Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 116

2000
‎–Gaur goizean hondartzan paseatzen ibili naiz? idazten badut, hau irakurtzenduenak egundoko informazioa jasoko du niri buruz, ibiltaria naizela, une hau ez denbeste batean zer egin dudan,... eta beste gauza asko. Gertaera hau posible izan da biokalfabetatuak garelako eta hizkuntza idatzia menderatzen dugulako.
‎[banau malko behar zuten urak abuztuak itotzen baditu nork aseguratuko dit ez dudala sekula santan trapuzko lorez egindako sonbrerorik eramango lau kanpai asper eta bigun bat zer egingo dut
‎Anartean ahizpa liburu bat zabaldu eta, kanpo argi motelaren pean begiztatzen hasi zen. Xanek, apur bat zer egin ez zekiela, bere sudurra, gero bere kokotsa igurtzi zituen. Elik zigarro batto eskaini zion; sua emandakoan pixka bat elkarrengana bildu, gero berriz ere bereizi ziren.
2001
‎Aurkezten ari garen lan hau ez da lan teorikoa, irakaslearen eguneroko beharrei erantzun nahi dien lan praktikoa baizik. Lan honi esker, helburu komunikatibohauei esker, irakasleak diseinu kurrikularrean ezinbestekoak diren zehaztapenakaurkituko ditu, bere eguneroko klasearen ikuspegi komunikatiboa ez galtzeko.Bertan, klasea menderatzeko beharrezkoak diren elementu guztiak ageri dira ongiordenaturik, begirada bakar batez zer egin behar den jakiteko.
‎Liburu horrek hindu zintzo batek zer egin behar duen erakusten du. Ze garbiketa egin, ze soineko jantzi, ze otoitz esan, norekin ezkondu.
2002
‎Guztion nahastea da. Talde askotan gertatzen da, zaila da hitz batez zer egiten dugun esatea. Adibidez, punk rocka egiten dugula idatzi da egunkari askotan.
‎Frantzian, unibertsitateak ez daude departamenduen arabera egituratuak; batzuek, irudiz, horrela uste dute. Hots, badago departamendua sentimenduz eskatzen duen jende multzo bat, departamendu batek zer egin dezakeen eta zer ez, ontsa ezagutu gabe.
‎Ondo landuaz emankor izan dadin nahi duzun etxaldea erosi duzunez, eta neuk ere neurea balitz bezala arta dezadan eskatzen didazunez, ahalegintxoa egingo dut; eta ez soilik neu bizi naizen artean, zer egitea komeni den aholkatuz, baizik eta baita hil ondoren ere. Ezin baitut onartu Sibilaren ahotik jalgitakoak bera bizirik den bitartean soilik izatea gizakiarentzat baliagarri, baizik eta baita bera hil eta gero ere, are jende ezezagunarentzat ere; urte askotan itzultzen baikara ofizialki horren liburuetara, mirari baten ondoren zer egin behar dugun jakin nahi dugunean; era berean ezin da onartu nik, bizirik naizen bitartean ere, ezer ez egitea adiskide eta tartekoei laguntzeko.
2003
‎Ez du denak balio, ez. Diseinatzaile bat zerk egiten duen on. Berritzailea izateak.
‎“Neurri egokiak eta egokiak hartzeaz gain, zer aukera hoberik eskola beretik laneko arriskuen prebentzioaren kultura ezartzen hastea baino. Hori ez ezik, ikastetxeek ere izan behar dute tresnaren bat larrialdi batean une jakin batean zer egin behar duten edo laneko prebentzio zer politika egin behar duten azaltzeko”, dio Nekane Agirrek, Easo Institutuko irakasleak eta proiektu honen koordinatzaileetako batek. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko teknikariek, PAKEAko profesionalek eta Easo Institutuko irakasleek idatzi dute, eta “oinarrizko galderei erantzuten die, esate baterako, zein sarrera ate jarri behar den, edo botikinek zein tresna eta material eduki behar dituzten edo zein makinek ez dituzten betetzen segurtasun baldintzak”, azaldu du Iñaki Mújica Eusko Jaurlaritzako Lanbide Heziketako zuzendariak.
2004
‎Halako batean, auto bat agertu zen karrikaren buruan. Une batez zer egin ez nekiela gelditu nintzen, autoaren argiek itsututa, gauez errepideetan harrapatzen dituzten piztien antzera. Urrats bat egitera behartu nuen neure burua.
2005
‎–Nik askotan esaten dut: Mutil bat zergatik egiten zen, orain ez dakit, momentu batean, ETA sortzen denean, mutil bat zergatik egiten da biolento?
‎Mutil bat zergatik egiten zen, orain ez dakit, momentu batean, ETA sortzen denean? mutil bat zergatik egiten da biolento. Ez argumentuengatik, egiten da desesperantzarengatik.
‎Tira, badakit hor zaudela. Zortea izan duzu, jakin izan banu, bertan utziko nizun Akita ko txakurra, horrelako batek zer egin dezakeen jakin zenezan. Ekartzea nahi duzu?
2006
‎Zuhaitzen gerizpeetan tartetxo batez zer egin pentsatu ostean kale nagusira egin nuen, campusean eguerdiko sargori ordu hartan inguruan zebilen bakarra nintzela oharturik. Eta hara non, Virginia Street kale nagusian gora, nonbaiten egina zuten gerra beteranoen desfiletik zetorren ibilgailu bat ikusi nuen.
2007
‎Ordu erdi batean zer egin ote daitekeen ez dakienari esan behar diot gauza asko egin daitezkeela, egin daitezkeela sekula pentsatu gabeak, egin daitezkeela pentsatutakoekin batera, jakina. Hasteko, autobusetik jaitsi bezain pronto, kafetegi batera sartu ninduen, arrapaladan ia.
‎Alderdi espainolistek horixe egiten dute egunero egunero. Bainaalderdi politiko abertzale batek zer egin behar du euskara ez politizatzeko. Agianalderdi politikarik ez egin hizkuntza alorrean?
‎Izan ere, MPAAk baliabide guztiak erabiltzen ditu gako hori saretik kentzeko. Aditu batzuen ustez, HD DVDen kodea argitaratzeak arrakasta handia dakar “bezero batek legez eskuratu duen produktu batekin zer egin dezakeen edo zer egin behar duen esaten saiatu nahi dutenen” inguruan, idatzi du bere blogean Enrique Dans Enpresa Institutuko irakasleak. Dans en arabera, “errebolta digitalaren adibiderik argienetako bat da, XXI. mendean kontsumitzaileek duten boterea erakusten duena, eta eduki industriak negozioa egiten jarraitzeko duen ezintasuna, beste batzuk bitetara sartzea eragozteko metodo gogaikarriaren bidez”.
‎Adituaren ustez, kasu horietan kaltetua beti da inbertitzaile txiki eta ertaina, prozesutik kanpo geratzen dena delako. “Zurrumurruaz jabetzen denean, beranduegi da ekintzen titularrak balio batekin zer egin erabaki dezan. Diru kopuru handiak mugitzen dituzten pertsona edo erakundeek dute estrategia horren onura; izan ere, dei soil baten bidez, haien egiazkotasuna berretsi dezakete, hala nola “hedge funds” edo arrisku kapitaleko funts jakin batzuekin”, azaldu du.
‎Horixe da bankuek “phishing” jasaten dutenean erabiltzen duten argudio nagusia. Hala ere, Internauten Elkarteko (AI) Segurtasun Batzordeak dioenez, egunero dozenaka mezu jasotzen dituzte kontu korronte huts baten aurrean zer egin galdetzeko. Kontu korronte horrek bi edo hiru transferentzia izan ditu, titularrek agindu gabe, eta, ia beti azpimarratu dute ez dutela jaso “posta elektroniko” susmagarririk, gakoak eskatuz, eta ez dutela “online” kontsultarik egin beren kontura ordenagailu publikoetatik.
2008
‎Azken gertakizun hori, momentu txarrean gertatu da, Olinpiar Jokoak abuztuaren 8an hasiko baitira. Agintariek gertakizun honen ondorioz, eraso «terrorista» gehiago izan daitezkeela jakinarazi dute; gainera, herritarrei atentatu edo bahiketa batean zer egin behar duten ezagutzeko jarraibideak emango dizkiete. Era horretako gertakizunak gerta ez daitezen, Pekinen segurtasun gerriko hirukoitza ezarri du Olinpiar Jokoetarako.
‎Begiratu mundu osoan gertatzen ari denari. Inork ezin du zer gertatuko den edo beste batek zer egin edo pentsatzen duen jakin, ezinezkoa da, baina horretan oinarrituta manifestazioa debekatzeko ez dute lotsarik agertzen bakezale demokrata hauek. Gainera, gerta daitezkeen gauza hipotetikoak saihesten aritzea beldur adierazlea da, gutxienez gerta daitekeenaren beldur izatearen adierazle.
2009
‎Mediterraneoan dauden izurriak jasaten ez baditugu ere, urtero agertzen dira marmokak gure kostaldean eta baita ehunka ziztada egin ere. Ziztada baten aurrean zer egin azaltzen dizuegu.
‎Zer abantaila ditu Safecreative.org erregistroak Creative Commons lizentzien aldean? “Safecreative.org ez da lizentzia bat, erregistroa da, aukeratutako lizentziaren arabera, lan jakin batekin zer egin daitekeen eta zer ez esateko lekua” Garrantzitsua da Creative Commons eta gu (bide batez, haiekin lankidetzan aritzen gara) eta beste lizentzia eredu batzuekin bereiztea. Safecreative.org ez da lizentzia bat, erregistro bat da, non esan baitezakezu, aukeratu duzun lizentziaren arabera, zer egin daitekeen obra jakin batekin eta zer ez.
‎Kanpaina osoan ezker abertzale ofizialak eta EAk errepikatu dute lotua zegoela jeltzaleen eta sozialisten arteko tratua, baina ez da horrelakorik gertatu. Nik behintzat badut pittin bat ezkerreko gobernu ez abertzale batek zer egingo duen ikusteko. Ez zen hori, ordea, nire apostua, nik jeltzaleen eta sozialisten arteko gobernua nahi nuen.
‎Hori bakoitzak bere etxeko lanak eginda. Nik ez diot esango beste alderdi politiko abertzale bati zer egin behar duen. Handia edo txikia izan.
‎Biek garbi dute, halako egoera batean zer egin behar den. –Justua denagatik borrokatu behar da dela berriro lanean onartua izateko edo dela kalte ordain bat jasotzeko?.
2010
‎Eguneroko bizimoduaren adibideekin ulertzen da zergatik. Imajinatu irrati aparatu bat zertaz eginda dagoen jakin nahi dugula.
‎Baina horiek Gobernuak ez zituen nahita egin. Zuk ez daukazu, ehuneko ehunean, epaile batek zer egingo duen bermatzerik?.
‎Aldez aurreko arazo hori detektatu eta tratatu behar dute gurasoek. Seme alaba batek gizarte sare batean zer egiten duen jarraitzea zelatatzeko modu bihur daiteke. Protégeles en iritziz, beharrezkoa da gurasoek sare sozialetan parte hartzea eta beren profilak sortzea.
‎Azkue eta Donostia maisuek jasotakoak uztartuz Aita Jorge Riezukoak osatutako kontaera honek erakusten dizu hori ederki [243]: " Oroitzen bayintz denbora batez zer egin yuen Elaman...". Eta erdaraz emandako itzulpenean oraindik nabariago:
‎Aita Jorge Riezukoa, berriz, berak aitortzen duenez, Azkue eta Donostia jaunek jasotakoak baliatuz, kantaerarik egokiena osatzen saiatu zen [65]: " Oroitzen bayintz denbora batez zer egin yuen Elaman... defuntu orrek izatu balu yarraikilerik Lesakan". Eta honela itzuli erdarara:
2011
‎Ordea, autonomia eman arren aldaketarik egin ez duten ikastetxeak badaude, ordura arteko bideari eustea erosoa zelako.Nola apur daiteke irteerarik gabeko egoera hori. Galdera garrantzitsua beste bat da. Eskola guztientzat bera den marko baten barruan zergatik egiten dute batzuek besteek baino gehiago. Eragile ezberdinak daudelako, eta irakasleen garapen profesionala garrantzitsuenetako bat da.
‎Pentsa ezazu une batez zer egiten duzun normalean etxeko edo laneko ordenagailuan Interneten zabiltzanean: ziur asko, posta elektronikoa begiratuko duzu, Hotmail, Gmail edo horrelako beste web zerbitzu batean; agian, Facebooken ere sartuko zara, eta Twitterren ere bai; RSS bidez blogak edo albiste guneak jarraitzeko ohitura baduzu, Google Reader, Alesti edo horrelako webguneren batera ere sartuko zara; eta baliteke komunikabideren bat edo besteren webgunera joatea albisteak irakurtzera.
‎Elisaren alabek irribarreari eutsi, eutsi diote, baina erabakiak hartzea normala baino gehiago kostatu zaie, uste dut ni bezain protokolo bila ibili direla, ez dakite familia bainu batean zer egin behar den. Miresgarria hala ere egoeraren bridak zein denbora gutxian utzi dituzten amaren esku, nahikoa izan baita pare bat irribarre aldirekin egoera beren eskemetara egokitu eta egoera gidatzera jartzeko.
‎Ohartu zen erasotzaileak borda hartan babesturik zeudela. Une amaiezin batez zer egin ez zekiela gelditu zen.
2012
‎Protokoloaren helburua horrelako eraso baten aurrean zer egin behar den, argi izatea da?. –Nafarroako gizarteari honek horrela jarraitu ezin duela komunikatu behar diogu?, azpimarratu du Medikuen Elkargoaren presidenteak.
‎Mondragon Unibertsitatean, Huhezin, soziolinguistika irakatsi eta ikertzen du. Hizkuntza batek zergatik egiten du aurrera. Hizkuntza bat zergatik desagertzen da?... horrelako galderak erantzun nahian egiten du lan Teknopolis en gertutik ezagutuko dugun pertsonak.
‎Pertsona normal batek zer egingo lukeen galdetu zenion zeure buruari. Itxarongelan igaro beharreko minutuak irakurriz beteko zituela iruditu zitzaizun eta aldizkari bila hasi zinen.
‎Bestela, bakarrik ikasiko duzu morala eta etika zer den. Galdegiozu gizaki aske bati zer egin gura duen. Gizaki aske batek ez du mina gogoko izango inoiz.
‎Artean Eusebioren hitzek sorraraziriko oihartzuna ongi itzali baino lehen deitu zioten akusatuen aulkian esertzeko; beste hamazazpi lagun ere eserarazi zituzten berarekin batera. Ez zekien gerra kontseilu batean zer egiten zen eta atezuan zegoen zer gertatuko.
‎Beraz, M. B. Morazak ere ondo baino hobeto laburtu zuen liberal foruzaleen ikuspegia, baina jabeturik zegoen Estatuko botereen eta erabakien aurka azken batean zer eginik ez zegoela.
2013
‎Lorenek bere molde eta moduak zituen, eta hala, lurralde berriren batera joan behar zuen bakoitzean, berak egiten zuen, lehenik eta behin, bidaia, bisitatu beharreko tokiak in situ erabaki, agentziatik lortutako kontaktuekin harremanetan jarri eta egiteko guztiak egiteko: bat bateko gaixotasun larri baten edo balizko istripu baten aurrean zer egin, zortzi bidaiarirentzako 4x4 egoki bat non alokatu, etab?
‎–Ni bezalako zakur infidel batekin zer eginen dute hiretarrek. Beren galeretara lotu, espainolek bezala?
‎Ondoren, orientatzaile bat ikastetxera joango da irakasleekin topaketa bat izateko eta programaren funtzionamendua azaltzeko. Ikastetxeak baimena ematen badu, ikasleei tutoreak izatea proposatzen zaie, eta ikasleei prestakuntza ikastaro bat ematea, eskolako jazarpen egoera baten aurrean zer egin eta zer egin ikas dezaten. Ikasle bakoitzari Dbhko 1 mailako beste bat esleitzen zaio, eta Bigarren Hezkuntzako ikasketak hasi berri ditu; 12 urterekin, aldaketa akademiko garrantzitsu bati egin behar dio aurre.
‎Lorenek bere molde eta moduak zituen, eta hala, lurralde berriren batera joan behar zuen bakoitzean, berak egiten zuen, lehenik eta behin, bidaia, bisitatu beharreko tokiak in situ erabaki, agentziatik lortutako kontaktuekin harremanetan jarri eta egiteko guztiak egiteko: bat bateko gaixotasun larri baten edo balizko istripu baten aurrean zer egin, zortzi bidaiarirentzako 4x4 egoki bat non alokatu, etab...
2014
‎Agerraldiek berriz ekintzarik ez dute, ez dira pertsonaiak mugitzen ikusten, ez dugu irudirik. (Sarrerako ezena kentzen bada, edatekoen jokoa badu eta saloiko altzariekin asmatzen da poxi bat zer egiten duen Gaetanek.) Zineman imajinatzen ditugu antzerkian bezainbat, imajinatzen diren bezala dekoratu errealak aise. Errealista da biziki estetikaz.
‎Gizon batek zer egin ahal dion beste gizon bati.
‎Ikusi ume batek zer egin dezakeen!
‎Ederto! Ikusiko duzu gizon batek zer egiten duen.
2015
‎Hire klasean irakasle gisa ikasleekin egiten dukana aipatzen duk. Barka ezak baina ez zaidak biziki interesatzen jakitea Seaskako irakasle batek zer egiten duen, bai ordea elkarte horretako irakasle guziek elkarrekin zer egiten dugun; eta are gehiago, irakasle eta guraso guziek elkarrekin zer egiten dugun, eta ikasleei zer eskaintzen diegun. Bestenez, ikasleentzat, eskaintza interesgarria egiten duen irakasle bat ukatea edo ez loteria duk.
‎Hori ez da gertatuko. Gustatuko litzaidake iritzi publikoak jakitea nortzuk diren torturatzaile horiek, nork agintzen zien torturatzea, haiek epaiketa batean zer egiten duten aitortzea… Haiek espetxean egon edo ez, niri ez zait ezer aldatuko.
‎Nola liteke AEBetan estreinatzen den film bat Euskal Herrira urtebete geroago iristea? Film, aktore ala zuzendari konkretu baten zale amorratu batek zer egingo du kasu horretan. Hiru aukera dauzka:
‎Desabantailak ere badaude, ordea: (i) ezin dira eredu pertsonalizatuak sortu pertsonabakoitzarentzat, ezin baita aldez aurretik jakin pertsona batek zer egingo duen, (ii) ereduak estatikoakdira, hots, behin definituz gero, ez dira egokitzen pertsona baten aldaketetara eta (iii) denbora eta ziurgabetasuna behar bezala kudeatzeko zailtasun handiak dituzte.
‎Hurrengo pausu batean zer egin dugu. EAEko 251 udalerri guztiak hartu ditugu, eta udalerribakoitzean azkenengo 30 urteetan euskaldunen kopuruak, ezagutzak, hizkuntza gaitasunak, euskaldunen ehunekoak... gora egin du edo behera egin du?
‎Ezin izan dut erakutsi neuk antolatutako ekipo batek zer egin dezakeen.
‎Uste duzu zure arrakastaren sekretua izan zela ez onartzea jendeak freskagarri batekin zer egin jakingo zuela?
2016
‎Beti ohartu izan naiz mingotsa bezain goxoa den laudorio baten aurrean, ingeles bat zer egin ez dakiela dagoela betiere, laudorioari kasu egin edo bakean utzi; frantses bat, ordea, sekula ere ez dago halako trantzean: Monsieur Desseinek erreberentzia egin zidan.
‎Irudia: Splash bat Zer egin trena atzeratzen bada. Helmugara iristean atzerapena izateak plan asko zapuztu ditzake.
‎Eta emakume batek zer egin luke?
‎Zigarro bat Zergatik egin dut?
‎Granada batek zer egin dezake?
2017
‎Prekarioek pentsatu behar dute hori. 70 urte ditut, nola esango diot gazte bati zer egin? [Barre egin du] Etorkizuna, egotekotan, gazteen esku egongo da.
‎–Maiz nabarmendu izan da [janariagatik] altxatutako emakumeek bete zuten funtzio garrantzitsua. Southamptonen, emakume talde batek uko egin zion itxaroten jarraitzeari 1608an, udalbatzan Londresera eramateko alez zamatzen ari ziren itsasontzi batekin zer egin eztabaidan ari ziren bitartean; azkenean, ontzian sartu, eta zama bahitu zuten emakumeek. 1622 urtean Weymouthen izan ziren gertakarietan, matxinatuak ziurrenik emakumeak zirela uste da; Dorchester en, 1631n, talde batek (haietako batzuk lan etxeetan bizi ziren) gurdi bat geldiarazi zuen garia zekarrelakoan; haietako bat kexu zen tokiko merkatari batez, esanez, lurraren fruiturik onenak itsasoz haraindi bidali zituela, hala nola gurina, gazta, garia, etab.?
‎Euriari begira zegoen, nik askotan begiratzen nuen bezala... egia esan, edonork begiratzen zuen bezala. Ziurrenik, horrelako arratsalde euritsu batean zer egin ez zekielako. Nik bezala.
‎a) Bideoaren informazioa kontuan hartuta, idatzi paragrafo batean zer egin behar duzun. Erronka hobeto
‎a) Idatzi paragrafo batean zer egin behar duzun. Erronka hobeto deskribatzeko, baliatu 5 Wak:
‎Erronka nagusia esku artean dudan ikerketarekin, oztopoz oztopo, jarraitzea da. Arrotzarenesanahiaren inguruan sakonago ikertzea gustatuko litzaidake, arrotz izaera hori deskribatzea, elementu, objektu edo eraikin bat zerk egiten duen arrotz azaltzea. Ikerketaren ildo garrantzitsua (ardatz izatera iristeraino) delakoan nago.
‎a) Bideoaren informazioa kontuan hartuta, idatzi paragrafo batean zer egin behar duzun. Erronka hobeto deskribatzeko, baliatu 5 Wak:
2018
‎" Bestalde, badira normak: 5 urteko haur batek zer egiten du normalki. Norma horiek eskas dira euskaraz.
‎Hala ulertu behar dira Basagoitiren adierazpenak Abc egunkarian: " Guk inork baino gogo handiagoa dugu Batasuneko horiek harrapatzeko, baina gauza bat da zer nahi duzun, eta beste bat zer egin daitekeen". Nork esan du zakarkeria Ezker Aldearen eta ezker aldekoen monopolioa dela?
‎Delituaren definizioa ere bai. Laster, galdeketetan, poliziek ez dute jakin nahi izango herritar batek zer egin zuen egun jakin batean, telefonoa non zuen baizik. Horretarako pantailan agertuko ez den mezua igorriko dio susmagarriari, eta kito.
‎Edozein moduz, denborak eman digun lekua eman digula, guri ere tokatzen zaigu orain gurea ere baden iragan batekin zer egin galdetzea, ñabardurei kasu egitea, ulertzen saiatzeko ariketari heltzea. Eta Alberdiren berbak datozkit ostera:
2019
‎Egunen batean zer egin zuten konturatzen zirenean damutuko ziren. Orduan berandu izango zen.
‎Hain egoera bitxitik ateratzeko bulkada bezala etorri zitzaion telefonoaren dardara. Deia bertan behera uzteko gogoa ere sartu zitzaion, eta, unetxo batez zer egin behar zuen zehazki jakin gabe, ezbaiari baiezkoa emanez, pantailan nor zen begiratu gabe erantzun zuen.
‎Ez du zentzurik ni beltzen askapenerako batzar batean izateak, edo bai? Nik, heterosexual gisa, ez diot erranen homosexual bati zer egin behar duen bere bizitza sozialarekin, norekin elkartu behar den eta norekin ez. Edo bai. Horregatik transexualak direnek behar dituzte beren espazio autonomoak, arrazakeria pairatzen dutenek berea, aniztasun funtzionala dutenek berea...
‎Baroja abila da pertsonaia askoren karakterizazioa ematen haiek egiten duten hizkuntzaren bidez: urlia azentu katalanarekin mintzatzen da espainolez, eta aski dugu zehaztapen nimiño hori pentsatzen jartzeko katalan batek zer egiten ote duen Donostian, edo Lizarran, edo Madrileko ostatu ilun batean oihuka:
‎PATATA: Ez esan ama bati zer egin ahal duen eta zer ez!
2020
‎Lehen urteetan azterketa moduko bat egiten aritu ziren proiektuaren bultzatzaileak, Frantziako Estatuko beste zenbait eskualdetan artilearekin zer egiten zuten ezagutzeko. " Batetik bestera mugitu ginen artilea nola lantzen zuten ikusteko, eta Euskal Herrian garai batean zer egiten zen aztertzen ere aritu ginen", dio Zubillagak. Hainbat formakuntza egin zituzten proiektuan bete betean sartu baino lehen, esaterako, artilea lantzen ikasteko, harrotzen, napak egiten, zizatzen...
‎Zeren, erantzun haietako batzuk irakurrita edo entzunda audio eta bideo bidezko erantzunak ere bidali baitzizkieten harrituta gelditu zen Jurdan jende haren zentsurarako erraztasunarekin. Despedida batean zer egin zitekeen galdetu eta" zer ez egin" erantzun zien jende askok, gehienak, eta tonu mingotsean gainera. Zer nolako jendeak galtzen du bere bizitzaren zati bat ezezagun bati errieta egiten, ezezagun horrek oraindik egin ez duen zerbaitengatik?
‎Batez ere izututa ez egotea eta lasai egotea gomendatzen da. Larrialdi batean zer egin jakiteak bizia salba diezazuke. “Gure ongizatearen alde egiten den guztia lerro egokian dago”, azpimarratu du Medinak, Rovira i Virgili Unibertsitatekoak (URV).
‎Helburu bat da erizaintzari ikusgaitasun handiagoa ematea; askotan iruditzen zaigu jendeak ez dakiela erizain batek zer egiten duen. Beharbada zaintzaren inguruan jendeak duen ikuspegiaren ondorioz, ez du uste erizainek, horrez gain, askoz ere gehiago egiten dutenik.
‎‘Zuek hirian, gutxienez, ateratzen zarete kalera, eman dezakezue paseo bat eta dendetako erakusleihoak eta begiratu, norbaitekin topo egin. Baina baserri batean zer egiten duzu. Nora joaten zara? ’ Eta egia da, bakardadea izugarria da", ondorioztatu du Berriotxoak.
‎Gogoan du batzordeko kide batek galdetu ziola ea esaten zuenaz frogarik ote zuen, eta erantzun ziola frogak edukiz gero ez zela han egongo, eta ez zukeela itxoingo 34 urte haiek erakusteko; gogoan du halaber Dulitzky Lan Tadeko errelatoreak argi eta garbi esandakoa: ez duela inporta pertsona batek zer egin duen edo ez duen, inork ez zuela, horregatik, pertsona hori indarkeriaz desagerrarazteko eskubidea, eta egia ezagutzeko, justizia eta erreparazioa eskatzeko eskubidea zuela, eta halakorik sekula errepikatuko ez delako bermea eskatzeko ere bai.
‎Saiatu nuela erantzun nion. Giza abere batekin zer egin. Nork sinetsiko aitak bortxatu ninduela eta bere puta bilakatu nahi ninduela?
‎Gerra ondoren, Division Azulekoak ibiltzen ziren batetik bestera eta kristoren beldurra izaten zuen jendeak, eta baten batek zer egin zuen. Errebolberra zaborretara bota badaezpada.
‎FBI bideo informatibo bat prestatzen dabil pakete susmagarri batekin zer egin eta parte hartzea nahiko nuke.
2021
‎Oiartzungo kasuan euskal etorkiko mintzaira zekien norbaitek eginarazi zukeen estela, baina Arrasatekoan, ordea, ez dago argi aldarea eskaini zuenaren sustraia hizkuntzaren aldetik, zeltiberiarra zela esateko argudio sendorik ez baitago. Besterik da zelta enborreko jainko bati zergatik egiten dion gorazarre jakitea. Azalbide bat izan daiteke indoeuropar eremuarekin harreman estua izandako alderdia duen lurralde batetik (Arabatik) gertu egotea.
‎Taldea trinkotzen du, osotasuna ematen dio. Flipatu dut kanta bakar batean zer egiteko gai diren: ezustekoan harrapatzen zaituzten konpas aldaketak, Crisek ahotsarekiko duen kontrolaren erakusketak eta hasierako tempora itzuliko ziren ritardando ezin hobe emanak.
‎Ikasleak 30 orrialde irakurri behar ditu eta hitz bat azpimarratu, eta hitz horrekin zer egiten den inork ez daki. Eta irakasleak ez daki literatur tertulia batean zer egin".
‎Energia ona da hori; ez daukazu aukerarik pentsatzeko ere. Jokalariei ere hori helarazten zaie, ikusten dutelako entrenatzailea korner batean zer egin behar duten pasio biziz azaltzen; ematen du bere bizitzako azkeneko kornerra dela. Esaten diot Luis Aragones bezalakoa izango dela, bizitza osoa entrenatzen.
‎Egiteko. Badakigu garai batean zer egin genuen, noraino iritsi ginen. Eta gaurko egoera haren jarraipen bat izan daiteke; ea gai garen hori aurrera eramateko.
‎Eta oso oso azkarrak. Horretaz ezin dizuet ezer esan, ez dakit zehatz nola funtzionatzen duen, ez baitut ulertzen idazle batek zergatik egiten dion uko irakurtzearen plazerari. Ez al du ba plazer horregatik idazten?
‎Literatura bat zerk egiten du herri bateko: idazleek?
‎Euskararekin berarekin ere begira zer gertatu den: Gabriel Aresti edo Txillardegi batek zer egin zuten benetan jakingo balitz, seguru nago beste merezimendu bat zuketela irudituko litzaigukeela. Baina sari nagusiak gerora eman izan ditugu, eta horrek eragiten du taldekotasuna, eta harro egotea... baina dominak jartzea ez dugu ondo toleratzen euskaldunok...
‎Eta kantatu behar duzu zure bi puntu horiek proiektatzen dituen hirugarren puntutik. Une horretan egia esaten badiozu zeure buruari, jakingo duzu sekula izango ez zaren emakume haurdun batek zer egingo lukeen une horretan. Eta hori ikaragarria da.
‎–Ondo dago –jarraitu zuen eten baten ostean– Londresen leku hain baketsu bat topatzea. Batek egun guztia negozioez kezkaturik eman duenean, nahitaezko bilerekin, nola egin aurrera eta nola saihestu arriskuak, ez dakit batek zer egingo lukeen honelako txoko baketsuengatik ez balitz –esaldien artean isilaldi luzeak eginez mintzatu zen– Zerbait jakin behar duzu munduko lan gogaikarriez, bestela ez zinateke hemen egongo. Baina ez dut uste nik adinako buru nekea eta oinetako mina izan dezakezunik...
‎Horrekin berriz ere, oraindik gaizkiago jartzen da gauza, horrek esan nahi baitu mogimendu herrikoiak ez dituela behar adina komunikabide sistimaren ofentsibari aurka egiteko eta oinarrizko mogimendu horrek berak bere kasa ez duela Lemoiz bezalako proiektu baten aurrean zer eginik. Eta helburua obrak gelditzea baldin bada, esango didazu zertarako balio digun zuk egiten duzun balorazio guzi horrek...
‎Oraintxe nabil neurtzen noraino heldu daitekeen gaitasuna. Gauza bat da zer egin gura den, eta beste bat zer egin daitekeen. Orain, zuzendaritza batzordea aldatu dela, jendea aktiboki parte hartzeko gogoz dago; sortu daitezkeen proiektu berriak erabaki eta aurrera eramango dira.
2022
‎Berarentzat ere askatasuna, zerbait zehatza zen. Egun bakar batean zer eginen zuen erabakitzea zen askatasuna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia