Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 61

2009
‎– Zergatik ez nuen bidesaririk eskatzen galdetzen zidan jendeak, alegia zergatik ez nion jendeari ordainarazten hara igo eta begiratzeagatik, esan zigun?. Inoiz ez nuen horrelako asmorik izan.
‎Eguraldia, berriz, inoiz ez da jasanezina. Zergatik ez zen bera saiatu galdetu genion.
2010
‎Begiarmen. Zergatik ezizen hori. Nire bigarren abizena Begiristain zelako, eta Pauloren bigarrena Armendariz».
Zergatik izaten ditu jendeak maitaleak. Bada, erosketa zerrendarik eta familiarik gabeko harreman sentimentalak eta sexualak eta harreman aereoak lantze aldera, ziurtatu du liburua utzi dion neskak, iheslariari begira.
‎Hil! Zergatik , baina?
‎«Zer espiritualtasun (zer tranferentzia mota) iristen zaio ikusleari (publikoari) gaur egun sekularizatu honetan eskultore edo margolari baten obratik? Zergatik jartzen da (jartzen denean) jendea lan horiei begira. Halaxe egin behar dela erakutsi digutelako?
Zergatik aldatzen da pertzepzioa. Zenbait erantzun isilunean bakarrik aurki daitezke, argia itzalik hobeto ikusteko.
Zergatik ez duzu ilerik?
Zergatik idatzi da hain gutxi bertsolaritzaz. Egin genion azken galdera Maiari.
‎Erantzutea espero badu aspertuko da ederki, honi bai bai bairik ez. Zergatik ez dira azaldu Petra eta Exteban. Tira, mugi zaitez, aita gero etorriko da, gu orain joanen gara, trasteak etxe berrian jartzen hasteko.
2011
‎saiakeraren aurrean, galdera akaso egin daitezke: Zergatik hitz egiten digu Sarrionandiak hain ondo, hain zehatz, hain zabal amazigei buruz. Zer ikusi du han hona ekartzeko modukoa, are halako lan eskerga egin ondotik?
‎Gorrirekin duen harremanari uko egin behar dio herriko gizon zein emakumeak, tradizioari jarrai­tuz, haiei buruz gaizki esaka hasi direlako? Zergatik kostatzen zaigu gizon eta emakumeoi, denok baikara neurri batean edo bestean gizarte patriarkalaren sos­tengu eta konplize, onartzea posible dela emakumeen arteko elkartasuna. Akaso beldur ematen digu gizo­nik gabeko mundua (gizontasuna kategoria moduan onartuta, hots, gizontasunak errepresentatzen dituen baloreak) posible dela onartzeak?
‎Eta egileaz ari naizenean, ez naiz izen eta abizen jakin bat duen pertsonaz ari, baizik eta «egile» kontzeptuaz. Zergatik ematen digu Saidek aholku hori. Bada «besteaz» dugun irudia epistemologia jakin baten ekoizpena delako (Mendebaldekoa), eta testua bakarrik aintzat hartzen badugu gerta daiteke errepresentazio hori benetakoa balitz bezala hartzea (egia absolutuaren ordezkotzat, alegia).
Zergatik izan behar du, galde genezake, afrikar idazle batek, edo edozein idazlek, halako obsesioa bere ama hizkuntzatik hartzeko beste hizkuntzak aberastearren. Zergatik hartu behar du hori bere misio partikulartzat?
‎Zergatik izan behar du, galde genezake, afrikar idazle batek, edo edozein idazlek, halako obsesioa bere ama hizkuntzatik hartzeko beste hizkuntzak aberastearren? Zergatik hartu behar du hori bere misio partikulartzat. Inoiz ez genion geure buruari galdetu:
‎Nola «elika» gaitezke beste herri batzuen beste garai eta leku batzuetako borroken ondare demokratiko eta humanista aberatsaz geurea aberasteko? Zergatik ez eduki Balzac, Tolstoy, Sholokov, Brecht, Lu Hsun, Pablo Neruda, H. C. Anderson, Kim Chi Ha, Marx, Lenin, Albert Einstein, Galileo, Eskilo, Aristoteles eta Platon Afrikako hizkuntzetan. Eta zergatik ez sortu literatur monumentuak geure hizkuntzetan?
‎Eta zergatik ez sortu literatur monumentuak geure hizkuntzetan? Zergatik , beste hitz batzuetan esanda, ez luke Okarak izerdia bota behar ijawez sortzeko, filosofia sakoneko eta ideia eta esperientzia zabaleko hizkuntza dela aitortzen duenez gero. Zein zen gure erantzukizuna Afrikako herrien borroken aurrean?
‎Denek bizia eta sasoia gehitzen diote hizkuntzari, zeinek bere kultura adieraztearekin batera. Zergatik ez du egon behar Nigeriako edo Mendebaldeko Afrikako ingeles bat, geure ideiak, pentsamenduak eta filosofia geure modura adierazteko?». 8
‎Eta zu, Juan Carlos, Donostiakoa?». Zergatik erabili zuen halako doinua jakin nahi izan zuen Eguillorrek: «Ez al zaizu ba Donostia gustatzen, Andone?».
‎Zer ote da poema horren atzeko aldean? Zergatik etorri zait gogora poema hori, lehen lehenik. Airosagoa hautatzen ahal nuen, motzagoa, neurtitzetan egina, eta abar.
‎Beasain­go orrialdean zeukan listina zabalduta, eta bere logika geografikoa zen, trenarena. Zergatik egongo da Beasain «b» n eta Ordizia Orioren ondoan?
‎Zergatik? Zergatik aukeratzen da bide hori eta ez besteren bat. Ez al dago beste mo­durik adierazteko esan nahi den hori?
‎«Anaia, etorri!». Zergatik ote hitz arrunt haiek hainbestetaraino hunkitu ninduten, gero bidean zehar oihartzun amaigabe baten temarekin jarraikiko zitzaizkidala muga pasatu arte. Beharbada senditu nuelakotz, fisikoki, haragikoiki, populu bat garela.
2012
‎Ho­rregatik, agian, alokatu zion Marguerite Durasek Vila Matas gazteari bere apartamentua, autoreak Paris no se acaba nunca liburuan dioen bezala? Zergatik ez. Edozein festatara ingura zintezkeen, baita gerturatu eta bukatuta zegoela konturatu ere, edo justu aldame­neko gelan gertatzen ari zela onartu behar.
‎Handik, dena deskubrimendua eta urte luzetako plazera izan zen, atsegina. Saizarbitoria, Itxaso ahantzia, Zergatik bai, Ziutateaz, Ustelak, Ustela saila, Oh Euzkadi!, Joxean biak, Muñoz eta Elosegi, Juanba, Josetxo?
Zergatik eman diezu amore zure ama akabatu nahi dutenei, zergatik izan nahi duzu haien itxura bera, zergatik egiten duzu bat hiltzaileak txalokatzen dituztenekin, zer egin dizut, zuk niri min hau eman nahi izateko, zergatik, palestinoa neskaren aurpegiraino behin eta berriro luzatuz. Zergatik.
‎Zergatik eman diezu amore zure ama akabatu nahi dutenei, zergatik izan nahi duzu haien itxura bera, zergatik egiten duzu bat hiltzaileak txalokatzen dituztenekin, zer egin dizut, zuk niri min hau eman nahi izateko, zergatik, palestinoa neskaren aurpegiraino behin eta berriro luzatuz. Zergatik .
Zergatik
2013
‎Txoriak habia orlegi batean! Zergatik hobe beharreko okerkuntza horiek entzutekotik irakurtzekora. Nola egin zezakeen horrelakorik Arresek?
‎Jainkoa sentitu eta aitortu nahi ez. Zergatik makurtu behar du batek bere hunkidura inoren kredora. Zergatik izan behar du inoren Jainkoa norberaren hunkidura?
‎Zergatik makurtu behar du batek bere hunkidura inoren kredora? Zergatik izan behar du inoren Jainkoa norberaren hunkidura. Zergatik murriztu behar dira mendiko isila, itsasoaren marruma, kaioen hegada eta barne ikarak etiketetara, kontzeptuetara, erlijioetara?
‎Zergatik izan behar du inoren Jainkoa norberaren hunkidura? Zergatik murriztu behar dira mendiko isila, itsasoaren marruma, kaioen hegada eta barne ikarak etiketetara, kontzeptuetara, erlijioetara. Natura da jainko Arreseren poema onenetan, ez Jainkoa natura.
‎J.I.: Zergatik uste duzu Capeauren obra, nolabait esateko, bazter geratzen dela. Izan ere, jendeak ez du gehiegi ezagutzen idazle horren lana.
‎Hitz erdirik ez han giltzaperatuta zeuden bi mila eta gehiago presori buruz; hitz erdirik ez harako bidean iristen ez zirenei buruz; hitz erdirik ez gauez espetxeetatik edo haien etxeetatik bortxaz ateratzen zituzten eta gero itzultzen ez zirenei buruz. Zergatik igo ziren horiek guztiak arratsalde batez presondegira. Inguru osoan zabaldu zirelako han goian gertatzen ari zenari buruzko zurrumurruak.
‎Nolanahi ere, gauza asko kontatzeko daude oraindik. Zergatik inork ez du esan 1936ko abenduan La Perla Hotelean omenaldia egin ziotela nazien armadari. Zergatik inork ez du esan nazien svastika Iruñeko Udaletxean jarri zutela 1936ko bukaeran?
‎Zergatik inork ez du esan 1936ko abenduan La Perla Hotelean omenaldia egin ziotela nazien armadari? Zergatik inork ez du esan nazien svastika Iruñeko Udaletxean jarri zutela 1936ko bukaeran. Hemen istorio batzuk bakarrik kontatzen dira, nahikoa da!
2015
‎Zer egiten dute Tolosan nazi aleman horiek? Zergatik elkartu dira bertako pertsonaia falangista horiekin?
‎Izan ere, Piarres Larzabalek curé de campagne baten itxura osoa zeukan egunkarietako argazkietan, eta, zinez, halaxe zen, Sokoako apaiz erretorea. Zergatik halako errespetua jendarmeek?
‎Nor zen Cesario Marcos? Zergatik haren bila?
Zergatik idatzi du eliza hontako atari hau
Zergatik aukeratu dudan poematto hau eta ez beste bat. Esandako guziaz gainera, ez garelako geure baitakoak.
2016
‎– Zergatik uste dute indioak izan direla? –esan nuen.
Zergatik aukeratu zenuen Linguistika Erromanikoa?
‎Esan nien Telesforo Monzon zela denetan egokiena, eta, nahi bazuten, jarriko nituela harremanetan. Zergatik ezagutzen nuen nik hura. Nire izeko ezkongabe bat, gure aitaren arreba, monzondarren etxean aritu zen giltzari.
‎Ane Zergatik ez zara beste guztiengana joaten, eta Mariak esango dizu noiz igo hitz egitera. Oso gauza xumea izango da.
‎Iñigo Zergatik egin duzu hori orduan. Omenaldi bat, jode!
‎Iñigo Ez. Zergatik antolatu duzu hori guztia. Ondotxo dakizu nabarmentzea dela gutxien gustatzen zaidana.
‎Eta badakizu hori! Zergatik egin duzu. Zergatik?
‎Zergatik? Zergatik egin duzu?
Zergatik identitatea harri?
Zergatik ezkutatu bideak,
‎(Dramaturgoari.) Zergatik diozu hori?
‎Zer gertatuko da? Zergatik ez diguzu behingoz esaten?
Zergatik ez. Ez duzue ba esan ez gaituztela kartzelan sartuko?
‎Urrutira jo gabe, ez al du ETAk zure herrikide mordoa asasinatu, duela oso gutxira arte? Zergatik ez duzu horretaz hitz egiten, bazterrak nahastu gabe?
2017
Zergatik ote? 12 urterekin, lehiaketak irabazteko egiten ziguten presioagatik?
‎– Zergatik alde egin zenuen, orduan?
‎Koaderno gorria (1998) eleberriak euskal abertzaletasunaren baitan amatasuna eta konpromiso politi­koa uztartzeko ezintasuna salatzen bazuen, zahartzaroa ulertzeko modu tradizionaletik aldentzen zen Hiru Mariak (2010) nobela. Horien ondoan, bere lehenengo eleberri gogoangarriak, Zergatik panpox ek (1979), euskal eleberrigintzako lehenengo pertsonaia femeninoaren ahotan gauzatu zuen esateko modu berri bat, hizkuntza androzentrikotik ihes egiten zuen ahots narratiboa. Oraingo liburu honek, ostera, autobiografiaren ildoari heldu nahi izan dio berriro ere, Zuri beltzeko argazkiak (2014) nobelan bezala, eta emaku­mezkoen borrokaren memoria berreraikitzea bilatzen du.
2018
‎Jarraian, airean gora eginez, erle baten modura, orduan ere?, gogoeta orokorrago bati ekin nion. Zergatik liburu hura euskaraz. Zergatik Andima Ibinagabeitiaren eta haren hainbat kideren lana?
‎Zergatik liburu hura euskaraz? Zergatik Andima Ibinagabeitiaren eta haren hainbat kideren lana. Zer helbururekin?
‎Hogeitaka urtez mosca carnaria del vascuence izan eta gero horrela baldin banabil, atera kontuak zer izan daitekeen erlatibo anaforikoa errealitate errealeko edozein euskaldunentzat. Zergatik hori ordea. Euskaldungoa formatu beharra aipatzen duzu eta bai, hala da, erdaldungoa euskalduntzeaz baino askoz gutxiago hitz egin da azken hamarkadetan euskaldungoa formatzeaz, eta hor sekulakoa da gabezia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia