Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.640

2000
‎Sasieta Mankomunitatea izan zen lehena ontziak biltzen. 1994an Goierriko lau herritan jarri zituzten kontenedore horiak proba moduan eta iazko maiatzean Urola Garaia eta Goierri eskualdetako beste herrietara zabaldu zituzten. Honela, 1998ko uztailerako 230 kontenedore zeuden.
‎Ez naiz euskara batuaren kontrakoa, baina gaurko euskara batu askoren kontrakoa bai. Gaurko euskara batua erdaraz jantzita ikusten dut askotan eta euskarak nahiko aberastasun badu berekin, hitz bera esan liteke lau edo bost modutara eta askotan gure herriko hitzak baztertu eta erdarazkoak sartzen dituzte. Nik herri hizkuntza dut gogoko eta badakit, ez da harrokeria, irakurle batzuk baditudala.
‎GIZARTE mugimendu ugarik aurkeztu berri du intsumisioa eta desobedientziaren bidea «Espainia eta Frantziari lotzen gaituzten kateak apurtzeko». A plataforma, Jarrai, EHE, Abokatu Euskaldunen Elkartea, Ikasle Abertzaleak, ESAIT... eta modu eta aktore desberdinen aurrean intsumisio jarrerak erakutsi dituzten hainbat pertsona agertu ziren prentsaurrekoan Donostian. Modu bateratu eta koordinatuan, euskal burujabetzaren bidean desobedientzia eta intsumisioari bultzada berezia emateko asmoa agertu zuten guztiek.
‎Ez ei da prozesua hondoratu dena, eredua baizik; beste eredurik duenak mahaigainera dezala bada, bestela Lizarra Garazikoa da duintasunez kudeatzeko moduko bakarra, eta horrek, jakina den moduan eta orain ikusten den legez, su etena eskatzen du. Lizarrakoa lehen urrats gisa, aurrerago ezinbestekoa baita espainiar identidadearekiko atxikimendua dutenak eta abertzaleen arteko beste prozesu bat. Lizarrak edo gisako batek gatazka armatua eta bere ondorioei eman behar dio amaiera, ez gatazka berari, euskal gizartean dauden ikuspegi desberdinek gatazka iraunaraziko dutelako.
‎Edizioaren egileak hitzaurrean dioen moduan," ez da hori izan hautaketarako arrazoi bakarra; bazen besterik ere, hots, Axularren hausnarketa eta pentsamendu horiek hizkuntza bereziki ederra, aberatsa, neurtua eta doinuduna hain zuzen, honelako gogoeta eta sententzia lan gorenetan ohi denaren parekoa". Gogoeta horiek entresaka moduan eta deskontestualizaturik eman arren, Axularren prosaren ezaugarriak nabarmen erakusten direla uste du Patxi Salaberri aramaioarrak
‎Erabat zehazturik adierazi da, agentearen ordainsariak eta BEZ barne hartuz, salmenta zerga horren menpe baldin badago. Bestalde, ordaintzeko modu eta baliabideei buruzko informazioa ere eman du, halaber, halakorik balego, eraikitzaileak edo sustatzaileak hitzartutako maileguari kontsumitzaileak egindako subrogazioari buruzkoa
‎Ez nuen intentzioz egiten, nik neuk neuzkan baliabideak. Konturatzen nintzen nire bertsokera ezberdina zela baina ez nuen egin tradizioa puskatzeagatik, bertsotan egin nuen nekien moduan eta beste moldea ere gustatzen zitzaidan. Oso mentalidade ruralekoa ere izan naiz.
‎Lerro etenak eta abar. Poesia erreibindikatzen da genero nagusi moduan eta genero horretan inportanteena da hizkuntzaren beharketa lan bat egitea, hau da, hizkuntzari dezakeena eta ez dezakeena esaten ahalegintzea. " Hiru" atalean hemengo egoerari buruz erreflexio gehienak sartu ditut, beharbada gordinenak edo biluzienak.
‎Sistema publikoaren ondoan, eta ikus entzunezko komunikazioa askea denneurrian, ekimen pribatua eta soziala garatzeko moduak eta bideak ere zehazten dira.Horiek bereizteko, eta bakoitzaren egitura, ezaugarri eta betebehar ezberdinakzehazteko, erabilitako teknologia hartuko dugu aintzat.
‎Baina horiekin batera, eta hemen jorratzen ari garen ikuspuntutik, Euskal Herrikobalizko komunikazio esparruaren ikuspuntutik alegia, sistemaren deszentralizazio modua eta ahulezia dira agian horren hutsunerik nabarmenenak. Komunikazio askatasunaren legearen eraldaketak erreferentziak egiten dizkie frantsesaz aparteEstatuan hitz egiten diren beste hizkuntzei, bai eta, modu orokorrean bada ere, horiekbabestu beharrari ere.
‎bideratzen duelarik. Homogeneizaziorako joera honek inolako trabarik gabe egiten du aurrera prozesu produktiboen, industria tekniken, kontsumo moduen eta bizimoduen alorrean, eta zailtasun handixeagoz pentsamolde eta politika mailetan.
‎Erabiltzen dituen teknikak, lehenik, familiarekin elkartzea (Joining) eta, ondoren, berregituraketakoak dira, azpisistemetan (azpisistemen batuketa edokenketa), sintoman (fokatzea, birkalifikatzea, etab.) edo egituran (gatazkaksortaraziz, berrantolatuz, etab...) eragiketa nagusiak eginez. Familia mapahasierako hipotesi diagnostiko modura eta tratamenduan zehar gida modura erabildaiteke. Aginduak erabiltzen dira, baina ez paradoxa motakoak.
‎Mezu denotatiboa (esaten dena) eta mezu konnotatiboa (esaten den era) elkarrekin datoz iturrietarik heltzen zaizkigun informazio guztietan. Alde semantikoaz eta alde estetikoaz ari naiz; adieren alorrean murgiltzen den errealitatea alde batetik, eta adierazteko moduekin eta estetikarekin erlazionaturiko alorra bestetik. Bi errealitate edo alor hauek aintzakotzat hartzekoak dira albistea sortzen denetik uhineratu edo papereratu arteko komunikazio prozesu osoan zehar.
‎Zarata hiru aldetatik interesatzen zaigu: informazioaren oztopo modura, errealitatearen audio dokumentu modura eta ideia edo gertaeren interpretazio edo aburuen adierazpen modura.
‎uko egin zioten irrati estazioei notiziak bidaltzeari eta kinkan sartu zen hedabide berria, 1924tik 1926ra irratiaren sona beheraka zihoala. Albistegietan kazetak erabiltzen ziren informazio iturri modura eta berehala sortu zen prentsa idatziaren eta irratiaren arteko lehia edo borroka. Irratiak prentsa agentziek igorritako notiziak nahi zituen eta ituna egin nahi zuen agentziekin.
‎—Ez nago, oro har, pentsatzeko moduaz eta moldeaz denaz bezainbatean, Axularrekin akort, eta gero eta gutiago nago, baina, filologoa naizen aldetik, erran dezaket ezen bere Gero hau euskararen monumentua dela, deusezetik edo kasik deusezetik eraikia: mirakulu bat, Joanes...
‎AITA Bartolomek familia oneko gizon ongi hazia eta ongi hezia zirudien, eta bere moduetan eta usantzetan ere, jendeari zor zion tratuaz denaz bezainbatean, halakoa zen... baina, aldi berean, gogorra eta hertsia zen, noiz eta erlijioneaz mintzatzen baitzen edo noiz eta bere sinestearen eta berak ikasi teologiaren zimenduak jokoan ikusten baitzituen; erran nahi baita ezen, egoera menerat zuen bitartean, igarri egiten zitzaiola zer kondizinotako gizona zen, baina guztiz aldatzen zela har... Ber tzenaz, gure aurkientza hartako anitz apez ez bezala, gizon jantzia zen... baina jantzi bakarrekoa.
‎Aita Bartolome aristoteliko sutsua zen, eta ez zituen ontzat hartzen, ondorez, osabaren tesiak, ezta haren moduak eta moldeak ere: ez haren ateraldi zorrotzik, ez haren txantxa ausartik, zenbatenaz aita jesuita jauregian sendoago eta errotuago, hainbatenaz gutiago.
‎—Behin baino gehiagotan erran izan dizuet ezen gizonen harremanak arautzen dituzten moduak eta manerak ezin inportantagoak direla eta airea bezalakoak direla, zeren eta haiek erakusten baitigute non dagoen bakoitza eta zein den batzuk bertzeenganik bereizten gaituen marra. Eta orain, berriz, parada ezin hobea duzue zeuen ohituren apur bat hobetzeko.
‎Ordea, aitona Nikolasek ez zuen laket izan aitak hartu erabakia. Izan ere, jauregiaren errespontsabilitatea gure aitaren esku utzi zuenetik, bere baitan zatiturik zegoen aitona, zeren, miretsirik bazegoen ere, alde batetik, gure aitaren kemenarekin eta haren suarekin, baita negozioen oihanean aitzina egiteko erakusten ari zen trebeziarekin ere, ez zituen, bertzetik, haren modu eta manera haiek guztiak guztiz azeptatzen eta ontzat hartzen. Eta bazkalorduan diskutitzen aritu ziren biak, aitona Nikolasek ez zuelako begi onez ikusten zein modu desegokian egotzi zuen aitak etxetik Xalbador lehengusua, urte erdiz jauregiko skribatzaile izan zena, oihuka eta ostikoka:
‎—Errespetuaz eta begiruneaz mintzatu da berori, aita, baina jauregiaren erantzukizuna ene esku utzi zuen, eta eskatu eta eskertuko nioke, baldin berorrek ere eneganako tratua errespetatuko balu. Eta barka biezat bertze hau ere erraiten badiot, zeren, oker ez banago, berorrek aitortu baitzidan ez zuela olen negozioan asmatu, eta horrek erran nahi du ezen berorren moduak eta moldeak berregokitu beharra zegoela, eta nik hori bertzerik ez dut egin. Eta lehen fruituak hor daude.
‎Baina ez dezadan deus aitzina, eta derradan ezen bortz zezen izan genituela arratsalde hartan, eta bakoitza modu eta molde diferentean toreatua izan zela.
‎Eta aitak, osabari akabatzeko betarik eman gabe, baietz erran zion, munduaren ezagutzea gauza ona zela eta hartan aitona Nikolasen ustekoa eta aburukoa zela, negozioen aitzinatzeko moduaz eta maneraz harekin deusetan akort egon ez bazen ere.
‎Batek ez du bizkorra izan behar ohartzeko ezen don Frantzisko ez dela Zizeron eta Kintilianoren eskolakoa, eta haren predikuak ez direla, ondorez, bertze munduko gauza, eta gehiegi korapilatzen dituela batzuetan... Baina ez al da egia, halaber, ezen beti duela hitzen bat korapilo bakoitzeko, eta hala edireiten duela haien laxatzeko modua eta manera. Eta, ote da bizitza bertzerik, bidean sortzen diren korapiloak laxatzen jakitea baizik?
Moduak eta manerak aipatu dizkizut arestian, eta haiei buruzko xehetasun tipi bat baizik ez dizut emanen, hau guztia hobeki argituko dizuna, ikus dezazun zein diferentak ziren jaun Marcel eta aita Bartolome: Jaun Marcelek mahai baten inguruan emaiten zuen eskola, eta bera alde batean paratzen zen, ni bertzean; eta nahi izaiten zuen, bertzalde, nik hitz egitea eta ene zalantzen azaltzea eta guztian parte hartzea, kasik berdinetik berdinerat ariko bagina bezala; eta zuka mintzatzen ginen, eta ez zuen boza goratzeko ohiturarik.
‎Eta erotasun hori ez duk zuhurrak lukeen erotasun apurra, Virgiliok erraiten zuen bezala, baina ero baten erotasun handia. Zeren modu eta manera onik gabe eta gutieneko arau batzuk gabe ez baitago bizitza moldatzerik, eta zeren, zure ama Grazianak erraiten duen bezala, ez baitago goia behearekin nahasterik... —eta, aurpegia koadrotik urruntzen zuela eta behako luze batean ikusten ari zenaz laketzen zela, erran zuen—:
‎Zeren, ez ote doaz irriak eta bertze keinu guztiak, anitzetan, hitzak baino haratago? Eta ez ote dira artezagoak eta xuxenagoak, baita erranahitsuagoak ere, hainbatetan, zeren eta keinuak, hitzak jaso ezin dituen ñabardurak izan baititzake, pertsonaren historiarekin eta haren izatasunarekin lotuak, pertsona bakoitzak bere keinuak dituelako eta bere keinuen adierazteko modua eta manera. Eta ez ote da horregatik keinua anitz koloretako fletxa, kolore bakoitzean arrazoin bat eraman lezakeena, eta ez ote du fletxa jaurtikitzaileak kolpean jotzen xedea eta helmuga, halako moldez, non keinua ikusten duenak ere kolpetik uler bailezake guztia, keinuaren azpian egon litezkeen ñabardurak eta bertze korapilo guztiak ere bat batean deskorapilatu balira bezala?
‎Apeza, aldiz, guztiz kontent utzi nuen, zeren apez hura, don Luzio zeritzana, ipuineko apeza bezalakoa baitzen, ehizarat emanago eliz kontuetarat baino, amak erran zidan bezala... eta, noiz eta galdegin baitzidan hark nolakoak ziren animaliak eta piztiak Indietako oihanetan, ez nuen anitz asmatu behar izan hura liluraturik uzteko; eta, noiz eta indiarren zerbatanak eta haien ehizatzeko moduak eta moldeak jakinarazi bainizkion, erran zidan:
‎Eta beren festetan, edo ehiza on baten ondotik, dantza egiten zuten, eta haien dantzak izan zitezkeen beren bizigogoa agertzeko modu bat, edo izan zitezkeen, halaber, tigreen, kaimanen eta anakonden uxatzeko modu eta molde bat, edo oihanean ezkutatzen ziren spiritu gaixtoen ohiltzekoa.
‎Aitortzen dizut, jaun André: soinekoen kontu hark ustekabean harrapatu ninduen... zeren eta nik bainekien ezen don Fidelek, aldarte gaixtoan zegoenean, bere emaztekiak jotzen zituela, baina ez nekien ezen, haien jotzeaz apart, bazerabilela eta bazerakusala, bere desiren asetzeko, bertze modu eta bertze mundu partikular bat, hagitzez ere finagoa, baita adimendutsuagoa eta kilikagarriagoa ere, nik uste...
‎Ordea, gure aita ez zegoen joko hura jokatzeko disposizionean, ezta bere anaia gaztearen lezionerik onartzeko ere, are gutiago modu eta tonu hartan, eta, hala, liztorrak ziztatu balu bezala eta gauzak bere tokian jartzen zituela, haserre antzean mintzatu zen:
‎Eta modu eta molde eder hartan, zenbat untxi eta zenbat erbi harrapatu zituen tigreak!
‎Baina, osaba haserre bazegoen ere, ni, aldiz, liluraturik nengoen etxerat etorri zitzaigun jende harekin; eta jende handi haren dohainak eta balentriak nituen gogoan, etxean mila aldiz adituak: haien moduak eta haien presentzia; haien dantza egiteko dotorezia eta haien ezpata manaiatzeko trebetasuna, haien balentasuna eta haien ausartzia, bai ehizarat zihoazenean eta bai gerlarat... Eta itsutua nengoen festa haren handitasunarekin eta, osaba Joanikotekin izan nezakeen adiskidetasunetik harat eta agramondarren eta beaumondarren arteko sasoin bateko liskarretarik harat, harro nengoen etxean hain jende kontuzkoa eta kontuan hartzekoa geneukalako, haien handitasunak ni ere handi eginen banindu bezala.
‎Eta hain ziren gauzak erraiten dizkizudan moduan eta moldean, non halaxe solastatu baitzitzaigun Joxeri eta bioi, ordu arte gidari izan genituen kortsarioei adio egin ondoren, hiru euskaldunok Orinocoren ibai-adar hartan bakarrik geratzen ginela:
‎Hura zen primua eta herederoa, eta ni kateko bigarrena, eta bazirudien ezen naturaleza bera ere ados zegoela ordenamendu harekin, nor bere mailarako eta bere gradurako predestinaturik balego bezala, zeren mutil sendoa baitzen hura, harroin baten antzekoa, ni mehea eta arina nintzen bitartean; edo, bertzela erranik, enborra eta zentroa zen Mattin, eta ni adaska eta bazterra; hark zituen indarra eta boterea, nik hitza eta behakoa; hark bere bizia bizi zuen eta begi guztiak zituen gibeletik, eta ni begi haiei beha eta bizitzari beha bizi nintzen. Baina, naturalezaren partehartze badaezpadako hartaz gain, aitak edo amak, edo etxetik iragan ziren hiru prezeptoreek ere —don Frantziskok, jaun Marcelek eta aita Bartolomek, nork bere denboran— noiznahi den oroitaraziko ziguten, bertzenaz ere, ezen moduak eta moldeak zaindu eta guardiatu beharra zegoela, eta tratu hartan beti emanen zioten anaiari lehentasuna, bietan lehena zelako, Urbiain go hurrengo jaun eta markes balizko. Eta ni, ohitu egin nintzen azkenean... baina ez zailtasunik gabe.
‎Consuetudo quasi altera natura, eta hala da, zeren ohiturek eta azturek noiznahi den alda bailezakete gure izatasuna eta bigarren izatasun bat osa, lehenengoaren eta etorkikoaren estalgarri eta ahanzgarri... baina zer erranen dizut nik, baldin egoera berrirat ohitzeko denborarik ere izan ez banuen, zeren eta anaiaren nagusitasuna buru bihotzez onartzen hasia nintzen puntuan gibela egin behar izan bainuen, noiz eta anaiak muga hura eta marra hura iragan baitzuen. Eta hura izan zen, halatan, ene gibelatzearen hobenduna, ez ni, zeren, noiz eta bihurtzen baita nagusiaren nagusitasuna nagusikeria eta haren harrotasuna harrokeria, orduan akabatzen baitira menekoaren esker onak eta mirespenak, eta hala egin zuen okerrera berriro anaiarekin nuen erlazioneak, hura Villagrandeko dukearen palaziorat joaiten hasi zenean, Espainiako handikien moduak eta moldeak ikasterat.
‎Ai, nola izan nintekeen hain sinple eta inozent...! Halarik ere, orain pentsatzen jartzen naizela, nork daki hark errana edo erranaren zati bat bederen —jende printzipalarekin zituèn harremanez ari zelarik, konparazione— egia ez ote zen, zeren eta hura ez baitzen emazteki menditik edo basotik jaitsi berria, ez arrunta eta ez zakarra, bere moduetan eta maneretan; aitzitik, dotorea eta eleganta zen, zibiltasunaren arauak ezagutzen zituena, hitz errazekoa, aho xuri eta ele ederra; eta kontent zirudien bere ofizio hartan, bertzalde, zeren eta, galdegin nionean zoriontsua ote zen mundu hartan, halaxe ihardetsi baitzidan: " Bai, mon petit.
‎Lehenago aipatu dizut, konparazione, nik hartu nuen deliberamendua, kapitainarekin itsasoratzekoa, uste nuelako ezen, modu eta manera hartan, iraganarekin hautsi eta iraganari ihes egin ahal izanen niola, beti aitzina, sukar batek hartua bezala, eta hala gobernatu ahal izanen nuela neure bizitza libertatearen bidetik. Zeren erraiten baitzuen Senekak:
‎Aipamen berezia merezi du sarean eskuragarri dauden dokumentu elektronikoen kontrol, klasifikazio eta eskuratzeak. Dokumentu hauen katalogazioak, katalogazio lana egiteko moduaren eta liburutegiko langileen beraien
‎Bi zeinuk, bata jatorrizko zeinua eta bestea jatorrizko zeinuen bidez definiturik, ezin dezakete modu eta molde berean adieraz. Ezin daiteke definizioen bidez bereiz izenak.
‎Tractatus eko Wittgensteinen aburuz, proposizioak erabiltzeko modua eta zer nolako egoeratan egiazko enuntziatuak edo enuntziatu faltsuak osatzen dituzten erakustea, gauza bera dira. Proposizioak egiazkoak badira, orduan beren esanahia gauza designatua da.
‎2.031: Gauzen egoeran modu eta molde jakinetan erlazionatzen dira objektuak elkarren artean.
‎zenez, kantuan ere aritu ginen, Arantxa eta Jean Louis bikain, gainerako filologogaiak ahal zen moduan eta Lauaxeta eta biok oso oso gaizki, Lauaxeta kantuak ezagutzen ez zituelako, ni mozkor mozkor eginda nengoelako. Bertsotan ere ausartu ginen batzuk.
2001
‎Esaterako, aunitz entzuten da B.S.E.ren gaitza intentsifikazioaren ondorio dela. Gaurko produkzio mota guztiekin ados ez egon arren, nekez bereiz dezakegu egungo produkzio modua eta gizarteak eskatzen duena.
‎Kulturaren Nazio Kontseilua, Liburutegi Nazionala, euskal ISBNa kudeatuko duen Euskal Herriko Bibliografia Agentzia, Euskal Liburuaren Institutua, Herri Liburutegien Sare Nazionala, Historiaren Institutu Nazionala, Euskal Herriko Literatura Sari Nazionalak, Euskal Herriko Egileen Elkartea eta abar luzea. Agerikoa denez, beraz, dagoen moduan eta egonean, euskal liburugintzak etorkizun beltza du. Ausardia, gogoa eta borondatea behar baita aurrera egiteko.
‎Genette k, aipatutako liburuan, ordura artean ikuspuntuaren arazoa aztertzen zuten lanen oinarrian hutsegite nabarmena zegoela salatu zuen: " Nork ikusten du?" eta" nork kontatzen du?" galderen, edo bere hitzetan esateko, Modu eta Ahotsaren arteko nahasketa. Haren iritziz, kontaketa modu batek edo pertsona gramatikal baten erabilera zehatzak ez du ikuspuntu mota bat baldintzatzen.
‎prezioa ordaintzeko moduak eta, hala badagokio, finantzaketarako epeak eta baldintzak.
‎(4) Osasun zerbitzurik dagoen, ordutegia, ikusteko moduan eta ongi seinaleztaturik dagoen, zerbitzuaren azkartasuna eta kalitatea eta eskainitako arreta.
‎Lehen egunetan ez dira gauza gehienak ulertzen, kulturaren klabeak, ezta begiradak ere; izan ere, zenbait kulturak oso garaturik dugu begiratzeko modua eta Mendebaldean interpretazio okerrak eragin ditzake horrek.
‎Lorontziaren azpiko zuloan harri koskor bat edo beste lorontzi baten zatia jartzen da, ura irteteko moduan eta lurrak zuloa estal ez dezan eran.
‎Igarlearena egiten aritu naiz honaino, eta orain ez naiz ausartukoerratera, fenomeno berri samar honek segida izanen duen. Nolanahi ere, garbi dagogutxi batzuek baizik ez dutela gure hizkuntza mugetatik harago moduz eta maneranlehiatzeko adina kalitate, zorte edo jakitate izanen.
‎Aipatutako eztabaidak modu eta indar ezberdinez dirau Euskal Herriko hirueremu administratiboetan. Lege aldetik ere, Hego Euskal Herrian, Euskal Autonomia Erkidegoan (EAE) 1982an onartutako. Euskararen Erabileraren Normalizaziorako Oinarrizko Legean?, zuzenean erabilerari buruz mintzatzen den bitartean, Nafarroako Autonomi Erkidegoan (NAE) 1984an onartutako. Euskararen ForuLegean?, gehienbat euskararen ezagutzari buruz mintzatzen da; Ipar Euskal Herrian, ez dago euskararen aldeko legerik.
‎Jarrerak ere funtzionatzen dute, askotan zeharka bada ere, edo motibazioa edo identitatea baldintzatuz adibidez, agian beste teoria horiekin ondobereizi eta mugatzen ez delako. Gutxiagotan eta indar gutxiagorekin funtzionatzen duena, bizitasun etnolinguistiko subjektibo izeneko teoria da, ezhautemate moduan eta ezta uste sistema moduan ulertuta erabili deneanere. Euskarari buruz ere horrela gertatzen delako, esan daiteke motibazioeta identitate etnolinguistikoan oinarrituriko teoriak direla garrantzitsuenakhelduen euskararen ikaskuntza/ ezagutza eta erabilera aztergaiak azaltzeko, honako ikusmira honi jarraituz behintzat.
‎Azkenik, egitura ebakitako kortxoarekin osatzea besterik ez da geratzen. Ildo horretan, beste aldaera bat da kortxoa nahi den moduan eta tamainan ebakitzea eta, ondoren, nahi den markoa sortzea, material erraz, oso merkeen edo egunero erabiltzen direnen bidez, hala nola kartoi mehea, EVA goma, oihala, botoiak, etab. Kolore desberdinetako edo ispilu bateko kristal zati txikiekin ere marko oso polita lor daiteke. Zeregin horietan material bakoitzerako itsasgarririk egokiena erabili behar da.
‎Gustu guztietarako Izozkiak funtsezko bi elementuren arabera sailkatzen dira: egiteko modua eta osaera. Lehenengoari dagokionez, industria ekoizpeneko izozkiak eta artisau ekoizpeneko izozkiak bereizten dira.
‎Produktu horiek, kanelarekin eta banillarekin batera, etxeko errezetak egiteko erabil daitezke. Argaltzeko dieta egiteko orduan, kaloria gutxien dituzten elikagaiak aukeratzeaz gain, platerak prestatzeko modua eta horiei gehitzen zaien olio kopurua ere kontuan hartu behar dira, bai janaria prestatzeko bai ontzeko. Hori dela eta, lehentasuna eman behar zaie elikagaiei gantz gutxien ematen dieten sukaldaritzako teknikei:
‎Barazkiak prestatzeko hainbat modu eta horien eragina nutrizio balioan
‎Gainera, komeni da egunero barazki gordinen anoa hartzea, entsaladetan, horrela aprobetxatzen baitira elikagai guztiak (uretan edo gantz ingurune batean egosita; olioa, gurina…), eta, ondorioz, haien bitamina asko suntsitu egiten dira. Barazkiak prestatzeko hainbat modu eta horien eragina nutrizio balioan Barazki erreak: Teknika horrek zaporea areagotzen du, baina bitaminen %25 inguru galtzen da (uretan egosita baino gehiago).
‎–Bere neskarekin, Arantxarekin, noiz edo noiz hitz egin diat –berrekin dio leunago– Txorakeriez beti, ez zekiat, institutuan zer moduz eta horrela. Lehen konfiantza pixka bat baneukaan, baina orain... enfin –keinu etsi bat, oso berezkoa duena– Neska jatorra duk, batzuetan ez zidak kasu egiten baina bueno, badakik –irribarre bat–, lotsatia izango duk ni bezala.
‎–Nola? Nork bere erara, modura eta moldera; barrenak eskatzen dion bezala. Horretarako jaio denari ez dio inork erakutsiko berari eta gaiari dagokion mintzabidea.
‎Besteren mandatuz, Arantzazuko batzar aurretik, harako lanak prestatu genituenok aski moduz eta neurriz mintzatu ginen, batasun bidean jar gintzaketen zenbait errepide nagusi erakusteko ustetan edo: hori ikusi nahi duenak Aita Villasantek iaz argitara zuen liburuxkan ikus dezake10.
‎Lizarrako Akordioaren aurkako hedabideek euskal gataz  ka tratatzerakoan bideratzen duten burrunba izugarriak oso bestelako erreferentziak aurkitzen ditu, beren jokabide editorialaren arabera, Akordio horren hurbil edo, kasu batzuetan, Akordio horrekin guztiz bat eginik dauden hedabideengan. Baina hauetan ere –Deia eta Gara egunkarietan batez ere (are gehiago, lehen, Euskadi Información egunkarian) – publikoaren irudi estereotipatu bat suma daiteke, eta horrek informazioa bereizi eta tratatzeko moduan eta, areago, jokabide editoriala zehazteko moduan du eragina. Irudi horren arabera, bat da publikoaren pentsamendua eta alderdi nazionalisten diskur  tsoa 27 eta, diskurtso horren fotokopia komunikazio jarduerara bihurtu ondoan, publikoaren eskaerei egokiro erantzuten dietela uste dute.
‎3. Goian esandako guztiagatik, portaera zuhurra baino zuhurragoa izan genuke, berez ere maite ez gaituenari gu gogorrago kolpatzeko aitzakiarik txikiena ere ez emateko. Honek ez du esan nahi, noski, bidegabekerien aurrean geldi egon behar dugunik, baina beti ere moduak eta formak errespetatuz. Gauza bat da protestako aldarriak eta manifestaldi baketsuak egitea eta beste bat, irainak, mehatxuak eta manifestaldien ondoko txikizioak, gure etsaiei euskara bandalismo eta indarkeriarekin lotzeko aitzakia bikaina ematen dietenak.
‎3. Hiruga rren galderaren erantzunean sartuta dagoeneko, oso oso garrantzitsua iruditzen zait serioski sinestea jauzi kualitatibo bat eman behar dugula erantzun moduan eta apustuaren erronka garrantzitsua Europan pausatu litzatekela.
‎klase sozialak, lanaren zatiketa teknikoan nola kokatu, prestigiodun talde edo banakoekiko erlazioa, boterea nola eskuratu, truke ekonomiko edo sinbolikoa gauzatzeko moduak... Hauek guztiek integrazio soziala gauzatzeko modu eta mekanismo gisa funtzionatzen dute.
‎Koribanteak, zehazki beraiek hartu dituen jainkoaren abestiez soilik jabetzen diren moduan eta, gainerako abestiei inolako jaramonik egin gabe, abesti horietaz hitzen eta formen bidez erraztasunez aritzen diren moduan, zu, lon, era berean, norbaitek Homero aipatzean aberatsa zara, baina gainerakoei buruz zer esan ez dakizula egoten zara. Hauxe da zure galderaren zergatia, Homerori buruzko zure jakituria oso aberatsa delako besteei buruzkoa kaxkarra den bitartean, ez baitzara Homerori buruzko jakituna arteren bati esker, dohain jainkotiar bati esker baizik. lon.
‎Nola, lehendabiziko aldiz akaso, zoriona bete betean dastatu nuen. Hurrena, errealitatea gorrotatu nuen inork gorrota ezin zezakeen modura eta, beste behin ere, nire burua madarikatu nuen eskarmenturik ezin nuelako hartu.
‎– Jokin ez zegoan ibiltzeko moduan eta behin eta berriz han bertan hiltzen uzteko eskatzen zidaan. Une latzak izan zituan zinez.
2002
‎Bai moduz eta bai helburuz izan behar luke berritzailea politikak. Noski dela errazagoa esaten, eta oso zaila gauzatzen.
‎Ados, baliabideak behar dira, baina baita lehentasunak ezartzea ere: utz ditzagun dauden egoerak dauden moduan eta gutxienez jar dezagun aldaketarako ahalegina hastear direnekin. Herri elebidun batean bagaude, horri aurre egin behar zaio eta bietan funtzionatu behar da, zerbitzuak ere bi hizkuntzatan emanez.
‎PPko bozeramale Antonio Basagoitiren esanetan, antzokiari zuzendutako diru laguntzak handitu badira ere, honen galera ekonomikoak ere gora egin du, programazioa urritu egin da eta ekoizpen propioak desagertu. Iñaki Azkuna EAJko alkateak programazioaren kaliate handia erabili du erantzun moduan eta antzokiak berak datu piloa eman du bozeramale popularrari arrazoia kentzeko.
‎Zortzietatik bostek ongi frijitzen dute, bik (Fagor eta Taurus Prof) onartzeko moduan eta bakarrak (Solac), gaizki.
‎Laburbilduz: bost laginek ongi frijitu zuten gure proban, bik (Fagor eta Taurus Prof) onartzeko moduan eta bakarrak (Solac), gaizki.
‎Laginen panela probatu zuen CONSUMER ek, ezaugarri desberdinetako (ile mota eta bilo dentsitatea, depilatzeko modua eta maiztasunak, adina, etab.) 36 emakumeri aparatuak baliaraziz.
‎Museoak igogailua zuenean, irisgarria zen aztertu da (barruan bira hartzeko aukera edo sartzen den aldearen aurkako aldetik irteteko aukera, botoiak iristeko moduan eta altuera egokian eta itsuentzat braille sisteman....).
‎Hazkunde ekonomikoa giza garapenarekin, ongizatearekin eta bizi kalitatearekin parekatu izandugu: gero eta gehiago produzitzea izan dugu xede bakar, ongizatearen ikur bakar (ohiko kontabilitate ekonomikoak Barne Produktu Gordina hartzen du herrialdebaten aberastasunaren islatzat, eta BPG horren barruan basoen suntsitzea zeinharanen urperatzea produkzio modura eta, ondorioz, aberastasun eta ongizatemodura hartzen ditu aintzat; era berean, ingurumenari eragindako edozein kalterenkonponketa ere, kutsadura murriztea edo ibai bat garbitzea kasu, produkziotzatjotzen du. Bistan da BPGa ez dela, ezta antzik ere, ongizatearen adierazle zuzena). Edozelan ere, BPGa goratzeari ekin diogu itsu itsuan, horrek eragin dituen hainbatkalte ahaztuta:
‎Garai hauetan Unibertsitatea ez da bakarrik goi mailako hezkuntza zentrobat, hori baino gehiago baizik: jakintza berrien gune dinamiko moduan eta berrikuntza teknologikoak gizarteratzeko tresna moduan aurreikusten da. Baina horretarako, lan egitura arina eta eraginkorrra izatea beharrezkoa da, oraingo egoeranunibertsitate publikoan gertatzen ez dena, non burokraziak eta geldotasunakberrikuntza guztiak irensten eta atzeratzen dituen.
‎Alegia, ikasleen ekoizpenak hartu eta hizkuntzaren ekoizpen sistemarenfuntzionamendu partikular moduan eta ekoizpenaren prozesua bera aztertzea.
‎Ikas estrategiak teknika, jokaera, ikas ohitura eta ikasteko erak dira. Zenbaitetan, behatzeko modukoak; bestetan, antzeman daitezkeen adimen prozesuenadierazgarriak, inkontziente edo modu kontzientean erabilitakoak, eta ikasletikikaslera aldatu egingo dira ikas estrategiak erabiltzeko modua eta maiztasuna.
‎Ez dugu ahaztubehar, diskurtso horren atzean errealitate ekonomikoa ere bazegoela, etxea produkzio unitatea baitzen, eta bai lurraren eta beste aberastasunen jabetza lortzeko bideaere, horiek herentzia sistemaren bitartez jasotzen baitziren batez ere. Beraz, leinuhorien ezkontza politika, etxearen ondarea filiazio linea batekin lotzen zuen herentzia sistema, ondare ekonomikoa kudeatzeko modua eta emakumeek jokatzen zuten papera ere, errealitate horien barnean ulertu behar ditugu. Bestalde, gipuzkoargizarte hura, printzipioz, estamentu bakar batez osatutako gizarte korporatiboa zen, kaparetasun unibertsalaren ondorioz.
‎Gizarte estamental eta korporatibo batean, gizabanakoen posizioa eta haienpribilegio eta betebeharrak, bere indibidualtasunaren baitan baino gehiago, taldearekiko definitzen ziren. Emakumeek ere etxeko partaide modura eta taldeareninteresen arabera ikusten zuten definiturik beren tokia etxearen barne gobernuaneta hierarkian. Zentzu honetan, badirudi, generoa, gizonezkoa ala emakumezkoaizatea?
‎Arriskuaren kontzientzia, zentzu honetan, ez datza orainaldian, geroaldian baizik. Gaur egungo bizikidetza moduaren eta hiritarren ekimenen oinarrian geroaldia dago jokoan. Gaurko ekintzek ez dute helburu moduan zerbait onuragarria sortzea.
‎Gizarte mugimenduak, batetik, arriskuaren gizartean emaniko arrisku berrien zein sexuen artean emaniko kontradikzioen arteko isla dira. Eta, bestetik, politizazio moduak eta oreka arazoak destradizionalizatuak eta indibidualizatuak diren bizimoduan emaniko nortasun sozialen formazioaren prozesuen emaitza.72
‎lekurik ez duen horrek, beste maila batean edukiko du; eta publikoan baztertua izango den tabua, komunikagarria izango da maila intimoan; maila horretan, hipokrisia komunikatiboa izugarri handia da. Beti bilatzen dira moduak eta erak tabuak gainditzeko, sakoneko arazoa gainditzen beti asmatzen ez den arren. Esan nahi da, hitzez azaltzen ez dena, agian, begiratuz azalduko dela; bandoa jota azaltzen ez dena, agian, batzar ttipian ezagutaraziko dela; diskurtsoz eta argumentuz kanporatu ezin daitekeena, agian, matxinada bidez argituko dela.
‎Hizkuntzari esker, gizakiak munduaz daki, jakin: hura izan den moduan ikus dezake, hura ezagut dezake orain den moduan eta bihar hura izango den moduaz pentsa dezake.
‎Hedabideak ez dihardu ispilu edo leihoaren antzera. Hedabideak bere modura eta erara ikusten eta kontatzen du bere begien aurrean gertatu denetik interesgarrien iruditu zaiona. Hedabideak bere betaurreko propioez ikusten eta erakusten du mundua.
‎hedatzea eta transmititzea da. Horretara, komunikazioaren helburua ideiak egiazko moduan eta modu egiaztagarrian azaltzea da. Hiztunak erreferentea aipatu besterik ez du egiten, ez du adjetibatzen.
‎6.1 Albistea, errealaren narrazio modura eta erreminta politiko modura. 247 Informazioa boterea da. Desinformazioa, ziria sartzeko borondatea.
‎epel zegoela iruditu zitzaion. Berriro hurbiltzen ditu ezpainak, eskuekin ere ukitzen du bularra; ukituriko marfila guritu egiten da eta gogortasuna utzita barrura egiten du eriekin eta amore ematen du, Himetoko argizaria eguzkiarekin biguntzen den moduan eta erpuruarekin landuaz forma askotan aldatzen den bezala, erabilgarritasuna erabiliaren erabiliaz hartuz.
‎horrela nire patua ez da alde distiratsurik gabekoa. Kontu izan haatik ezin dadin esan nire uste ona ustela eta nire sineskortasuna tentela izan direnik, eta babestu zure lagun zaharra leialtasun iraunkorrez ahal den moduan eta pisu bat ez naizen neurrian.
‎Oinarriaren formak sarrerari egiten dio erreferentzia; mdn ezaugarriak modua eta denbora adierazten du; pertsonak nrk, nri eta nor ezaugarrietako balioekin37 adierazten dira eta, azkenik, aditz trinkoek berekin dute aspektuaren marka, beti burutugabea. Aditz laguntzaileek ez dute eremu hori betea izango, aditz perifrastikoetan aditz nagusiak hartzen baitu aspektua, aurrerago ikusi ahal izango dugunez.
‎Erosotasuna, janzkiak ez ezik, erosteko jarduera bera ere bada. Erosteko denbora gutxiago, bidaiatzeko gehiago Laneko bizitzak elikadura ohitura berriak markatzen baditu, erosteko modua eta nora joaten garen ere zehazten du. Hartara, gazteek Internet eta telefonoa erabiliko dituzte erosketak egiteko, eta tradizionalenek, berriz, beraiek joango dira eta banaketa zentro handietara, nahiz eta etxez etxeko erosketaren garraio zerbitzua erabili.
‎Ordaintzeko moduak eta uko egiteko eskubidea
‎Publizitate bat engainagarria den zehazteko, alderdi hauek hartu behar dira kontuan, besteak beste: produktuaren jatorria edo jatorria, kalitatea, kantitatea edo kategoria, fabrikazio modua eta data, haren erabileratik lor daitezkeen emaitzak, kaltegarritasuna edo arriskua, erosketa baldintzak, edo iragarlearen identitatea, ondarea eta lanbide kualifikazioak. Adibidez, publizitate engainagarria da pertsona bati bere borondatez sinetsarazten diona argaltzeko prozesu bat jarraituko duela, endokrinologian aditua den mediku batek zuzendua, eta kontsultara aurkezten denean, titulaziorik ez duen pertsona batek baino ez du jasotzen, eta hark adierazten dio pilula batzuk hartzeko.
‎Hori da artsenikoaren kasua, metalezkoa ez den arren (ezaugarri metaliko batzuk baditu ere), kasu batzuetan oso merezitako prentsa txarra eramaten baitu. Horren zati bat X. mendetik aurrera artseniko trioxidoaren (As2O3) moduan eta, lehenago, beste konposatu arsenikal batzuen moduan, pozoitzaile eta pozoitzaile ugarik aukeratutako agentea izan zelako sortu zen, eta historiako pertsonaia handi gutxi hil direla dirudi. Are gehiago, kartzinogenotzat hartzen den estigmatikoa du beti, eta horrek ez du balio bere irudia hobetzeko.
‎Bizkarreko eskolak Lunbaroaren osasun eta gizarte kostua oso handia da, zenbait herrialdek bizkarreko eskola deritzena sortu baitute. Erreumatologoek, traumatologoek, psikologoek eta minaren espezialistek osatutako profesional taldeak gaixoari baloratzen eta tratatzen laguntzen diote, gaitza gainditzen laguntzen diote eta hori saihesteko modu eta modu egokiak erakusten dizkiote. Gurutzetako ospitaleak, Bizkaiko Barakaldon, antzeko zerbitzua du.
‎Eta hipertentsio arteriala izanez gero, medikuak bakarrik kontsumitu behar da. Ahozko aurkezpen moduak eta posologia: Infusioa, desegostea, tindatzea, xarabeak eta estraktu lehorrak eta jariakorrak.Arantza albarra duten errezeten adibide batzuk: – Taupadak areagotu ditzaketen kezka, urduritasun edo desanimo iraunkorrei aurre egiteko.Zati berdinetan konbinatuko ditugu 10 g arantza albar, hobetana, pasionaria (pasiflora), ezkia eta anis izartua, nahasketa taza bidez egindako koilara urratu bate... Denbora hori igaro ondoren takikardiak desagertu egin ziren eta pultsazioek ohiko erritmoa berreskuratu zuten.
‎Ez da jarduera konplikatuegia, baina horrelako piezak oso hauskorrak direnez, askotan hautsi egiten dira. Ondoren, azulejuak eskura dagoen espaziora egokitzeko egin beharreko mozketen garrantzia azaltzen da, baita azulejuak tresna elektrikoekin mozteko moduak eta eskuz egiteko teknikak ere.
‎Leihoak garbitzeko tresnak Kristalak garbitzeko papera erabiltzen bada, hobe da egunkarietakoa erabiltzea sukaldeko edo zapietako papera baino. Kristalak garbitzeko hainbat modu eta tresna daude. Horretarako tresnarik egokienak kristal profesionalek erabiltzen dituzten eskuilak eta lehorgailuak dira, eta diru askorik gabe merkatura daitezke.
‎Merezi zuen erantzuna emateko gogoa etorri zitzaidan, baina hura ez zen inola ere kabuxa batek balea menperatzeko modua eta, jaurti zidan apoa irensten nuela, esan nion:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
modu 1.640 (10,80)
Lehen forma
moduan 448 (2,95)
modua 356 (2,34)
modu 268 (1,76)
moduak 235 (1,55)
modura 64 (0,42)
moduaren 32 (0,21)
moduari 28 (0,18)
modurik 26 (0,17)
moduaz 24 (0,16)
moduz 22 (0,14)
modutan 16 (0,11)
moduen 15 (0,10)
moduarekin 14 (0,09)
moduetan 14 (0,09)
moduagatik 11 (0,07)
moduei 10 (0,07)
Modua 9 (0,06)
moduekin 9 (0,06)
Modu 8 (0,05)
moduez 8 (0,05)
Moduak 6 (0,04)
modurik gabe 3 (0,02)
Moduari 2 (0,01)
moduek 2 (0,01)
MODUA 1 (0,01)
MODUAK 1 (0,01)
moduarengatik 1 (0,01)
moduengatik 1 (0,01)
moduetara 1 (0,01)
modukoa 1 (0,01)
moduren 1 (0,01)
modutara 1 (0,01)
modutik 1 (0,01)
modutzat 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia