Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.202

2000
‎Esaterako, umeek txapelketa bat dute Pokemon" Kultura" n nor dagoen jantzien neurtzeko. " Kultura" deitzen diote, badakite" Crongis" bat zer den eta zer bihurtzen den uretan bustitzen bada. Baina gero ez dakizkite beren herri inguruan dauden mendi eta ibaien izenak.
‎" Gorritxo eta Beltxiko" ren idazlea eta Elkarlaneaneko editorea Zergatik Gorritxo eta Beltxiko? Nola erabakitzen da ipuin batean zer kontatu?
‎Aizu, historian dena da posible, eta herri batean zer esanik ez. UPNrekin beti izan dira harremanak zailak, baina UPN ere eroriko da.
‎Psikoanalistaren bigarren betebeharra: analista bat zer den, hau da, zer dakien, eta agindu dezakeenaz publikoa ohartarazi.
‎–Gaur goizean hondartzan paseatzen ibili naiz? idazten badut, hau irakurtzenduenak egundoko informazioa jasoko du niri buruz, ibiltaria naizela, une hau ez denbeste batean zer egin dudan,... eta beste gauza asko. Gertaera hau posible izan da biokalfabetatuak garelako eta hizkuntza idatzia menderatzen dugulako.
‎[banau malko behar zuten urak abuztuak itotzen baditu nork aseguratuko dit ez dudala sekula santan trapuzko lorez egindako sonbrerorik eramango lau kanpai asper eta bigun bat zer egingo dut
‎2) Bestaldetik, hizkuntzari eta bere esanahiari begiratzen dien behatzaile kritiko eta fina munduaren ikusmolde zientifikoaren partaidea da ia definizioz. Fina eta kritikoa bada, nola ez, enuntziatu eta hitzen esanahia eta ezagutzazko edukia identifika ditzake, emozio osagaiak beste horietatik bereiziz eta diskurtso batekin zer nolako animo egoerak sortu nahi diren ikuskatuz. Hortaz, behatzaile fina eta kritikoa ez zen erraz eroriko diskurtso hutsal batean, are gutxiago nazien hitz handinahi, absurdu eta faltsuetan, behatzaile horren jarrera kutsadura semantikoaren aurkako hesia bailitzateke, gezurraren errefusapenaren bermea, azken buruan.
‎Hor daude Puerto edo Alcalako kasuak, Ermuko mamuarekin batera indartzen saiatu zirenak, eta abar. Era askotako jendea izaten da kartzeletan, eta, orokorrean preso sozialak gure aurka jartzerik lortu ez duten arren, inoiz ezin liteke jakin eroren bat zertara bultza dezaketen.
‎Anartean ahizpa liburu bat zabaldu eta, kanpo argi motelaren pean begiztatzen hasi zen. Xanek, apur bat zer egin ez zekiela, bere sudurra, gero bere kokotsa igurtzi zituen. Elik zigarro batto eskaini zion; sua emandakoan pixka bat elkarrengana bildu, gero berriz ere bereizi ziren.
‎Gelaz konfunditu zelakoan, atzera egitera zihoala, Belek berriz, eskuarekin sartzeko, atea ixteko adierazi zion; eta bera altxa, hankak lurrean ipini zituen. Xanek keinu batekin zer gertatzen ari zen galdetu zion. Belek, apuratuxe, eta hala ere lañoki:
2001
‎Telebista batek bake prozesu batean zer paper jokatu behar du?
‎Gaur egun, milaka eta milaka ezkertiarrek beren pentsamendu ezkertiarra Gobernuz Kanpoko Erakundeetan eta halakoetan eskaintzen du bere lana erakunde politikoetan egin beharrean. Orduko sozialdemokrazia eta oraingoa ere ez dira berdinak, gaur egun sozialdemokraziak ez du diferentziarik eskuineko edozein alderdirekin; Blair batek zer diferentzia du, bada, eskuinarekin. Edo, berdeekin gobernatu arren, Alemaniako Schroederrek?
‎Horregatik ikastola umerik gabe gelditu eta ixtear zegoela, Juan Luis Larrazak, orduko federakuntzako buruak Nafarroan, Sartagudako eta Deikazteluko guraso batzuk elkartu zituen. Sartagudan guraso asko prest zegoen, baina ez zekiten ikastola bat zer zen. Adin ezberdineko hogeita bi ume ekarri zuten, eta lehenengo elkarrizketan azaldu behar izan genien bilakaera bat behar zela, bakarrik txikienak hasiko zirela.
‎Hemendik aurrera ez dago aitzakiarik. Izan ere, bertso saio bat zer den edota bat bateko bertsolaritza zertan datzan jakin edo azaldu nahi duenak liburu bat izango du eskuragai. Bertsozale Elkarteak prestatu du, eta Joxerra Garziak, Jon Sarasuak eta Andoni Egañak parte hartu dute bertan.
‎Beren megahertzio eta gigabyteez oso harro badaude ere, ordenagailuak oraindik ez dira gauza esaldi bat ulertzeko edo, are gehiago, argazki batek zer agertzen duen interpretatzeko.
‎Pertsona batek zergatik erabakitzen du sorterria utzi eta emigratzea?
‎Aurkezten ari garen lan hau ez da lan teorikoa, irakaslearen eguneroko beharrei erantzun nahi dien lan praktikoa baizik. Lan honi esker, helburu komunikatibohauei esker, irakasleak diseinu kurrikularrean ezinbestekoak diren zehaztapenakaurkituko ditu, bere eguneroko klasearen ikuspegi komunikatiboa ez galtzeko.Bertan, klasea menderatzeko beharrezkoak diren elementu guztiak ageri dira ongiordenaturik, begirada bakar batez zer egin behar den jakiteko.
‎Orain arte esandakoarekin, aurrerago argiago ikusiko bada ere, argi ikusten daezen, aholkulariak egin beharreko lanerako, ohiko irakasle batek ez bezalakobeharrak izango dituela, eta prestakuntza ezberdina duela. Hizkuntzanaditua izan du, baina ez derrigorrez ikasleak ikasi nahi duen hizkuntzan; hizkuntza bat zer den, nola aztertzen den, zein unitate dituen, kulturarekin zeinerlazio duen, eta erlazio hori nola gauzatzen den jakin du. Ikasten jakinbeharko du; ez bakarrik berak nola ikasten duen; horrez gain, zein bide dauden, zein estilo, zerk zer ekartzen duen eta eginkizun bakoitzak zein ondorio duen ere.Labur esanda, hitz batean, ikaskuntzan ere aditua izan du.
‎Ama sukaldean dago labadora jartzen eta platerean jarritakoa nola irentsi duen ikusiz, hamaiketako dezente bat zergatik ez duk eramaten, galdetu dio, horren gosetua ibili partez. Normalean hamaikak aldera jaten duen txokolatezko palmera nahikoa izaten duela erantzun dio Tasiok, baina egun txarra izan dutela gaur, eskaileretan gora eta behera jardun behar izan dutela.
‎" esploradore nekatu batek zer ikus lezake tristeziaren metro kuadratu baten mugetan limoiondoz inguraturiko kaminoak ezpadira; zer ikus lezake ardo usaineko muinoak eta eskifaia eroek gidatu ontzi gorriak salbu. ikus lezazke apika kristalezko irla batzuk, urre edo zilarrezko ziutate bat goizaldean, ikus lezazke suge erraldoiak, tigreak eta bale urdinak ozeano epel batean murgiltzen; ikus lezazke bi emakume soineko laranja...
‎Gaizkienik, aldiz, Rajasthan: liburu batean zer dagoen jakiteko %6 lagun bakarrik dira gai.
‎Liburu horrek hindu zintzo batek zer egin behar duen erakusten du. Ze garbiketa egin, ze soineko jantzi, ze otoitz esan, norekin ezkondu.
‎desegite lanetan baizik. Egin eta eraiki, nork berea egin eta eraiki nahi du eta, Larramendirenak aho batez arbuiatzen dituztelarik, ez du batarenak zer ikusi handirik bestearenarekin: honentzat maitagarri, harentzat higuingarri.
‎Behin hola, bidean nintzela, uda mineko galerna ari zela kanpoan, beribilez etxerakoan, ametsetako lukainketan zintzilik, bi zamari, bata zuria eta bestea beltza, agertu zitzaizkidan faroen eremuan. Preseski, Tamerlanen anker ospea handitu zuten abere horiez ari nintzen murmuzikan, noizbait, misterioz bastatu ipuin bat idaztekoa nuela, abesti bat, nobela bat zergatik ez, gaia zabala zenaz gain, dena horrelako istorioa zozo bidearen irensteko, eta hor hara, ingurada latzean, bi zaldiek ene buru muina inarrosten zutela! Gelditu nintzen.
‎Liburuak. Eta orduan, B kanon bat behar genuela esan zuenean, hain zuzen, hasi ginen Kolko Mitxoletarekin gogoratzen, bera baitzen, gure artean, soziolinguistika, filatelia, matematika, sumo, eraikuntza, filologia, apikultura, psikologia, zinema, latina, enologia, zientzia, literatura, numismatika eta abar, hau da, zer edo zer, kanon bat zer izango zen ere barne, esaterako, eta gauzak, orokorrean, zekizkiena. Earrainyú, esan genuen, Kolko Mitxoletak jakinen du kanon bat zer den eta zertarako balio duen, baina Amazonian galdurik dago, eliteko andereño batzuek zainduta, eta" alua, paripé, alua" baizik ez du esaten.
‎Eta orduan, B kanon bat behar genuela esan zuenean, hain zuzen, hasi ginen Kolko Mitxoletarekin gogoratzen, bera baitzen, gure artean, soziolinguistika, filatelia, matematika, sumo, eraikuntza, filologia, apikultura, psikologia, zinema, latina, enologia, zientzia, literatura, numismatika eta abar, hau da, zer edo zer, kanon bat zer izango zen ere barne, esaterako, eta gauzak, orokorrean, zekizkiena. Earrainyú, esan genuen, Kolko Mitxoletak jakinen du kanon bat zer den eta zertarako balio duen, baina Amazonian galdurik dago, eliteko andereño batzuek zainduta, eta" alua, paripé, alua" baizik ez du esaten. Earrainyú.
‎Salaketa jarrita dago. Epaiketa egingo diote eta gidatzeko baimena ostera ere eskuratzen duenerako, kotxe bat zer den ere ahaztuta edukiko du.
2002
‎Iruditzen zaigu euskalduntasuna museoez kanpo erakuts daitekeela, ez dela horretarako ez irudi, ez denboraren gelditze beharrik, herriari behatzea aski dela... Beraz, museo bat zertarako? (...) Euskal museoak aurkezten dituen gauza edo tresnetan, zati handi bat historiari lotua da.
‎Guztion nahastea da. Talde askotan gertatzen da, zaila da hitz batez zer egiten dugun esatea. Adibidez, punk rocka egiten dugula idatzi da egunkari askotan.
‎Frantzian, unibertsitateak ez daude departamenduen arabera egituratuak; batzuek, irudiz, horrela uste dute. Hots, badago departamendua sentimenduz eskatzen duen jende multzo bat, departamendu batek zer egin dezakeen eta zer ez, ontsa ezagutu gabe.
