Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 46

2001
‎–Nola? Nork bere erara, modura eta moldera; barrenak eskatzen dion bezala. Horretarako jaio denari ez dio inork erakutsiko berari eta gaiari dagokion mintzabidea.
‎Besteren mandatuz, Arantzazuko batzar aurretik, harako lanak prestatu genituenok aski moduz eta neurriz mintzatu ginen, batasun bidean jar gintzaketen zenbait errepide nagusi erakusteko ustetan edo: hori ikusi nahi duenak Aita Villasantek iaz argitara zuen liburuxkan ikus dezake10.
‎Lizarrako Akordioaren aurkako hedabideek euskal gataz  ka tratatzerakoan bideratzen duten burrunba izugarriak oso bestelako erreferentziak aurkitzen ditu, beren jokabide editorialaren arabera, Akordio horren hurbil edo, kasu batzuetan, Akordio horrekin guztiz bat eginik dauden hedabideengan. Baina hauetan ere –Deia eta Gara egunkarietan batez ere (are gehiago, lehen, Euskadi Información egunkarian) – publikoaren irudi estereotipatu bat suma daiteke, eta horrek informazioa bereizi eta tratatzeko moduan eta, areago, jokabide editoriala zehazteko moduan du eragina. Irudi horren arabera, bat da publikoaren pentsamendua eta alderdi nazionalisten diskur  tsoa 27 eta, diskurtso horren fotokopia komunikazio jarduerara bihurtu ondoan, publikoaren eskaerei egokiro erantzuten dietela uste dute.
2002
‎Orain, pozaren pozez, umeak euskaraz hazten ditugu eskoletan, ikusten duzunez. Idazle onak ditugu gure artean, luma arin erabiltzen dutenak, esan nahi duten hori esan nahi duten moduan eta unean eragozpenik gabe adierazteko gai direnak, aldamenean beti hiztegira altxapeka begira egon gabe, eta gogora datorkien erdal esaera haren ordaina euskaraz zein ote den kontuan hartu gabe ere. Orain, eginaren eginak gure eskura jarri dizkigu autore guztien liburuak CDetan edo Interneteko sareetan, hariaren bidez kontsultatzeko moduan.
‎Jesus Rubiok apailatu duen liburua zeharo desberdina da nahiz berak ere, Koldo Zuazok bezala, euskarari buruz duen kezka agertzen duen liburuaren orrialde bakoitzean. Desberdina da gaiagatik, berehala ikusiko dugunez; desberdina, idazteko moduagatik eta desberdina da euskararen kontua dela-eta, euskara bideratzeko egiten dituen proposamenengatik.
2003
‎Horixe da Jean Pierre Duvoisin lapurtarraren kasua. Bere Laborantzako liburua edo bi aita semeren solasak laborantzaren gainean (1858) funtsean lurra lantzeko moduei eta abel  tzaintzari buruzko liburu teknikoa baldin bada ere, aurrena, sarrerako solasetan, lanbide honen ohiko gorazarrea egiten du, eta ezagunak zaizkigun argudio gehienak lerro gutxi eta bikain hauetan eskaintzen:
2005
‎Giza arrazaren bilakaera luze eta gorabeheratsuan, planeta honetan dagoeneko heldu den garaian gizakiak, zientziaren eta teknologiaren bizkortze izugarriari esker, bere inguruan duen guztia anitz modutan eta orain arte ikusi gabeko neurrian eraldatzeko boterea eskuratu du.
‎Hala eta guztiz ere, baliabide kantitate handiagoak ateraz eskaintza igo ahal izateko inbertitzeak bizkortu besterik ez du egingo kapital naturalaren hondatzea, eta eskaintzak beherantz jarraituko du. Ekonomia baliabide eskasiaren arazo handia arintzeko moduaz eta gizarteko norbanakoek bere beharrak ase ahal izan ditzaten produkzioa banatzeaz arduratzen den zientzia bada, nola azal liteke, orduan, mundu ekonomiari buruz egiten den balorazio positiboa, eskuartean ditugun joerak eta ingurumenari zein pobreziari buruzko datuak ikusirik. Ekonomialariek hedapen prozesuan diren moneta adierazleak ikusten dituzte, baina ekologoek, biologoek, soziologoek, psikologoek eta giza garapen iraunkorraren arloko aditu guztiek ekonomia berregituratzeko beharra ikusten dute, zeren eta egungo teoria ekonomikoak ezin baitu errealitatea modu egokian azaldu.
‎Egia esan, garapen iraunkor terminoa ari da azaltzen, kontzeptuak berekin baitakar baloreak, baliabideak erabiltzeko modua eta kontsumo ohiturak aldatzea, besteak beste. Alabaina, nola lortuko dugu politika horiek egiazko ekintza bihur daitezen?
2006
‎Eskuinean!, agindu zion Hermannek zakar, guztiok entzuteko moduan eta besokoa itzuli zion atsoari. Emakumea besokoa lotzen hasi zen, baldar eta urduri, falta zitzaion besoko brusa
‎Kontrakoa ere bada, ordea. Umeari katedratiko bati hitz eginen liokeen modu eta erregistro berean hitz egiten dionik bada, garapenaren eta hazkuntzaren erritmo naturalaren legeak haustea hain erraza balitz bezala.
2008
‎Dena prestatua zenuen, zure hitz bakoitza, mugimendu bakoitza aurretik aztertua zegoen. Zuk hasitako istorioa zuk zeuk amaitu nahi zenuen, zuk nahi zenuen moduan eta halaxe nahi izan zenuelako, eta nik ezer gutxi neukan esatekorik. Oihaneko legea bete betean, eta kasu hartan zu izan zinen indartsuena.
‎Ez daukat ezkutatzeko modurik eta etsi egin dut eman ditudan azalpenak prestatzen hasita. Barrutia, kopetako zauritik odola bor bor, amarengana hurbiltzean, goitik behera so egin dio antiojorik gabeko miope baten antzera.
‎Bospasei neska eta mutil gazte agertzen dira, motxila bana bizkarrean, sasi arteko bidetik talaia aldera datozela. Rosak burua makurtzen du automata baten moduan eta eskua eramaten du begietara. Betaurrekoak jantzita dauzkala ziurtatzen du.
‎Aukera bat izan behar luke, bai, baina urritzeko, ttikitzeko eta ia ezerezteko. Hala uste dugu bai bankuko bezero moduan eta bai gizabanako moduan krisi aukeran gaudenok.
2009
‎Anderrekin, lotsatu ere egiten nintzen kalera irteten: bere janzkerarengatik, bere agerkerarengatik, bere berba egiteko moduagatik eta esaten zituenengatik, bere portaerarengatik... Eta ez zakarra zelako, inondik inora ere; alderantziz baino, fina zelako, gozoa, arretatsua..., errespetutsuegia, berba bakarrean esanda, nire inguruaren eta nire neure lehenagoko usadio eta usterako.
‎Hedabideen betiko ikusmoldetik harantzago joatea eskatzen du horrek, kontuan harturik Interneteko ekoizpenak arau propioak dituela, bertsio digitala eta kopia digitala ez baitira gauza bera. Horrela, bada, ezinbestekoa dirudi informaziorako modu eta euskarri berriak aurkitzea, batez ere publiko gazteari begira. Kontsumitzaile berriak dauden toki horietara joan dute euskarak eta euskarazko komunikabideek, alderantziko bidea ez baitu inork egingo.
‎Harremanari eutsiko zaio bikotekideetako bakoitzak harremanak merezi duela ondorioztatu bitartean (etekin nahikorik lortzen dutelako). Bikotekideetako bakoitzak etengabe aztertuko ditu bere interesak, ikusteko ea harremanak asetzen ote dituen interesok berak nahiko lukeen moduan eta nahiko lukeen neurrian.
‎Goiza ezin ederragoa egin du. Bakoitzak ahal duen moduan eta tokian bilatzen ditu egunari poza bezalako etekinak ateratzeko motiboak.
‎Honela dio Smith-ek [67] antzinako kultur elementu horien erreprodukzio sinbolikoaren prozesuaz eta arbasoen betekizunaz: " heroi, leinu, santu eta poeten ondorengoan jartzen da enfasia, norberak bere egiten baititu odol harremanen kariaz(...), komunitatea araztu egingo da, atzerritarren erasoetatik libre utzi, eta" iraganeko egun aintzatsuak" berritzeko eta berrezartzeko behar diren borroka moduetara eta araztasunera itzuliko da. Horri dagokionez, urrezko urteek antzinako komunitatea benetakoa dela salatzen dute".
‎Baina mendebaldean, merkataritza eta kapitalismoaren garapenarekin batera, beste teoria bat, indibiduoari lehentasuna ematen ziona, komunitatezaleena baztertuz, azaldu eta zabaltzen hasi zen. Gero, XIX. mendean, erreakzio modura eta erromantizismoak bultzatuta, ideologia komunitatezalea berriro berpiztu zen. Berpizte hori nazionalismo etniko eta kultural berrien ondorioa zen.
2010
‎Bai orduan, eta baita gero ere, oso lagungarriak izan zaizkit nire profesional bizitzan garai hartan Unibertsitatean, teoria aldetik ikasitakoak. Horrela, gerora ere, neure kontura, ikasten jarraitzeko modua eta gogoa izan nuen, hain aldakorra suertatu den komunikabide mundu honetan bereziki.
2011
‎Geroago, koloretako imajinak azaltzen zituztenak ere pasatu zituzten kontrabandoz. Aduanetan telebisten balioaren %25a ordaindu behar izaten zen zerga moduan eta asko zen.
‎Gaur libertatea dago, libertate formala dago, bakoitzak nahi duena esateko, eta inor ez da ateratzen, a priori, konsigna batzuen zerbitzura. Baina, gaur egun ere, presio moduak eta moldeak badaude, eta ezagutu ditugu azken urte hauetan, eta batez ere zenbait postura edo jarrera, herrikoiak deitzen direnak, baina esklusibistak direnak eta mugatzaileak direnak onartzen ez dituzunean, ba sufritu izan ditu jendeak marjinazioa eta sufritu izan ditu baita ere jendeak boikota eta jendearen gaitz iritzia. Niri ez zait hori geratu, zorionez nire libertatearentzat, baina nire hurbileko zenbait jenderi gertatu zaio, eta, konkretuki izen bat aipatzeko, ba Imanol aipatu nuke, Imanol Lartzabal.
‎oso bitxiak garela. Denok ditugu arazo berdintsuak, baina esateko moduak eta bizitzeko moduak, eta norberaren esperientziak izan dituen kokaguneak, gauzaguneak, pasarteguneak... horiek denak oso partikularrak dira.
2012
‎Etxatzeko ur deposituaren gainean edo estalpean ematen zuen eguna, eguraldiaren arabera. Solaskideari aurpegira begiratzen ez ziolako, egiten zituen imintzioengatik, gorputza mugitzeko zeuzkan moduengatik eta, oro har, bere portaerarengatik, jendeari beldurra sorrarazten zion, batik bat haurrei; ondorioz, bakar bakarrik ematen zuen egunaren zatirik handiena. Norbait hurbiltzekotan, etxekoak baino ez zituen onartzen, uzkur eta muker agertzen zen arren haiekin ere.
‎Aitak egiten zituen, salbuespenak salbuespen, sukaldari lanak etxean. Sota & Aznar konpainiako merkataritza ontzietan ibilia zen eta han ikasi zuen ofizioa, aurrenekoz sukaldeko laguntzaile moduan eta gero sukaldari gisa aritu baitzen urteetan. Ama hil zenean, etxean gelditzea erabaki zuen.
2018
‎Arrantzako elkarte batean hasi zuen ibilbide profesionala, eta azken hamar urteetan aholkulari eta bazkide da aholkularitza enpresa batean. Lan moduak eta antolakundeak eraldatzeko ahalegina du ardatz, modu demokratikoago eta gizatiarragoetarantz, eta bere Eraldaketarako gidalerroak (BFA, 2009) liburua saiakera horren emaitza da.
‎Fraide doktrinoak beti dio ez dela ezer gertatzen haren baimenik gabe. . Beti bezain xaloa zuen tonua, baina sekulakoa zen hizketa moduaren eta esaten ari zenaren arteko distantzia.
2019
‎Besteek haren hitzak baieztatu zituzten, jestu gehigarririk gabe. Nortasun handiko emazteak, biharamunean, frontera gainditzeko moduak eta xendrak erakutsi zizkien. Trebea zen benetan.
‎Ipuin honetan mendekua da kontakizunaren giltza, hurrengoan gorrotoa izango da, edo diru gosea, edo pultsio sexuala, edo inbidia. Maupassanten ipuin guztietan dago, aldez edo moldez, grinaren batek eragindako gurpil zoro halako bat, zeinak modu eta galga askotariko tragedia dakarren eskutik. Eskema horren araberako aldaeren jiran dabil Maupassanten sorkuntza literarioa, gizakiaren barne muinetako sakonetan ernaltzen diren desioen kontakizun zorrotza, denok gure baitan daramagun eldarnioaren zoroa, baldintza jakin batzuetan burua galtzerainokoa izan daitekeena.
2020
‎Handia zen Lizartzaren hizketa modu eta ibilera hanpatuen kontrastea soinean zeraman uniforme narrasarekin. " Urbinaren urrunaldiak zabartu egin du, ala abandonuaren huntzak hartu dio uniformea bera ere?", pentsatu nuen.
‎–Bai. Bible Belt izenpean ezagunak diren ekialdeko hamar bat estatu jendetsuenetan ez dela darwinismoa irakasten, Adan eta Evaren ipuina egia moduan eta eboluzioa gezur hutsa dela.
‎Moi zuen izena, nakaizgarriak. Sant Hilarikoa zen Moi. Urde zerria alaena, Nuriari, bira egiten zuen bakoitzean, begiratzen zion moduagatik, eta hitz egiten zuen moduagatik eta pentsatzen zuen moduagatik. Eta egun batean hil ere egin nuen ia ia urde zerria, eta kartzelara itzuli berriro, ia ia.
‎Rafa Iriondo entrena  tzaileak ere bai. Liga eta Kopa irabazita zegoen jokalari moduan eta ondo baino hobeto zekien hori zer zen. Ligan ez ginen bat ere txukun ibili.
2021
‎Eta han bidegabekeriak jasaten baditu edo ulertzen ez badute, jakinarazi behar diogu hori ez dela batere harritzekoa, bizitzan etengabe espero izatekoa baita besteek gu ez ulertzea, ez ikusiarena egitea, eta bidegabekerien biktima izatea; eta axola duen kontu bakarra da guk geuk bidegabekeriarik ez egitea. Seme alaben arrakastak edo porrotak haiekin partekatzen ditugu, maite maite baititugu, baina haiek, koskortzen doazen heinean, gure arrakastak eta porrotak, gure pozak eta kezkak partekatzen dituzten modu eta neurri berean. Gezurra da haiek, gure aurrean, saiatuak izan behar dutenik eskolan eta haien asmamenaren onena ikasketari eman.
‎–Egiaz uste dut hiltzaile batek zu hiltzea erabaki badu, ez duzula zer eginik, esan zidan, beti lepotik zintzilik zeraman txistuarekin jolas eginez, ohartu ez bazen ere?. Aurkituko ditu egiteko modua eta garaia. Ezer prebenitu gabe bizi gara.
‎Zurekin hitz egin behar dut". Hala moduz eta tripazorriz pasa zituen unea iritsi bitarteko orduak. Hala moduz orduak martxa alferrean zihoazelako, tripazorriak ohituta ez zegoen kafe hutsaren eraginez ziurrenik.
‎Ane gardena zen berarentzat. Harrapatuak zizkion egiteko moduak eta haien erantzun gisa berak egin beharrekoak. Ziur zen horrenbeste aldiz uko egin zion etxean egongo zela, jabetza baztertuan gotorturik.
‎Sinismen maila jator batean: biruxa kausa moduan eta hori dena, baina gauzea zabalagotik harturik bezala. Biruxak, beraz, ez gizakitik gizakira egingo zuen jauzi.
‎Ez zait gustatzen egunetan niri hitzik ez esatea; ez zait gustatzen nitaz barre egin dezan; ez zait gustatzen niri irain egitea; ez zait gustatzen egin ez ditudan gauzez akusatu diezadan; ez zait gustatzen nire izateko moduarekin eta nire amarekin sar dadin; ez zait gustatzen burla egin diezadan zelulitisagatik edo nire titien tamainagatik; ez zait gustatzen garrasi egin diezadan; ez zait gustatzen guztiagatik kritikatu nazan; ez zait gustatzen batzuetan gorroto didala esan diezadan; ez zait gustatzen berari gaizki iruditzea beste mutilekin hitz egin dezadan, institutuko gauzez jarduteko bada ere; ez zait gustatzen mugiko...
2022
‎...zernahi egiteko, beren ikasketekin aurrera jo ahal izateko, hilaren amaierara heldu ahal izateko, eta geure artean gaudenean gure egoera are gehiago dramatizatzeko esaten ez dugunik ez dago, nola justifikatzen dugun inoren aurrean puta izaera, adibidez, eta bezeroei dagokienez, ez dago elkarri kontatzen ez diogunik, haien maniak eta batzuetan uzten dituzten eskupekoak, lerdea dariola egoteko duten modua eta mihiaz izterren barrenaldean azkura egiteko era, handi eta indartsu izateaz duten segurtasunaz aritzen gara, emakumeei plazera emateko behar den guztia daukatelako ideia tinko hori, jasotzen duten bezainbat atsegin emateko tirria, eta bata besteari galdetzen diogu ea perbertsoa izan behar den larrua jotzen diozunari ordaintzeko, edo alderan  tziz, perbertsoak gutxiengo bat ote diren giro ho... Bizpahiru lagun ditut noiztenka irteteko, ez dira egiazko adiskideak ere, laneko lagunak baizik, eta esana dudala uste dut, tekno jaietara joaten gara afaldondoetan zeren libertitu nahi izanez gero ez dago batak bestea zertan ezagutu, musika hain dago altu ezen ez dago komentario zitalak aditzeko modurik, jende gehiegi hiena begiradarik nabarmendu ahal izateko, bizpahiru lagun ditut eta haiekin hitz eginez saiatzen naiz nire buruan gertatzen dena kontziliatzen, Montrealgo ingeles bihotzeko apartamendu honetan gertatzen dena, gainera ni bezalakoak dira, puta gazteak, esan behar dut nik ez dudala gainerako emakumeekin eztabaidatzen, egiazkoekin, munduko emakumeekin, gauza gehiegik bereizten gaituzte jadanik, mugitzeko eta hitz egiteko moduak, gorputzak, izan zukeena baina jadanik ez dena, eta horrek behar baino espazio gehixeago betetzen du, eta hantxe lasai geure puta praktikaz hitz egiten dugu, bezerorik arraroenez, Michael txakurraz eta Michael Juduaz, inoiz ezagutuko ez ditudanak aparte utzirik, txikiak gustatzen ez zaizkielako, beltzaranak nahiago dituztelako ilehoriak baino, larruazal zuriak jasaten ez dituzten bezeroak, eta puta naizenez geroztik nire lagun guztiak ere halaxe dira, puta ziren lehenagotik edo puta egin dira, puta izatea gaitz kutsakorra da, nahi beste diru eduki ohi duzu, sosak nazkatu arte xahutu ditzakegu, konpromiso bakarra duzu, buztanen aurrean belaunikatzea eta hankak zabaltzea, eta zenuke asmatu zenbat diren eta nolakoak, ez duda egin badirela ikasleak prest direnak zernahi egiteko, beren ikasketekin aurrera jo ahal izateko, hilaren amaierara heldu ahal izateko, eta geure artean gaudenean gure egoera are gehiago dramatizatzeko esaten ez dugunik ez dago, nola justifikatzen dugun inoren aurrean puta izaera, adibidez, eta bezeroei dagokienez, ez dago elkarri kontatzen ez diogunik, haien maniak eta batzuetan uzten dituzten eskupekoak, lerdea dariola egoteko duten modua eta mihiaz izterren barrenaldean azkura egiteko era, handi eta indartsu izateaz duten segurtasunaz aritzen gara, emakumeei plazera emateko behar den guztia daukatelako ideia tinko hori, jasotzen duten bezainbat atsegin emateko tirria, eta bata besteari galdetzen diogu ea perbertsoa izan behar den larrua jotzen diozunari ordaintzeko, edo alderan  tziz, perbertsoak gutxiengo bat ote diren giro honetan, baina bai, ardo gorri bat eskuan mahai baten inguruan kalakan aritzen garenon puta eskarmentuaren ondorioz dekretatzen dugu egiazko perbertsoek badakitela beren harrapakinak seduzitzen, badakitela beren iritziak gainerakoen desiraren gainetik inposatzen, diskurtsoa eta karisma dituztela, ez dutela emakumeei ordaindu beharrik korritzeko, zer dela-eta errukitu lukete beren alaba eta putetara joan, zer dela-eta ez lukete beren iloba edo idazkaria seduzituko, perbertsoak ez baitira perbertso denbora osoan, hala lanean nola etxean, eta gai jakituria handiko hauez hitz egiten dugun bitartean, makillatzen gara, orrazten, batak besteari soinekoak aldatzen dizkiogu baina delako soinekoa jantzi nahiko lukeenari txiki gerta dakiola opaz, ipurdia handiagotu, eroriagotuko dion esperantzan, Black and Blue rako prestatzen gara edo Bal en Blanc erako, tira, estadio olinpikoan egingo den hurrengo rave rako, eta ikusleak babesten dituen zementuzko oskol baten antza du estadioak, eta horixe poza geure buruak guztien aurrean agertzeko edertzea, soinuak eta argiak birrindutako hogeita bost mila pertsonaren aurrean, paretik igarotzean gerritik heltzen dizuten esku ezezagunak, musu bustiak lepoan, eta zeure kontra estutzen diren sabelpeak, zu baizik nahi ez zaituztenak, eta taldean joaten gara, lumaz eta pailletaz jantzirik, jendartean galtzeko asmoz joaten gara, irribarre aztoragarri batekin eta begiak drogak dilataturik dantzan ari den jendearen artean alderrai ibil  tzeko, mundua hain da ederra extasiaren eraginpean, jendea pozak eraldaturik dago, aurpegiak anfetaminez eta gainezka egiten duen maitasunez sutuak, begiak orbitatik irtenak anaitasunez, ikaragarri maite zaitut, hain zara eder, hain polit, hantxe ehunka pertsona infinituraino errepikatzen den erritmoaren tinkaldian sorgindurik, eta urrunetik ikusi zenuke jendetza, goiko harmailetatik begiratu behar da ikuspegi osoa izatekotan, argi multikoloreak jendetzan proiektatuak, eta jendetza birika erraldoi baten modura taupaka, gorputz bakar bat iduri, atal bero gihartsu bat, ore trinko eta zaratatsu bat puntu gazi mordo batean deskonposatua, eta bolumen ikaragarri horretan, pentsaezina litzateke bestelako egoera batean, ematen du musika geure barrutik datorrela, sabeletik, orgasmo baten aldapan bezala, eta denek zoriaren arabera besarkatzen dute elkar, eskuekin etengabe ukitu eta laztandu batak bestea, gauza tribala da, diotenez, orgiastikoa, denbora guztien hastapenaren erreaktibazioa, giza komunitatea lehen, aspaldian, zen bezalakoa, erritualen eta deabrutzeen mundua, naturaz gaindikoarena eta gehiegizkoarena, legeak baino lehenagoko munduarena, pultsioena eta jainkosena, ilargiaren kultuarena, baina haren misterioa inork esplikatu aurrekoa, zeru uztaiarena, zeinen bihozberatasunari eskaintzen baikenizkion geure buruak, zerua geuri gainera erori ez zekigun, galiarrei erori zekien urak eta suak harturik, eta eguzkia hurrengo egunsentian ez ateratzeko arriskua zegoela sinesten zen garaia, aldioro hortzak sartuko zizkigula mehatxu egiten zigun munduaren magia.
‎Bizpahiru lagun ditut noiztenka irteteko, ez dira egiazko adiskideak ere, laneko lagunak baizik, eta esana dudala uste dut, tekno jaietara joaten gara afaldondoetan zeren libertitu nahi izanez gero ez dago batak bestea zertan ezagutu, musika hain dago altu ezen ez dago komentario zitalak aditzeko modurik, jende gehiegi hiena begiradarik nabarmendu ahal izateko, bizpahiru lagun ditut eta haiekin hitz eginez saiatzen naiz nire buruan gertatzen dena kontziliatzen, Montrealgo ingeles bihotzeko apartamendu honetan gertatzen dena, gainera ni bezalakoak dira, puta gazteak, esan behar dut nik ez dudala gainerako emakumeekin eztabaidatzen, egiazkoekin, munduko emakumeekin, gauza gehiegik bereizten gaituzte jadanik, mugitzeko eta hitz egiteko moduak, gorputzak, izan zukeena baina jadanik ez dena, eta horrek behar baino espazio gehixeago betetzen du, eta hantxe lasai geure puta praktikaz hitz egiten dugu, bezerorik arraroenez, Michael txakurraz eta Michael Juduaz, inoiz ezagutuko ez ditudanak aparte utzirik, txikiak gustatzen ez zaizkielako, beltzaranak nahiago dituztelako ilehoriak baino, larruazal zuriak jasaten ez dituzten bezeroak, eta puta naizenez geroztik nire lagun guztiak ere halaxe dira, puta ziren lehenagotik edo puta egin dira, puta izatea gaitz kutsakorra da, nahi beste diru eduki ohi duzu, sosak nazkatu arte xahutu ditzakegu, konpromiso bakarra duzu, buztanen aurrean belaunikatzea eta hankak zabaltzea, eta zenuke asmatu zenbat diren eta nolakoak, ez duda egin badirela ikasleak prest direnak zernahi egiteko, beren ikasketekin aurrera jo ahal izateko, hilaren amaierara heldu ahal izateko, eta geure artean gaudenean gure egoera are gehiago dramatizatzeko esaten ez dugunik ez dago, nola justifikatzen dugun inoren aurrean puta izaera, adibidez, eta bezeroei dagokienez, ez dago elkarri kontatzen ez diogunik, haien maniak eta batzuetan uzten dituzten eskupekoak, lerdea dariola egoteko duten modua eta mihiaz izterren barrenaldean azkura egiteko era, handi eta indartsu izateaz duten segurtasunaz aritzen gara, emakumeei plazera emateko behar den guztia daukatelako ideia tinko hori, jasotzen duten bezainbat atsegin emateko tirria, eta bata besteari galdetzen diogu ea perbertsoa izan behar den larrua jotzen diozunari ordaintzeko, edo alderan  tziz, perbertsoak gutxiengo bat ote diren giro honetan, baina bai, ardo gorri bat eskuan mahai baten inguruan kalakan aritzen garenon puta eskarmentuaren ondorioz dekretatzen dugu egiazko perbertsoek badakitela beren harrapakinak seduzitzen, badakitela beren iritziak gainerakoen desiraren gainetik inposatzen, diskurtsoa eta karisma dituztela, ez dutela emakumeei ordaindu beharrik korritzeko, zer dela-eta errukitu lukete beren alaba eta putetara joan, zer dela-eta ez lukete beren iloba edo idazkaria seduzituko, perbertsoak ez baitira perbertso denbora osoan, hala lanean nola etxean, eta gai jakituria handiko hauez hitz egiten dugun bitartean, makillatzen gara, orrazten, batak besteari soinekoak aldatzen dizkiogu baina delako soinekoa jantzi nahiko lukeenari txiki gerta dakiola opaz, ipurdia handiagotu, eroriagotuko dion esperantzan, Black and Blue rako prestatzen gara edo Bal en Blanc erako, tira, estadio olinpikoan egingo den hurrengo rave rako, eta ikusleak babesten dituen zementuzko oskol baten antza du estadioak, eta horixe poza geure buruak guztien aurrean agertzeko edertzea, soinuak eta argiak birrindutako hogeita bost mila pertsonaren aurrean, paretik igarotzean gerritik heltzen dizuten esku ezezagunak, musu bustiak lepoan, eta zeure kontra estutzen diren sabelpeak, zu baizik nahi ez zaituztenak, eta taldean joaten gara, lumaz eta pailletaz jantzirik, jendartean galtzeko asmoz joaten gara, irribarre aztoragarri batekin eta begiak drogak dilataturik dantzan ari den jendearen artean alderrai ibil  tzeko, mundua hain da ederra extasiaren eraginpean, jendea pozak eraldaturik dago, aurpegiak anfetaminez eta gainezka egiten duen maitasunez sutuak, begiak orbitatik irtenak anaitasunez, ikaragarri maite zaitut, hain zara eder, hain polit, hantxe ehunka pertsona infinituraino errepikatzen den erritmoaren tinkaldian sorgindurik, eta urrunetik ikusi zenuke jendetza, goiko harmailetatik begiratu behar da ikuspegi osoa izatekotan, argi multikoloreak jendetzan proiektatuak, eta jendetza birika erraldoi baten modura taupaka, gorputz bakar bat iduri, atal bero gihartsu bat, ore trinko eta zaratatsu bat puntu gazi mordo batean deskonposatua, eta ...zernahi egiteko, beren ikasketekin aurrera jo ahal izateko, hilaren amaierara heldu ahal izateko, eta geure artean gaudenean gure egoera are gehiago dramatizatzeko esaten ez dugunik ez dago, nola justifikatzen dugun inoren aurrean puta izaera, adibidez, eta bezeroei dagokienez, ez dago elkarri kontatzen ez diogunik, haien maniak eta batzuetan uzten dituzten eskupekoak, lerdea dariola egoteko duten modua eta mihiaz izterren barrenaldean azkura egiteko era, handi eta indartsu izateaz duten segurtasunaz aritzen gara, emakumeei plazera emateko behar den guztia daukatelako ideia tinko hori, jasotzen duten bezainbat atsegin emateko tirria, eta bata besteari galdetzen diogu ea perbertsoa izan behar den larrua jotzen diozunari ordaintzeko, edo alderan  tziz, perbertsoak gutxiengo bat ote diren giro ho...
‎Azkenean, saltzaileen logika bazter utzita, badaezpadako multzoan dauden arropatxoak samurtasunez ukitzen dituzu, haurtxoaren azala bailiran, tentuz, minik eman gabe. Zer desberdina den, pentsatzen duzu, zuretzako arropak erostera joaten zaren denda handi horietan trapuak astintzen dituzun modua eta, orain, umeenekin egiten duzun era. Hasi zara, bada, amatzen.
‎Zientzia postnormalak eransten die, ingurumen larrialdiak direla eta, ezin dugula denbora luzez itxaron ezagutza bildu bitartean (ironikoa da korronte hau hiruretatik zaharrena izatea). Ondorioz, korronteok diote ingurumenarekiko erabakietan hainbat ezagutza modu eta aktoreen iritzia kontuan hartu behar dela.
2023
‎sare sozial horien tekniken (kiribil ludikoa, konduktismoa, logika algoritmikoa...) sarera erori izana eta nahita ere utziezina sortu izana; edo gure gabezia psikoemozional bat ahaztu edo konpentsatu nahi izatea erabilera sutsuaren bidez. Edo, noski, bien bateratzea. Kausa edo ondorio izan, sare sozialek ez dute irtenbidea ematen, kontrakoa, oso eskura jartzen dute isolamendua areagotzeko modua eta, beraz, bilatua ez den bakardaderantz eramaten gaitu, apurka apurka, gu konturatu gabe. Zentzu horretan, irtenbidea baino galbide bihurtzen dira orokorrean, izan ere, aurrerago sakonago ikusiko dugun bezala, gure beharrizan psikoemozionalak asebetetzeko eta osasun mental osasuntsua izateko, gure benetako harremanen eta kontaktuen kalitatea, esanahia eta aberastasuna oinarrizkoak dira, eta inoiz baino garrantzitsuagoak dira horiek nerabezaroan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia