Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎Halaxe, bada, adierazi nahi dugu ez dakigula oso ziur eta ez du askorik inporta, ohartuko da irakurlea zer aldatu zitzaion lehenik Brown jaunari, ezker eskuko hatz txikiko azazkala, ala eskuin eskukoa; edota biak batera aldatu zitzaizkion, edo zein aldaketaz jabetu zen lehenago. Ez dakigu, era berean, zer eguraldi egiten zuen Brown jaunaren eskuan aldaketa txiki hura gertatu zen egunean, euria ari zuen ala eguzkia zegoen; badakigu, ordea, zein egun zen, eta hori jakinik, eguraldia ere nolakoa zen jakitea baino gauza errazagorik ez dago.
2001
‎Nor bere garaiko ume denez, berrizale haiek ere iraganaldiari josiak zeuden eta ez zuten lotura hori hautsiko eredutzat hartu zituzten arrotzek besterik irakasten ez bazieten. Hor momentu batez gelditzen bagara, luzaro gabe hautemango dugu ez zela XVIII. mendea, mende guztien bilduman, xoko bakoitzeko hizkuntzaz nahiz dialektoaz gehien arduratu izan dena.
2002
‎Mintzairek, malda eta bizkar lepoetan kurritzen dituzten bidezidorrak beste nonbait bilatu behar dituzte. Beraz, euskararen egitura ez dugu ez euskaltzainok ez Rubiok aldatuko, proposatzen duena proposatzen duela, nahiz herri honen zorigaiztoko bereizgarria den liburu salduenak gramatikak izatea, beste nonbait esan dudan bezala.
2003
‎itsasora bota eta urak irents dezan itxaron. Gerta liteke itsasoak gorpua atzera itsasertzera itzultzea; orduan esanen dugu ez dugula inoiz ikusi, dudarik gabe naufrago bat dela, eta dauzkan zauri horiek guztiak arroken kontra hartutako kolpe latzen ondorio direla. Nik uste dut koartada perfektua dela.
‎Esan berri dugu ez dagokiela gurasoei beren umeen egoera edota ogibidea hautatzea, baina de facto hala egiten dute sarri askotan:
‎Lehenengo aldiz" Nación Bascongada" z aritzen bada ere bere idatzietan, gogoan izan behar dugu ez duela inoiz etorkizunerako egitasmo berri gisa proiektatzen nazio hori: jatorrizko egoera da –jatorrizko erlijioa, hizkuntza, legeak, ohiturak– beti ere bere horretan gorde eta zaindu nahi duena.
2005
‎Bestalde, aitortu behar dugu ez ginela gu liburu hau idazten hasi ere egingo, Joxerra Garziak hasieran hainbeste zirikatu eta gero apur bat lagundu ez baligu. Azken batean, biziki kezkatzen gaituen gai horrek berak adiskide egin gaitu bi egileok, eta gaiari eskaini dizkiogun ordu luzeotan atera ditugun ondorioetako batzuk idaztea baino ez dugu egin.
2006
‎Arautu behar al da hori ere? Guk uste dugu ez dela dekretuz edo aginduz arautu behar. Baina jakina da gure harreman linguistiko guztiak arau edo konbentzio sozial batzuen testuinguruan eta baldintzapean gauzatzen ditugula:
2007
‎Vrera etchatçen dugu ez içanez portuan.
2008
‎Ez dut txintik ere esango gerrez. Gizakiok garen bezalakoak gara, eta historian zehar hamaika aldiz frogatu dugu ez garela gai gure mundu hau kudeatzeko; gure ezintasuna oso nabarmena da eta iritsiko da eguna non eskuartean darabilgun altxor preziatu hau pikutara bidaliko dugun. Sentitzen dut baina nago honek ez daukala konponbiderik.
2009
‎1500 hizkuntza baino gehiago daude Interneten, tartean euskara, baina nerabeei gustatzen zaizkien Interneteko tokietan ikusten dugu ez dagoela euskara. Gomendioa, beraz, hori aldatzea litzateke:
‎Idatzi eta hogeita hamabi urte pasatu diren arren, erabateko gaurkotasuna duten hitzak dira horiek. Aitortu behar dugu ez dugula ezagutzen pasarte hori baino zehatzagorik ez beteagorik euskal gizarterako zilegi eta eraginkortzat jotzen dugun hizkuntza politikaren enborraren berri emateko. Horregatik ekarri dugu atal honen irekierara.
‎Baina jakin ezazue euskal identitatea sortu eta sendotu egingo ez bagenu, iraultza, independentzia, demokrazia, ortzadarra eta zerua bera ere eskuratu arren, desagertu egingo ginatekeela; jakin ezazue, geure ahotsa eskuratu ezean, hil egingo ginatekeela. Eta oraindik, zoritxarrez, ez dugu ez identitaterik ez ahotsik.
2011
‎Ez dakigu non dauden Ráchel Baros eta Natálie Sverkos. Mat, j Werfelekin hizketan ikusi genuen lehena azkeneko aldiz; geroztik, ez dugu ez bataren ez bestearen berririk izan; gaua ez dute etxean igaro eta goizean ez dira handik azaldu: ihes egin dutela ematen du.
‎Bere konklusio azkena, hutsunea, hutsune sakratua, Jaungoikoarenganako bidea?, cromlechetan dagoela. Ikuspegi estetiko artistikotik ikuspegi soziologikora etorrita, esana dugu ez dagoela paradisurik eredu aurre industrialetan. Alabaina, utzi behar zaio penduluari buelta har dezan, abiapuntuko komunitate tradizionaletara bueltatzeko ez bada ere (duela 30 bat urteko garapen mailara bueltatuz gero, harmonian ginateke Lurraren biogaitasunarekin).
2022
‎Ahal denean, oinutsik ibiltzen gara, eta galtzontzilloak edo praka batzuk besterik ez dugu janzten. Oinazpiak gogortzen ari zaizkigu; dagoeneko ez dugu ez arantzarik ez harririk sentitzen. Azala belzten ari zaigu; beso hankak harramazkaz, ebakiz, zarakarrez eta zomorro sastadaz josirik ditugu.
‎Ez dugu ez gorritu ez ikaratu nahi gehiago; irainetara, hitz mingarrietara ohitu nahi dugu.
‎Gainera, ez dugu beste parerik. Ez dugu ez eskularrurik ez txanorik. Eskuak eta hankak ospelez beteak ditugu.
2023
‎Zer premia edo arrazoi dute aplikazio horiek 10 urte bitarteko norbanako batek horren beharra sentitzeko eta ikusi berri dugun guztia bizitzera iristeko? Uste dugu ez dagoela batere. Ezjakintasunetik guk sortutako behar bati erantzuten diola uste dugu, eta etika teknologikoaren zimenduaren aurka egin dugula:
‎Konbinazio arriskutsua. Ikusi dugu gure aparatu emozionala egoki garatzeko, esperientziez gain, beste garun baten beharra dugula, nolabait bidea erakutsiko diguna; burbuila emozional horretatik egiten badugu hori, argi izan behar dugu ez direla amigdala, kortexa prefrontala eta hipokanpoa behar bezala garatuko eta, aldiz, accumbensak behar duena baino ozenago jardungo duela oro har. Heziketa mota horretan, ondorio garbi bat ikusi ohi da askotan:
‎Jarraian, harreman osasuntsua izateko lagungarri suertatu daitezkeen teknologien berri izango duzu, baina argi izan behar dugu ez dagoela norberak jasotako heziketa eta konfiantza baino pizgarri hoberik harreman osasuntsua edukitzeko:
‎Hori kontuan hartuta, jakin behar dugu ez dagoela suizidiorako motibazio objektiborik, baina bai hari lotutako arazoak, eta adin txikikoek ez dakite horiek nola konpondu. Arazo horien artean aipagarriak dira osasun mentala(% 27,4) eta adin txikikoen kontrako indarkeria(% 60,9):
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia