Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2001
‎izeneko artikulua du oinarri puntu honek.Izan ere, artikuluak gaur egun gertatzen ari den aldaketa orokor eta handiaren berriematen digu, Carr eta Kemmis en lanez baliatuz (Carr eta Kemmis, 1988; Kemmis, 1988; Carr, 1996). Eta aldaketa horren baitan azaltzen ditu kurrikuluari buruzkolau ikuspegi nagusi: 1) ikuspegi zaharra, 2) teknikoa, 3) praktikoa eta 4) dialektikoa; bi binomio aztertuz:
2010
‎Isabel Celaa Hezkuntza sailburuak eman ditu curriculum berriaren inguruko xehetasunak Gobernu bileraren ostean. Gauzak horrela, aurreko legegintzaldian Tontxu Campos Hezkuntza sailburu izandakoak prestatutako testua aldatu dute.
‎Ikasleek lankidetzan ikastea motibatzeaz gain, IKTekiko gaitasunak garatzen laguntzen du. Rafi.ki Rafi.kik 30 hezkuntza proiektu baino gehiago ditu curriculum arlo desberdinetan 120 herrialdetako lehen eta bigarren hezkuntzako 2.350 eskola baino gehiago daude elkarrekin konektatuta, Rafi.kiri esker. Halaber, DCSFren lankidetzarekin, programa honek 30 hezkuntza proiektu baino gehiago ditu curriculum arlo desberdinetan, klasean emateko irakasgaiak eta baliabide interaktiboak barne.
‎Rafi.ki Rafi.kik 30 hezkuntza proiektu baino gehiago ditu curriculum arlo desberdinetan 120 herrialdetako lehen eta bigarren hezkuntzako 2.350 eskola baino gehiago daude elkarrekin konektatuta, Rafi.kiri esker. Halaber, DCSFren lankidetzarekin, programa honek 30 hezkuntza proiektu baino gehiago ditu curriculum arlo desberdinetan, klasean emateko irakasgaiak eta baliabide interaktiboak barne. Proiektu bakoitzean, elkarrekin komunikatzen diren eta ideiak trukatzen dituzten mundu osoko eskolek parte har dezakete.
2011
‎Nahiz eta ikasgairen bat egin, ez dira gai izan argudiatzeko zergatik gustatu zaien gehiago iragarki baten estilo estetikoa. Horrek agerian uzten ditu curriculumaren gabeziak ikus entzunezko hezkuntzan eta, oro har, ikus kultura interpretatzeko eta ulertzeko hezkuntzaren eremuan. Eskolak ez ditu etorkizuneko helduak hezten hauteman eta preziatu ditzaten ingurune soziokulturalean ekoizten diren mota guztietako ikusizko mezuen ezaugarri eta balio estetikoak.
‎Alde batetik, aukerako irakasgaiak hiru aukeratan zatitzen ditu, eta horietako bakoitzak ezagutzaren eremuarekin du zerikusia. Bestetik, hiru irakasgai berri sartzen ditu curriculumean: elikadura, nutrizioa eta osasuna, jarduera profesionalari aplikatutako zientziak eta lanbide orientazioa eta ekimena.
2012
‎Erreferentzia horiek kontuan izanik, LOEk, berrikuntza modura, oinarrizko gaitasun hauek txertatu ditu curriculumaren funtsezko ataltzat:
2016
‎Coleman saxo jotzailea abangoardiako jazzaren izen propioa da, eta Five Elements taldearen moldaketa berri batekin dator Donostiara. Eta mainstream etik urruti ibiliko da DeJohnette bateria jotzaile beteranoak. John Coltrane, Keith Jarrett, Miles Davis, Ornette Coleman, Sonny Rollins eta Herbie Hancock ditu curriculumean, osatutako hirukotea ere.Diana Krall jazzeko eta pop musikako izar handi bilakatu da azkeneko urteetan, eta iaz Wallflower lana argitaratu zuen, pop estandarrez eta baladez osaturiko lana.
2020
‎Ikasgaien barruan ere gai zentralak identifikatzeko eskatu du. «Dagokion irakasle taldeak edo sail didaktikoak lehentasuna emango die ikaskuntza helburuei, edota egokitu egingo ditu curriculuma emateko egungo inguruabarretara». Curriculumean «malgu» jokatu behar dela azaldu du Nafarroako kontseilariak, Carlos Gimenok:
‎Zein da edukien lanketaren eta konpetentzien garapenaren arteko oreka egokia? Zein aldaketa behar ditu Curriculumak ikasle profilari erantzuteko. Etorkizunak aukerak eskaintzen dizkigu, itxialdi egoera honetan bizitakoak agertoki berrietara leihoak zabaldu dizkigu eta orain, inoiz baino gehiago, aldaketa horiek irudikatzeko eta definitzeko ardura daukagu.
2021
‎Curriculuma lanerako abiapuntu izateaz gain, etapa desberdinetarako ikasleen irteera profilak zehazten ditu parte hartzailearen hitzetan, eta helburu edo helmuga ere bada, beraz. Haren iritziz, helburu eta konpetentzia ugari ezartzen ditu curriculumak, eta horiek beteta" egoera ideal" bat irudikatzen du," baina gero horrek gelako errealitatearekin talka egiten du". Azaltzen duenez, irakasleengana dituzten beharrengatik galdetzeko jotzen dute sortzen duten ikasmateriala osatzeko, egokitzeko eta aberasteko asmoz, geletako egoera ez da erraza:
2022
‎Bestalde, xedapen gehigarri modura, Nafarroako euskalkien inguruko honako bi ezarpenak biltzen ditu curriculumak: " Hezkuntza Departamentuak Nafarroako eskualde jakin batzuetan mintzatzen diren euskalkiak irakastea eta eskolan erabiltzea sustatuko du, ikasketak euskaraz egiten dituzten edo euskara ikasten duten ikasleendako" (Hezkuntza Departamentua, 2015a: 7; Hezkuntza Departamentua, 2015b: 8) eta" Hezkuntza Departamentuak irakasleek Nafarroako euskalkiak jakiteko prestakuntza bultzatuko du eta, halaber, xedapen honen 1 puntuan ezarritakoa5 bete dadin behar diren ikasmaterialak egitea bultzatuko du".
‎Beraz, ezin espero liteke EAEko Hezkuntza Sailak euskararen ezagutza eta erabilera sustatzeko garatutako eredu kurrikularra aurkitzea. Haatik, gaion inguruko hainbat ezarpenak biltzen ditu curriculumak.
2023
‎Funtsezko faktorea bada enplegagarritasuna hezkuntza paradigma berriaren barruan eta hori sustatzen bada konpetentziak eskuratuz eta garatuz, garrantzitsua da aipatzea ezinbestekoa dela enplegurako eskatzen diren gaitasunak eskuratzeko ikaskuntza eta irakaskuntza prozesuak lantzea goi mailako hezkuntzan. Izan ere, ikasleak konpetentziak garatuko ditu curriculum guztian zehar eta konpetentzia horiek baliagarriak izango zaizkio etorkizuneko lanbidean. Honenbestez, unibertsitateek bere gain hartu ditu ikasleek enplegagarritasuna errazteko behar dituzten konpetentziak eskuratzeko ikasketa planak diseinatzea eta martxan jartzea (Garci' a eta Perez, 2008).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia