Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.651

2015
‎3 Oi, oi, oi, bai gutxi fidatzen garela Zugan, Jauna! Zuk, ordea, bai aberastasun eta altxor handiak utzi zenituela gure esku, lan handizko hogeita hamahiru urte eman baitzenizkigun, eta gero heriotza latz eta erdiragarria eta zeure Semea, gu jaio baino urte asko lehenago! Eta genizula ordaindu jakin arren, ez zenuen nahi izan altxor ezin baliotsuagoa guri eman gabe uzterik, zure aldetik gera ez zedin, Harekin saiatuz guk irabaz dezagun Zurekin batera, Aita onbera hori.
‎Hobe izango ote da neure premiak isilean gordetzea, zure erremedioaren zain? Ez horixe; izan ere, Zuk, ene Jaun eta atsegin horrek, asko izango zirela eta Zuri kontatzea guretzat aringarri izango dela jakinik, eska diezazugula esaten diguzu eta ez duzula utziko eman gabe.
‎Beharbada, zure desirarik ez izatea desiratuko ote dut? Oi ene Jainko eta ene Kreatzailea, zauria egiten baituzu sendagairik jarri gabe; kolpatzen baituzu zauria ikusten ez dela; hil egiten duzu, lehen baino biziago utziz ! Azken batean, ene Jauna, ahaltsua zarenez nahi duzuna egiten duzu.
‎Beharbada, neure erruengatik merezi dudan zigorra? Ez utzi halakorik gertatzen, ene On horrek, ni berrerostea hainbeste kosta baitzitzaizun.
‎3 Oi ene arima! Utz ezazu zeure Jainkoaren borondatea betetzen; hori komeni zaizu. Zerbitzatu eta itxaron haren errukian, zeure mina sendatuko baitizu, zure erruen penitentziak haientzat nolabaiteko barkamena irabaz dezanean; ez ezazu gozatzerik nahi izan sufritu gabe.
‎1 Sarritan, ene Jauna, gogoan erabili ohi dut, Zu gabe bizi izatea zerbaitez elikatu ahal bada, bakardadean dela hori, arimak atseden hartzen duelako bere atsedenean; baina askatasun osoaz gozatzen ez denez gero, sarritan bikoiztu egiten da oinazea; hala ere, kreaturekin tratatu beharrak eta arima bere Kreatzailearekin bakarrean tratatzeari utzi beharrak dakarren oinazea atsegintzat hartzera darama. Baina zer da hau, ene Jainko, atsedenak nekatu egiten baitu Zu bakarrik kontentatu nahi zaituen arima?
‎Oi ene Ona, Zurekin izan ohi diren gozotasun eta pozik handienen artean, poz hauek nahi ez dituzten eta betiko galduko dituztenen oroipenak dakarren atsekabea! Eta horrela, lagunak bilatzeko modua egiten du arimak, eta gogo onez utziko du bere poztasuna, beste batzuk hartaz gozatzen saia daitezen lagungarri izango dela uste duenean.
‎2 Baina, ene Aita zerukoa, ez ote litzateke hobe desira hauek arima zure gozotasun gutxiagorekin dagoenerako uztea eta orain oso osoan Zutaz gozatzea. Oi ene Jesus!, hain da handia gizakien seme alabei diezun maitasuna, non guk Zuri egin diezazukegun zerbitzurik handiena haien maitasun eta irabaziagatik Zu uztea bailitzateke, eta orduan geure bihotzekoago zintuzkegu; izan ere, borondatea hainbeste asetzen ez bada ere, arima gozatzen dago Zuri poz ematen dizula ikustean, eta ikusten du lurreko pozak ez direla ziurrak, mundu honetan bizi garen bitartean, Zuk emanak badirudite ere, lagun hurkoaganako maitasunarekin batera ez badoaz.
‎2 Baina, ene Aita zerukoa, ez ote litzateke hobe desira hauek arima zure gozotasun gutxiagorekin dagoenerako uztea eta orain oso osoan Zutaz gozatzea? Oi ene Jesus!, hain da handia gizakien seme alabei diezun maitasuna, non guk Zuri egin diezazukegun zerbitzurik handiena haien maitasun eta irabaziagatik Zu uztea bailitzateke, eta orduan geure bihotzekoago zintuzkegu; izan ere, borondatea hainbeste asetzen ez bada ere, arima gozatzen dago Zuri poz ematen dizula ikustean, eta ikusten du lurreko pozak ez direla ziurrak, mundu honetan bizi garen bitartean, Zuk emanak badirudite ere, lagun hurkoaganako maitasunarekin batera ez badoaz. Lagun hurkoa maite ez duenak ez zaitu Zu maitatzen, ene Jauna; izan ere, hainbeste odolez frogatua ikusten dugu Adamen seme alabei diezun maitasuna.
‎Zoriontsuak une beldurgarri hartan Zurekin pozten direnak, ene Jaun eta Jainkoa! Zuk jaso duzunak, une bateko atsegin bat lortzearren era doilorrean galdu zela konturatu denak eta beti Zu pozteko erabakia hartua duenak, zure laguntzaz (ez baitiezu huts egiten, ene arimaren on horrek, maite zaituztenei, ezta erantzun gabe uzten ere deitzen dizutenei), gero bizi izateko, zer erremedio izango luke, Jauna, hain on handia galdu izanaren oroipenaz, hau da, bataioaz gero geratu zen errugabetasuna galdu izanaren oroipenaz, hilez joatea baino besterik. Izan dezakeen bizitzarik hoberena, sentimendu honekin beti hilez joatea du.
‎Oi, zein berandu piztu diren nire desirak eta zein goiz ibili zaren Zu, Jauna, ni irabazi nahiez eta dei eginez, oso osoan Zuri emana bizi nendin! Beharbada, Jauna, utzi ote duzu bertan behera pertsona errukarririk, edota alde eragin ote diozu eskale gaixoari Zugana hurbildu nahi zuenean. Beharbada, Jauna, ote dute mugarik zure handitasunek edota zure egintza harrigarriek?
‎Nahiago dut betiko bizitzarako ahaleginez eta itxaropenez bizi eta hiltzea, kreatura guztien eta amaituko diren ondasun guztien jabe izatea baino. Ez nazazu bertan behera utz , Jauna, Zugan itxaroten baitut, ez dakidala neure ustea huts gerta; zerbitza zaitzadala nik beti eta egizu nitaz nahi duzuna.
‎Lau liburu nagusietan, Santaren bizitza (Bizitza Liburuan eta Fundazioetan batez ere), hark Jainkoarekin izan zituen harremanak (Bizitza Liburuan eta Barne Gazteluan batez ere) eta bere jarraitzaileei utzitako mezua eta aholkuak (Perfekzio Bidean batez ere) ikusteko aukera izango dugu. Hauek osatzera datoz Konstituzioak, Arimako Kontakizunak eta Olerkiak.
‎–Horregatik konparazioek ez dute adierazten hemen gertatzen dena; baina gerta daitezkeen beste gauza asko ateratzen dira haietatik; ez da komeni izendatzea, ezta ez dago zertan izendaturik ere. Hortik aterako duzue utzi zenutenaz erabat hustuak zaudeten ala ez; izan ere, badira gauzatxo batzuk, honelakoak ez badira ere, zeuen grinen nagusi zareten ala ez ikusteko. Eta sinets iezadazue kontua ez dela erlijioko abitua soinean eramatea edo ez, baizik eta bertuteak lantzen saiatzea eta geure borondatea oso osoan Jainkoarenaren mende ezartzea, eta gure bizitzaren eraketa egon dadila Haren Maiestatearen aginduetara, eta ez dezagula nahi izan guk geure borondatea egitea, harena baizik.
‎Hau probatuko zenuten, ene ahizpak; izan ere, uste dut, bat egitezko otoitza edukitzera iristean, Jauna ardura honekin ari dela, gu haren aginduak betetzean zabartzen ez bagara. Hau gerta dakizuenean, gogora ezazue barruko egoitza honetatik, Jainkoa gure ariman dagoenekotik, datorrela, eta gorets ezazue gogotik; izan ere, berea du mezu hura edo maitasun biziz idatzitako txartela, eta zuek bakarrik uler dezazuela nahi du letra hura eta hartan eskatzen dizuena, eta inola ere ez dezazuela utz Haren Maiestateari erantzun gabe, kanpoko zereginetan eta pertsona batzuekin hizketan ari bazarete ere; izan ere, askotan gertatuko da gure Jaunak ezkutuko mesede hau zuei jendaurrean egin nahi izatea, eta oso erraza da, barruko erantzuna izan behar duenez gero, nik diodana egitea maitasun egintza bat zertuz, edota san Paulok dioena esanez:
‎ia inoiz ere ez dago ez lehortasunik, ezta gainerako guztietan noizbehinka izaten ziren barruko nahasmendurik ere, baizik eta arima ia beti baretasunean dago; ez dago deabruak mesede hain goren hau imita dezakeen beldurrik; sen batean dago, ordea, Jainkoa delako ziurtasunaz; izan ere, esanda dagoenez? ez zentzumenek ezta ahalmenek ere ez dute hemen zerikusirik, Haren Maiestatea agertu baitzitzaion arimari eta berarekin sarrarazi baitzuen, nire ustez, deabrua sartzen ausartuko ez den eta Jaunak utziko ez dion lekura; eta hemen arimari egiten dizkion mesede guztietatik bat ere ez da, esan dudanez, arimaren beraren laguntzaz egina, Jainkoari oso osoan bere burua emateaz jadanik egina duenaz izan ezik.
‎11 Jaunak hemen arima aurrerarazteko eta eskolatzeko darabilen jarduera guztia hain bare eta hain zaratarik gabe gertatzen delarik, Salomonen tenplua eraiki zenean bezala dela iruditzen zait, han ez baitzen inolako zaratarik entzun behar; horrelaxe, Jainkoaren tenplu honetan, beraren egoitza honetan ere, Berak eta arimak bakarrik atsegin hartzen dute isiltasun itzelean. Adimenak ez du zertan mugiturik ezta ezeren bila aritu beharrik ere, sortu zuen Jaunak baretu nahi baitu hemen, eta zirritu txiki batetik begira dezala zer gertatzen den; izan ere, noizbehinka ikuste hau galtzen bada eta begiratzen uzten ez badiote ere, tarte labur laburrean izan ohi da hori; nire iritziz, hemen ez direlako ahalmenak galtzen, baina ez dute lanik egiten, izuak harturik bezala baitaude.
‎14 Baina zer sentituko ote dute arima hauek, hain on handirik gabe gera daitezkeela ikustean? Honek kontu handiagoz ibiltzera eta beren ahuleziatik indarrak ateratzera eramaten ditu, beren erruz, Jainkoari poz emateko ager dakiekeen ezer egin gabe ez uzteko . Zenbat eta mesede gehiago jaso Haren Maiestateagandik, orduan eta uzkurrago eta beldurtiago daude beren buruaz.
‎1 Hemendik ez duzue atera behar, ahizpak, esan ditudan ondorio hauek beti sen batean daudenik arima hauetan, eta horregatik, gogoratzen naizenean, gehienetan? esaten dut; behin edo behin, gure Jaunak beren berezko izaeran uzten baititu, eta orduan gaztelu honen inguruko eta egoitzetako gauza pozoitsu guztiek elkar hartzen dutela dirudi, arima haiek eskura izateko aukerarik izan ez duten tarteagatik haien mendekua hartzeko.
‎Ba al dakizue zer den egiaz espiritualak izatea? Jainkoaren esklabo bihurtzea, haren burdinaren, hau da, gurutzearen, ikurraz seinalaturik, esklabotzat mundu osoan zehar saldu ahal ditzan, Bera saldua izan zen bezala, haiek beren askatasuna haren esku utzi baitute; ez die horrela bidegabekorik egiten ezta mesede txikia ere. Eta horretarako prest ez badaude, ez dezatela uste izan aurrerapen handirik egingo dutenik, eraikin oso honen oinarria, esan dudanez?
‎11 Oso ziurra da, arimak berari han itsasten zaionaren partaide egiten dituela gazteluan dauden guztiak, eta baita gorputza bera ere; hau askotan ez dela sentitzen dirudi; baina adoretua dago arimak ardandegi honetako ardoa edanez duen adoreaz; bere Senarrak ekarri du hara eta ez dio irteten uzten ; arimak, bada, gorputz ahularen indartzea dakar, urdailean ezartzen den janariak buruari eta gorputz osoari hemen indarra ematen dion bezala. Eta horrela, bizi den artean nahikoa zoritxar du; izan ere, eginahalak egin arren, askoz ere handiagoa da barruko indarra eta egiten zaion gerra; beraz, guztia iruditzen zaio ezereza.
‎12 Hau lortzen saia gaitezela nahi dut nik, ene ahizpak, eta ez gozatzeko, indar hauek zerbitzurako izan ditzagun baizik: ...ibili gabeko bidetik joaterik, ustekabean gal ez gaitezen; eta oso berria litzateke Jainkoaren mesede hauek Hura eta santuak joan ziren bidetik ez baina beste bide batetik lortzea pentsatzea; ez dakigula burutik pasatu ere egin halakorik; sinets iezadazue, Martak eta Mariak elkarrekin ibili behar dutela Jaunari ostatu emateko eta beti beraiekin izateko, eta ez harrera txarra egin, jaten eman gabe utziz . Nola tratatuko zuen Mariak, beti haren oinetan egonez, bere ahizpak lagundu ez balio?
‎Gaitz hori: otoitza alde batera uztea da gaitz hori.
‎5, 7ko hitzen oihartzuna: Utzi Jainkoari zeuen kezka guztiak, bera baita zuetaz arduratzen.
‎A. Graciánek zuzenketa ugari sartu zituen autografoko pasarte honetan, baina A. Riberak, ohi duenez, ezerezean utzi zituen zuzenketa guztiak, banan banan ezabatuz eta autografoa Teresak idatzi zuen bezala utziz.
‎A. Graciánek zuzenketa ugari sartu zituen autografoko pasarte honetan, baina A. Riberak, ohi duenez, ezerezean utzi zituen zuzenketa guztiak, banan banan ezabatuz eta autografoa Teresak idatzi zuen bezala utziz .
‎2 Eta, ba ote da horri aurre egiteko biderik? ...diola arimari, hau hainbat aldiz eta hain benetan jarri denez gero beraren eskuetan, eta gogo beteaz bere burua oso osoan eskaini dionez gero, kontura dadila honezkero ez duela bererik ezer, eta era nabarian mugimendu oldartsuaz harrapatua da; eta erabaki zuen, inoiz ikusi baduzue, anbarak jasotzen duen lasto batek baino gehiago ez egitea bere aldetik, eta hain ahaltsua denaren eskuetan bere burua uztea , gauzarik hoberena nahitaezkoa bertute egitea dela ikusten baitu. Eta lastoa aipatu nuenez gero, egia da, izan ere, erraldoi batek lasto bat jaso dezakeen bezala jasotzen baitu espiritua gure erraldoi handi honek.
‎3 Ez dirudi besterik denik esan genuen, laugarren egoitzan esan genuela uste dut, ez bainaiz ongi gogoratzen? uraska hura, hain leun eta bare, hau da, inolako mugimendurik gabe, betetzen zena baizik; hemen, berriz, iturburuak geldiarazi eta itsasoari beronen ertz mugetatik irteten uzten ez dion Jainko handi honek, askatu egin zituen uraska honetara ura zekarten iturburuak; eta oldar handiz hain olatu bortitza jaikitzen da, non goi goira jasotzen baitu gure arimaren ontzitxo hau. Eta itsasontzi batek ezin duenez, eta ez lemazainak ezta ontzia gidatzen dutenek ere ahalmenik ez dutenez olatuei aurre egiteko, oldar biziz badatoz, beraiek nahi duten lekuan egoten utz diezaioten, era berean, arimaren barruak are gutxiago izango du berak nahi duen lekuan gelditzerik, eta haren zentzumen eta ahalmenei egiteko aginduta dutena baino gehiago eginarazterik; kanpokoari, berriz, ez zaio hemen jaramonik egiten.
‎uraska hura, hain leun eta bare, hau da, inolako mugimendurik gabe, betetzen zena baizik; hemen, berriz, iturburuak geldiarazi eta itsasoari beronen ertz mugetatik irteten uzten ez dion Jainko handi honek, askatu egin zituen uraska honetara ura zekarten iturburuak; eta oldar handiz hain olatu bortitza jaikitzen da, non goi goira jasotzen baitu gure arimaren ontzitxo hau. Eta itsasontzi batek ezin duenez, eta ez lemazainak ezta ontzia gidatzen dutenek ere ahalmenik ez dutenez olatuei aurre egiteko, oldar biziz badatoz, beraiek nahi duten lekuan egoten utz diezaioten, era berean, arimaren barruak are gutxiago izango du berak nahi duen lekuan gelditzerik, eta haren zentzumen eta ahalmenei egiteko aginduta dutena baino gehiago eginarazterik; kanpokoari, berriz, ez zaio hemen jaramonik egiten.
‎...aren Maiestateak beragatik egiten duenari begiratuz eta bere buruari begiratzera etorriz, beharturik dagoenerako zein gutxi zerbitzatzen duen, eta egiten duen gutxi hori ere hutsegitez, hausturaz eta nagikeriaz beterik, egintzaren bat, egiten badu, zenbaterainoko inperfekzioz egiten duen ez gogoratzearren, nahiago du ahazten saiatzea eta bere bekatuak gogora ekarriz, Jainkoaren errukian bere burua uztea ; zerekin ordaindurik ez duenez gero, bekatariekin beti izan duen bihozberatasun eta errukiaz erremedia dezala.
‎6 Gauza honengatik, sekula ere ez zuela Jainkoari zer emanik izan eta ez zuela Harengatik zer utzirik ere izan gogoan zerabilela, gurutze baten aurrean oso samindurik zegoen pertsona bati esandakoa erantzungo dio, beharbada: Gurutziltzatuak berak esan zion, kontsolatuz, Berak ematen zizkiola bere Pasioan eraman zituen oinaze eta neke guztiak, beretzakotzat har zitzala, Aitari eskaintzeko.
‎Jaunak joatekoa den lurraren zertxobait erakutsi nahi izan diola dirudi, bide latz honetako nekeak igaro ditzan, atseden hartzera nora doan jakinik, Israel herrikoak agindutako lurraldera bidali zituztenek seinaleak eraman zituzten bezala. Hain laster igarotzen dena ez dela probetxu handikoa irudituko zaizue, baina hain dira handiak ariman uzten dituenak, non hortik igaro denak izan ezik, ez baita jakingo haren balioa ulertzen.
‎10 Hemendik ikusten da ez dela deabruaren gauza; norbere irudimenarena izatea ezinezkoa da, ezta deabruak ere ezin irudika litzake halako eragin, sosegu eta onura ariman uzten dituen gauzarik, batez ere hiru gauza gradurik gorenean: lehenengoa, Jainkoaren handitasuna ezagutzea, izan ere, zenbat eta haren gauza gehiago ikusi, gehiago ematen zaigu aditzera.
‎Guztia zaio nekagarri han dagoen bitartean; bakarrik dagoenean kontsolatzen da pixka bat, baina laster etortzen zaio pena hori, eta hura gabe, ezin da moldatu. ...o honek ezin du iraungo duen pausalekurik aurkitu; alderantziz, arima maiteminez samur samur dabilenez gero, su horri indar emateko aukerarik txikienak darama hegan egitera; eta, beraz, egoitza honetan liluramenduak etengabeak dira, eta jendaurrean bada ere, ez dago horiek saihesteko erremediorik, eta berehala datoz jazarpen eta gaizki esateak, eta berak beldurrik gabe egon nahi badu ere, ez diote uzten , pertsona asko baitira beldurra sartzen diotenak, batez ere aitor entzuleak.
‎2 Eta, batetik, arimaren barruan ziurtasun handia duela badirudi ere, batez ere Jainkoarekin bakarrean dagoenean, bestetik oso nahigabeturik dabil; izan ere, berak bihotz bihotzez maite duena iraintzeko deabruak engainatuko ote duen beldur da, gaizki esateek ez baitiote nahigabe handirik ematen, gehiago egin ahal balu bezala aitor entzuleak estutzen duenean izan ezik. Guztiei bere alde otoitz egin dezatela eske eta eske ari da eta Haren Maiestateari beste bide batetik eraman dezala erreguka, bide hori oso arriskutsua dela eta hala egiteko esaten diotelako; hala ere, bide horretan on handia aurkitu duenez gero, eta zerura daraman bidez hauxe dela irakurri, entzun eta Jainkoaren aginduetatik dakienez gero, nahita ere, ezin du alde batera utzi desira hori, eta Jainkoaren eskuetan uzten du bere burua. Eta desira hori alde batera ezin utzi izateak ere nahigabetu egiten du, aitor entzuleari ez diola obeditzen iruditzen zaiolako; engainatua ez izateko erremedio bakarra obeditzean eta gure Jauna ez iraintzean datzalakoan dago; eta, horrela, uste du, berak dakiela, zati zati egingo balute ere ez lukeela egingo bekatu arin bat; eta nahigabe handia hartzen du, oharkabean halako askotan erortzea ezin saihestu dezakeela ikusiz.
‎2 Eta, batetik, arimaren barruan ziurtasun handia duela badirudi ere, batez ere Jainkoarekin bakarrean dagoenean, bestetik oso nahigabeturik dabil; izan ere, berak bihotz bihotzez maite duena iraintzeko deabruak engainatuko ote duen beldur da, gaizki esateek ez baitiote nahigabe handirik ematen, gehiago egin ahal balu bezala aitor entzuleak estutzen duenean izan ezik. ...e otoitz egin dezatela eske eta eske ari da eta Haren Maiestateari beste bide batetik eraman dezala erreguka, bide hori oso arriskutsua dela eta hala egiteko esaten diotelako; hala ere, bide horretan on handia aurkitu duenez gero, eta zerura daraman bidez hauxe dela irakurri, entzun eta Jainkoaren aginduetatik dakienez gero, nahita ere, ezin du alde batera utzi desira hori, eta Jainkoaren eskuetan uzten du bere burua. Eta desira hori alde batera ezin utzi izateak ere nahigabetu egiten du, aitor entzuleari ez diola obeditzen iruditzen zaiolako; engainatua ez izateko erremedio bakarra obeditzean eta gure Jauna ez iraintzean datzalakoan dago; eta, horrela, uste du, berak dakiela, zati zati egingo balute ere ez lukeela egingo bekatu arin bat; eta nahigabe handia hartzen du, oharkabean halako askotan erortzea ezin saihestu dezakeela ikusiz.
‎Guztiei bere alde otoitz egin dezatela eske eta eske ari da eta Haren Maiestateari beste bide batetik eraman dezala erreguka, bide hori oso arriskutsua dela eta hala egiteko esaten diotelako; hala ere, bide horretan on handia aurkitu duenez gero, eta zerura daraman bidez hauxe dela irakurri, entzun eta Jainkoaren aginduetatik dakienez gero, nahita ere, ezin du alde batera utzi desira hori, eta Jainkoaren eskuetan uzten du bere burua. Eta desira hori alde batera ezin utzi izateak ere nahigabetu egiten du, aitor entzuleari ez diola obeditzen iruditzen zaiolako; engainatua ez izateko erremedio bakarra obeditzean eta gure Jauna ez iraintzean datzalakoan dago; eta, horrela, uste du, berak dakiela, zati zati egingo balute ere ez lukeela egingo bekatu arin bat; eta nahigabe handia hartzen du, oharkabean halako askotan erortzea ezin saihestu dezakeela ikusiz.
‎4 Oi tximeletatxo gaixoa, nahi zenukeen bezainbeste hegan egiten uzten ez dizuten hainbeste katez lotua! Erruki zakizkio, ene Jainkoa; bidera itzazu gauzak hark bere desirak zerbaitetan bete ahal ditzan zure ohore eta aintzarako.
‎Ez hartu gogoan haren merezimendu txikiak, ezta haren izaera kaskarra ere. Ahaltsua zara, Jauna, itsasoa eta Jordan handia baztertzeko, Israelgo seme alabei igarotzen utz diezaieten. Ez izan haien errukirik, zure indarrez lagundurik, neke ugari eraman ditzakeelako; hura hartara jarririk dago eta haiek eramateko gogoaz.
‎–Batzuetan arimak koldar ikusten du bere burua, gauzarik beherenetan, eta beldurturik eta hain gogorik gabe, non ezertarako adorerik duela izan iruditzen baitzaio: nik uste dut Jaunak, orduan, bere izaera soilean uzten duela beraren on handiagorako; izan ere, une hartan ikusten du zerbaiterako adorerik izan badu, Haren Maiestateak emana izan dela; hau hain argi ikusten du, non ezereztaturik uzten baitu bere baitan eta Jainkoaren errukiaren eta handitasunaren ezagutza handiagoaz, hain gauza kaskarrean erakutsi nahi izan dituenaz. Hala ere, ohikoena, esan dugun egoera hura da.
‎–Batzuetan arimak koldar ikusten du bere burua, gauzarik beherenetan, eta beldurturik eta hain gogorik gabe, non ezertarako adorerik duela izan iruditzen baitzaio: nik uste dut Jaunak, orduan, bere izaera soilean uzten duela beraren on handiagorako; izan ere, une hartan ikusten du zerbaiterako adorerik izan badu, Haren Maiestateak emana izan dela; hau hain argi ikusten du, non ezereztaturik uzten baitu bere baitan eta Jainkoaren errukiaren eta handitasunaren ezagutza handiagoaz, hain gauza kaskarrean erakutsi nahi izan dituenaz. Hala ere, ohikoena, esan dugun egoera hura da.
‎9 Ez uste izan negar eta negar eginez gero, guztia eginda dagoenik; ez, egintzei eta bertuteei hel diezaiegun, hauek baitira guri dagozkigunak, eta malkoak betoz Jainkoak bidal ditzanean, geure aldetik ekartzeko ahaleginik egin gabe. Hauek lur lehor hau ureztatua utziko dute, eta oso lagungarri izan ohi da fruitu emateko; zenbat eta haien ardura gutxiago izan, gehiago, zerutik erortzen den ura delako; lurra zulatzen nekaturik ateratzen dugunak ez du zerikusirik honekin, askotan zulatu eta zulatu lur jota geratuko gara, eta ez dugu aurkituko ur potxingo bat ere, are gutxiago iturburua den putzurik. Horregatik, ahizpak, hobetzat dut Jaunaren aurrean jarri eta begira diezaiegula haren errukiari eta handitasunari eta geure ezerezari, eta eman diezagula Berak nahi dezana, ura nahi badu ura eta lehortasuna nahi badu, lehortasuna:
‎2 Egia da samin honek batzuetan gehiago estutzen duela beste batzuetan baino, eta baita beste era batera izaten dela ere; izan ere, ez da gogoratzen haiengatik izango duen saminaz, nola izan zen hain esker gaiztokoa hainbeste zor dionarekin eta zerbitzatzea hainbeste merezi duenarekin baizik; izan ere, ematen dizkion gauza handi hauetatik, askoz ere hobeki ulertzen du Jainkoaren handitasuna. Izuturik dago nola izan zen hain nabarmena; negar egiten du bere errespetu faltagatik; hain zentzugabea iruditzen zaio bere zentzugabekeria, non ez baitu azkenik beraren saminak, hain gauza narrasengatik uzten zuela halako Maiestate handia gogora datorkionean. Honetaz askoz ere gehiago gogoratzen da hartzen dituen mesedeez baino, esan direnak eta esateko direnak bezain handiak izan arren; ur handitako ibaiak daramatzala eta dakartzala bere garaian ematen du; bekatuen kontu hau lokatza bezala dago, oroimenean etengabe berpizten direla dirudi eta gurutze nahiko handia da.
‎3 Nik ezagutzen dut pertsona bat, Jainkoa ikustearren hil nahi izatea alde batera utzita , hiltzea nahi zuena, beti hainbeste zor zionarekin eta hainbeste zor izango zionarekin zein esker gaiztokoa izan zen ikustearen samina hain sarri ez sentitzearren; eta, horrela, iruditzen zitzaion inoren gaiztakeriak ez zirela bere gaiztakerien mailara iritsiko, Jainkoak berari adina barkatu eta mesede egin dionik ez zela izango uste zuelako. Infernuaren beldurrari dagokionez, ez dute batere.
‎Jainkoa galduko duten beldurrak asko estutzen ditu batzuetan; baina gutxitan izan ohi da. Haien beldur guztia Jainkoak eskutik utziko ote dituen da Berari irain egiteko eta noizbait izan ziren bezalako egoera errukarrian erortzeko; beren nahigabez eta aintzaz ez dute ardurarik, eta garbitokian luzaro ez egotea nahi badute, han igaroko dituzten oinazeengatik baino gehiago, han egon daitezen bitartean Jainkoagandik urrun izateagatik da.
‎bare bare geratzen da guztia, eta arima hau egia handi handietan hain ongi eskolatua, non ez baitu beste maisurik behar; egiazko jakinduriak beraren nekerik gabe kendu dio moztasuna, eta aldi batean mesede hau Jainkoarena delako ziurtasunaz irauten du, eta kontrakoa esan eta esan egingo baliote ere, une hartan liokete engainurik egon daitekeelako beldurrik sartu. Gero, aitor entzuleak sartzen dionean, Jainkoak utzi egiten du zalantzan ibil dadin bere bekatuengatik halakorik gerta daitekeelakoan; baina ez sinetsiz,, beste gauza batzuei buruz esan dudanez, fedeko gauzetako tentaldi antzera baizik; izan ere, deabruak zalaparta sor dezake, baina ez arimak hartan sendo egoteari utzi; alderantziz:
‎Gero, aitor entzuleak sartzen dionean, Jainkoak utzi egiten du zalantzan ibil dadin bere bekatuengatik halakorik gerta daitekeelakoan; baina ez sinetsiz,, beste gauza batzuei buruz esan dudanez? fedeko gauzetako tentaldi antzera baizik; izan ere, deabruak zalaparta sor dezake, baina ez arimak hartan sendo egoteari utzi ; alderantziz: zenbat eta gehiago erasotzen dion, ziurrago geratzen da deabruak ezin dizkiola hainbeste ondasun eman pentsatuz; eta halaxe da, izan ere, hark ez baitu hainbesteko ahalmenik arimaren barruan; irudipenak bai eman ditzake, baina ez honelako egiaz, handitasunaz eta egintzez.
‎11 Aitor entzuleek hau ikusi ezin dutenez gero eta, beharbada, Jainkoak mesede hau egiten dionari esaten ere ez dakitenez gero, beldur dira eta arrazoiz, gainera. Eta horrela, kontuz ibili beharra dago, agerkari hauek zer fruitu ematen duten ikusteko denbora hartuz, eta ariman nolako apaltasuna eta bertutezko sendotasuna uzten duten apurka apurka aztertuz; izan ere, deabruarena bada, laster utziko du seinalea eta milaka gezurretan harrapatuko dute. Aitor entzuleak esperientziarik badu eta gauza hauetatik igaro bada, denbora gutxi du hori ezagutzeko, kontatzean berehala ikusiko baitu Jainkoa, edo irudimena, edota deabrua den, batez ere Haren Maiestateak espirituak ezagutzeko dohaina eman badio; eta hori eta letrak baditu, esperientziarik ez badu ere, oso ongi ezagutuko du.
‎11 Aitor entzuleek hau ikusi ezin dutenez gero eta, beharbada, Jainkoak mesede hau egiten dionari esaten ere ez dakitenez gero, beldur dira eta arrazoiz, gainera. Eta horrela, kontuz ibili beharra dago, agerkari hauek zer fruitu ematen duten ikusteko denbora hartuz, eta ariman nolako apaltasuna eta bertutezko sendotasuna uzten duten apurka apurka aztertuz; izan ere, deabruarena bada, laster utziko du seinalea eta milaka gezurretan harrapatuko dute. Aitor entzuleak esperientziarik badu eta gauza hauetatik igaro bada, denbora gutxi du hori ezagutzeko, kontatzean berehala ikusiko baitu Jainkoa, edo irudimena, edota deabrua den, batez ere Haren Maiestateak espirituak ezagutzeko dohaina eman badio; eta hori eta letrak baditu, esperientziarik ez badu ere, oso ongi ezagutuko du.
‎–Hirugarrena, desira bizi bat dagoenean irudimenak berak eta pertsonak berak uste izaten du desira duen hura ikusi egiten duela, eta entzun, egunean barrena gauza baten irrikaz eta hura gogo gogoan darabiltela ari direnek, gero amets egitera datozen bezala. . Laugarrena da, ausarkeria handia dela nik neure bidea hautatu nahi izatea, zer komeni zaidan jakin gabe; horregatik, Jaunaren esku utzi behar dut, Hark ezagutzen bainau, komeni den bidetik eraman nazan, guztian haren borondatea egin dadin. –Bosgarrena, uste al duzue txikiak direla Jaunak mesede hauek egiten dizkienek jasaten dituzten nekeak?
‎16 Azken batean, ahizpak, hauek alde batera utzita ere, badira beste arrazoi batzuk; eta sinets iezadazue ziurrena Jainkoak nahi duena dela, Hark guk geure burua baino ere hobeki ezagutzen baikaitu eta maitatzen. Jar gaitezen beraren eskuetan, gugan beraren borondatea bete dadin, eta ezin izango dugu hutsik egin, borondate irmoz beti honetan irauten badugu.
‎1 Era askotara komunikatzen da Jauna arimarekin agerkari hauetan; batzuetan, arima samindurik dagoenean; beste batzuetan, neke handiren bat gainera etorri behar zaionean; beste batzuetan, Haren Maiestateak harekin batera atsegin hartzea eta hari atsegin ematea nahi duenean. Ez dago bakoitzaren zehaztapen gehiagoeman beharrik, bide honetan dauden diferentzietako bakoitza, nik ulertzen dudan heinean, aditzera ematea baita asmoa, ene ahizpak, uler dezazuen nolakoak diren eta nolako ondorioak uzten dituzten; irudipen bakoitza ikuskaria delakoan egon ez zaitezten, eta egiaz ikuskaria denean, litekeena dela kontuan hartuz, asaldaturik ibil ez zaitezten ezta nahigabeturik ere, deabruak asko irabazten baitu eta atsegin handia hartzen baitu arima bat nahigabeturik eta ezinegonik ikusten duenean, oso osoan maitatzeari eta Jainkoa goresteari emanda egoteko eragozpen dela ikusten duelako.
‎Noiz arte iraungo dugu, ene alabak, Jainko handi hau zerbaitetan imitatu gabe? Oi!, dagoeneko ez dezagula inolako ardurarik izan irainak sufritzeagatik, baizik eta sufri ditzagula gogo onez eta maitatu iraintzen gaituena, Jainko handi honek ez baitio gu maitatzeari utzi , guk irain ugari egin arren; arrazoi osoz nahi du, beraz, guztiek barka ditzatela bidegabekorik handienak egin badizkiete ere.
‎5 Baita gertatzen da, halaxe bat batean eta ezin esan daitekeen eran, Jainkoak berarengan egia bat agertzea, dirudienez, kreaturetan dauden guztiak ilundurik uzten dituena, oso argi ulertaraziz gezurrik esan ezin dezakeen egia Bera dela soilik; eta ongi ematen da aditzera Davidek salmo batean dioena, hau da, gizaki oro gezurtia dela, sekula horrela ulertu ez dena askotan entzun arren. Jainkoa hutsik egin ezin duen egia da.
‎Kolpea ere ez da, kolpea esaten badut ere; baina sastada zorrotzez zauritzen du. Eta ez da sentitzen, nire iritziz, minak hemen sentitu ohi diren lekuan, arimaren barru barruan eta muinean baizik; eta han, berehala igarotzen den tximista honek hauts eginik uzten du gure berezkoaren lur honetan aurkitzen duen guztia; irauten duen denboran ezinezkoa da gure Jaunaren gauzarik gogoratzea; izan ere, bat batean lotzen ditu ahalmenak, min hau bizituko dionerako izan ezik, beste ezertarako askatasunik gabe uzteraino.
‎4 Nik ikusi nuen egoera horretan pertsona bat, eta egi egiaz hil egingo zela uste nuen, eta ez zen batere harritzekoa, izan ere, heriotza arrisku handia da. Eta horrela, gutxi irauten badu ere, gorputza oso lokaturik uzten du, eta egoera hartan, bihotz taupadak oso bakanak dira, arima Jainkoari emango balio bezala, ez baita gutxiagorako; izan ere, berezko berorik ezean, kiskali egiten du; horrela, beste pixka batekin, Jainkoak bete egingo lituzke haren desirak. Ez gorputzean ezer sentitzen duelako, esan dudanez, gorputza lokatzen bada ere, ondorengo bi edo hiru egunetan idazteko ere indarrik ez duela, eta min handiekin geratuz; eta uste dut betiere gorputza lehen baino indar gutxiagoz geratzen zaiola.
‎8 Bada, hitz egiten ari ginenera itzuliz (arima hau oinaze handitan utzi baitugu), oinazeak halako laztasunez ez du luze irauten; gehien jota, nire iritziz, hiru edo lau ordu izango da; izan ere, luze iraungo balu, mirariz izan ezik, ezinezkoa litzateke gure izaera ahulak eramatea. Gertatu izan da ordu laurden baino gehiago ez irautea eta zati zati eginda geratzea.
‎8 Esandakotik uste izango duzue ez dela bere senean egongo, bere baitan murgildua baizik, eta horrela, ez duela ezer ulertu ahal izango. . Lehen baino askoz ere gehiago ulertzen du Jainkoaren zerbitzuari dagokiona, eta beste egitekorik ez duenean, lagun atsegin harekin geratzen da; eta arimak Jainkoari huts egin ezik, Jainkoak ez dio sekula huts egingo eta, nire iritziz, bere presentzia ageri agerian ezagutaraziko du; eta konfiantza handia du Jainkoak ez duela bertan behera utziko , mesede hau egin dionez gero, ez diola berau galtzen utziko; eta horrela pentsa daiteke, bera inoiz baino ardura handiagoz badabil ere, Hari ezertan atsekaberik ez ematearren.
‎8 Esandakotik uste izango duzue ez dela bere senean egongo, bere baitan murgildua baizik, eta horrela, ez duela ezer ulertu ahal izango. ...Lehen baino askoz ere gehiago ulertzen du Jainkoaren zerbitzuari dagokiona, eta beste egitekorik ez duenean, lagun atsegin harekin geratzen da; eta arimak Jainkoari huts egin ezik, Jainkoak ez dio sekula huts egingo eta, nire iritziz, bere presentzia ageri agerian ezagutaraziko du; eta konfiantza handia du Jainkoak ez duela bertan behera utziko, mesede hau egin dionez gero, ez diola berau galtzen utziko ; eta horrela pentsa daiteke, bera inoiz baino ardura handiagoz badabil ere, Hari ezertan atsekaberik ez ematearren.
‎9 Presentzia hau gogoan erabiltzea, ulertu behar da, ez dela lehen aldikoa eta Jainkoak opari hau egin nahi izan dion beste batzuetakoa bezain osoa; ez dela hain argia esan nahi dut; izan ere, halakoa balitz, luke beste ezertan jardun, ezta jende artean bizi ere; baina, beti honelako argi bizi biziaz ez bada ere, konturatzen den guztian lagun honekin egon ohi da. Orain egin dezagun pertsona bat gela argi argi batean dagoela beste batzuekin, eta leihoak ixten direla eta ilunpean geratzen dela; haiek ikusi ahal izateko argia kendu zelako eta berriro argia etorri arte ikusten ez dituelako, horratik, ez dio utziko han daudela sinesteari. Orain hau galdetu litzateke:
‎...akon honetan hain daude beren baitatik irtenak, non ez baitute sentitzen kanpotiko ezer, eta zentzumen guztiak daude lokartuak bezala, lo dagoen pertsona baten antzera, eta, beharbada, horrela da, lokartuak daudela, eta iruditzen zaie ametsetan bezala hitz egiten zaiela eta are gauzak ikusten dituztela, eta Jainkoaren partekoa dela uste dute, eta, azken batean, amets egindakoaren antzeko ondorioak uzten dituzte. Eta gerta daiteke, gure Jaunari maitasunez gauza bat eskatzea, eta nahi dutena esaten dietela iruditzea, eta hau noizbehinka gertatzen da.
‎11 Beldur handiagoa izatekoa da deabruarena. ...en zaiona zerikusi handikoa denean eta nahiz berberak nahiz hirugarren pertsonen bidez egintzetara eraman beharrekoa, ez dezala ezer egin, ezta ez dakiola burutik pasatu ere egin, aitor entzule jakintsu, zuhur eta Jainkoaren zerbitzariaren iritzia kontuan izan gabe, argi eta garbi Jainkoarena dela baderitzo ere; izan ere, hauxe nahi du Haren Maiestateak, eta ez da hau Hark agintzen duena egin gabe uztea , Berak agindu baitzigun aitor entzulea bere ordezkotzat izan dezagula; beraz, ez da duda egin behar Jaunaren hitzak direla; eta hauek adore ematen laguntzen dute, arazoa neketsua denean, eta gure Jaunak, berak nahi duenean, sartuko dio bihotzean eta sinetsaraziko bere espiritua dela; eta bestela, ez daude gehiagora behartuak. Eta esandakoa ez den besterik egitea eta honetan nork bere iritziz jokatzea, oso arriskutsutzat dut; eta honela, ene ahizpak, gure Jaunaren izenean ohartarazten dizuet halakorik gerta ez dakizuen.
‎Arimaren barru barruan gertatzen da, eta iruditzen zaio hain argi entzuten dizkiola hitz haiek arimako entzumenaz Jaunari berari eta hain sekretuan, non, ulertzeko erak berak, ikuskariak berak egiten dituen jarduerekin batera, sendotzen eta ziurtasuna ematen baitu han ezin duela deabruak muturrik sartu. Ondorio handiak uzten ditu hau sinesteko; gutxienez gauza ziurra da ez datorrela irudimenetik; eta horrez gainera, ongi begiratuz gero, horretaz ziur egon daiteke, arrazoi hauengatik: lehenengoa, hizkeraren argitasunari dagokionez, desberdina izan behar duelako, eta, izan ere, hain argia da, non, entzun zuenetik silaba bat faltako balitz ere, antzematen baitu, baita modu batean edo bestean esan badu ere, guztia esaldi berbera izan arren; eta irudimenak sortua denean, ez da izango hain hizkera garbia ezta hitzak ere hain ongi bereiziak, erdi ametsetako gauzak baizik.
‎Izan ere, era honetan eta honen era desberdinetan zalantzaz beteriko pertsonak izan dira (batez ere hortik pasatu den haietako bat eta horrela gehiago ere izango dira) beren baitan gauzak argitzerik izan ez dutenak; eta horrela, badakit pertsona hark kontu handiz begiratu duela, asko askotan egin diolako Jaunak mesede hau, eta hasiera batean irudipena ez ote zen izaten zuen zalantzarik handiena; deabruarena denean, errazago antzematen da, haren trikimailuak ugariak izan arren eta ongi bai ongi jakin arren argizko espiritua imitatzen; baina, nire iritziz? hitzetan badago zerikusia, argi argi esanak izanik, egiazko espirituan bezala zalantzarik ez izateko eran entzun ote ziren; baina hark (deabruak) ditu esandako ondorioak imitatu, ez ariman bake hori utzi , ezta argia ere; alderantziz, egonezina eta nahasmena utziko ditu. Dena dela, du kalte handirik egin edota batere ez du egingo, arima apala bada eta esan dudana egiten badu, hau da, entzuten duena gorabehera, ezer ere ez egitea.
‎Izan ere, era honetan eta honen era desberdinetan zalantzaz beteriko pertsonak izan dira (batez ere hortik pasatu den haietako bat eta horrela gehiago ere izango dira) beren baitan gauzak argitzerik izan ez dutenak; eta horrela, badakit pertsona hark kontu handiz begiratu duela, asko askotan egin diolako Jaunak mesede hau, eta hasiera batean irudipena ez ote zen izaten zuen zalantzarik handiena; deabruarena denean, errazago antzematen da, haren trikimailuak ugariak izan arren eta ongi bai ongi jakin arren argizko espiritua imitatzen; baina, nire iritziz? hitzetan badago zerikusia, argi argi esanak izanik, egiazko espirituan bezala zalantzarik ez izateko eran entzun ote ziren; baina hark (deabruak) ditu esandako ondorioak imitatu, ez ariman bake hori utzi, ezta argia ere; alderantziz, egonezina eta nahasmena utziko ditu. Dena dela, du kalte handirik egin edota batere ez du egingo, arima apala bada eta esan dudana egiten badu, hau da, entzuten duena gorabehera, ezer ere ez egitea.
‎Izan ere, gauza ziurra da, Jainkoaren espiritua denean, mesedea zenbat eta handiagoa izan, arimak berak txikiagotzat duela bere burua eta gehiago gogoratzen dela bere bekatuez eta ahanzten bere irabaziaz eta haren borondatea eta oroipena Jainkoaren ohorea nahi izatera jarriago dituela; gogoratu ere ez da egiten bere probetxuaz, eta Jainkoaren borondatetik ezertan okertuko den beldurrez ari da, eta ziurtasun handiagoaz ez zituela sekula merezi izan mesede haiek, infernua baizik. Otoitzean izaten dituen gauza guztiek eta mesedeek ondorio hauek dituztenean, ez dadila ibil arima izuturik, Jaunaren errukian uste osoaz baizik, Jauna, izan ere, leiala da eta ez du utziko deabruak engaina dezan, betiere beldurrez ibiltzea ona bada ere.
‎Jainkoak otoitzean liluramenduaz edo estasiaz edo gainezkaldiaz, guztiak gauza bera baitira nire iritziz, arima geldiarazia uzten duenekoaz ari da, eta adore handia behar dela, dio, Haren Maiestateagandik hain mesede handiak hartzeko.
‎Eta horrela ikusiko duzue zer egiten duen Haren Maiestateak ezkontza hau burutzeko, nik uste baitut horrek liluramenduak ematen dituenean izan behar duela, arima zentzumenetatik ateratzen duenean; bada, zentzu betean egonik hain hurbiletik maiestate handi hau ikusiz gero, beharbada, ezinezkoa izango litzateke bizirik irautea. Benetako liluramenduez ari gara, ez hemen ditugun bezalako emakumeen ahultasunez, guztia liluramendu eta estasitzat hartzen baitugu, eta, ustez, esanda utzi dudanez, gorpuzkera hain ahulak daude, non gelditasunezko otoitz batekin hiltzen baitira.
‎luzea da bizia, eta askotariko nekez betea, eta Kristo geure ereduari begiratu beharra dugu, nola eraman zituen nekeak, eta baita haren apostolu eta santuei ere, perfekzioaz eraman ditzagun. Oso lagun ona dugu Jesus laguntza honetatik urrundu ez gaitezen, ezta haren Ama guztiz Santuarenetik ere, eta gogoko izan dezagun haren oinazeez guk min hartzea, geure poz eta gozotasuna une batzuetan alde batera utzi behar badugu ere. Arrazoi handiagoz, ene alabak, gozotasuna otoitzean hain ohikoa ez denean, askotariko uneak baitaude; eta beti egoera berean dagoela, hau da, esanda geratu dena ezin duela egundo ere egin dioena, nik susmagarritzat joko nuke; eta zuek ere halakotzat izan eta saiatu engainu horretatik eta liluralditik irteten zeuen indar guztiekin; eta hori nahiko izan ezik, esan prioreari, arrisku hori baztertu dezakeen ardura handiko ofizioren bat eman diezazuen; horrek luze iraungo balu, zentzuarentzat eta buruarentzat arrisku hori oso handia izango bailitzateke.
‎Jainkoa arimarekin adimenezko ikuskariaren bidez nola jartzen den harremanetan azaltzen du, eta abisu batzuk ematen ditu, eta benetakoa denean uzten dituen ondorioak agertzen. –
‎8 Nire ideia finkoa hau da eta hau izango da: arima Jainkoaren mesede hauek uzten dutela hemen esan den moduan dabilenean, Jainkoak noizbait baimena ematen badio deabruari haren gauzetan sartzera ausartzeko, Haren Maiestateak irabaziaz aterako duela, deabrua, berriz, lotsaturik geratuko dela. Horregatik, alabak, norbait bide honetatik balihoa, esan dudanez?
‎1 Orain gatozen irudizko ikuskarietara, haietan deabruak esandakoetan baino sarrera handiagoa duela esaten baitute, eta hala izan behar du; hala ere, gure Jaunarenak direnean, nolabait onuragarriagoak iruditzen zaizkit, gure izaerarekin hobeki uztartzen direlako; azken egoitzan Jaunak aditzera ematen dituenak bereiz utzita , hauen mailara bat ere ez baita iristen.
‎2 Orain begira dezagun, aurreko kapituluan esan dizuedanez, nola dagoen Jaun hau, urrezko gauza batean balio eta bertute handi handiko harribitxi preziatua edukiko bagenu bezala baita; sekula ikusi ez arren, ziur ziur dakigu han dagoela; baina harribitxiaren bertuteek ez gaituzte onurarik gabe uzten , aldean badaramagu. Sekula ikusi ez badugu ere, ez du horratik gure estimua galtzen, esperientziaz ikusi dugulako, hartarakoa izanik, gaitz batzuetatik sendatu gaituela; baina ez gara ausartzen hari begiratzen, ezta erlikia ontzia irekitzen ere, eta gainera ezin dugu, hura irekitzeko modua bitxiaren jabeak dakielako soilik, eta hartaz balia gaitezen utzi bazigun ere, giltzarekin bera geratu zen eta, berea duenez gero, erakutsi nahi digunean irekiko du, eta hartu ere, egin ohi duenez, berak deritzonean hartuko du.
‎2 Orain begira dezagun, aurreko kapituluan esan dizuedanez, nola dagoen Jaun hau, urrezko gauza batean balio eta bertute handi handiko harribitxi preziatua edukiko bagenu bezala baita; sekula ikusi ez arren, ziur ziur dakigu han dagoela; baina harribitxiaren bertuteek ez gaituzte onurarik gabe uzten, aldean badaramagu. Sekula ikusi ez badugu ere, ez du horratik gure estimua galtzen, esperientziaz ikusi dugulako, hartarakoa izanik, gaitz batzuetatik sendatu gaituela; baina ez gara ausartzen hari begiratzen, ezta erlikia ontzia irekitzen ere, eta gainera ezin dugu, hura irekitzeko modua bitxiaren jabeak dakielako soilik, eta hartaz balia gaitezen utzi bazigun ere, giltzarekin bera geratu zen eta, berea duenez gero, erakutsi nahi digunean irekiko du, eta hartu ere, egin ohi duenez, berak deritzonean hartuko du.
‎3 Esan dezagun orain, bat batean ireki nahi izaten duela noizbait, utzi dionari mesede egitearren: argi dago askoz ere pozgarriago gertatuko zaiola gero, harribitxiaren dirdira harrigarriaz gogoratzen denean, eta horrela hobeki zizelkatua geratuko dela oroimenean.
‎hau nire bizi osoan izan da. Zenbat gehiago ez ote dio beldur izango horrela agertu zaion pertsonak, bada, hainbestekoa da sentimendua, non korderik gabe uzten baitu! Honek izan behar du liluramenduan geratzearen arrazoia; Jaunak lagun egiten baitio haren ahultasunari bere handitasunarekin bat egiten Jainkoarekiko hain harreman goitarrean.
‎...ahula dute, edo adimena hain eraginkorra, edota ez dakit zer den, baina irudimeneko gauzetan hainbeste murgiltzen da, non, buruan garbi sortzen duten guztia ikusi egiten dutela iruditzen baitzaie; hala ere, egiazko ikuskaria ikusi izan balute, ulertuko lukete, duda mudarik ez izateko eran, engainua; izan ere, beraiek doaz moldatuz beren irudimenaz ikusten dutena, eta gero ez du inolako ondoriorik uzten ; alderantziz, hotz geratzen dira, deboziozko irudi bat ikusiko balute baino hotzago. Oso gauza jakina da ez zaiola horri jaramonik egin behar, eta horrela, amesturiko gauza baino askoz ere gehiago ahanzten da.
‎7 Gogora etorri zait Jaunaren agur honek, eta Magdalena dohatsuari bakean joateko esateak, hitzen soinuak dioena baino askoz ere gehiago izan behar zuela; izan ere, Jaunaren hitzak gugan egintza eran gauzatuak direnez gero, dagoeneko prest zeuden arimetan, gorputz erakoa zen oro arimatik bereiztea eta espiritu hutsean uztea eragingo zuen, bat egite zerutar honetan kreatu gabeko espirituarekin bildu ahal izateko, egi egia baita gu kreatura den oroz hustu ahala eta hartatik Jainkoaren maitasunagatik askatu ahala, Jaunak berak beteko duela bere izatez. Eta horrela, Jesu Kristo gure Jaunak behin apostoluen alde otoitz eginez, ez dakit non?
‎11 Erregea bere jauregian dago, eta haren erreinuan gerra asko eta gauza penagarri asko dira, baina horregatik ez du alde batera uzten bere lekua; hemen ere gauza bera, gainerako egoitzetan zalaparta ugari izan eta piztia pozoitsuak ibili eta zarata entzun arren, inor ez da sartzen han dagoen lekutik hura kenduko duenik; eta entzuten dituen gauzak ere, nolabaiteko samina ematen badiote ere, ez dira arima asaldatu eta hari bakea kentzekoak, grinak dagoeneko gaindituak daudelako, eta horrela beldur dira han sartzen, otzanago irten...
‎3 Ez atera hemendik, ene alabak, jateaz eta lo egiteaz arduratzen ez denik, nahiko oinazegarri bazaizkio ere, ezta bere bizimoduan beharturik dagoen guztia egiteaz arduratzen ez denik ere; barruko gauzez ari gara; kanpokoez gutxi dago esatekorik, lehen horixe baitzen haren samina, bere indarrez egin ahal zuena ezereza zela ikustea. Gure Jaunaren zerbitzua dela ulertzen eta ahal duen guztian, ez luke utziko egin gabe lurreko ezergatik ere.
‎5 Arima hauek barruko poz handia izaten dute pertsegituak direnean, esanda dagoena baino askoz ere bake handiagoaz, eta kalte egiten edo kalte egin nahi dietenen aurkako gorrotorik gabe; alderantziz, maitasun berezia hartzen diete, eta nekepean ikusten badituzte, barru barruan sentitzen dute, eta edozein neke hartuko lukete haiek handik askatzearren, eta Jainkoaren eskuetan uzten dituzte gogotik, eta Haren Maiestateak egiten dizkien mesedeetatik pozik galduko lituzkete haiei egin diezazkien, gure Jauna iraindu ez dezaten.
‎10 Jainkozko Maiestateak, miragarriro lagun eginez, arima gauza goragoetarako prestatu nahi duela dirudi; izan ere, argi dago gauza guztietan ongi lagundua izango dela, perfekzioan aurrera joateko eta, esanda geratu denez, beste mesede batzuk egiten zizkionean noizbait izaten zuen beldurra galtzeko. ...diak izan arren, bere arimaren muina ez zela sekula ere mugitzen egoitza hartatik; beraz, nolabaiteko zatiketa zela bere ariman uste zuen, eta Jainkoak mesede hau eginda pixka bat geroago, lan handien artean zebilela, hartaz kexu zen, Marta Mariagatik kexu zen bezala, eta batzuetan esan egiten zion hura beti zegoela gozo gozo atseden hartaz gozatzen, bera, ordea, hainbeste lan eta zereginen artean uzten zuela, ez baitzuen nork lagun eginik.
‎2 Badirudi hemen ez dagoela ezer berririk, beste batzuetan ere agertu baitzitzaion Jauna arima honi era honetara. Hain desberdina zen, non bere senetik irtenda eta txunditurik utzi baitzuen: bata, ikuskari hau indar handiz izan zelako; bestea, berriz, esan zizkion hitzengatik, eta baita arimaren barnean agertu zitzaiolako ere, aurreko ikuskari hau izan ezik, ez baitzuen halako besterik ikusi; jakin ezazue, bada, benetan alde handia dagoela aurreko ikuskari guztien eta egoitza honetakoen artean; eta gauza bera espirituzko ezkon hitza ematearen eta espirituzko ezkontzaren artean, elkarri hitz emanda daudenen eta dagoeneko ezin bereiz daitezkeenen artean dagoen bezala.
‎Gela argi dago, baina berak ez du argitasun hartaz gozatzen, beraiek soilik ikusteko begiak itsutzen dizkioten eragozpenengatik edota piztia eta animalia kontuengatik. Uste dut horrela izango dela, egoera txarrean egon ez arren, munduko gauzetan hain sartua eta ondasun, izen on eta harreman kontuetan hain murgildua egonik, esana dudanez?, egiaz ikusi nahi lukeen eta haren edertasunaz gozatu nahi lukeen arren, ez diote uzten , eta ez dirudi hainbeste oztopotatik aska daitekeenik ere. Eta bigarren egoitzetara sartu ahal izateko benetan komeni da, bakoitza bere bizieran, beharrezkoak ez diren gauza eta harremanak alde batera uzten ahalegintzea; egoitza nagusira iristeko hori hain garrantzitsua izanik, hori egiten hasten ez bada, ezinezkotzat jotzen dut; are gehiago:
‎Uste dut horrela izango dela, egoera txarrean egon ez arren, munduko gauzetan hain sartua eta ondasun, izen on eta harreman kontuetan hain murgildua egonik, esana dudanez?, egiaz ikusi nahi lukeen eta haren edertasunaz gozatu nahi lukeen arren, ez diote uzten, eta ez dirudi hainbeste oztopotatik aska daitekeenik ere. Eta bigarren egoitzetara sartu ahal izateko benetan komeni da, bakoitza bere bizieran, beharrezkoak ez diren gauza eta harremanak alde batera uzten ahalegintzea; egoitza nagusira iristeko hori hain garrantzitsua izanik, hori egiten hasten ez bada, ezinezkotzat jotzen dut; are gehiago: dagoen lekuan ere nekez egongo arriskurik gabe, gazteluan sartu bada ere, gauza pozoitsuak ez direlako geratuko behin edo behin berari hozka egin gabe.
‎Gure Erregela osoa eta Konstituzioak ez doaz bestetarako, hau perfekzio handiagoz betetzeko bide izateko baizik. Utz ditzagun alde batera zuhurtziarik gabeko ardurak. Bakoitzak begira diezaiola bere buruari.
‎2 Otoitza edukitzen hasten direnez eta lehen egoitzetan ez geratzea zein garrantzitsua den ulertu dutenez ari gara, baina oraindik ez dute erabakirik hartu han behin eta berriro egotetik irteteko, erorbideak ez dituztelako uzten , eta hori arrisku larria da. Hala ere, nahikoa erruki da suge eta gauza pozoitsuetatik ihes egiten saiatzea, eta haiek alde batera uztea ongi dela konturatzea.
‎2 Otoitza edukitzen hasten direnez eta lehen egoitzetan ez geratzea zein garrantzitsua den ulertu dutenez ari gara, baina oraindik ez dute erabakirik hartu han behin eta berriro egotetik irteteko, erorbideak ez dituztelako uzten, eta hori arrisku larria da. Hala ere, nahikoa erruki da suge eta gauza pozoitsuetatik ihes egiten saiatzea, eta haiek alde batera uztea ongi dela konturatzea.
‎batez ere aurrean jartzen zaio beragandik sekula aldentzen ez baita benetako maitatzaile hau, berari lagun egiten, bizia eta izatea ematen. Berehala dator adimena, urte askoan bizi izan arren, adiskide hoberik ezin lor dezakeela aditzera emanez; mundu osoa gezurrez betea dagoela, eta deabruak jartzen dituen gozotasun hauek neke, kezka eta kontraesanez beteak daudela; eta esaten dio ziur egon dadila gaztelu honetatik kanpo ez duela aurkituko ez ziurtasunik eta ez bakerik; utz diezaiola besteren etxeetatik ibiltzeari, berea ondasunez bete betea dagoelako, haietaz gozatu nahi izanez gero; ea nor dagoen bere etxean bezala behar duen guztia aurki dezakeenik, bereziki ostatuz etxean edukirik ondasun guztien jabe egingo lukeena, berak, seme hondatzaileak bezala txerriek jaten dutena janez, galduta ibiltzerik nahi ez badu behintzat.
‎6 Oi ene Jauna!, zure laguntza behar da hemen, hura gabe ezin baita ezer egin. Zure errukiagatik ez ezazu onar arima hau engainatua izan dadin, hasitakoa bertan behera uzteko . Emaiozu argia, honetan dela bere on guztia ikus dezan, eta lagun txarretatik urrundu dadin; gauza handi handia da gauza hauetan ari direnekin harremana izatea; ez bera dagoen egonlekuetan daudenen ondora joatea soilik, baita hurbilago sartu direla uste duenen ondora joatea ere; bada, laguntza handia izango du, eta haiekin hainbeste tratatzeak beraiekin batera sartzea ekar dezake.
‎Emaiozu argia, honetan dela bere on guztia ikus dezan, eta lagun txarretatik urrundu dadin; gauza handi handia da gauza hauetan ari direnekin harremana izatea; ez bera dagoen egonlekuetan daudenen ondora joatea soilik, baita hurbilago sartu direla uste duenen ondora joatea ere; bada, laguntza handia izango du, eta haiekin hainbeste tratatzeak beraiekin batera sartzea ekar dezake. Egon dadila beti erne, mende hartzen ez uzteko ; izan ere, deabruak, lehen bizilekura itzultzea baino bizia, atsedena eta eskaintzen dion guztia alde batera uztea nahiago duela, erabaki sendoaz ikusten badu, askoz ere lehenago utziko du bakean. Izan dadila ausarta eta ez ahuspez edaten jartzen zirenetakoa, gerrara zihoazenean, ez naiz gogoratzen norekin, baina buruan sar dezala deabru guztien aurka gudukatzera doala eta ez dagoela gurutzearenak baino arma hoberik.
‎Emaiozu argia, honetan dela bere on guztia ikus dezan, eta lagun txarretatik urrundu dadin; gauza handi handia da gauza hauetan ari direnekin harremana izatea; ez bera dagoen egonlekuetan daudenen ondora joatea soilik, baita hurbilago sartu direla uste duenen ondora joatea ere; bada, laguntza handia izango du, eta haiekin hainbeste tratatzeak beraiekin batera sartzea ekar dezake. Egon dadila beti erne, mende hartzen ez uzteko; izan ere, deabruak, lehen bizilekura itzultzea baino bizia, atsedena eta eskaintzen dion guztia alde batera uztea nahiago duela, erabaki sendoaz ikusten badu, askoz ere lehenago utziko du bakean. Izan dadila ausarta eta ez ahuspez edaten jartzen zirenetakoa, gerrara zihoazenean, ez naiz gogoratzen norekin, baina buruan sar dezala deabru guztien aurka gudukatzera doala eta ez dagoela gurutzearenak baino arma hoberik.
‎Emaiozu argia, honetan dela bere on guztia ikus dezan, eta lagun txarretatik urrundu dadin; gauza handi handia da gauza hauetan ari direnekin harremana izatea; ez bera dagoen egonlekuetan daudenen ondora joatea soilik, baita hurbilago sartu direla uste duenen ondora joatea ere; bada, laguntza handia izango du, eta haiekin hainbeste tratatzeak beraiekin batera sartzea ekar dezake. Egon dadila beti erne, mende hartzen ez uzteko; izan ere, deabruak, lehen bizilekura itzultzea baino bizia, atsedena eta eskaintzen dion guztia alde batera uztea nahiago duela, erabaki sendoaz ikusten badu, askoz ere lehenago utziko du bakean. Izan dadila ausarta eta ez ahuspez edaten jartzen zirenetakoa, gerrara zihoazenean, ez naiz gogoratzen norekin, baina buruan sar dezala deabru guztien aurka gudukatzera doala eta ez dagoela gurutzearenak baino arma hoberik.
‎9 Horregatik, ez etsi, aurrera joaten saiatzeari uzteko , noizbait erori arren; erortze horretatik ere Jainkoak ona aterako du, triaka saltzen duenak egin ohi duen bezala, aurretik berak edaten baitu pozoia ona den jakiteko. Berriro geure baitan biltzeko, igarokorra den erasoaldi honetan izan ezik beste ezertan ikusiko ez bagenitu geure ezereza eta barreiaturik ibiltzeak egiten digun kalte handia, nahikoa litzateke.
‎10 Izan ere, hasieran esan nuenez?, idatzia dizuet nola jokatu behar duzuen deabruak jartzen dituen nahaspila hauetan, eta nola norbere baitan biltzen hasteak ez duen izan behar besoen indarrez egitekoa, emeki emeki baizik, horretan luzaroago iraun dezazuen; beraz, ez dut hemen esango, nire iritziz kasu honetarako oso ongi datorrela horretan eskarmentua duten pertsonekin harremanak izatea baino besterik; izan ere, egin beharreko gauzetan haustura handia dagoela uste izango duzue. Alde batera uzten ez bada, Jaunak gidatuko du guztia gure onerako, nork irakatsi ez badugu ere; baina gaitz honentzat ez dago erremediorik berriro hasten ez bada, egunetik egunera apurka apurka arima gehiago galduz joatea baizik, eta oraindik Jainkoak nahi beza uler dezala.
‎Egia esan, arrazoiz deituko diogu dohatsua, atzera egiten ez badu, gure irudiko salbamen bide seguruan baitoa. Hemendik aterako duzue, ene ahizpak, zer axola handia duen iraganeko borrokaldietan garaile irteteak; izan ere, ziurtzat daukat nik Jaunak ez duela sekula utziko kontzientziako segurantzarik gabe, eta ez da on txikia hau. Segurantza diot, eta oker esan dut, bizitza honetan ez baita segurantzarik, eta horregatik gogoan izan beti, hasitako bidean atzera egiten ez badu?
‎Jaunak nahi beza, Beragatik egiten da-eta, hortik probetxu pixka bat atera dezazuela, eska diezaiogun barka diezaiola ezerez ausart honi. Baina ongi daki Haren Maiestateak beraren errukiaz harrotu naitekeela soilik, eta izan naizena izateari ezin baitiot utzi , ez dut beste biderik erruki horretara jotzea eta konfiantza izatea baizik beraren Semearen irabazietan eta Amabirjina beraren Amarenetan, haren abitua merezi gabe soinean baitaramat eta zuek ere baitaramazue. Gorets ezazue, ene alabak, egiaz Andre honen alabak zarete-eta; eta horrela ni hain kaskarra izateaz ez duzue zertan lotsaturik izango, hain ama ona baituzue.
‎5 Honezkero ez dakit zer esaten ari nintzen ere, haritik asko urrundu bainaiz eta, neure buruaz gogoratzean, hegoak hausten zaizkit ezer onik esateko; eta horrela utzi nahi dut oraingoz.
‎Egoitza hauetaz hitz egiten hasi nintzenetik gogo gogoan dut; izan ere, horrelakoak gara bete betean, eta gehienetan hemendik datoz otoitzeko lehortasun handiak, beste arrazoi batzuk ere badira baina; eta ez ditut aipatzen arima on askok dituzten barruko proba batzuk, ezin jasanezkoak eta beren errurik gabe dituztenak; horietatik beti ateratzen du Jaunak irabazi handia, baita malenkonia eta beste gaixotasun batzuk dituztenengandik ere. Azken batean, gauza guztietan bereiz utzi behar ditugu Jainkoaren erabakiak. Nik neuk uste dut, gehien gehienetan esan dudana gertatzen dela; bada, arima hauek ezergatik ere bekaturik ez luketenez egingo, ezta konturaturik bekatu arinik ere, eta beren bizitza eta beren ondasunak ongi erabiltzen dituztenez gero, ezin dute onez eraman gure Erregea dagoen lekurako atea beraiei ixterik, haren zerbitzaritzat baitute beren burua, eta badira, izan ere.
‎Ez dakit zer tentaldi dudan honetan, burutik kendu ezinik bainago, lehortasun hauetaz hain kezkaturik dagoena, ez ote den pixka bat hori falta duelako izango. Aipaturiko barruko proba latzak alde batera uzten ditudala diot, haiek deboziorik eza baino askoz ere gehiago baitira. Proba ditzagun geure buruak, ene ahizpak, edota proba gaitzala Jaunak, ongi baitaki egiten, askotan guk ulertu nahi ez badugu ere; eta gatozen hain eratsuak diren arima hauetara, ikus dezagun zer egiten duten Jainkoagatik eta laster ikusiko dugu nola ez dugun arrazoirik Haren Maiestateaz kexatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
utzi 1.651 (10,87)
Lehen forma
utzi 534 (3,52)
uzten 370 (2,44)
utz 190 (1,25)
utziko 154 (1,01)
uzteko 128 (0,84)
uztea 115 (0,76)
utziz 31 (0,20)
Utz 29 (0,19)
utzirik 23 (0,15)
utzita 15 (0,10)
utzi gabe 14 (0,09)
uztera 10 (0,07)
uztean 6 (0,04)
utzitako 5 (0,03)
utzi arte 4 (0,03)
Utzi 2 (0,01)
Uzten 2 (0,01)
utzi arren 2 (0,01)
utziz gero 2 (0,01)
uzteagatik 2 (0,01)
uztearren 2 (0,01)
Utziko 1 (0,01)
utzi ondoren 1 (0,01)
utziriko 1 (0,01)
utzitakoa 1 (0,01)
utzitakoan 1 (0,01)
utzitakoaz 1 (0,01)
utzitakoekin 1 (0,01)
uzteak 1 (0,01)
uztearekin 1 (0,01)
uzteari 1 (0,01)
uztekotan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
utzi ezan 130 (0,86)
utzi ez 68 (0,45)
utzi egin 43 (0,28)
utzi nahi 41 (0,27)
utzi behar 38 (0,25)
utzi ere 16 (0,11)
utzi bera 14 (0,09)
utzi ni 14 (0,09)
utzi baino 13 (0,09)
utzi baizik 10 (0,07)
utzi erabaki 10 (0,07)
utzi alde 9 (0,06)
utzi halako 7 (0,05)
utzi joan 7 (0,05)
utzi esan 6 (0,04)
utzi gu 6 (0,04)
utzi jainko 6 (0,04)
utzi agindu 5 (0,03)
utzi era 5 (0,03)
utzi ezer 5 (0,03)
utzi haiek 5 (0,03)
utzi idatzi 5 (0,03)
utzi arima 4 (0,03)
utzi berori 4 (0,03)
utzi beste 4 (0,03)
utzi eman 4 (0,03)
utzi eskatu 4 (0,03)
utzi ezta 4 (0,03)
utzi gogo 4 (0,03)
utzi inola 4 (0,03)
utzi neu 4 (0,03)
utzi tentaldi 4 (0,03)
utzi ahal 3 (0,02)
utzi aholku 3 (0,02)
utzi argi 3 (0,02)
utzi behintzat 3 (0,02)
utzi bide 3 (0,02)
utzi egon 3 (0,02)
utzi egundo 3 (0,02)
utzi eraman 3 (0,02)
utzi gehiago 3 (0,02)
utzi geu 3 (0,02)
utzi hain 3 (0,02)
utzi hau 3 (0,02)
utzi inoiz 3 (0,02)
utzi inor 3 (0,02)
utzi irudi 3 (0,02)
utzi jaun 3 (0,02)
utzi ote 3 (0,02)
utzi abisu 2 (0,01)
utzi aitortu 2 (0,01)
utzi aldi 2 (0,01)
utzi atseden 2 (0,01)
utzi balio 2 (0,01)
utzi berak 2 (0,01)
utzi beroriek 2 (0,01)
utzi berriro 2 (0,01)
utzi bi 2 (0,01)
utzi deabru 2 (0,01)
utzi desira 2 (0,01)
utzi etxe 2 (0,01)
utzi ezin 2 (0,01)
utzi gabe 2 (0,01)
utzi galdetu 2 (0,01)
utzi galdu 2 (0,01)
utzi guzti 2 (0,01)
utzi hartu 2 (0,01)
utzi hemendik 2 (0,01)
utzi hitz 2 (0,01)
utzi hori 2 (0,01)
utzi hura 2 (0,01)
utzi ibili 2 (0,01)
utzi igaro 2 (0,01)
utzi ikusi 2 (0,01)
utzi konturatu 2 (0,01)
utzi mezu 2 (0,01)
utzi nahiko 2 (0,01)
utzi ondorio 2 (0,01)
utzi pentsatu 2 (0,01)
utzi saiatu 2 (0,01)
utzi sekula 2 (0,01)
utzi ukan 2 (0,01)
utzi une 2 (0,01)
utzi zer 2 (0,01)
utzi zu 2 (0,01)
utzi Andaluzia 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
utzi ez ukan 16 (0,11)
utzi nahi ukan 11 (0,07)
utzi alde bat 9 (0,06)
utzi ez ezan 8 (0,05)
utzi behar ukan 7 (0,05)
utzi ezan alde 7 (0,05)
utzi ezan jaun 7 (0,05)
utzi ni idatzi 7 (0,05)
utzi ez esan 5 (0,03)
utzi egin behar 4 (0,03)
utzi erabaki hartu 4 (0,03)
utzi inola ere 4 (0,03)
utzi nahi ez 4 (0,03)
utzi ahal ukan 3 (0,02)
utzi baino lehen 3 (0,02)
utzi ezan beste 3 (0,02)
utzi ezan eskatu 3 (0,02)
utzi ezan gozatu 3 (0,02)
utzi ezan ikusi 3 (0,02)
utzi ezan ni 3 (0,02)
utzi halako gertatu 3 (0,02)
utzi aholku eman 2 (0,01)
utzi atseden hartz 2 (0,01)
utzi baino besterik 2 (0,01)
utzi baizik ez 2 (0,01)
utzi behar betiko 2 (0,01)
utzi behar ez 2 (0,01)
utzi berak buru 2 (0,01)
utzi berori aitatasun 2 (0,01)
utzi ez arren 2 (0,01)
utzi ezan aparte 2 (0,01)
utzi ezan bake 2 (0,01)
utzi ezan bera 2 (0,01)
utzi ezan berori 2 (0,01)
utzi ezan deabru 2 (0,01)
utzi ezan egin 2 (0,01)
utzi ezan hura 2 (0,01)
utzi ezan jainko 2 (0,01)
utzi ezan nahi 2 (0,01)
utzi ezin ukan 2 (0,01)
utzi gehiago meza 2 (0,01)
utzi gu tentaldi 2 (0,01)
utzi halako egin 2 (0,01)
utzi hau egin 2 (0,01)
utzi hemendik irten 2 (0,01)
utzi hura maiestate 2 (0,01)
utzi ni hain 2 (0,01)
utzi abisu hau 1 (0,01)
utzi agindu etorri 1 (0,01)
utzi aholku ni 1 (0,01)
utzi aitortu ere 1 (0,01)
utzi aitortu ni 1 (0,01)
utzi aldi batzuk 1 (0,01)
utzi aldi bera 1 (0,01)
utzi Andaluzia bisita 1 (0,01)
utzi argi adimen 1 (0,01)
utzi argi erreparatu 1 (0,01)
utzi arima bat 1 (0,01)
utzi arima bera 1 (0,01)
utzi arima hura 1 (0,01)
utzi baino hil 1 (0,01)
utzi baino lehenago 1 (0,01)
utzi balio behintzat 1 (0,01)
utzi behar baita 1 (0,01)
utzi behar berori 1 (0,01)
utzi behar ekarri 1 (0,01)
utzi behar etxe 1 (0,01)
utzi behar ezta 1 (0,01)
utzi behar jainko 1 (0,01)
utzi behar meditazio 1 (0,01)
utzi behar monasterio 1 (0,01)
utzi behintzat zeu 1 (0,01)
utzi bera amona 1 (0,01)
utzi bera askatasun 1 (0,01)
utzi bera bakarrik 1 (0,01)
utzi bera emazte 1 (0,01)
utzi bera etxe 1 (0,01)
utzi bera ganadu 1 (0,01)
utzi bera idatzi 1 (0,01)
utzi bera irten 1 (0,01)
utzi bera jaun 1 (0,01)
utzi bera leku 1 (0,01)
utzi bera maitale 1 (0,01)
utzi bera maite 1 (0,01)
utzi bera mirabe 1 (0,01)
utzi berori idatzi 1 (0,01)
utzi berori jauntasun 1 (0,01)
utzi beroriek buru 1 (0,01)
utzi berriro erori 1 (0,01)
utzi berriro itsutu 1 (0,01)
utzi beste aukera 1 (0,01)
utzi beste auzi 1 (0,01)
utzi beste hori 1 (0,01)
utzi beste inor 1 (0,01)
utzi bi fundazio 1 (0,01)
utzi bi gauza 1 (0,01)
utzi bide hori 1 (0,01)
utzi bide oker 1 (0,01)
utzi deabru engainatu 1 (0,01)
utzi desira hau 1 (0,01)
utzi desira hori 1 (0,01)
utzi egin bi 1 (0,01)
utzi egin lur 1 (0,01)
utzi egin ni 1 (0,01)
utzi egin ohi 1 (0,01)
utzi egin zor 1 (0,01)
utzi egundo ere 1 (0,01)
utzi egundo etxe 1 (0,01)
utzi egundo hura 1 (0,01)
utzi eman ere 1 (0,01)
utzi era antolatu 1 (0,01)
utzi era lotu 1 (0,01)
utzi era ugari 1 (0,01)
utzi erabaki hartz 1 (0,01)
utzi erabaki sendo 1 (0,01)
utzi eraman ezan 1 (0,01)
utzi eraman nahi 1 (0,01)
utzi ere deitu 1 (0,01)
utzi ere egin 1 (0,01)
utzi esan edota 1 (0,01)
utzi etxe hori 1 (0,01)
utzi etxe jaun 1 (0,01)
utzi ez bada 1 (0,01)
utzi ez balio 1 (0,01)
utzi ez egon 1 (0,01)
utzi ez gaztelu 1 (0,01)
utzi ez hitz 1 (0,01)
utzi ez jakin 1 (0,01)
utzi ez ote 1 (0,01)
utzi ezan adierazi 1 (0,01)
utzi ezan agindu 1 (0,01)
utzi ezan ahizpa 1 (0,01)
utzi ezan arazo 1 (0,01)
utzi ezan ardura 1 (0,01)
utzi ezan atera 1 (0,01)
utzi ezan atzera 1 (0,01)
utzi ezan baimen 1 (0,01)
utzi ezan batzuk 1 (0,01)
utzi ezan beldur 1 (0,01)
utzi ezan berak 1 (0,01)
utzi ezan betiko 1 (0,01)
utzi ezan bizitza 1 (0,01)
utzi ezan denbora 1 (0,01)
utzi ezan egoitza 1 (0,01)
utzi ezan egunero 1 (0,01)
utzi ezan eman 1 (0,01)
utzi ezan epai 1 (0,01)
utzi ezan erremedio 1 (0,01)
utzi ezan esan 1 (0,01)
utzi ezan esanez 1 (0,01)
utzi ezan etorri 1 (0,01)
utzi ezan etxe 1 (0,01)
utzi ezan gauza 1 (0,01)
utzi ezan geu 1 (0,01)
utzi ezan gosez 1 (0,01)
utzi ezan guzti 1 (0,01)
utzi ezan halako 1 (0,01)
utzi ezan hau 1 (0,01)
utzi ezan hautaketa 1 (0,01)
utzi ezan hori 1 (0,01)
utzi ezan ibili 1 (0,01)
utzi ezan ikasi 1 (0,01)
utzi ezan kexa 1 (0,01)
utzi ezan lagundu 1 (0,01)
utzi ezan laster 1 (0,01)
utzi ezan lo 1 (0,01)
utzi ezan lortu 1 (0,01)
utzi ezan neba 1 (0,01)
utzi ezan neu 1 (0,01)
utzi ezan oraingo 1 (0,01)
utzi ezan zehaztu 1 (0,01)
utzi ezan zeu 1 (0,01)
utzi ezer askatasun 1 (0,01)
utzi ezer egin 1 (0,01)
utzi ezer ikusi 1 (0,01)
utzi ezta ez 1 (0,01)
utzi ezta galdu 1 (0,01)
utzi ezta lasaitu 1 (0,01)
utzi galdetu arabarba 1 (0,01)
utzi gehiago irabazi 1 (0,01)
utzi geu erru 1 (0,01)
utzi geu indar 1 (0,01)
utzi geu poz 1 (0,01)
utzi gogo ezarri 1 (0,01)
utzi gogo guzti 1 (0,01)
utzi gogo ikusi 1 (0,01)
utzi gogo piztu 1 (0,01)
utzi gu aita 1 (0,01)
utzi gu jaun 1 (0,01)
utzi gu on 1 (0,01)
utzi gu santa 1 (0,01)
utzi guzti bera 1 (0,01)
utzi guzti egin 1 (0,01)
utzi haiek adore 1 (0,01)
utzi haiek aitortza 1 (0,01)
utzi haiek gozatu 1 (0,01)
utzi haiek ni 1 (0,01)
utzi haiek zurikeria 1 (0,01)
utzi hain basamortu 1 (0,01)
utzi hain ondasun 1 (0,01)
utzi hain premia 1 (0,01)
utzi halako desira 1 (0,01)
utzi hau bidali 1 (0,01)
utzi hitz gutxi 1 (0,01)
utzi hitz huts 1 (0,01)
utzi hori egon 1 (0,01)
utzi hori hitz 1 (0,01)
utzi idatzi ni 1 (0,01)
utzi idatzi Toledo 1 (0,01)
utzi ikusi inolako 1 (0,01)
utzi inoiz barru 1 (0,01)
utzi inoiz ere 1 (0,01)
utzi inor ha 1 (0,01)
utzi inor hitz 1 (0,01)
utzi inor pertsona 1 (0,01)
utzi irudi estimatu 1 (0,01)
utzi irudi hura 1 (0,01)
utzi irudi txar 1 (0,01)
utzi jainko egundo 1 (0,01)
utzi jainko ez 1 (0,01)
utzi jainko handitasun 1 (0,01)
utzi jainko inspirazio 1 (0,01)
utzi jainko zeuek 1 (0,01)
utzi jaun egin 1 (0,01)
utzi jaun mesede 1 (0,01)
utzi jaun oso 1 (0,01)
utzi joan abitu 1 (0,01)
utzi joan aukera 1 (0,01)
utzi joan baino 1 (0,01)
utzi joan bit 1 (0,01)
utzi joan egin 1 (0,01)
utzi konturatu jainko 1 (0,01)
utzi mezu batzuk 1 (0,01)
utzi nahi besterik 1 (0,01)
utzi nahi bizi 1 (0,01)
utzi nahi den 1 (0,01)
utzi nahi esan 1 (0,01)
utzi nahi gaitz 1 (0,01)
utzi nahi geu 1 (0,01)
utzi nahi iruditu 1 (0,01)
utzi nahi jada 1 (0,01)
utzi nahi neu 1 (0,01)
utzi nahi nola 1 (0,01)
utzi nahiko arrisku 1 (0,01)
utzi neu arima 1 (0,01)
utzi neu buru 1 (0,01)
utzi neu poz 1 (0,01)
utzi ni ardura 1 (0,01)
utzi ni goraintzi 1 (0,01)
utzi ni halako 1 (0,01)
utzi ni han 1 (0,01)
utzi ni tentatu 1 (0,01)
utzi ondorio eragin 1 (0,01)
utzi ondorio on 1 (0,01)
utzi pentsatu ari 1 (0,01)
utzi pentsatu zuek 1 (0,01)
utzi sekula ere 1 (0,01)
utzi sekula oker 1 (0,01)
utzi tentaldi batzuk 1 (0,01)
utzi tentaldi haiek 1 (0,01)
utzi tentaldi hain 1 (0,01)
utzi ukan gauza 1 (0,01)
utzi ukan hainbat 1 (0,01)
utzi une egoki 1 (0,01)
utzi une hura 1 (0,01)
utzi zer egin 1 (0,01)
utzi zer iritzi 1 (0,01)
utzi zu maite 1 (0,01)
utzi zu ukan 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia