Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2002
‎Orain urte bi edo, irakurri neban, itzaldi baten zer jazo zan. Izlarijak" Aberkidiak!" oyu egin eban, eta ostetza ixilik, tentel.
2005
‎Ez da filosofo handia izate beharrik horri ohartzeko. Hona duela mende erdi bat, Aljerian soldado zen hogei urteko laborari seme batek zer idazten zuen, hango arabeen miseria xeheki aipatu ondoan.
2007
‎6 Gezurra batek zertako esan, egiak dauzkat sobrante, Beti egia esango det nik Mingaña libre daukat ene, Sekulan eztu gezurrak izan Oraindik nerekin parte, Txakurra bezela ibiliko da Beti nigandik aparte.
2009
‎Dana gertuten ebilen gogotsu gure Petronila San Juan aurrean. Eta kutxilloa eskuan hartuta oilotokira joaten ikusi bazendue, orduan jakin ahal zeinkien, irakurleok, sorgin bat zer dan. Anbotoko menditik urteniko bat irudian.
2011
‎Euskarazko protagonista, beraz, ingelesezko berbera izango da, Bilbo Baggins hobbita. Dictionary of Obsolete and Provincial English hiztegiaren arabera, bilbo bat zer eta Euskal Herrian, Bilbon(!) egindako ezpata ospetsu eta bikaina zen! Ezpatariari bilboman zeritzoten.
‎Leku asko egoten san baserridxetan, segun selako baserridxek, baia baserridxetan kuartu itzelak. Kuartu baten zer egoten zan. Se (r) ongo san ba!
‎Nork esango eustan adreilu bat zer dan ez dakidan honi holako ur handietan sartuko nintzanik. Jose Lasuen izan balitz be...!
2015
‎Bi poemak hilabete batzuk lehenago kaleratutako Etiopiakoak ziren: kamamila edanez ere egin nezake esaera luze bat adibidez eta esploradore nekatu batek zer ikus lezake. Bietatik ezagunena bigarrena dugu, besteak beste Ordorikak musikatu zuelako lehen diskoan, Hautsi da anphoran, Esploradorearena izenarekin hortik" bat kantatzeko" hura.
2021
‎Horrekin batera, ebaluazioarekiko kezka agertzen du IIR1 ek; ez horrenbeste erabiltzen duen materialak proposatutakoarekiko, ezpada heziketa literario egoki batek zer motatako ebaluazioa eskatzen duen definitzeko eta inplementatzeko beharra.
‎Ildo beretik mintzatzen da IE7, eta curriculuma zenbaitetan" aurrera ez egiteko aitzakia moduan" erabiltzen dela eransten du, kasu batzuetan, sakontasunez ezagutzera iritsi gabe ere. Bide beretik, gabeziak alde batera utzita, curriculumak irakas jardunerako lagungarri gertatzen diren orientabideak eskaintzen dituela baieztatzen du IE3 k zer eta nola irakatsi behar den finkatzen laguntzeko, baina aitortzen du nerabe batek zer irakur dezakeen hautatzen laguntzeko baliabideak, adibidez, faltan botatzen dituela, agian, curriculumaren egitekoa ez dela argi uzten duen arren. Hala ere, curriculumari edota lege markoari dagozkien elementuetan irakaskuntzatik eragitea zaila dela aitortzen du elkarrizketatuak, baina urratsak emateko tartea egon badagoela argitzen du eta hortik presiorako bideak zabaldu, bere garaian Euskal Curriculumak egin zuen bezala.
‎IEE1 ek zein IIR2 k azaltzen dutenez, edukietan oinarritutako irakaskuntzari eusten zaio, eta eduki horien transmisioak izaten jarraitzen duela helburua: " metafora bat zer den, hiperbole bat zer den, nola eratuta dagoen poema bat, zer esan nahi duen poema batek...". Lehenengoak dioenagatik, ikaslearentzat interesgarriak ez direnak edota baliagarritasunik ikusten ez dioten edukiak, alegia.
‎IEE1 ek zein IIR2 k azaltzen dutenez, edukietan oinarritutako irakaskuntzari eusten zaio, eta eduki horien transmisioak izaten jarraitzen duela helburua: " metafora bat zer den, hiperbole bat zer den, nola eratuta dagoen poema bat, zer esan nahi duen poema batek...". Lehenengoak dioenagatik, ikaslearentzat interesgarriak ez direnak edota baliagarritasunik ikusten ez dioten edukiak, alegia.
‎Ikasleak 30 orrialde irakurri behar ditu eta hitz bat azpimarratu, eta hitz horrekin zer egiten den inork ez daki. Eta irakasleak ez daki literatur tertulia batean zer egin".
‎" DBHrako Iratxe Retolazak proposamen interesgarria egin zuen[...]. Orduan, gai horietara eta kanonean sartzen diren idazle horietara heltzeko, gaur egungo idazle batek edo musikari batek zer esaten duen ikusi eta landu. Sartzen ditu hortik hasieran, ba kanta baten bitartez, poema baten bitartez, eta horrelakoak hartzen ditu, eta beraz, behin horra hurbildutakoan, salto egiten du Etxeparek maitasunaren inguruan esan zigunera, adibidez.
‎Marko desberdinek, baina, baita beharrizan sozial, politiko, ekonomiko eta kulturalek ere, pentsamendu kritikodun ikasle ekintzaileak, sortzaileak eta motibatuak nahi dituzte; horrez gain, konprometituak, eraldatzaileak, euskaldunak eta eleanitzak, sozioemozionalki trebatuak, kooperatiboak, feministak eta justizia sozialean kokatuta. Hezkuntzak zein beste instituzioek ere ezaugarri horiei erantzuten ari ote zaizkien gogoetatu behar dute, eta, egitekotan, modu zintzo batez zer motatako ikas prozesuak eskaintzen diren horra iristeko. Horretan, konpetentzietan oinarritutako hezkuntzasistemaren inplementazio erreal batek korapiloa askatzen lagun dezake, literatura zientifikoak aspaldian garatuta dituen bizitzarako konpetentziak lehenetsiz.
‎Gainera, duten mezuaren arabera, tonu bat eta erritmo bat ematen ikasiko dugu, mezua hobeto transmititzeko. Hasteko, eta beharbada batzuek ez duzuelako jakingo mikroipuin bat zer den, Ana Malagon idazlearen" Berezia" izeneko mikroipuina irakurriko dizuet. Entzun lasai, eta gero komentatuko dugu".
‎Hala ere, arazo nagusia ez da profil jakin bat ezaugarritzea, baizik eta hezkuntzak oro har, eta, euskal hezkuntzak zehazki, zer nolako profila eraiki nahi duen determinatzea, horrek ezinbestean definituko baitu hezkuntzaren xedea zein izaera. Zentzu horretan, hezkuntzak zeri erantzun nahi dion eta zerk eraginda dagoen argi izatea garrantzitsua da, horrek definituko baitu hein handi batean zer motatako ikasle profilak pertsonak, azken batean garatuko dituen. Hori" korrespondentzia teoriaren" bidez azaltzen du Apple ek (op.: 80):
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia