Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 272

2009
‎Lekuz aldatu nahi dute , ezta?
‎Bai. Esaten dute oso arriskutsua dela eta tokiz mugitu nahi dute . Umeak eskulturara igotzen dira, eta ematen du bertatik lurrera jausi daitezkeela.
‎Umeak eskulturara igotzen dira, eta ematen du bertatik lurrera jausi daitezkeela. Orain arazoa beste leku batera eraman nahi dute udalekoek, besterik gabe. Horregatik, gu egoskorrak jarri ordez, proposamen ezberdin bat luzatu behar diegu, hots, tramankulua birziklatzea.
‎Agian idulki baten gainean jaso eta beirazko kutxa baten barnean sartu beharko lukete, inork erabil ez dezan? Hau da, eskultura erabilgarritasunik gabeko dekorazio-pieza huts moduan erakustea, hain zuzen ere guk ekidin nahi genuena !
‎Beraz, ikasle bakoitzaren koaderno pertsonala ikusgai bihurtzen da, eta guztiek ikus dezakete besteak zer ari diren egiten. Askotan proiektua ikasleen eta irakaslearen artean geratzen den gauza ezkutua da, eta guk hori ekidin nahi genuen .
‎Argi dagoena da gazteok dinamika berriak sartu beharko genituzkeela eskolan. Emaitzei hainbesteko garrantzia eman ordez, prozesuei eman nahi diegu guk. Azken finean, arkitektoa gertaera luze baten kudeatzailea da, eta hori nola antolatzen ikasi behar du.
‎pixka bat bukatzeko, kartel hori aurkeztu beharrean, lortutako ondorio formala garatzea erabaki genuen. Agian, nahi baduzu , proiektua modu lausoago batean aurkeztea erabaki genuen. Esperimentazio jarraitu bat.
‎4 Nolakoak dira egun estudio batean hasi nahi duten arkitektoen hastapenak?
‎Lagunartekoak,. Zu (r) ekin, inorekin ez bezala lan egiten dut, sor dezagun estudio bat elkarrekin?. Nekeak katalizatuta. Ez dut jefea jasaten eta ez dut inoren menpe lan egin nahi –eta azkenik,. Zoriona?-k (eta lan gogorrak) lagundutako hastapena.
‎Bereak egin du; eraikuntzaren industriaren birmoldaketa gainean dugu jada, eta nahi edo nahi ez, estudio askok eskalaz aldatu beharko dute biziraun nahi izatekotan. –Arkitekturitza?
‎Bereak egin du; eraikuntzaren industriaren birmoldaketa gainean dugu jada, eta nahi edo nahi ez, estudio askok eskalaz aldatu beharko dute biziraun nahi izatekotan. –Arkitekturitza?
‎gaiez bereziki interesaturik zegoenak estatuko hiriburu handietako eskola apurretan bakarrik zuen irakaskuntzarako bidea, eta mugikortasuna urriagoa zenez, hiri horien inguruetan bizitzea baino ez zegoen, lanbide profesionalarekin uztartzea nahi bazen behintzat. Arkitekturari dagokion ikerketa ordea, beka bat jasotzeko zortea zuenari bakarrik zegokion.
‎Horrek euskaldunon inkontziente kolektiboan bi isla izan ditu: batetik, ahal izanik jabe izateko sakoneko nahi edo desira ezkutu bat, eta haren eraginez (beste faktore ekonomiko batzuekin batera), alokairurako joera eskasa. Bestetik, ondasun higiezinak beti inbertsio segurua direlako eta haien balio eta prezioek beti gora egingo dutelako ustea.
‎Izatez, munduko finantza-sistema likidezia-itsaso batean murgilduta zegoen, azaldu bezala (hedakuntzako moneta-politikak, inflazio baxua, arriskua kudeatzeko teknologia berrien garapena, etab.). Egoera horrek berak zorpetze merke horretan oinarritutako ondasun higiezinen eskari handia eragin zuen gurean, ez bakarrik beharra zutenen aldetik, ezpada etengabe,, berme handiz? eta oso azkar hedatzen zen arloa zenez, inbertitu nahi zutenen aldetik ere, eta horrek prezioen gorakadari eusten zion, sorgin-gurpil batean berez betetzen zen profezia bailitzan.
‎Horrek bereziki jo ditu higiezinen enpresak eta eraikuntzaren industria, ez bakarrik inbertsio eta arrisku-hartze ugari eskatzen dituztelako, ezpada azaldutako arrazoi guztiengatik (euren prezioa gainestimatua zegoelako, interes-tasek kota altuegiak jo zituztenean jendeak hipotekak eskatu eta erosteari utzi ziolako, bankuek ere hipotekak emateko baldintzak arras zorroztu dituztelako,...) etxebizitzaren salmentak itzel egin zuelako behera, eta horrela dirau. Garai txarrak eraikuntza berriko proiektuetarako, eta horretara dedikatu nahi duten arkitekto hasiberrientzat.
2010
‎Solairuen gai-nortasun tarteetan zonakatze argi eta txukun batek (kanpo-espazioa, sukaldeak, komunak, gordeketak, ko-munikazioa, egonlekuak) erabiltzaileari tarte bakoitzetik zenbat nahi duen erabakitzea onartzen dio.
‎hori? Bada, Espainian, oro har baina etxebizitza-kontuetan ere, Suediako zerbitzu publikoak nahi direla , baina Afrikako zerga eta hazienda-ikuskaritzekin. Estatuak etxebizitza eskubide bezala bermatzeko, zerga-presioa halaber handitu beharko litzateke, afera sozialetarako bildutako diru kopurua handituz.
‎Bi erakunde horietan ematen diren zerbitzuen kalitatea arlo pribatuak ditu-enaren oso antzekoak dira, eta behar duenarentzat etxebizitza-merkaturako sarrera unibertsala bermatzen da. Hor sartu nahi H] GXHQDN ³HGR EHKDUULN H] GXHQDN³ PHUNDWX OLEUHD L] DQJR du beti eskura.
‎Horrek guztiak hauxe pentsarazten dit: etxebizitza libre bat saltzen dela erosle batek ordaindu nahi duen salneurri maxi-PRDQ. 3UH] LR KRUL ÀQDQW] D-VLVWHPDN HPDQJR GXHQ NUHGLWX PD [LPRDUHQ DUDEHUDNRD GD, HVWLPXOX ÀVNDOHN SDSHUD W [LNLDJRD jokatzen duten bitartean.
2012
‎Eraikuntza berrietan kontsumoaren kontrola eta, ondorioz, emisioen kontrola hobetzeko sistemak inplementatu daitezke, baina berria ez den eraikin-parkea mespretxatu nahi ez badugu, hauetaz arduratu behar gara, hauek baitira iraganean kontsumitu dutenak, gaur egun kontsumitzen ari direnak eta konfort estandarrak handitzen diren heinean gero eta kontsumo eta emisio handiagoak izango dituztenak.
‎Birgaitze jasangarrietan beste izaera bat duten ezaugarriak argi izan behar ditugu diseinatzeko prozesuan arkitektura ondarea delako, eta informazio-iturri garrantzitsua, bizitzeko erak azaltzen baititu. Historian zehar etxebizitzak ez dira ondare bezala kali, katu, eta hemendik ez dugu birgaitze-prozesua larregi loditzea nahi , baina aurretiko azterketa gomendagarria dela uste dugu eraikina ulertzeko. Obran ere jakituriak eta metodo zientifikoek (arkitektoaren aholkulari gisa) presentzia handiagoa izan behar dute, neurri zuzentzaile gehiago ahalbidetzen dituztelako eta, agian, eraikinaren informazio zehatzagoa lortu daiteke, gero proiektu berrian eraikinaren izaera ahalik eta gehien mantentzeko.
‎Maite dugu energia, behar dugu. Baina, aldi berean, energia-ustiapen bakoitzaren atzean ondorioak daude, larriak, ingurumenari kalte egiten diotenak, eta gure etxeetatik urrun ikusi nahi ditugunak . Etengailua zabaltzean argia piztu dadin, azkar eta garbi ikusten dugu energia elektrikoa, baina korronte hori sortzeko beharrezkoak diren azpiegiturak gure etxeetatik ehunka kilometrora ikusi nahi ditugu.
‎Baina, aldi berean, energia-ustiapen bakoitzaren atzean ondorioak daude, larriak, ingurumenari kalte egiten diotenak, eta gure etxeetatik urrun ikusi nahi ditugunak. Etengailua zabaltzean argia piztu dadin, azkar eta garbi ikusten dugu energia elektrikoa, baina korronte hori sortzeko beharrezkoak diren azpiegiturak gure etxeetatik ehunka kilometrora ikusi nahi ditugu . Gorroto dugu, beraz, energia.
‎...ukagu, abantailak nabarmenak baitira energia-kontsumoari dagokionez, ingurumenaren zainketari dagokionez, baita ikuspuntu ekonomiko batetik ere (gastu orokorra normalean murriztu egiten baita), baina horretarako, proiektatze-prozesutik bertatik heldu behar zaio gaiari, eta agente guztien inplikazioa beharko da (eraikitzaileena, sustatzaileena, arkitektoena, erabiltzaileena...), emaitza onak lortu nahi baditugu behintzat.
‎LABURPENA: Gure inguruko eraikin gehienen bizitza erabilgarria mugatua izaki, gai honen inguruan gehiago erreflexionatzea eta ikertzea beharrezkoa dugu, kontsumo energetikoa eta giza aktibitateak ingurumenean duen inpaktua gutxitzea nahi badugu behintzat.
‎kontsideratzen direnetan aspaldi heldu ginen puntu horretara), horietako asko zaharkituta daude, eta beraz, beraien bizitza erabilgarriaren amaierari buruz orain arte egin dena baino gehiago erreflexionatzea behar-beharrezkoa da hirigintzaren ikuspuntu batetik. Erabilitako materialak berriz ere erabiltzeko edo birziklatzeko moduak ikertu eta garatu beharko ditugu, eraikuntza-sektorearen kontsumo energetikoa eta giza aktibitateak ingurumenean duen inpaktua gutxitzea nahi badugu behintzat.
‎Dauzkagun errekurtsoak optimizatu nahi baditugu , eraikinen birgaitzea, zoruaren erabilera estentsiboa ekiditea, birziklapena, eraikuntza-materialen berrerabilera eta material birziklatuen erabilera dira bide motzena. Gero eta zabor gutxiagok bukatu zabortegian, errekurtsoen opiminizaziotik gertuago egongo gara.
‎Eraikuntzaren sektoreak zeresan handia du, energia-kontsumoaren heren bat baino gehiago sektore horretan egiten baita. Aurrerapenak egiten ari diren arren, eraikuntza-sistemak eta eraikitzeko ohiturak aldatzea beharrezkoa da energiaren erabilera optimizatzea nahi bada . Beste sektore batzuk teknologiaren laguntzaz pausoak errazago ematen dituzten arren, eraikuntzaren sektorearen ohiturak aldatzea ez da erraza, tradizioari eta ohiturei lotuta egoten baitira askotan, baina esfortzu bat egin beharra dago eraikuntza-sistemei dagokienez e, zientziaren bidean aurrerapausoak eman nahi badira.
‎Aurrerapenak egiten ari diren arren, eraikuntza-sistemak eta eraikitzeko ohiturak aldatzea beharrezkoa da energiaren erabilera optimizatzea nahi bada. Beste sektore batzuk teknologiaren laguntzaz pausoak errazago ematen dituzten arren, eraikuntzaren sektorearen ohiturak aldatzea ez da erraza, tradizioari eta ohiturei lotuta egoten baitira askotan, baina esfortzu bat egin beharra dago eraikuntza-sistemei dagokienez e, zientziaren bidean aurrerapausoak eman nahi badira .
‎Zura, jakina den bezala, zuhaitzen enborretatik lortzen da, eta tratatze-eta sikatze-prozesu baten ostean (modu desberdinetara egin daiteke hau, zur motaren eta lortu nahi den emaitzaren arabera) eraikuntzako material bezala erabil daiteke. Haren ezaugarri nagusiak flexio-esfortzuari erresistentzia, zurruntasuna, moldagarritasuna eta isolatzaile termiko ona izatea dira, ezaugarri hauek aldaketak jasan ditzaketen arren zur batetik bestera.
‎Beste alde batetik, komunitate zientifikoan adostasun zabala dago esateko ezen, ukaezina den klima-aldaketaren atzean, erregai fosilak kontsumitzean isuritako CO2-a dagoela, neurri handi batean. Horregatik, baldin eta ondorio katastrofikoak izango dituen klima-aldaketa larri bat saihestu nahi badugu , funtsezkoa da planetako tenperatura globala 2 ºC baino gehiago ez igotzea, industriaurreko mailaren gainetik. Muga hori ez gainditzeko, atmosferako CO2-ren kontzentrazioa, gehienez, 350 ppm-tan egonkortu beharko da, mende honetan zehar; horretarako, nahitaezkoa da 2050ean CO2-ren isurketak munduan% 85 eta% 95 artean murriztea (Bueno, 2010).
‎Beraz, teoria kritikoaren oinarrizko printzipio metodologikoa azpimarratzea da lehenengo eginbeharra: existentzialismo antzu baten debate mugagabean egon baino, errealismoz ekin diezaiogun nahi dugun hiri-erregioa egituratzeari, horrek nazioarteko komunitatean bere lekua eta berezko ahots propioa izan dezan, lurralde-berrikuntza eta antolamenduaren praktika erreferentziala bihurtuz. Izan ere, errazena zera da, markak kritikatzea.
‎Hauek eta beste hainbat adibidek, eta pilota-joko zaharraren jarraitzaileen lanari esker, antzina Europa osoan ezaguna zen pilota-joko zuzena berreskuratu nahi dute , zeina kaleetan, harresi azpian, plazetan eta futbol-zelaietan jokatzen den.
‎Pobrea, eskasa... nahi bezala kalifikatu ahal duzu, baina ekosistema ekosistema da. Definizio malgua du gainera, bertute hori du, nahi duzun eskalan uler baitezakezu ekosistemaren ideia hori. Gela hau ekosistema bat da, baita eraikin hau ere.
‎Bada, nahi bezala bizi ahalko dira: euren artean sinergiak lortu nahi badituzte elkarrekin bizi litezke. Bestela, sakabanaturik bizi nahi balute, ez legoke arazorik, lurralde horrek duen karga-ahalmena nahikoa delako bost horiek, eta gehiago?
‎euren artean sinergiak lortu nahi badituzte elkarrekin bizi litezke. Bestela, sakabanaturik bizi nahi balute , ez legoke arazorik, lurralde horrek duen karga-ahalmena nahikoa delako bost horiek, eta gehiago, jasotzeko.
‎Gune horien kalitatea hain da eskasa, ezen objektu obsoletu bihurtuko direla laster. Eta posible da inork nahi ez dituen gune horiek eraitsi behar izatea.
‎Analisi hori biztanleengandik jasotako inforrnazioarekin osatu zen, eta horretarako bide ezberdinak jorratu ziren: talde txikietan herritik galdu, gauzak behatu eta hitz egin nahi zuenari entzunez; zuzenean bizilagunengana joz, honi edo hari buruz galdezka; iluntzean beraiekin eseri eta harremanetan jarriz, bakoitzak bere etxe-atarira jaitsitako aulkiekin osatutako topaleku inprobisatuetan; edota herriko plaza nagusian, herri mailako hmonada antolatuz, esparru erlaxatu eta informalagoan harremanak izateko.
‎Ekintzak ondoko faseak izan zituen: ...ren azterketa_ herriko bizilagun batzuen gidaritzapean, udalerrian zehar eginiko bisitekin; tokiaren esentziaren bilaketa_ ikusi eta ikasitakoak komunean jarri, talde-zirriborratze saio ezberdinen bidez; margoketa artistikoa_ partaideen proposamenak gauez fatxadetan proiektatu eta markatu zituzten, hurrengo egunetan zehar margotzeko; kareztatzea_ herrigunea zeharkatu zuten pregoi eran parte hartu nahi zuen herritar oro kareztatze-ekintzara dei eginez.
‎Iraunkortasunerako 1992 urteko Rioko gailurra erreferentzia bat izan zen, nazioarteko akordio garrantzitsuak bultzatu zituelako; esate baterako, klima aldaketaren gaineko kontrola eta bioaniztasuna kontserbatzeko hitzarmena. Orain, akordio horiek berrikusi eta proposamen berriak garatu behar dira, nahi dugun etorkizunerako bidea egiteko. Hurrengo egunetan, gobernuen ordezkariek gai garrantzitsuak erabaki beharko dituzte, eta gizarte-erakundeek arretaz aztertuko dituzte.
‎Historia horren zati izateak ikusmin handia eragin zidan, eta prozesuaren garapena ikasteko eta ezagutzeko irrikan nengoen. Maila orokorrean eragiteko nahi handirik ez neukan, baina bai iraunkortasun-esperientziak Euskadira ekartzeko gogoa.
‎Konferentzia ofiziala egingo zen lekura, Riocentroko pabiloietara, sartzeko unea zirraragarria da, etorkizun hobeago baterako aurrerapauso bat izan daitekeelako. On line informazio ugari dago, ezer ez paperean, baina bilera honetan onartzeko proposatzen den Nahi dugun etorkizuna dokumentuaren edukia ez dago batere garbi. Egindakotzat jotzen ziren akordioetan murrizketa gehiegi ageri dira, eta jakina da gobernu boteretsuenen ordezkari gorenak ez direla gailurrean izango.
‎Erakunde zibilen eta GKEen ustez ongizatea sortzeko modu berriak aurkitu behar dira, herrialde garatu izenekoetan kontsumismoan oinarritutako hazkundearekin lotuta zertan egon ez dutenak. Horrek esan nahi du baliabideak berdin banatu behar direla, ekonomia berde batera iritsi nahi bada . Ekoizteko eta kontsumitzeko modu jasanezinak aldatu egin behar dira, eta modu jasangarriei heldu, bai eta bioaniztasunaren kontserbazioa eta natura-baliabideen birsorkuntza sustatu ere.
‎Aldiz, dokumentu ofizialean, hazteko beharraz hitz egiten da eta bidezko hazkunde orokorra (equitable global growth) sustatu nahi da ; beraz, ideia erabat desitxuratuta geratu da.
‎Hasieran esan dugu Gasteiz ingurumen-arloan, oro har, ondo kokatuta dagoela Espainiako estatuko gainerako hiriburuekin alderatuta. Hiri berdearen argiak onartu behar dira, baina aurten han-hemenka eta behin eta berriz errepikatzen ari direnez, guk begirada kritikoarekin jarraituz, gutxi aipatzen diren alde ilunei erreparatu nahi diegu jarraian.
‎Baina benetan jauzi kualitatiboa eman nahi bada , ezinbestekoa da ingurumen-arloko oinarriak, edukiak, filosofia eta praktikak udal osora zabaltzea era integralean eta zeharlerrotasunez, gainerako sailak zipriztintzeko eta aldioro koherentziaz jokatzeko. Edo beste modu batean esanda, beti hankamotz geldituko gara ingurumen-arloan ideiak eta irizpideak oso garbi, eta teknikari oso onak baditugu baina beste sailetan, eta batez ere hirigintzan, irizpide horiek ezagutu edo kontuan hartzen ez badira.
‎Hiri jasangarri baten aldeko apustua ez behintzat. Mugikortasun-beharrak gutxitu nahi dituen hiri konpaktu baten aldeko apustua ez behintzat. Ezta gutxiago haren inguruko landa-eremua eta natur guneak babestu nahi dituen hiri baten aldeko apustua.
‎Mugikortasun-beharrak gutxitu nahi dituen hiri konpaktu baten aldeko apustua ez behintzat. Ezta gutxiago haren inguruko landa-eremua eta natur guneak babestu nahi dituen hiri baten aldeko apustua.
‎Zorionez eremu hori ez da porlanez bete, baina hiritik Gasteizko Mendietara zabaltzen den eremu osoa babesteko, urbanizazio-proiektuei zein eremuko errepide-proiektuei (ingurabidea, saihesbidea) uko egin behar zaie eta inguruko herriekin elkarlanean parke naturala izendatu. Modu horretan, Zaldiaran inguruan ezarri nahi dituzten haize-errota erraldoiei bidea itxiko zaie, eta fracking bezalako eraso berrietatik babestuago egongo gara.
‎Diziplinen arteko konpetentzien eztabaidaren gainetik, Landscape Urbanism manifestuak hirigintzaren pentsamoldean izan dezakeen erabilgarritasuna da hemen azpimarratu nahi dena . James Corner-ek, kontzeptu honen oinarriak landu dituen teorikoa Mohsen Mostafavi eta Alex Krieger-ekin batera?
‎LABURPENA: Bilboko hiri-ertzean kokatzen diren baratze informalekiko udal-administrazioak duen jarrera kritikatu nahi da artikuluan, horretarako, azken urteetan ustez espazio berdeak erreklamatzeko burutu diren hainbat egitamuren ondorioak erakutsiz. Hiri-nekazaritzaren aldeko apustua egin duten hainbat hiritako kasuak ere aurkezten dira, jarraitzeko moduko ereduak direla aldarrikatuz.
‎Argazkiaren erdialdean, etxebizitza eta BI -631 errepidearen artean gelditzen den eremu hori landagune izatetik orube eraikia izatera pasatu da. Badirudi hiri-lurzorua guztiz bete nahi dela . Argazkiaren goiko partean, berriz, eremu naturala daukagu.
‎Mahaiaren diseinuak, landarediak beharrezkoa duen lurrari eusteko egitura eratzeaz gain, ikuslea eta landareak hurbiltzea lortu nahi du . Horregatik, mahaiak bainuontzi forma hartzen du eta lautasun-azalera txiki batez errematatzen da.
2013
‎Batetik sukalde-altzarien egiteak berak dakarren teknologia aztertuko da. Eta bestetik, sukaldeak, gizarte gero eta zahartuago eta behartuagoaren eta ez-gaituaren aurrean eskain ditzakeen erronkei begirada bota nahi die .
‎Hau da testuingurua: sukaldea instalatu nahi duen bezeroa dugu, eraikuntza-aurrebaldintza konkretu batzuekin. Aurrebaldintza horiek proiektaturikoak edota dagoeneko eraikiak izan daitezke.
‎Bion artean, sukaldearen forma eta funtzioa adosten dituzte. Eraikuntzaren aurrebaldintzak aldatu edota zehaztu nahi badira , hainbat eragileren elkarlana eska dezake. Hau da, sukalde-altzarien egileak beste eragile ugarirekin koordinatua egon behar izaten du.
‎Alde batetik, instalazioak enpotraturik joaten dira ia eraikitze-testuinguru guztietan. Enpotratze hori arazo izaten da, erabateko malgutasuna bideratu nahi bada . Sukaldeko elementuren bat tokiz aldatu nahi bada, altzariaz gain berari dagozkion instalazioak ere moldatu behar izaten dira, eta jakina da, instalazio horiek enpotratuta badoaz, bada, gremio andana luze batek parte hartu behar izaten du.
‎Enpotratze hori arazo izaten da, erabateko malgutasuna bideratu nahi bada. Sukaldeko elementuren bat tokiz aldatu nahi bada , altzariaz gain berari dagozkion instalazioak ere moldatu behar izaten dira, eta jakina da, instalazio horiek enpotratuta badoaz, bada, gremio andana luze batek parte hartu behar izaten du. Malgutasun-egoera ideala bilatu nahi bada, bi aurrebaldintza aldatu beharko lirateke.
‎Sukaldeko elementuren bat tokiz aldatu nahi bada, altzariaz gain berari dagozkion instalazioak ere moldatu behar izaten dira, eta jakina da, instalazio horiek enpotratuta badoaz, bada, gremio andana luze batek parte hartu behar izaten du. Malgutasun-egoera ideala bilatu nahi bada , bi aurrebaldintza aldatu beharko lirateke. Batetik sukalde-altzariak berak instalazioak bere gain hartu beharko lituzke.
‎Bada egoera ideal horretara gerturatu nahi duen sukalde mota bat. Sukalde-irla delakoaz ari gara.
‎Gaia gure testuinguruan aztertu nahi bada , laburbilduz hurrengoa esan daiteke. Sukalde-egile talde handiak daude EHn.
‎Lev Tolstoi-k parabola ederrez erantzun zion «Zenbat lur behar ditu gizon batek bizitzeko?» galderari. Amaiera adierazgarria du ipuinak, nahi beste lur eskuratzeko aukera duen jaunak, aseezintasunak jota, direnak eta ez direnak galtzen ditu azkenean (Jacobs, 2007). Kostako bi herri hauek mugaraino eramandakoa, ordea, oso orokortuta dagoen fenomenoa denik ezin uka; itxuraz, halabeharrak jota, balaztatzen ari den fenomenoa.
‎Bestalde, hiriaren irudia sinplifikatu nahi honetan, tematizatze-prozesu honetan, tokiko memoria anitza eta konplexua desegin egiten da modu isil eta interesatuan, iraganeko langileen borrokaren aztarna oro ezabatuz, eta nortasun berri eta antzuak inposatuz. Bartzelonan Modernismoaren jauregiak sustatu dira, eta berau ahalbidetu zuen industria-azpiegituren memoria guztiz ezabatu (Montaner eta Muxí, 2011:
‎Hau da kasu orokorra. Itsasontzien teknika erabili nahi bagenu , solairu osoak, zutabeak eta habeak barne, igo beharko genituzke aldi bakoitzeko. Hotelen kasuan, noizean behin baino ez da egiten modu horretan.
‎Industriak ere aparteko atentzioa merezi du erresilientzia ekonomikoa lortzea nahi badugu , bera izango baita erresilientzia lortzeko giltzetako bat. Ez da erraza industriaren erresilientzia modu independente batean aztertzea, baina bizitzen ari garen krisi-garai hauetan, industriaren oreka apurtzen ari den eta industriari lotutako lanpostu kopurua urrituz doan garai hauetan, egoera berrietara moldatzeko gaitasuna eta transformazioak jasateko abilezia dira ezaugarririk garrantzitsuenak.
‎Artikulu honen bitartez gaur egun ondare arkitektonikoa diren lehen industria-iraultzan eraiki ziren fabriken eta hiri-planen arteko gatazkak aztertu nahi dira , Poblenou auzoko Can Ricart fabrikaren kasua adibide hartuta.
‎Soho Factory proiektuaren sustatzaileek «New Yorkeko Sohoa erreferentziatzat hartuta, antzeko baldintzak sortu nahi dituzte Varsovian, industria osteko eraikinak galeria eta loft funtzioa izateaz gain, Warholen espiritua ere bizirik egoteko giroa lortu nahi da». Warholen Factory-aren elkarlanerako espirituaz ari dira, non diseinatzaile, jatetxe, museoekin nahasketan kontzertuak, erakusketak, bulegoak, workshopak, moda-desfileak, publizitate-ekintzak eta abar gerta daitezkeen.
‎Soho Factory proiektuaren sustatzaileek «New Yorkeko Sohoa erreferentziatzat hartuta, antzeko baldintzak sortu nahi dituzte Varsovian, industria osteko eraikinak galeria eta loft funtzioa izateaz gain, Warholen espiritua ere bizirik egoteko giroa lortu nahi da». Warholen Factory-aren elkarlanerako espirituaz ari dira, non diseinatzaile, jatetxe, museoekin nahasketan kontzertuak, erakusketak, bulegoak, workshopak, moda-desfileak, publizitate-ekintzak eta abar gerta daitezkeen.
‎Industria nagusi izan den hirietako periferietan, erdigunean bertan edota ur-fronterik erabilgarri eta produktiboenetan Iraultza industrialaren garaitik ezartzen joan ziren egitura zaharren fabrika eta estruktura arkitektonikoak, euren funtzioak aldatuz mantentzeko eta zaharberritzeko joera erlatiboa, hiri postmodernoaren paradigman nahiko berria izan daitekeela adierazten digu François Choayk; «ondarearen berrasmatzea» hitzekin definitu duen terminora jotzen badugu. Ezen, kulturaren asimilazio sistemek, neurriz eta testuinguruz erabat kanpo daudenean, paradoxa moduan bada ere kontserbatu nahi duten esentzia historiko oro suntsitzen amaituko dute, interpretazio finko eta jakin batzuen menpean izozturik gelditu arte.
‎Oro har, hirietatik gertu dauden aurrez antolatutako eremuak dira, eta ikerkuntza, spin-offak edo teknologia-transferentzia bezalako jarduerak hartzen dituzte; nahiz eta, sarri, ekoizpen-lantegiak ere egoten diren. Izan ere, parkean ezarri nahi duten enpresen hautaketa aurrez finkatutako irizpideen arabera egiten bada ere, irizpideak malguak izan ohi dira, esparrua enpresez betetzeak baitu lehentasuna.
‎Hiri-antolamendua utopia huts bihurtzeraino; hiria bukaezin bihurtzen du teknikariek hiria amaituta irudikatzeko nahi horrek. Ez da hori utopia bideratzen duen arrazoi bakarra.
‎–gizakiarentzako bizilekutzat? egiaztatzeko azken aukera; izan ere, horixe lortu nahi baitzuen artista (moderno) zen aldetik eta heriotzarekin etengabe konpondu nahian (subjektu lez) bere etenik gabe ibilbidean.
‎Lehiaketa baino hilabete lehenago, 1985eko abuztuan sortutako larrialdia zela-eta, Oteizak bere, ikur monumentala? aurkeztu nahi zuenez V3 bertsioarekin, Mario Ortiz eskultorearekin elkarlanean hasi zen V2 eta V3 maketen afera konpontzeko eta maketa horien argazkiak aurkeztu zituen (arriskatu egin zen, oinarrietan xedatutakoari kontra egin baitzion) dokumentazioarekin batera, Ametzagañarako proposatutakoa gauzatuta ikusteko. Arrazoi berdinagatik, Fullaondok garaian arkitekturako ikasle zen Mª Jesús Muñoz-i deitu zion V3 bertsioaren material grafikoa bukatzeko; izan ere, maketak bezalaxe, lurraldean ezarritako hutsunearen berri eman behar zuen, eskultoreak lankidetzaren hasiera-hasieratik hutsune hori lortu nahi baitzuen.
‎aurkeztu nahi zuenez V3 bertsioarekin, Mario Ortiz eskultorearekin elkarlanean hasi zen V2 eta V3 maketen afera konpontzeko eta maketa horien argazkiak aurkeztu zituen (arriskatu egin zen, oinarrietan xedatutakoari kontra egin baitzion) dokumentazioarekin batera, Ametzagañarako proposatutakoa gauzatuta ikusteko. Arrazoi berdinagatik, Fullaondok garaian arkitekturako ikasle zen Mª Jesús Muñoz-i deitu zion V3 bertsioaren material grafikoa bukatzeko; izan ere, maketak bezalaxe, lurraldean ezarritako hutsunearen berri eman behar zuen, eskultoreak lankidetzaren hasiera-hasieratik hutsune hori lortu nahi baitzuen . Aukera guztiak maketen hiru bertsioetan jasota geratu baziren, aurkeztu zuten Memoria bakarrean eskultorearen eta arkitektoen proposamen bereiziak ere jaso ziren.
‎ziren helburuak baina, horietaz gain, hilerrian bere xede pedagogikoa aplikatzea ere bazuen xede, Ikerketa Linguistiko Konparatuen Institutua eta Euskal Artisten Unibertsitatea sortuta; horretarako, hileta-parkeaz haratago,, kultura eta hirigintza eraldatzeko eta zabaltzeko politika? eratu nahi zuen eta, haren zerbitzu garrantzitsuenetako bat gizarte-portaera berriak eragitea, izango zen (17).
‎Erabateko artelanari buruzko utopiaren oinordeko, bere helburua zera izan zen, hirirako espazio-eta bizitza-errealitate berri bat eratzea, monumentaltasun berriaren ideia azaltzen duena modernitatean eta ikusgarritasunik gabe. Garai hartan beste behin ere, hilerri-programa horren bitartez heriotza zibilaren (eta sinbolikoaren) kontzeptuaren irudikapena, tokia eta funtzioa berrezartzea lortu nahi zen , Modernotasunaren/ Postmodernitatearen ardatzean Donostiako hirirako nortasun ez-simulakriko baten, paisaia baten premiarekin egituratuta. Oteizaren arabera, proiektuarekin zera lortu nahi zuen, portaera berri bat sortzea zerbitzu moduan, zonalde hori kulturaren eta hirigintzaren aldetik eraldatu eta zabaltzeko politika, museoko Herri Unibertsitate edo parke gisa (5).
‎Garai hartan beste behin ere, hilerri-programa horren bitartez heriotza zibilaren (eta sinbolikoaren) kontzeptuaren irudikapena, tokia eta funtzioa berrezartzea lortu nahi zen, Modernotasunaren/ Postmodernitatearen ardatzean Donostiako hirirako nortasun ez-simulakriko baten, paisaia baten premiarekin egituratuta. Oteizaren arabera, proiektuarekin zera lortu nahi zuen , portaera berri bat sortzea zerbitzu moduan, zonalde hori kulturaren eta hirigintzaren aldetik eraldatu eta zabaltzeko politika, museoko Herri Unibertsitate edo parke gisa (5).
‎jarri beharrean, hemendik abiatu dira? jarri nahi zuen . Eta, aldi berean, heriotza (falta den hori, joan den hori) atzera itzultzen zen metamorfosia egin ondoren, pistaren hutsune handiari konsistentzia emanez, izatea eratzen duen ezerezaren moduan.
‎Arkitekturaren eta hiriaren paradigma aldatzen hari den momentu honetan, arkitekto gisa, ikuspuntu politiko eta ideologikoan oinarritutako gogoeta indartzea behar-beharrezkoa gertatzen da. Ideiak formen gainetik daudela oinarri hartuta, ideia horiek erabakitzean arkitektoaren papera goraipatu nahi du testu honek. Hainbat proiektu edo idatzi mahaiaren gainean ipini eta haien arteko erlazioak bilatuko dira, irakurle bakoitzak gero haien arteko erlazioan dagoen gatazka bila dezan.
‎Amaitzearren, azken proposamen horren beste lorpen handi bat adierazi nahi nuke : Zorrotzaurreren integrazioa Bilboko metropolian, bi hiri-elementu aintzat hartuta; gorago aztertua izan den metropoliko bide-pasealekua, eta bizitegi-guneen artean kokatzen zuten parkea, zeina hiri-eskalako elementu bat zen, itsasadarraren eskuineko
2014
‎Marrazketa arkitektura-adimenaren adierazpen sublimea ez ezik, eraiki nahi ditugun formen definizio geometrikoa ere bada. Leon Battista Albertik eraikin osoa arkitektoak zehaztu dezan adierazten du.
‎Horrek ez du esan nahi ortogonalki irudikatutako arkitekturaren garapena paraleloki eman ez zaionik, haren irudikapena bi dimentsiotan zaila dela baizik. Arkitektoak badaki zer eraiki nahi duen , baina oinen irudikatzea zaila da eta, noski, formaren kontrol geometrikorik ez badago, eraikitzea ere nekeza izango da. Ortogonalki pentsatu, irudikatu eta eraikitako arkitekturarekin batera bizi dira Moneok aipatzen dituen «geometria ahaztuak».
‎Eskulturan eta pinturan ere kuriositate eta plazer sentsualetik urruntzen diren lanak dira maiz testuinguru garaikidean nagusi, zeinek gaitasun kontzeptual eta adimenari hitz egiten dioten askotan, zentzumen eta gorputzaren osotasun bati erantzun beharrean. Pairatzen dugun etengabeko lotura gabeko irudien ekaitzak, irudiak apurka-apurka beraien esanahi emozionalez hustera garamatza eta, horrela, irudiak aspertasuna atzeratzeko manufakturatutako produktu infinitu bilakatzen dira etengabeko berritze- nahi aseezineko zirkulu bat marraztuz.
‎Hori 3D inguruekin gertatzen da.Errealitate birtualak sortzean, aurkeztu nahi dena lautu egiten da askotan. Hiperrealismo-nahi horretan begiari hitz egiten zaio guztiz eraikitako irudi multzo itxi bat eskainiz, non ikusleak bere irudimenaz zentzu guztien osotasun bat eraiki beharrean, emandako produktuari ikuskatze pasibo bat ematen dion, azkar batean kontsumitutako zerbait.
‎Hori 3D inguruekin gertatzen da.Errealitate birtualak sortzean, aurkeztu nahi dena lautu egiten da askotan. Hiperrealismo- nahi horretan begiari hitz egiten zaio guztiz eraikitako irudi multzo itxi bat eskainiz, non ikusleak bere irudimenaz zentzu guztien osotasun bat eraiki beharrean, emandako produktuari ikuskatze pasibo bat ematen dion, azkar batean kontsumitutako zerbait. Irudia, marrazkia, 3D edo bestelako euskarria erabilita ere, adierazi nahi den errealitatea ordezkatzean baino areago, irudikatzeko gaitasunean datza adierazpenaren arrakasta.
‎Hiperrealismo-nahi horretan begiari hitz egiten zaio guztiz eraikitako irudi multzo itxi bat eskainiz, non ikusleak bere irudimenaz zentzu guztien osotasun bat eraiki beharrean, emandako produktuari ikuskatze pasibo bat ematen dion, azkar batean kontsumitutako zerbait. Irudia, marrazkia, 3D edo bestelako euskarria erabilita ere, adierazi nahi den errealitatea ordezkatzean baino areago, irudikatzeko gaitasunean datza adierazpenaren arrakasta. Beste modu batera esanda, informazio gehiago gordetzen al du 3D euskarriak paperezko zirriborro edo beste euskarri baten aldean?
‎Bizi izandako espazio baten ingurune kontzeptua adierazterakoan, zentzu batek besteak baino pisu handiagoa izan lezake adierazi nahi denaren arabera , baina ezin dira beste zentzumenak baztertu, ez behintzat modu inkontziente batetan. Arreta jartzen badiegu egunerokotasunean bizi izandako espazioen esperientziei, ikusizkoak ez diren beste zentzumenek tolestuta jasotako informazioa zabaltzean, ikusmenarekin jasotakoak bezainbeste edo informazio gehiago gordetzen dutela hautemango dugu.
‎Diseinatzaile, teknikari eta bestelako langileen laguntzaz, erabiltzaileek tokiaren ezaugarrien eta tokiari lotutako beharren inguruan hausnartu eta espazioaren banaketa zein artefaktuak diseinatzen dituzte, azkenean auzolanaren bitartez lekua fisikoki eraikitzeko. Sorkuntzarako metodologia honekin espazioarekiko harreman zuzenagoa eta arduratsuagoa sortu nahi da .
‎Erabiltzaileen behar eta premiei erantzuteko gai izango zen ikaskuntza-espazio bat lortzeaz gain, prozesuak, espazioaren eta haren erabileraren inguruko esperientzia pedagogikoa izan nahi zuen: prozesuak, zeharka, espazioa bizi duten pertsonen eta taldeen arteko elkarlana eta erantzukizun kolektiboa hedatu nahi zituen . Horretarako, erabiltzaileetan zentratutako prozesuaz gain, erabiltzaileek gidatutako diseinu-eta produkzio-prozesu kolektiboa abiatzea erabaki zen.
‎Kasu honetan ere eredua konplexua da, baina ekuazio diferentzial arrunten eredu sinplifikatu bat erabil daiteke haren deskribapenean. Suposatu solairu bat baino gehiago dituen eraikin batean lurrikara batek izango duen eragina neurtu nahi dugula . X ¡ deituko diogu/. solairuak oreka posizioarekiko duen desplazamenduari.
‎Emaitza hurbildua ona izatea nahi badugu , eremua diskretizatzeko erabilitako elementuen kopuruak handia izan beharko du eta ikusi berri dugun prozesuak agerian uzten du elementu kopurua handitzearekin kalkulu kopuruak nola egingo lukeen gorantz. Hau da, elementu kopuruaren gehikuntzak nodoen gehikuntza dakar; zenbat eta nodo gehiago \Nj\ funtzio gehiago eta, ondorioz, ekuazio diferentzial arrunt gehiago eta ezezagun gehiago.
‎Baina oro har, aztertu nahi dugun ereduan kontsideratu beharreko elementu kopuruak ez dauka zertan txikia izanik. Sizilian dagoen Sirakusa katedraleko hainbat zutabe lurrikaren eraginez zartatuta daude.
‎Deribatu partzialeko problemak askatu behar ditugunon esku geratzen da erabakia: kalkuluak eskuz eginda edo kalkuluak ordenagailuaren laguntzaz eginda, emaitza zelan lortu nahi dugun aukeratzea. Nik eskuz hamalau elementuko eredu baten ekuazioak lortzen ditudanerako, nire lagun ordenagailuak hamalau mila elementuko hainbat ereduren azken emaitzak lortu ditu eta, gainera, errorerik egin gabe.
‎Elementua: Problema ebatzi nahi den jatorrizko eremuaren parte txiki bat da, eremua banatzen den azpieremu sinpleagoak alegia. Elementuek forma sinplea izaten dute:
‎Zehaztasun gehiago nahi nituen eta Chicagora bueltan, IITn zebilen Prof. Takayama-ri galdetu nion TPSri buruzko detaile gehiago produkzio-lineen inguruan, erabiltzen zituzten roboten inguruan eta beste.
‎Bestetik, eraikuntza lan gogaikarria izatea, eraikuntzan lan egiteko oztopo bihurtzen da jende askorentzat, gazte ugarik ez du arlo horretan lan egin nahi , eta horrek hein batean sorrarazi du langileen trebezia-galera moduko bat.
‎Sortzeko bi modu erabili izan ohi ditu gizadiak: alde batetik, gehituz egiten den prozesua, produktua eraikitzea, muntatuz sortzea; bestetik, osotasun bati kenduz egiten dena, modelatzea, gordinetik nahi duguna –zizelatzea?. Automatizazioak bi bide horiek jorratu ditu, ordenagailuz kontrolatutako software sinpleak garatuz.
‎Demagun pieza bat ordezkatu nahi dela . Enkargua jaso eta, proiektua eta helburua finkatu ondoren, hasiko dira datu-bilketa eta neurrira egokitutako metodo-araketa.
‎Esan gabe doa arkitektoaren eta teknikariaren artean ulermena lortu behar dela. Beharrezkoa izan daiteke azaltzea prozesu guztiaren nondik norakoak, zer lortu nahi dugun (pieza) eta zertarako (tokian jartzeko, adibidez); eta bion arteko ulermena lortzean lana ondo irten daiteke.
‎Definitu beharreko beste parametro bat fresatzeko makinaren lan-abiadura izan zen, fresaren biraketa-abiadurak eta ibilbidean zehar daraman abiadurak definitua. Material bigunak erabiliz gero, hala nola, kasu honetako zura, biak maximoan jar daitezke, baina harria edo metala lantzeko, abiadurak askoz txikiagoak izan behar dira, fresa apurtzea nahi ez badugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
nahi 53 (0,35)
nahi da 13 (0,09)
nahi duten 13 (0,09)
nahi den 12 (0,08)
nahi dugun 12 (0,08)
nahi dute 12 (0,08)
nahi bada 10 (0,07)
nahi zuen 9 (0,06)
nahi badugu 8 (0,05)
nahi du 8 (0,05)
nahi duen 7 (0,05)
nahi dituzte 6 (0,04)
nahi genuen 6 (0,04)
nahi ditugun 5 (0,03)
nahi baditugu 4 (0,03)
nahi dira 4 (0,03)
nahi dituen 4 (0,03)
nahi dugu 4 (0,03)
nahi duzun 3 (0,02)
nahi zuten 3 (0,02)
nahi badira 2 (0,01)
nahi badu 2 (0,01)
nahi baduzu 2 (0,01)
nahi baitzuen 2 (0,01)
nahi dela 2 (0,01)
nahi dena 2 (0,01)
nahi diegu 2 (0,01)
nahi digute 2 (0,01)
nahi ditu 2 (0,01)
nahi ditugu 2 (0,01)
nahi ditugunak 2 (0,01)
nahi dituzten 2 (0,01)
nahi duena 2 (0,01)
nahi genituen 2 (0,01)
nahi nuke 2 (0,01)
nahi zen 2 (0,01)
nahi zituzten 2 (0,01)
Nahi dugun 1 (0,01)
nahi badituzte 1 (0,01)
nahi bagenu 1 (0,01)
nahi balute 1 (0,01)
nahi bazen 1 (0,01)
nahi denaren alde 1 (0,01)
nahi die 1 (0,01)
nahi dietena 1 (0,01)
nahi dio 1 (0,01)
nahi direla 1 (0,01)
nahi diren 1 (0,01)
nahi direnak 1 (0,01)
nahi ditudan 1 (0,01)
nahi dituenak 1 (0,01)
nahi dituztenen 1 (0,01)
nahi dizkie 1 (0,01)
nahi dizkio 1 (0,01)
nahi dudalako 1 (0,01)
nahi dudan 1 (0,01)
nahi dudana 1 (0,01)
nahi duela 1 (0,01)
nahi duenean 1 (0,01)
nahi dugula 1 (0,01)
nahi duguna 1 (0,01)
nahi dugunarekin 1 (0,01)
nahi dugunean 1 (0,01)
nahi dut 1 (0,01)
nahi dutenek 1 (0,01)
nahi dutenen 1 (0,01)
nahi gaituen 1 (0,01)
nahi genien 1 (0,01)
nahi genuelako 1 (0,01)
nahi genuen arren 1 (0,01)
nahi genuena 1 (0,01)
nahi luketena 1 (0,01)
nahi nituen 1 (0,01)
nahi zituen 1 (0,01)
nahi zitzaion 1 (0,01)
nahi zuenari 1 (0,01)
nahi zuenez 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
nahi izan ez 12 (0,08)
nahi izan behintzat 6 (0,04)
nahi izan hori 6 (0,04)
nahi izan erabaki 5 (0,03)
nahi izan artikulu 3 (0,02)
nahi izan baino 3 (0,02)
nahi izan etorkizun 3 (0,02)
nahi izan hiri 3 (0,02)
nahi izan administrazio 2 (0,01)
nahi izan arkitekto 2 (0,01)
nahi izan egin 2 (0,01)
nahi izan ere 2 (0,01)
nahi izan gizarte 2 (0,01)
nahi izan herritar 2 (0,01)
nahi izan ote 2 (0,01)
nahi izan Varsovia 1 (0,01)
nahi izan ahots 1 (0,01)
nahi izan akabera 1 (0,01)
nahi izan al 1 (0,01)
nahi izan araudi 1 (0,01)
nahi izan artista 1 (0,01)
nahi izan aseezin 1 (0,01)
nahi izan aukeratu 1 (0,01)
nahi izan baldin 1 (0,01)
nahi izan bateratu 1 (0,01)
nahi izan bera 1 (0,01)
nahi izan berez 1 (0,01)
nahi izan beste 1 (0,01)
nahi izan bezero 1 (0,01)
nahi izan bide 1 (0,01)
nahi izan bigantxa 1 (0,01)
nahi izan bizi izan 1 (0,01)
nahi izan biziera 1 (0,01)
nahi izan demokrazia 1 (0,01)
nahi izan ekintza 1 (0,01)
nahi izan ekoizpen 1 (0,01)
nahi izan elkar 1 (0,01)
nahi izan emaitza 1 (0,01)
nahi izan enpresa 1 (0,01)
nahi izan entzun 1 (0,01)
nahi izan eredu 1 (0,01)
nahi izan errealitate 1 (0,01)
nahi izan errezeta 1 (0,01)
nahi izan esan 1 (0,01)
nahi izan esentzia 1 (0,01)
nahi izan eskala 1 (0,01)
nahi izan espazio 1 (0,01)
nahi izan eurak 1 (0,01)
nahi izan euskal 1 (0,01)
nahi izan ezan 1 (0,01)
nahi izan forma 1 (0,01)
nahi izan formazio 1 (0,01)
nahi izan gaur egun 1 (0,01)
nahi izan gizarte-arau 1 (0,01)
nahi izan gu 1 (0,01)
nahi izan guzti 1 (0,01)
nahi izan h 1 (0,01)
nahi izan haize-errota 1 (0,01)
nahi izan handi 1 (0,01)
nahi izan hau 1 (0,01)
nahi izan herrialde 1 (0,01)
nahi izan hirigintza 1 (0,01)
nahi izan hiru 1 (0,01)
nahi izan hura 1 (0,01)
nahi izan ideologia 1 (0,01)
nahi izan imajinario 1 (0,01)
nahi izan imajinatu 1 (0,01)
nahi izan irribarre egin 1 (0,01)
nahi izan izaera 1 (0,01)
nahi izan jainko 1 (0,01)
nahi izan jarraian 1 (0,01)
nahi izan jatorrizko 1 (0,01)
nahi izan komiki 1 (0,01)
nahi izan kontzeptu 1 (0,01)
nahi izan lan 1 (0,01)
nahi izan lautu 1 (0,01)
nahi izan lengoaia 1 (0,01)
nahi izan liburu 1 (0,01)
nahi izan mahai 1 (0,01)
nahi izan marko 1 (0,01)
nahi izan moldatu 1 (0,01)
nahi izan paisaia-politika 1 (0,01)
nahi izan paradigma 1 (0,01)
nahi izan pentsatu 1 (0,01)
nahi izan planifikatu 1 (0,01)
nahi izan postal 1 (0,01)
nahi izan produktu 1 (0,01)
nahi izan proiektu 1 (0,01)
nahi izan proposamen 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
nahi izan ez ukan 6 (0,04)
nahi izan ahots gogaikarri 1 (0,01)
nahi izan akabera eman 1 (0,01)
nahi izan araudi berri 1 (0,01)
nahi izan arkitekto hasiberri 1 (0,01)
nahi izan arkitekto hastapen 1 (0,01)
nahi izan artikulu hau 1 (0,01)
nahi izan artikulu puska 1 (0,01)
nahi izan aseezin zirkulu 1 (0,01)
nahi izan baino denbora 1 (0,01)
nahi izan baino gutxi 1 (0,01)
nahi izan baino trafiko 1 (0,01)
nahi izan bateratu euskal 1 (0,01)
nahi izan berez balio 1 (0,01)
nahi izan beste lur 1 (0,01)
nahi izan bezero ukan 1 (0,01)
nahi izan bide begira 1 (0,01)
nahi izan bigantxa zoro 1 (0,01)
nahi izan bizi izan ingurune 1 (0,01)
nahi izan demokrazia indartu 1 (0,01)
nahi izan ekintza mota 1 (0,01)
nahi izan elkar bizi izan 1 (0,01)
nahi izan enpresa hautaketa 1 (0,01)
nahi izan erabaki ahal izan 1 (0,01)
nahi izan erabaki behar 1 (0,01)
nahi izan erabaki behar izan 1 (0,01)
nahi izan erabaki onartu 1 (0,01)
nahi izan eredu kontsideratu 1 (0,01)
nahi izan errealitate ordezkatu 1 (0,01)
nahi izan errezeta erabili 1 (0,01)
nahi izan esan ezan 1 (0,01)
nahi izan esentzia historiko 1 (0,01)
nahi izan eskala ulertu 1 (0,01)
nahi izan espazio zerbitzu 1 (0,01)
nahi izan etorkizun bidea egin 1 (0,01)
nahi izan etorkizun dokumentu 1 (0,01)
nahi izan eurak garapen pertsonal 1 (0,01)
nahi izan euskal identitate 1 (0,01)
nahi izan forma definizio 1 (0,01)
nahi izan formazio alor 1 (0,01)
nahi izan gaur egun galdu 1 (0,01)
nahi izan gizarte eraiki 1 (0,01)
nahi izan gizarte sortu 1 (0,01)
nahi izan guzti egin 1 (0,01)
nahi izan haize-errota erraldoi 1 (0,01)
nahi izan handi ez 1 (0,01)
nahi izan herritar oro 1 (0,01)
nahi izan hiri bat 1 (0,01)
nahi izan hiri konpaktu 1 (0,01)
nahi izan hiru esparru 1 (0,01)
nahi izan hori ase 1 (0,01)
nahi izan hori begi 1 (0,01)
nahi izan hori benetan 1 (0,01)
nahi izan hori landu 1 (0,01)
nahi izan hori modu 1 (0,01)
nahi izan hura itxura 1 (0,01)
nahi izan imajinario ez 1 (0,01)
nahi izan imajinatu hasi 1 (0,01)
nahi izan izaera transbertsal 1 (0,01)
nahi izan jainko ohitura 1 (0,01)
nahi izan jatorrizko eremu 1 (0,01)
nahi izan komiki hiri 1 (0,01)
nahi izan kontzeptu guzti 1 (0,01)
nahi izan lan balio 1 (0,01)
nahi izan lautu egin 1 (0,01)
nahi izan lengoaia kultu 1 (0,01)
nahi izan liburu hau 1 (0,01)
nahi izan mahai gainean 1 (0,01)
nahi izan paisaia-politika hanka 1 (0,01)
nahi izan paradigma zientifiko 1 (0,01)
nahi izan planifikatu ahal izan 1 (0,01)
nahi izan produktu sortu 1 (0,01)
nahi izan proiektu hau 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia