2005
|
|
«Curriculuma ikasleei irakatsi beharrekoedukia da». Bobbit ek (1918) curriculuma eremu profesionaltzat hartzen duenteorikoa da, honela definiten
|
du
curriculuma: «Ikaslearen garapena lortzekoeskolan lantzen den esperientzia multzoa».
|
2009
|
|
Ez
|
du
curriculum makala multinazional suediarrak. Iaz hartu zuen azken kolpea:
|
|
LEO. Gauza on gehiegi ikusten diozu zuk. Agian asmatu egin
|
du
curriculuma!
|
|
Batxilergoko euskal literaturaren irakaskuntza ikertu duzu, eta ondorio garbia atera duzu: ez
|
du
curriculumeko helburu bakar bat ere betetzen.
|
2010
|
|
Izan ere, aniztasunaren aroak hizkuntzari ere eragin dio eta dagoeneko gure hizkuntza xedeak eta xede horiek bermatzeko bideak hirukoiztu egin dira: etorkizuneko irakasle eleaniztunak nahi ditugu, hiru hizkuntzatan txukun moldatuko direnak eta horrek eragin
|
du
curriculuma ere, neurri garrantzitsu batean, xede horien karietara egokitzea, alegia, hiru hizkuntzei toki esanguratsua egitea. Horretara nola iritsi garen eta hori nola antolatu dugun azaltzea izango da lan honen helburua.
|
|
Etorkizuneko irakasle eleaniztunak nahi ditugu, hiru hizkuntzatan txukun moldatuko direnak eta horrek eragin
|
du
curriculuma ere.
|
|
Euskal Herria euskararen herria da eta euskal literaturan XVI. mendetik agertzen da, esan du Celaak. Ildo horretan, azpimarratu
|
du
curriculum berriak proiektu alderdikoiekin loturarik ez duela eta gainerako autonomiekiko errespetua duela.
|
|
Horretan dago bigarren korapiloa: bai unibertsitate alorreko formazioan, eta bai etengabeko prestakuntzan, leku meharra
|
du
curriculumaren euskal dimentsioak. Ondorioak ere begien bistakoak dira.
|
|
Norbanakoaren afizio hobby hutsean ezin oinarritu liteke prestaera hori: bere lekua behar
|
du
curriculumaren euskal dimentsioak, unibertsitatean eta etengabeko prestaera programetan, gainerako dimentsioekin itxura batean txertatuz bere lekua eskuratuko badu EAEko eskolagintzan. IRALE (bertako R600 ikastaroa) eta Mondragon unibertsitateak abiatu berria duen ikastaroa dira gaurkoz, oker ez banago, gai horiek osoen eta sistematikoen lantzen dituzten guneak.
|
|
Bi curriculum hauetan, edukien %55 Espainiako Estatuak finkatzen du, eta gainerako %45 erkidego bakoitzaren esku geratzen da. Lapurdin, Nafarroa Beherean eta Zuberoan Frantziako Estatuak zehazten
|
du
curriculum osoa, baina curriculum hitza baino, hezkuntza programa kontzeptua erabili ohi da.
|
2012
|
|
Lozorroan egon da azken urteetan, Ikastolen Elkarteak bere kabuz garatzen jarraitu badu ere. EAJk aho txikiarekin aipatu
|
du
curriculuma garatzea. EH Bilduk ardatz jarri du curriculum propioaren auzia, eta eztabaida zabaltzeko borondatea agertu du.
|
|
EAJk aho txikiarekin aipatu du curriculuma garatzea. EH Bilduk ardatz jarri
|
du
curriculum propioaren auzia, eta eztabaida zabaltzeko borondatea agertu du. EAJk EH Bilduren lankidetza izan dezake hor.
|
2015
|
|
Eusko Jaurlaritzak EAErako aurkezturiko curriculuma datorren ikasturtean jarriko dute martxan Lehen Hezkuntzan, eta 2016 Bigarren Hezkuntzan. Zer jasotzen
|
du
curriculumak eta nola ezarriko dute eskoletan. Zein gestio eta autonomia maila ematen die ikastetxeei?
|
|
Unibertsitatez kanpoko sistema osoan martxan izango da.Erkidego batzuetan, ordea, oso atzeratuta dago LOMCEren ezarpena. Jaurlaritzak, adibidez, ez
|
du
curriculum dekretu berria abian jarri aurtengo ikasturtean, adierazi du ez zegoela astirik irailerako prest izateko?. Zirriborroa egina du Heziberri planaren barruan, eta tramitazioarekin ari da orain.
|
2016
|
|
Patetikoa izatera iritsi daitekeen zirkoa da. Kazetariontzat balio
|
du
curriculumean beste gerra bat gehitu eta gure buruei onenak garela sinestarazteko, baina zertan laguntzen dio horrek bertako jendeari. Arazoa da bukatu dela modu alternatiboan ibiltzea.
|
|
Lehendik Ingalaterran, Suitzan, Alemanian, Italian eta Irlandan ibilia zen. Sao Paulon bertan ere ez
|
du
curriculum makala: nahiz eta gaur egun hezkuntza munduan murgilduta dabilen, besteak beste, Sao Pauloko Eusko Alkartasuna euskal etxeko lehendakaria izan zen denbora batez, unibertsitatean euskara irakasle lanetan aritua da, eta euskal migrazioari buruzko liburu bat ere idatzia du.
|
|
Egungo eredua nahiko «zurruna» dela aitortu du Arevalok. Espainiako Gobernuak zehaztu izan
|
du
curriculumaren %55, eta EAEko administrazioaren menpe %45 garatzea geratu izan da. «Orain arte nahikoa izan da, baina azkenaldian sumatu dugu ez dela nahikoa, batez ere sektore batzuetan».
|
|
Nola bihurtu LinkEdin profila curriculum LinkEdin webean sortutako profila curriculum vitae gisa funtzionatzen duen arren, batzuetan hobe da beste formatu batean izatea (posta elektroniko bati itsatsita inprimatu edo bidal daitekeen PDF dokumentu bat bezala) edo LinkEdin profil klasikotik harago beste diseinu batekin. Hori erraz lor daiteke VisialCV bidez. Tresna horrek aukera ematen
|
du
curriculuma automatikoki sortzeko LinkEdin sisteman sartutako datuetatik abiatuta. Irudia:
|
2017
|
|
Zenbat irakasle txar dago lanean nota zuelako, balio omen zuelako?). Berdin
|
du
kurrikulumak, berdin du prestakuntzak, garrantzitsuena autoritatea (artista) bilakatzeko aukera dagoen ala ez ikustea baita, ez beste ezer. Prestakuntza ondoren letorke.
|
2018
|
|
L. Larrañaga: Ordutegi aldetik, garbi dago ez dela nahikoa, eta proposamenak ere egin ditugu, ordutegi orekatu baten alde, baina zeinek diseinatzen
|
du
curriculuma. Guk aurten lortu dugu Heziberrin [Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza planean] konpetentzia motorra onartzea oinarrizko konpetentzia bezala, baina gero hori ez bada behar bezala elikatzen ikastetxeetan eta tutoreek jarraitzen badute hala moduz ematen, ibilbide motza egin dugu.
|
|
Espainiako sisteman, funtsean, botere zentralak autonomia erkidegoen esku uzten
|
du
curriculum zentralizatuaren eta irakaskuntzaren baliabideen gestio ekonomikoa, baina egin behar denaren agindua goitik emana dator. Curriculum zentralizatua betetzen dela ziurtatzeko, hainbat tresna erabiltzen ditu estatuak:
|
|
Curriculum bateraturik ez dagoen arren, ministerioak ezarri egiten ditu zenbait zuzentarau orokor, baina arau horiek aski orokorrak eta malguak dira ikastetxe bakoitzak bere erara interpreta ditzan. Azken batez, irakasleak behar bezala trebatu baldin badira, irakaslearen irizpideak berak ordezkatzen
|
du
curriculum bateratu eta zurrun baten beharra.
|
2020
|
|
Adibidez, arrazakeriaren inguruan hitz egiten dudanean, oso gutxitan galdetzen didate nola sentitzen den atzerriko mediku bat lanik ez egiteagatik. Lanbidek, adibidez, ez
|
du
curriculuma begiratzen; automatikoki etxeko langile, ile apaintzaile edo gidari lanak ematen dizkiete.
|
|
Egungo ikasturtea eta hurrengoa lotzea da Nafarroak egin dituen proposamenetako bat. Esan
|
du
curriculumak diseinatuko liratekeela datorren ikasturtean aurrez aurre egokitzapen guztiak egiteko moduan. Egokitzapen horretatik kanpo egongo lirateke DBH4 maila, 2 Batxilergoa, heziketa zikloetako bigarren urteak eta goi mailako ikasketa artistikoetako azken urteak.
|
2021
|
|
Jakintza arloak zerbait hertsi bezala ikusten direla uste du eta sortzen diren programazioak, sarritan, artifizialak bezain estankoak izan ohi direla. Egoera horretan, zaila ematen
|
du
curriculumak berak aldarrikatzen duen eta metodologia aktiboen modukoek hain beharrezkoa duten zeharkakotasunak lekurik izan dezan nahiz eta, IE7 k argitzen duen legez, Heziberrik berak estrategia metodologiko horiek lehenesten dituen.
|
2022
|
|
Helburuei dagokienez, honako helburua ezartzen
|
du
curriculumak Euskara eta Literatura eta Gaztelania eta Literatura irakasgaietan Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan dagokigun arloaren inguruan: " gure errealitate elebiduna eta eleaniztasuna nahiz kultura aniztasuna ezagutu, interpretatu eta balioestea, soziolinguistikaren oinarrizko ezagueren bidez, era horretan jarrera positiboa izateko hizkuntzen eta kulturen aniztasunarekiko, hizkuntzekiko jarrera enpatikoak eta asertiboak sustatzeko, eta euskara erabiltzeko" (Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saila, 2015: 282).
|