‎Hizkuntza politika molde batek zer eman duen ikusten ari gara apurka, erakundeetatik, udaletxeetatik, elkarte pribatuetatik... Hizkuntza politika bera, diru kopuruak...
‎Orain urte bi edo, irakurri neban, itzaldi baten zer jazo zan. Izlarijak" Aberkidiak!" oyu egin eban, eta ostetza ixilik, tentel.
‎Horixe bera esan daiteke aniztasun geografikoari buruz. Asiako mugimenduantikolonialista baten barruan agertzen den nazionalismo batek zer ikusirik otedauka faxismoaren ideologia nazionalista zanpatzaile eta totalitarioarekin. Ezergutxi; eta, halere, literaturan bata zein bestea sarritan, nazionalismo?
‎Nortasuna ez dago aurrezarrita, bizitzan zehar aldaketak eman ahal dira. Toki jakin batean eta lanbide jakin bat edukitzeak jada ez du norbanakoaren nortasuna modu bakar eta betiereko batean zertan definitu.
‎Ondo landuaz emankor izan dadin nahi duzun etxaldea erosi duzunez, eta neuk ere neurea balitz bezala arta dezadan eskatzen didazunez, ahalegintxoa egingo dut; eta ez soilik neu bizi naizen artean, zer egitea komeni den aholkatuz, baizik eta baita hil ondoren ere. Ezin baitut onartu Sibilaren ahotik jalgitakoak bera bizirik den bitartean soilik izatea gizakiarentzat baliagarri, baizik eta baita bera hil eta gero ere, are jende ezezagunarentzat ere; urte askotan itzultzen baikara ofizialki horren liburuetara, mirari baten ondoren zer egin behar dugun jakin nahi dugunean; era berean ezin da onartu nik, bizirik naizen bitartean ere, ezer ez egitea adiskide eta tartekoei laguntzeko.
‎Egia esan, ijito direnetz duda handia egiten dut nik. Ardi itotzea otsoei edo medikuek gaitz bat zer den ez dakitenean errua birusei leporatzen dieten bezala, horrelako okerkeriak ijitoen bizkarrean ipintzen dituzte batzuek.
‎–Galde iezaiozu Donibaneko emakume bati zer den muxarra eta zer den lupia, eta berehala esango dizu. Galde iezaiozu karrera egin duen mediku bati zer den kolesterola eta azido urikoa, eta hark ere berehala esango dizu.
‎–Galde iezaiozu Donibaneko emakume bati zer den muxarra eta zer den lupia, eta berehala esango dizu. Galde iezaiozu karrera egin duen mediku bati zer den kolesterola eta azido urikoa, eta hark ere berehala esango dizu.
‎Baina ez da gai izan arau horiek eta hiztegi hori patxadazko argitalpen egoki batean denon eskura jartzeko: zerbait begiratu nahi denean, edo kontsultatu, karpetak eta agiriak behar dituzu eskura, eta Wally aurkitu nahi duzunean nola ibili behar duzun goiti eta beheiti non dagoen ez dakizula, irudi guztiek jertse berdina baitute, halatsu ibili behar dugu guk ere arauak non dauden ezin aurkitu, arau batek zer esan eta besteak nola aldatu duen aurretik esana ongi ez dakigula, Diogenesen ikasle norabaiteratu baten gisa, gure eltzerma eta guzti eskuetan. Eta hiztegi horrek beste buelta bat behar du, baina gaur egun erakusten dugun abiadurarekin urteak eta urteak ditugu, munduak aurrera presaka egiten duen bitartean, fundamentuzko zerbaiten mahai gainean jartzeko.
‎Zirriki zarraka ari gara prestatzen gure ikasleak, maizegi hain beharrezkoa den material egokiaren ordez gure borondate ona besterik jartzen ez dugula. Benetan bitxia herri hau, zeren unibertsitateko materiala landu duten batzuek ez dute bere bizian eskolarik eman, eta, batzuetan, beldur naiz, unibertsitate bat zer den ikusi ere ez. Horretan ere, nonbait, aski bereziak gara.
‎Hizkuntz politika eraginkorraren baldintzak Hizkuntz politika egoki baterako zer behar den jakiteko, Ba rtzelonara joko dugu, joan den apirilean Linguapax institutuak antolatutako Hizkuntz Politikei buruzko Mundu ko I. Kongresura, hain zuzen.
‎" Taularekilako jokoa... ,, lkasleek arbela taula gainean pausatzen dute galdegai izanen diren zenbakien gordetzeko. lzaitez, irakasleak ahoz galdegin laukitxo batean zer ikusten den aitzindu behar dute (desordenan, aldi honetan):
‎Alabaina, matematikako buruketa bat ebaztea horren soluzioaren aurreikustea da, kontatzeko eta kalkulatzeko ezagutzari esker zenbaki problema baldin bada; jokamolde eta espazioaren ezagutzari esker geome� tria buruketa baldin bada. Norberak zuzendu problemak haurrari eskainiz, problemen ebazten laguntzen da eta urru� nago joanez problema bat zer den asmatzen ere, ezen aitzi� netik dakusanaren egiaztatzera ekartzen da. Gisa honetan, problemen ebazpenari zentzua emaiten dio haurrak.
2003
‎Ni txunditu egiten nau ezker abertzalean dagoen hipokrisia mailak eta zorroztasun faltak. Horrelako kasu baten aurrean zer hasi behar dugu, Estatua gaiztoa delako kexatzen. Arbitroa erosia daukala jakinda berrehun kiloko boxeolari batekin ringean sartzen bazara, ez zara negarrez hasiko jo egiten zaituelako, ezta?
‎Baina argi daukat gero aukeraketa ez dela hain kontzientea. Jende batek zer edo zer esan behar du beti. Baina bertsolaritzak ez du ematen etengabe aritzeko tesi doktoralak idazten.
‎Txapelketa bat zer den ederki daki txapela eskuetan hartuko duenak. Besteak beste, 1986, 1989 eta 1993ko Txapelketa Nagusietan antolatzaile arduradun izan baitzen.
‎Ez du denak balio, ez. Diseinatzaile bat zerk egiten duen on. Berritzailea izateak.
‎Honelako premiazko behar sozial baten aurrean zergatik hartzen duten jarrera pasibo hori galdetuta, %19k oro har dagoen informazio falta aipatu dute, eta ez dakitela konpromiso hori zehazteko nora jo behar duten.
‎Antzeko galderak egingo genizkioke Herri Batasunari: Kultural estetiko ikusmira batetik zer garen kontuan hartu gabe, nola lor dezakegu Euskal Herriaren berreraikuntza nazionala, non geratuko ote zaigu euskaldun berritutako gidaria, hizkuntzaz?
‎Hala, Internauten Elkarteak (AI) eta Plataforma Internautak uste dute gailu hori ezartzeak arazo bat baino gehiago sor ditzakeela. Elkarte horien kexak ulertzeko, “proxy” bat zer den eta nola funtzionatzen duen jakin behar da. Interneten munduan, “proxy” terminoa erabiltzaile kopuru handia konektatzen zaion zerbitzari bati dagokio, haren bidez sareen sarearen edukiak eskatzeko.
‎Espainiako arduradunak adierazi duenez, minusbaliatuek sentitzen dutena esperimentatzeko modurik onena da gurpil aulki batean eserita edo begien gainean salduta ezgaitasun fisikoa duten pertsonak direla simulatzea. Hala, gaineratu du jende askok ezagutu ahal izan duela oztopo arkitektoniko bat zer den, gizarteak baztertu egiten duela eta braille lengoaiatik edo zeinu hizkuntzatik zerbait ikasi dutela. Laura Bajaren arabera, harrigarriena pertsona osasuntsu batzuek gurpil aulkian arrapala bat igotzea lortzen ez zutela ikustea izan da, edo elbarriek simulazioetako parte hartzaileei nola laguntzen zieten ikustea.
‎“Neurri egokiak eta egokiak hartzeaz gain, zer aukera hoberik eskola beretik laneko arriskuen prebentzioaren kultura ezartzen hastea baino. Hori ez ezik, ikastetxeek ere izan behar dute tresnaren bat larrialdi batean une jakin batean zer egin behar duten edo laneko prebentzio zer politika egin behar duten azaltzeko”, dio Nekane Agirrek, Easo Institutuko irakasleak eta proiektu honen koordinatzaileetako batek. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko teknikariek, PAKEAko profesionalek eta Easo Institutuko irakasleek idatzi dute, eta “oinarrizko galderei erantzuten die, esate baterako, zein sarrera ate jarri behar den, edo botikinek zein tresna eta material eduki behar dituzten edo zein makinek ez dituzten betetzen segurtasun baldintzak”, azaldu du Iñaki Mújica Eusko Jaurlaritzako Lanbide Heziketako zuzendariak.
‎Osasun arazo txiki batek bidaia konplikatu dezake, eta, beraz, garrantzitsua da oinarrizko prebentzio neurriak hartzea. Osasun agintariek gomendatzen dute atzerriko herrialdeetara, bereziki exotikoetara, joatean pertsona batek zer arrisku dituen jakitea eta zer estrategiari jarraitu behar dion jakitea. Funtsezkoa da bidaiaren aurretik, bitartean eta ondoren neurriak hartzea.
‎zuk idatzi duzu nobela baina ni naiz hor dagoena. Senarrak ez zekien, ezin zezakeen jakin, zaila baita orrialde sorta hanka artean estutuz begiak bilduta dagoen emakume batek zer pentsatzen duen jakitea. Berak abereekin lan egiten zuen edo, hobeto esanda, abereen psikologia ikertzen zuen eta ez zuen giza sentimendu korapilatsu guztiak zertan ulertu.
‎Emeak beti katearen begi ahulenak ziren. Behialako sarekadan harrapatua izan zen Loli, eta zoaz zu jakitera emaxteki batek zer kantatzen ahal duen, polizia bortitzaren meneko dagoenean. Loli arrotza zen gainera.
‎Misio bat zer den azaltzeko metaforarik erabiliena, eta eremu semantiko emankorrena sortzen duena ereitearen eta laborantzaren metafora da: Ebanjelioetan datozen ereilearen parabolatik (Lukas 8, 5; Mateo 13, 3; Markos 4, 1), eta Jainko Mahastizainaren edota belar txarren iruditik garatutako metafora multzoa.
‎Batzuetan ironia finarekin, gainera. Hona hemen Zarauzko beste misiolari batek zer dioen infernuko oinazearen zuzentasuna zalantzan jartzen duten ilustratuei erantzunez:
‎Deskuido batean hark orriren bat oso karlismoaren alde idatzi izan balu ere (Engels-ek behintzat franko negatiboki epaitu ditu), beti izango litzateke jakingarria, zer esaten duen Marxek, hori egia da, baina galdetu beharra legoke, zer informazio eduki duen gizonak Londresko bere langelan buru belarri sartuta, bigarren edo hirugarren eskukoa derrigor. Zenbat balio dezakeen guretzat, beraz, haren iritzi batek zer eta karlismoari buruz. Tamala da tirabira alferrotan grinatzea.
‎Hainbat eta hainbat asmatzailek ezinezko makinak eraikitzen dituzte. Abokatuek behin eta berriro erakusten dute aditu batek zertaz hitz egiten ari den ere ez dakiela. Zientzialariak, bereziki medikuak, sarritan emaitza ezberdinetara iristen dira, eta gaixoaren senideen esku geratzen da, edo eskualde bateko biztanleen esku, zein metodo hautatu behar den bozketa bidez erabakitzea.
‎–Ba, hango hirugarren batek zer esan duen badakizue? –kazetari amerikar Vincent hark istorio hartako txinparta nagusia azkenerako gorderik zuen – Hara ofizio bi, egoera honetan ezertarako balio ez dutenak:
2004
‎Armak hartu zituen pertsona batek zer eman dezakeen. Beno, nik uste dut armak hartzearena bere egoera zehatz hartan egokitu zitzaion aukera bat izan zela.
‎35.000 Norvegian, 25.000 Suedian, 7.000 Finlandian eta 2.000 Errusian. Oso zaila da halere Saame bat zer den definitzea, nor den saame eta nor ez esatea. Aita edo ama, aitona edo amona, bietako bat izatea nahikoa da batzuentzat, besteentzat ordea hizkuntzak ematen dio izenari izana.
‎Herrialde bateko kriminalitatea igotzen bada horrek berarekin ekar dezake onura ekonomikoa, segurtasun enpresak edo espetxeak direla. Uholde edo lurrikara bat zer da, galera ala epe luzera inbertsio eta jarduera ekonomiko berrien iturri. Edo gure herrira etorrita, 1985ean omen ginen biztanle berak bizitzeko lehengo bi halako etxe kopurua eraiki badugu, onera ala txarrera egin du gure bizi kalitateak hormigoiztatze masibo horrekin?
‎Udazken honetan, beraz, eragile politiko eta sozialek jarrerak zehaztu dituzte. Orain arte, ezkerrak kontrako balorazioa egin izan du konstituzioaz, baina gauza bat balorazio orokor bat egitea da, eta beste bat erreferendum baten aurrean zer aukera hartu erabakitzea, hemen bestelako kontu batzuk sartzen dira eta: besteek zer egingo duten, bakarrik ez geratzea, irudi publikoa, eta abar.
‎urtea bukatu baino lehen beren franko zaharrak aldatu egin behar dituzte. Europarrok diru aldaketa masibo bat zer den probatu berria dugu, egin ziren kanpaina guztiak eta gero oraindik euroarekin lasai mugitzera ez baikara iritsi. Baina ez dugu horregatik ikusi, Afrikako albiste honi garrantzi handiegirik eman diotenik gure komunikabide nagusietan.
‎–Gaur euskararen kontra ez dagoela askok esaten du, baina ez al da kontra egotea alde ez egotea??. 608 Zer da, izan ere, gaur eta hemen, hizkuntzen eta hizkuntza herrien arteko harremanak eratuak dauden bezala eratuta egonda, euskararen alde egotea? Lurraldez, erabilera esparruz eta gizarte estatuz hondoa jota dagoen hiztun herri batean zer nolako engaiamendu neurria galdegiten dio euskal hiztunari. Epelkeriak eta txepelkeriak erauzirik, muturreko egoeretan, ez al genuke muturreko jarrera hartu behar?
‎izendapena beste batekin ordezkatzen, espainiar historiografian sakon errotuta dagoen konbentzio deritzolako. Ez naiz sartuko espainiar historiografian, baina guk, euskaraz behintzat, ez daukagu gurea ez den tradizio bat zertan errespetatu, are gutxiago aski eztabaidagarria denean.
‎partikulcn uzuugarriak jasotzen zirucn logika formal bat garatu zuen (Jrganoncn idazkietan.Nahiz eta hainbat ezberdintasun aurkitu haien artean, beren helburu nagusia honako hauzen, alegia: argudio txar bat eta argudio on bat zerk bereizten dituen azaltzea. Argudioenbaliozkotasuna argudioaren beraren formaren gain zegoela azpimarratu zuten eta, beraz, argudio formen azterketan murgildu ziren.
‎Agertoki berria Alderdi horrek kezkatzen du OME, egoitzetan, ikastetxeetan, hoteletan edo jatetxeetan gertatzen diren agerraldiak baitira. Gainera, jaki mota jakin bati zer kasuk eragiten dioten ez jakitea «funtsezkoa da arriskua modu seguruan kudeatzeko», patogenoen transmisio bide batzuk direla eta. Gainera, gaur egungo egoera ez da duela urte batzuetakoa bezalakoa.
‎Lehor lehorrean, barrualdean. Ze barrualdeko neska batek zer esan jakin barik uzten bazaitu, ahalegindu arren ahotsa ez bazaizu heltzen ahora neska baten erruz, orduan akabo, amigo. Orduan bai.
‎Halako batean, auto bat agertu zen karrikaren buruan. Une batez zer egin ez nekiela gelditu nintzen, autoaren argiek itsututa, gauez errepideetan harrapatzen dituzten piztien antzera. Urrats bat egitera behartu nuen neure burua.
‎Tabernarena erdi kasualitatea izan zela esan dut, eta ez alferrik. Izan ere, amak bazekien taberna bat zer zen, Donostiako Parte Zaharreko batean enplegatua egon zenez gero, zerbitzari lanetan, barraren atzean batez ere, edariak eta pintxoak saltzen eta banatzen, eta pentsatzen dut berak ere izango zuela zerikusirik erabaki harekin. Hantxe ezagutu baitzuten elkar, amak lan egiten zuèn tabernan.
‎–Harekin ikasi nian dakidan guztia: penalti bat zer den, orsai bat –esaten zidan amonak–, baita futbol taktikak ere: WM, 4. eta auskalo zenbat gauza gehiago.
‎Eta batez ere, zergatik paratu zituen. Une batez zer edo zer ezkutatzen zutela pentsatu zuen, eta Carlosi buruz dena jakin ez izana damu izan zuen erresumin erdiragarri batez. Horrelakoetan zuen ments.
2005
‎Bertan soberanismoaren gorazarre egiten da, eta kontzeptua nola ulertzen duen azaltzen du. Burujabetzari buruz horrenbeste hitz egiten den unean, burujatzaren sustraiak ikuspegi moderno batetik zertan diren hobeto ulertzeko artilu interesgarria da.
‎Gaur egun, satelite batek ia dena neur dezake. Eskualde jakin batean basamortua aurrera doan ala ez ikusten dute, edota Prestigerena bezalako isurketa batekin zer gertatuko den. Eskuko telefonoekin gertatzen den antzera, ez zeudenean moldatu egiten ginen haiek gabe, baina orain derrigorrezkoak ditugu.
‎Accion Catolica ko zera guztiak zeuden gaizki ikusiak. Horrelako diktadura batek zertarako nahi zituen mugimenduak! Eurak ziren nahiko movimiento!
‎Ez da filosofo handia izate beharrik horri ohartzeko. Hona duela mende erdi bat, Aljerian soldado zen hogei urteko laborari seme batek zer idazten zuen, hango arabeen miseria xeheki aipatu ondoan.
‎Musikak asko ematen dizu, dudarik gabe, baina lana eskaini behar diozu; eta alderantziz, zu lanean gogotik jardunik, hark egunero ekarriko dizu zerbait berria: halako batean zer hori harrapatzeko aukera izango dudala espero dut.
‎–Ez, baina hanburgesa bat zer den badakit, eta. McDonald, s eko bezero goseak hanburgesa amets??.
‎Erakusten du Dibarrartek zein kartsuki segitzen dituzten dantzariak eta pilotariak eta haien txalo eta oihu beroak. Eskualduna ren aitzin solasarekin bat egiten du eta agertzen du, denbora berean, urguilu pixka batekin zer den egiazki euskaldun jendea.
‎–Nik askotan esaten dut: Mutil bat zergatik egiten zen, orain ez dakit, momentu batean, ETA sortzen denean, mutil bat zergatik egiten da biolento?
‎Mutil bat zergatik egiten zen, orain ez dakit, momentu batean, ETA sortzen denean? mutil bat zergatik egiten da biolento. Ez argumentuengatik, egiten da desesperantzarengatik.
‎Beraz, tratamendu osagarri batek askoz produktu seguruagoa lor lezake. Tratamendu honekin frogatuta geratu da mikrobioen kontaketa nabarmen murrizten dela, nahiz eta oraindik ez dagoen ebatzita bakterio talde batekin zer gertatzen den, bideragarri ez landu izenekoekin. Alegia, kalteak jasan dituzten mikroorganismoak, hazi ezin direnak baina hil ez direnak.
‎Prolla, Science n agertutako artikuluaren lehen sinatzailea, DNA mitokondrialaren mutazio genetikoen errua da, erradikal askeen oxidazio estresaren erruz baino gehiago, ilea eta pisua galduz, ikusmena okertuz, giharrak eta hezurrak ahulduz eta odol zelulak murriztuz ateratzen den gorputz prozesu baten errua, zahartze gisa ezagutzen dena. Arratoi talde batek mutazio hori zergatik jasan zuen eta beste batek zergatik ez duen argitu besterik ez dago. Baina Prollak baztertu egiten du oxidazio estresak diferentzia bat markatzea hemen, animaliek dieta bera jaso baitzuten.
‎Tira, badakit hor zaudela. Zortea izan duzu, jakin izan banu, bertan utziko nizun Akita ko txakurra, horrelako batek zer egin dezakeen jakin zenezan. Ekartzea nahi duzu?
2006
‎Bigarren zatia irakasleentzako eginda dago batik bat, eta ikas arlo bakoitzean landu beharreko edukiez, jarrerez, baloreez... mintzo da. " Irakasleek esango digute, ikastetxe guztietara bidaliko den inkestaren bidez, derrigorrezko hezkuntza bukatzen duen ikasle batek zer nolako gaitasun, trebetasun, jakintza... eduki lituzkeen gutxienez". Erantzunak apirilean jaso nahi dituzte, eta horien arabera proposamen berria idatzi.
‎Handik oso egun gutxira, gaia Gasteizko Legebiltzarrera ailegatu zen, eta ez modurik goxoenean. PSEk Tontxu Campos Hezkuntza sailburuaren agerpena eskatu zuen," Legebiltzarrean aztertu behar den gai bat zergatik ari den bertatik kanpo garatzen azaldu dezan", talde sozialistako kide batek adierazi digunez.
‎Orain urtebete munduko talde onenak fitxatu zintuen, US Postal ohiak, Discovery Channelek. Masajista bat zertan nabarmentzen da batek edo besteak fitxatzeko?
‎Elkartean belaunaldi aldaketa badator. Nola egingo du Elkarteak belaunaldi erreleboa, eta Bertsozale bezalako kultur elkarte batean zer garrantzia du belaunaldi transmisioak?
‎gure pentsamenduaren elaborazioa. Niaren kontzientzia nondik sortzen den, askatasunaren kontzientzia zerk ematen duen... guk gauza asko jakin genitzake baina sekula ez dugu jakingo beste pertsona bat zer ari den pentsatzen, zer ari den sentitzen, eta pentsamenduen gai hori definitzea eta argitzea nik uste ezinezkoa izango dela. Burmuineko gero eta atal espezializatu gehiago ari gara ezagutzen, non dagoen lengoaia musikala, non sortzen den lengoaia idatzia, epe laburreko memoria non jasotzen den, non epe luzekoa, inteligentzia artifizialari dagokionez ere asko aurreratu da, neurotransmisioari buruz eta burmuinaren funtzionamenduari buruz izugarri ari gara jakiten, baina pentsamenduaren eta sentimenduen alor osoa, pertsona bakoitzak berea duen mundu hori, uste dut oso zaila izango dela deskubritzen, eta ez dakit interesgarria izango ote litzatekeen ere dena jakitea.
‎Inkomunikazioa. Nabaritzen dela hormonak edo eguraldia edo urte sasoia edo nekea edo guztiak batera zer ari zaizkidan egiten?
‎Ahantzi gabe beste hogeita hamar bat indigena talde txiki. Eta indigenak ez daki presidente bat zer den, ezta demokraziak zer esan nahi duen ere, indigenak bere arkitektura politiko propioa du: sistema komunitarioa.
‎Gizah ko Goi lautadan adituek egindako aurkikuntza berezi baten berri ematen du. Izan ere, Omar inperio zaharreko hilobi batean zer aurkituko, eta, Keops handiaren erregealdian egiptoarrek dastatzen zuten garagardo bikaina! Hau da, gaur egun faraoitik hasita, Menfis planetakoek hain gustura edaten duten garagardoaren aitzindaria.
‎Labeguerie izan zen, Raimonen ondoren, gitarra soil batekin zer lortu zitekeen agertu ziguna. Labeguerie, gero, kantuen arrakastaren ondoren, politikan sartu zen, eta sartu zuten haiek laidoz eta irainez lurperatu zuten handik gutxira, Txipri Arbelbidek Enbatari buruzko bere liburuan ongi esplikatu duen bezela.
‎Ikerketa lanak egiten dituzte armiarmon pozoiarekin. Baina suge arre batetik pozoi gutxi lortzen dela ta bazaudete, pentsa, armiarma batetik zer aterako den.
‎Sendagaiak garrantzitsuak al dira kutsatzaile gisa? «Kutsatzaile batek zer mekanismoren bidez jarduten duen aztertzea eta komunitate ekologiko konplexu batean dituen ondorioak ezagutzea bi erronka handi dira». Kezka handia dago haiekin.
‎Nire ustez, egoeraren parean gaude, nahiz eta gure lankide batzuek ez duten ulertzen zientzia oinarrizkoa eta aplikatua bereizten jarraitu nahi duten. Kutsatzaile batek zer mekanismoren bidez jarduten duen edo komunitate ekologiko konplexu batean zer ondorio dituen aztertzea erronka zientifiko handiak dira, gainera, hurrengo egunean emaitzak erabiltzea lortzen badugu, ingurumena babesteko neurriak non, noiz eta nola ezarri gomendatzeko, denentzat hobea baita. Osasun eta Ingurumen Arriskuak Ebaluatzeko Europako Batzorde Zientifikoan, ebaluazio metodologia berriak berrikusten eta proposatzen ditugu, neurri batean, ingurumen arriskuari aurrea hartzeko ereduekin.
‎Nire ustez, egoeraren parean gaude, nahiz eta gure lankide batzuek ez duten ulertzen zientzia oinarrizkoa eta aplikatua bereizten jarraitu nahi duten. Kutsatzaile batek zer mekanismoren bidez jarduten duen edo komunitate ekologiko konplexu batean zer ondorio dituen aztertzea erronka zientifiko handiak dira, gainera, hurrengo egunean emaitzak erabiltzea lortzen badugu, ingurumena babesteko neurriak non, noiz eta nola ezarri gomendatzeko, denentzat hobea baita. Osasun eta Ingurumen Arriskuak Ebaluatzeko Europako Batzorde Zientifikoan, ebaluazio metodologia berriak berrikusten eta proposatzen ditugu, neurri batean, ingurumen arriskuari aurrea hartzeko ereduekin.
‎Espainiako legedian sartzen ari den Europako Bosgarren Arteztarauaren arabera, auto aseguratzaileek bezeroei esplikatu diete zenbateko jakin batekin zergatik ematen dieten kalte ordaina zirkulazio istripuengatik. Jakinarazpen hori, gainera, bezeroak erreklamazioa egiten duenetik hiru hilabete igaro baino lehen egin behar da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bat 423 (2,78)
batek 335 (2,21)
batean 203 (1,34)
bati 62 (0,41)
batez 31 (0,20)
batekin 29 (0,19)
batetik 19 (0,13)
baten aurrean 16 (0,11)
batentzat 15 (0,10)
batera 11 (0,07)
baten 9 (0,06)
baten atzean 6 (0,04)
Bat 4 (0,03)
baten barruan 4 (0,03)
baten bidez 4 (0,03)
baterako 3 (0,02)
bati buruz 3 (0,02)
bateko 2 (0,01)
baten inguruan 2 (0,01)
batengan 2 (0,01)
batengandik 2 (0,01)
BATEKIN 1 (0,01)
Batean 1 (0,01)
Batek 1 (0,01)
bata 1 (0,01)
batak 1 (0,01)
batarenak 1 (0,01)
bategatik 1 (0,01)
baten atzetik 1 (0,01)
baten baitan 1 (0,01)
baten barnean 1 (0,01)
baten bitartez 1 (0,01)
baten buruan 1 (0,01)
baten gainean 1 (0,01)
baten ondoren 1 (0,01)
batezko 1 (0,01)
bati buruzko 1 (0,01)
bati esker 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 224 (1,47)
Consumer 120 (0,79)
Berria 116 (0,76)
Argia 72 (0,47)
Open Data Euskadi 59 (0,39)
Alberdania 57 (0,38)
UEU 51 (0,34)
Booktegi 48 (0,32)
Pamiela 47 (0,31)
Susa 37 (0,24)
LANEKI 35 (0,23)
Ikaselkar 23 (0,15)
Jakin 21 (0,14)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 21 (0,14)
Euskaltzaindia - Liburuak 20 (0,13)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 19 (0,13)
Maiatz liburuak 17 (0,11)
Labayru 17 (0,11)
Herria - Euskal astekaria 16 (0,11)
Urola kostako GUKA 12 (0,08)
Hitza 12 (0,08)
Karmel Argitaletxea 11 (0,07)
EITB - Sarea 10 (0,07)
Uztarria 10 (0,07)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 8 (0,05)
aiurri.eus 8 (0,05)
Jakin liburuak 8 (0,05)
Uztaro 7 (0,05)
erran.eus 7 (0,05)
goiena.eus 6 (0,04)
Erlea 6 (0,04)
Goenkale 6 (0,04)
alea.eus 6 (0,04)
ETB dokumentalak 5 (0,03)
ETB serieak 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Sarea 4 (0,03)
Karmel aldizkaria 4 (0,03)
Kondaira 4 (0,03)
Guaixe 4 (0,03)
Maxixatzen 4 (0,03)
Anboto 4 (0,03)
Aizu! 3 (0,02)
Euskaltzaindia - EHU 3 (0,02)
Karkara 3 (0,02)
Noaua 3 (0,02)
Zarauzko hitza 3 (0,02)
Ikas 3 (0,02)
aiaraldea.eus 2 (0,01)
barren.eus 2 (0,01)
uriola.eus 2 (0,01)
Berriketan 2 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bat zer egin 116 (0,76)
bat zer esan 57 (0,38)
bat zer nolako 36 (0,24)
bat zer gertatu 29 (0,19)
bat zer ez 23 (0,15)
bat zer pentsatu 18 (0,12)
bat zer ari 17 (0,11)
bat zer egon 15 (0,10)
bat zer ikusi 15 (0,10)
bat zer eragin 14 (0,09)
bat zer erran 11 (0,07)
bat zer eman 10 (0,07)
bat zer behar 9 (0,06)
bat zer ezaugarri 9 (0,06)
bat zer sentitu 9 (0,06)
bat zer erantzun 8 (0,05)
bat zer mota 6 (0,04)
bat zer nola 6 (0,04)
bat zer ukan 6 (0,04)
bat zer balio 5 (0,03)
bat zer eduki 5 (0,03)
bat zer erabaki 5 (0,03)
bat zer eskatu 5 (0,03)
bat zer ezin 5 (0,03)
bat zer mesede 5 (0,03)
bat zer nahi 5 (0,03)
bat zer arrisku 4 (0,03)
bat zer bide 4 (0,03)
bat zer espero 4 (0,03)
bat zer etzan 4 (0,03)
bat zer gustatu 4 (0,03)
bat zer iritzi 4 (0,03)
bat zer kontatu 4 (0,03)
bat zer modu 4 (0,03)
bat zer adierazi 3 (0,02)
bat zer baldintza 3 (0,02)
bat zer ekarri 3 (0,02)
bat zer erakarri 3 (0,02)
bat zer eraman 3 (0,02)
bat zer gatz 3 (0,02)
bat zer gutxi 3 (0,02)
bat zer hartu 3 (0,02)
bat zer hitz 3 (0,02)
bat zer hizkuntza 3 (0,02)
bat zer idatzi 3 (0,02)
bat zer kantitate 3 (0,02)
bat zer lortu 3 (0,02)
bat zer mekanismo 3 (0,02)
bat zer ondorio 3 (0,02)
bat zer ordu 3 (0,02)
bat zer pasatu 3 (0,02)
bat zer sartu 3 (0,02)
bat zer sortu 3 (0,02)
bat zer abantaila 2 (0,01)
bat zer adin 2 (0,01)
bat zer agertu 2 (0,01)
bat zer alaitu 2 (0,01)
bat zer alde 2 (0,01)
bat zer arraio 2 (0,01)
bat zer atera 2 (0,01)
bat zer aukera 2 (0,01)
bat zer aurkitu 2 (0,01)
bat zer axola 2 (0,01)
bat zer beste 2 (0,01)
bat zer bizitza 2 (0,01)
bat zer bota 2 (0,01)
bat zer dan 2 (0,01)
bat zer demontre 2 (0,01)
bat zer elementu 2 (0,01)
bat zer elikagai 2 (0,01)
bat zer erabili 2 (0,01)
bat zer erregistro 2 (0,01)
bat zer esnatu 2 (0,01)
bat zer etorri 2 (0,01)
bat zer garrantzi 2 (0,01)
bat zer gertakari 2 (0,01)
bat zer hori 2 (0,01)
bat zer hura 2 (0,01)
bat zer ibilbide 2 (0,01)
bat zer ibili 2 (0,01)
bat zer ikasi 2 (0,01)
bat zer irakurri 2 (0,01)
bat zer itxura 2 (0,01)
bat zer izapide 2 (0,01)
bat zer jaio 2 (0,01)
bat zer jakin 2 (0,01)
bat zer jan 2 (0,01)
bat zer jo 2 (0,01)
bat zer joan 2 (0,01)
bat zer kasu 2 (0,01)
bat zer lan 2 (0,01)
bat zer liburu 2 (0,01)
bat zer maila 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia