2000
|
|
Nolakoak izan behar genuen jakinarazteko, oraindik, gure garaian, santuen bizitzak bazuen indar pixka bat.
|
Zer
esanik ez gure aurreagokoenetan. Orain, berriz, filologo eta oso eliztar ez diren zenbaiten artean ez dela, badirudi, santuen bizitzak (eta berriro diot, heriotzak...) zer erakutsi handiegirik ez digula ematen.
|
|
87an zure osaba Retegi I.aren eta Azkarateren 6 txapelen marka gainditu zenuen.
|
Zer
esan nahi izan zuen hark zuretzat. Nola bizi izan zenuen?
|
|
"' Normaltzea, herri txikia garela...' gehiegi aipatzen dugu Euskal Herrian.
|
Zer
esan nahi du normaltzeak. Mundu guztia den bezala izan behar dugula, amerikanoa, esaten duten bezala?
|
|
|
Zer
esan nahi du zuretzat Aguilar de Campoo ko sariak?
|
|
Gure iritzi adoleszente murritzean, zerbait adierazteko hitz egin behar zen.
|
Zer
esanik ez bazegoen, horrelako berriketak denbora alferrik galtzea besterik ez ziren.
|
|
Bertsolari belaunaldi berrienek ez dute bere burua aurkitzen auzo txiki bateko egun pasa luze horietako baten.
|
Zer
esan haiei. Eguna nola pasa?
|
|
|
Zer
esanik ez, hori ez da ezagutza teoriko edo intelektual soila, bizipenezkoabaizik, eta honek esan nahi duena da, bizitzan jasaten diren bezalaxe, amodioa, gorrotoa, bekaizkeria, atsegintasuna, poza eta tristurak direla talde egoeran.
|
|
Hitz batez, etena ekarri du, eta aurreko egoerarekiko etena aldarrikatu du, eten horretan parte hartzera deituz.
|
Zer
esanik ez, horimingarri gertatzen zaie, teorian egoerarekin konforme egon ez arren praktikan egoerahorretan eroso bizi direnei, nola edo hala sisteman integraturik daudenei. Eta horrekekarri du bazterketa ofiziala; baina, aldi berean, horrek sortu du askorengan berelanagatiko eta ibilbide osoagatiko estimua.
|
|
|
Zer
esanik ez, horrez gain, Txillardegiren beste hainbat euskarazko lan azter ditzakegu, ekimen positibo eta esnatzaileak, guztien begien bistan daudenak. Nork ezdaki arlo askotan bide urratzaile izan dela, hala nola nobelagintzan, gramatika gaietan, fonetikan, euskararen ahoskeraren problematikan, intonazioaren garrantziaren azterketan, linguistika eta matematikaren arteko erlazioan, soziolinguistikan (zenbat informazio ez ote digun eman, herri gutxiengotuen arazo linguistikoez, diglosiaz etaabarrez)...
|
|
Bihotzeko taupadak ere horrenarabera joak izaten dira betiko.
|
Zer
esanik ez, burumuineko egitura.
|
|
Beste zenbaitetan berriz,, gutxienekin? dagoenak esaten du,?
|
Zer
esan dezaket, inork ez dit kasurik egiten eta...!. Nolanahi ere den, arazoa beste nonbait dago, gazteeibegira geure gaitasun bultzagilean, alegia.
|
|
|
Zer
esanik ez informazioan diren langileez. Euskaldunak daudeneko zerbitzuak edosailak identifikatu.
|
|
Hitzaren polisemia sorgina!
|
Zer
esan nahi ote zidan. Azare hutsa izan zela ala ezinbestekoa. Eta azken kasuan, Jainkoaren kutizia ala berekideen guraria...?
|
|
|
Zer
esanik ez, talde nortasunak (nortasun etnikoaren zentzuan) ez du zertan (ez behintzat nahitaez) nazio ideiarekin lotuta egon, nazioa Estatu moduan antolatuta dagoen edo antolatu nahi duen populazio taldea izan daitekeen aldetik. Baina badakigu kultur ezberdintasunak identitate/ nortasun ezberdintasuna ziurtatzen duen bezala, kultur uniformizazioak populazioaren homogeneizatzea sorrarazten duela.
|
|
nazio zer den esateko momentuan eta, ondorioz, nazionalismoa definitzerakoan, nazioaren teorien artean dagoen ezadostasunaren aurrean.
|
Zer
esanik ez, mundua ulertzeko era guztiz ezberdinak, ideologia kontrajarriak, gurutzatzen dira bidean; eta analisien abiapuntuak eta premisak baldintzaturik aurkituko ditugu, zeren, guztiz logikoa denez, egoera honek baldintzatutako analisiak aurrez aurre jartzen baititu.
|
|
bihurtuz95, Guizot en hitzak erabiliz.
|
Zer
esanik ez, irakaslea Estatuaren begirada zorrotzaren pean eduki behar zen eta, ondorioz, ezarriko zen Estatuaren ikuskaritza mekanismo honen ardatz nagusienetariko bat suertatuko zen: –subreptice?
|
|
Estatu Nazio espainiarraren nortasun elementua dela esango genuke, eta espainiarrak (omen) diren horien talde identitatearen errepresentazio bilakatzen dela.
|
Zer
esanik ez, aurrez aurre dugun apustua Estatu espainiarraren mugen legitimitatea indartzearena da; Frantziaren kasuan gertatzen zen bezala, hemen Espainia bat eta zatiezinaren irudi, naturala, gorpuztu nahi zela esatera iritsiko ginateke.
|
|
Estatuko irakaskuntza sistema sortzeko nahiari egin zitzaion kritika.
|
Zer
esanik ez, horrek irakaskuntza Elizaren eskuetan uztea ekarri zuen, baina, hala eta guztiz, liberalek hasitako hezkuntza sistema nazionala sortzeko prozesuaren sugarra, ez zen itzali, nahiz etenak izan eta abiadura aldakorrekoa izan.
|
|
Oinarrizko maila hau herritar guztiek nahitanahiez egin behar izango zutela kontuan izanik, gaztelaniaren posizioa guztiz nagusia zela esatea begien bistakoa da.
|
Zer
esanik ez, gaztelaniaren garrantzia, modernizazio prozesuaren barruan eta Estatu Nazio espainiarraren eraikitzearen testuinguruan irakurri behar da; Gellner en271 ereduari jarraituz, eta eredu hori Estatu espainiarrari egokituz, liberalek duten gizarte modernoa eraikitzeko nahiak gizarte hori alfabetatzea hizkuntza batean eta eskolaren bidez kultura homogeneoa bultzatzea eskatzen dituela esango g... gaztelania.
|
|
|
Zer
esanik ez, hizkuntza homogeneizazioaz hitz egiten dugunean, hizkuntzaren erabilpen osoaz ari gara, ahozko erabilpenera mugatu gabe. Aipaturiko alfabetatzeak begien bistako helburua zuen, eta horrela zehazten zen legean:
|
|
zer egin zuen Eiderrek Cashelen?
|
Zer
esan zion Rocíori, aipatu gabe uzteko moduko zer izan ote zen ia damura eraman zuena, barkazio eskera ere bultzatu zuena. Txemak izugarri maite zuen Eider.
|
|
—Ez duzu berriz ere herrian laketuko horrelako itxuran.
|
Zer
dio izeba Gloriak zure janzkeraz?
|
|
—Eta sabela?
|
Zer
diok nire sabelaz. Gantz apurrik ere ez.
|
|
Grabagailua prest eta belarriak tente gerturatu gintzaizkien.
|
Zer
zioten, ordea, ezin ikasi: apez langileekikoak akiturik, Udaleko funtzionarioa tartean sartu zitzaien eta, ez barkamenik ez bertze kortesiarik gabe haien solasa moztuz, gorpuzain ttaparrari ere galdatu zion sinadura.
|
|
Hi hasi baihaiz gaiarekin, herorrek eman segida.
|
Zer
diok?
|
|
Putakume bat izorratu nahirik etorriz gero, gorria zaukak nirekin.
|
Zer
diok?
|
|
|
Zer
diozu. Zer dirudizu?
|
|
Harri eta zur gelditu zitzaidan begira, nire mehatxua ulertuko ez balu bezala. "
|
Zer
esan dut nik, bada, zure gainean, jakin badaiteke?", bota zidan txoro txoro. Eta jarraian, hitza hartzeko betarik ere eman gabe:
|
|
Ez nien noski gainerako gonbidatuei ene beldurren berri eman.
|
Zer
esan behar nien, gainera. Mozorroak ezkutuan bezala elkar trukatzen zituztela?
|
|
|
Zer
diozu, oldartu zaio Luis aurrena, eta hurrena Adela, Esther, Xavier...
|
|
Benetan.
|
Zer
esatea gura duzu: goizean, Yosemite parkeko sekuoiak ikustera joan garenean, Rakel eta Ruben atze atzean geratu direla?
|
|
|
Zer
esatea nahi duzu. Ezetz?
|
|
Lehendik ere zalantza handiak nituen, baina benetan ez dakit nire zelatek hemendik aurrera zentzurik ote duten.
|
Zer
esatea gura duzu. Atzo arratsaldean egundoko euri jasa batek ustekabean harrapatu gintuela, bakoitza ahal zuen moduan babestu zela, eta Rakel eta Ruben elkarrekin desagertu zirela?
|
|
Taldekideak gustura egon ginen, baina esango nuke behar baino gehiago edan genuela eta, Ã mon avis, gauza desegoki asko esan ere bai.
|
Zer
esango dizut ba. Ez dut maite homosexualez eta operaz futitzen den jendea.
|
|
oldartu zaio fiskala (Tom) oihuka.
|
Zer
diozu. EEBBetako presidenteak bere ekintzarik ttikienaren ondorio guztiak neurtu behar ditu eta hori ez da konpontzen ahorita esan berri duzun" Senti  tzen dut" huts batekin.
|
|
/ zenburuak berak dioenez, Migel Unamunok bere bizitzan zehar euskararekiko izan zuen, edo, hobeki esan, izan zituen jarrerak jorratzeko asmotan natorkizue.
|
Zer
esanik ez, honi buruz lehen ere asko esan eta idatzi da, baina oraindik bazterretan entzun eta irakurri behar izaten ditugunak gogoan izanik, ez dut uste gaizki etorriko zaigunik Bilboko idazle eta filosofo handiak gure hizkuntzaz adierazi zituenak berriz maiseatzea, haiek testuinguru egokian hobeki ulertzeko.
|
|
euskal gaiei buruz idatzitako eta argitaratzen zen guzti guztia biltzea.
|
Zer
esanik ez dago asmo honetan oinarritutako bibliografia honek bere garaian izugarrizko laguntza suposatu zuela (eta oraindik suposatzen duela) ikerlarientzat eta beste edozein interesaturentzat. Beraz, lan honi jarraipena ematea luke.
|
|
Orobat, magistratuek eta juriskontsultoek ebatzi behar dituzten gaien bilakaerari so egiten bazaio.
|
Zer
esanik ez, gertaeren nondik norakoak eta gizarte harremanak sarritan aldatzen dituzten inguruabarrei jaramonik eginez gero. Azkenean ere, ikusgarri suertatzen da arestiko hori, grina eta interes guztien aldeko eta kontrakarreko bolada jarraituak begi bistan badira.
|
|
|
Zer
esan ez dakidala geratu naiz. Antxonen historia entzuteko prest nengoela uste nuen hasieran.
|
|
Zertan?
|
Zer
esan gura dozu?
|
|
Zer hartzen dok hik lasai?
|
Zer
esan gura dok. Hala gurago badok, bihar bertan itxiko haut bakarrik.
|
|
– Ez dakit –erantzun zidan telefonistak, nire txantxaz jabetu gabe–
|
Zer
esango diot?
|
|
" guk ere laster despeditu dugu", esan zuen. "
|
Zer
esaten ari haiz?", errieta egin zion Mariak; despeditu dugu!". " Tenorea heldu delarik", esan zuen amatxi zaharrak," despeditu egin behar da".
|
|
Beldur izan naiz ez egitekoren bat egingo ote zuen". "
|
Zer
esaten ari haiz?", esan zuen amatxi zaharrak. " Ez naun serio ari", esan zuen Mariak; egiazki, umore estrainio bat zerabilen.
|
|
" Ospitalea", esan zuen," ez da toki ona". "
|
Zer
esan ninan?", esan zuen Mariak;" minbizia behar din". " O", protesta egin zuen amatxi zaharrak," ez esan holakorik".
|
|
Ilunean, Eliren begiak bilatu zituen Xanek.
|
Zer
esan nahi zuen? " Berak esan dizu?", galdetu zuen Xanek.
|
2001
|
|
|
Zer
esan nahi du Selektah Kolektiboa izenak. Nondik dator?
|
|
Frantzian aldiz, urtetako tradizioa dute eta Espainian duela bospasei urte indarrez sartu zen.
|
Zer
diozu Euskal Herriari buruz?
|
|
Beste adibide bat, berdintasunaren alde daudela, baina, salbuespenak salbuespen, alderdiko emakumeak bigarren mailan jarraitzea.
|
Zer
esanik ez, kanporako demokrazia eta barrurako burdinazko disziplina ezartzen denean.
|
|
Gudari zaharrak beren bizitzan gertatutako gauzarik gogoangarriena, hau da, gerran bizitakoa kontatzen hasten direnean, belaunaldi berriek beti eteten diete jarduna.
|
Zer
esan nahi duzu horrekin?
|
|
" El estado de derecho cuenta con recursos suficientes para combatir el terrorismo sin necesidad de acudir a la guerra sucia" bezalakoak askotan entzundakoak gara.
|
Zer
esan nahi zuten hori eta antzerako esaldiekin argi dago ikusten ari garenaren aurrean. Estatuaren zerbitzura gerra likitsa egiteko beti dago prest superpoliziaren bat ez bada superrepaileren bat.
|
|
n Zure azken lan hau Bartzelonako Grec jaialdiak ere ekoiztu du.
|
Zer
esan nahi du honek zuentzat?
|
|
|
Zer
esan nahi du horrek. Kultur beharrari erantzuteko sortzen den industriak bere burua bihurtzen duela helburu (kontsumo gizartearen lege bat da hori, eta kulturaren arloan ere bete egiten da); orduan, produkzioa ez da gizartearen beharren araberakoa, industriaren garapenaren araberakoa baizik.
|
|
|
Zer
esan nezake nik liburu produkzioaz dagoeneko hainbat aldiz esana ez dagoenik. Lerro hauen aurreko solasaldian luze eta zabal agertuko ziren, seguru asko, liburugintzaren okerrak eta makurrak, euskalgintzaren nahi eta ezinak, kulturgintzaren ajeak eta gaitzak.
|
|
Askotan gurutzatzen nituen unaiak, behiekin.
|
Zer
esaten zidaten ere ez nuen ulertzen, eta eskua altxata agurtzen nituen.
|
|
|
Zer
esango zenieke zure liburua irakurri ez dutenei?
|
|
Ezker abertzaleko pertsona kualifikatuek, prentsa artikuluen bidez eta, Aralar Euskadiko Ezkerrarekin parekatu dute.
|
Zer
diotsu horrek?
|
|
Demokrazia hereditarioaren kontzeptu bitxia espainolistena!
|
Zer
esanik ez Trebiñoren afera luzeari erreparatuz gero. Edo Iparraldeko departamenduarena, non Parisek hautetsien eta herritarren gehiengo baten iritziaren aurrean entzungor jarraitzen duen.
|
|
|
Zer
esan nahi du globalizazioak herritarrarentzat eta zeintzuk ditu aktore nagusi?
|
|
|
Zer
esanik ez, arrakasta izugarria dute Violeta Denouren Teo pertsonaiaren abenturek.
|
|
|
Zer
esan dezakezu genetikoki aldatutako elikagaien segurtasunaz?
|
|
|
Zer
esanik ez, ez eduki etxean su armarik kargatuta, ez segurua jarririk, ez beste inola ere.
|
|
|
Zer
esaten ari zara. Tomasek ez du komunarena egingo.
|
|
|
Zer
esaten ari zara?
|
|
|
Zer
diozu. Atzo erosi nuen!
|
|
Denak nire esanetara izateko berriro haurdun geratu dut. (Daniri)
|
Zer
diozu?
|
|
(Harriduraz)
|
Zer
esan nahi duzu amona?
|
|
(Tomasi)
|
Zer
esan du Antonek?
|
|
|
Zer
esan nahi duzu?
|
|
|
Zer
esaten ari zara. Amaren adinekoa da eta.
|
|
Izan ere, jarraian ikusiko dugun bezala, ikasgelarako testucorpusa zehazteak baditu inplikazio metodologikoak.
|
Zer
esan nahi du horrek. Bada, nolabait, programazioak eratzeko testu tipologia batzuetan edo besteetanoinarritzeak helburu jakinak erdiesteko ahalbide batzuk eskainiko dizkigula, baina, halaber, baita zenbait muga ere.
|
|
Erabiliko dituen irizpideak erabakitzeko, azalpenez gain argudioak ere erabilibeharko ditu ikasleak, eta baita aholkulariak ere.
|
Zer
esanik ez, argudioek ikasleakulertzeko modukoak izan dute. Horretarako ustetik frogetarako jauzia eginbeharko da.
|
|
|
Zer
esanik ez, leihotxo monolitikoak harrizko eraikuntzetan barneraturikegongo ziren. Horrelako egiturek ez dute iraun gaur egun arte, desagertu direlakoedota eraldaketa sakonak jasan dituztelako (garai bakoitzeko orientazio estetiko zeinfuntzionalen ondorioz).
|
|
|
Zer
esanik ez, erromatarrei buruzko ikerketa lanek Erdi Arokoek bainoosasun hobea izan dute. Euskal Herrian erromatar arkeologiaren hastapenak XVIII.mendearen bukaeran egin ziren, testuinguru intelektual zehatz batean.
|
|
Filosofo greziarrak ongiaren errepresentaziora mugatunahi zuen poesia.
|
Zer
esanik ez, Vayne eta Barthes ez dira imoralitatearen errepresentazioaren beldur; agian imoralitatearen kontzeptua bera ere arrotza zaie, bainaerrepresentazio errealistaren konbentzigarritasunak oraindik izutzen bide ditu.Bestela zergatik xahutu hainbeste indar, errealismoak proposatzen dizkigunerrepresentazioak errealitatearekin irakurleak ez dituela nahasi behar esaten. Ez aldaki irakurlerik inozoenak ere ipuinak ipuin direla?
|
|
B. Atxaga (Gizona bere bakardadeanez geroztik, nahiz eta Behi euskaldun baten memoriakekin ere elementu errealista batzuk agertu asteasuarrarenprosagintzan), J. L. Zabala (Galdu arterekin), Itxaro Borda (Amaia Ezpeldoidetektibesaren abenturei hasiera eman dienetik), Xabier Mendiguren (Berriro igonauzurekin), eta abar.
|
Zer
esanik ez, ez dakiguna da, zein neurritan nagusitu duenerrealismoa idazle handiek bere aldeko apustua egiteak, eta zein neurritan, alderantziz, errealismoari esker egin diren nagusiago idazleak. Gauza ohargarri bezainesanguratsua:
|
|
Hortaz, herrialdeen arteko elkartasuna eta kooperazioa sistema monetarioa sendatzeko oinarrizko tresna gisa ikusi dira maiz, eta, testuinguru horretan, politika monetario nazionalaren eta politika fiskal nazionalaren arteko bateragarritasuna nazioarteko ekonomia zientziaren helburu nagusi gisa ikusi ohi da.
|
Zer
esanik ez, ezin da espero soberakina duten herrialdeen eta defizita duten herrialdeen obligazio egokitzapenak simetrikoak izatea, horien egoerak erabat ezberdinak eta askotan kontrakoak izanik. Horrela, erremedioen multzoa kontu handiarekin jarri behar da praktikan, herrialde bakoitzaren behar edo premia partikularrak kontuan hartuz.
|
|
Beraz, kontua ez da giltza monetak ondasunen eta zerbitzuen edo bonuen erosketen bidez edo opari soilen bitartez munduko likidezia handiagotzen duen ala ez.
|
Zer
esanik ez, EEBBek onura gehiago aterako luke aktibo errealen erosketatik; baina gainerako munduak berdin sufrituko luke, nahiz eta dolarrak EEBBek dohainik emanak izan. Izan ere, kanpoko dolar gordailuak aktibo errealekin identifikatuak dira, eta transakzio errealen azken ordainketa modura transferituak diren bezain laster, horiek herrialde esportatzailearen balantze orriaren aktiboaren aldean sartzeak etxeko diruaren sormen inflaziogilea inplikatzen du, edozein direlarik hasierako amerikar ordainketaren zioak.
|
|
Interesek inportazioek daukaten efektu berbera daukate.
|
Zer
esanik ez, A-ko zorpeko egoiliarrek beren bankuetatik 10 dolar aterako ez balituzte, A ren erreserbak 10 dolarretan handituko lirateke.
|
|
|
Zer
esanik ez, teknika horren bidez eskuraturiko loreen usainak finenak dira, purutasun handienekoak. Usainez aseturiko gantz horiek pomadak deitzen dira, eta batzuetan kosmetikan zuzenean erabiltzen dira; edo alkohol absolutuarekin tratatzen dira absolutuak lortzeko.
|
|
Azken liburu horren inguruan sortutako mintegiak, hitzaldiak eta ikastaroak autorearentzako oinarri egokiak izan dira.
|
Zer
esanik ez, Udako Euskal Unibertsitateko hainbat ikaslerekin urteetan zehar gauzaturiko mintegi zientifikoak horrelakoetan bapore presioak eta kimika organikoa landu direlarik ere hartu behar dira kontuan. Eta azkenez, bibliografiaren usaina ere aitortu behar da, zeren edozein arterekiko zaletasuna ekinez garatzen baita; hau da, heziketa prozesu luze baten ondorioz sortzen da.
|
|
Usain gozoko likidoak ontziratu direnetik hona, perfumegileen erronka nagusienetako bat perfumeen sailkapen egokia prestatzea izan da, alegia, elkarrekin dituzten antzekotasunak edota desberdintasunak nola azaldu ahal diren asmatzea.
|
Zer
esanik ez, honetan ere frantsesak izan dira aitzindariak, eta gaur egun haiei esker ditugu perfumeen sailkapenak.
|
|
AEBko Health Foods elkartearen kalkuluen arabera, 1996an, dietetika dendetan, herbodietetika dendetan, kirol elikadura espazializatuan, farmazietan edo hipermerkatuetan merkaturatutako produktuen guztizko salmentak 204 milioitik gorakoak ziren.
|
Zer
esan beste produktu batzuei buruz David Lightsey fisiologoak eta nutrizionistak gidatu du ikerketarik sakonena. David Lightsey Laguntza Ergogenikoei buruzko lan-taldea koordinatzen du, Osasun arloko iruzurren aurkako Kontseilu Nazionaleko kidea (NCRHI:
|
|
|
Zer
esan zian amak?
|
|
|
Zer
esan nahi didazu horrekin?
|
|
Azken batean, ni emagaldu bat besterik ez nintzen eta nolatan hurreratu behar nintzaion?
|
Zer
esan behar nion. Eta nola aurkeztu behar ninduen emaztearen aurrean?
|
|
Hitzetan kontzentratzen saiatu da.
|
Zer
esan behar dion eraztuna erakustean. Barkatu, anbulantzian aurkitu nuen hau eta, zera, zurea da ezta.
|
|
Arantxak begiak zabal zabal eginik begiratu dio Tasiori, ezagutzen ote duen gogoratu nahian seguruena, espero gabe atera den zuldar zatar bat aztertzen den arreta berarekin.
|
Zer
esan jakin gabe.
|
|
Aurrean duen margolanari arretaz begiratuz.
|
Zer
esan ez dakiela.
|
|
Niregana hurbildu da Arrillaga orduan.
|
Zer
esan dik, jakin nahi izan dut, ezer konplikatua ez izatea erregutuz. Juxtu anbulatoriora heltzekotan ginenean.
|
|
Objektiboak objektuak baino ez dira.
|
Zer
esan nahi duzu objektiboa diozunean? ’
|
|
|
Zer
esan nahi izango ote du bene benetan horrekin?
|
|
Eta, izan ere, galduta ez bagabiltza, zer arraio gertatzen ari zaigu?
|
Zer
diozu zuk, James?
|
|
V (autotik jaitsi, eta ingurura begiratuz, pentsakor):
|
Zer
esan nahi duzu, James. Zer iradoki nahi dute zure hitzek?
|
|
U:
|
Zer
diotsudan. Ba, baietz, aszeta bat naizela...
|
|
Jaso ezak buru hori!
|
Zer
esan nahi didak, Ismael?
|
|
B:
|
Zer
esan nahi didazu, George?
|
|
Nola?
|
Zer
diozu. Esan!
|
|
M (urduri):
|
Zer
esan duk. Zer esan duk?
|
|
Zer esan duk?
|
Zer
esan duk. Ez diat ongi entzun...
|