Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 562

2010
‎Garbizaletasunaren inguruan eztabaidak izan ziren. Severo Altubek lexiko garbia erabiltzera baino joskera ona, euskarari dagokiona, erabiltzera jarri nahi zituen euskal idazleak. Erderismos liburuan agertu zituen ideia horiek eta, bide batez, euskal hitz garbiak erabiliz, erdal kutsuko testuak osatzea salatzen zuen.
‎1935eko abenduan Ondarroako herriak lehen omenaldia egin zion Augustin Zubikarai gazteari. 21 urte zituen eta herriak eskertu egin zion ordura arte egindako ahalegina eta, bide batez, haren gogoa piztu nahi zuen etorkizuneko lan handiagoetarako. Euzkeltzale-Bazkunak antolatu zuen eta Augustinek idatzitako bi obra antzeztu ziren:
‎Biografiaren egileak eta Augustinen testuen prestatzaileak bi liburuetan bildutakotik, nik ere aletxo batzuk bildu nahi nituzke , zuri, irakurle horri, eskaintzeko.
‎Jose Ignacio Munillaren bizpahiru ezaugarri positibo nahi neukez gogoratu. Semez gipuzkoarra dogu berau.
‎Gorantza orain ere. Zer arraio nahi zuten oraingo honetan. Goiko pasiloetara igo eta betikoa:
‎Bi egoera berri ezagutu nituen: 1/ batetik, ziegara etorri ziren bila, atea goxo-goxo jo eta ireki? eta gora eraman ninduten betiko moduan (hitzik esateke, burumakur eta begiak itxita, nahi zuten lekuan utzi bitartean). Hango gela txiki batean utzi ninduten bakarrik eta minutu pare bat-edo igarota gizon bat iritsi zen:
‎Jainkoa ere(. Jainkoa, Aberria, Erregea? g.z.en goi-leloa) tartean sartu nahi nuen sinestunak baldin baziren egindako tratu ezgizatiarra beren fedeak sala eta gaitzets ziezaien.)
‎erantzun nion. Eta ondoren itaun bat egin ote nezakeen esan nion epaileari, nire deklarazioak egiteko eskubideari uko egiteko arrazoia azaldu nahi nuen-eta . Baietz ihardetsi zidan, hura ere grabaturik geratuko zela.
‎Baietz ihardetsi zidan, hura ere grabaturik geratuko zela. Eta horrela adierazi nion, gutxi gora bera:. Nire abokatua aurrean ez dudala ez dut deklaraziorik egin nahi , zurekin ez baitut inolako konfiantzarik: atxilotzeko agindua eman eta 5 egunez inkomunikatua izan nauzu tratu inhumano eta bexatorioa emanez, oinarriko giza eskubideak urratuz.
‎2.3. Ez nuke inola ere idazki hau amaitu nahi gure auzian. Herri salaketa, ren ordezkaritza izan duten. Dignidad y Justicia? (DyJ) eta AVT elkarte edo taldeez zerbait esan barik.
‎Ez dakit zer ordu zen, ilunabar aldea-edo uste dut. Gelan hitz egitea debekatua egoteaz gainera, elkarri begiratu ere ez genion egin behar disgusturen (zigorren) bat jaso nahi ez bagenuen. Elkarren berri ez izatea nahi zuten g.z.ek. Egun honetan forentsea goizean ikusi nuen, betiko moduan.
‎Gelan hitz egitea debekatua egoteaz gainera, elkarri begiratu ere ez genion egin behar disgusturen (zigorren) bat jaso nahi ez bagenuen. Elkarren berri ez izatea nahi zuten g.z.ek. Egun honetan forentsea goizean ikusi nuen, betiko moduan. Beti goian, ez gure ziegetan noski!
‎–Neronek bizi izandakoa egiaz kontatzeagatik hau edo bestea sufritu behar badut, onartua eta nireganatua daukat. Zuk indarrez zerbait esatera behartzen banauzu, esan egingo dizut zuk entzun nahi duzuna , ez egia baina?. (Erdarazko hitzak ziren eta askoz borobilagoak.
‎Beste inork ez zuen gu pasatako 5 eguneko infernutik pasa behar, ez-eta egun bakar bat ere! Legeak babestutako jokabide bidegabe perbertso hura, gizakiak suntsitu eta umiliatu besterik egin nahi ez dituen jokabide hura, giza eskubide oinarrikoak urratzen dituen jokabidea (sistema polizial-juridikoa) salatu eta gaitzetsi beharra sentitu dut kontzientzia eragozle bihurtuz. Erabakia tinko eta irmoa da, poz izugarria ekarri didana, bihotza bor-borka jarri didana.
‎Eroaren eletzat har daitezke ene hitz hauek, baina ero baino guztiz ohardun naiz diodanaz. Jesusen Espirituaren arabera bizi eta eraman nahi dut egoera berri hau. Gai naizela uste dut, Bere bultzadaz.
‎6. Hemen meheago irun daiteke. Argitasun horiek n nahi dituenak jo beza aipatu dugun Haritschelharren tesi-lanera.. Mundian den ederrena, kantuan ere berdin-berdin dator.
‎Ahaire zahar huntan bi breset berririkalagrantziareki khantatü nahi tit.Bihotza libratürik phena orotarik, Desir nian maitia beitüt gogatürik.
‎–Ahaire/ ahaide? hitzak doinua adierazi nahi du . Bi berset/ bresetkhantatü egitura egina dugu, batez ere Etxahunen khantoreetan aukitzen duguna.
‎Salaberriren liburuan eten puntuek kantua luzeagoa dela adierazi nahi dute . Bestela esan, puntu suspentsiboak kantaren azkenean edo kantaren beste bi ahapaldiren artean, batez ere zentsura adierazteko dira, itxurak direnez11 Gure ustez, ordea,
‎Ahaire zahar huntan bi berset berririkAlagrantziareki khantatü nahi tit; Bihotza libratürik phena orotarik, Desir nian maitia beitüt gogatürik.
‎Beraz, hiru privazio mota hartu ditut hipotesitzat, adibide bezala, lehena ekonomikoa (eta marxismotik haratago joan naiz nire argumentazioan, eta daukat ezen hobeto esplikatzen dudala historia, batez ere formazio klasisten historiaren jatorria ipiniz basamortuetako kulturetan), bigarrena, alferkeria (eta hor sakondu nahi duenak badu historiaren filosofo musulman bat, Ibn Jaldun), eta hirugarrena harrokeria (lehen bekatua dena, eta esplikatzen duena fenomeno universal bat, hierarkiak egiteko joera, batzuetan, askotan ere, arrazismoraino ere joan delarik, degeneratu delarik), eta horiek suposatuz direla historiaren eragileak nire historiaren filosofiak, oso simpleak, burutu ditut, larregi zabaldu gabe nire hizpìdea, eta ikasten dut ezen badagoela zertan lan egin horiek eta beste guztiak, kombatitzeko, nahiz eta privazio jatorrizko bat dugun, eta horregatik utopiarik ezinezkoa den, baina bai, bada posible aurreratzea, eta posible baldin bada orduan obligazioa ere bada.
‎Horregaitik,, jeneral? bat etorrela jakiterik ez eben nahi . Dana dala, ederto ospatu genduan, eleiza beterik, Gabon meza, arratsaldean, gauez ez egoan ibilterik eta.
‎Ondo gertatua, musika eta guzti. Eta hau azpimarratu nahi dot: doinu-jole bat musulmana zan, kristau korukoa zan.
‎euskalduna eta artista. Hala eta guztiz ere, ez dut aitzin-solas hau bukatu nahi , Abitxuren bestelako aldeak aipatu gabe, lehen aipatu ditudan fazeta publiko horiek guztiez gain, badaudelako pertsonalagoak, pribatuagoak, diren beste batzuk, agian sakonagoak, garrantzitsuagoak direnak. Abitxu euskalduna eta artista izateaz gain, pertsona, laguna eta adiskidea delako.
‎Ez naiz zuk nahi duzun bezalakoa. Zuk nahi ez duzun bezalakoa naizenean naiz, batez ere, ni.
‎Ez naiz zuk nahi duzun bezalakoa. Zuk nahi ez duzun bezalakoa naizenean naiz, batez ere, ni.
‎Alargun berriak ez du, alarguna? deitu diezaioten nahi , harik eta senarra gehiago bueltatuko ez den arte.
‎Uste baino gutxiago jasotzen denean, nahi baino gehiago eman den seinale.
‎Hor hazi da zekenkeria, eta hor ikertu dira vicio horren kontrako neurriak, inportanteena delarik jabego pribatuaren deskubrimendu juridikoa, erromatarrek hainbeste desarroilatua. Baina jabego pribatuak zekenkeria, eta horren ondorio lazgarriak, alde batetik gelditu egin du, bai, baina bada baita zekenkeriaren eragilea ere historikoki, eta lanaren akuilu ere (gaurko gizakia ez da solidarioa, eta ez du besteendako lanik egin nahi , hortik Sobiet Batasunaren frakasoaren arrazoietako bat). Eta nik sentimendu gazigozoak ditut jabego pribatuaz.
‎Marxismoa erabilgarria daiteke zientzia politikoan (ez da nire irudiz filosofia oso bat, hobea da aristotelismo aktualizatu bat horretarako, baina politikan badu bere lekua marxismoak), diot nik, usura eta joera akumulativoa agertzen denean, eta balekoa da joera redistributivoa nagusitu arte (eta historian zehar, Jainkoak nahi duen arte , sarritan gertatu daitezke joera aldatzeak). Hori diot nik, zeren marxismoan teorizatzen den komunismo paradisiako hori niretzat idealismo materialista da, idealismo dialektikoa, falaziazkoa dena, logika dialektikoa bezala, ez kontradikzioaren printzipioa, zientzia egiteko ezinbestekoa, ignoratzen duelako.
‎Eta problema da zeren oparotasunean gizakia historikoki alfertu izan delako (hori beste hipotesis bat izan daiteke beste historiaren filosofia bat garatzeko modukoa), eta alferkeriak dekadencia dakar, eta hortik ondorioztatzea ezen behar beharrezkoa dela lanaren kultura bat aurrera egin nahi bada . Baina soilik oparotasunean konpontzen ahal da zekenkeriaren arazo etiko politikoa, izanik oparatusuna bilatzen duen sozialismoa horren soluzioa.
‎Bestetik, Karmelaldizkariko idazle eta lagunek beren lankide baten bizitzako une garrantzitsu bat gertutik konpartitu nahi zuten . Horrela, elkarrekin bazkaltzeko deia luzatu zigun Julen Urkiza aldizkariko zuzendariak, urtero egin ohi dugun bilera dela eta.
‎Txikitatik garatu behar da hizkuntzarekiko gertutasuna, hor oinarritzen baitira geroko norabidearen oinarriak. Beraz, euskara bizirik ikusi nahi badugu , badakigu nondik hasi behar dugun lanean.
‎Guzti hori kontuan izanik, nire jardun honetan Aramaioko nire jaioterrian euskarak azken mendean egin duen ibilbide luzeko ikuspegi orokorra jarri nahi dizuet aurrez aurre: nondik gatozen, non aurkitzen garen, eta norantz goazen.
‎Honen ondoren eta, protokoloari jarraituz, ekitaldian parte hartzen ari ziren euskaltzain osoek beren agurra egin zioten Patxiri. Omenaldietan gertatzen den bezalaxe, bakoitzak bere oparia eskaini nahi zuen eta momentu aproposa aukeratu zuen Aramaioko abesbatzak bertakoei pare bat abesti eskaintzeko eta ekitaldi nagusiari amaiera emateko. Derrigorrezko argazkiak atera ostean, elizaren aterian Aramaioko dantza taldeak bere errepertorioa eskaini zuen. kalejiran joan ziren gonbidatuak eta herritarrak anaitasun giroan herriko plazan antolatu zuten lunch batez gozatzeko eta egunak emandako guztia elkarrekin konpartitzeko.
‎Badaude, hala ere, lekukotasun batzuk argi apur bat eman diezaguketenak. Lehenengo saioan, esan dugun bezala, aske ziren bertsolariak nahi zuten neurrian,
‎eta nahi zuten gaiari kantatzeko. Kontua da, ariketa hasi zenean, bi ipartarrak falta zirela, eta Matxin eta Larralde heldu zirela Alkain kantatzen hasi zen momentuan.
‎MatxinBataioan, hala da, ura baliatu, Baliatzen oraino Jaunak nahi baitu ... Bainan Gorputz Sainduan, hark ura baztertu, Eta kalitz barnerat arnoa hedatu.
‎GanixJainko horrek munduan lurrak egin ditu, Ibar zelaiak ere nun nahi moldatu, Ahurtaraka aldiz mendiak altxatu... Hiru aldiz gehiago urak tu largatu.
‎Ez dakigu xuxen zoin urtetakoak diren. Diotenaz, nehork ez ditu publikatu nahi ukan bere denboran. Dena den, Matxin bezala hamalaueko gerla ere deitzen dugunari jazarri zirenak beharbada guk uste baino gehiago badira lekukotasun anitzik ez bada gelditu ere.
‎Ez da harritzekoa, beraz, Duhauk dioskuna, alegia: . Diotenaz, nehork ez ditu publikatu nahi ukan bere denboran?. Hona hemen sorta osoa77:
‎Ez zuen izkiriatzen, ez eta irakurtzen ere. Hargatik hartze gaitza zaukan, eta zer nahi kantu xahar bazekien. Maitenik zuen kanta xaharra zen:
‎Honela zioen editorial moduko artikuluak: . BERTSOLARIAK goraipatu eta maixutzat hartu nahi ditugu 600garren ale honetan? (. Bertsolariak maixu?, Zeruko Argia, 600, 1974-0901, 1 or.).
‎Joseba Zubimendik, Matxin hil eta handik hiruzpalau urtera, zera zioskun: . Gure Matxinen bertsoak aurkitu nahi nituen , eta ezin? 37 Antzeko kezka bat adierazten zuen Aitzolek 1936an: –No fue esa nuestra evocación póstuma, avalorada con noticias minuciosas de la vida bertsolari de Matxin.
‎2.4 Mahai-ingurua ere oso interesgarria izan zenez, bertako elkarrizketen laburpenak eskaini nahi dizuet , gazteek beraiek izan zirelako protagonista. Hitzez hitz grabaturik ez dudanez, ahalik eta zehatzen biltzen saiatuko naiz.
‎Guzti honi buruz Zigor Etxeburu Urkizu, Kontseiluko kidearen hitzak erantsi nahi dizkiot , gogoetarako oso interesgarriak direlako. Honela dio
‎Inpase egoeran gaude. Ataka horretatik ateratzeko, zerbitzuen alorra eragin nahi duen Lehen Hitzetik zerbitzua euskaraz eragite-ekintza jarri du abian kontseiluak, euskalgintzak abiatutako bideari eutsi eta are indar handiagoa eman nahirik(?) Euskaldun kontzientziatuok euskaraz bizitzeko jarrera geure egin eta indartuz gero, bizkortu dezakegu eragile sozial eta politikoek euskararekiko jokabidea aktiboak izatea? (Erabili.com.:
‎Aurreko guzti horri nire Aramaioko sarrera-hitzaldiko ataltxo bat erantsi nahi diot , gogoetarako ongi etorriko zaigulakoan. Erronka berriak aipatzerakoan honako hauek gogoratzen nituen:
‎Euskara gure gizarteko hizkuntza bizia izatea nahi dugunok (Euskaltzaindiak, Kontseiluak, ikastolek, AEKk, banakakook elkar hartuta) badugu oraindik egitekorik gizarte horretako hainbat alorretan, inguruko erdaren ur-emari indartsuei aurre egiteko aldats gora arraunean jo eta ke jardun beharko dugu eta.
‎Euskarari dagokionez, irakaskuntzan hainbateko porrota edota iruzurra gertatu ote zaigun neure buruari galdetu ondoren, haratago begiratu nahi nuke , arazoaren sustraiak ikasgeletatik kanpo daudela uste baitut. Lehenago, eskola-bizitzan den-dena erdara hutsean izan arren, eskolatik kanpoko bizitza euskaraz egiten genuen, hau da, euskaldun izaten jarraitzen genuen.
‎Gizarteko eremuak oso ugariak ditugunez, oraingo honetan, euskararen etorkizunerako ardatz nagusia izan daitekeen gazteen munduari begiratu nahi diogu . Eta hori, euron esku delako etorkizunaren giltza.
‎Baina nahi bada Jesus estudiatzea gizon bezala hor ere ez genuke ahaztu behar dela Bere amaren modukoa, hau da, falta gabea, pekaturik gabea, fallu gabea, falaziarik gabea, eta filosofiatik ikusita orduan Jesus humanoa da izan den eta izango diren filosoforik handiena, egia garbia dariolako Haren mingainetik, beste guztiongatik ezin esan daitekeena, jakina den moduan.
‎Komentatu nahi nuke gauza bat. Behin apaiz batek, eta ez bera bakarrik, zioen hitzaldi batean nola Jesus bere burua zein zen deskubritzen joan zela poliki poliki, baina, nik diot, hori hola izan bazen automatikoki deduzitzen ahal da ezen Jesus ez dela Jainkoa, zeren Jainkoak ez baitu zein den deskubritzen, omniscientea baita.
‎Nolabait errateko Jon Sudupek aipatzen ditu gaur egungo filosofiaren olatuaren buruan dabiltzanak, eta erran behar da ezen ez direla oso beroak erlijioa estudiatzean, erlijiogabeak direla erran daiteke, positivisten moduan erlijioa arkaismoen artean lurperatu nahi dutela dirudi, eta Habermas ateoak asmatua omen du pentsamendu postmetafisikoarena, erraten ezen pensamendu horrek integratu beharko lukeela bere baitan fenomeno erlijiosoa ere. Ez dakit nik nola, zerbait bigarren mailakoa edo, historia zaharrean ageri den baliorik ez duen ilusioren bat (aztiek jucio sinteticoak a priori egiteko bilatze ezinezkoa).
‎Lege honek ukatu egiten du andrazkoaren sabelean dagoen izaki/ sorkari/ haurrak aita daukala ere. Zerbait andrazkoarena bakarrik dela onartarazi nahi du (, libre disposición de su cuerpo):
‎Documentación y correspondencia entre los fundadores (1867-1882) du izenburua. Gai hau sakonki aztertu nahi duenak hara jo beharko du ezinbestean. Bestalde, Euskal Herriko Karmeldarren historia honetan, merezi duen garrantzia ematen bazaio ere, labur agertzen da gai hau, idaztean izan den helburuak hala eskatuta.
‎Urtea hil da eta beste bat bizi nahi dugumahats pipitak bota eta elkar musukatuIzotzez eraikitako alaitasun bat da gureakoparen batean urtzeko zain Hotzakukitu dizkiozu eskuak ondokoari pozeraesertzera derrigortu gaituzteedalontziak altxatu eta topa egin ea, beste urte bat hil ahal dugun
‎Kalima egin da.beste planeta bateko gizakia da errepideko langileaizerdi beltza aurpegianloihartzekoa soineanseguru sentitzen da bide erdiangomazko botak alkitranean txiklea bezalaStop, stop, stop agintzen dielangile izerdituak auto ilarei. Sekula ez du hainbeste botere izan.Bolanteari lotuta ikusi du gidari bat, urduri begiratzen dio bere aginduei zain.Bera da emaztea eta bi umeekin.Kalimak irenstea desio izan du.Paso eman behar dut, esan dio walkie-talkietik bestaldeko lankideariEzetz entzun du bestaldetikStop, stop, stopAsfaltoa botatzen hasi behar dirabere autoa dagoen lekuan.Paso eman nahi du eta ezin eskuak bolantetik mugitu.Zapalgailua sentitu du bere gainean.
‎Istorio berak egun batzuetako iraupena izaten zuen, gogoko bainuen, geroago eta interesgarriago egitea, sortzen zituzten zirrarak eta nire lagunen aurpegietan ageri zirenak ikusi ahala. Baina laster nire irakasleak debekatu egin zidan neure hizlari-lanari ekitea, jolasten eta arineketan ikusi nahi baigintuen, eta ez pentsatzen?? (Esk A, 37a).
‎Ez dau aurkitzen Alençonen bere hiru alaba txikienentzako ganorazko ikastetxerik. Eta ez dau nahi Le Mans-era bialtzea bere alaba nagusi biak bezala. Ez bakarrik Le Mans uria urrin geratzen dalako, baita bertan bizi zan bere emaztearen ahizta mojea hil zalako be.
‎22.Plazera izan da zure eleberria irakurtzea, eta galderaerantzun hauekin zu zeu pixka bat ezagutzea. Mila esker emandako erantzunengatik eta nahi duzun arte .
‎hasi militanteengandik eta 80 eta 90 hamarkadetan polizia izandakoengana arte. Prozesu oso interesgarria izan zen, eta gogorra, zeren eta jende askok ez du gaiaz hitz egin nahi . Baina beno, gauza asko ikasi nuen:
‎Ez dut ETAko inor ezagutzen eta gaiari buruzko liburuak existitzen diren arren, ETAren historiari, helburuei, filosofiari eta ekintzei buruzkoak dira, eta ez dute aipatzen barrutik nola funtzionatzen duen, normala den moduan, antolakuntza sekretu bat baita. Hori dela eta, ezagutzen ez dudan zerbaiti buruz ez nuenez idatzi nahi , erabaki nuen Patxik ETArengandik independentea izango zen talde bat antolatu behar zuela. Horrela, nik, idazle bezala, askatasun handiagoa izango nukeen liburuan. Zorrotz Taldea?
‎Ez daukat pazientziarik. Behin lana bukatu nuenean, jendeak irakur zezan nahi nuen .
‎Liburua Frantziako liburu-dendetan ere badago salgai baina ondo saldu ahal izateko, frantsesera itzuli beharko nuke? Duela gutxi agente bat ere aurkitu dut liburua aurkeztu nahi duena –Ea bada, frantsesera itzuli eta frantsesez argitaratzeko modurik aurkitzen dudan eta zergatik ez, Europako beste herrialdeetara baita.
‎21.Karmel aldizkaria kulturaz eta literaturaz, batez ere euskal kulturaz eta literaturaz arduratzen da (beste gai askoren artean). Ezer gehitu nahi al duzu irakurleentzat?
‎Delphine Pontvieux-ek bere liburua euskaldunon artean zabal eta irakur dadin nahi du . Hori dela eta, eta Pontvieux-en jarrera zabala profitatuz, galdera sorta bat prestatu dugu KARMELeko irakurleak jakin dezan zertan datzan eleberri hau, baita autoreari buruzko beste zenbait ezaugarri ere.
2011
‎Frantses hizkuntza arlo guztietara zabaltzen ari zen, eta euskara Lapurdin, Baxenabarren eta Xiberoan gibelka ari zen. Aipatu euskaltzale horiek egoera hits horri aitzin egin nahi zioten , eta horixe zuten burutzen ari ziren bilkuretan mintzagai nagusia.
‎Biltzen ari zirenen artean Mixel Dihartze, Elise Aramendi, Piarres Lafitte, Eugène Goienetxe, Jauregiberri medikua, Iratzeder eta Madalena Jauregiberri xiberotarra zeuden. Emazteki gartsu honek Hegoaldeko Emakume Abertzale Batzaren antzeko zerbait egin nahi zuen Iparraldeko hiru probintzietan, eta ahalegin guziak bide horretatik bideratzen zituen.
‎Gerra ostean, tradizionalistek agintea lortu zutenean, errepublika aurreko gizarte mota berreskuratzen saiatu ziren aurkariak desagerraraziz. Euren autoritatea berreskuratu nahi izan zuten, eta, horretarako, errukigabe eta bortizki zanpatu zituzten euren ideologiaren, balioen, helburuen eta nahi zuten gizarte motaren aurka zeudenak. Tradizionalistek, helburu pertsonalak babestu ordez, gizarte mota bat eta ideologia eta balio batzuk babesten zituzten, eta, ondorioz, ez zuten zalantzarik izan eurek bezala pentsatzen ez zutenen aurka bortizkeria izugarria erabiltzerakoan:
‎Benetako gatazken bidez, gabezia bat sentitzen duten pertsonek edo taldeek gabezia hori ase nahi dute ; hau da, gatazkak, kasu honetan, helburu zehatz bat lortzeko bitartekoak dira. Egiazkoak ez diren gatazkak, aldiz, ez dira sortzen aurkariek helburu desberdinak dituztelako, baizik eta gatazkan parte hartzen duten pertsona edo taldeek pilatuta duten tentsioa arindu nahi dutelako.
‎Benetako gatazken bidez, gabezia bat sentitzen duten pertsonek edo taldeek gabezia hori ase nahi dute; hau da, gatazkak, kasu honetan, helburu zehatz bat lortzeko bitartekoak dira. Egiazkoak ez diren gatazkak, aldiz, ez dira sortzen aurkariek helburu desberdinak dituztelako, baizik eta gatazkan parte hartzen duten pertsona edo taldeek pilatuta duten tentsioa arindu nahi dutelako . Bigarren gatazka honetan, tentsioa arintzen da aurkarien aurkako ekintza bortitzen bidez7.
‎Weber-ek bezala, Dahrendorf-ek dio autoritatea dela eduki zehatz bat duen agindu baterako obedientzia lortzeko aukera, agindu hori hartzeko gai diren pertsonen artean (Dahrendorf, 1971: 188 -198). Boterea, aldiz, gizarte harreman batean inplikaturik dagoen aktore batek, bere aurkako erresistentzia guztien gainetik, nahi duena lortzeko duen probabilitatea da, edozein delarik probabilitate horren oinarria. Weber-entzat bezala, Dahrendorf-entzat ere, autoritatea eta boterea ez dira nahastu behar.
‎Autoritatea, aldiz, gizakiak betetzen duen postuarekin edo rolarekin dago lotuta. Beraz, gatazken iturri estrukturalak bilatu nahi badira , autoritatea aztertu behar da, boterea albo batera utziz.
‎Interesen gatazka interesen aurkakotasuna da. Izan ere, Marx-ek esan zuen bezala, agintzen dutenek euren status quo-a gorde nahi dute eta autoritatea pairatzen dutenen interesa da status quo hori aldatzea edo deuseztatzea.
‎Baimena eman zidan asaldagaitza zirudien artzainak. Pausaldia beharrezkoa ez bazatekeen ere azpiak bilbatua nintzen eta gehixago jakin nahi nuen . Biharamunean, kabala atera eta alhaguneruntz akuilatu aintzin larruzko zaku txipi batean bezperan bildutako ezkurrak busti zituen uhoitz batean.
‎Hemendik berrehun metrotara zihoan goialderuntz. Nahi zuen lekura helduta, bere burdin barra lurrean sartzen hasi zen eta zilo bakotxean ezkur bana landatu zuen. Haritzak landatzen zituen.
‎Hau dena kontuan harturik, adierazi nahi nuke altxor hau Karmeleko web-gunean oso-osorik txertatzeko asmoa dugula.
‎Gorostiaga eta Erkiagarenak bere onera datoz. Baina Lino Akesolok ez du nahi aurrerantzean osoko izan (1963tik zen), nahiz eta prest dagoen urgazle eta liburuzain gisa jarraitzeko.
‎Linok, eztabaida eta eretxi guztien gainetik euskara maite ebanez, gizartean bizirik eta indartsu ikusi nahi eban. Horregaitik, eretxiak eretxi, batzuekin nahiz besteekin euskararen alde lanean jardun izan eban.
‎–Aita Linoren bizitzako datuak gero emongo jatzuen Salmoak liburuan aurkitzeko aukera izango dozuenez, nik hemen beraren izaeraren zertzelada batzuk bakarrik haizeratu nahi dodaz: Hemen, Diman, jaio zan orain dala ehun urte, eta Begoñako Karmelon hil 1991n.
‎Bere iritzia emon eta egiaren alde egiteko askatasuna eukan, pertsona, idazle eta etorri daitekeen nahi gabeak kontuan izan barik. Hau haren kritikazko idazlan ugaritan nabari da.
‎–Antzinako gomuta banakak handik eta hemendik bilduz ehundu nahi neuke Lino Akesoloren historiaren zertxobait. Haren bizi-hariaren atal txiki bat.
‎Nik uste dut euskarak eta euskaldunok badugula berarekiko zor txiki bat. Nik lantxo honetan zorraren zatitxo bat kitatu nahi nuke . Seguraski beste euskaltzale eta euskaldun batzuek hobeto ordainduko dute zor hori.
‎Seguraski beste euskaltzale eta euskaldun batzuek hobeto ordainduko dute zor hori. Nire hitz xumea erantsi nahi diot besteen ahotsari.
‎Eta hortik Espainako beste unibertsitateetara zabaldu zen, batez ere bere ikasleen bitartez. Bere argitaratutako lanek argi uzten dute nola landu behar den alor hori gaurko ikerketaren bideak jarraitu nahi badira .
‎CSIC. Eta gainera Ibáñez Martin, hezkuntza ministroak, Irakaskintza Tekniko eta Profesional saileko zuzendari izendatzen du. Tovarrek onespen pixka bat lortu nahi du Menéndez Pidalentzat, baina bazterrean uzten dute jakitun hau. Serrano Suñer Frankok ministro izendatzen duenean (cuñadísimo deitzen zioten), Prentsa eta Propagandako idazkari orde Tovar jartzen du.
‎Agintariak morroiak nahi dituenean , ez kolaboratzaile burutsuak, morroi bidetik ateratzen badira, bota egiten ditu horrelakoak, gainera saltzaile izena emanda. Eta are eta gehiago diktadoreak hurbilago euki dituenean, ondino eta saminago bihurtuz bazterketa.
‎Tarteka kanpai-hotsa... Hori nahi duenarentzat nahikoa eta nahi ez duenarentzat enbarazuko leku madarikatua: sufrikarioa.
‎Tarteka kanpai-hotsa... Hori nahi duenarentzat nahikoa eta nahi ez duenarentzat enbarazuko leku madarikatua: sufrikarioa.
Nahi gabe lotu ditugu Belok eta Ataun geure burutazioei esker eta eskerrak!
‎Maiatz-eko Luzien Etxezaharretak sarrera egin ondoren, Urruñako auzapez axuanta den Germaine Hacala euskaltzale ezagunak hartu zuen hitza, bere familiak Danielaren aitarekin zuen zorra oroituz, Leon Albizu hargina izan baitzen etxea berritu ziena.Gero, Danielaren ipuinez eta artikuluez mintzatu zen, euskaldunok Danielaren aldetik jaso dugun altxorra denon gogora ekarriz. Germainek bukatu orduko, niri egokitu zitzaidan hitza, eta liburuaren nondik norakoak azaldu ondoren, bukaera eman zitzaion aurkezpenari eta hasiera urruñarrek eta gainerako adiskideek Danielari eskaini nahi zioten omenaldi beroari.
‎Marseillako hirian guerthatu suieta, krima handiagorik ez daiteke gertha.Heriotze lazgarri krudelena baita, ezkondu nahi zuten oh! ama hil eta.
‎Marseillaco hirian guerthatu suyeta/ Crima handiagoric ez daiteke guertha/ Heriotce lazgarri crudelena baita/ Eskondu nahi cuten oh! ama hil eta
‎Bi belhaun buluziez herrestan bidian, oihan eta desertu guzien artian, ibili behar zira, tristia, mundian, nahi baduzu pharterik zeruko lorian.
‎Gure bertso-sailaren airea: Nahi gabe ainhitz da mundian guerthatcen. Hona, beraz, berso-saila:
‎Jaunak, orai nahi dut mundia argitu, krima nahi duenak ongi konprenitu.Hamazazpi neskatxa dira destruitu, hemezortzigarrena baita konserbatu.
‎Jaunak, orai nahi dut mundia argitu, krima nahi duenak ongi konprenitu.Hamazazpi neskatxa dira destruitu, hemezortzigarrena baita konserbatu.
‎Yaunac orai nahi dut mundia arguitu/ Crima nahi duenac ongui Comprenitu/ Hama-Gaspi Neskatcha dira destruitu/ Hemeçortci garrena baita concertbatu.
‎Yaunac orai nahi dut mundia arguitu/ Crima nahi duenac ongui Comprenitu/ Hama-Gaspi Neskatcha dira destruitu/ Hemeçortci garrena baita concertbatu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
nahi 167 (1,10)
nahi dugu 23 (0,15)
nahi nuke 21 (0,14)
nahi du 18 (0,12)
nahi dut 17 (0,11)
nahi zuten 17 (0,11)
nahi duen 12 (0,08)
nahi dute 12 (0,08)
nahi duenak 11 (0,07)
nahi da 10 (0,07)
nahi duten 10 (0,07)
nahi zuen 10 (0,07)
nahi badugu 9 (0,06)
nahi ditut 8 (0,05)
nahi baduzu 6 (0,04)
nahi dizuet 6 (0,04)
nahi nituzke 6 (0,04)
nahi nukeen 6 (0,04)
Nahi 5 (0,03)
nahi bada 5 (0,03)
nahi badu 5 (0,03)
nahi duena 5 (0,03)
nahi luke 5 (0,03)
nahi zituen 5 (0,03)
nahi ditu 4 (0,03)
nahi dizkizuet 4 (0,03)
nahi duenean 4 (0,03)
nahi nuen 4 (0,03)
nahi den 3 (0,02)
nahi diot 3 (0,02)
nahi dira 3 (0,02)
nahi dituen 3 (0,02)
nahi ditugu 3 (0,02)
nahi dizkiet 3 (0,02)
nahi duenarentzat 3 (0,02)
nahi dugunean 3 (0,02)
nahi duzun 3 (0,02)
nahi lukete 3 (0,02)
nahi luketela 3 (0,02)
nahi zaitugu 3 (0,02)
nahi badira 2 (0,01)
nahi diegu 2 (0,01)
nahi diet 2 (0,01)
nahi diogunez gero 2 (0,01)
nahi duelako 2 (0,01)
nahi dugun 2 (0,01)
nahi dugunera 2 (0,01)
nahi dutenak 2 (0,01)
nahi duzu 2 (0,01)
nahi duzun arte 2 (0,01)
nahi duzunez 2 (0,01)
nahi zioten 2 (0,01)
nahi zituzten 2 (0,01)
nahi zuela 2 (0,01)
nahi zuen arren 2 (0,01)
nahi zuenean 2 (0,01)
NAHI DUGU 1 (0,01)
Nahi bada 1 (0,01)
Nahi badugu 1 (0,01)
Nahi dudana 1 (0,01)
Nahi zuen 1 (0,01)
nahi badiogu 1 (0,01)
nahi badituzu 1 (0,01)
nahi badut 1 (0,01)
nahi badute 1 (0,01)
nahi baduzue 1 (0,01)
nahi baititut 1 (0,01)
nahi baitu 1 (0,01)
nahi baitut 1 (0,01)
nahi baitzuen 1 (0,01)
nahi baliote 1 (0,01)
nahi balu 1 (0,01)
nahi banindu 1 (0,01)
nahi diezun 1 (0,01)
nahi digula 1 (0,01)
nahi diogu 1 (0,01)
nahi dion 1 (0,01)
nahi dionean 1 (0,01)
nahi diote 1 (0,01)
nahi diren 1 (0,01)
nahi dituenak 1 (0,01)
nahi dituenean 1 (0,01)
nahi ditugula 1 (0,01)
nahi dituzula 1 (0,01)
nahi dizkiot 1 (0,01)
nahi du-eta 1 (0,01)
nahi dudana 1 (0,01)
nahi dudanerako 1 (0,01)
nahi duela 1 (0,01)
nahi duen arte 1 (0,01)
nahi duenari 1 (0,01)
nahi duguna 1 (0,01)
nahi dugunok 1 (0,01)
nahi dutela 1 (0,01)
nahi dutelako 1 (0,01)
nahi dutenei 1 (0,01)
nahi duzue 1 (0,01)
nahi duzuna 1 (0,01)
nahi duzunean 1 (0,01)
nahi gaitu-eta 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
nahi izan ez 26 (0,17)
nahi izan ezan 15 (0,10)
nahi izan ni 8 (0,05)
nahi izan gabe 7 (0,05)
nahi izan beste 5 (0,03)
nahi izan edonor 5 (0,03)
nahi izan euskal 4 (0,03)
nahi izan gu 4 (0,03)
nahi izan hura 4 (0,03)
nahi izan egin 3 (0,02)
nahi izan erakusleiho 3 (0,02)
nahi izan ere 3 (0,02)
nahi izan ez izate 3 (0,02)
nahi izan iruditu 3 (0,02)
nahi izan leku 3 (0,02)
nahi izan moldatu 3 (0,02)
nahi izan onura 3 (0,02)
nahi izan Euskaltzaindia 2 (0,01)
nahi izan Karmel 2 (0,01)
nahi izan aipatu 2 (0,01)
nahi izan arima 2 (0,01)
nahi izan aurrez aurre 2 (0,01)
nahi izan baino 2 (0,01)
nahi izan bera 2 (0,01)
nahi izan beti 2 (0,01)
nahi izan bezala 2 (0,01)
nahi izan egon 2 (0,01)
nahi izan eman 2 (0,01)
nahi izan euskaldun 2 (0,01)
nahi izan euskara 2 (0,01)
nahi izan guzti 2 (0,01)
nahi izan ha 2 (0,01)
nahi izan hori 2 (0,01)
nahi izan inola ere 2 (0,01)
nahi izan jo 2 (0,01)
nahi izan kapitain 2 (0,01)
nahi izan lehen 2 (0,01)
nahi izan lortu 2 (0,01)
nahi izan moja 2 (0,01)
nahi izan ukan 2 (0,01)
nahi izan zeu 2 (0,01)
nahi izan Bizkaia 1 (0,01)
nahi izan Botero 1 (0,01)
nahi izan Jesus 1 (0,01)
nahi izan Katalina 1 (0,01)
nahi izan Le Mans 1 (0,01)
nahi izan Pello 1 (0,01)
nahi izan Teresa 1 (0,01)
nahi izan abentura 1 (0,01)
nahi izan ahal izan 1 (0,01)
nahi izan al 1 (0,01)
nahi izan altxor 1 (0,01)
nahi izan aulki 1 (0,01)
nahi izan aurre 1 (0,01)
nahi izan aurreko 1 (0,01)
nahi izan aurrerantzean 1 (0,01)
nahi izan azaldu 1 (0,01)
nahi izan baizik 1 (0,01)
nahi izan baliabide 1 (0,01)
nahi izan baliagarri 1 (0,01)
nahi izan barne 1 (0,01)
nahi izan bat 1 (0,01)
nahi izan begirada 1 (0,01)
nahi izan bertsolari 1 (0,01)
nahi izan bestelako 1 (0,01)
nahi izan betidanik 1 (0,01)
nahi izan bezalako 1 (0,01)
nahi izan bide batez 1 (0,01)
nahi izan bide izan 1 (0,01)
nahi izan bizi izan 1 (0,01)
nahi izan botere 1 (0,01)
nahi izan buru izan 1 (0,01)
nahi izan debozio 1 (0,01)
nahi izan dinamika 1 (0,01)
nahi izan egia 1 (0,01)
nahi izan egoera 1 (0,01)
nahi izan ekain 1 (0,01)
nahi izan eliza katoliko 1 (0,01)
nahi izan emakume 1 (0,01)
nahi izan enpresa 1 (0,01)
nahi izan entzun 1 (0,01)
nahi izan erabaki 1 (0,01)
nahi izan errespetatu 1 (0,01)
nahi izan esan 1 (0,01)
nahi izan eskuarte 1 (0,01)
nahi izan estudiatu 1 (0,01)
nahi izan etika 1 (0,01)
nahi izan etorkizuneko 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
nahi izan ez ukan 10 (0,07)
nahi izan erakusleiho hauek 3 (0,02)
nahi izan onura lortu 3 (0,02)
nahi izan egin ezan 2 (0,01)
nahi izan euskal jantzi 2 (0,01)
nahi izan ezan ez 2 (0,01)
nahi izan hura zu 2 (0,01)
nahi izan inola ere hala 2 (0,01)
nahi izan jo ezan 2 (0,01)
nahi izan ukan bere denboran 2 (0,01)
nahi izan zeu ukan 2 (0,01)
nahi izan abentura hori 1 (0,01)
nahi izan ahal izan baino 1 (0,01)
nahi izan altxor hau 1 (0,01)
nahi izan arima bat 1 (0,01)
nahi izan aulki inguru 1 (0,01)
nahi izan aurreko patxada 1 (0,01)
nahi izan aurrerantzean osoko 1 (0,01)
nahi izan azaldu zer 1 (0,01)
nahi izan baino gehiago 1 (0,01)
nahi izan baino handi 1 (0,01)
nahi izan baliabide hori 1 (0,01)
nahi izan baliagarri suertatu 1 (0,01)
nahi izan begirada bakar 1 (0,01)
nahi izan bera begi 1 (0,01)
nahi izan bera otoitz 1 (0,01)
nahi izan bertsolari entzun 1 (0,01)
nahi izan beste ahots 1 (0,01)
nahi izan beste hizkuntza 1 (0,01)
nahi izan beste kultura 1 (0,01)
nahi izan beste norbait izan 1 (0,01)
nahi izan bestelako informazio-iturri 1 (0,01)
nahi izan beti gogoan izan 1 (0,01)
nahi izan betidanik bizi izan 1 (0,01)
nahi izan bide batez zenbait 1 (0,01)
nahi izan bide izan hau 1 (0,01)
nahi izan Bizkaia zuzenbide zibil 1 (0,01)
nahi izan botere hartzeko 1 (0,01)
nahi izan Botero bat 1 (0,01)
nahi izan dinamika tresna 1 (0,01)
nahi izan edonor noraez 1 (0,01)
nahi izan edonor zuzendu 1 (0,01)
nahi izan egoera berri 1 (0,01)
nahi izan emakume egon 1 (0,01)
nahi izan eman agindu 1 (0,01)
nahi izan eman pixka bat 1 (0,01)
nahi izan enpresa sare 1 (0,01)
nahi izan erabaki behar izan 1 (0,01)
nahi izan ere ez 1 (0,01)
nahi izan ere nola 1 (0,01)
nahi izan esan askatasuna eman 1 (0,01)
nahi izan eskuarte duda 1 (0,01)
nahi izan estudiatu pixka bat 1 (0,01)
nahi izan etika luzapen 1 (0,01)
nahi izan etorkizuneko lan 1 (0,01)
nahi izan euskal gizarte 1 (0,01)
nahi izan euskal idazle 1 (0,01)
nahi izan euskaldun herritar 1 (0,01)
nahi izan euskaldun ukan 1 (0,01)
nahi izan euskara mundu 1 (0,01)
nahi izan ez ikusi 1 (0,01)
nahi izan ezan arima 1 (0,01)
nahi izan ezan aurrera eraman 1 (0,01)
nahi izan ezan bera 1 (0,01)
nahi izan ezan emakume 1 (0,01)
nahi izan ezan gorde 1 (0,01)
nahi izan ezan hemen 1 (0,01)
nahi izan ezan hori 1 (0,01)
nahi izan ezan Lino 1 (0,01)
nahi izan ezan ni 1 (0,01)
nahi izan gabe ere 1 (0,01)
nahi izan gabe ezarri 1 (0,01)
nahi izan gabe kontuan izan 1 (0,01)
nahi izan gabe lotu 1 (0,01)
nahi izan gabe murgildu 1 (0,01)
nahi izan gu auzi 1 (0,01)
nahi izan gu eskaera 1 (0,01)
nahi izan gu han 1 (0,01)
nahi izan guzti erosi 1 (0,01)
nahi izan guzti hitz 1 (0,01)
nahi izan ha etorri 1 (0,01)
nahi izan ha jo 1 (0,01)
nahi izan hori balantza 1 (0,01)
nahi izan hori uko egin 1 (0,01)
nahi izan hura omen 1 (0,01)
nahi izan Jesus estudiatu 1 (0,01)
nahi izan Karmel aldizkari 1 (0,01)
nahi izan Karmel lagun 1 (0,01)
nahi izan Katalina Erauso 1 (0,01)
nahi izan lehen hitz 1 (0,01)
nahi izan leku heldu 1 (0,01)
nahi izan leku utzi 1 (0,01)
nahi izan lortu ukan 1 (0,01)
nahi izan ni adiskidetasun 1 (0,01)
nahi izan ni aportazio 1 (0,01)
nahi izan ni idatzi 1 (0,01)
nahi izan ni ordena 1 (0,01)
nahi izan Pello Esnal 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia