Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 66

2002
‎Ingelesa da, alde handiz, bigarren hezkuntzangehien ikasten den atzerriko hizkuntza. Europar Batasuneko beste hizkuntzaofizialek agerpen txikiagoa dute kurrikuluan, eta ikasleek neurri txikiagoaneskatzen dituzte.
2005
‎«Curriculuma ikasleei irakatsi beharrekoedukia da». Bobbit ek (1918) curriculuma eremu profesionaltzat hartzen duenteorikoa da, honela definiten du curriculuma: «Ikaslearen garapena lortzekoeskolan lantzen den esperientzia multzoa».
2006
‎" Ez dugu curriculumaren edukia ezagutzen", dio PSEk," aurreko sailburuak azaldu zituen ildo orokor batzuez landa. Orduan esan zuenez, euskal curriculumak arreta handia emango zion euskal kulturari.
‎Lanaren mamia, lehen esan duguna gogoratuz, derrigorrezko eskolaldia bukatzen duten gazteak Euskal Herrian eta Munduan bizitzeko prestatuta egon daitezen eta bizitza osorako hezkuntzarako oinarri sendoak lor ditzaten, horretarako egin behar duten curriculuma edo kultur ibilbidea hautatzea eta eskaintzea da. Bizitzarako prestatzea ikas arlo batzuetako ezagutzaz jabetzea baino gehiago da.
2008
‎Batetik, irakaslea mugatu egiten du ikasleei irakurrarazi behar zaizkien liburuen hautaketan, liburuak ikasleen interes, kezka edota gustuekin uztartzeko aukera handirik eman gabe. Bestetik, esan behar da historizismoaren beste ezaugarri bat ere badutela aztergai ditudan curriculumek: bai EAEkoan bai Nafarroakoan literatur edukiak kronologikoki daude antolatuta, pedagogia berritzaileek proposatzen dutenarekin kontrajarrita.
‎Aurreko lerroetan azaldu ditudan ezaugarriak pedagogia tradizionalekin lotutakoak dira. Dena dela, aztergai ditudan curriculum legeetan badira literaturaren didaktika berritzailearekin bat datozen hainbat arlo. Horiek bilduko ditut hurrengo lerroetan.
‎hirugarren enpresekiko datu pertsonalak, eta baja, konpainia horiek informazioa. Baina, NotchUp ek zaintzen du erabiltzaileak erabakitzen dituen enpresek ezin dute curriculuma aurkitu datu basean, eta ikusezin bihurtzeko aukera ematen dio talentu ehiztariak. Izan daitezkeen murrizketa horiek eskaintzen dira, arrazoi honengatik:
‎Maiz gertatzen den akats bat zera da: orrialde eta paragrafo luze asko dituen curriculum batek arrakasta ekartzen duela. Garrantzitsuena dokumentua irakurgarria, ordenatua eta sintetikoa izatea da, irakurtzen dutenek ez baitute denbora askorik.
2009
‎Ez du curriculum makala multinazional suediarrak. Iaz hartu zuen azken kolpea:
‎Iruzur bat gertatzen denean, hautatzaile gehienek automatikoki kanporatzen dute izangaia. Hans Friedrich adituak," Lan elkarrizketei arrakastaz aurre egin" liburuaren egileak, dio ez dela pentsatu behar inork ez dituela curriculumak egiaztatzen eta horrek gezurrak esateko bidea ematen duenik. Ehunka hautagaik lan bat baztertu behar izan dute beren gezurretan harrapatuta geratu direlako, edo are okerrago, lanetik bota dituzte datu faltsuen egia jakin dutenean.
‎Hala ere, neurri horiek aplikatzeko oztopoak daude, familiek ikastetxeen kudeaketan parte hartzeko egungo lege esparrua “ez baita eraginkorra”. “Merezi du udalerri batzuetan eskolaeredu autogestionatu berri bat arriskatzea eta probatzea, ikastetxe guztiek dituzten curriculumeko gutxieneko edukiak bermatuko lituzkeena”, esan dute Haur Hezkuntzatik. Irtenbide hori hezkuntza komunitateak berak emandako arauen bidez bideratu ahal izango litzateke, eta “ikasleen beharrei eta interesei erantzungo dien” hezkuntza proiektu bati jarraitu litzaioke, ikertzaileen esanetan.
‎Euskal literaturaren irakaskuntzak ez duela curriculumeko xede bakar bat ere betetzen dio Alonsok. Irakasgaia berregituratzea eta ikasleen parte hartzea sustatzea funtsezkoa dela azaldu du.
‎Eusko Jaurlaritzak eta Nafarroako Gobernuak eskumena dute curriculumaren %45 erabakitzeko. Hura baliatuta, Espainiako Gobernuak aurreikusitakoa baino ordubete gehiago eman diote eskoletan Erlijioa irakasgaiari.
2010
‎Beste zenbait perspektibatarako ikus, adibidez, Luis Otano 1998: . Euskal eskolak, euskal ikasleria beraren irakaskuntza ikaskuntza eduki eta helburuak difinituko dituen curriculuma behar du. Curriculumak herri bezala identifikatzen gaituzten ezaugarri linguistiko eta kulturalen ezagutza erraztu eta bertako partekotasunaren ezaugarrien antzematea ahalbideratu behar dio.
‎Horretan dago bigarren korapiloa: bai unibertsitate alorreko formazioan, eta bai etengabeko prestakuntzan, leku meharra du curriculumaren euskal dimentsioak. Ondorioak ere begien bistakoak dira.
‎Norbanakoaren afizio hobby hutsean ezin oinarritu liteke prestaera hori: bere lekua behar du curriculumaren euskal dimentsioak, unibertsitatean eta etengabeko prestaera programetan, gainerako dimentsioekin itxura batean txertatuz bere lekua eskuratuko badu EAEko eskolagintzan. IRALE (bertako R600 ikastaroa) eta Mondragon unibertsitateak abiatu berria duen ikastaroa dira gaurkoz, oker ez banago, gai horiek osoen eta sistematikoen lantzen dituzten guneak.
‎Ikasleek lankidetzan ikastea motibatzeaz gain, IKTekiko gaitasunak garatzen laguntzen du. Rafi.ki Rafi.kik 30 hezkuntza proiektu baino gehiago ditu curriculum arlo desberdinetan 120 herrialdetako lehen eta bigarren hezkuntzako 2.350 eskola baino gehiago daude elkarrekin konektatuta, Rafi.kiri esker. Halaber, DCSFren lankidetzarekin, programa honek 30 hezkuntza proiektu baino gehiago ditu curriculum arlo desberdinetan, klasean emateko irakasgaiak eta baliabide interaktiboak barne.
‎Rafi.ki Rafi.kik 30 hezkuntza proiektu baino gehiago ditu curriculum arlo desberdinetan 120 herrialdetako lehen eta bigarren hezkuntzako 2.350 eskola baino gehiago daude elkarrekin konektatuta, Rafi.kiri esker. Halaber, DCSFren lankidetzarekin, programa honek 30 hezkuntza proiektu baino gehiago ditu curriculum arlo desberdinetan, klasean emateko irakasgaiak eta baliabide interaktiboak barne. Proiektu bakoitzean, elkarrekin komunikatzen diren eta ideiak trukatzen dituzten mundu osoko eskolek parte har dezakete.
2011
‎Anarko, Sucio Sistema, Pilt, Zer Bizio! eta beste talde asko daude zuen curriculumetan. Zerk batu zintuzten proiektu honetan?
‎Erakundeak laguntza ematen du enpresa proiektua edo enpresa plana diseinatzen, dagozkion izapideak egiten, “abalik eta bermerik gabeko” mikrokredituak kudeatzen eta, oro har, altei, lizentziei edo baimenei buruzko aholkularitza lanetan, bai eta enpresarientzako aholkularitza eta coaching tailerrak ere. Lankidetzan aritu nahi dutenek curriculuma bidal dezakete mita@mitaong.org helbidera, eta, hortik, haiekin harremanetan jarriko dira, une bakoitzean boluntario izateko dauden aukeren berri emateko.
2012
‎Batzuetan eskatzen zaizkigun sakrifizioa etakonpromiso morala askoz egingarriagoak dira nazio komunitateko kide sentitzengarenean, hots, nazioa maitatzen dugunean. Horrek eragin zuzena du hezkuntzasistemak transmititu behar duen curriculumean:
‎Gure geroa ziurtatu dezaketen pertsonak hezteko eta erronka berriei aurre egiteko profesionalak sortzeko baldintzak sortu ditzala. Gaur egun ikasketa etapa ezberdinetan ditugun curriculumek Toureko mendi etapa bateko bidea dirudite; koherentzia indartu beharra dago, baita hezkuntza eredua berritu ere. Gure seme alabek erronka berriei aurre egiteko prest egon behar dute.
2013
‎Horren harira, eta Txurrumuskik jakinarazi duenez, behin izena emanda atzera egiten duenari ezzaio dirua itzuliko.Bestalde, hala nahi duenak, etxerabakarrik joateko baimena eta argazkiak ateratzeko baimena sinatuta utzi ditzakeantolatzaileen eskuetan.Maiatzaren31n, 18: 00ean izango da uda txokoari buruzko bilera Kultur Etxean; 18: 30eanudaleku irekiei buruzkoa; eta gazte abenturez arituko dira 19:00etan hasita. Begirale izan nahi dutenentzako deialdiaUdalekunahiz egonaldietan begirale izan nahi dutenei curriculuma uzteko deia egin dieTxurrumuskik. 16 urtetik gorakoei eta euskaraz komunikatzeko gaitasuna dutenei zuzendutakodeialdia da.
‎nahiz egonaldietan begirale izan nahi dutenei curriculuma uzteko deia egin die
2014
‎Badakit ez dudala curriculumik ezta itzultzeko gaitasunik ere,
‎Esan nahi dizut, atsekabetzeko gogorik gabe, zure curriculumaren idazketa Nola esan? Uste dut curriculum hobeto idatzi bat aurkeztu dezakezula.
2015
‎Unibertsitatez kanpoko sistema osoan martxan izango da.Erkidego batzuetan, ordea, oso atzeratuta dago LOMCEren ezarpena. Jaurlaritzak, adibidez, ez du curriculum dekretu berria abian jarri aurtengo ikasturtean, adierazi du ez zegoela astirik irailerako prest izateko?. Zirriborroa egina du Heziberri planaren barruan, eta tramitazioarekin ari da orain.
‎Irudia: Photoak Oso litekeena da 20 urteko esperientzia duen curriculum bat hasieratik baztertuta geratzea, erreklutatzaileak ez baitu hainbeste informazio irakurtzeko astirik. Gainera, lan bizitzaren lorpen nagusiak identifikatzeko gai ez bada eta laburbildu egiten baditu, hautatzaileak ere ez du egingo!
2016
‎Patetikoa izatera iritsi daitekeen zirkoa da. Kazetariontzat balio du curriculumean beste gerra bat gehitu eta gure buruei onenak garela sinestarazteko, baina zertan laguntzen dio horrek bertako jendeari. Arazoa da bukatu dela modu alternatiboan ibiltzea.
‎Lehendik Ingalaterran, Suitzan, Alemanian, Italian eta Irlandan ibilia zen. Sao Paulon bertan ere ez du curriculum makala: nahiz eta gaur egun hezkuntza munduan murgilduta dabilen, besteak beste, Sao Pauloko Eusko Alkartasuna euskal etxeko lehendakaria izan zen denbora batez, unibertsitatean euskara irakasle lanetan aritua da, eta euskal migrazioari buruzko liburu bat ere idatzia du.
‎Hala gauzak, hizkuntza curriculum ezkutua berariaz formalizatu diren helburuen kontra doazen hizkuntza praktiken, hizkuntza dispositiboen, hizkuntza disposizioen bilduma izango da. Horregatik, curriculum hori zehazteko, tentuz aztertu behar da zein diren helburu publikoak eta nolako estatusa duen curriculum formal eta publikoak. Egia daerakunde gehienak ez direla makiavelikoak, baina nahigabean, jardute anbiguo eta kontraesankorra dute gehienek:
‎Coleman saxo jotzailea abangoardiako jazzaren izen propioa da, eta Five Elements taldearen moldaketa berri batekin dator Donostiara. Eta mainstream etik urruti ibiliko da DeJohnette bateria jotzaile beteranoak. John Coltrane, Keith Jarrett, Miles Davis, Ornette Coleman, Sonny Rollins eta Herbie Hancock ditu curriculumean, osatutako hirukotea ere.Diana Krall jazzeko eta pop musikako izar handi bilakatu da azkeneko urteetan, eta iaz Wallflower lana argitaratu zuen, pop estandarrez eta baladez osaturiko lana.
‎Kurutziagak goia jo du, baina inbertsioetarako beharra ere badago, batez ere Haur Hezkuntzan. Eraikina zaharkituta gelditu da, eta eraberritzea egiterakoan, idatzita dugun Curriculum berriari egokituko zaion eraldaketa ere egin gura dugu. Beraz, Ibilaldian batutakoa proiektu horretara bideratuko dugu.
2017
‎Denok ez dugulako erritmo eta baldintza berdinetan ikasten, gela arruntetan zailtasunak dituzten ikasleek bestelako dinamika batean aurrera egiteko aukera dute Curriculum Aniztasuneko gelan. Dinamika horren adibide arrakastatsua da Gure Txoriak proiektua, gaitasun ugari lantzeko eta motibazioa, jakin mina eta autoestimua handitzeko aproposa.
‎Ikasketa prozesua bizitzari lotu ordez, karrera bati lotzen diote, eta horri buruzko gauzak bakarrik ikasten dituzte. Ondo dago; baina nik nahiago dut curriculumerako balio ez didaten gauzak ere ikastea. Agian ez dago ia guztiz kontrolatzen dudan gairik, baina ispiluaren aurrean ikusten dudan neska horrek egunero ikusten dituen hainbat gauzarentzako erantzunak behar ditu.
‎Aurreko ebaluazioetatik banekien horrelako galdera inozoak egiten zituztela eta laburregi erantzuteak, bai edo ez soil batekin alegia, ez duela balio. Ez nekiela erantzun diot, batzuetan mutilzaharra naizela jarri ohi dudala curriculumetan,, gaur eguneko mutilzahar bat?, argitu diot berehala,, berrogeita hamar urteak beteak ditudan arren?, hori ere zehaztu behar izan diot, ez zezatela pentsa maitasunaren merkatutik erabat erretiratua nengoenik, halatsu banago ere, eta jarraitu diot kontatzen, jarraitu diedala esan nuke, laurak isilik eta adi baitzeuden, bagaudela gizonezko batzuk hamar aldiz ezkonduta ere mutilzahar ... esan diot,, baina ez dago, bere arantzak gorabehera, trikua baino animalia bakezaleagorik, defentsa pasiboaren ikur ere badela esango nuke, abereen arloko Gandhi bat, inoiz ez baitu erasorik jotzen, bere baitara bilduz defendatzen baitu bere burua?, jarraitu dut.
‎2 Helduen munduan sartzeko atarian zaudete oraindik; zuen lan esperientzia, ikasketak eta abar ez dira nahi zenituzketen bezain oparoak, ala bai? Edozein modutan, zuen curriculumak nolakoak izatea gustatuko litzaizueke. Irudikatu zeuen burua 10 urte barru:
‎Irudikatu zeuen burua 10 urte barru: zein izango da orduan zuen curriculum vitaea. Edo nolakoa izatea gustatuko litzaizueke?
‎8 Ez utzi hutsunerik curriculumean: boluntarioak egin, kirola egin… Hutsuneak zuriak dituen curriculum batek ez du inpresio onik eragiten. Hori saihesteko, eta kontaktuak egiteko, animaliak erreskatatzeko borondatezko proiektuetan parte har daiteke, haurrekin edo ingurumenarekin, adibidez Sabatikan.
‎Zenbat irakasle txar dago lanean nota zuelako, balio omen zuelako?). Berdin du kurrikulumak, berdin du prestakuntzak, garrantzitsuena autoritatea (artista) bilakatzeko aukera dagoen ala ez ikustea baita, ez beste ezer. Prestakuntza ondoren letorke.
2018
‎Segregazio kasu guztiak larriak dira eta onartu ezinezkoak. Enpresa baten produkzio katean helburuak bete behar diren modura, ikastetxeek derrigorrez bete nahi dituzte curriculumak markatzen dituen helburuak. Horrek nolabaiteko lehia sortzen du, eta edukiak asimilatzeko erraztasunik ez duten ikasleak, edota familia egoera berezia bizi dutenak bazter uzten dira.
‎Aurrerago azalduko den modura, Finlandiako ikastetxeek ez dute curriculum bateraturik, aldiz, ikastetxe bakoitzak horixe lantzen du bere ikasleekin: ulermena.
‎Aierbe ezagutzea arras interesgarria izan zen. Bazuen curriculum bat gaitza, Zeruko Argia edo Egan bezalako aldizkarietan idazten edota liburuak argitaratzen. Handik urte gutira, ETB Iruñerrian ikus zitekeen Aralarren bere babesean izkutuan jarria zuten antenari esker, gobernadorearen isunak eta guardien mehatxuak pairatzea erakarri ziona.
‎Talde garrantzitsuetan jokatu eta igoerak ospatu ditu une gozoetan. Zenbatek dute curriculumean Lehen Mailarako igoera bat. Baina lesio delikatuei eta klubetako erabaki mingarriei ere aurre egin behar izan die momentu garratzetan.
2019
‎M. Oribe: Printzipioz, konpetentzia bezala eskola guztiek adin guztietan sartu behar dute curriculumean transbertsalki. Baina hori da paperak dioena eta gero dago hori egiteko irakasleek daukaten gaitasuna, zer ulertzen duten sexualitatea esanda, edota hasieran aipaturiko norberaren motxila, tabu eta beldurrak.
‎Auzia hartzen ari zen oihartzuna ikusirik, lehena zerbitzutik kanporatu zuten aldi baterako, ez zuen soldata galdu, ordea?, eta biak Logroñoko (Errioxa, Espainia) espetxera eraman zituzten, funtzionarioentzat prestatutako modulu berezi batera. Espainiako indar armatu eta militarrek Euskal Herrian duten curriculumaren ondorioz, ikertutako 3.578 tortura kasu leporatu zaizkie Guardia Zibilari eta Espainiako Poliziari5, baina auzi horiek epai edo zigorrik gabe amaitu dira ia beti?, elementu hark esangura handia hartu zuen Polizia horri ezinikusi bereziki handia dioten sektoreetan. Batzuek ondorio naturaltzat jo zuten formakuntza militarraren eta indarkeriaren arteko lotura.
‎Hogei minutu dituzue globoan zeuen lekua bermatzeko, gainontzeko bidaiariak konbentzitzeko baliagarriak izango zaretela, zuen curriculumeko, bestelako gaitasunak, atala erabiliz.
2020
‎Adibidez, arrazakeriaren inguruan hitz egiten dudanean, oso gutxitan galdetzen didate nola sentitzen den atzerriko mediku bat lanik ez egiteagatik. Lanbidek, adibidez, ez du curriculuma begiratzen; automatikoki etxeko langile, ile apaintzaile edo gidari lanak ematen dizkiete.
‎Zein da edukien lanketaren eta konpetentzien garapenaren arteko oreka egokia? Zein aldaketa behar ditu Curriculumak ikasle profilari erantzuteko. Etorkizunak aukerak eskaintzen dizkigu, itxialdi egoera honetan bizitakoak agertoki berrietara leihoak zabaldu dizkigu eta orain, inoiz baino gehiago, aldaketa horiek irudikatzeko eta definitzeko ardura daukagu.
‎Errazena unibertsitateko irakasleengana jotzea izango zuen, noski, euskal artearen historiaz zerbait dakitenengana, baina sasoi hartan bertan, interneten informazio bila zebilela, nik argitaratutako artikulu batekin egin omen zuen topo kasualitatez. Lehen ere esan dudan bezala, ez naiz ni pintura kontuetan aditua, baina, Historiako ikasketak amaitu eta institutu batean irakasle nenbilela, artean banuen curriculum txukun bat egiten joateko asmoa, batez ere zenbait argitalpenekin janztekoa, eta, nire benetako interesetatik urrun samar zegoen arren, erraz onartu nuen gaztelaniaz argitaratzen den aldizkari batek artikulu bat idazteko eskaini zidan aukera, Euskal Herriko pintura eskolari buruzko lantxo bat, Sandra Cianik interneten suman zebilela aurkitu zuen bera.
2021
‎Kepak sintaxia aipatzen duen moduan, klasean erabili ohi diren eredu, adibide, curriculum eta abarrek hain dute ikuspegi zisheterosexuala, bestelako norabidean doan erreferentzia oro dela ongi etorria, seguru nagoelako asko eta asko direla ematen den materiarekin identifikatuta sentitzen ez diren ikasleak. Lehen urratsa da irakasleok kontziente izatea zer dagoen ematen dugun curriculum horren atzean, eta gero, dugun denboraren eta aukeren arabera jokatuko dugu, irakasleongan ardura handiak jartzen direlako, baina muga handiak ere baditugu, hezkuntza sistemak berak ezarriak. Dugun beste lan bat da klaseko botere harremanak kudeatzea, espazio guztia jaten dutenei espazio pixka bat kentzea, espaziorik ez duten ikasleei hartuaraztea… Ez dira oreka errazak, ardura handia dugu, eta oxigeno bola horiek lagungarriak dira halako dinamiketan.
‎Aurreko ataletan adierazitakoari jarraiki, irakaskuntzan literaturari oro har behar besteko garrantzirik ez zaiola ematen dio NE1 k, eta hau izan daiteke aurreko elkarrizketatuek arloaren irakaskuntzari egozten dioten egokitasun falta horren arrazoietako bat. Bere ustez idazmenak nahiz irakurmenak pisu handia dute curriculumetan eta horregatik ematen zaie gaitasun horiei garrantzi handia, baina ez, ordea, literaturari. Nolabaiteko borondatea edo nahia ikusten du hezkuntza munduan baina, zehazten duen moduan," gauza bat da irakurmena edota idazmena lantzea, eta beste zerbait da literatura, literaturzaletasuna edo literatur gustua eta praktikak lantzea" (NE1).
‎Horrekin batera eta berrikuntzarako asmo horretan, curriculumaren osaerari azpimarra jartzen dio BIR1 ek. Oinarrizko helburu amankomunak erdiestera bideratutako osagaiak dituen curriculum nazional bat egon behar duen arren, tokian tokiko curriculumak zabaldu eta indartu behar direla uste du, hain zuzen ere, curriculumak ikasleriaren aniztasun printzipioari erantzun behar dion heinean. IE7 ren ustez, egokitzea ezinbestean egin beharreko lehen zereginetakoa da irakaskuntzan, curriculumak zehazten dituen konpetentziek zedarritzen badute DBHko irteera profila, eta, horietan, mailakatzerik zehazten ez bada, ezinezko egoera baten aurrean geundeke, aniztasunaren printzipioari tiraka ikasle guztiak ez baitira iritsiko konpetentzia guztien lorpen maila berera.
‎Ardura politikoetan daudenak prozesuaren erraztaileak besterik ez dira izan behar; sakoneko aldaketak nahi baditugu Herri hausnarketa erraldoia izan behar du. Bestela, inork irakurtzen ez dituen Curriculum dekretuak, legeak eta bestelako testu ulertezinak sortuko dituzte, baina betiko gabeziek gure ikastetxe eta kaleen paradisu izaten jarraituko dute eta kritika suntsitzaile sistematikoek irakasle geletan, okindegian eta gurasoen whatsapp taldeetan jarraituko dute.
‎Eragina: Euskal Curriculuma esparru guztietara zabaldu behar da, eta azpimarratzen diren balio eta oinarriek zipriztindu behar dituzte Curriculuma osatzen duten esparru guztiak. Gure errealitate eta testuingurutik ulertuko ditugu eta erantzungo diegu mundu mailako erronka eta beharrei.
‎Liburuan aipatzen duzu begirada patriarkala, androzentrikoa, kapitalista, kolonialista eta etnozentrikoa duela curriculumak oinarrian. Zertan nabari da?
‎Oro har, komunitateari egiten diozun ekarpena kontuan hartzen dute. Eta izan behar duzu curriculum aproposa ikerketan. Ikerketak balio du gehien, publikazioak...
‎Mundu guztiko mendi askotan ibilia da Amaia Arantzabal bergararra, eta zortzimilakoa ere badu curriculumean; Euskal Herriko lehen emakumea izan zen, gainera, halakorik lortzen. Gipuzkoako Hitzak argitaratutako elkarrizketa da honako hau.
2022
‎Gure apustua beti izango da elkarlana. Elkartasun kutxa eta abarrak ezinbestekoak dira herri honi zor zaion hezkuntza sistema eraikitzeko; hau da, herri honek merezi duen curriculum propioa lantzeko, eta gure ikasleek munduari Euskal Herriko talaiatik begiratzeko, elkartasunez.
‎• Zergatik pasatzen zaigu hain oharkabean eskolak duen curriculum ezkutukoa zeinaren bitartez egiten duen eskolak" heziketa" lan handiena, eta kezkatzen gaitu hainbeste, ordea, agerikoak?
‎Maiatzaren 5a izango da hain zuzen, Udajolaseko parte hartzaileentzat izen emateko azken eguna, baita udaletxean hobariak eskatzekoa ere edota lanean aritu nahi dutenentzat kurrikulumak bidaltzeko epemuga.
2023
‎Gaitasun handiko adin txikiko batzuk mailaz igo daitezke, baina guztiek behar dute curriculuma aberastea, ikaskideekin egoteko eskola bereziak eta desberdintasunean oinarritutako hezkuntza.
‎Tresnarik «behinena» izanagatik ere, Salbotxek ñabardura bat gehitu zuen: «Uste dut curriculumak zaharberritze premia duela, gaurkoa ez baita lehengo Euskal Herria». Feminismoa, krisi ekosoziala, zaintza eta teknologia kritikoa kontuan hartu lituzke.
‎Bestetik, udalekuetako begirale izan gura dutenek curriculumak maiatzaren 10tik 17ra arte bidali dituzte, formulario bat beteta aretxabaleta.eus webgunean.
‎" Amerikarrek oso sartuta dute kurrikulum batek porroten bat izan behar duela. Ikusten bada 20 urterekin enpresa bat sortzen saiatu zarela, nahiz eta porrota izan, ahalegindu zarela erakusten du, baduzula grina hori.
‎Unibertsitatean, osasun zientzien adarreko titulazio gehienetan osasuna sustatzearen eta osasunhezkuntzako prestakuntza urria da, garrantzi eskasa dute curriculumean, kreditu teoriko eta
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dute 11 (0,07)
du 9 (0,06)
dituen 5 (0,03)
duen 5 (0,03)
ditu 4 (0,03)
zuen 4 (0,03)
dut 3 (0,02)
ditudan 2 (0,01)
dituzte 2 (0,01)
dudala 2 (0,01)
duela 2 (0,01)
dugun 2 (0,01)
duten 2 (0,01)
dutenei 2 (0,01)
dutenek 2 (0,01)
Bazuen 1 (0,01)
badu 1 (0,01)
banuen 1 (0,01)
dituela 1 (0,01)
ditugun 1 (0,01)
dituzten 1 (0,01)
dugu 1 (0,01)
dutenentzat 1 (0,01)
duzu 1 (0,01)
Argitaratzailea
Consumer 10 (0,07)
Argia 9 (0,06)
Berria 8 (0,05)
ELKAR 5 (0,03)
Pamiela 4 (0,03)
Labayru 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 3 (0,02)
UEU 3 (0,02)
goiena.eus 2 (0,01)
Ikaselkar 2 (0,01)
Open Data Euskadi 2 (0,01)
Anboto 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
Hitza 2 (0,01)
Jakin 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia