsogintza aztertu zuen, Olaizola, Zabalbeaskoa eta Lizarraga kantariek lagunduta.
‎12?. Ariztimuño jaunak bertsolari gudaketa antxiña antxiñan egiten zan bezela egingo dala dio. Eta nola egingo dan esan ondoren ematen zaio asiera bertsolari gudari? (Argia,, 1 or.).
‎Basarrik, ostera, epaimahaian Aitzolek eta gustura entzuteko moduko bertsoak kantatzeari ekingo dio, garaiko Euskal Pizkundeko iruditeria erabilita: . Bertsolariak eman diote/ Txeko erriari gorantza,/ Mireiobatek edergallutan/ yosia zuen Provenza...?. Hasieratik bete betean asmatu dau Basarrik.
‎–Euskel izkuntza galtzen ari da/ ta galtzen ba' da euskera,/ Euskalerriko seme guztiak/ betiko galduak gera?. Basarrik eman zion hasiera saioari, eta Jautarkol olerkariaren eta Arana Goiriren aipuez hornitu zituen bere bertsoak, zenbait esaldi hitzez hitz erabilita15.
‎Aurrean gazte bat zeukan gorbata jantzita; euskara jasoa zerabilen gazte hark; gaztearen aipamen kulturalak eta urrun ere urrun sentituko zituzkeen Txirrita zaharrak... Beraz, epaimahaian zegoen Aitzol abadea seinalatuz, bere egoeraren berri maisuki eman zien Poxpolin antzokira batutako bertsozaleei16:
‎Larogei urte gai, ean ditut, nago anketako mi, ez, Donostia' ra etorria naizerren aundia egi, ez.Bi bastoirekin txit larri nabilpausorik eman ezi?ez.Euskera ia aztu zait etaerderarikan yakin ez, maixu batekin eskolan laxterasi bear det lati, ez!
‎Laugarren eta azken saioan, ofizioak emanda , bertsolari bakoitzak bost bertso abestu zituen. Ofizioen banaketa bertso saioaren hasieran egin zen, baita nork norekin kantatu behar zuen zehaztu ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
eman 537 (3,54)
ematen 355 (2,34)
emateko 105 (0,69)
emango 60 (0,39)
emandako 57 (0,38)
ematea 49 (0,32)
emanez 43 (0,28)
emanda 17 (0,11)
emanik 16 (0,11)
ematera 11 (0,07)
emaniko 8 (0,05)
ematean 8 (0,05)
Eman 6 (0,04)
emandakoa 6 (0,04)
ematearren 5 (0,03)
damaigu 4 (0,03)
Ematen 3 (0,02)
emaiten 3 (0,02)
eman ondoren 3 (0,02)
Emanen 2 (0,01)
damaio 2 (0,01)
emadan 2 (0,01)
eman gabe 2 (0,01)
emanen 2 (0,01)
emaitea 1 (0,01)
emaitera 1 (0,01)
eman arren 1 (0,01)
emanaz 1 (0,01)
emandakoen 1 (0,01)
emanez gero 1 (0,01)
emateak 1 (0,01)
emateke 1 (0,01)
ematerako 1 (0,01)
emazkiozu 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
eman nahi 30 (0,20)
eman ezan 27 (0,18)
eman behar 25 (0,16)
eman ez 21 (0,14)
eman ere 6 (0,04)
eman hasi 6 (0,04)
eman omen 6 (0,04)
eman agindu 5 (0,03)
eman asmo 5 (0,03)
eman bera 5 (0,03)
eman egon 5 (0,03)
eman ukan 5 (0,03)
eman baimen 4 (0,03)
eman erabaki 4 (0,03)
eman erantzun 4 (0,03)
eman hitzaldi 4 (0,03)
eman prest 4 (0,03)
eman urte 4 (0,03)
eman abisu 3 (0,02)
eman arau 3 (0,02)
eman ari 3 (0,02)
eman aritu 3 (0,02)
eman bide 3 (0,02)
eman denbora 3 (0,02)
eman hori 3 (0,02)
eman idatzi 3 (0,02)
eman amaiera 2 (0,01)
eman argibide 2 (0,01)
eman aukera 2 (0,01)
eman azken 2 (0,01)
eman bat 2 (0,01)
eman berriro 2 (0,01)
eman beste 2 (0,01)
eman bihotz 2 (0,01)
eman dieta 2 (0,01)
eman edota 2 (0,01)
eman eskatu 2 (0,01)
eman gabe 2 (0,01)
eman guzti 2 (0,01)
eman hitz 2 (0,01)
eman jarri 2 (0,01)
eman laguntza 2 (0,01)
eman lehen 2 (0,01)
eman leku 2 (0,01)
eman material 2 (0,01)
eman modu 2 (0,01)
eman ohi 2 (0,01)
eman omenaldi 2 (0,01)
eman ondoren 2 (0,01)
eman ordu 2 (0,01)
eman pastoral 2 (0,01)
eman salmo 2 (0,01)
eman urrats 2 (0,01)
eman zatiketa 2 (0,01)
eman A. 1 (0,01)
eman Argia 1 (0,01)
eman Davant 1 (0,01)
eman Golgota 1 (0,01)
eman Illinois 1 (0,01)
eman Martin 1 (0,01)
eman Uriarte 1 (0,01)
eman Uztapide 1 (0,01)
eman XVIII 1 (0,01)
eman adimen 1 (0,01)
eman aginte 1 (0,01)
eman ahal 1 (0,01)
eman ahalegindu 1 (0,01)
eman aitortu 1 (0,01)
eman araudi 1 (0,01)
eman argi 1 (0,01)
eman arte 1 (0,01)
eman asmotan 1 (0,01)
eman aurre 1 (0,01)
eman aurreko 1 (0,01)
eman autore 1 (0,01)
eman baizik 1 (0,01)
eman bakar 1 (0,01)
eman bake 1 (0,01)
eman batzuk 1 (0,01)
eman begiratu 1 (0,01)
eman beharrezko 1 (0,01)
eman beka 1 (0,01)
eman berba 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
eman behar ukan 5 (0,03)
eman nahi ukan 4 (0,03)
eman asmo ukan 3 (0,02)
eman hori egin 3 (0,02)
eman nahi esan 3 (0,02)
eman prest egon 3 (0,02)
eman amaiera mundu 2 (0,01)
eman baimen errespetatu 2 (0,01)
eman berriro hartu 2 (0,01)
eman bihotz ez 2 (0,01)
eman erabaki osoz 2 (0,01)
eman ez esan 2 (0,01)
eman ezan pazientzia 2 (0,01)
eman ezan pentsamendu 2 (0,01)
eman gabe utzi 2 (0,01)
eman jarri nahi 2 (0,01)
eman lehen urrats 2 (0,01)
eman material elikatu 2 (0,01)
eman nahi ari 2 (0,01)
eman A. Roman 1 (0,01)
eman adimen gogoeta 1 (0,01)
eman agindu bete 1 (0,01)
eman agindu eman 1 (0,01)
eman aginte militar 1 (0,01)
eman arau guzti 1 (0,01)
eman araudi hori 1 (0,01)
eman argibide zehatz 1 (0,01)
eman aritu baita 1 (0,01)
eman aritu den 1 (0,01)
eman asmotan ukan 1 (0,01)
eman aukera hau 1 (0,01)
eman aukera zabaldu 1 (0,01)
eman aurreko gela 1 (0,01)
eman autore erakutsi 1 (0,01)
eman azken urte 1 (0,01)
eman baimen justifikatu 1 (0,01)
eman baimen lortu 1 (0,01)
eman bat beste 1 (0,01)
eman batzuk arrazoidun 1 (0,01)
eman behar egon 1 (0,01)
eman behar eman 1 (0,01)
eman behar esan 1 (0,01)
eman behar zoro 1 (0,01)
eman beka bat 1 (0,01)
eman bera eskatu 1 (0,01)
eman bera gotzain 1 (0,01)
eman bera herri 1 (0,01)
eman bera kultura 1 (0,01)
eman bera soilik 1 (0,01)
eman berba egin 1 (0,01)
eman beste euskaltzain 1 (0,01)
eman beste hitzaldi 1 (0,01)
eman bide baketsu 1 (0,01)
eman bide konbentzional 1 (0,01)
eman bide zabaldu 1 (0,01)
eman Davant baino 1 (0,01)
eman denbora eragin 1 (0,01)
eman dieta parametro 1 (0,01)
eman dieta poz 1 (0,01)
eman edota antolatzaile 1 (0,01)
eman edota bideratu 1 (0,01)
eman egon arima 1 (0,01)
eman egon borondate 1 (0,01)
eman egon karmeldar 1 (0,01)
eman erantzun batzuk 1 (0,01)
eman erantzun hartu 1 (0,01)
eman ere debekatu 1 (0,01)
eman ez aurreko 1 (0,01)
eman ez ez 1 (0,01)
eman ez helburu 1 (0,01)
eman ez ukan 1 (0,01)
eman ezan baimendu 1 (0,01)
eman ezan baizik 1 (0,01)
eman ezan berori 1 (0,01)
eman ezan eskerrak 1 (0,01)
eman ezan gezur 1 (0,01)
eman ezan gutun 1 (0,01)
eman ezan hemen 1 (0,01)
eman ezan hori 1 (0,01)
eman ezan hura 1 (0,01)
eman ezan kasu 1 (0,01)
eman ezan uste 1 (0,01)
eman Golgota nahiz 1 (0,01)
eman guzti elkar 1 (0,01)
eman guzti euskara 1 (0,01)
eman hitz berme 1 (0,01)
eman hitz gozo 1 (0,01)
eman hitzaldi baliatu 1 (0,01)
eman hitzaldi bat 1 (0,01)
eman hitzaldi batzuk 1 (0,01)
eman Illinois deitu 1 (0,01)
eman laguntza oroitarazi 1 (0,01)
eman modu bereizi 1 (0,01)
eman nahi ez 1 (0,01)
eman nahi kaleratu 1 (0,01)
eman ohi esan 1 (0,01)
eman omenaldi ondorio 1 (0,01)
eman pastoral ondorengo 1 (0,01)
eman prest ukan 1 (0,01)
eman salmo hauek 1 (0,01)
eman ukan bizitza 1 (0,01)
eman ukan hau 1 (0,01)
eman ukan konpromiso 1 (0,01)
eman Uriarte kantatu 1 (0,01)
eman urrats garrantzitsu 1 (0,01)
eman urrats zehazki 1 (0,01)
eman urte bertako 1 (0,01)
eman urte garatu 1 (0,01)
eman urte gogoratu 1 (0,01)
eman urte oroitzapen 1 (0,01)
eman XVIII lirika 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia