Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5.325

2004
‎Oso mihi dotore eta leunekoa da nire barruko hori, eta dirudienez ezin du munduko gehienek bezala hitz egin, belarrari belar deituz eta lastoari lasto; beragatik balitz, belarrari" ama lurrak guretzat sortu zuen elikagai osasungarria" esan beharko litzaioke, eta lastoari berriz" elikagai ez hain osasungarria, elikagai osasungarria lehortu eta udazkentzen denean erabiltzekoa". Bai, holaxe hitz egiten du nire barruko ahotsak, eta ondorioz ikaragarri luzatzen da zerbait argitu nahi duen bakoitzean, eta ondorioz oso aspergarri egiten dira bere kontu gehienak, eta ondorioz pazientzia hartu behar da berari entzuten jarri eta marruka ez hasteko.
‎—Ezin da desegin gure Aingeru Guardakoa delako —esan zidan behin, artean oso gazte nintzela, Bidani izeneko behi nagusi batek— Poza eman beharko lizuke bera zure barruan dagoela jakiteak. Lagunik lagunena izango zaizu bizitza honetan, eta bakardade guztiak sendatuko dizkizu.
‎Banekien memoria haiek idaztea beste irtenbiderik ez neukala. Bestela, gauero-gauero entzun beharko nuen leloa, ordua eta garaia heldu zirelakoa.
‎Nik banekien non egongo zen La Vache, Antiaju Berde eta errotako hortzaundiak zaintzen alegia, eta bisita bat egin behar niola pentsatzen nuen egunero; ordea azkenean Balantzategiko lokatz eztian sartuta gelditzen zitzaizkidan lau hankak. Era berean, gogoratu egiten nuen biok kanposantu ttikian edukitako hizketaldia, eta gerra kontu haiekin jarraitu egin beharko genukeela esaten nion neure buruari, baina batzuetan goizegi eta besteetan beranduegi iruditzen zitzaidan arazo haietaz arduratzeko, eta hurrengo egunerako uzten nuen dena. Esaera zaharrak dioen bezala:
‎Horiengatik ibiltzen dira disimuluan! Bestela, auskalo zer kastigu hartu beharko luketen! Bai, kamioiak ezkutuan ekartzen ditu arroza eta gainerakoak...
‎—Alde batera, zer pena behi izatea! —jarraitu zuen berak, burua niregana mugituz— Basurde, zapelatz edo mendiko beste edozein jende izango bagina, borroka egin beharko genuke jateko. Baina nahi bezala ibiliko ginateke.
‎—Orain ukuilura sartu beharko dugu behi beltz guztiok —esan nion geroxeago, Antiaju Berde, behin ere baino bizkorrago ibiliz, aginduak ematen ari zela ikustean. Guardiek segituan obeditu zioten:
‎Genovevak urtetan egon beharko zuen kartzelan.
‎—Berak ere baietz, berak ere ordaindu beharko duela ederki. Horixe esan dio.
‎Poliki, baina jiraka. Honezkero, egun gutxi beharko ditu nagusi berriaren izena agerian uzteko.
‎—Ez segatu, Soeur Pauline Bernardette, beste behiek ere zerbait jan beharko dute eta —eskatzen diot orduan. Zeren moja hau, ttikia bai, baina halere oso sendoa baita, moztaka eta sendoa, segalari paregabea.
‎—Lagun on-ona —sartu zen Setatsua— Ondo dago lagunak egitea, baina ez dago ondo ezagutzen den aurrenekoarekin itsutzea. Balantzategiko ukuiluan beste hamaika adiskide dauzkazu zain, eta ezagutzera eman beharko zenieke zeure burua.
‎Jateko, aurrena lana egin beharra dagoela. Baina hasi egin beharko dugu, bai —atera zen lehengo gizona, eta beste batzuek barre ttikiak egin zituzten. Sei bat izango ziren denetara, baina ezin nor edo nolakoak ziren jakin.
‎Eta erran zitadazun aitak: " Esposatu beharko duzu, joan zite iganteetako sonura". Nik erraiten neiozun:
‎Zuregatik izan ez balitz, orain ez nindukezun komentuan egonen. Egun batetan, pagatu beharko deitzut egin mertxedea.
‎Desertuan aurrera, gero eta bakartiago, gero eta aspertuago, lehenengo erorialdiak nozitu nituen, eta sufrimendu handia eragiten zidaten indarrak egin behar izaten nituen Balantzategiko ukuiluaren epelera ez itzultzeko; ukuiluaren epelera eta ukuiluaren musikara, zeren nenbilen bezala, behi makalengandik bereizita eta beste, galdu egiten bainuen Genovevaren diskoak entzuteko txanda. Baina ez nuen nolanahiko behia izan nahi, eta itzuli ordez, denbora pasatzeko modu berriak asmatzeari ekin nion.
‎Hartan, aukeratutako hostoari buruz jartzen nituen begiak, eta zain geratzen nintzen, egun batez, bi egunez, hiru egunez, behar zen denbora guztiaz. Oro har, denbora asko behar izaten zuten hostoek adarretik airera, eta airetik lurrera erortzeko. Aurrena mantxa hori bat ateratzen zitzaien berdean, eta segidan beste mantxa bat, horiagoa eta handiagoa; hurrena, berriz, den-dena hori gelditzen ziren, baina mantxa marroi batekin.
‎ezaguera galduta bezala gelditzen zen aurrena, basa animalia haien deia entzunez-edo, eta ondorenean petraldu egiten zen zeharo. Hala jartzen zenean, jakina, nik ordaindu behar izaten nituen bere amorrazio eta erantzun txarrak.
‎Gu bion arteko harremana bi txandatan hautsi zen, edo —beste modu batera esanda— harremanak bi tiratu behar izan zituen eteteko. Lehenengoa, Balantzategin hartu zuen; bigarren eta azkenekoa, elurte batean, kobazulo baten bila genbiltzala.
‎Bai, benetan eroria nengoen kontu harekin: hainbesteraino, non Setatsuak niri laguntzera etorri behar izan baitzuen.
‎Erotu zen zeharo zure lehengo lagun hura, eta harrezkero hementxe zaude, txoko honetan kuxkurtuta. Nire ustez, irten egin beharko zenuke. Eguraldia asko epeldu du, eta belar berri eta mikatz antzeko bat sortu da mendi osoan.
‎Eta hori nola gertatu zen segituan kontatuko dut, eta kontatu zahar naizenari esker, zeren urak, urak edota denborak, gu zaharrokin zereginik ez baitauka. Ez dira gure arrastoak hondarrean marraztuta egoten, baizik eta harri-harrian, eta mendeak beharko lirateke haiek ahaztarazteko. Segi dezala denborak aurrera:
‎Tartean, garrasiak ere egiten zituzten. Zenbat denbora beharko zuen komentuko Ama Superiorak buila harekin esnatzeko. Horixe nuen kezka.
‎Berealditako jokoa emango dizuete. Orain, hori bai, pagatu egin beharko duzuela. Gauza ona nahi duenak pagatu beharra izaten dik.
‎—Eraman egin beharko dizkiagu, bai —etsi zuten gazteek azkenean. Gero, dirua atera eta ordaindu egin zioten hortzaundiari.
‎—Gizon honek ere bizi beharko du bada —esan nion nik bukatu zuenean, bizikletako gizonari begira.
‎Bai, festan sartzea marmita batean sartzea bezalako zerbait izan zen, eta aingeruaren esperantzarik gabe: nik banekien bakarrik geundela eta, laguntzailearen esku goxorik gabe, festetako hots eta durunda guztiak entzun beharko genituela, ia erotu arte. Agian nire barruko Setatsua saiatu zen laguntza hori ematen, Aingeru Guardakoa baldin bada behintzat saiatuko zen, baina horren berririk ez zitzaidan iritsi:
2010
‎Dilemak ez dauka aterabiderik lehen aipatutako askatasunaren definizio garbirik gabe. Askatasuna aurretik hobetsitakoa egitea bada, ez genioke utzi beharko esklabo izaten. Baina, askatasuna edozein gauza trabarik gabe aukeratzea bada, zer?
‎Hortaz, antolaketa politiko neutrala bultzatuko du, bizikidetza besterik bermatuko ez duena. Nork bere ongiaren ideia izango du, eta horri buruz aritzen saiatzen denari inork ez lioke trabarik jarri beharko .
‎Antiperfekzionista sutsua, inongo eduki orohartzailerik ez duen teoria politiko hutsa eraiki nahi luke. Neutraltasun osoz jokatu nahi lukeen teoria politiko horrek liberalismoaren tradiziotik hartutako hainbat bereizketa teoriko erabili beharko lituzke derrigorrez. Ez komunitateak, ez kulturak, ez lukete inolako pisu normatiborik.
‎Garapen honetan aukera epistemologiko garrantzitsuak egin behar izango ditu. Ohiko teoria metafisikoek egiaren kontzeptu bibalentea dute:
‎Garbi dago filosofiak hartu duen joera dialogikoarekin batera mugitzen dela Rawls, berak honelakorik aitortu ez arren. Gizakiaren ahalmen linguistikoan oinarritutako teoriak dira hauek, hots, arrazoimena bestearen aurrean elkarrizketaren bitartez erakutsi behar izatean oinarritzen dira. Rawlsek, zor filosofiko horiek ezkutatuz, teoria orohartzaileek teoria politiko hutsak garatu behar dituztela eskatzen du.
‎Rawlsek, zor filosofiko horiek ezkutatuz, teoria orohartzaileek teoria politiko hutsak garatu behar dituztela eskatzen du. Teoria politiko horietan derrigorrez bestearen arrazoiak hartu beharko dira kontuan. Argudioaren gainean eraikiko du eremu politikoa, eta argudio honetan mugak ezarriko dira.
‎Argudioaren gainean eraikiko du eremu politikoa, eta argudio honetan mugak ezarriko dira. Teoria metafisikoetatik hartutako argudioak ezin dira erabili, arrazoiak besteak onartzeko modukoak izan beharko baitira. Hona hemen Rawlsen balizko arrakastaren gakoa:
‎Hona hemen Rawlsen balizko arrakastaren gakoa: teoria arrazoizkoak besteari argudio onargarriak aurkeztu beharko dizkio.
‎Hori erdiesteko ezinbestekoa da baldintza irmoak ezartzea: lehena, teoria filosofikoek eta erlijiosoek beren eduki metafisikoetatik teoria politiko bat garatzeko gauza izan beharko dute; bigarrena, teoria politikoak berezko arrazoitze modu bat izango du eta, hori baliatuz, guztien artean lehen mailako adostasun batera heldu beharko litzateke. Adostasun honen lehen edukia berak irudikatutako lehen printzipioa izango da, hau da, guztiek ahalik eta askatasunik handienak izatea.
‎Hori erdiesteko ezinbestekoa da baldintza irmoak ezartzea: lehena, teoria filosofikoek eta erlijiosoek beren eduki metafisikoetatik teoria politiko bat garatzeko gauza izan beharko dute; bigarrena, teoria politikoak berezko arrazoitze modu bat izango du eta, hori baliatuz, guztien artean lehen mailako adostasun batera heldu beharko litzateke. Adostasun honen lehen edukia berak irudikatutako lehen printzipioa izango da, hau da, guztiek ahalik eta askatasunik handienak izatea.
‎Hainbatek, M. Sandelek esaterako, ez du uste hain erraz bereiz daitezkeenik oinarrizko ideiak eta teoria politikoa. Edozein eztabaidagairen aurrean nork bere ustekizun sakonenak isilik gorde behar izatea ez da gizakiaren gogoetarako ohiko joera. Bestalde, beste modu batez esanda, teoria politiko komuna erdiesteko eskatzen diren baldintzak zorrotzak direnez, gerta liteke teoria orohartzaile askotxo ezin bildu izatea kontsentsu politiko horretara.
‎Honen ondorioz, eremu politikoan ezingo litzateke arrazoi metafisiko edo erlijiosorik erabili. Hortaz, hiritarrak arrazoiketa publiko berezi batera mugatu beharko luke politika egiterakoan.
‎Rawlsen berrikuntza epistemologiko hauek erabili gabe, antolaketa politikoari gutxieneko eduki moral bat ematea litzateke irtenbidea, J. Razen iritzian. Eduki moral hau ongizate orokor bat bultzatuko lukeena litzateke; nork bere ongiaren ideia gauzatzeko erraztasunak emango lituzkeen antolaketa hobetsi beharko litzateke. Razen ustez, autonomia morala gizaki orok onartuko lukeen zerbait da; autonomia hori bultzatzuz gero, nork bere bizitza egitasmoa garatzeko aukera ematen baita, edozein dela ere.
‎Gainera, kulturen arteko konparazioak ez dira egin behar, edozein dela ere, guztiak berdin kohesionatzaileak eta izaera emaileak direlako. Batak zein besteak betetzen du bere funtzioa eta kanpoko irizpideak asmatu beharko lirateke haien arteko konparazioa egiteko. Irizpide horiek etnozentrikoak izan ohi dira eta ez zuzenak gehienetan.
‎Islamak emakumeei gomendatzen dien buruko zapiarekin zorrotz jokatu behar da, oinarrian sexismo nabarmena dagoela jakin arren? Horrela balitz, beste hainbat jarrera ere salatu beharko litzateke, pornografia edo prostituzioa, esaterako.
‎Azken hau kontuan hartu beharko litzatekeela esaten du W Kymlickak. Gizarte multikulturalen egoera ikusirik, kultura guztiak maila berean ez daudela egiaztatzen du.
‎" Bi eskubide kolektiboren artean bereizi beharko genuke. Lehena taldeak bere partaideekiko duena da; bigarrena taldeak gizartearen gainontzeekiko duen eskubidea da".
‎Lehena aurretik jarri behar da beti, Kymlickaren ustez. Taldeak bere partaideak errespetatu beharko ditu ezer baino lehen. Ezinbesteko baldintza kultura barnean liberalismoaren eskubide guztiak errespetatu egin behar direla izango da.
‎Gehiengoaren kulturak besteak estali eta ordezkatu ohi ditu. Gizarte monokulturalik ez dagoenez eta kultura guztiak babestu behar direnez, arriskuan daudenak zaindu beharko dira. Planteamendu honek gutxiengo etniko eta kulturalen sustapenerako oinarri sendoak ematen ditu.
‎Indar neurketaren emaitzak ez dira oso egonkorrak izaten, ordea. Erreforma garaian bezala, orain ere lehendabiziko bulkada praktikoa izan beharko litzateke; nola edo hala elkarrekin bizitzera kondenatuak baikaude. Hori kontuan izanik, eginahalak egin beharko lirateke batak bestea ez zirikatzeko, eta nire taldekoak ez ditu oztopatuko beste guztien bizitza egitasmoak, nahiz jarrera honek amore emaile edo koldarra ematen duen.
‎Erreforma garaian bezala, orain ere lehendabiziko bulkada praktikoa izan beharko litzateke; nola edo hala elkarrekin bizitzera kondenatuak baikaude. Hori kontuan izanik, eginahalak egin beharko lirateke batak bestea ez zirikatzeko, eta nire taldekoak ez ditu oztopatuko beste guztien bizitza egitasmoak, nahiz jarrera honek amore emaile edo koldarra ematen duen.
‎Honelako kasuetan lehen jarrera gisa taldea eta erlijioen barne ohiturak errespetatu egin beharko liratekeela ematen du, askotan balore filosofiko edo erlijiosoak jartzen direlako aurrez aurre eta horiek neurtzea zaila egiten baita. Ondoren hasi beharko da balore desberdinen arteko demarekin.
‎Honelako kasuetan lehen jarrera gisa taldea eta erlijioen barne ohiturak errespetatu egin beharko liratekeela ematen du, askotan balore filosofiko edo erlijiosoak jartzen direlako aurrez aurre eta horiek neurtzea zaila egiten baita. Ondoren hasi beharko da balore desberdinen arteko demarekin.
‎Pluralismoak eta diferentziak elkarren ondoan ez dira lehen aldiz gizarte garaikideetan eman eta gizakiak beti izan du korapiloak askatzeko joera hori. Historian modu anitzetan jendeak bera bezalako beste batzuekin bizi behar izan zuen eta egoera horiek ezin ahaztu dira.
‎Egoera ñabar honen aurrean gutxieneko akordio horretarako giza eskubideak lehen pausua direla pentsa liteke, baina eskubide hauen zailtasunak ikusita, beste kontzeptu zabalago bat erabili beharko da interes eta eskakizun guztiak nola edo hala kudeatzeko. Elkarren arteko errespetua aurreneko mailan izan liteke.
‎Gizakiok elkarren aurrean nork berea defenditzeko joera izan beharko genuke, arrazoien pisuan sinetsiz, ez indarrenean, edo kopuruarenean. Horretarako, J. Habermasek plazaratutako elkarrizketa ideala, apika, ez da nahikoa, arrazoiak zailak baitira neurtzen.
‎AEBetako eta Europako hiri handietako melting pot-ak sortzen dituen arazoen irteera ederki diseinatzen dira bulegoetan edo paper gaineko planteamendu teorikoetan. Zerbait zuzena bezain eraginkorra egin nahi bada, ordea, osagai hauek guztiak nahastu beharko dira proportzio egokian: gizabanako eta taldeen eskubideak, eta jarrera teoriko tolerante eta koherente bat.
‎Konponketa ez da, baina, eskakizunei legitimitatea kentzea. Haien arrazoiak aintzat hartuz, zein oinarritan dautzan eta zein behar asetzera datozen aztertu beharko litzateke. Eta, garrantzitsuena, eskema teoriko totalitarioetatik ihes egin:
‎Pentsalari batzuek honetaz ohartuta, jarrera uniformizatzaile honen kritika egin dute barnetik: demokrazia batean gutxiengoaren errespetuak gehiengoaren legitimitatearen maila berean egon beharko luke. Hor nabaritzen da, sentsibilitate berezi horretan, demokrazia bizikidetzaren proiektu tinko eta sendoa ote denetz.
‎Hortaz, kristautasuna eta hainbat teoria filosofiko, halako batean, ortodoxiatik heterodoxiara igaro ziren, eta bidean aldaketa kontzeptual handiak egin behar izan zituzten. Egia/ gezurra eskema sinplea alde batera utzi beharra zegoen errealitate ñabarraren zirrikutuetan ibiltzeko.
‎Endredo honen guztiaren erdian mugitzeko irizpide sendo bateratsu samarra ezarri beharko da aniztasun aberasgarria aniztasun zatikatzaile edo nahastaile bihur ez dadin. Erantzun errazetatik ihes egin behar da.
‎Eta honekin guztiarekin batera, protestantismoaren antolaketa hierarkiko ahularen ondorioz, sekta protestanteak ederki ugaritu ziren, sekta horiek beraiek auzi politiko berri bihurtu ziren arte. Ingalaterrak Espainia garaitu eta katolizismoarekin zuten afera bukatu ondoren, boterean zegoen Eliza anglikanoari adar txiki asko sortu zitzaizkion, eta hauekiko harremanak nola edo hala zedarritu behar izan ziren.
‎Laburbilduz, erlijio-istilu odoltsuak behar izan ziren lehendabizi pentsakera desberdinak elkarrekin bizi zitezkeelako hipotesia azaldu baino lehen. Ondoren erlijio-aniztasun zabala ontzat eman zen, inor bestearen gainetik jartzeko tentaziorik ez izateko.
‎Erlijioaren eraginak, gutxienez sozialak, iraun egin zuen. Kanten lanak bere bidea egin arren, istilu erlijiosoak gaur egun ere anakronikoak ote diren galdetu beharko litzateke, esteka transzendentea gainduta ote dagoen, alegia.
‎Gaur egun, bere garaian bezala, jarrera ustez unibertsalista duten komunitateetan ere oraindik erlijioak berebiziko indarra dauka. Identitate aniztasunaren panorama batean, soluzio unibertsalista nahi bada (hots, hiritartasun orokor batean diferentziak estaltzearena) identitate desberdinak ahul samarrak izan beharko lukete, hiritartasun orokor horretan beste identitateak urtu daitezen. Hala ere, erlijioak historikoki erakusten duen izaera ez da ahultasunarena.
‎Artean ugari zirelarik, Darwini Lawsonek esan zionez, nahikoa zen egun biko ehiza, asteko hurrengo bostetan dortokakia jateko; dena dela, dortoka-kopurua nabarmen behera eginda zegoen, zenbait urte lehenago egun bakar batean gutxienez 200 bat meta baitzitezkeen fragata baten sotoan. Areago, dortoka erraldoi horietariko asko erraldoiak ziren benetan, gizon bi behar izaten zirelarik tripaz gora jartzeko, eta sei bat gizon dortoka altxatu ahal izateko. Nicholas Lawson delako horren ustez, dortoka nahikorik zegoen beste hogei bat urterako, baina usteak uste, hurrengo hamar urteetan desagertu ziren Floreanatik, bai zuzenean ehiza jarraituaren larregiaz, jakina, eta bai ere, zeharka, bertan askaturiko ahuntzen lehiarengatik edota txakurrek eta arratoiek jandako arrautza eta kume txikien galerarengatik.
‎Nolabait esateko, eboluzioa begietaratu egin zitzaion; John Gould ornitologoaren argibideak munta handikoak izan ziren horretarako. Baina, beste urtebetez itxaron behar izan zuen eboluzioaren mekanismoaz ohartzeko. Hori 1838ko irailean gertatu zen, entretenitzearren Malthus-en An Essay on the Principle cf Population irakurtzen zebilela.
‎Bai Uruguain, Argentinan edota Estatu Batuetan, mende-erdi bat behar izan zen, euskaldunen lehen saldoen iristetik eta" euskal etxeen" agerpenera arte. Tarteko urte luze horietan bazeuden egon euskaldunak, baina, ez zitzaien garatu talde berekoak izatearen kontzientzia.
‎melodrama single horrek xarma berebizikoaz tindatzen du Etxepareren irudia. Aldudeko medikuak liburua etxeko selauruan gorde behar izan zuen, zabalkunde barik. Bestalde, eboluzionismoa da Beribilez liburuak lerroen artean ostenduta-enkriptatuta kasikdaroatzan pozoietariko bat, Piarres Lafitte ondotxo jabetu zenez.
‎Aldudeko medikuaren lerro horiek 1916koak dira, Abadia filosofia-irakaslea hil zenean, Gerla Handiko lubakietatik Eskualduna astekarira bidali zuen obituariotik aldatuak. Segun-antza, urtebetez esne-mamitan bizi izan zen Etxepare gaztearen gogoa, eta dioskunez, laburregi iritzi zion ikasturte horri, haren ustez bospasei urte beharko zirelarik gai mamitsu horietan barneratzeko. Oroitzapenak oroitzapen, baina, Etxeparek krisi sakona eduki zuen azken ikasturte horretan, ze, Arnaut Abadiaren azalpenek, dirudienez, hainbat zalantza sortu baitzizkioten hamazazpi urteko gazteari, munduaren eta biziaren bilakaeraz.
‎Jakina, darwinismoak Euskal Herrian eduki izan duen aurrerakada nekosoa ulertu ahal izateko, batetik, Frantziako eta Espainiako egoera eta baldintzak ezagutu beharko genituzke ondo. Bestetik, ezin ditugu ahaztu Euskal Herriak zirkunstantzia oso bereziak zituela, kasurako, karlistaden ondorioak Hegoaldean, edota ezelako unibertsitaterik ez izatea.
‎Hau da, ez dirudi Larreko ren eboluzionismoa sakon errotuta zegoenik, kontrakoa baino, hots, nahikoa epidermikoa zela. Ematen du sasoi horretako gainerako medikuei buruz ere beste horrenbeste esan beharko genukeela.
‎Bazirudien beste kezka batzuetako pertsona izan behar zuela, bere itxuraz arduratua soil-soilik; baina, Martinek esan izango zukeen bezala," gerra galdutako pertsona" baten alaba zen, eta ez alferrik. " Arrazoi guztia du Susanak —esan nuen— Obaban fusilatuta hil zirenen izenek behintzat bertan egon beharko lukete." Esaldia bukatu orduko, koadernoko zerrenda ikusi nuen, begien aurrean baneuka bezala: Humberto, Goena zarra, Goena gaztia, Eusebio, Otero, Portaburu," maisuak"," amerikanoa".
‎" Ez zara gogoratzen? Aurrenetako egun batean frantsesaren eta ingelesaren ebakeraz hitz egin zenigun, ingelesa zailagoa zela, eta Readingera joan behar izandako batean gertatutakoa azaldu zenuen. Redin esan eta inork ez zizula ulertzen.
‎Historia hura aski finkatua zegoen Obaban. Fraidetza ere erotu zelako utzi behar izan zuela, pentsatzen zuen jendeak, horregatik hasi zela irakasle partikular bezala. Eta Alaska hoteleko ikasleok ere jakinaren gainean geunden.
‎Oso neska zuhurra naiz —musu eman zidan, bustiegia, desatsegina— Oso neska gaiztoa naiz. Jo egin beharko nindukezu", esan zidan. Izerdi usaina zeukan.
‎" Begitxoak irekita dauzka oraindik. Errematatu egin beharko duzu", esan zidan. Ez nintzen mugitu.
‎Lubis azaldu zen pabiloiaren parean, eta amarekin etorritako jostun ikasleak oihuka hasi ziren," zaldi hankaluzeak" erakutsiko al zizkien, aurreko aldian ikusi gabe joan behar izan zutela. " Kasu gehiegi egin zenioten nire begi ubelduari —esan nien— Eta ez zen horrenbesterako.
‎Begira zer galtzatxoak daramazkien Davidek-jarraitu zuen Sebastianek zirika— Katu nabarraren azalarekin eginak ematen ditek. Hik ere horrelakoak erosi beharko dituk boxeoan hastean. Nesken oso gustukoak izango dituk." Horizta zen nire bainujantzia, mantxa beltzekin.
‎Baina arrangurekin eta aldarte txarrekin ez goazak inora. Indar guztiak norabide berean jarri behar ditiagu."" Baietz esan beharko diat. Bestela ez haiz isilduko eta zopa zihatuta jan beharko diat", esan nion.
‎Indar guztiak norabide berean jarri behar ditiagu."" Baietz esan beharko diat. Bestela ez haiz isilduko eta zopa zihatuta jan beharko diat", esan nion. " Poz handia ematen didak. Goizeko hamarretan han goian, David.
‎" Nire kontu." Soinuari begira geratu zen. " Ubanberi antolatu dioten jai horretan jo beharko duzu?", esan zidan. Baina ez zeukan hartaz hitz egiteko gogorik, eta bere etxerako bidea hartu zuen erantzunaren zain geratu gabe.
‎Berrogeita hamar bat pertsona zeuden jantokian, gehienak gizonezkoak, baina tauladaren inguruan zeudenek bakarrik egiten zuten txalo. Boxeolari ohi batek," izar berriaren entrenatzaile" bezala aurkeztu zenak," mutil indartsu bezain arin" hark Europako txapelduna izateko beharko zuen denbora kalkulatzeari ekin zion, eta" hamabost hilabeterekin aski izango dugu" erabaki zuen. Gero negozio-gizon batek hartu zuen hitza," ni promotoreetako bat naiz" esanez, eta bere esku zeuden bitarteko guztiak jarriko zituela aginduz.
‎" Ez zekiat hiri zer irudituko zaian, David. Teresak esaten dik zerrategiari atal berri bat erantsi beharko niokeela. Frantziako patente bat hartu eta zurezko j ostailuak egiten hasi.
‎zintaz jabetutako mutilak eta haren egile izandako neskak erretratu bat egiten zuten elkarrekin, eta ziurtatuta gelditzen zen hartara" egun bateko nobiotza". Festetako lehen egun hura bukatu arte, elkarrekin jarraitu beharko zuten neskak eta mutilak.
‎" Oso makalduta hago, Pantxo. Neronek harrapatu beharko diat amuarrain hori", esan zion Ubanbek zutituz. " Bainatzera noak", esan nien.
‎" Amuarraina harrapatzen hasi duk luze iritzita zegoelako, eta ahaztu egin zaiok eskumuturrean erlojua zeramala. Bizkorrago ibili beharko dik Campeon de Europa izateko". " Bostak eta hogei dituk", esan nion Ubanberi erlojua bainujantziaren poltsikotik atereaz.
‎Aspaldiko ikaslea zen, ofizioa ikasi nahi zuena. " Zerrendan egon beharko lukeela iruditzen al zaizu?"" Jostundegian hitz egiten dutena egia bada, mutil asko dauzka atzetik. Adrian zure laguna tartean."" Adrian!?"" Hori esaten dute neskek."" Ilargian bizi naiz.
‎" Ez, zerrategian ez —erantzun zion Adrianek-. Gure Lubis eredugarriak esaten duen bezala, ez ditzagun gauzak nahastu."" Mutil honek ere pastillak hartu beharko lituzke! Puntu bila dabil beti", esan zidan Lubisek ahopeka.
‎Zortziak inguru izan behar zuten. Genevievek beste bi ordu beharko zituen oraindik, edo gehiago. Berlinok, Martinek eta nire aitak askozaz ere gehiago.
‎Gaur gertatu dena gertatu eta gero, ez nuke oso ondo hartuko." Ezin izan nion erantzun on bat eman. " Utzi egin beharko duzu txoria barrura sartu aurretik", esan nion artean eskuan zeukala ikusita. " Gregoriori oparitu nahi diot", esan zidan berak hotel barrura egin aurretik.
‎Aitaren ohar bat eman zidan gero eskura: jo beharko nituen piezen zerrenda.
‎" Ez dago hemen, osaba. Zerrategira joan behar izan du", esan nion bere atzetik korrika eginez. Zubirantz j o genuen orduan, eta zaldien sailera sartu ginen.
‎Eta Ubanberi ere bai. Bigarren aldiz lurperatu beharko diagu zaldia". Ava, Blaky, Zizpa eta Mizparen paretik pasa ginen.
‎" Beste kontu bat ere zabaldu zuan —esan zidan orduan—, Pauli tiroa eman ziona Angel izan zela."" Nire aita?", esan nion. Denbora behar izan nuen entzun berria nuena irensteko.
‎Orain ere ardaila batean dabil, ez da etxetik azaldu ere egiten. Horregatik hasi behar izan du Lubisek astoarekin mendira joaten. Norbaitek eraman behar janaria basomutilei."" Halako presarik ere ez du, Beatriz, baina zaldiaren hondakinei lur ematea komeni da", esan zion osabak.
‎" Bihar joan behar al duzu basora, Lubis?", galdetu nion Mororen paretik pasa ginenean. " Beharko , David. Ikusten duzu anaia.
‎" Da! eman beharko nizuke pistola honekin buruan, alde egiten utzi diozulako".
‎" Egia da Raquel Welchekin ibili zinela?", esan dit. Mary Annek istorioaren jatorrizko bertsioa kontatu behar izan du azkenean. Eta nahasmena ez da erabat desegin.
‎" Hemen Visalian bertan biziko bazina ez nizuke aldaketarik proposatutako. Baina Three Riversetik etortzeko beharko zenukeen denbora horrek ikara ematen dit. Hobe zuhurtziaz jokatzea." Baietz esan diot.
‎Angel señorita horietako batekin etorri zunan Iruainera inork ikusiko ez zuelakoan, eta ari zunan hor larrua jotzen eta zaldia irrintzika, bera jo eta jo eta zaldia irrintzi eta irrintzi, ez uzten zaldi nazkanteak larrua lasai jotzen, eta halako batean, bazekinagu Angel ez dela oso gizon lasaia, hartu pistola eta danba buruan, eta zaldia isilik betiko. Zera ez zekinagu, zaldia hil eta gero larru jotzen segitu zuen, Pantxori galdetu beharko ."
‎Ez duzu soinua ekarri. Soinua ekarri bazenu dantzan ibiliko ginen, eta ez genuen haserrerik izango."" Hurrengoan beharko du ba", esan nion eskuarekin agur eginez.
‎Kanpora atera nintzenean hego haizeak indarrean jotzen zuen, txoriak berak herrestan eramateko gai, ez bakarrik orbela edo gau tximeletak. Makurtuta egin behar izan nuen Iruainerako tartea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
behar izan omen 18 (0,12)
behar izan ote 16 (0,11)
behar izan ez 11 (0,07)
behar izan lika 10 (0,07)
behar izan ukan 8 (0,05)
behar izan bera 6 (0,04)
behar izan diol 5 (0,03)
behar izan ere 4 (0,03)
behar izan bizi izan 2 (0,01)
behar izan bolada 2 (0,01)
behar izan eskatu 2 (0,01)
behar izan eutsi 2 (0,01)
behar izan ezan 2 (0,01)
behar izan gu 2 (0,01)
behar izan joan 2 (0,01)
behar izan para 2 (0,01)
behar izan postu 2 (0,01)
behar izan zuek 2 (0,01)
behar izan Afrika 1 (0,01)
behar izan Amadeo 1 (0,01)
behar izan Irak 1 (0,01)
behar izan Maiz 1 (0,01)
behar izan Maracaibo 1 (0,01)
behar izan Mikel 1 (0,01)
behar izan XI. 1 (0,01)
behar izan Zuberoa 1 (0,01)
behar izan administrazio kontseilu 1 (0,01)
behar izan aita 1 (0,01)
behar izan aita santu 1 (0,01)
behar izan al 1 (0,01)
behar izan aldamio 1 (0,01)
behar izan amankomun 1 (0,01)
behar izan ari izan 1 (0,01)
behar izan arrazoi 1 (0,01)
behar izan arropa 1 (0,01)
behar izan arteztu 1 (0,01)
behar izan asmatu 1 (0,01)
behar izan auto 1 (0,01)
behar izan azken 1 (0,01)
behar izan aztertu 1 (0,01)
behar izan baino 1 (0,01)
behar izan balio izan 1 (0,01)
behar izan bankete 1 (0,01)
behar izan barru 1 (0,01)
behar izan bat 1 (0,01)
behar izan batez ere 1 (0,01)
behar izan begiratu 1 (0,01)
behar izan behinik behin 1 (0,01)
behar izan berritu 1 (0,01)
behar izan beste 1 (0,01)
behar izan bete 1 (0,01)
behar izan bezain 1 (0,01)
behar izan bidaia 1 (0,01)
behar izan bidea egin 1 (0,01)
behar izan det. 1 (0,01)
behar izan diet. 1 (0,01)
behar izan emanaldi 1 (0,01)
behar izan entzun 1 (0,01)
behar izan epaitegi 1 (0,01)
behar izan erabilera 1 (0,01)
behar izan erantzun 1 (0,01)
behar izan eredu 1 (0,01)
behar izan errepide 1 (0,01)
behar izan esan 1 (0,01)
behar izan esklabo 1 (0,01)
behar izan eskola 1 (0,01)
behar izan eskolara joan 1 (0,01)
behar izan euskaldun 1 (0,01)
behar izan ezeztatu 1 (0,01)
behar izan ezkero 1 (0,01)
behar izan gai 1 (0,01)
behar izan gainera 1 (0,01)
behar izan gainezkaldi 1 (0,01)
behar izan gaur 1 (0,01)
behar izan geldialdi 1 (0,01)
behar izan gero 1 (0,01)
behar izan hala 1 (0,01)
behar izan halabehar 1 (0,01)
behar izan hasiera 1 (0,01)
behar izan hegoalde 1 (0,01)
behar izan hemen 1 (0,01)
behar izan hilabete 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
behar izan ez ukan 7 (0,05)
behar izan bera hartu 2 (0,01)
behar izan bizi izan gizarte 2 (0,01)
behar izan bolada ondorioz 2 (0,01)
behar izan para para 2 (0,01)
behar izan administrazio kontseilu jarduera 1 (0,01)
behar izan Afrika gai 1 (0,01)
behar izan aita lan 1 (0,01)
behar izan aita santu edota 1 (0,01)
behar izan aldamio saldu 1 (0,01)
behar izan Amadeo Marko 1 (0,01)
behar izan amankomun ideia 1 (0,01)
behar izan ari izan posizio 1 (0,01)
behar izan arropa aldatu 1 (0,01)
behar izan azken Argentina 1 (0,01)
behar izan balio izan bezala 1 (0,01)
behar izan bankete ordaindu 1 (0,01)
behar izan barru erdi 1 (0,01)
behar izan bat gertatu 1 (0,01)
behar izan bera dozena 1 (0,01)
behar izan bera iritsi 1 (0,01)
behar izan bera patu 1 (0,01)
behar izan bera printzipio 1 (0,01)
behar izan berritu non 1 (0,01)
behar izan beste izen 1 (0,01)
behar izan bezain konplexu 1 (0,01)
behar izan bidaia oso 1 (0,01)
behar izan diet. ez 1 (0,01)
behar izan diol ebatzi 1 (0,01)
behar izan diol gainera 1 (0,01)
behar izan emanaldi bera 1 (0,01)
behar izan epaitegi nazkagarri 1 (0,01)
behar izan erabilera horiek 1 (0,01)
behar izan ere ukan 1 (0,01)
behar izan eredu arabiera 1 (0,01)
behar izan eskatu diol 1 (0,01)
behar izan euskaldun ez 1 (0,01)
behar izan ezan zapi 1 (0,01)
behar izan gai hau 1 (0,01)
behar izan gainezkaldi izen 1 (0,01)
behar izan gaur ase 1 (0,01)
behar izan gero den 1 (0,01)
behar izan gu buru 1 (0,01)
behar izan gu geu 1 (0,01)
behar izan hala esan 1 (0,01)
behar izan hasiera bera 1 (0,01)
behar izan hilabete gutxi 1 (0,01)
behar izan Irak eraso 1 (0,01)
behar izan lika adi 1 (0,01)
behar izan lika azoka 1 (0,01)
behar izan lika oraindik 1 (0,01)
behar izan lika zoro 1 (0,01)
behar izan Maiz herri 1 (0,01)
behar izan Maracaibo familia 1 (0,01)
behar izan postu bete 1 (0,01)
behar izan postu onartu 1 (0,01)
behar izan ukan jokatu 1 (0,01)
behar izan XI. mende 1 (0,01)
behar izan Zuberoa sendi izan 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia