Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2004
‎Europako Parlamentuak mugikortasuna erraztuko duen curriculum europarraren eredua onartu du
2006
‎Baina, batez ere, naturalista madrildar hau bere printzipioei, bere poesia estilo pertsonalari eta ekologia ulertzeko duen modu bereziari leiala da, eta ez du zalantzarik izan ekologiari eusteko erantzukizun postu garrantzitsuak dimititzeko. Arnasik gabe uzten duen curriculum horri esker, Araujok, besteak beste, NBEren Global 500 Saria (1991) eta Ingurumeneko Sari Nazionala (1997) lortu ditu, eta, berriki, BBVA Fundazioa saria, Biodibertsitatea Zaintzeko Ezagutza Zabaltzeko Saria, 80.000 eurokoa.
2010
‎Beraz emaitzak 2002ko eta 2008ko baditugu. Ikasketak definitu dira ikasleak bururatu duen curriculumaren arabera edo erdietsi duen diplomaren bitartez. Sei maila eman ziren ikaslearen hauturako:
2012
‎Erkidego bakoitzak eratzen duen curriculumak ez ditu erabat agintzen garatu beharreko ekintza guztiak. Ikastetxeek eta irakasle hezitzaile taldeek egokitu eta osatu behar dute, beren eskarmentuan eta ikastetxearen testuinguru sozial, kultural eta hezkuntzakoan oinarrituz.
‎Batzuetan eskatzen zaizkigun sakrifizioa etakonpromiso morala askoz egingarriagoak dira nazio komunitateko kide sentitzengarenean, hots, nazioa maitatzen dugunean. Horrek eragin zuzena du hezkuntzasistemak transmititu behar duen curriculumean:
‎Desberdinada, ildo horretan, tokian tokiko hezkuntza eskumen maila. Ipar Euskal Herriarekinalderatuz gero, ezaguna da Hegoaldeko administrazio autonomiko biek eskumenmaila esanguratsua eskuratu dutela, nahiz eta, gaur gaurkoz, gobernu zentralakberetzat gordetzen duen curriculumaren oinarrizko ezaugarriak erabakitzeko ahalmena. Funtsezko ezintasun horretan hiru lurraldeak berdinduta daudela esan liteke.Hori unibertsitatez besteko irakaskuntzari dagokionez, baina antzera gertatzen dagainerako maila eta arloetan.
2013
‎1 Ahozko hizkuntzak oraindik oso leku txikia dauka testuinguru akademikoan. Ikastetxeetan ahozko hizkuntza kontuan hartzen duen curriculum planifikazio zehatzik ez dago eta geletan gutxi lantzen da ahozko hizkuntza.
2015
‎Beste aukera bat eskaini die ministerioak erkidegoei: astirik ez badute dekretuak egiteko, Madrilek prestatu duen curriculum osoa ezartzea.Espainiako Gobernuak berak lanean segitzen du LOMCE ezartzeko. Webgunea aurkeztu zuen atzo.
‎Irudia: Photoak Oso litekeena da 20 urteko esperientzia duen curriculum bat hasieratik baztertuta geratzea, erreklutatzaileak ez baitu hainbeste informazio irakurtzeko astirik. Gainera, lan bizitzaren lorpen nagusiak identifikatzeko gai ez bada eta laburbildu egiten baditu, hautatzaileak ere ez du egingo!
2016
‎euskaldun izateaz394 harro (ez zilbor miresle itsu, bai ordea baikor) dagoen gazte jendea behar beharrezkoa du hiztun elkarte ahuldu orok, bizirik aterako bada eta hiztun elkarte beregain gisa aurrera egingo badu. Euskal nortasun izaera egoki jasoko duen curriculuma berariaz lantze horrek nabarmen lagundu dezake eginbehar horretan395 c) Eskola, buru langile eta buruzagi berrien harrobi. Eskolan agertzen eta gailentzen hasten dira sarri, egungo egunean, lagun taldeak, talde barneko gidari eskemak eta trebetasun bereziko lankideen lehenengo konfigurazioak.
‎Hala gauzak, hizkuntza curriculum ezkutua berariaz formalizatu diren helburuen kontra doazen hizkuntza praktiken, hizkuntza dispositiboen, hizkuntza disposizioen bilduma izango da. Horregatik, curriculum hori zehazteko, tentuz aztertu behar da zein diren helburu publikoak eta nolako estatusa duen curriculum formal eta publikoak. Egia daerakunde gehienak ez direla makiavelikoak, baina nahigabean, jardute anbiguo eta kontraesankorra dute gehienek:
2021
‎Espainiako literaturari buruzko liburu bakar bat aukeratu banu, Brenanen History of the Spanish People’s Literature litzateke. 98ko belaunaldi katastrofikoaren erruz jaso dugun literaturaren ikuspegia aldarazteko tresna bikaina eta gure institutuetan desaktibatu gabe jarraitzen duen curriculum dramatikoa baino mila aldiz hobea153.
‎Azken horrek eramaten gaitu zuzenean folklorekeriara, euskal kulturaren ikuskizun porno batera. Euskal Herria ardatz duen curriculuma diodanean, berriz, ikuspegi postporno batetik diot, euskaldunon artean eta euskaldunontzat egindakoa, euskaraz eta euskal kultura bizitzeko modukoa: euskalduntzeko.
2022
‎Gure apustua beti izango da elkarlana. Elkartasun kutxa eta abarrak ezinbestekoak dira herri honi zor zaion hezkuntza sistema eraikitzeko; hau da, herri honek merezi duen curriculum propioa lantzeko, eta gure ikasleek munduari Euskal Herriko talaiatik begiratzeko, elkartasunez.
‎• Zergatik pasatzen zaigu hain oharkabean eskolak duen curriculum ezkutukoa zeinaren bitartez egiten duen eskolak" heziketa" lan handiena, eta kezkatzen gaitu hainbeste, ordea, agerikoak?
‎Gero eta ikastetxe gehiagotan aplikatzen den Content and Language Integrated Learning metodologiaren eragin soziolinguistikoen azterketa da, funtsean, autoreak egin duena. Metodologia hori baliatzen duen ikasgelak eta baliatzen ez dutenak alderatzetik ondorioztatu du CLIL ek zein emaitza dituen testuinguru soziolinguistiko desberdinetan, zein eragin duen curriculumeko edukien irakaskuntzan...
‎HEZKUNTZA, HIZKUNTZA POLITIKA ETA KULTURA SAILA (2015). Oinarrizko hezkuntzako curriculuma (236/ 2015eko Dekretuaren II. Eranskina osatzen duen curriculum orientatzailea). Eusko Jaurlaritza.
‎HEZKUNTZA, HIZKUNTZA POLITIKA ETA KULTURA SAILA (2016). Batxilergoko curriculum (127/ 2016eko Dekretuaren II. Eranskina osatzen duen curriculum orientatzailea). Eusko Jaurlaritza.
‎Espainian, azken hamarkadetan gertatu diren hezkuntza sistemek Gorputz Hezkuntza murriztu dute. Hezkuntza eta Lanbide Heziketako Ministerioak datorren ikasturterako prestatzen duen curriculum berriak —zirriborroa abenduan argitaratu zen— ordu eta erdira murrizten ditu Gorputz Hezkuntzako orduak astean, hau da, gaur egun baino %5 gutxiago. Espainiako Gorputz eta Kirol Hezkuntzaren Kontseilu Nagusiak (COLEF) salatu egin du murrizketa hori, Unescok, Europako Kontseiluak eta Europako Parlamentuak beren estatu kideei astean hiru orduz eskatzen dieten gutxienekoa ez betetzeagatik.
‎Hezkuntza eta Lanbide Heziketako Ministerioaren testuak dioenez, “gaur egungo aurrerapen zientifiko handiei, horien abantailei eta planteatzen diren ondorio etikoei buruzko hausnarketa eta azterketa egiteko jarrerak garatu dituzte ikasleek”. Bigarren Hezkuntzan puntu hau eguneratuko duen curriculum berri bat espero da. “Ziur aski, gai horren inguruan sortu den kezkagatik gertatuko da, bereziki osasunean duen eraginagatik”, adierazi du Francisco Gonzálezek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia