Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.245

2003
‎1 Epaileak, ofizioz edo Fiskaltzak nahiz adingabearen letraduak hala eskatuta, edozein unetan eraginik gabe utz dezake ezarritako neurria, horren iraupena labur dezake edo beste batekin ordez dezake; horretarako, aldez aurretik entzun egin behar die Fiskaltzari eta adingabearen letraduari, eta txostena eskatu behar dio talde teknikoari, eta, hala denean, adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoari, eta, gainera, aldarazpena adingabearentzat onuragarria izan behar da, eta adingabe horri behar bes...
‎Poliziako funtzionarioek adingabea atxilotzen dutenean, atxiloketa horrek ezin du iraun egitateak argitzeko zein ikerketa burutu eta ikerketa horietarako behar beharrezkoa den denbora baino gehiago; eta, edozein kasutan, hogeita lau orduko gehieneko epean, adingabe atxilotuari askatasuna eman behar zaio edo Fiskaltzaren esku utzi behar da. Hala denean, Prozedura Kriminalaren Legeko 520bis artikuluan xedatutakoa aplikatuko da, eta adingabeen epaileari eskumena eratxikiko zaio manu horretan agindutako ebazpen judizialak emateko.
‎Adingabea Fiskaltzaren esku utziz gero , horrek ebazpena eman du atxiloketa noiz gertatu eta hurrengo berrogeita zortzi orduetan; ebazpena izango da adingabeari askatasuna emateari buruz, hurrengo artikuluan aipatutako uko egiteari buruz edo espedientea hasteari buruz. Fiskaltzak adingabeen epaile eskudunaren esku utziko du adingabea, eta horri kautela neurri egokiak hartzeko eskatuko dio 28 artikuluan ezarritakoaren arabera.
‎Adingabea Fiskaltzaren esku utziz gero, horrek ebazpena eman du atxiloketa noiz gertatu eta hurrengo berrogeita zortzi orduetan; ebazpena izango da adingabeari askatasuna emateari buruz, hurrengo artikuluan aipatutako uko egiteari buruz edo espedientea hasteari buruz. Fiskaltzak adingabeen epaile eskudunaren esku utziko du adingabea, eta horri kautela neurri egokiak hartzeko eskatuko dio 28 artikuluan ezarritakoaren arabera.
‎2 Karrera judizialeko magistratuek bete dituzte, nahitaez, adingabeen epaile karguak. Lege hau indarrean jartzean, adingabeen epaitegiko titular batzuek epaile kategoria badute, kargua utzi behar dute, eta, hala denean, Botere Judizialaren Lege indarrekoaren 118.2 artikuluan eta baterakoetan ezarritako egoera izango dute; kargu horiek betetzeko, magistratuen artean lehiaketa arrunta egingo da.
‎Jarraian, epaileak entzun egingo die Fiskaltzari eta adingabearen letraduari, frogaren balioespenari buruz, horren kalifikazio juridikoari buruz eta proposatutako neurrien egokitasunari buruz; azken puntu horren inguruan, talde teknikoari ere entzungo zaio. Azkenik, epaileak adingabeari entzungo dio, auzia epairako ikusita utziz .
‎Entzunaldian zehar, epaileak, ofizioz edo alderdiek hala eskatuta, aintzat hartzen badu adingabearen intereserako komeni dela horrek aretoa uztea , hori erabaki dezake zioak azalduz, eta jardunak aurrera egitea aginduko du, adingabeak aretora itzultzeko aukera izan arte.
‎1 Neurriak betearazten diren bitartean, horiek ezarri dituen epaileak ofizioz edo Fiskaltzak, adingabearen letraduak nahiz Administrazio eskudunak hala eskatuta, eta alderdiei entzun eta gero, bai eta talde teknikoari eta adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoaren ordezkariari entzun eta gero ere, ondorerik gabe utz ditzake halakoak, edo, haien ordez, beste batzuk ezar ditzake, bere ustez beste horiek egokiagoak badira lege honetan araututakoen artean; betetzeko falta den denbora zenbatekoa izan eta beste horrenbestekoa edo laburragoa izan daiteke neurrion iraupena. Hori guztia, aurreko artikuluaren 2 paragrafoan xedatutakori kalterik egin gabe, eta lege honen 14 artikuluarekin bat etorriz.
‎Adingabea biktimarekin adiskidetzen denean, bi bion arteko adostasuna, lege honen 19 artikuluan aipatu bezala, edozein unetan gertatzearekin batera, adiskidetze horrek ondorerik gabe utz dezake ezarritako neurria, baldin eta epaileak adierazten badu, Fiskaltzak edo adingabearen letraduak hala proposatuta, eta talde teknikoari eta adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoaren ordezkariari entzun eta gero, adiskidetze horrek eta neurriaren iraupen osotik jadanik bete den denborak behar beste erakusten dutela adingabearen egitateek merezi duten gaitzespena.
‎Ezartzen diren neurriak ezerezean gera ez daitezen, beharrezkoak dira, alde batetik, baliabide ekonomiko egokirik gabe lortezinak diren azpiegiturak eta, bestalde, konpromiso handiagoa hartu dute herri administrazo guztiek, orain arte erakutsi ez duten ahalegin eta gogoaz, legeak eskaintzen dituen ahalbide guztiak, oraindik neurrigek de facto behintzat bi salbuespenezko erregimen juridiko penal sortu baitzituz handi batean martxan jarri ez direnak, eskuragarri egon daitezen. Bigarrenez, lege hau vacatio legis aldian zegoela, 7/ 2000 eta 9/ 2000 LOak onartu ziren, eta orain arte egindako balorazio positiboa erabat auzitan utzi zuten, zeren eta aipatu bi leten, terrorismo delituen edota zenbait delitu astunen kasuan eman beharreko erantzuna nabarmen gogortzearen bitartez. Adingabeak esandako delitu hauek eginez gero, ez du erantzungo bere berezitasunak kontuan hartuz, helduari ematen zaion logikaren arabera baizik, delituaren astuntasunak gaztearen inguruko diagnostikoa etenda utziko balu bezala.
‎Bigarrenez, lege hau vacatio legis aldian zegoela, 7/ 2000 eta 9/ 2000 LOak onartu ziren, eta orain arte egindako balorazio positiboa erabat auzitan utzi zuten, zeren eta aipatu bi leten, terrorismo delituen edota zenbait delitu astunen kasuan eman beharreko erantzuna nabarmen gogortzearen bitartez. Adingabeak esandako delitu hauek eginez gero, ez du erantzungo bere berezitasunak kontuan hartuz, helduari ematen zaion logikaren arabera baizik, delituaren astuntasunak gaztearen inguruko diagnostikoa etenda utziko balu bezala. Horrezaz gain, 18 eta 21 urte bitartekoei Adingabeen Zigor Zuzenbidea ezartzeko aukeratik kanpo utzi zitzaien 5/ 2000 LO indarrean jarri aurretik (hasiera batean 2003ko urtarrila arte? 9/ 2000 LO?
‎Adingabeak esandako delitu hauek eginez gero, ez du erantzungo bere berezitasunak kontuan hartuz, helduari ematen zaion logikaren arabera baizik, delituaren astuntasunak gaztearen inguruko diagnostikoa etenda utziko balu bezala. Horrezaz gain, 18 eta 21 urte bitartekoei Adingabeen Zigor Zuzenbidea ezartzeko aukeratik kanpo utzi zitzaien 5/ 2000 LO indarrean jarri aurretik (hasiera batean 2003ko urtarrila arte? 9/ 2000 LO, eta gero?
‎Benetan kezkagarriena da, ea aipatu logika horrek ez ote duen 5/ 2000 lege oso osoaren interpretazioa kutsatuko. Edonola ere, lege aldaketa horiek argi asko erakusten dute ildo politiko kriminal berria zein arriskutsu gerta daitekeen, aspaldiko arazo konplexu eta gizarteetan oso sustraituei aurre egiteko, baieztatutako diagnostikoak alde batera utzirik , gogorkeria gehiagoren botika antzua eskaintzen besterik ez dakienean.
2004
‎Prozedura Zibilari buruzko 1881eko Legeak prozesuaren atariko eginbideak ezarri zituen, baina eginbide horiek erabat zaharkituta zeuden eta ez ziren erabilgarriak; izan ere, urriak ziren legeak agindutako jokabide prestatzaileak ez betetzeagatik sortutako ondorioak, nahiz eta auzitegiak bidezkotzat jo interesdunak eginbideok eskatzea. Arrazoi horiek direla bide, prozesuko zuzenbide zibila eraldatzeko ekimen zehatz batzuek bazter utzi zuten erakunde hori.
‎Interes publikoa bete behar duten prozesu zibiletan izan ezik, lege honek koherentziaz ulertu du adituen irizpena frogabidea dela prozesu zehatz batzuetan; horietan, aipatu salbuespenak bazter utzita , auzitegiak ez ditu ikertu eta egiaztatu behar egitate erabakigarriak, nahiz eta alderdien babes uziak egitate horietan oinarritu; aitzitik, alderdiei dagokie egitate horiek alegatu eta frogatzeko zama. Horregatik, alderdiek izendatutako adituen irizpenak onartu dira, eta ezarri da auzitegiek izendatuko dutela aditua, alderdiek hori eskatu badute edo nahitaezkoa bada.
‎Horrenbestez, prozedura horien bidez erraztu dira jurisdikzio babes anitz eta orotarikoen prozesu izapideak. Justifikatutako berezitasunak ez dira alde batera utzi , hori zentzugabea izango litzatekeelako, bai onargarritasunerako edo prozedurarako baldintza bereziei dagokienez, bai prozeduraren alde zehatz batzuei dagokienez.
‎Lege honek hiru osagai erabili ditu, kasazioaren esparrua zehazteko. Lehenik, lege honetatik arlo zibileko edo merkataritza arloko gai bat ere ez baztertzea; bigarrenik, prozesuko legeen urratzea kasaziotik kanpo uzteko erabakia, gero aztertuko denez, erabaki hori batere funtsgabea ez dela; hirugarrenik, jurisprudentzia doktrina aginteduna sortzeko eginkizunaren garrantzia, hori baita kasazioaren zeharkako eginkizuna. Eginkizun hori lotuta dago erakunde horri datxekion herri interesarekin, erakunde horren jatorritik egun arte.
‎Epe hori gehiegi luzatzen zen, halaber, 1881eko Legearen eta hurrengo eraldaketen araberako jurisdikzio arruntean. Gauzak horrela, Konstituzioaren 24 artikulua hausteagatiko babes errekurtso horiek bidezko izateari utzi diote, baldin eta ahaleginak egin ez badira kasuan kasuan prozesuko arau haustearen ondoriozko errekurtso berezia jartzeko.
‎1881eko Legearen eta beraren berrikuntzen sistemari helduta, eskatzaileari eskatutako kauzioak arrisku hori ezabatzen zuen, behin behineko betearazpena larregi ixtearen truk. Horrela, behin behineko betearazpena uzten zen baliabide ekonomiko likidoak zituztenen esku soil soilik. Horrez gain, baziren beste zenbait arrisku garrantzitsu:
‎Lege honetara ez da bildu nahi formula utopikorik. Aitzitik, lege honetara arauen multzoa bildu da, eta, arau horiekin, batetik, hobeto babestu nahi da hartzekoduna, horren eskubideak behar besteko agerpen juridikoa badu; eta, bestetik, arauok xedatzen dituzte orain arte kontuan hartu ez diren edo legeak alde batera utzi dituen egoera eta arazoak.
‎Badirudi arrazoi horiek gutxi direla; baina, egia esan, funtsezkoak ere badira. Gainera arrazoiak ezin dira baztertu, epai irmoa betearaztea ez delako eragiketa automatikoa, eta, horrekin batera, ez delako zentzuzkoa epaia eman eta hori irmo denetik epaiaren betearazpena eskatu bitartean jasotako guztia alde batera uztea .
‎Demandatuak amore ematen badu auzi jartzaileak aurkeztutako uzi guztien inguruan, azken horrek eskatutakoaren araberako kondena epaia emango du auzitegiak. Kontrara, amore ematea lege maulan egiten bada, edota interes orokorraren aurkako uko egitea nahiz hirugarrenarentzako galera badakar, autoa emango da hura bazter utzita , eta prozesuak aurrera egingo du.
‎Prozesuaren amaiera, prozesutik kanpo betetzeagatik edo gertatze bidez objekturik ez izateagatik. Maizter botatzea ezerezean uzten duen kasu berezia
‎1 Demandaren eta errekonbentzioaren gainean gertatze bidezko inguruabarrak badira, eta, horien ondorioz, babesdatu errekonbentzio egilearenak proze judiziala lortzeko interes legitimoa bertan behera uzten bada, auzi jartzailearen uziak, eta, hala denean, demansutik kanpo betetzeagatik edo beste arrazoi baten ondorioz betetzeagatik, orduan inguruabar hori auzitegiari adieraziko zaio, eta, alderdien arteko akordioa izanez gero, prozesuaren amaiera auto bidez dekretatuko da.
‎Errentariak zorretan dituen errentak edo kopuruak ordaindu ez eta hiri finkatik maizterra botatzeko hasitako prozesuak amaituko dira, baldin eta ikustaldia egin baino lehen errentariak auzi jartzaileari ordaintzen badio, edo auzitegian nahiz notarioarenean auzi jartzailearen esku uzten baditu demandan erreklamaturiko kopuruak, bai eta maizter botatzea ezerezean utziko duen ordainketaren unean zorretan dituen gainerakoak ere.
‎Errentariak zorretan dituen errentak edo kopuruak ordaindu ez eta hiri finkatik maizterra botatzeko hasitako prozesuak amaituko dira, baldin eta ikustaldia egin baino lehen errentariak auzi jartzaileari ordaintzen badio, edo auzitegian nahiz notarioarenean auzi jartzailearen esku uzten baditu demandan erreklamaturiko kopuruak, bai eta maizter botatzea ezerezean utziko duen ordainketaren unean zorretan dituen gainerakoak ere.
‎1) Auziaren jarraipena egitea, 30 artikuluan adierazitako arrazoiengatik ordezkaritza utzi ez duen bitartean.
‎3) Prokuradorearen esku utzitako gaiaren bilakaerari buruz, berri ematea ahalorde emaile eta abokatuari beti; abokatuari bidaliko dizkio prokuradoreari jakinarazitako ebazpen guztien eta auzitegiak nahiz gainerako alderdien prokuradoreek helarazitako idazki eta agirien kopiak.
‎5) Auzigaiaren gaineko ardura bertan behera utzi duen abokatuarengandik horri dagozkion idazki, agiri eta gainerako aurrekarien kopiak gai horren inguruan hartu, eta auzigaiari jarraituko dionari edo ahalorde emaileari ematea.
‎30 artikulua. Prokuradoreak kargua uztea
‎1 Prokuradoreak ordezkaritza utziko du:
‎2) Borondatezko uko egiteagatik, lanbidea uzteagatik edota lanbidearen egikaritzan eteteko zehapena jasotzeagatik. Lehenengo bi kasuetan, prokuradoreak, aurretiaz eta modu sinesgarrian, gertaera hori ahalorde emaileari eta auzitegiari ezagutarazi behar die.
‎Auzi paperetan uko egitea edo kargu uztea egiaztatu eta uko egiletzat edo kargua utzitakotzat jo arte, prokuradoreak ezin izango du utzi ahalorde emailearen ordezkaritza, azken horrek bestelako prokuradore bat izendatu arte, hamar eguneko epean. Egun horiek igaro direnean beste prokuradorerik izendatu barik, ordu arteko prokuradorea beraren ordezkaritzatik behin betiko baztertutzat joko da.
‎Auzi paperetan uko egitea edo kargu uztea egiaztatu eta uko egiletzat edo kargua utzitakotzat jo arte, prokuradoreak ezin izango du utzi ahalorde emailearen ordezkaritza, azken horrek bestelako prokuradore bat izendatu arte, hamar eguneko epean. Egun horiek igaro direnean beste prokuradorerik izendatu barik, ordu arteko prokuradorea beraren ordezkaritzatik behin betiko baztertutzat joko da.
‎Auzi paperetan uko egitea edo kargu uztea egiaztatu eta uko egiletzat edo kargua utzitakotzat jo arte, prokuradoreak ezin izango du utzi ahalorde emailearen ordezkaritza, azken horrek bestelako prokuradore bat izendatu arte, hamar eguneko epean. Egun horiek igaro direnean beste prokuradorerik izendatu barik, ordu arteko prokuradorea beraren ordezkaritzatik behin betiko baztertutzat joko da.
‎Hor adieraziko du eratorri eta erreklamatu dituen kopuruak zor zaizkiola eta ordaindugabeak direla. Prokuradoreen eskubidea euren jaraunsleek ere izango dute, prokuradoreek jaraunsleei izaera horretako kredituak utzi dizkietenean.
‎Botere Judizialaren Lege Organikoaren 98 artikuluan ezarritakoaren arabera, lehen auzialdiko epaitegiei gai zehatzen gaineko ardura eratxiki zaienean, euren eskumena zabalduko da gai horiek erabakitzen diren prozesuetara soilik. Prozesua bestelako gaien ingurukoa denean, gainerako auzitegi eskudunei eskumena utzi diete lehen auzialdiko epaitegiek. Arrazoi horrengatik arazoa sortzen bada, hori eskumen arazo gisa bideratuko da.
‎...kin badaki indarkeria egintzaren bat burutu dela, Genero Indarkeriaren aurka Oso osoko Babesa emateko Neurrien Lege Organikoak bere 1 artikuluan definitzen dituen horietarikoa, eta, egintza horren ondorioz, zigor prozesua hasi edo babes agindua eman bada, orduan, Botere Judizialaren Legeko 87 ter artikuluko hirugarren paragrafoan ezarritako baldintzak betetzen direla egiaztatu eta gero, eskumenari utziko dio, eta auzi paperak dauden daudenean igorriko dizkio emakumearen aurkako indarkeria epaile eskudunari, salbu eta ahozko epaiketaren fasea jadanik hasita dagoenean.
‎Agerraldiaren ondoren, Fiskaltzak berehala erabaki du ea hurrengo 24 orduetan genero indarkeriaren inguruko egintzak salatuko dituen, edo emakumearen aurkako indarkeria epaitegi eskudunari babesagindua ematea eskatuko dion. Salaketa jarri edo babes agindua eskatuz gero, Fiskaltzak salaketaren kopia edo eskariarena eman dio auzitegiari, eta auzitegiak auziaren gaineko ardurari ekingo dio, harik eta, hala denean, emakumearen aurkako indarkeria epaile eskudunak eskumenari uzteko eskatu arte.
‎3 Genero indarkeria dela eta, emakumearen aurkako indarkeria epaileak, zigor auzi baten gaineko ardura duen bitartean, jakin badaki prozesu zibilen bat bidean dagoela, eta Botere Judizialaren Legeko 87 ter artikuluko hirugarren paragrafoan ezarritako baldintzak betetzen direla egiaztatzen badu, orduan auzitegi zibilari agindeia egingo dio, eskumenari utz diezaion; auzitegi zibilak berehala erabaki du eskumenari uztea eta agindeia egin duen organoari auzi paperak igortzea.
‎...keria dela eta, emakumearen aurkako indarkeria epaileak, zigor auzi baten gaineko ardura duen bitartean, jakin badaki prozesu zibilen bat bidean dagoela, eta Botere Judizialaren Legeko 87 ter artikuluko hirugarren paragrafoan ezarritako baldintzak betetzen direla egiaztatzen badu, orduan auzitegi zibilari agindeia egingo dio, eskumenari utz diezaion; auzitegi zibilak berehala erabaki du eskumenari uztea eta agindeia egin duen organoari auzi paperak igortzea.
‎Aurreko lerrokadaren ondoreetarako, eskumenari uzteko agindeiarekin batera aurkeztuko da aurretiazko eginbideak hasi direlako lekukotza edo falta epaiketari buruzkoa, kereila onartzen duen autoarena, edo emandako babes aginduarena.
‎Lurralde eskumenik ezaren ondorioz, auzitegiak eskumena baliatzeari uzteko erabakia hartu badu, deklinatoria bidez edo alderdi guztiak entzun eta gero, orduan jarduna zein auzitegiri igorri eta horrek erabakia onartu behar du, eta ezin izango du ofizioz bere lurralde eskumenik eza adierazi.
‎Lurralde eskumenik ezaren ondorioz, eskumena baliatzeari uzteko erabakia hartu izan bada alderdi guztiak entzun gabe, orduan jarduna zein auzitegiri igorri eta auzitegi horrek adieraz dezake ofizioz bere lurralde eskumenik eza, lurralde eskumenik eza aginduzko erregelen bidez zehaztu behar denean.
‎Auzilari baten esku utzi bada idatzagirien kudeaketa, eta auzilari hori arrazoi zuzenik gabe atzeratu bada, exhorto hartzaileari horiek aurkeztean edo exhorto emaileari horiek itzultzean, orduan auzilari hori zigortuko da, 172 artikuluaren 2 paragrafoko eta aurreko artikuluaren 2 paragrafoko epeak bukatu direnetik, hurrenez hurren, 30 euroko isunarekin, atzeratu den egun bakoitzeko.
‎4 Auzitegiak ikustaldirako zitatu duen lekuko nahiz adituak adierazi eta agerrarazten badu manu honen lehenengo paragrafoko ezintasun egoera duela, orduan auzitegiak erabakiko du, desenkusa onartzen duen ala ez; onartuz gero, eta alderdiak hiru eguneko epe erkidean entzun ondoren, auzitegiak erabakiko du ikustaldirako zehaztu data ondorerik gabe uztea eta beste bat jartzea, edota lekukoa nahiz aditua zitatzea froga jarduna zehaztu ikustalditik kanpo burutzeko.
‎1 91 artikuluaren 2 paragrafoan ezarritakoaren arabera, auzitegi errekerituak metaketa agindeia onartu ez badu, hori bidegabekotzat jotzeagatik, edo metaketa auzitegi horretan erabakitzeke dauden prozesuekin egin behar dela uste izateagatik, orduan auzitegi errekerituak hori komunikatuko dio auzitegi errekeritzaileari, eta auzitegi biek desadostasuna erabakitzeko auzitegi eskudunaren menpe utziko dute erabakia.
‎Bi auzitegik edo gehiagok auzitegi berari agindeia egin badiote metaketa dela eta, azken horrek auzi paperak igorriko dizkio auzitegi guztien goragoko auzitegi erkideari, eta hori komunikatuko die auzitegi errekeritzaile guztiei, horiek erabakia goikoaren menpe utz dezaten. Halakoetan, aurreko bi artikuluetan xedatutakoaren arabera jardungo da.
‎Lurralde eskumenaren inguruko deklinatoriari oniritzia ematean, auzitegiak auziaren gaineko ardura utziko du eskumena zein organori egokitu eta horren esku. Era berean, auzitegiak auzi paperak igortzea erabakiko du, eta alderdiak hamar eguneko epean epatuko dira auzitegi horretan agertzeko.
‎Akzio bi edo gehiago batera epaiketa berean egikaritzea ezinezkoa izango da, eta, ondorioz, akzio horiek ezin daitezke metatu, baldin eta akzioek elkar baztertzen badute edo elkarren aurkakoak badira. Bi kasu horietan, akzio bat aukeratzeak bestearen egikaritza eragotzi edo eraginik gabe utziko du.
‎Metaketa ez da bidezko izango, berebat, legearen arabera alderdiek ezin badute indarrik gabe utzi antzinatasun gutxieneko prozesuaren gaineko ardura duen auzitegiaren lurralde eskumena.
‎1 Aurreko artikuluen 1 paragrafoak aipatu epaile edo magistratua nahiz magistratuak aldatu eta ikustaldia egin bada, ezespenik izan ez delako, eta auzitegia pertsona bakarrekoa bada, epaileak hiru egun utziko ditu ebazpena eman aurretik, eta, kide anitzeko auzitegia bada, hiru egunez etengo dira eztabaida eta botazioa.
‎Aurreko artikuluaren arabera aurkeztu ezespena bidezkoa dela adierazten bada, ikustaldia ondorerik gabe utziko da auto bidez, eta beste data bat zehaztuko da egunik gertuenean, ezetsien ordezko diren epaile edo magistratu gaituen aurrean.
‎Ikustaldi edo epaiketa egin ondoren epaitza eman beharreko auzietan, bertara zein epaile agertu, eta horrek idatzi eta sinatuko du ebazpena, pertsona bakarreko auzitegietan; halaber, bertara zein magistratu agertu, eta horiek eztabaidatu eta botoa emango dute, kide anitzeko auzitegietan. Hala jokatuko da, nahiz eta aipatu epaile edo magistratuak ikustaldi edo epaiketa egin ondoren auziaren gaineko ardura duen auzitegi horretan eginkizunak izateari utzi .
‎Dena den, artikulu honen 1 paragrafoan xedatutakoa aplikatuko zaie adina dela-eta erretiroa hartu duten epaile eta magistratuei, eta uko egitearen ondorioz kargua utzi duten ordezko epaile eta magistratuei, horiek zein epetarako izendatu eta hori igaro bada, edo hirurogeita hamabi urte bete badituzte.
‎Magistratu txostengileak sala edo atalaren esku utziko ditu egitezko gaiak, eta zuzenbideko arazo eta oinarriak, sala edo atalak eztabaida ditzan, eta beraren ustez egokia den erabakia eman dezan; beharrezko eztabaida egin ondoren, botazioa egingo da.
‎Bestetik, kontuan izan da kautela neurriek beti lotura izan behar dutela prozesu nagusian eskatutakoarekin, baita prozesuan zehar alda daitezkeen gorabeherekin eta inguruabarrekin ere. Horrela, prozesu horren gaineko eskumena zein organok izan eta bera da ebazteko egoerarik egokienean dagoena, batez ere, kontuan izanez gero, kautela neurriak ezerezean uzteko , aldatzeko edo ekitatezko kontrakautelarekin ordezteko aukera.
‎Kanbio kredituaren babes eragingarria bermatzen da aurreneurrizko eta berehalako enbargoarekin. Berehalako eta aurreneurrizko enbargo hori betearazlea da zuzen zuzenean, zordunak aurka jartzerik azaltzen ez badu edo aurka jartzeneurrizko enbargoa ezerezean utz daite horri gaitz irizten bazaio. Aurka jartzeari on irizten zaion kasuetatik kanpo, aurreke, soil soilik, sinaduraren faltsutzeari edo ordezkaritzarik ezari buruz alegazio oinarridunak azalduz gero.
‎Egiatan, epaiketaz kanpoko tituluak betearazpenaren oinarri direnean, aurka jartzearen intzidenteak etendura eragiten du. Nolanahi ere, kasu hori bazter utzita , legeak honako etendura arrazoi hauek bakarrik ezarri ditu: auzi ihesean emandako epaia berrikusteko edo hutsaltzeko demanda jartzea eta onartzea; kalte konpongaitza sor dezakeen betearazpen jardunaren aurka, errekurtsoa jartzea; alderdi betearaziaren konkurtso egoera; eta, berebat, epaitu aurrekotasuna zigor arloan.
‎Jabari hirugarrengotza jada ez da jabaria definitzeko prozesu arrunta, eta ezrrengotzako ondasunaren enbargoa ezerezean uzteko . Orain, jabari hirugarren du bigarren mailako ondorerik hirugagotza betearazpenaren intzidentea da esangura hertsian, eta horren bidez zuzenean eta soil soilik erabakiko da bidezkoa zer den, jaregitea ala enbargoari eustea.
‎Ez dira onartuko hiri finkatik errentaria botatzeko demandak, errentari horrek zor dituen errentak edo kopuruak ez ordaintzeagatik, baldin eta errentatzaileak adierazten ez baditu kasu horretan maizter botatzea ezerezean uztea ahalbide dezaketen inguruabarrak.
‎3 Zorrean diren errentak edo kopuruak ez ordaintzeagatik, hiri finkatik maizterra botatzeko demandak jartzen direnean, auzitegiak adieraziko du, halabotatzea ezerezean uzteko aukera, lege honen 22 artikuluko 4 paragrafoan xedatutakoaren arabera. Halakoetan, auzi denean, ikustaldirako zitazioan, maiztertegiak adieraziko du, berebat, demandatzaileak demandan 437 artikuluaren 3 paragrafoko konpromisoa hartu badu, konpromiso horren onarpena 21 artikuluko ondoreak dituen amore ematearen parekoa izango dela.
‎Aurreko lerrokadan xedatutakoaz gain, demandatua bost egunez epatuko da, jardunean prokuradorearen bidez bertara dadin, demandari beraren aurka jartzea iragartzeko, 444 artikuluko 3 paragrafoan xedatutako arrazoietatik batengatik. Demandatuak epe hori igarotzen utzi badu, bere aurka jartzea iragarri gabe, edo aurka jartze hori 444 artikuluko 3 paragrafoan bilduta ez dauden zioetatik batean oinarritu nahi badu, auzitegiak besterik gabe emango du auzi jartzailearen uzien aldeko epaia.
‎Hitzezko epaiketan eskatzen bada errentapeko hiri edo landa finka berreskuratzea, errenta edo antzeko kopurua ez ordaintzeagatik, orduan demandatuari baimenduko zaio, bakarrik, ordainketa bera edo hori ezerezean uzteko inguruabarrak alegatu eta frogatzea.
‎1) Erregistroko ziurtagiriaren faltsutzea edo ziurtagirian inskribatutako eskubide edo baldintzak bertan ez agertzea, horiek egikaritu akzioa ezerezean uzten badute.
‎Aurreko paragrafoan aipatu gora jotzeko errekurtsoa, prozesuko arau haustearen ondoriozko errekurtso berezia nahiz kasazio errekurtsoa ezerezean daudela ulertuko da, horien egoera edozein izanik ere, errekurtsook gauzatzean demandatu errekurtsogileak uzten badio muga eguneratutako epeak edo aurreratu beharrekoak ordaintzeari.rien likidazioa epaia irmo denean egin Errentariak aurrera dezake edo zainpean jar dezake muga eguneratu gabeko zenbait aldiren ordainketa, eta aldi hogo da. Edozein kasutan, kopuru horien ordainketa ez da kontratuaren berritze gisa ulertuko.
‎Prozesuetan eskatzen bada auzotarren erkidegoari jabe batek zor dizkion kopuruak ordaintzeko kondena, ez zaio kondenatuari gora jotzeko errekurtsoa, prozesuko arau haustearen ondoriozko errekurtso berezia edo kasazio errekurtsoa onartuko, baldin eta, horiek prestatzean, egiaztatzen ez badu kondena epaiko kopuru likidoa ordaindu edo zainpean jarri duela. Kopuru hori zainpean uzteak ez du eragotziko, hala denean, emandako ebazpenaren behin behineko betearazpena.
‎Aurreko paragrafoetan galdatu gordailua edo zainpean uztea egin daiteke, orobat, lehen agindeian ordain daitekeen eta iraupen zehaztugabea duen abal solidarioaren bidez, abal hori ematen badu kreditu erakunde batek nahiz elkarrekiko berme sozietate batek; egin daiteke beste edozein modutan ere, kasuan kasuan bermatzen bada, auzitegiaren iritziz, zainpean edo gordailuan jarritako kopuru hori berehala eskura daitekeela.
‎Gora jotzeko errekurtsoak jarri ondoren, eta, kasuan kasuan, aurka jartzeedo aurkaratze idazkiak aurkeztu ondoren, gora jo den ebazpena zein auzitegikrak auzitegi eskudunari igortzea, azken horrek gora jotzearen inguruan ebazpe eman eta horrek aginduko du auzi papena eman dezan, alderdiak 30 egunez epatuz; baina, behin behineko betearazpena eskatu bada, lehen auzialdiko auzitegian utziko da betearazpen horretarako beharrezko denari buruzko lekukotza.
‎3 Halaber, ez dira demandak onartuko, horiei ez bazaizkie batu legeak demanda onartzeko esanbidez galdatu agiriak, edota ez badira ahaleginak egin adiskidetzea lortzeko, edo kasu berezietan galdatu agindeiak, erreklamazioak edo zainpean uzteak egin ez badira.
‎Egitateak zabaltzeko idazkia helaraziko zaio aurkako alderdiari, horrek bost egunetan adieraz dezan alegatu egitatea egiazkoa dela onartu edo ukatzen duen. Kasu horretan, zabaltze idazkian azal daiteke adierazitako egitatea argitu edo ezerezean utz dezakeen guztia.
‎2 317 artikuluko 5 eta 6 zenbakietara bildu ez diren administrazio agirien froga indarrari dagokionez, legeek izaera publikoa eman badiete, agiriok izango dute legeek eman dieten froga indarra. Legeotan esanbidezko xedapenik izan ezean, emango den epaiaren ondoreetarako ulertuko da aipatu agiriotara bildutako egitate, egintza edo gauzen egoerak egiazkoak direla, salbu eta bestelako frogabideek ezerezean utzi dutenean agirion egiazkotasuna.
‎Aurreko artikuluetan xedatutakoaren arabera erakusketa nori eskatu eta horrek ez badu agiria utzi nahi, berori auzi paperei eransteko, idazkari judizialak agiri horren lekukotza emango du auzitegiaren egoitzan, baldin eta hala eskatu badu agiria erakutsi behar duenak.
‎3 Izendatutako adituak eska dezake, bere izendapenetik hurrengo hiru egunetan, beharrezkotzat jotzen duen funts hornikuntza, hori azken likidazioaren kontura izango dela. Auzitegiak, probidentzia bidez, eskatu hornikuntzaren inguruan erabakia hartuko du, eta, alderdiak edo alderdiek doako laguntza juridikorako eskubiderik ez badute, zeinek aditu froga proposatu eta horrek edo horiek ordaindu dute kopuru hori, bost eguneko epean, auzitegiaren gordailuetarako eta zainpean uzteko kontuan.
‎Aditua alderdien adostasunez izendatua izan bada, eta auzilarietatik batek berari dagokiona zainpean uzten ez badu, beste auzilariari aukera emango zaio, dela faltan den kopurua jartzeko, halakoetan berak adieraziz zein diren irizpenaren gaiak, dela gordailuan jarritako kopurua berreskuratzeko, halakoetan aurreko lerrokadan xedatutakoa aplikatuz.
‎Auzitegiak, egitate eztabaidagarri bati buruz, gutxienez hiru lekukoren lekukotza entzun badu, egitate horrekiko faltan diren lekuko adierazpenak alde batera utz ditzake, baldin eta egindakoen bidez nahiko argi geratu bada harakoa.
‎Prokuradoreak helarazpena egingo du, 28 artikuluko 3 paragrafoan aipatu jakinarazpenak jasotzeko zerbitzuan; prokuradoreak bertan utziko dizkie gainerako alderdi eta auzikideen prokuradoreei idazki eta agirien kopiak. Idazkari judizialak edo izendatutako ofizialak jasoko ditu aurkeztu kopiak, eta kopiok zerbitzuaren arduradunari emango dizkio, data eta zigilua jarri ondoren.
‎3) Atzera eskuratzeari buruzko demandetan, horiek oinarritzeko tituluaren froga hastapenak diren agiriak. Prezioa zainpean uztea legez edo kontratu bidez galdatuz gero, atzera eskuratzearen mendeko gauzaren prezio hori zainpean jarri dela egiaztatzeko agiria, baldin eta prezio hori ezaguna bada, edo prezioa jakitera zainpean uztea bermatuko duen kauzioa egiaztatzeko agiria.
‎3) Atzera eskuratzeari buruzko demandetan, horiek oinarritzeko tituluaren froga hastapenak diren agiriak. Prezioa zainpean uztea legez edo kontratu bidez galdatuz gero, atzera eskuratzearen mendeko gauzaren prezio hori zainpean jarri dela egiaztatzeko agiria, baldin eta prezio hori ezaguna bada, edo prezioa jakitera zainpean uztea bermatuko duen kauzioa egiaztatzeko agiria.
‎Lege berriak aintzakotzat hartu du justiziaren arloan, orobat, erregu printzipioa edo printzipio esku emailea. Lege berriak prozesuko lege erkidea nahi du izan, eta horrela itxuratzen da, borondatezko jurisdikzioa eta konkurtso legea bazter utzita .
uztea , esku hartzea eta fidantza ematea 927
‎1 Ezgaiketa epaiak ez du eragotziko, inguruabar berriak agertzekotan, beste prozesu bat eskatzea, jada ezarri den ezgaiketa ondorerik gabe uzteko edo horren norainokoa aldarazteko.
‎Eman beharreko epaiak erabaki behar du ezgaiketa ondorerik gabe uztea bidezkoa den, edo ezgaiketaren hedadura eta mugak aldarazi behar diren.
‎Demanda onartuz gero, jada egindako data zehazteari eutsiko zaio. Demandaren izapidetza onartzen ez bada, data zehaztea ondorerik gabe utziko da, eta epaitegiak inguruabar hori komunikatu die dagoeneko zitazioa jaso dutenei.
‎6.takoaren arabera, jarduna eten bada, eta, auzi kriminala erabakitzeko egoteagatik, jarauntsiko ondasunak baloratzean egindako funtzionario eroskeria delitua iker Lege honen 40 artikuluan ezarritzen ari bada, etendura ezerezean geratuko da, ebazpen irmoaren bitartez auziaren bukaerari itxaron gabe, interesdunek aurkaratutako balorazioa alde batera utziz eta ados jarrita beste balorazio bat aurkeztu bezain laster. Kasu horretan, azken balorazioak zer ondorioztatu eta horren arabera emango da epaia.
‎Epaiketaren edozein unetan, interesdunak prozeduratik banan daitezke, eta egokitzat jotzen dituzten hitzarmenak agin ditzakete. Auzitegiak epaiketa largestea eta ondasunak jaraunsleen esku uztea aginduko du, interesdunek elkarren artean bat etorriz hori eskatzen badute.
‎Administratzaileak, jada aurkeztutako kontu arrazoien gainean, azken kontu arrazoi osagarria emango du, kargua uztean .
‎Administratzailearen kontu arrazoi guztiak, azken kontu arrazoia barne, alderdiei erakutsiko zaizkie idazkaritzan, administratzaileak kargua uztean . Horretarako, auzitegiak, probidentzia bitartez, epe bakarra ezarriko du, kontu arrazoien garrantzia aintzat hartuz.
‎2 Aurreko artikuluan aipatu gastu bereziei aurre egiteko, auzitegiak, probidentzia bitartez, administratzailearen esku utz dezake beharrezko kopurua. Sarrera arruntak nahiko ez badira kopuru hori ordaintzeko, kopurua gordailutik ateratzea aginduko du.
‎1 Posturarik onena bada ondasunak enkantera ateratzeko balioaren 100eko 70 edo hori baino gehiago, auzitegiak, auto bitartez, egun berean edo biharamunean, posturagilerik onenaren mesederako onetsiko du errematea. Hogei eguneko epean, gordailututakoaren eta errematearen prezio osoaren arteko aldea zainpean jarri du erremategileak, Gordailutu eta Zainpean Uzteko Kontuan.
‎2 Alderdi betearazlea bada posturarik onena egin duena, eta postura hori bada ondasuna enkantera ateratzeko balioaren 100eko 70 edo hori baino gehiago, idazkari judizialak likidatuko ditu betebehar nagusia, korrituak eta kostuak, eta, likidazio hori jakinarazi ondoren, aldea izanez gero, alderdi betearazleak horixe utziko du zainpean.
‎Lekukotza horretan autoa jasoko da, auto horrek onesten dituela errematea, ondasunak hartzekodunari adjudikatzea edota diru bihurtzeko hitzarmenaren bitartez edo pertsona nahiz erakunde espezializatuaren bitartez egindako eskualdaketa. Gainera, hala denean, lekukotza horrek jaso du prezioa zainpean utzi dela, baita hipoteka legeriaren arabera inskripzioa egiteko behar diren gainerako inguruabarrak ere.
‎Alderdi exekutatuak edozein unetan ordain dezake bere zorra pagatzeko falta zaiona, hartzekodunak aurkeztutako azken kontuen egoera aintzat hartuta. Kasu horretan, alderdi exekutatuari berriro ere emango zaio bere ondasunen edukitza, eta hartzekodunak ondasunon administrazioari utzi egingo dio, hurrengo hamabost egunetan eman behar duen kontu orokorra gorabehera, eta hartzekodunaren edo alderdi exekutatuaren ustez egin daitezkeen gainerako erreklamazioak gorabehera.
‎Ontziaren gaineko jabetzan partaide den norbaiti kodearen 612 artikuluak aipatu eroslehentasun eskubidea erabiltzea komeni zaionean, edo, 613 artikuluan xedatutakoaren arabera, horri aurre egin nahi dionean, nahikoa izango da legezko epearen barruan saltzaileari edo partaidekideei hala eskatzea, notario akta bidez, eta, lehenengo kasuan, notarioaren zainpean utziko du zenbatekoa, salmentaren prezioa.
‎Akatsa edo falta ezin bada ongitu edo epe horretan ongitzen ez bada, autoa emango da, agindutako betearazpena ondorerik gabe utziz eta alderdi betearazleari kostuak ezarriz. Auzitegiak erabakitzen badu aurka jartzean prozesuko akatsik ez dagoela, autoa emango du, aurka jartzeari gaitz iritziz eta betearazpenak aurrera egitea aginduz, eta alderdi exekutatuari ezarriko dizkio aurka jartzearen inguruko kostuak.
‎Betearazpenaren aurka jartzeari on irizten bazaio, betearazpena ondorerik gabe utziko da, eta enbargoak eta ukitutako ondasunen gain ezarri berme neurriak desegitea aginduko da. Halakoetan, betearazpena agindu aurreko egoeran utziko da alderdi exekutatua, 533 eta 534 artikuluetan xedatutakoaren arabera.
‎Betearazpenaren aurka jartzeari on irizten bazaio, betearazpena ondorerik gabe utziko da, eta enbargoak eta ukitutako ondasunen gain ezarri berme neurriak desegitea aginduko da. Halakoetan, betearazpena agindu aurreko egoeran utziko da alderdi exekutatua, 533 eta 534 artikuluetan xedatutakoaren arabera. Halaber, alderdi betearazlea kondenatuko da aurka jartzearen ondoriozko kostuak ordaintzera.
‎1 Betearazpena agindu ondoren, berrikuspen demanda edo auzi ihesean emandako epai irmoa hutsaltzeko demanda jarri eta onartzen bada, betearazpenaren gaineko eskumena zein auzitegik izan eta horrek agin dezake epaia betearazteko jarduna etetea; horixe egingo da, alderdiren batek hala eskatzen badu, eta, egoeraren inguruabarrak aintzat hartuta, betearazpena etetea komeni bada. Etendura agintzeko, hori zeinek eskatu eta berari galdatuko dio auzitegiak kauzioa ematea; kauziora bildu behar dira auziaren balioa eta epaia betearazi gabe uzteagatik eragin daitezkeen kalte galerak. Berrikusi beharreko epaiaren betearazpena eteteari buruz erabaki aurretik, auzitegiak Fiskaltzaren iritzia entzungo du.
‎2 Demanda betearazlean eska daiteke betearazpena areagotzea. Kasu horretan, betearazpena zein autoren bitartez agindu eta auto hori alderdi exekutatuari jakinaraztean, ohartaraziko zaio betearazpena zuzenean areagotzen dela, baldin eta muga egunetan epaitegiaren zainpean uzten ez badira kasuan kasuko kopuruak.
‎Alderdi betearazleak betearazpena zuzenean areagotzea eskatzen badu, zorraren azken likidazioa aurkeztu du, zor nagusiaren muga egunak eta betearazpenean sortutako korrituak barne. Likidazio hori titulu betearazlearekin bat badator eta likidazioan jasotako muga egunen zenbatekoa zainpean uzten ez bada, orduan alderdi betearazleari ordainketa egingo zaio, aurkeztutako likidazioa aintzat hartuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
utzi 458 (3,02)
uzten 185 (1,22)
uztea 133 (0,88)
utziko 91 (0,60)
uzteko 90 (0,59)
utz 69 (0,45)
utzita 69 (0,45)
utzitako 56 (0,37)
utziz 14 (0,09)
uzteari 13 (0,09)
utzi gabe 9 (0,06)
uztean 8 (0,05)
Uzteko 7 (0,05)
utziz gero 7 (0,05)
uzteak 7 (0,05)
uztera 5 (0,03)
uzteagatik 4 (0,03)
utzi arren 3 (0,02)
utzi ondoren 3 (0,02)
utzi arte 2 (0,01)
utzirik 2 (0,01)
utzitakoa 2 (0,01)
utzitakoen 2 (0,01)
UZTEA 1 (0,01)
UZTEARI 1 (0,01)
utzi aurretik 1 (0,01)
utzitakoak 1 (0,01)
utzitakoan 1 (0,01)
utzitakotzat 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
utzi behar 57 (0,38)
utzi ezan 54 (0,36)
utzi ez 20 (0,13)
utzi agindu 11 (0,07)
utzi erabaki 10 (0,07)
utzi kontu 10 (0,07)
utzi ahal 9 (0,06)
utzi gabe 9 (0,06)
utzi ondasun 8 (0,05)
utzi agindei 7 (0,05)
utzi buruzko 7 (0,05)
utzi eskatu 6 (0,04)
utzi inskribatu 6 (0,04)
utzi ere 5 (0,03)
utzi gai 5 (0,03)
utzi nahi 5 (0,03)
utzi baino 4 (0,03)
utzi egin 4 (0,03)
utzi epaile 4 (0,03)
utzi onartu 4 (0,03)
utzi titulu 4 (0,03)
utzi adingabe 3 (0,02)
utzi ahalmen 3 (0,02)
utzi alderdi 3 (0,02)
utzi arrazoi 3 (0,02)
utzi diru 3 (0,02)
utzi edota 3 (0,02)
utzi gauzatu 3 (0,02)
utzi jarauntsi 3 (0,02)
utzi kasu 3 (0,02)
utzi lege 3 (0,02)
utzi zein 3 (0,02)
utzi atze 2 (0,01)
utzi aukera 2 (0,01)
utzi bazkide 2 (0,01)
utzi data 2 (0,01)
utzi egiaztatu 2 (0,01)
utzi ezetz 2 (0,01)
utzi gauza 2 (0,01)
utzi gertatu 2 (0,01)
utzi helburu 2 (0,01)
utzi iragarri 2 (0,01)
utzi jaso 2 (0,01)
utzi lan 2 (0,01)
utzi lanaldi 2 (0,01)
utzi programa 2 (0,01)
utzi proposamen 2 (0,01)
utzi prozedura 2 (0,01)
utzi sustatu 2 (0,01)
utzi tutoretza 2 (0,01)
utzi ubide 2 (0,01)
utzi ukan 2 (0,01)
utzi ume 2 (0,01)
utzi zenbateko 2 (0,01)
utzi Espainia 1 (0,01)
utzi adierazi 1 (0,01)
utzi administrazio 1 (0,01)
utzi ahalbidetu 1 (0,01)
utzi ahalorde 1 (0,01)
utzi aingura 1 (0,01)
utzi akzio 1 (0,01)
utzi aldi 1 (0,01)
utzi antzinatasun 1 (0,01)
utzi ar 1 (0,01)
utzi arlo 1 (0,01)
utzi arrazionalizazio 1 (0,01)
utzi arte 1 (0,01)
utzi aseguratzaile 1 (0,01)
utzi askatasun 1 (0,01)
utzi asmo 1 (0,01)
utzi atal 1 (0,01)
utzi aurretiazko 1 (0,01)
utzi auto 1 (0,01)
utzi auzi 1 (0,01)
utzi babes 1 (0,01)
utzi baimen 1 (0,01)
utzi baimendu 1 (0,01)
utzi banandu 1 (0,01)
utzi barik 1 (0,01)
utzi behartu 1 (0,01)
utzi behingo 1 (0,01)
utzi berak 1 (0,01)
utzi bermatu 1 (0,01)
utzi beste 1 (0,01)
utzi bi 1 (0,01)
utzi bide 1 (0,01)
utzi bidezko 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
utzi behar ukan 18 (0,12)
utzi ez ukan 7 (0,05)
utzi behar esan 6 (0,04)
utzi agindei jaso 3 (0,02)
utzi agindu eman 3 (0,02)
utzi ahal ukan 3 (0,02)
utzi erabaki hartu 3 (0,02)
utzi ezan ezarri 3 (0,02)
utzi kontu sartu 3 (0,02)
utzi zein ezgaitasun 3 (0,02)
utzi alderdi politiko 2 (0,01)
utzi atze egin 2 (0,01)
utzi baino bi 2 (0,01)
utzi baino lehen 2 (0,01)
utzi bazkide bat 2 (0,01)
utzi buruzko titulu 2 (0,01)
utzi diru kopuru 2 (0,01)
utzi ez ezan 2 (0,01)
utzi ezan aseguratu 2 (0,01)
utzi ezan bera 2 (0,01)
utzi ezan enbargo 2 (0,01)
utzi ezan halako 2 (0,01)
utzi ezetz eman 2 (0,01)
utzi kasu konstituzio 2 (0,01)
utzi lanaldi ordeztu 2 (0,01)
utzi ondasun gain 2 (0,01)
utzi proposamen idatzi 2 (0,01)
utzi zenbateko jaso 2 (0,01)
utzi administrazio organo 1 (0,01)
utzi agindei aurkeztu 1 (0,01)
utzi agindei bidezko 1 (0,01)
utzi agindei ezetz 1 (0,01)
utzi agindei lege 1 (0,01)
utzi agindu jaso 1 (0,01)
utzi agindu judizial 1 (0,01)
utzi ahalbidetu ezan 1 (0,01)
utzi ahalmen egikaritu 1 (0,01)
utzi ahalmen egikaritza 1 (0,01)
utzi ahalmen eratxiki 1 (0,01)
utzi ahalorde emaile 1 (0,01)
utzi aldi baterako 1 (0,01)
utzi antzinatasun gutxieneko 1 (0,01)
utzi arlo modu 1 (0,01)
utzi arrazionalizazio eskakizun 1 (0,01)
utzi arrazoi azaldu 1 (0,01)
utzi arrazoi egiaztatu 1 (0,01)
utzi aseguratzaile hamar 1 (0,01)
utzi asmo berri 1 (0,01)
utzi atal egon 1 (0,01)
utzi aukera hori 1 (0,01)
utzi aurretiazko proposamen 1 (0,01)
utzi babes eginkizun 1 (0,01)
utzi baimen eskatu 1 (0,01)
utzi baimendu komunikazio 1 (0,01)
utzi banandu ondorio 1 (0,01)
utzi behar bezala 1 (0,01)
utzi behar ez 1 (0,01)
utzi behartu egon 1 (0,01)
utzi behingo eskatu 1 (0,01)
utzi berak ondore 1 (0,01)
utzi beste arrazoi 1 (0,01)
utzi bi urte 1 (0,01)
utzi buruzko komunikazio 1 (0,01)
utzi edota bazkide 1 (0,01)
utzi edota guraso 1 (0,01)
utzi edota lanbide 1 (0,01)
utzi egiaztatu agiri 1 (0,01)
utzi egin ez 1 (0,01)
utzi egin ondoriozko 1 (0,01)
utzi epaile atxiloketa 1 (0,01)
utzi erabaki bidezko 1 (0,01)
utzi erabaki ezan 1 (0,01)
utzi erabaki hasiera 1 (0,01)
utzi eskatu ezan 1 (0,01)
utzi eskatu lege 1 (0,01)
utzi eskatu legitimazio 1 (0,01)
utzi Espainia sartu 1 (0,01)
utzi ez arren 1 (0,01)
utzi ez esan 1 (0,01)
utzi ezan administrazio 1 (0,01)
utzi ezan agintaldi 1 (0,01)
utzi ezan azken 1 (0,01)
utzi ezan beharrezko 1 (0,01)
utzi ezan edozein 1 (0,01)
utzi ezan efektu 1 (0,01)
utzi ezan ekonomia 1 (0,01)
utzi ezan eskritura 1 (0,01)
utzi ezan eztabaida 1 (0,01)
utzi ezan garraiatu 1 (0,01)
utzi ezan gauza 1 (0,01)
utzi ezan gobernatu 1 (0,01)
utzi ezan guzti 1 (0,01)
utzi ezan hil 1 (0,01)
utzi ezan hitzarmen 1 (0,01)
utzi ezan induzitu 1 (0,01)
utzi ezan lege 1 (0,01)
utzi ezan letra 1 (0,01)
utzi ezan merkatu 1 (0,01)
utzi ezan organo 1 (0,01)
utzi ezan presuntzio 1 (0,01)
utzi ezan zama 1 (0,01)
utzi gai arautu 1 (0,01)
utzi gai aztertu 1 (0,01)
utzi gai bakoitz 1 (0,01)
utzi gai bilakaera 1 (0,01)
utzi gauza higigarri 1 (0,01)
utzi gauza jabetza 1 (0,01)
utzi gauzatu egintza 1 (0,01)
utzi helburu berbera 1 (0,01)
utzi inskribatu erabili 1 (0,01)
utzi iragarri behar 1 (0,01)
utzi jarauntsi nahiz 1 (0,01)
utzi jarauntsi onartu 1 (0,01)
utzi kontu gordailutu 1 (0,01)
utzi kontu ondasun 1 (0,01)
utzi kontu transferitu 1 (0,01)
utzi lan horiek 1 (0,01)
utzi lan kontratu 1 (0,01)
utzi lege indar 1 (0,01)
utzi nahi Deustua 1 (0,01)
utzi nahi ukan 1 (0,01)
utzi onartu ez 1 (0,01)
utzi ondasun administratzaile 1 (0,01)
utzi ondasun erabili 1 (0,01)
utzi ondasun fruitu 1 (0,01)
utzi ondasun gordailuzain 1 (0,01)
utzi ondasun jo 1 (0,01)
utzi programa bildu 1 (0,01)
utzi programa ezarri 1 (0,01)
utzi prozedura abiatu 1 (0,01)
utzi prozedura judizial 1 (0,01)
utzi sustatu laguntza 1 (0,01)
utzi tutoretza ahalmen 1 (0,01)
utzi ubide ugazaba 1 (0,01)
utzi ubide ur 1 (0,01)
utzi ume etxe 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia