Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.604

2008
‎Urte horietan arte abstraktuaren arazoaren inguruko eztabaidak oso arruntak ziren. Eztabaida horien helburuetako bat zen argitzea ea arte abstraktua gai erlijiosoak irudikatzeko erabiltzea zilegi ote zen ala ez (Autore Anitz, 1956).
‎Eztabaida horien helburuetako bat zen argitzea ea arte abstraktua gai erlijiosoak irudikatzeko erabiltzea zilegi ote zen ala ez (Autore Anitz, 1956). Eztabaida eliza katolikoaren barruan ez ezik, hainbat artisten artean ere ari zen jazotzen, eta Oteizaren testuetan oso garbi azaltzen da, hasieratik artearen eta erlijioaren artean ezarri zituen parekotasunen ondorioz. Nietzscheren. Jainkoa hil da?
‎Zertaz ari da artea? Oso haur nintzela Orion nire aitonak hondartzara eraman ohi gintuen pasioan. Izugarrizko erakarpena sentitzen nuen barneko zatian zeuden zulo handi batzuen aldetik.
‎Haietako batean ezkutatu ohi nintzen, etzanda, nire gainean geratzen zen ortziko espazio handi bakarra begiratzen, nire inguruan zegoen guztia galtzen zen bitartean. Oso oso babesturik sentitzen nintzen. Baina, zerengandik babestu nahi nuen nik?
‎Haietako batean ezkutatu ohi nintzen, etzanda, nire gainean geratzen zen ortziko espazio handi bakarra begiratzen, nire inguruan zegoen guztia galtzen zen bitartean. Oso oso babesturik sentitzen nintzen. Baina, zerengandik babestu nahi nuen nik?
‎sumatzen dugularik. Haurretako nire esperientzia hondartzako zulo horretan, zuek ere oso antzeko uneak biziko zenituzten, nire ezerez txikitik ihes egiteko, salbamen desioz sartzen nintzen ortziko ezerez handira ihes egiteko bidaia batena zen.
‎Quousque tandem?! liburuko pasarte garrantzitsuenetan bere eskultore ibilbidearen berrikusketa bat burutzen du Oteizak, ibilbide hori aztertuz eta artea ulertzeko oso emankorrak izan daitezkeen ideiak proposatuz. Ideia horiek bere esperientzia pertsonalarekin estuki lotuz, artea gizakion bizitzari zentzua eta osotasuna ematen dion jarduera dela gogoratzen digu Oteizak.
‎Eskultura misteriotsuak dira, iheskorrak. Beraien ezaugarririk nabarmenena zati ezberdinez osatzea da, nahiz eta izaera oso trinkoa aurkeztu. Zati horiek eskultura osatu aurretik definitzen ziren.
‎osotasunezko pertzepzioa zilegi ez egitea. Presentzia oso sendoa izan arren, ezinezkoa suertatzen da bat batean beraien forma osoki jasotzea. Unitateen antolakuntzaren dinamikotasunak gure begirada ere mugimenduan jartzen du, eta puntu edo plano batek beste batera eramaten gaitu, bueltaka eskulturaren kanpoko aldetik, une oro beraien forma aldatuz doan bitartean.
‎Erdialdeko orrietan Rothko, Boccioni, Pollock, bere eskulturen edo kronlech en imajinak aurkitzen ditugun bezala, liburuaren beste ataletan irudi bihurtzen diren hitzekin egiten dugu topo. Ezaugarri hau oso ohikoa da hainbat mistikoren eta poetaren idatzietan, zeren sistema kontzeptual bat baino gehiago sistema plastiko bat sortzen baitute (Hass, 1998: 13).
‎Quousque tandem?! liburuaren kasu konkretuan, mitifikazio prozesu hori oso nabarmena da, eta horren ondorio zuzena da Oteiza artista euskalduna kontsideratzea, enfasia euskaldunean jarriz, eta ez artistan, bere lan erraldoiak zentzua euskal kulturaren esparru motzean bakarrik balu bezala. Hori ordea, Quousque tandem?!
‎Gaztelaniazko ariketetan, bestalde, emaitza hobeak lortu dituzte ariketa bera aurretik euskaraz egina zutelako, gure iritziz. Bi hizkuntza horietan asmo komunikatiboak adieraztean hutsegiteak aurkitu ditugun arren, oso kasu gutxitan zapuzten da erabat testuaren komunikazio gaitasuna. Besterik gertatzen da, aurreratu dugun legez, ingelesezko ariketetan.
‎Estrategia gaitasuna erabiltzen ez daude oso trebatuak. Berez ateratzen zaizkie ikasleei irtenbideak eta, hortaz, horien ezaugarri indibidualek aparteko garrantzia dute.
‎Aldea oso handia ez den arren, ingelesaren aldagaian badira ezberdintasunak. Euskarazko ariketetan estrategia gutxiago erabiltzen dituzte 5 urterekin hasitako multzokoek.
‎Duda barik esan genezake, beraz, parte hartzearen erretorika modan egon dela azken hamarkadan politikan edo ekonomian aritzen diren teknikari edo agintarien ahotan. Hitz beraren erabilera orokortzeak, ordea, ez du esan nahi fenomeno berberaz ari garenik une oro; izan ere, moda horren atzean, helburu, interes eta praktika desberdinak, eta batzuetan kontrajarriak, ezkutatzen baitira2 Hots, parte hartzea ez da gauza bera batzuentzat edo besteentzat, ez da helburu berekin erabiltzen, eta, ondorioz, antzeko diskurtsoen baitan oso egitate desberdinak aurki ditzakegu.
‎2 Giza zientzietan kontzeptu askoren azalpen eta erabileran oinarrizko borroka semantiko ideologikoa gertatzea oso arrunta da. Hala gertatzen da parte hartzearen familia bereko hurrengo hitzekin:
‎lau botere mota horiek lortzen direneko prozesua. Eta botere harremanen azterketa hau osotasunean egitea oso garrantzitsua da; izan ere, eskala sozioekonomiko eta politikoan azpian dauden horiek bertan jarraituko baitute, jarrera aktibo bat hartzen ez badugu hori ekiditeko, botere harremanak autoberregiten baitira planteamendu bat parte hartzailea edo demokratikoa izan arren (Connell, 1997), parte hartzeko abiapuntuak eta gaitasunak desberdinak baitira.
‎Hirugarren argudioa oso lotuta dago garapen parte hartzaileak izan dezakeen arrisku batekin bestearen enpoderamendua bilatzen den heinean, bilaketa hori gure sopikuntza eta nahiaz zeharkatua egongo baita (Kapoor, 2005). Sopikuntza Iparraldeko gizartekook munduko ekonomia global kapitalistaren partaide onuradunak garelako, zeinak gure garapen lankidetzak konpondu nahi dituen bazterketak sortzen dituen.
‎Lehen aipatu dugu parte hartzeaz dauden ikuspegien arteko bereizketa oso arrunta dela, berau bitarteko gisa edo helburu modura hartzen duten begiratzea, bada, parte hartzaileen erabakitze gaitasun mailari dagokion sailkapena ere zabalduenetariko bat da. Kasu honetan oinarrizko galdera da ea zer neurritan dagoen erabakien gaineko kontrola aktore desberdinen artean sakabanatua, bereziki aurretiaz baztertuta zeuden subjektuei erreparatuta.
‎Euskal izenen historia euskararen historiaren partea da, eta euskarak Euskal Herrian mintzatu diren erdarekin izan dituen harremanen historiaren zati bat. Hau da, oso estatus ezberdina izan duten hizkuntzen arteko botere eta truke harremanen alderdi bat. Euskara, ezagun denez, herri hizkuntza izan da; botere zirkulu eta erakundeetatik kanpo bizi izan da gehienbat, behinik behin Modernitatean.
‎Santuen izenak euskalduntzeko lan horretako buru izan zen Sabino Aranak eraldaketa fonetikoen tradizioarekin hautsi eta izen berri berriak asmatu zituen. Izen haiek asmatzeko zenbait arau edo baliabide proposatu zituen, batzuk oraindik orain oso erabiliak, esaterako: a eta ne gizonezko eta emakumezkoen izenen atzizkiak, hurrenez hurren.
‎Horrela, bada, euskaldunek Josepha Joxepa emanda bazuten ere, Aranak Josebe proposatu zuen. Aranak eta haren eskolakoek asmatutako izen batzuk oso arrakastatsuak izan dira, beste asko, ordea, ez dira batere zabaldu. Hedatu direnek askotan kutsu aranatarra edo abertzalea galdu dute:
‎nahastea edo argi ez bereiztea ekar lezaketen izenak. Debekuak debeku, oso arruntak izan dira halakoak. Gaztelaniaz, esaterako, Trinidad, Cruz edo Alba izen anbiguoak aski erabili dira.
‎Gaztelaniaz, esaterako, Trinidad, Cruz edo Alba izen anbiguoak aski erabili dira. Baina oso tematia da legegilea gai honetan; orain dela gutxi onartu den Sexu Identitatearen Eskubideari buruzko Legeak ere sexu bereizketa anbiguotasunik gabe ezarri nahi du: sexu identitatea dena dela ere, erregistroan pertsonak duen izena eta sexu identitatea egokitu behar dira.
‎baten aurrean gaude. AEBn, adibidez, oso ezagunak dira Alexis, Taylor, Lauren eta beste izen androgino asko. Baina, kasu askotan doinu aldaketaz markatzen dira gizonezko eta emakumezko aldaerak (Lieberson, Bauman & Dumais, 2000).
‎kontsonantez edo i, o, u bokalez bukatutako izenak gizonezkoentzat izango dira, e eta a bokalez bukatutakoak, berriz, emakumeentzat. Emakumeen izenen stocka osatzeko Andre Marien izenak gehitu behar dira eta gizonezkoena biribiltzeko, a edo e bukaera izanda ere, oso zabalduta dauden tradiziozko gizon izenak erantsi9.
‎Izendatze kodea nolako eskuragarria den; horra gakoa. Eta badira talde kode mugatuak eta talde kode zabalak, oso mugatuak eta oso zabalak ere bai. Zer dioskute Jessica edo Yerai izenek?
‎Izendatze kodea nolako eskuragarria den; horra gakoa. Eta badira talde kode mugatuak eta talde kode zabalak, oso mugatuak eta oso zabalak ere bai. Zer dioskute Jessica edo Yerai izenek?
‎99). Ezagutzen ez dudan pertsona baten izenak ez du ezer denotatzen, baina oso aberatsa izan daiteke konnotazioetan. Konnotazioa, Eco k dio, hartzailearen gogoan adierazle batek sorrarazten dituen kultur unitateen multzoa baino ez da (1974:
‎Gustuak, irizpide eta arau estetikoak gizarte anizkunetan anitz badira ere, hainbat ezaugarri estetiko orokor seinalatu ahal ditugu izengintzan: izen bikoitz edo hirukoitzak murriztu dira oso , izen laburrak eta ozenak nahiago ditugu nonbait, bokal talde batzuk nonahi agertzen dira (adibidez,/ ai/ izen andana ikaragarrian topatuko dugu: Haizea, Araitz, Unai, Maider, Alaitz eta abar euskal jatorriko izenetan; Haimar, Sarai, Yeray, eta beste asko erdal jatorrikoetan;/ ier/ edo/ er/ taldeak arrakasta handia du bukaera gisa:
‎Ikerketa honetan abiapuntu dugun Bourdieu ren ekintzaren soziologia oso da anti intelektualista. Soziologia horrek ez du bere egiten behatzaile erreflexiboaren begirada, beretzat nahi du jokoan ari denaren begirada praktikoa, batzuetan irreflexibo, beste batzuetan erreflexibo ari denaren begirada engaiatua.
‎Izenaren eufonia, esanahi etimologikoa, identitate edo jatorri kulturala eta linguistikoa, originaltasuna, hurbiltasuna... ezaugarri horiek guztiak hartu behar dira kontuan artez hautatzeko. Beti ez da modu esplizitu batez eta intentzio argiz egiten, baina gurasoek badakite zer dagoen jokoan, oso dira jakintzaren gainean. Bourdieu k, jarrera naturala?
‎Gizakia berez izar multzo septentrional baten bila ari den izaera metafisikoa da, errealki bere kontingentzia baizik itxuratzen ahal ez duena; ezen «zazpikotea» ez da Espiritua bere burua islatzen ari den «analogon izartsua» baizik, Menturak sortu «gai pentsakor» baten kreazioa baizik. Definizio hori oinarri, Mallarmé k «Liburu» oso bat asmatzen du, sakonki bereganatuak lituzkeenak, ahalen Mentura menderatuz, Poema guziak, liburu guziak, erran nahi baita giza kondizioaren zentzuaz kontu emateko manera guztiak1 Horrela, Poesiaren «nabean» («nef») ontziratuz, itsas «Salbamena» eta «Salbamen» metafisikoa segurtatuak litezke: zentzugabezian, Menturak manatzen duen Unibertsoaren kaos menderaezinean hondoratzeko arriskua betikotz saihestua liteke unibertsoaren zortea ordenatzaile litekeen «Liburuan», bere burua miresten lukeen Espirituarentzat.
‎Internet bidezko irratietako orrialdeak oso intuitiboak dira erabiltzailearen kontsumoa errazteko. Kasu honetan, erabiltzailea urdinez agertzen diren mezu guztietan sar daiteke.
‎Haritxelharrek dioenez, XIX. mendeko azken hamarkada oso berezia izan zen Donibane Lohizunen, sekulako gatazkak gertatu baitziren xurien eta gorrien artean. Albert Goienetxe xurien buruetarikoa zen.
‎85). Egia esateko, xehetasun biografiko oso gutxi dakartza, eta batez ere auzapezaren heriotza supituak piztutako harridura eta saminean zentratua da? «etxe guziak doluminetan ziren»?, eta bai hiletaren kontakizunean ere? «Mundua han zen, ahokian. Herri guzia...»?.
‎Esate baterako, aipatzen du Salaberrik, orduan Mauleko arrondizamenduko kontseilaria, zubereraz emandako hitzaldia, eta bai denek batera Gernikako arbola kantatu zutela. Oso deigarria begitandu zait kronikaren tonua gero eta suharrago bilakatuz joan zela, Hendaiako korrespontsalak ondoko hitz aberkoi hauekin amaitu zuelarik:
‎Jaun eskualdun suhar horri deus ez zaio sobera Eskual herria ohora dezaketen gauza guzien oso begiratzeko eta gorarik agertzeko.
‎Izatez, iragarritako liburu hori 1899 urtean argitaratu zen azkenean, eta oraintsu berrargitaratu da (Askoren artean, 1899). Oso liburu mardula da eta nahi beste argibide dakar egun horietako giro eta ekitaldiez.
‎Goienetxeren arrastoaren atzetik Eskualduna astekarian egin bilaketan, 1898 urteari dagokionez, martxoaren 25eko zenbakian aurkitu dugu lehen aipamena80 Donibane Lohizuneko kronikak dioenez, Pauen izandako Pirinio Apaletako Laborarien Sindikatuaren azken bilkuran Goienetxe alkatearen oso eskutitz interesgarria irakurri zen, ganaduaren inportazioaren gainean. Hendaiako aduanatik sartzen ziren mota guztietako abelburuen urtekako kopuruak zehaztu eta gero, eta hori dela-eta ganadu frantsesaren prezioa amilduta zegoela azalduta, ganaduen inportaziorako tarifa babesgarriren bat ezartzea gomendatzen zuen.
‎Kontrakoa irudi balezake ere, kanpoko konplexutasunarekin tratatzeko (egokitzeko edo aurre hartzeko) modua enpresaren barneko konplexutasuna oso osorik askatzea da, ingurunea eta enpresa era sortzaile batean uztartuz. Eta hori lortzeko modurik eraginkor, adimentsu eta, are gehiago, ordenatuena (autoarautua), hain zuzen ere, autoantolaketa dugu15.
‎1 Edozein enpresatan aktibo ukiezinek duten garrantzia oso handia da dagoeneko, eta goraka doa gainera, hainbat kasutan enpresa kudeaketaren ardatz nagusia izanik. Horregatik, interesgarri eta baliagarria zaigu Kapital Ukigarria eta Kapital Ukiezina bereiztea.
‎3 Aktibo ukiezinak (Kapital Intelektuala eta Kapital Emozionala) imitatzea edo kopiatzea oso zaila da, eta horrek abantaila konpetitibo handia dakar; baina aktibook kudeatzeak ere baditu bi oztopo edo zailtasun: a) aktibo ukiezinak sortu, heldu eta fruituak emateko beharrezkoa den denbora askoz luzeagoa da aktibo ukigarriena baino (motelago eratu eta metatzen baitira, eta ez dutelako berehalako etekinik eman ohi); eta b) enpresetako zuzendariak ez daude aktibo ukiezinak kudeatu eta gidatzen ohituta (ez dute esperientziarik, ezta beharrezko ezagutza eta abileziarik ere).
‎sarrera edo abiada, hazkunde esponentziala, egonkortasuna edo helduaroa, eta, behin saturatu ondoren, gainbehera. Dirudienez, azken urteetan kudeaketa moden zikloak murriztu egin dira3, hainbat arrazoirengatik; besteak beste, agente ekintzaileek jarrera oso dinamiko eta proaktiboa izan dutelako (Álvarez, 1997). Hala ere, azken iritzien arabera, enpresa kudeaketako modak ahultzen ari dira4.
‎Esan bezala, enpresa kudeaketarako tresnak eta ideiak zuzendarientzako egiten dira, eta, gogoratu zuzendari askok ez dutela trebakuntza espezifikorik enpresen zuzendaritzan eta kudeaketan. Horregatik, eguneroko lanerako kudeaketa tresnak eta ideiak behar dituzte, oso garrantzitsuak izan baitaitezke zuzendaritza eraginkorragoa eta lehiatzeko ahalmen handiagoa izan ditzaten. Ordea, kudeaketarako jakintza sortzaile nagusiek kudeaketa kontzeptu berriak sortzeko eta saltzeko dauzkaten interes komertzialak edo legitimitate kognitibo eta soziala direla-eta, askotan, Albizu eta Olazaranek dioten bezala, «agintzak eta errealitatea ez datoz bat, ezta ideien formulazio orokorra eta enpresa eta erakundeetan egiten den benetako ezarpena» (Albizu eta Olazaran, 2003).
‎Ez dago erabateko adostasunik kalitate kudeaketaren paradigmak edo mugimenduak izandako edukia eta bilakaera finkatzeko garaian; izan ere, enpresa munduan kalitate kudeaketaren garapena oso heterogeneoa izan da (Heras et al., 2007). Badira zenbait aditu, bai enpresa alorreko profesionalen artean, baita akademikoen artean ere?
‎Kalitate zirkuluek, adibidez, oihartzun handia izan zuten laurogeiko hamarkadaren erdialde eta bukaera aldera; gaur egun ez dira aintzat hartzen, baina, kalitatea hobetzeko taldeak ez al dira, hein handi batean, kalitate zirkuluak? Batzuek esango dute ez direla gauza bera, baina nire ustez oso antzeko egiturak dira, neurri handian. Bestalde, ISO 9001 arauek eta gisa bereko beste arau batzuek zerbitzu jakin batzuetan izandako goraldia eta beheraldia ere hor daude.
‎ISO 9000 arauei dagokienez (2 grafikoa), argitalpen akademiko eta ez akademikoetako agerpenen joera oso desberdina da. Argitalpen ez akademikoetan, ISO 9000, ISO 9001, ISO 9002 eta ISO 9003 terminoek laurogeita hamarreko hamarkadan izan zuten goraldia, erabateko kalitate kudeaketak bezala.
‎Sei Sigma metodologiari dagokionez (3 grafikoa), geroago jendarteratu eta ezarri denez, bizi zikloaren fase oso desberdinean dago: hazkunde edo goraldi fasean, bai argitalpen akademikoetan bai ez akademikoetan.
Oso modu laburrean jaso ditudan hiru adibide horiek badituzte, nolabait, enpresa kudeaketa moden aztarnak. Jakina, ebidentziak kontu handiz interpretatu behar dira, distortsioak gertatzen baitira, ezinbestean.
‎Eusko Indarra batailoiak ere hildako asko izan zituen. Preso errepublikarrak Gasteizera eraman zituzten eta zezen plazan konzentratu oso egoera larrian, janik gabe (Saenz Del Castillo, 2005: 34).
‎Hurrengo egunean egingo zutela esan, baina egunsentirako tropa nazionalak bertan ziren herria erasotzen. Polemikaren ildo nagusiak, ordea, beste zio bat zuen; izan ere, itxura guztien arabera, Gordexola batailoiko agintari gorenak ez ziren Nafarretera joan, aurreko egunean Gorbeiako gailurrean izan zirelako eskualdea ezagutzeko eta oso nekatuta jaitsi zirelako. Gogoratu behar da, bestetik, Gordexolak ez zuela ia borroka esperientziarik.
‎204). Izandako baja kopurua Euskal Armada osoaren% 16,7 zen, baina borrokatu zuten 30 batailoien% 25 Kontuan izan behar da soldadu guztiek ez zutela borrokatzen, atzeguardiako lanak egiten baitzituzten eta, ondorioz, baja kopuruak oso altuak zirela. Datu horiek ulertzeko aipatu daiteke, adibidez, Ebroko borroketan, 1938an kalte gehien jaso zuten Francoren armadako batailoiek soldaduen% 23,9 inguru galdu zutela, nahiz eta, kasu batzuetan,% 30 erraz gainditu.
‎7). Datu horiek, beraz, bi aldeetako baja kopuruaren tartea txikitu egiten du, 1.000 hildako inguru errepublikazaleek, 230 altxatuek; baina edozein kasutan, aldea oso nabarmena da errepublikazaleen kaltean.
‎38 Lehendakariaren esanetan, Errusiatik jaso zen material militarren kargamentu bakarra bigarren mailakoa izan zen, metrailadoreek gaizki funtzionatzen zuten eta fusilak oso zaharrak ziren (Krimeako gerrakoak esan zuen) eta blindatuak, akatsez josiak. Militar aholkulariak, aldiz, ondo prestatuta zeuden (Aguirre, 1978:
‎Espainiako Gobernuak brigadetan antolatzeko agindu zuenean, Agirre lehendakariak uko egin zion agindua betetzeari 1937ko apirila arte. Edozelan ere, gogoratu behar da Armada Errepublikazale brigadak ez zirela oso eraginkorrak izan, hasieran behintzat, Bruneteko borroketan agerian geratu zenez; bai, ordea, armada frankistaren dibisio klasikoa. Buzón teniente koronelak salatu zuenez, batailoien aginte bikoitza (militarra eta intendentzia) beste oztopo bat izan zen armadaren eraginkortasunerako45.
‎Praktikan, ordea, deitutako gazteek, nahi izan zuten ideologietako batailoetan integratu ziren. Era horretan, oso egun gutxitan milaka laguneko armada osatu zen. Orain arteko ikerketek, ordea, ez dute zehaztu zenbat izan ziren euren kabuz mobilizatu zirenak urriaren 16 baino lehen eta zenbatek hartu zituzten armak halabeharrez50 Are gehiago, Jaurlaritzak urriaren 22an eta abenduaren 1ean argitaratutako aginduek, kintoak koarteletan aurkezteko aginduz?
‎Erasoaldiaren jatorrizko asmoa Madrilen gaineko presioa arintzea izan zen. Oso iritzi eta datu kontrajarriak daude gai horren inguruan. Euskal errepublikazaleek, porrota onartzeaz gain, erasoaldiaren eragin hori azpimarratu zuten54 Pedro Urrutikoetxea gudariak, gure ustez era okerrean, ez zuen inongo zalantzarik
‎Erasoaldiak izan zituen bere irakaspenak ere: Euskal Armada trebatu zuen, nahiz eta oso salneurri garestian egin (Aberasturi 1978: 151).
‎Frankistak, aldiz, 24an bertan sartu ziren berriro Legution eta hurrengo asteetan pixkanaka pixkanaka indartu zuten goarnizioa 600 lagun inguru eduki arte4 Borrokak hasi zirenean Ricardo Iglesias teniente koronela zen frankisten burua. Errepublikazaleen iritziz ez zen matxinatuen oso aldekoa, baina gero erakutsi zuenez, profesional trebea zen. Defentsa lanek, gainera, Goiain eta Urbina hartu zituzten Legutio defendagaitz bilaka ez zedin.
‎Jarinto, eta Garrastegi. Erasorako emandako arrazoien artean komunikaziorako oso zentro inportantea zela argudiatu zen, Bilbo, Durango eta Arrasaterako errepideen bidegurutzean zegoelako. Bizkaitik eta Gipuzkoatik joanez gero, berriz, Gasteizko giltza zen.
‎Mendebaldetik, erasotzaileek, Betxina hartu ondoren, Legutioko aurreneko etxeetara heldu ziren eta herria inguratu. Egun horretako baja kopurua oso handia izan zen, errepublikazaleen artean bereziki. Bitartean Gasteizko agintari militarrak laguntza antolatzen ari ziren, Alonso Vega teniente koronelak Gipuzkoara eramandako zutabearekin, Logroñotik ekarritako tropekin eta Zaragozara eskatutako marokoar tropekin17.
‎errepresioa eta gerraren garapen militarra. Ez dut gehiegi aipatu errepresioaren kontua, gaiari buruzko lan batzuk argitaraturik baitaude; asko argitaratu dira 2006an eta oso garrantzitsuak izango dira 1936tik aurrera gertatu zena ulertzeko.
‎Aldi berean, ordea, etxebizitza politika horren bidetik lur berrietan hirigintzako egitasmoek aurrera egingo dutela ere aurreikus daiteke, eta horrenbestez gaur egungo hirien hedapena eman, emango dela. Beraz, ikuspuntu horretatik ez litzateke oso prozesu jasangarria abian duguna, funtsean, etxebizitza eta eraikin berrien eraikuntzan oinarritzen baita neurri handi batean oraindik ere. Horrela, datozen urteetan milaka etxe berri eraikitzeko asmoa azaldu dute Etxebizitza eta Gizarteko Gaietako Sailetik (27.000, hain zuzen ere, indarrean den Etxebizitza Planak dirauen hirurtekoan).
‎Azkenaldian oso modan jarri den kontzeptua da jasangarritasuna, eta hitzean eta hortzean darabilte politikariek, akademikoek, zein beste askok eta askok. Baina kaleko hizkeran hitz egiten denean ingurumen jasangarritasunera mugatzen da gehienetan kontzeptu honen esanahia.
‎Hots, EAEko hegoaldera zuzendutako leihateek berogailuen beharra murrizten dute, eta Andaluziako patioek aire egokituaren beharra murrizten dute. Beraz, etxebizitzaren diseinua eta materialen bidez energiaren kontsumoa murriztea oso egingarria da, eta hori da arkitektura bioklimatikoaren xedea. <http://www.geocities.com/ ResearchTriangle/Facility/8776/Pag01E.htm#Marcador2> (05/ 01/ 22)
‎Hau da, tresna motela eta zurruna da, eta kasu askotan, plangintza onartzen denerako, bertan jasotako berritasun edo proposamenak gauzatuta daude. Hortaz, beren helburuetako bat zen proposamen sortzailea izateko funtzioa oso korapilatsua daukate hasiera hasieratik.
‎Esan beharra dago, Etxebarriko hiztuna kontserbatzaileagoa dela, Bolibarkoa baino. Hala ere, estandarraren eragina izen morfologian oso urria da eta kasu batean azpimarra dezakegu: itxosoruntz.
‎Esan bezala, diagrama hauetan datuak ehunekoetan eskaintzen dira, argiago ikusteko parametro bakoitzean zein desberdintasun maila dagoen helduen eta gazteen hizkeren artean. Esan behar da herri hauetan gertatu den bariazioa oso txikia izan dela. Esate baterako, herri bakoitzeko belaunaldi ezberdinetan bariazio bera gertatu da:
‎Ondotik jarraitzen dio aditz morfologiak, helduaren eta gaztearen erantzunetan% 81 berdinak direlarik. Horren ostean, izen morfologia dator, erantzunen% 75 berdina da, eta azkenik, baina oso alde gutxirekin, sintaxia, erantzunen berdintasuna% 71koa delarik.
‎12 Oso eztabaidagarria da herri batean sistema bat edo gehiago daudela esatea, oraindik zehazteke daudelako non dauden sistema baten mugak, hau da, non amaitzen den bata eta noiz hasten den bestea (ikus Aurrekoetxea, 2008: 23).
‎Lege horren arabera, kasu honetan helduak ez luke legea aintzat hartuko eta gazteak, aldiz, bai. Egia esan, gure egunotan oso murriztua da bien arteko bereizkuntza.
‎Egia da estandarizazioa ezinbestekoa izan zaigula, baina beronen abiada behar baino biziagoa izanez gero zer pentsatua ematen digu, ezagun baitu euskara batuak batasun mezua zabaltzeko dakarren asmoa. Hala ere, oso aberasgarria litzateke bata besteaz (batua euskalkiez eta euskalkiak batuaz) aberastea, trukean eta auzolanean arituz gero biek irabaz baitezakete.
‎bigarrenez alokatuz, lan egiten den etxean bertan bizi izanez interna modura, elkartasuna eta laguntza instituzionala jasoz. Kasu honetan ere, etxebizitza lortzeko zailtasunekin lotuta, bada Magrebeko eta Ekialdeko emakume etorkinen artean biztanleria oso marjinala(% 12 eta% 9,5), marjinalitate baldintzetan emigratzen duena eta kalean bizi dena, X2 (2)= 5,86; p= 0,053.
‎Hiru jatorrietako taldeetan oso antzekoa da harreman maila, bai hemen dauden herrikideekin, bai beren herrialdean daudenekin, baita bertakoekin ere. Beren herriko pertsonekin harreman maila, gutxi ertaina?
‎Emakume etorkinen artean oso ohikoa da jatorrizko herrialdeetan dauden senitartekoekin lotura mantentzea, batez ere, bertan seme alabak utzi dituztenean.
‎Bakardade sentsazioak eragiten duen tristezia oso ohikoa da emakumeen artean, batez ere, hasieran. Bakardadeaz hitz egiten dutenean, jatorrizko herrialdeetan dituzten harreman sareez, eta harreman horien estutasunaz ari dira.
Oso garrantzitsua da azpimarratzea emakume etorkinek biztanleria autoktonoarengandik bizi duten bazterketaren eta emakume etorkinaren alderdi psikosozialaren arteko harremana. Bazterketa lotuta dago jatorrizko herrialdearekin edo jatorri horren berri ematen duten kanpo ezaugarriekin:
‎Magrebeko emakumeek lanaren eta baimenen inguruan bizi duten egoera berdintsua da Ekialdeko europarrenarekin konparatuta, bakarrik erdiak bete ditu behar horiek, hala ere, haien prestakuntza eta lan egoera oso desberdinak dira. Magrebtarrek ikasketa maila baxuagoa dute eta gehienek ez zuten etxetik kanpo lan egiten beren herrialdean zeudenean.
‎Kualifikatutako lanpostu bat lortzea oso zaila dute legearengatik, titulazioa homologatzeko beharrarengatik eta baita profesionalki birziklatzeko beharrarengatik ere. Zentzu horretan, duten ikasketa maila edozein dela ere, halako edo bestelako kualifikazio profesionala izan, lan merkatuan sartzeko zailtasun ugari izango dituzte (Ekialdeko europarrek nahiz eta ikasketa maila altua izan, erdia langabezian dago), eta aurkituko duten jarduera profesionalen multzoa oso txikia izango da.
‎Kualifikatutako lanpostu bat lortzea oso zaila dute legearengatik, titulazioa homologatzeko beharrarengatik eta baita profesionalki birziklatzeko beharrarengatik ere. Zentzu horretan, duten ikasketa maila edozein dela ere, halako edo bestelako kualifikazio profesionala izan, lan merkatuan sartzeko zailtasun ugari izango dituzte (Ekialdeko europarrek nahiz eta ikasketa maila altua izan, erdia langabezian dago), eta aurkituko duten jarduera profesionalen multzoa oso txikia izango da. Betetzen zailak diren lanbideen katalogo bati lotuta lan egitera behartuta daude.
‎Bigarrenez, ia populazioaren erdian, sintoma somatikoak agertzen dira. Sintomatologia hori oso garrantzitsua da, irudikatzen duelako beste era batetik agertzen ez den estresa, eta etorkinen osasuna ikertzen denean garrantzi handiagoa hartzen du: batetik, dagoen ezinegona agerian jartzen dutelako, eta bestetik, beste esanahi sinbolikoak irudikatzen dituztelako (Martín Ortiz, 2003), alegia, diskriminazioaren kontrako erantzuna, edota emakumen artean, matxismoaren kontrako aldarrikapena (García Campayo eta Sanz, 2002).
2009
‎Hona hemen adibide batzuk: aneiko, batutze buruketa, kenduketa, kondar, kopuru, malla, tolestu, toleste buruketa, zatiketa, zenbaki oso .
‎Adibideak: bakun, bikoitz, iku?, sos, zenbakeigai, zenbakengai, zenbakera, zenbakoizkun, zenbatentza, zenbatentza ez oso .
‎Ondoko tauletan ikus daiteke, oro har, nominalizazioaren erabilera ez zela oso zabala izan. Guztira 127 kasu aurkitu ditugu.
‎Bukatzeko esan behar dugu, kontzeptuen ezaugarri abstraktuak adierazten dituen tasun atzizkiari dagokionez, hori ere ez zela oso erabilia izan, terminoak sortzeko bidean, behinik behin. Taula honetan agertzen da erabileren kopurua, eta guztira 8 dira; horren erdia testu berean dago, [72 NEU] testuan, hain zuzen.
‎Esan genezake erabilera ez zela izan oso sistematikoa, eta ez zela erabili gaur egun erabiltzen dugun bezala; azken hori bi zentzuetan, marra erabili zuten gaur erabiliko ez genukeen kasu batzuetan eta, alderantziz, ez zuten erabili gaur erabiliko genukeen zenbait kasutan. Ikus ditzagun adibide batzuk.
‎Gainerakoek liburu gisa ikusi zuten argia, txukun eta arretaz landuta gehienak. Bi testu ez dira oso argiak, ez azalpenetan ez eta antolaketan ere, egile beraren Zenbakiztija, 1 eta 2, hain zuzen. Bestalde, [33 ZLI] testua gaztelaniazko testuarekin batera argitaratu zuen Bruño argitaletxeak; ziur asko euskarazko testua itzulpena izango da.
‎Industrializazioaren kulturarekin batera, irakaskuntza gizarte kide guztiei zabaltzen hasi zenean, Akademiek aukera guztien artean bat edo hautatzen zuten; eta hori zen eskoletan bultzatzen zena erabilera eremu osorako. Euskararen kasuan, estandarizazio prozesua oso berandu hasi zen, 1968an, Arantzazuko bileran, hain zuzen, eta aztertu ditugun testuak estandarra baino lehenagokoak dira. Hortaz, grafiak ez du berebiziko garrantzia izango gure azterketan.
‎Atal hau sortu dugu aztertu ditugun testuak gehienbat oinarrizko hezkuntzan erabiltzekoak zirelako, eta irakaskuntza maila horretan neurriak oso erabiliak zirelako zenbakien aritmetika lantzeko. Luzera, azalera, bolumena, pisua... ohiko elementuak dira gure bizitzan.
‎Aurrerago, baina, dio: «Aztertzen badugu aditzen agerpena testu espezializatuetan, egiazta dezakegu beren eginkizuna oso esanguratsua dela eta, horrez gain, azterketa terminologikoak baztertu ezin dituen oinarrizko elementuak ematen dituztela».
‎Hona hemen adibideak: [14 ZIA] testuan agerpen bakarra dago, zenbatentza ez oso ; [23 DAN] testuan denak bukaeran daude, kide ez marrarekin eta laupikiez marrarik gabe; [31 ARG] testuan eta [31 AIH] hiztegian termino bera, berezkoez; [32 ZJA] testuan eta [32 ZJH] hiztegian ere bakarra, ziatzez; [33 ZJ2] testuan hiru termino daude, hiruretan bukaeran, badiñez?; [33 ZLI] testuan bi kasu berdin daude, zeatzez; eta termino gehienak [72 NEU] testuan eta [72 NEH] hiztegian agertze...
‎[13 ZYA] aritmetika, zatiketa, zenbaki oso ; [14 ZIA] bakun, bikoitz, iku?; [20 EZB] ainbaki u, bil (hurbil), zati oso, zenbaki bakoiti; [23 DAN] boronbilerdi (erdi atzizkia), azal ganbil, leo zuzen?; [31 ARG] batuketa, obo nagusi (nagusi), zatiketa ondakin gabe (zatiketa); [31 AIH] baliogabe, kopuru, zatitzale; [32 ZJA] lauki lautu (lauki), neui?, Pitagoras; [32 ZJH] iruki, maa?, zatiki; [33 ZJ2] atal, etz?, banakin ziatz (zehatz); [33 ZL...
‎[13 ZYA] aritmetika, zatiketa, zenbaki oso; [14 ZIA] bakun, bikoitz, iku?; [20 EZB] ainbaki u, bil (hurbil), zati oso , zenbaki bakoiti; [23 DAN] boronbilerdi (erdi atzizkia), azal ganbil, leo zuzen?; [31 ARG] batuketa, obo nagusi (nagusi), zatiketa ondakin gabe (zatiketa); [31 AIH] baliogabe, kopuru, zatitzale; [32 ZJA] lauki lautu (lauki), neui?, Pitagoras; [32 ZJH] iruki, maa?, zatiki; [33 ZJ2] atal, etz?, banakin ziatz (zehatz); [33 ZLI] azal oso, leo elka?, zut (ak), lertzoko zo, otz (zorrotz); [33ZLH] elkar...
‎...IA] bakun, bikoitz, iku?; [20 EZB] ainbaki u, bil (hurbil), zati oso, zenbaki bakoiti; [23 DAN] boronbilerdi (erdi atzizkia), azal ganbil, leo zuzen?; [31 ARG] batuketa, obo nagusi (nagusi), zatiketa ondakin gabe (zatiketa); [31 AIH] baliogabe, kopuru, zatitzale; [32 ZJA] lauki lautu (lauki), neui?, Pitagoras; [32 ZJH] iruki, maa?, zatiki; [33 ZJ2] atal, etz?, banakin ziatz (zehatz); [33 ZLI] azal oso , leo elka?, zut (ak), lertzoko zo, otz (zorrotz); [33ZLH] elkarzut, ken, zeatz; [72 NEU] Arkimedes, bizabal alkar betegarri (betegarri), txapel; [72 NEH] zoko erdibitzalle (erdibitzaile), alkar neurgarri (ak) (neurgarri), alkar neurreziñ (ak) (neurtezin).
‎M2 estrategia gutxitan erabiltzen dute aditz hizkuntzek, eta guk aztertutako itzulpenean M1 estrategia bezainbeste erabili dela ikusi dugu: moduari buruzko informazioa oso osorik mantendu da kasu askotan.
‎Modua adierazteko joera hori beste estrategia batzuetan ere nabari da: M6 eta M7 estrategiak ez dira oso ugariak, baina bai esanguratsuak. Estrategia horietan Moduari buruzko informazio berri bat gehitzen da.
‎Euskara aditz hizkuntza izan arren, Bidea lexikalizatzeko erabiltzen dituen ereduak gertuago daude satelite hizkuntzen ereduetatik. Slobinen azterketetan, gaztelaniara itzultzen duten itzultzaileek oso sarri erabiltzen dituzte P1 eta P2 estrategiak, gaztelania bezalako hizkuntzak ez baitira gai Bideari buruzko informazioa ingelesak bezain xeheki emateko. Euskarak, aldiz, ez du horretarako arazorik.
‎Nabarmentzeko moduko beste estrategia bat P6 da. Bi aldiz soilik agertzen den arren, oso esanguratsua iruditzen zaigu, hain zuzen ere aditz hizkuntzek egin ohi dutenaren aurkakoa egiten baitu: satelite hizkuntzetan arrunta da aditz bakar batekin Bideari buruzko hainbat osagai agertzea (adb.:
‎a frightf11l fi end Dea bru i karagarri batek Manner verb+ Path verb+ t verb M I Doth cl ose behind him Oso hurbildik segi tzen palh comp l+ palh compl t number of M3
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
oso 1.604 (10,56)
Lehen forma
oso 1.515 (9,97)
Oso 87 (0,57)
OSO 2 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
oso garrantzitsu 56 (0,37)
oso zail 49 (0,32)
oso txiki 38 (0,25)
oso bestelako 35 (0,23)
oso ondo 33 (0,22)
oso gutxi 32 (0,21)
oso antzeko 31 (0,20)
oso handi 29 (0,19)
oso desberdin 24 (0,16)
oso argi 23 (0,15)
oso altu 22 (0,14)
oso modu 22 (0,14)
oso zabal 22 (0,14)
oso interesgarri 21 (0,14)
oso lotu 21 (0,14)
oso ohiko 19 (0,13)
oso esanguratsu 18 (0,12)
oso ongi 18 (0,12)
oso ezberdin 17 (0,11)
oso presente 16 (0,11)
oso baliagarri 15 (0,10)
oso garbi 15 (0,10)
oso egoki 14 (0,09)
oso urri 14 (0,09)
oso nabarmen 13 (0,09)
oso on 13 (0,09)
oso ezagun 12 (0,08)
oso mugatu 12 (0,08)
oso urrun 12 (0,08)
oso azkar 11 (0,07)
oso baxu 11 (0,07)
oso erraz 10 (0,07)
oso gogor 9 (0,06)
oso lagungarri 9 (0,06)
oso osorik 9 (0,06)
oso arrunt 8 (0,05)
oso bat 8 (0,05)
oso goiz 8 (0,05)
oso hurbil 8 (0,05)
oso kontu 8 (0,05)
oso aberats 7 (0,05)
oso barneratu 7 (0,05)
oso erabili 7 (0,05)
oso eraginkor 7 (0,05)
oso eskas 7 (0,05)
oso estu 7 (0,05)
oso gertu 7 (0,05)
oso gutxitan 7 (0,05)
oso hedatu 7 (0,05)
oso labur 7 (0,05)
oso larri 7 (0,05)
oso nabari 7 (0,05)
oso negatibo 7 (0,05)
oso apropos 6 (0,04)
oso erabilgarri 6 (0,04)
oso gazte 6 (0,04)
oso heterogeneo 6 (0,04)
oso inportante 6 (0,04)
oso kontziente 6 (0,04)
oso orokor 6 (0,04)
oso oso 6 (0,04)
oso tresna 6 (0,04)
oso ugari 6 (0,04)
oso egoera 5 (0,03)
oso gaizki 5 (0,03)
oso lan 5 (0,03)
oso murritz 5 (0,03)
oso sendo 5 (0,03)
oso txarto 5 (0,03)
oso zabaldu 5 (0,03)
oso aberasgarri 4 (0,03)
oso adierazgarri 4 (0,03)
oso ados 4 (0,03)
oso aurreratu 4 (0,03)
oso berezi 4 (0,03)
oso denbora 4 (0,03)
oso errotu 4 (0,03)
oso gai 4 (0,03)
oso gaixo 4 (0,03)
oso kasu 4 (0,03)
oso kritiko 4 (0,03)
oso onuragarri 4 (0,03)
oso oparo 4 (0,03)
oso positibo 4 (0,03)
oso sinple 4 (0,03)
oso aldakor 3 (0,02)
oso alde 3 (0,02)
oso arrakastatsu 3 (0,02)
oso azaleko 3 (0,02)
oso azpimarratu 3 (0,02)
oso balorazio 3 (0,02)
oso beharrezko 3 (0,02)
oso deigarri 3 (0,02)
oso emankor 3 (0,02)
oso eragin 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
oso lotu egon 13 (0,09)
oso presente egon 12 (0,08)
oso urrun egon 7 (0,05)
oso kontu hartu 6 (0,04)
oso ongi ezagutu 6 (0,04)
oso gutxi erabili 5 (0,03)
oso hedatu egon 5 (0,03)
oso txarto ikusi 5 (0,03)
oso errotu egon 4 (0,03)
oso garbi utzi 4 (0,03)
oso hurbil egon 4 (0,03)
oso modu desberdin 4 (0,03)
oso tresna baliagarri 4 (0,03)
oso zail egin 4 (0,03)
oso argi utzi 3 (0,02)
oso barneratu ukan 3 (0,02)
oso eragin negatibo 3 (0,02)
oso gaizki egon 3 (0,02)
oso gutxi arte 3 (0,02)
oso handi ez 3 (0,02)
oso lotu agertu 3 (0,02)
oso ondo egokitu 3 (0,02)
oso zabaldu egon 3 (0,02)
oso zail suertatu 3 (0,02)
oso altu ukan 2 (0,01)
oso antzeko bat 2 (0,01)
oso argi azaldu 2 (0,01)
oso argi eduki 2 (0,01)
oso argi nola 2 (0,01)
oso azkar aldatu 2 (0,01)
oso azkar egin 2 (0,01)
oso azkar gertatu 2 (0,01)
oso baliagarri egin 2 (0,01)
oso balorazio positibo 2 (0,01)
oso beharrezko ikusi 2 (0,01)
oso bestelako erabaki 2 (0,01)
oso bestelako errealitate 2 (0,01)
oso denbora gutxi 2 (0,01)
oso desberdin ukan 2 (0,01)
oso egoki iruditu 2 (0,01)
oso esanguratsu iruditu 2 (0,01)
oso garbi eduki 2 (0,01)
oso garrantzitsu iruditu 2 (0,01)
oso garrantzitsu jo 2 (0,01)
oso gazte gutxi 2 (0,01)
oso goiz agertu 2 (0,01)
oso goiz hasi 2 (0,01)
oso gutxi garatu 2 (0,01)
oso handi bat 2 (0,01)
oso heterogeneo ukan 2 (0,01)
oso kasu gutxitan 2 (0,01)
oso kontziente ez 2 (0,01)
oso kritiko azaldu 2 (0,01)
oso modu zehatu 2 (0,01)
oso nabarmen balio 2 (0,01)
oso ohiko ez 2 (0,01)
oso ondo bizi 2 (0,01)
oso ondo egon 2 (0,01)
oso ondo hartu 2 (0,01)
oso ondo landu 2 (0,01)
oso ondo moldatu 2 (0,01)
oso ongi jakin 2 (0,01)
oso oparo ez 2 (0,01)
oso osorik onartu 2 (0,01)
oso txiki bat 2 (0,01)
oso urri omen 2 (0,01)
oso aberats diru 1 (0,01)
oso aberats suertatu 1 (0,01)
oso adierazgarri egin 1 (0,01)
oso ados ahapaldi 1 (0,01)
oso aldakor egokitu 1 (0,01)
oso alde gutxi 1 (0,01)
oso alde handi 1 (0,01)
oso alde txiki 1 (0,01)
oso altu eduki 1 (0,01)
oso altu mantendu 1 (0,01)
oso antzeko aurkitu 1 (0,01)
oso antzeko egitura 1 (0,01)
oso antzeko egoera 1 (0,01)
oso antzeko ezaugarri 1 (0,01)
oso antzeko kasu 1 (0,01)
oso antzeko ohitura 1 (0,01)
oso antzeko ukan 1 (0,01)
oso antzeko une 1 (0,01)
oso apropos hutsune 1 (0,01)
oso apropos ikusi 1 (0,01)
oso apropos lehen 1 (0,01)
oso argi adierazi 1 (0,01)
oso argi agertu 1 (0,01)
oso argi ez 1 (0,01)
oso argi geratu 1 (0,01)
oso argi hori 1 (0,01)
oso argi ukan 1 (0,01)
oso aurreratu egon 1 (0,01)
oso aurreratu ukan 1 (0,01)
oso azkar hedatu 1 (0,01)
oso azkar pasatu 1 (0,01)
oso baliagarri iruditu 1 (0,01)
oso baliagarri jaso 1 (0,01)
oso baliagarri Pirinioak 1 (0,01)
oso baliagarri suertatu 1 (0,01)
oso balorazio on 1 (0,01)
oso barneratu eduki 1 (0,01)
oso barneratu egon 1 (0,01)
oso barneratu ideia 1 (0,01)
oso bat asmatu 1 (0,01)
oso bat bezala 1 (0,01)
oso bat bizi 1 (0,01)
oso bat eskaini 1 (0,01)
oso bat ez 1 (0,01)
oso bat ulertu 1 (0,01)
oso bat zentzu 1 (0,01)
oso bestelako Bea 1 (0,01)
oso bestelako bilakatu 1 (0,01)
oso bestelako bitarteko 1 (0,01)
oso bestelako bizipen 1 (0,01)
oso bestelako emaitza 1 (0,01)
oso bestelako emakume 1 (0,01)
oso bestelako informe 1 (0,01)
oso bestelako itxura 1 (0,01)
oso bestelako kontu 1 (0,01)
oso bestelako kopuru 1 (0,01)
oso bestelako mezu 1 (0,01)
oso bestelako saio 1 (0,01)
oso bestelako suposatu 1 (0,01)
oso bestelako ukan 1 (0,01)
oso bestelako ulertu 1 (0,01)
oso deigarri begitandu 1 (0,01)
oso denbora gogor 1 (0,01)
oso denbora labur 1 (0,01)
oso desberdin egon 1 (0,01)
oso desberdin eragin 1 (0,01)
oso desberdin hartu 1 (0,01)
oso desberdin metatu 1 (0,01)
oso egoera ezberdin 1 (0,01)
oso egoera hauskor 1 (0,01)
oso egoera larri 1 (0,01)
oso egoera on 1 (0,01)
oso egoki azaldu 1 (0,01)
oso egoki berreskuratu 1 (0,01)
oso erabilgarri gertatu 1 (0,01)
oso eraginkor hedabide 1 (0,01)
oso erraz garatu 1 (0,01)
oso erraz gertatu 1 (0,01)
oso erraz pasatu 1 (0,01)
oso esanguratsu ezagutu 1 (0,01)
oso eskas erakutsi 1 (0,01)
oso estu mantendu 1 (0,01)
oso ezagun bilakatu 1 (0,01)
oso ezagun den 1 (0,01)
oso ezagun egin 1 (0,01)
oso ezagun hezkuntza 1 (0,01)
oso ezberdin bueltatu 1 (0,01)
oso ezberdin ezagutu 1 (0,01)
oso ezberdin fenomeno 1 (0,01)
oso ezberdin landu 1 (0,01)
oso ezberdin ukan 1 (0,01)
oso gai den 1 (0,01)
oso gai desberdin 1 (0,01)
oso gai eztabaidatu 1 (0,01)
oso gai landu 1 (0,01)
oso gaixo edota 1 (0,01)
oso gaixo egon 1 (0,01)
oso gaixo itzuli 1 (0,01)
oso gaixo ukan 1 (0,01)
oso gaizki ikusi 1 (0,01)
oso gaizki jarri 1 (0,01)
oso garbi azaldu 1 (0,01)
oso garbi bat 1 (0,01)
oso garbi esan 1 (0,01)
oso garbi ez 1 (0,01)
oso garbi ukan 1 (0,01)
oso garrantzitsu bat 1 (0,01)
oso garrantzitsu jokatu 1 (0,01)
oso gertu egon 1 (0,01)
oso gertu lege 1 (0,01)
oso gertu sortu 1 (0,01)
oso gogor egin 1 (0,01)
oso gogor ere 1 (0,01)
oso gogor suertatu 1 (0,01)
oso gogor zigortu 1 (0,01)
oso goiz immigrazio 1 (0,01)
oso goiz nabarmendu 1 (0,01)
oso gutxi bilakatu 1 (0,01)
oso gutxi egun 1 (0,01)
oso gutxi ekarri 1 (0,01)
oso gutxi eman 1 (0,01)
oso gutxi gainera 1 (0,01)
oso gutxi hedatu 1 (0,01)
oso gutxi ikertu 1 (0,01)
oso gutxi landu 1 (0,01)
oso gutxi sortu 1 (0,01)
oso gutxitan agertu 1 (0,01)
oso gutxitan azaldu 1 (0,01)
oso gutxitan egin 1 (0,01)
oso gutxitan eman 1 (0,01)
oso gutxitan erabili 1 (0,01)
oso gutxitan jokatu 1 (0,01)
oso gutxitan ukan 1 (0,01)
oso handi adierazi 1 (0,01)
oso handi aitortu 1 (0,01)
oso handi sumatu 1 (0,01)
oso handi ukan 1 (0,01)
oso hurbil bizi 1 (0,01)
oso hurbil kokatu 1 (0,01)
oso hurbil sentitu 1 (0,01)
oso interesgarri egin 1 (0,01)
oso interesgarri eman 1 (0,01)
oso interesgarri iruditu 1 (0,01)
oso interesgarri jo 1 (0,01)
oso interesgarri parte 1 (0,01)
oso kasu bakun 1 (0,01)
oso kasu gutxi 1 (0,01)
oso kontu pertsonal 1 (0,01)
oso kontziente bera 1 (0,01)
oso kontziente gu 1 (0,01)
oso labur existitu 1 (0,01)
oso lagungarri gertatu 1 (0,01)
oso lan baldintza 1 (0,01)
oso lan duin 1 (0,01)
oso lan ezberdin 1 (0,01)
oso lan gogaikarri 1 (0,01)
oso lan zail 1 (0,01)
oso larri % 1 (0,01)
oso larri bezala 1 (0,01)
oso larri euro 1 (0,01)
oso larri kokatu 1 (0,01)
oso lotu aurkeztu 1 (0,01)
oso lotu aurkitu 1 (0,01)
oso lotu ikusi 1 (0,01)
oso modu apal 1 (0,01)
oso modu behartu 1 (0,01)
oso modu diferente 1 (0,01)
oso modu dinamiko 1 (0,01)
oso modu erraz 1 (0,01)
oso modu esplizitu 1 (0,01)
oso modu ezberdin 1 (0,01)
oso modu hautazko 1 (0,01)
oso modu jakin 1 (0,01)
oso modu labur 1 (0,01)
oso modu nabarmen 1 (0,01)
oso modu on 1 (0,01)
oso modu positibo 1 (0,01)
oso modu single 1 (0,01)
oso modu xume 1 (0,01)
oso modu zuzen 1 (0,01)
oso mugatu egon 1 (0,01)
oso mugatu ikusi 1 (0,01)
oso mugatu ukan 1 (0,01)
oso murritz ukan 1 (0,01)
oso nabarmen batzuk 1 (0,01)
oso negatibo jasan 1 (0,01)
oso ohiko bilakatu 1 (0,01)
oso ohiko hausnartu 1 (0,01)
oso on galdu 1 (0,01)
oso ondo antolatu 1 (0,01)
oso ondo daga 1 (0,01)
oso ondo deskribatu 1 (0,01)
oso ondo dosifikatu 1 (0,01)
oso ondo eraman 1 (0,01)
oso ondo ezagutu 1 (0,01)
oso ondo funtzionatu 1 (0,01)
oso ondo gainditu 1 (0,01)
oso ondo ikasi 1 (0,01)
oso ondo ikusi 1 (0,01)
oso ondo irakurri 1 (0,01)
oso ondo jakin 1 (0,01)
oso ondo markatu 1 (0,01)
oso ondo ordezkatu 1 (0,01)
oso ondo pasa 1 (0,01)
oso ondo portatu 1 (0,01)
oso ondo prestatu 1 (0,01)
oso ondo zehaztu 1 (0,01)
oso ondo zer 1 (0,01)
oso ongi bildu 1 (0,01)
oso ongi egin 1 (0,01)
oso ongi egon 1 (0,01)
oso ongi eraman 1 (0,01)
oso ongi formatu 1 (0,01)
oso ongi ikertu 1 (0,01)
oso ongi mantendu 1 (0,01)
oso ongi moldatu 1 (0,01)
oso ongi neurtu 1 (0,01)
oso ongi txertatu 1 (0,01)
oso oso babestu 1 (0,01)
oso oso neurri 1 (0,01)
oso oso oso 1 (0,01)
oso oso ugari 1 (0,01)
oso osorik ageri 1 (0,01)
oso osorik askatu 1 (0,01)
oso osorik eskaini 1 (0,01)
oso osorik ingeles 1 (0,01)
oso osorik jarri 1 (0,01)
oso osorik mantendu 1 (0,01)
oso osorik parrokia 1 (0,01)
oso positibo baloratu 1 (0,01)
oso positibo jo 1 (0,01)
oso presente eduki 1 (0,01)
oso sendo iruditu 1 (0,01)
oso tresna erabilgarri 1 (0,01)
oso tresna sinple 1 (0,01)
oso txiki behatu 1 (0,01)
oso txiki hartu 1 (0,01)
oso txiki jo 1 (0,01)
oso txiki osatu 1 (0,01)
oso txiki ukan 1 (0,01)
oso urrun bizi 1 (0,01)
oso urrun ibili 1 (0,01)
oso urrun joan 1 (0,01)
oso urrun paper 1 (0,01)
oso zabal bat 1 (0,01)
oso zabal egin 1 (0,01)
oso zabal ere 1 (0,01)
oso zail aukeratu 1 (0,01)
oso zail iruditu 1 (0,01)
oso zail pasatu 1 (0,01)
oso zail ukan 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia