Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 68

2000
‎Egiazko lagunak zoritxarretan ezagutzen dira. Mauriac ahalegindu zan bihotzez gure erriaren eta gizonen alde. Gutxi bezala irten zan Euskalerriaren alde" eta hori" goitik behera frantziarra izanik, euskaldunak eta Euskalerria maite" zituelako.
‎Halako poesia ukitu samurra ezin, bada, berrien gordinkeriarekin nahastu eta, behin puntu horretara ailegatu eta gero, honoko hauxe adierazten zitzaion irakurleari: " Gorritiko erriaren berri 11.gn. orrialdean ikus. Bitartean, euskal amona guziei Jean Barbier-ek egin eta Mikel Laboak zabaldu duan' Amonatxo' abestiaren hitzak eskeintzen dizkiegu". Eta halaxe eskaini ere!
‎" Batasuna! Or dago indar, batasunean dago poz, batasunean osasun, batasunean argi eta bizi, batasunean gure erriaren iraupen". Horrela bada, hauxe zen bere desirarik gartsuena:
‎Etxekorik ez dugu estimatzen trapu zarra ainbatean. ' Urtain' ek ezin esango du behintzat bere erriaren laguntza ta ernas emate geiegi izan duanik. Iru aldera ta lau kontrara.
‎Jarraian, baina, han gertatzen ari zenaz astekariak zeukan iritzia zetorren: " Uri orretan erabakitzen dan auzian, 16 euskaldun abertzale dira epaituak, beren erriaren nortasuna iritxi naiez ari izan duten azpilanarengatik. Lan orretan, ba dira ilketak, atrakoak... orrelako burruka batek geienetan berekin izaten dituan gauzak.
2001
‎" Nork kontatu, askok eta askok, gaur gure izkuntza ikasten, ari eta ari, sartzen dituzten orduak? Noiz eman diote bere semeek oinbeste esker gure erriaren izkuntzari. Jakitekoa izango litzateke, zenbat ordu sartu behar izan dituzten euskera bateratzeari lanari su ta gar ekin ziotenek.
2002
‎Enbor oien adar eta frutu gera. Baiña, ez etxearen, ez lantokiaren, ez erriaren , ez gizartearen, ez elizaren eta ez munduaren etorkizunak ez du egon behar zaharren esku".
‎Pozik artu zaitue gure onek, eta erriaren izenez, eskerrak emon gura dautzuez Jai Batzordea" k eta Lekeitio" ko" Euskaltzaleak".
‎Eleizeak, erriaren ederra egin guraz, noizbait dotriña ori agertu baldin badau, legegilleak bere, erriaren ederra egin guraz, bankeru aundiei mugak jarri deutsez. Zera, Bankuetako aolkari direanak, ezin leitekezala beste baltsu batzuetako aolkari izan.
‎Eleizeak, erriaren ederra egin guraz, noizbait dotriña ori agertu baldin badau, legegilleak bere, erriaren ederra egin guraz, bankeru aundiei mugak jarri deutsez. Zera, Bankuetako aolkari direanak, ezin leitekezala beste baltsu batzuetako aolkari izan.
‎Eta zer dasaket, beti zer edo zer ezagun eta ikasteko gure leiaz? Artan, erriaren begietatik urrun, gure astialdiak oro ematen genitun. Ezin yasan nezakean, iñola ere, ain elkartu ta maitatu gizon baten galtzea, arekin batera gauza auen oroia ta gomuta il ba, lira.
2003
‎«Urruzuno' ren denborako ainbat goi maillako idazle, ainbat gizon argi, ainbat jakintsu, aitatu ere eztira egiten gaur. Eta mojatxoen konbentuko kapillau apala, ezerez ustekoa, or dago bizirik erriaren oroimenean», esan omen zien hark. Eta «Basarri»k, bere aldetik, honako gogoeta egiten zuen Aita Zabalaren egiaztapen haren inguruan:
‎baserritarra bezela kaletarra, kontuan artu bearko ditu. Kalte egingo lioke, beraz, gure erriaren jai oni, basarritarren tankera itxiegian jarraituko ba lu.
‎Bertsolaria, erritar uts utsa degulako, ta erriarekin bat eginik bizi zaigulako, gure erriaren nai, asmo, buru auste, amets eta bizieraren adierazlerik jatorrena degu. Euskal Erriaren gogoazalpena eta biotz kondaira, aritik mataza bezelaxe, bertsolarietatik atera genezazke." (Jautarkol, o.c., 13 or.).
‎Zenbait kasutan, ordea, ez da bakarrik zilegi, baizik eta beharrezkoa ere bai norbere gurasoa salatzea: " Pecatu da gurasoa salatutea juezaren aurrean; ta bacarric salatu lei ta acusatu bear dau fedearen contra, Erligiñoaren contra, erregue edo erriaren contra cerbait asmatu ta eguin gura dabenean" (Añibarro, ME, I: 311).
2004
‎Euskera ez da gure egitekoa: or dago, or bizi da, erriaren aotan, eta den bezela artu bear dugu. Sorkari biziak dira izkuntzak, urteetan zear gu gabe bizi izan diranak, eta gero ere geu gabe bizi ditezkenak.
‎Gauaren atzekaldeaneleb erriaren zati hori gizonareneta Ama Lurraren lotura magiko eta etenezinaren adibide ederra dugu. Poeta lurraren seme sentitzen da, lurrean ditu erroak sustraiturik, eta bertara itzuli nahi luke, hari lotu eta landatu zuhaitz edo landare bat bailitz.
2008
‎«Gure erriaren oitura zar ta oberenen esirik itxiena ta esi onetan idekitzen diren ataka guziak euskalerriaren ta euskalerriko oitura garbienen galbidea euskera dala oartu gabe nonbait, errez samar utzi diote [hainbat apaizek] erderari beren erri ta elizetan sartzen»212.
‎[...] Azken ordua, iztegi zirriborroak baztertuz, oitura ta sineskari billa igaro oi genduen. [...] Iztegia, Bizkaiko Aldundiari eskerrak, argitatuta gero[...] erriaren kanta zarrak[...] bildu nituen artean, erriaren beste yakingaiak ere (ipuin ta irakurgai[, legenda?], esakune ta esakera, oitura ta sineskeri, aur jostaketa ta igarkizun ta etxe ta baso izen) ugari bildu nituen. [...]
‎[...] Azken ordua, iztegi zirriborroak baztertuz, oitura ta sineskari billa igaro oi genduen. [...] Iztegia, Bizkaiko Aldundiari eskerrak, argitatuta gero[...] erriaren kanta zarrak[...] bildu nituen artean, erriaren beste yakingaiak ere (ipuin ta irakurgai[, legenda?], esakune ta esakera, oitura ta sineskeri, aur jostaketa ta igarkizun ta etxe ta baso izen) ugari bildu nituen. [...]
‎Arakistain moduko literatoak irakurriz zaletu zen Azkue herri tradizioetara, eta 1884 aldean bildu zuen bere lehen kontakizun folklorikoa: «Gaztetto nintzan (ogei urte or or bainituen) Seminarioko ikastarondoko opor egunetan, astiune batzuetan beintzat, erriaren agotik ipuin ta irakurgai bat edo beste ikasten ari izan nintzanean. Orduan ikasitako irakurgai bat, laubost urte geroago, lantto bat egiteko erabili nuen»5 1888 urtean katedra lehiaketara aurkeztu zuen Grankanton arrantsaleak izan zen gaztetan ikasi zuen lehen ipuin hura.
2009
‎Probintzia arruntetan geraturiko Probintziak eta udal ezdeusak, aurrerantzean historiarik gabe bizitzera kondenatuak geratu diren honetan, beren handitasuntxoak bapo hisiatu dira handitzen eta beren historiatxoak puzten: . Zumarragako erri eta bere seme ospatsuben kondaira eta doayak?,. Irun eta bere seme ospatsubak lengo denboretan?,. Elgoibarko erriaren kondaira laburtxoa?,. Bergarako seme argidotarrak?,. Eibarko seme argidotarrak?..., ugaltzen dira tituluak. Literatura edifikante modu bat berau ere, zibila.
2010
‎Cijoan beñ Jesus Galileara. Bideco nequearequin aunatua cijoan, eta eguardico demboran gueratu zan Siquen> ceritzan erriaren sarreran putzu baten aldean. Apostoluac errira joanac ciran bazcalzeco bear cituen, gaucen billa, eta bitarte onetan etorri zan emacume bat putzutic ura eramatera.
‎eskolak, geixotegiak, lantegiak: an agertzen da gure erriaren izena. Gaur egun komunikabideen bidez urrineko barriak leku askotara heltzen dira.
‎–Gaur edo biar, egungo urbiltasuna igarotakoan, eta gauzak atzenduxe zaizkigunean, orduan lagungarri ona gertatuko da gure erriaren kondaira bizia azpi azpitik ezagutu nai dutenentzat. Batez ere aragi bizitan datoz Arrasatek ogeigarren gizaldiko azken laurdenean eduki dituen kinka eta azimi, ak, krisialdiak, gizonak, erakundeak, kirolariak eta abar.
‎Gure erriarentzat ere gauza aundia dala derizkiot. Gure erriaren izkerak eta literaturak oso gutxitan artu dute gaurkoa ai, a goralpenik eta onespenik. Egia esateko, i, oiz eman zaien oorerik aundiena une ontan eskeintzen zaie bearbada?.
‎5?. Aitzolospatsuak, gai oni buruz, bere atzeneko itzaldian onela zesan: Bertsolariak izandu dira gure edestia gorde digutenak; gure erriaren poz ta atsekabeak, abestuaz, eunkiz eunki guregana iritxi azi dituztenak, gure adimen argiko bertsolariak. (...) Baiñan aspaldi xamar ontan, erriaren gogo naiak utzirik, or zebiltzan bertsolariak utskeriko gaiak abesten, errien parregarri.
‎Bertsolariak izandu dira gure edestia gorde digutenak; gure erriaren poz ta atsekabeak, abestuaz, eunkiz eunki guregana iritxi azi dituztenak, gure adimen argiko bertsolariak. (...) Baiñan aspaldi xamar ontan, erriaren gogo naiak utzirik, or zebiltzan bertsolariak utskeriko gaiak abesten, errien parregarri. Erri abeslari auek, bide zuzenera ekartzeko asmoz sortu zan yai au?
‎Azi eta oiandu zaitez!, munduarimadun dana lore!, maitaleen izkeraizan bedi lurraldeko izkera, areenarima erriaren abotsa!
2011
‎Batzarre orietan, maizenik, gure izatearen erro ta gogo dan euskera, lotsagarriro baztertu oi izan dutelako. Eusko filologiaz, euskal edestiaz, euskalfolkloreaz, gure erriaren agerkari guztietaz ekin diete, bañan beti erderaz. Euskerak ez du iñoiz ere batzarre orietan bere arpegi ederra erakutsi; alderantziz, noragabe eta eskale ibilli izan da iakitun erdel zaleen artean zapuztua ta baztertua.
‎Nork bilduko ta eleberrituko zizkiguk? Murgil adi gure erriaren barnearazotan.
‎Izan ere, Euskalerriko bizieran edo kondairan badira, noski, idazki mamitsu asko. Baña zer da «gure erriaren barnearazoetan» aipatu duzun ori. Zure ustez, oker ez banago, ezpaitzera zu leenengo xinplekeri oietan, euskeraz idazteko «emengo» zerbaitez egin bear da.
2012
‎arte biurtzen ditu olerkariak. Artea, baiña, beti nainoz erriaren bizipen, erriak bizi duen zerbait, irudi bat, margo lauki bat, aurresku bat, gizarte istillu bat, naiz eresi bat... Erri bizipena bebil dardar olerkariaren idazkortz azpian (Onaindia 1983).
‎Zu be bai, Kristof onbera, eta zu, Konradin. Ain da erriaren aoa txiroa. Baina untzorriaberde da aitzean eta gaztelua Bako-ren orriak dau estaltzen, eta joandakoa da, eta etortekoa, olerkarientzat leenengoa.
‎Karmeldarrak, leenengo eta bein, eliza onen inguruan, Karmengo amaren babespean, emon dabe Jesusen barri ona, euren erriaren arteko otoitz eta bizitza apalaz, sermolaritza eta katekesiaren bidez, eta kristau bizitza areagotzen daben Jaunaren sakramentuak ospatuz. Baina Larran eta inguruko errietan, arago, batez be Bizkaiko eliza askotan izan da euren eragina; orrela artu emon bizia izan dabe zabal erriagaz, parrokiekin eta erritarrekin.
‎Amarkada batzuetan, euskal kulturaren, batez be euskera lantzearen leku sortzaile eta eragile izan da. Aparteko eraz, aldi gogorragoetan erriaren duintasuna dan bere izkuntzari eta kulturari eutsi deutso, orregaitik persegituak eta biktimak izateraino.
‎Gero paroki eginkizuna be onartu eban, gure eliz-barrutiak kristau erriaren onerako alan eskatuta, eta orretan jarraitzen orain.
‎Istoria eder au Larrako eta Euskarriko istoriaren parte dogu. Jaunaren Barri Onagaz batera gure erriaren izen ona edatu dabe askok eta gure erriaganako berezko begirunea eta maitasuna sortu.
‎Bialdu neu. Nork artuko dau laster argi zuzia, lekukoa, Jesus-en Barri Ona erriaren erdian erakutsiko dauana. Senideok, artu daigun biotzean arazo au, kristau familiak, Karmengo Amaren zaleak, gazte zintzo eta prestuak.
‎Izkuntza poetikua menperatzean bikai, a da. Errekurso artifizial barik, sinbolo unibersal sakonak eta izkera kreatzaillea erabilliz, erriaren izkuntza bere ederrera eta betetasunera jaso dau.
2013
‎Gauza bat euki bear genuke oso gogoan artua, gure erriaren etorkizuna orain dala agertzekua. Ez dezagula galtzera utzi irabaz leiken kojua:
2014
‎Eztabaidan zegoen auzia auxe zen, ain zuzen ere: zertan dago erriaren izatea? (...).
‎Geroztik sartaldeko Europa liberalak (liberala diogu eta ez beltza) ontzat eman zuen Renanen tesisa? 28 Renanen hitzaldiko puntuak jarraitzen dira: herria (herri esaten da beti, ez nazio!) ez du egiten arrazak, ez erlijioak, ez hizkuntzak29, etab. Zerk dagi, orduan,? erriaren izaera dinamikoa, kanbiakorra?? (zeinek esan du, jeltzaleek betiere esentzialistak izaten segitzen dutela?).
‎Gizon bakoitzak bezela, erriak ere badu iragan bizitzaren memoria. Elkarren artean ainbat gauza egi, ak izatea, elkarrekin batera maki, a bat ordu gazi ta gozo, otz bero ikusiak izatea, ospean eta izengabetasunean kide izatea, orra erriaren memoria bizia. Gero memorian ondo finkaturik, erabaki sendo bat30 artzea elkarrekin beti bizi izateko bizi gareiño, asmo ederrak elkarren artean sortu eta betetzeko, ori da, ori, azken buruan, ITZEMATE ORI, ERABAKI ORI, zernai erriaren funtsa eta barne muiña.
‎Elkarren artean ainbat gauza egi, ak izatea, elkarrekin batera maki, a bat ordu gazi ta gozo, otz bero ikusiak izatea, ospean eta izengabetasunean kide izatea, orra erriaren memoria bizia. Gero memorian ondo finkaturik, erabaki sendo bat30 artzea elkarrekin beti bizi izateko bizi gareiño, asmo ederrak elkarren artean sortu eta betetzeko, ori da, ori, azken buruan, ITZEMATE ORI, ERABAKI ORI, zernai erriaren funtsa eta barne muiña. Elkarrekin gauza asko egi, ak eta anitz sufrituak izan; egunoro, asmaldioro itzemanik egon elkarrekin bizi izateko; gauza aundiagoak eta ederragoak egiteko asmoak elkarrekin sortu, onatx erriaren goren maillako bizitza eta izaera jatorra? 31 Memoria eta proiektua, beraz; horretan datza herritasuna32.
‎Gero memorian ondo finkaturik, erabaki sendo bat30 artzea elkarrekin beti bizi izateko bizi gareiño, asmo ederrak elkarren artean sortu eta betetzeko, ori da, ori, azken buruan, ITZEMATE ORI, ERABAKI ORI, zernai erriaren funtsa eta barne muiña. Elkarrekin gauza asko egi, ak eta anitz sufrituak izan; egunoro, asmaldioro itzemanik egon elkarrekin bizi izateko; gauza aundiagoak eta ederragoak egiteko asmoak elkarrekin sortu, onatx erriaren goren maillako bizitza eta izaera jatorra? 31 Memoria eta proiektua, beraz; horretan datza herritasuna32.
‎30 Erabaki horrek indibiduala eta pertsonala izan behar du nonbait: ? erriaren muin gozoa: gizon bakoitzaren erabakian?
2016
‎Burua erabat galdu ta, sekulan munduan iñork zoraturik izan ez duan asmakizunera etorri zan; ontaraxe alegia: bidezko ta bearrezko iruditu zitzaion, bai bere izen onaren aundirako ta bai erriaren serbitzurako, zaldun ibiltari egingo zala; mundu guzian barrena, zaldi eta arma, arrisku billa joateko; eta berak irakurri zuanez, zaldun ibiltariek oi zituztenak egitera; gaiztakeri klase guziak desegiñ, eta, arrisku ta ataka estuetan ibilliaz, andik ara bukaeran betiko izena ta au ona irabazi».
‎" Zein trebetasun aundia degun gure oitura eta asmoetara bestiak ipintzeko. Orain euskaltzaleak dira izkuntz eder au zaitu, zabaldu, eta euskal usaia duan guztiaganako erriaren maitasuna piztu nairik, orretarako emakumeak duan egokitasuna ezagututa, bere bila datozenak".
‎Baiñan poz jario oietan elkorregi deritzait. Ala ere euskara txukun eta argia darabil eta gure erriaren atsegiñak egingo ditute poz jario auek".
‎" Ludian eginta, omen, jaun zerukoak zorro batean mendi tontorrak artu, eta an emenka oriek emanez, lurbira mendiz apaintzeko lanari abiadura eman zion. Emen utzi zuen mendi bat, an ipiñi zuen bertze bat, aratxago irugarrena; gisa ortan zabilela mendien banabarratzen, etorri zen eskual erriaren aldi, eta ara non, bat edo bertze gure alderdiotan eman bear zituela ta, zorroa laxatzerakoan, an auspeztu eta zaramazkien guziak emen zitzaizkion gelditu. Orra zergatik, bertze asko tokietan mendien bat edo bertze ikusten badira ere bakarrik, emen eskual erriko alde otan, parrastan eta besagainka barraiatuak balira lez, non nai baditugu, elkarri lotuak, mendi tontor, zabal eta ederrak".
‎" Euskaldun guzien eginbear nagusiena euskaraz egin, ikasi, goratu ta zabaltzea da. Ezin iñor aldatu bearkun ontatik, euskera alboan uzten duena, jakin edo ez jakin, nai edo nai ez, gure erriaren ondatzean erruduna dela esan bear".
‎Ta alkate sosialisteak, guzurra dala esan lei baña, bere neskamea dauko. Ta bere neskame orreri, bera zeozetarako dala erriko alkate erakusteko, erriaren lepotik erregalu polit bat egin gura izan deutso. Ezta milegro.
‎Alkozko erretorea eta Anueko artziprestea zen Justo Albisu Iriarterena dugu Cristau doctriñe aite Gaspar Astetec erdaraz escribitue eta Ultzamaco apezac balle ontan yarduquitzen den usquerara biurtue beren feligresen amorioz, Iruñean, Erice eta Garcia, 1906 Juan Bautista Aldaz ezkurrarrak, berriz, Cristau dotriña bat ondu zuen XX. mende hasieran Tolosa, Mugerza, 1912. Azkenik, Blas Aierra Indak Euscaldun guratsoen arguiya edo cristau doctrina euscarazcoen esplicazionea euscal erriaren onaren deseyuz agerrarazi zuen Iruñean, Aranbururenean eta 1914.ean.
‎bost tocartez eguiña, ceñtzuetatic bic dituzten 52 metro eta beste irurac 60 metroco beguiac. Ormaizteguico erriaren gañetic igarotzen da, eta 34 metro du altura. Beguira beza emendic aronz eta icusico du.
‎Arakilgo Iriberriko erretorea zen Blas Aierra Indak Euscaldun guratsoen arguiya edo cristau doctrina euscarazcoen esplicacionea euscal erriaren onaren deseyuz izenburuko lana agertu zuen Iruñeko San Saturnino karrikako 14 zenbakian zegoen N. Aranbururenean 1914.ean. Itaun erantzun tankerako eliz liburu ohikoa dugu," guratsoeri" eskainia:
2018
‎Euskaldun guratsoen atgiya edo kristau doktrina euskarazkoen esplikazionea euskal erriaren onaren deseyuz, Iruñea: Aranburu, 1914.
‎Idazleok erriaren jakintza mallara makurtu ala euskeriari soilki begiratuz bera landu ta aberastu erriari jaramonik egiteke. Ez bat ez beste.
2019
‎Argitaratzen zuten aldizkari bakarra Yesus’en Biotza’ren Deya suntsitua, euskal idazle geienak erbestetuak. Euskera ez ezik Euzkadi ere zatitu ta lauskitu dute, oyal batez yantzitako lau aizpak elkarrengandik bakandurik, Castellana Orientalis, Castella Occidentalis ezizen lotsagarripean laurak estalirik, gure erriaren izenik aipatu ere ez dedin; nec nominetur inter vos Paul bidaliak pekatu satsuaz zion bezela" (Ibinagabeitia 1952a: 29). gaztelania euskara hiztegi handia prestatzen ari zela jakinarazi zuen M. Lecuonak.780 Donostiako elizbarrutiaren baimenarekin argitaratzeko bidean zeuden beste bi libururen berri ere eman zuen Calahorrako elizbarrutiaren artxibozainak:
‎Agirre, T., 1950 [1937], Uztaro: gure erriaren bizierari buruz, edesti jakingarria. Bilbao:
2020
‎Mungiako kalean, Durangoko plazan, Gernikako arbolearen pean euskeraz baiño erderaz egiten da sarriago. Eta batez bere Bilbo, uri andi orretan, euskal erriaren etsairik eta areriorik andienean. (Aresti 1986:
2021
‎Edo, pizkundearen lehen olatuan egiten zen bezala, bertsolariak herriaren ahotsa direla planteatzen du: "[...] asieratik diogu, erriaren abotsa koblakariak dirala; oien eztarriaren bidez barruko antsiak eta pozak gure aberriak adierazi dizkigula" (id.: 16). eman zien haize publizitarioa gero, bertsoak argitaraziz eta jardun haiei buruzko komentarioak eginez.
‎—Gaurko Euskalerriak gaurko gaiak eta gaurko bertsolariak gura ditu. Bertsolaria barre eragiteko bakarrik ezta, batez be erriaren itxartzalle baño. Eta erririk ezin leiteke itxartu gai sakonak eta gaur gaurkoak sarriago erabilli ezik.
‎— Gaurko Euskalerriak gaurko gaiak eta gaurko bertsolariak gura ditu. Bertsolaria barre eragiteko bakarrik ezta, batez be erriaren itxartzalle baño. Eta erririk ezin leiteke itxartu gai sakonak eta gaur gaurkoak sarriago erabilli ezik.
‎Areñegun esan baleuste niri prankotar bategaz ezkondu bearko nebala, zurturik geldituko nintzan, eta albiste orrek egun txar bat emongo eustan, eta gaur barriz Adalbaldo nigaz gogoratuko ez balitz, miñ andi bat artuko neuke biotz barruan. ai, neure Iaungoiko maitea! Ez da emen gauza guztia zuzen zuzena, ez da garbi garbia, ez da dana Iaungoikoaren naigurea egiteagaitik eta neure erriaren onerako: badauka zatiren bat neure gogoak, eta ez txikiena.
2022
‎Zer langilea zen," zoinahi lan. Izigarri langile beitzen" eta hori erriaren laguntzarekin batera.
‎" Azpisugearen etsera Pedro Viñas soil soilik doa. ‘A casa del traidor solo va Pedro Viñas’ ziran bere itzak" (114)," Sarrezinak izan ziran Kartagoko berin esiak (las vallas de vidrio de Cartago fueron impenetrables)" (120)," demokraten eredua, modelo de democratas" (138)," erriaren usteak, la opinion publica, berak ziñoanez" (143)," basa izlari bat (un rustico orador zinoan berak)" (159)," Elazkoak itz egin begi (Que hable la prensa)" (201)," Latsibi aita seme dedu deduzko uritarrak (los honradsimos ciudadanos izan zan Bekosoloren esakera suzkoa)" (306), eta behin," Parkeske nago", oin oharrera darama jatorrizkoa," Pido per... Hauei batzen zaie kontrako norabidekoak, gaztelaniarekin hasi eta jarraian euskaratuz:
2023
‎Baldin jostaera oek, Euskal erriaren zuzendari jauna, zabalduko balirake Probintzi guzian, zenbatek uste baña lenago egingo litzake gure batasuna, zeren gure baserritarrari sekula etsaizka aztutzen aoz ao ikasten dituen jolasbideak. Barka egidazu atrebentzi au, eta agindu zure adizkide ta serbitzariari.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia