Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 395

2000
‎Eta, hala, arrazoi politikoak aipatu dira, arrazoi soziologikoak, arrazoi etiko erlijiosoak... Eta horiek guztiak luze eztabaidatu ondoren, guztiek baztertu dituzte, ez dutelako ez hankarik ez bururik; ekintza haren errua intsumisoei edota feministei egoztea ere ez zaie bidezkoa iruditu; ezen, ba al dute, egiaz, salaketa haiek jaurtitzeko froga argi eta erabatekorik?
‎" Hik, beti bezala, itxi egiten dizkiok begiak errealitate latzari. Hauek ez dituk ez asmazioak ez eldarnioak; eta gu ez gaituk paranoiko batzuk. Kontuz, amigo!
‎Enuresia baldin bada arrazoia, bedi. Aurkikuntza horretara eraman gintuen bide luzeaz nahiago dut ez hitz egin. Barkatuko zait ahalkea.
‎Halaxe, bada, adierazi nahi dugu ez dakigula oso ziur eta ez du askorik inporta, ohartuko da irakurlea zer aldatu zitzaion lehenik Brown jaunari, ezker eskuko hatz txikiko azazkala, ala eskuin eskukoa; edota biak batera aldatu zitzaizkion, edo zein aldaketaz jabetu zen lehenago. Ez dakigu, era berean, zer eguraldi egiten zuen Brown jaunaren eskuan aldaketa txiki hura gertatu zen egunean, euria ari zuen ala eguzkia zegoen; badakigu, ordea, zein egun zen, eta hori jakinik, eguraldia ere nolakoa zen jakitea baino gauza errazagorik ez dago.
‎" Bai, halaxe uste dut. Liburu hartaz, ordea, nahiago nuke ez hitz egin; esperientzia mingotsa izan zen hura niretzat, ondorio honetara iritsi bainitzen: maitasuna ez dela existitzen...".
‎Ikusleak hainbestean portatu ziren, txukun antzera, hainbat hitz zantar entzuteko zorigaitza izan bagenuen ere. Tximinoena, aldiz, hobe dut ez adieraztea. Irudimen sukartsuenak ere ez luke lizunkeria laurdenik ere irudikatzerik izango (eta uste dut horrekin nahikoa esanda dagoela).
‎Harritzarra aise jaso zuen gerri pareraino, amen batean; behin hantxe eroso ipini zuelarik, hamalau txortaldi jo zizkion segidan, su eta fu, begiak zuri zuri, mihia hortzartean dantzari, espasmodikoki. Neu izan nintzen txalojole bakar; beste milaka begi ezin zabalduago haiek zer adierazi nahi zuten ez dut sekula jakin.
‎Galdera indiskretoei erantzun behar izatea; Niagarako urjauzietan suizidioaren aukera hain hurbil sumatzea; nahi duzun pertsona telefonoz bestaldean nahi duzunean ez topa  tzea; horra deseroso sentitzea zer den.
‎Hau ikusi, bestea ikusi, eguna oharkabean igaro zait (argi dago gero eta hobeki moldatzen naizela bakarrik), eta bai gogo  tsu nengoelako bai taldekideen aurrean oso lotsagarri geratu nahi ez nuelako Adela eta Estherren aurrean bereziki, Danek ahol  katu zigun bezala, ilunabarrean Empire State Buildingera igo naiz: ikusmira eta egotaroa zoragarriak ziren, baina han inon baino bortitzagoa egin zait Dabiden hutsunea bakardadea (batzuetan irudipena izan dut Dabid New Yorkera etorri dela nire bila, eta egunean zehar zelatatu egin nauela, eta une egokiaren zain egon dela, esate baterako dorre ikusgarri horretan, ustekabean agertzeko; hala izan balitz, uste dut ez nukeela zalantzarik egingo, eta argi ikusiko nuela, gertatuak gertatu, berarekin nahi dudala; baina Dabid, noski, ez da agertu eta, zorionez, taldeko beste inor ere ez; haiek denak elkarrekin etorriko ziren atzo iluntzean). Urruti batean, eraikinaren gainaldetik, Askatasunaren Estatuari antzeman diot eta, egia esatera, Mary Landford oroitarazi dit, hain ttiki ikusten zen.
2001
‎Ordurako bazekien ez zirela existitzen, irakurria eta frogatua zuen ez zirela existi  tzen, baina hura, lotsagabeki eta zurrun, aldaba jo gabe sartu zen haren etxera.
‎Erakuts diezazkiogun orain hiru paradigmok ofizioko gizon bati (ofiziokoa da hizkuntza franko, ahalik gehienak, nola aldatu diren dakiena: latina, luzaroan usteldu ondoren, aspaldi hil zela uste duena ez da ofiziokoa) eta galda diezaiogun zeini deritzan zaharrena: lehenbizikoa (nuen, genduen, zenduen) aukeratuko du zalantzarik gabe eta irregularrena delako, hizkun  tzaren joera erregelarik eza erregelara erakartzean baitatza gehienbat.
‎Bejondeiola, berriz ere! Begien argia galdu ez duenak ez dezake horrelako usterik izan, aski baita gogoratzea gure gurasoak zer ziren gu eta gure ondorengoen aldean, aski baita berdintzea idazle zahar bat berri batekin. Azkeneko lan hau Aita Mokoroak8 aspaldi egin zuen nik egin dezakedan baino hobekiago.
‎Izen hori eskaini zidaten hemen, Donostian, hitzaldi mintzalditxo bat egiteko1, eta tituluaren arabera horrela deritzan zerbaitekin agertzen natzaizue. Nolanahi ere, eta aurrera baino lehen, nolabait ere nahi dut ez orduko, baizik oraingo gertaera esan, hurrengoan, beste bat eskarmenta dezan, behar bada.
‎Badakigu, ongi jakin ere, gure hizkuntzari dagokionez gauzak ez doazela beti bide onetik, euskara herritar guztion kultur ondaretzat jo litzatekeen herrialde guztietan, eta harrigarria dirudien arren, bulego ofizial batzuetan oraindik euskararen erabilera sozialari hesi mugak jartzeko ahalegin gogorrak antolatu eta kudeatzen direla. Errealitate gordin hori ezkutatu nahi izan gabe, ordea, ukaezina da euskararen aldeko ahalegina ez dela ahuntzaren gauerdiko eztula, eta hori ikusi nahi ez duenak ez dituela ikusi nahi ezta ere gure gizartean joan den hamarkada hauetan hizkuntz arazoez gertatu diren aldakuntza sakonak.
‎Hemen bildurik dauden paperak Bilbotik etorri zaidan adiskidezko eske bati eskerrak agertzen dira berriz argitara. Gogorik banuen ez nuen, ez dakit ongi, baina nork egingo dio uko, gure artean behintzat, Bilbotik datorren deiari?
‎Esatera nindoan erdaldun batek ere, euskalaria bera, eta Euskaltzaindiaren urgazlea? idazten duela hor, baina hobe dut ez esan. U. jaunak ez baititu gogoko euskalariak:
‎Horretarako, nik uste, kulturarako gogo bizia duen jendea behar genuke aurrenik, eta gainera euskaltzalea. Gogorik ez duena ez dut nik gutxietsiko: esku osoa du nahi duena aukeratzeko.
‎Euskal Herria –edo Espainia edo Frantzia edo honelako beste edozer– hitz bat baino gehiago dira, baina ez gogoeta bat, ideia bat, baino askozaz gehiago. Euskal Herria maite uste dugunok ez ditugu maite horrenbestez neurri berean Euskal Herrian diren edo izan diren zer guztiak. Batzuk biziro maite ditugu, eta horietan datza gure euskaltzaletasuna; beste batzuk epelkiro; zenbait, bost axola zaizkigu; beste zenbait, berriz, higuin ditugu biho  tzez.
‎Eta intsentsu ontziari eragitea ez da kritika. Egia zor du kritikoak, hots, gogoan bata eta ahoan bestea duela ez ibiltzea. Huts egin dezakeela?
‎Batek nahiago ditu Shakespearen hamalaukoak, gogoz eta haragiz gatzatuak eta mamituak; beste batek, berriz, Huxleyren pertsona ezagun hark hain higuin zituen Shelleyren laino arteko hegaldiak. Batetik nahiz bestetik jo, nolanahi ere, igo egin behar da, nork eta non ez dakigula ezarria dagoen maila batera igo, eta aldapa hori garaitzen ez duenak ez du poetaren izena merezi.
‎Euskararen batasunaz edo batasunik ezaz mintzatu dut azkenik, gogo gaiztoz bada ere. Behin eta berriz esana dut ez nintzela neure gogoz sartu saltsa horretan, besteren eskez eta bestek bortxaturik baizik. Ongi baino hobekiago bainekien, batere atsegin ez zitzaidan erantzunbeharra biz  karreratzeaz gainera, nolako lokatzetan sartzen nuen neure burua.
‎Hauxe gehituko nuke, haatik: gaztelaniaz txukun antzean idatzi nahi dutenek ez dute sekula categorÃa hitza adiera horretan erabiltzen, eta ez dut ikusten zergatik hartu behar duen euskarak erdal gaiztoaren kutsurik. Aristotelesen, Kanten eta besteren kategorien beharrean gara; hor aipa  tzen direnen premian, ez erdaraz eta ez euskaraz, ni, behintzat, ez.
‎Alegiek bazuten zerikusia irakaskuntzarekin, nondik zuten ez badugu ere orain ongi ikusten. XIX. mendean, mende mugaren aldamenean gehienez, Mogeldarrenak ditugu eta gero, Lafontaine eta Samaniegoren atzean maizenik, Zabala, Iturriaga (1842), Goihetxe (1852), Arxü (1848) urte berean, nola ez ba, Kantu patriotikak argitara zituena eta, geroxeago, Uskara eta franzes gramatika, 1852an lehen aldiz eta 1868an hirugarrenez.
‎Foruen kaleak eta plazak loratzen zaizkigu nonahi. CÃ ¡ novasekin egon nahi ez duenik ez da falta (eta CÃ ¡ novas zen orduko jainko txikia, baita kultur gauzetan ere), eta ez da eskas beste era bertsuko seinalerik.
‎Ez naiz karismaduna, eta oker egon naiteke. Deus agintzeko, ez dut ez eskurik, ez gogorik ere. Neure iritzia agertzen dut, den bezalaxe.
‎Etxeberrik, berriz, bere Manualean, Axularrek aipu duena ez bezalako jendearekin ari zelako, noski, bakanka baizik ez du irakurlea ahotan hartzen: askok bederen, ez dituzte liburukoak irakurri behar, baizik eta, nola edo hala, ikasi:
‎Urkixoren gaia, izenburuak argi eta garbi adierazten duenez, ez zen euskara izan zuzen zuzenean. Gogoan zuena ez zen hizkuntza eta hizkuntzaren gorabeherak, hizkuntzaren inguruan egina zegoen eta egiten ari zen ikerlana baizik, filologia eta hizkuntzalaritzaren aldetik hain justu, bi hitz hauek orduan (Urkixoren ingurunean batik bat) edo hitz horiek aditzera ematen dituzten gogoetak aski ongi bereizten ez ziren arren. Ordukoez eta etorkizunekoez ere mintzatu zen, ezinbestean, hizkuntzari buruz, garai hartako eztabaida latzen oihartzuna Oñatira zekarrelarik.
‎Txillida mundu zabaleko seme dugu. Darabilen hizkuntzak ez du hitzen premiarik, aditzera eman nahi lukeena ez baitu inongo hitzek emango aditzera. Eta hitzak ezinbestean bereizgarri gertatzen direnez gero, bada, edozeinentzat, judu nahiz jentilentzat, mintza daiteke eta hala mintzatu da, mintzatu ere.
‎Azken buruan, nik ezetz uste dut. Kultur alorrean zerbait sortzen duen herriak beretzat eta besterentzat sortzen du eta, orobat, besterentzat sortzen ez duenak ez du beretzat ere sortzen. Eta ezinbestean, besteri eman nahi eza dela medio, besteren mirabe eta mendeko bihurtuko da bai sail horretan eta bai bestetan.
‎Ez batzuek ez besteak ez ditu" hizkuntzak" esaten, ez baitu, beste norbaitek edo zerbaitek bezala, horretarako" nortasunik": mutu da, ez baitu ez ahorik ez eztarririk, are gutxiago bururik. Hizketan dakitenak beste norbaitzuk dira:
2002
‎Zekena!, baztanga!, akaina! Aitonari ikasiak nizkion gehienak; askok zer esan nahi zuten ez banekien ere, banekien haur batek ezin zituela esan, eta debekuak hausteak ematen duen plazer ezkutuaz, amorru handiagoz esaten nuen, isilean baina garrasika: txepela!, kaskaila!, zakatza!, eta olatuek are burrundara handiagoz erantzuten zidatela iruditzen zitzaidan, gero eta harroago jaikitzen zirela ur gainetik zerurantz.
‎Orduan? Baina ez dut ez poza ez amorrazioa ez deus sentitzeko astirik, mozkoteak eran  tzuten baitio:
‎Isildu egin zen berriro, eta gure begiak bilatu zituen. " Igual pen  tsatuko duzue ez zaio ezer pasatuko. Bada, pasatu zaio.
‎Gogoan dut ez nuela negarrik egin, barrenak ez zidala aienerik eragin. Bi metrora neukan hildakoa.
‎Horregatik, ez dakit ongi egin dituen kontuak eta gehiketak. Nik ere nire burua talde horretan sartu nahi dut, eta horretaz uste dut ez garela 100.000, baina 100.001 realeuskaldun. Ez da sobera, egia aitortzen badut.
‎Egia esateko: gehiago erabiltzen ez baditut, nik idatzi izan ditudan lanetan adierazi nahi nuena ahalik eta modurik zuzenean, txukunenean eta komunikatiboenean adierazteko haien beharrik sentitu ez dudalako ez ditut erabili. Ez da beste arrazoirik izan.
‎Mintzairek, malda eta bizkar lepoetan kurritzen dituzten bidezidorrak beste nonbait bilatu behar dituzte. Beraz, euskararen egitura ez dugu ez euskaltzainok ez Rubiok aldatuko, proposatzen duena proposatzen duela, nahiz herri honen zorigaiztoko bereizgarria den liburu salduenak gramatikak izatea, beste nonbait esan dudan bezala.
‎Baina, nire ustetan, egiten duen kritika ez du ongi funtsatzen: Euskal Herriari buruz ari dela beltz ikusten ditu hemengo hizkuntza arazoak, beltz, zerbait esateagatik, iduri bailuke ez duela etorkizunik ikusten: " euskaraz gutti egiten da"," Zoaz Tolosara, Beasainera, Eibarrera, Bermeora[...] euskara ez da %10era iristen"," Egungo egunean Gipuzkoako herrietan erdara da jabe.
‎Hori bai aurrerapena egitekoa! Eta modurik onenean galdetzera ausartuz gero ere, hain harritzekoa den abilezia hori jaiotzetikan duten, edo gaitzak hartua mendean, erantzungo dizute bertsolariari bezala, ez, semea, ez, nik sasoia nuenean ez nuen uste iristerikan honetara azkenean. Gaur limosnatxo bat eskatutzen det Jainkuaren izenian.
‎Eta testuingurua beste bat izango balitz? 500.000 mila euskaldun izan beharrean 500.000 erdaldun izango bagenitu (100.000 bakarrik balira nahiago nuke ez pentsatu) munduaren xoko honetan milioika euskaldunek inguraturik. Eta baliabide guztiak hauen esku baleude?
‎Baliteke metodologia kontuez hitz eginik agian hitz ponpoxoen azpian eztabaidan zegoena botere banaketaren kontua izatea, ez besterik. Hala ere, aitortu behar dut ez dakidala zertan gelditzen den sare nazional horren kontua, filosofia horrekin egiten diren zenbait argitalpen EAEri bakarrik loturik ikusten baititut.
‎Alde batera utzita beste gauza asko, eta garrantzi handikoak, liburu gomendagarri honetan aipatzen direnak, bat nator oro har egungo euskara dela-eta, egiten den kritikarekin. Entzuten den hizkerak, anitzetan, ez du ez gatzik ez piperrik, indargabea da eta ñabardurak falta zaizkio. Moteldua eta ahuldua dugu gure hizkuntza.
‎Azken batean, xedea da aztertzea zergatik dagoen horrenbeste jende esaten duena poesia ez zaiola gustatzen, edo batere irakurtzen ez duena. Horretarako Witold Gombrowicz ek 1955ean argitaratuko libelo famatu bezain polemiko baten pasarte batzuez baliatuko naiz; urte asko igaro badira ere, eta idazle poloniarraren tesiak askotan errepikatu diren arren, irudipena daukat testuak ez duela ez gaurkotasunik ez freskotasunik galdu, eta horregatik ausartu naiz hona zati luze samar bat kopiatzera:
‎Eta (batzuek, behintzat) elkarri ematen dioten" xaboiari" buruz, ez daukat zalantza askorik ere: duela ez horrenbeste, poeta batek idatzitako olerki liburu baten kritika irakurri nuen, zeinetan iruzkingileak sekulako ahaleginak egiten baitzituen nabari ez zedin liburua ez zitzaiola batere gustatu (horretarako, jakina, metafora eta irudi piloa erabiltzen zuen); azkenean, nola ez, poetaren ahots propioa salbatzen zuen... poeta batena zelako, eta poesia liburu guztietan badagoelako hats bat, eta eta ...
‎Gure artean, ordea, ipuin bildumak dira, edo Kutsidazu bidea, Ixabel bezalako nouvelle bat, bide hori urratu dutenak. Aitortu behar dut ez dudala fenomenoaren alderdi horretarako (ere) azalpen argirik.
2003
‎Eta nik, alde batera, Kepa bezalakoa izan nahi nuen. Baina nik ere banituen ez berari ez aitari sekula santan esango ez nizkiokeen gauzak. Kepari ezin nion, ezin nion, zera, Adelarena  aitortu...
‎Egiaz, satorra buhaka ari zen bulta honetan: Eusko Armadan" piko" bat jarria zuela ez zion ministerioko ordezkari handiari azaldu. Alabaina nehor ez zen harritu, dinamita ohointzatik landa, Hutx militante potoloa libre eta kargurik gabe atera zenean.
‎Euskaldun orok bezala, terrorista batek borrokarekiko bere ikusmoldearen aldatzeko eta herriaren askatzeko aitzakiaz herioa banatzean huts morala egin duela pentsatzeko dretxoa baduela azpimarratzekoa da. Pentsatzen dugunaren errateko erantzukizuna badugu, aurrean duguna ez xifritzeko edo gure izaeraren landerrean ez jartzeko perpausak eta aditzak torturatzeko partez. Argi gauden:
‎Ez dela hala, Nizias? Atenaren handitasunak zuk egitea onartu ez duzun sakrifizio zenbait merezi zuen ez. Eta gaur egun, hiru asteko gerla iragarri batek izutzen zaitu, hogeita bat urte iraun duena jasan duzunean?
‎Ez ahantz hargatik kafea hitzeman eta zor didazula! Zure eskaerari erantzuteko, o, Sokrates, uste dut ez dela nahikoa bizitza materialaren segurtatzea, ildo beretik behar direla diren lekuetan hizkuntzak, lurraldeak eta askatasun proiektuak zaindu zein garatu.
‎Zolitxarreko soltze neulea! Maite ditudanek ez bezate ene bezalako zolte latzik sekula paila!
‎Ezkontzak. Bestelakoak egunkarietan hurrupatzen zituen, urrunetik egiaz, aspaldi zuelako ez ziela sinesgarritasunik kausitzen. Noiztenka, euskal mugimenduak Eusko Armada arrapizten zuela irakurtzen zuen, kalte gutxiko bospasei atentatu obratuz, preseski abertzaleen lerroetan ATE erakundearen kontrako kritikak eta erasoak handiegi bihurtzen zirenean, barne bakearen fermuki mantentzeko oroz bat.
‎Tzarkoren mintzaldi eragile kementsuen botereaz, egoera argiak maite zituen mutikoak, alderdiak zatikatu ziren, Hegoaldeko borroka sustatzen eta Iparraldekoa onesten zutenen arteko leizeak zedarrituz. Hegoaldeko borroka armatua baizik onartzen ez zutenek ez zuten begi onez ikusten Iparraldekoa. Lehenik aska dezagun Hegoaldea, zioten, denbora eskasa  barne eginen da eta Iparraldearen aldi dateke gero.
‎dantza nahasiek bekatura daramate kasuen %97an (1816: 105). Eta karmeldarrak azpimarratzen duen logika hutsezinaren arabera, bekaturako aukera hurbila bilatzen duenak bekatuaren arriskua nahi du, eta bekatua nahi duenak ez du bekatua gorrotatzen, eta bekatua gorrotatzen ez duenari ez zaio absoluziorik eman behar.
‎dantza nahasiek bekatura daramate kasuen %97an (1816: 105). Eta karmeldarrak azpimarratzen duen logika hutsezinaren arabera, bekaturako aukera hurbila bilatzen duenak bekatuaren arriskua nahi du, eta bekatua nahi duenak ez du bekatua gorrotatzen, eta bekatua gorrotatzen ez duenari ez zaio absoluziorik eman behar.
‎Lehenengo aldiz" Nación Bascongada" z aritzen bada ere bere idatzietan, gogoan izan behar dugu ez duela inoiz etorkizunerako egitasmo berri gisa proiektatzen nazio hori: jatorrizko egoera da –jatorrizko erlijioa, hizkuntza, legeak, ohiturak– beti ere bere horretan gorde eta zaindu nahi duena.
‎Demokrazia eta berdintasunerako joera hori, Zamakolaren arabera, hasieratik ikus daiteke, betidanik izan baita Bizkaia herri subiranoa. Are gehiago, jatorrizko euskal gizartea komunismotik gertu dago, ez baitu ez jabego ez ondasun pribaturik, ez eta merkatari  tzazko praktika espekulatiborik ere.
‎Induljentzia jasotzeko baldintzak betetzen ez dituenak ez du lortuko, beraz, bere bekatuen barkamen osoa. Zailtasunak zailtasun, induljentziak lortzea beharrezkotzat jotzen zen, eta ez norberarentzat bakarrik, baizik eta baita seguru asko purgatorioan egongo ziren hildako senideen arimentzat ere, garbitokian jasaten ari ziren sufrimendua asko arindu baitzitekeen beren izenean induljentziak irabazita.
‎Gaur egun, euskaldunak ez gara inor; ezpada zerbitzu sekretuentzat. ZEN plana deitu zioten duela ez asko gure herria suntsitzeko ahalegin polizialari; separatismoaren  kontrako gurutzadara deitu zuten apur bat lehenago, berdintasunen talaia ezarri ziguten errege erreginei burua moztutakoan... Matxinoak gara eta matxino nahi gaituzte; ez normal nahi gaituzte.
‎Anakronikoak: bestek gura dutena ez dugulako nahi. Anakronikoak.
‎Musu truk, edo komunikazio esparru euskaldunaren aldeko apustu garbian; epe luzeko inbertsio indibidual zein kolektibo moduko zerbait egiten. Ezin dut ontzat hartu besaul  ki dotorean eserita egiten diren amateurismoaren kritika horiek; pentsatu gura dut ez direla asko, hala ere.
2005
‎Alderdiek jendea erakartzeko asmoz antolatzen zituzten hitzaldiak bost axola zitzaizkidan, baina, Idoiaren ama zetorrenez gero, salbuespen bat egitea erabaki nuen. Apuleiok dio ezen inork ezagutzen ez duena ez dela existitzen ia. Hori areagotu egiten da politikaren arloan; jende artean ezaguna eta onartua izatea lortzen ez duena inolako begiramenik gabe desagertzen da.
‎Bestalde, aitortu behar dugu ez ginela gu liburu hau idazten hasi ere egingo, Joxerra Garziak hasieran hainbeste zirikatu eta gero apur bat lagundu ez baligu. Azken batean, biziki kezkatzen gaituen gai horrek berak adiskide egin gaitu bi egileok, eta gaiari eskaini dizkiogun ordu luzeotan atera ditugun ondorioetako batzuk idaztea baino ez dugu egin.
‎Artikuluari eman dioten tokia, berriz, harrigarria da. Izan ere," oinarrizko eskubide eta betebeharren" artean dago, baina" gizarte eta ekonomi politika gidatzeko printzipioen" atalean; horrenbestez, ez du ez babes eskubidearen sostengurik, ezta prozedura berezirako eskubidearenik, nahiz horiek diren aurreko idazpuruan jasotzen diren oinarrizko eskubideei dagozkienak. Europako Batasunaren 1992ko Itunean jasotako zuhurtzia eta kautela printzipioak ere ez zaizkio testu konstituzionalari erantsi.
2006
‎–Angela Maria! Uste dun ez didala deituko, ala?
‎–Espero dut ez zaitudala gogaituko kontu hauekin. Badakizu, jazarpen sexuala pil pilean dago herri honetan.
‎Kopia pirata da. Aniak pena du ez dituelako eskura ez abestien izenburuak, ezta letren fotokopiak ere: Ivanek kaxa biluzi batean eman zion CDa, eta azalean" EBTG Walking Wounded" errotulagailu gorriz idatzita besterik ez da ageri.
‎Ama, zuk aitortu ohi duzu agnostikoa zarela; Wittgeinstein ek esan zuenari kasu eginez, nahiago duzula ez dakizunari buruz hitzik ez esatea. Unamunoren hura ere gustatzen zaizu:
‎Gogoan dut zuhaitz genealogikoarekin ibilitako lanak etorri zitzaizkidala burura. Nor ibiliko sustrai bila, eta erroak beste baso batean zituela ez zekien bat! Bada, Angelok egindako odolaren aipamen hark ez zidan ez kontrako ez aldeko erreakziorik eragin.
‎Idazleak muzin egin zion: haren bekozko ilunak ezagun zuen ez zitzaiola gustatu inork ezagutu izana. Öchlerrek, kortesia handiz, barkatzeko; ez zuela molestatu nahi izan.
‎Ekaitzaren ondoren ez genuen beste eragozpenik izan eta onik igaro genuen Austriaren eta Italiaren arteko muga, onik iritsi ginen Bozen era ere. Onik iritsi ginela diodanean esan nahi dut ez zitzaigula inolako ezustekorik gertatu, ez poliziaren bisitarik ez gisako ezer, baina amonak bazuen zerbait, kezkaren bat edo auskalo zer, gogoa iluntzen ziona. Bozen eko geltokian ordu erdiko atsedenaldia iragarri zuten.
‎Arautu behar al da hori ere? Guk uste dugu ez dela dekretuz edo aginduz arautu behar. Baina jakina da gure harreman linguistiko guztiak arau edo konbentzio sozial batzuen testuinguruan eta baldintzapean gauzatzen ditugula:
2007
‎Vrera etchatçen dugu ez içanez portuan.
‎Oihan ikaragarri batzuek alde guzietarik inguratzen duten Zardandaneko probintziara heltzeko. Leku horretarako jendeek ez dute ez jainkorik, ez eidolorik, ez elizarik. Izkiriatzen ere ez dakite eta eguneroko lanendako gerletan irabaziak dituzten esklaboak dituzte erabiltzen.
‎Gizon ederra hintzen, gorputzez lerdena, bidaietan ibiltzeak ez hinduen ez gogortua, ez loditua. Gaztetasun bat bazegoan hire jestu eta hire jarrera guzian.
‎Haien hiri nagusia harri zuri eta beltzezko harresiz inguratua da. Karrikak ere harri berdinez lauzatuak dira eta nehork ez du ez jenderik, ez animaliarik hiltzen hor beren eidoloari zor dioten errespetuz. Horko buruzagiari Bakshi deritzate Persiarrek.
‎Alegia, nazionalismo onuragarria (normalean, kasuan kasuko adituarena) eta nazionalismo kaltegarria (normalean, kasuan kasuko adituarena ez beste inorena). Bereizketa horrek ez du ez bururik ez buztanik, Euskal Herrian behintzat. Nazionalismo guztiak (Euskal Herrikoa, Espainiakoa, Frantziakoa...) malguak dira eta denetariko osagaiak biltzen dituzte, direla" etnikoak" (hizkuntza, kultura, ohiturak...) edo" zibikoak" (askatasun nahia, elkarrekin bizitzeko borondatea, herritarren berdintasunaren eta ongizatearen eraikuntza...).
‎Ez dakit horregatik abertzalea naizen. Baldin banaiz, aitortu behar dut ez naizela abertzale atseginez eta irrikatan nagoela hemengo agintariek euskara normaltasunez onar dezaten, zama astun hori behingoz gainetik kendu ahal izateko.
‎Federiko Krutwigek eta beste batzuek Bordeletik Zaragozara eta Sananderetik Andorrara bitarteko eremua izan dute amets, ustez erromatarren garaiko Akitania eta Antso Handiaren garaiko Iruñeko Erresuma baturik. Zer esanik ez, proiektu horrek ez du ez bururik ez buztanik ez historiaren aldetik, ez jendearen sentimenduen aldetik eta ez hizkuntzaren aldetik ere. Euskaldunak gutxiengo txiki bat bagara Samatzetik Kortesera eta Lanestosatik Barkoxera bitarte, Zazpiak Baten, alegia, hutsaren hurrengoa izanen ginateke bi edo hiru halako den eremu batean.
‎Ez naiz 1512ko Konkistaz luzatuko, baina esan behar dut ez zela gerra nazional bat izan. Ezin izan:
2008
‎Ezagutzen ez dudan hiri bat lehen aldiz bisitatzen dudanean, ez dut ez museorik, ez eraikuntza adierazgarririk eta ez turistentzat egindako ikuskizunik sekula bisitatzen. Nahiago izaten dut kafe etxe nahiz taberna batean eseri eta jendeari begiratu, inguruko mugimenduei erreparatu.
‎Zer eramango zenuke uharte bakarti batera? Imajina ezazu, ezin duzula ez pertsonarik ez animaliarik eraman. Hiru objektu baino ez.
‎–Uste dut ez zuela zuekin zerikusirik. Batzuetan norberari gertatzen zaio zerbait eta besteak pentsatzen du bere erruagatik izan dela.
‎–Uste dut ez duela inorekin egoteko gogorik, berarentzat denbora behar duela. Esan, ez du esango.
‎Ez oso goxoa, badakit. Franki beti gertatzen zaio zerbait, agertu behar duenean ez agertzeko. Eta nik inoiz ez dakit benetan gertatzen zaizkion edo hain ona den istorio bitxienak asmatzen.
‎Eta nik inoiz ez dakit benetan gertatzen zaizkion edo hain ona den istorio bitxienak asmatzen. Baina Frankek askatasuna behar du ez egoteko, desagertzeko.
‎H k bere kolkorako galdetzen du, ea Sr k zergatik uste duen ez dela posiblea. Baina arrazoia du, ez dio horrela begiratu behar.
‎Egia esan, barru barruan sentituko luke biak hiltzeko grina, baina bere bizitzan agintzen duten printzipioei jarraituz, zuloan erortzen utzi lieke, eta handik irteteko behar duten denboran, ondoan egon. Guzti horregatik, Sr k tentsioa nabaritzen du, baina nahiago du ez jakin.
‎Baita posta elektronikoaren helbidea ere, halakorik balu. Hey, neska, aspaldi dun ez diogula elkar idazten, zazpi urte baino gehiago, ene adiskide zaharra, eraman nazan gure ikasle pisuaren egunetara, eta gaupasa amaigabeenetara, Hey, Rocio, basatiak gintunan orduan. Gogoratzen al haiz Michelle Shockeden kanta hartaz?
‎Niri gainera ez zait kritika feminista askorik gustatzen. Uste dut ez garamatzala inora.
‎Kale erdiko zorua lur eta olez osaturik dago. Behera begira joan behar dut ez estropezu egiteko. Mailu mekanikoen harrabotsak setiatu gaitu.
‎Ordena. Nahiago nuke ez balitu zenbatuko. Dena dela, haurtzaroko jolas haietako bat izan zitekeen, dramatismoa kentzeko edo.
‎–Oso ongi, euskal alaba. Uste dut ez naizela zurekin okertu. Argumentua, nahasia izanagatik, ona da; eta analisia, hobea.
‎–Uste dut ez naizela zurekin okertu, bota dit mahai gainetik lanak biltzen dituen bitartean.
‎ez du ez bozkariorik, ez maitasunik, ez argirik,
‎Hitzetan galdu da Miren Eskudero, zer esan nahi duen ez dakienaren moduan. Keinu eme batez gogoa biltzen saiatu dela ohartu naizenean bat egin dut harekin, nik ere; keinu bat egin behar izan dut, Iboni laztan bat eskuan, batzarrera biltzeko.
‎Ni erabili baino ez bainau egiten. Hala ere zer nahi duen ez igartzeak kilikatu egiten nauela onartu behar dut, ez dakit, Terese izateari utzi eta biluzik egonen banintz bezala da.
‎Elkarri ere ezin zioten laguntza eskatu, ez baitzuten lengoaiarik. Isolaturik, isilik, biluzik ezin zuten ez iragana jaso ez eta etorkizuna planifikatu ere.
‎Atzetik hurbildu nintzaion, eta Inazioren gerria besoekin inguraturik, haren lepondoa musukatzen hasi nintzen, eta baita belarriaren atzea ere, eta esaten nion, ez dakit garbi zer egin, baina zerbait egin behar dugula ez dut dudarik, ezin dugu horrela segitu, ez zaizu iruditzen?, Inazio jiratu egin zen eta aurpegira begiratu zidan benetan ari ote nintzen jakin nahi balu bezala, eta galdetu zidan, atrebituko zinateke?, eta nik, ez nekiela, hori ez dela sekula jakiten momentua iritsi arte, baina askotan pentsatu nuela irtenbide hartan, arratoien benenorik eta horrelakorik gabe gainera, eta nik pentsatuta neukana...
‎Ez nuen gau osoan begirik bildu, pentsaturik pikutara joango zi  tzaigula dena, pentsaturik Pilarikako zubia baliatzen ez bagenuen ez genuela beste abagunerik izango, pentsaturik Apezak mingaina dantzatuko zuela eta dantzatzen ez bazuen ere Inaziok pazientzia galduko zuela eta ez zuela gehiago itxaron nahiko, zer egin?, ordea, eta galdera hori buruan nuelako egon nintzen begiak bildu ezinik, naufrago bat baino galduago gauaren erdian, eta errezatu ere egin nuen, Jainko maitea, Apezak ez diezaiola ezer esan Tomasi, Tomasek er... danba!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dut 84 (0,55)
du 32 (0,21)
zuen 23 (0,15)
dugu 15 (0,10)
duela 14 (0,09)
duena 12 (0,08)
duenak 12 (0,08)
zuten 12 (0,08)
zuela 11 (0,07)
duk 10 (0,07)
duzu 10 (0,07)
dute 7 (0,05)
dudanik 5 (0,03)
duen 5 (0,03)
genuen 5 (0,03)
Duela 4 (0,03)
dudana 4 (0,03)
duenari 4 (0,03)
duguna 4 (0,03)
dutena 4 (0,03)
dutenek 4 (0,03)
nuke 4 (0,03)
baduzu 3 (0,02)
baitu 3 (0,02)
dutenak 3 (0,02)
zuena 3 (0,02)
badut 2 (0,01)
baitut 2 (0,01)
banuen 2 (0,01)
dituenak 2 (0,01)
dudala 2 (0,01)
dudalako 2 (0,01)
duelako 2 (0,01)
duenik 2 (0,01)
dugunik 2 (0,01)
dun 2 (0,01)
dutela 2 (0,01)
duzula 2 (0,01)
luke 2 (0,01)
lukeena 2 (0,01)
nuen 2 (0,01)
nuenean 2 (0,01)
nuenez 2 (0,01)
ukan 2 (0,01)
zuelako 2 (0,01)
zutenek 2 (0,01)
bagaituzte 1 (0,01)
bagenuen 1 (0,01)
bailuke 1 (0,01)
baitzuen 1 (0,01)
balitu 1 (0,01)
balu bezala 1 (0,01)
banituen 1 (0,01)
banu 1 (0,01)
bazenuen 1 (0,01)
bazituen 1 (0,01)
bazuela 1 (0,01)
bazuen 1 (0,01)
bazutenez 1 (0,01)
ditu 1 (0,01)
ditudanek 1 (0,01)
dituela 1 (0,01)
dituena 1 (0,01)
ditugula 1 (0,01)
ditugunok 1 (0,01)
dituk 1 (0,01)
dituzte 1 (0,01)
dituztela 1 (0,01)
dituzula 1 (0,01)
dudanerako 1 (0,01)
dudanetik 1 (0,01)
duenean 1 (0,01)
dugula 1 (0,01)
dugulako 1 (0,01)
dugun 1 (0,01)
dugunok 1 (0,01)
dutelako 1 (0,01)
duten 1 (0,01)
dutenentzat 1 (0,01)
duzue 1 (0,01)
duzun 1 (0,01)
duzunean 1 (0,01)
genuena 1 (0,01)
gintuen 1 (0,01)
hinduen 1 (0,01)
huen 1 (0,01)
lukete 1 (0,01)
ninduen 1 (0,01)
nituela 1 (0,01)
nituen arte 1 (0,01)
nituenak 1 (0,01)
nituenerako 1 (0,01)
nuela 1 (0,01)
nuelako 1 (0,01)
nuen arren 1 (0,01)
ukaiteak 1 (0,01)
zenuen 1 (0,01)
zenuke 1 (0,01)
zituela 1 (0,01)
zituen 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan ez ukan 36 (0,24)
ukan ez jakin 18 (0,12)
ukan ez egon 17 (0,11)
ukan ez esan 7 (0,05)
ukan ez horrenbeste 7 (0,05)
ukan ez ezan 6 (0,04)
ukan ez asko 5 (0,03)
ukan ez buru 4 (0,03)
ukan ez hanka 4 (0,03)
ukan ez egin 3 (0,02)
ukan ez etorri 3 (0,02)
ukan ez hitz 3 (0,02)
ukan ez ibili 3 (0,02)
ukan ez ote 3 (0,02)
ukan ez pentsatu 3 (0,02)
ukan ez agertu 2 (0,01)
ukan ez aho 2 (0,01)
ukan ez babes 2 (0,01)
ukan ez baldin 2 (0,01)
ukan ez eduki 2 (0,01)
ukan ez erantzun 2 (0,01)
ukan ez hain 2 (0,01)
ukan ez maitasun 2 (0,01)
ukan ez adierazi 1 (0,01)
ukan ez adin 1 (0,01)
ukan ez aginpide 1 (0,01)
ukan ez ahantzi 1 (0,01)
ukan ez aintzat 1 (0,01)
ukan ez Ana 1 (0,01)
ukan ez anaia 1 (0,01)
ukan ez antzeman 1 (0,01)
ukan ez arnasa 1 (0,01)
ukan ez asmazio 1 (0,01)
ukan ez ate 1 (0,01)
ukan ez aurre 1 (0,01)
ukan ez bat 1 (0,01)
ukan ez beldur 1 (0,01)
ukan ez bera 1 (0,01)
ukan ez berriztagarri 1 (0,01)
ukan ez beste 1 (0,01)
ukan ez bezalako 1 (0,01)
ukan ez bozkario 1 (0,01)
ukan ez bukatu 1 (0,01)
ukan ez desira 1 (0,01)
ukan ez diol 1 (0,01)
ukan ez ekin 1 (0,01)
ukan ez elkar 1 (0,01)
ukan ez eman 1 (0,01)
ukan ez eraman 1 (0,01)
ukan ez eraztun 1 (0,01)
ukan ez Erlaitz 1 (0,01)
ukan ez erraz 1 (0,01)
ukan ez esentzial 1 (0,01)
ukan ez esku 1 (0,01)
ukan ez eskularru 1 (0,01)
ukan ez espiritu 1 (0,01)
ukan ez estropezu 1 (0,01)
ukan ez euri 1 (0,01)
ukan ez euskaltzain 1 (0,01)
ukan ez familia 1 (0,01)
ukan ez fede 1 (0,01)
ukan ez fronte 1 (0,01)
ukan ez garrasi 1 (0,01)
ukan ez gatz 1 (0,01)
ukan ez gaurkotasun 1 (0,01)
ukan ez gizalege 1 (0,01)
ukan ez gogoratu 1 (0,01)
ukan ez gogortu 1 (0,01)
ukan ez gose 1 (0,01)
ukan ez hazi 1 (0,01)
ukan ez heroismo 1 (0,01)
ukan ez hor 1 (0,01)
ukan ez identitate 1 (0,01)
ukan ez igarri 1 (0,01)
ukan ez ikusi 1 (0,01)
ukan ez iragan 1 (0,01)
ukan ez jabego 1 (0,01)
ukan ez jainko 1 (0,01)
ukan ez janzki 1 (0,01)
ukan ez jende 1 (0,01)
ukan ez joan 1 (0,01)
ukan ez klarinete 1 (0,01)
ukan ez lagun 1 (0,01)
ukan ez lapur 1 (0,01)
ukan ez leiho 1 (0,01)
ukan ez maite 1 (0,01)
ukan ez modu 1 (0,01)
ukan ez museo 1 (0,01)
ukan ez mutil 1 (0,01)
ukan ez negar 1 (0,01)
ukan ez neu 1 (0,01)
ukan ez onartu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia