Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2005
‎«Curriculuma ikasleei irakatsi beharrekoedukia da». Bobbit ek (1918) curriculuma eremu profesionaltzat hartzen duenteorikoa da, honela definiten du curriculuma: «Ikaslearen garapena lortzekoeskolan lantzen den esperientzia multzoa».
2009
‎Ez du curriculum makala multinazional suediarrak. Iaz hartu zuen azken kolpea:
‎LEO. Gauza on gehiegi ikusten diozu zuk. Agian asmatu egin du curriculuma!
‎Batxilergoko euskal literaturaren irakaskuntza ikertu duzu, eta ondorio garbia atera duzu: ez du curriculumeko helburu bakar bat ere betetzen.
2010
‎Izan ere, aniztasunaren aroak hizkuntzari ere eragin dio eta dagoeneko gure hizkuntza xedeak eta xede horiek bermatzeko bideak hirukoiztu egin dira: etorkizuneko irakasle eleaniztunak nahi ditugu, hiru hizkuntzatan txukun moldatuko direnak eta horrek eragin du curriculuma ere, neurri garrantzitsu batean, xede horien karietara egokitzea, alegia, hiru hizkuntzei toki esanguratsua egitea. Horretara nola iritsi garen eta hori nola antolatu dugun azaltzea izango da lan honen helburua.
‎Etorkizuneko irakasle eleaniztunak nahi ditugu, hiru hizkuntzatan txukun moldatuko direnak eta horrek eragin du curriculuma ere.
‎Euskal Herria euskararen herria da eta euskal literaturan XVI. mendetik agertzen da, esan du Celaak. Ildo horretan, azpimarratu du curriculum berriak proiektu alderdikoiekin loturarik ez duela eta gainerako autonomiekiko errespetua duela.
‎Horretan dago bigarren korapiloa: bai unibertsitate alorreko formazioan, eta bai etengabeko prestakuntzan, leku meharra du curriculumaren euskal dimentsioak. Ondorioak ere begien bistakoak dira.
‎Norbanakoaren afizio hobby hutsean ezin oinarritu liteke prestaera hori: bere lekua behar du curriculumaren euskal dimentsioak, unibertsitatean eta etengabeko prestaera programetan, gainerako dimentsioekin itxura batean txertatuz bere lekua eskuratuko badu EAEko eskolagintzan. IRALE (bertako R600 ikastaroa) eta Mondragon unibertsitateak abiatu berria duen ikastaroa dira gaurkoz, oker ez banago, gai horiek osoen eta sistematikoen lantzen dituzten guneak.
‎Bi curriculum hauetan, edukien %55 Espainiako Estatuak finkatzen du, eta gainerako %45 erkidego bakoitzaren esku geratzen da. Lapurdin, Nafarroa Beherean eta Zuberoan Frantziako Estatuak zehazten du curriculum osoa, baina curriculum hitza baino, hezkuntza programa kontzeptua erabili ohi da.
2012
‎Lozorroan egon da azken urteetan, Ikastolen Elkarteak bere kabuz garatzen jarraitu badu ere. EAJk aho txikiarekin aipatu du curriculuma garatzea. EH Bilduk ardatz jarri du curriculum propioaren auzia, eta eztabaida zabaltzeko borondatea agertu du.
‎EAJk aho txikiarekin aipatu du curriculuma garatzea. EH Bilduk ardatz jarri du curriculum propioaren auzia, eta eztabaida zabaltzeko borondatea agertu du. EAJk EH Bilduren lankidetza izan dezake hor.
2015
‎Eusko Jaurlaritzak EAErako aurkezturiko curriculuma datorren ikasturtean jarriko dute martxan Lehen Hezkuntzan, eta 2016 Bigarren Hezkuntzan. Zer jasotzen du curriculumak eta nola ezarriko dute eskoletan. Zein gestio eta autonomia maila ematen die ikastetxeei?
‎Unibertsitatez kanpoko sistema osoan martxan izango da.Erkidego batzuetan, ordea, oso atzeratuta dago LOMCEren ezarpena. Jaurlaritzak, adibidez, ez du curriculum dekretu berria abian jarri aurtengo ikasturtean, adierazi du ez zegoela astirik irailerako prest izateko?. Zirriborroa egina du Heziberri planaren barruan, eta tramitazioarekin ari da orain.
2016
‎Patetikoa izatera iritsi daitekeen zirkoa da. Kazetariontzat balio du curriculumean beste gerra bat gehitu eta gure buruei onenak garela sinestarazteko, baina zertan laguntzen dio horrek bertako jendeari. Arazoa da bukatu dela modu alternatiboan ibiltzea.
‎Lehendik Ingalaterran, Suitzan, Alemanian, Italian eta Irlandan ibilia zen. Sao Paulon bertan ere ez du curriculum makala: nahiz eta gaur egun hezkuntza munduan murgilduta dabilen, besteak beste, Sao Pauloko Eusko Alkartasuna euskal etxeko lehendakaria izan zen denbora batez, unibertsitatean euskara irakasle lanetan aritua da, eta euskal migrazioari buruzko liburu bat ere idatzia du.
‎Egungo eredua nahiko «zurruna» dela aitortu du Arevalok. Espainiako Gobernuak zehaztu izan du curriculumaren %55, eta EAEko administrazioaren menpe %45 garatzea geratu izan da. «Orain arte nahikoa izan da, baina azkenaldian sumatu dugu ez dela nahikoa, batez ere sektore batzuetan».
‎Nola bihurtu LinkEdin profila curriculum LinkEdin webean sortutako profila curriculum vitae gisa funtzionatzen duen arren, batzuetan hobe da beste formatu batean izatea (posta elektroniko bati itsatsita inprimatu edo bidal daitekeen PDF dokumentu bat bezala) edo LinkEdin profil klasikotik harago beste diseinu batekin. Hori erraz lor daiteke VisialCV bidez. Tresna horrek aukera ematen du curriculuma automatikoki sortzeko LinkEdin sisteman sartutako datuetatik abiatuta. Irudia:
2017
‎Zenbat irakasle txar dago lanean nota zuelako, balio omen zuelako?). Berdin du kurrikulumak, berdin du prestakuntzak, garrantzitsuena autoritatea (artista) bilakatzeko aukera dagoen ala ez ikustea baita, ez beste ezer. Prestakuntza ondoren letorke.
2018
‎L. Larrañaga: Ordutegi aldetik, garbi dago ez dela nahikoa, eta proposamenak ere egin ditugu, ordutegi orekatu baten alde, baina zeinek diseinatzen du curriculuma. Guk aurten lortu dugu Heziberrin [Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza planean] konpetentzia motorra onartzea oinarrizko konpetentzia bezala, baina gero hori ez bada behar bezala elikatzen ikastetxeetan eta tutoreek jarraitzen badute hala moduz ematen, ibilbide motza egin dugu.
‎Espainiako sisteman, funtsean, botere zentralak autonomia erkidegoen esku uzten du curriculum zentralizatuaren eta irakaskuntzaren baliabideen gestio ekonomikoa, baina egin behar denaren agindua goitik emana dator. Curriculum zentralizatua betetzen dela ziurtatzeko, hainbat tresna erabiltzen ditu estatuak:
‎Curriculum bateraturik ez dagoen arren, ministerioak ezarri egiten ditu zenbait zuzentarau orokor, baina arau horiek aski orokorrak eta malguak dira ikastetxe bakoitzak bere erara interpreta ditzan. Azken batez, irakasleak behar bezala trebatu baldin badira, irakaslearen irizpideak berak ordezkatzen du curriculum bateratu eta zurrun baten beharra.
2020
‎Adibidez, arrazakeriaren inguruan hitz egiten dudanean, oso gutxitan galdetzen didate nola sentitzen den atzerriko mediku bat lanik ez egiteagatik. Lanbidek, adibidez, ez du curriculuma begiratzen; automatikoki etxeko langile, ile apaintzaile edo gidari lanak ematen dizkiete.
‎Egungo ikasturtea eta hurrengoa lotzea da Nafarroak egin dituen proposamenetako bat. Esan du curriculumak diseinatuko liratekeela datorren ikasturtean aurrez aurre egokitzapen guztiak egiteko moduan. Egokitzapen horretatik kanpo egongo lirateke DBH4 maila, 2 Batxilergoa, heziketa zikloetako bigarren urteak eta goi mailako ikasketa artistikoetako azken urteak.
2021
‎Jakintza arloak zerbait hertsi bezala ikusten direla uste du eta sortzen diren programazioak, sarritan, artifizialak bezain estankoak izan ohi direla. Egoera horretan, zaila ematen du curriculumak berak aldarrikatzen duen eta metodologia aktiboen modukoek hain beharrezkoa duten zeharkakotasunak lekurik izan dezan nahiz eta, IE7 k argitzen duen legez, Heziberrik berak estrategia metodologiko horiek lehenesten dituen.
2022
‎Helburuei dagokienez, honako helburua ezartzen du curriculumak Euskara eta Literatura eta Gaztelania eta Literatura irakasgaietan Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan dagokigun arloaren inguruan: " gure errealitate elebiduna eta eleaniztasuna nahiz kultura aniztasuna ezagutu, interpretatu eta balioestea, soziolinguistikaren oinarrizko ezagueren bidez, era horretan jarrera positiboa izateko hizkuntzen eta kulturen aniztasunarekiko, hizkuntzekiko jarrera enpatikoak eta asertiboak sustatzeko, eta euskara erabiltzeko" (Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saila, 2015: 282).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia