Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎Genette k, aipatutako liburuan, ordura artean ikuspuntuaren arazoa aztertzen zuten lanen oinarrian hutsegite nabarmena zegoela salatu zuen: " Nork ikusten du?" eta" nork kontatzen du?" galderen, edo bere hitzetan esateko, Modu eta Ahotsaren arteko nahasketa. Haren iritziz, kontaketa modu batek edo pertsona gramatikal baten erabilera zehatzak ez du ikuspuntu mota bat baldintzatzen.
2003
‎Berez 1955etik hiri horretan bizi bazen ere, zazpi urte geroagora arte ez du ezer argitaratuko, guk dakigula. Ezagutzen zukeen agian Egan garai horretan, zeren 1948tik argitaratzen baitzen, lehen urteetan aldizkari elebidun modura eta urte batzuek garrenera euskarazko literatura aldizkari gisa, apurka apurka euskal literatura berpiztuaren Euskal Herri barruko plaza nagusi bihurtuko zena. Artean bazen Euzko Gogoa ere, 50gnetik Jokin Zaitegik Guatemala-tik zuzentzen zuen aldizkaria, baina Oskillasok ez dirudi harreman zuzenik izan zuenik aldizkari horrekin.
2005
‎Bestetan, berriz," Paddyk" berak beste pertsonaia batzuen gorabeherak kontatzen dizkigu, oraingo honetan narratzaile homodiegetikoa dugula. Bigarren bilduman ez dira falta narratzaile honen paperaz egiten dituen aipuak ezta bere idazteko moduaz eta, jeneralean, literaturaz ere. Bada horretan guztian meta literaturarako joera.
2007
‎8.2.1 Hedatzeko moduak eta inguruneak
2009
‎Kontuan hartzen bada orduko giro politikoa eta euskararen eta euskal kulturaren egoera, isilpean eta erdi gordeta, bertsolariok ikusleen ikuskera bera dute, mundua ulertzeko modu eta balore berak dituzte. Ez daukate aparteko sorkuntzarik egin beharrik entzuleak bereganatzeko, euskaraz jardutea bera nahikoa dute euren artean lotura sendoa sortzeko.
‎FAMILIAREN HIERARKIA, SENITARTEKOAK IZENDATZEKO MODUAK ETA HIZKUNTZA ERREGISTROAK
2011
‎Morgako medikua kasurako, Don Mario Musatadi Arbe, Gernikan bizi zan eta handik etorri behar izaten eban herriko gaixoak ikusten. Nonor gaixorik egoanean, ze gaixo eukan be sarritan ez zan jakiten oraingo moduan eta asko zertatik gaixorik egozan be jakin barik hilten ziran. Baten bat gaixotzen zanean be, gaixo larriren bat ez bazan behintzat, medikuarenera barik, etxeko erremedioetara joten zan gehiago.
2012
‎Izkogoikoa baserri etxearen atzekaldea. etorteko bere, asto ganean edo zaldi karroagaz ekarten eben jeneroa, ez egoan beste modurik eta.
2015
‎Geure aberriaren izena izkribatzeko moduan eta letra huts bategatik ados ez jartzeak besterik litzateke izen osoaren inbentoa retxazatzea argi asko erakusten du euskaldunon izpiritu desnegoziatzaile boluntariosoa. Horregatik, gure zentzu polemiko kritikoa, Euzkadi izenak besterik ezin dezake sinboliza.
2018
‎Bidez zihoala, Hegoameriketako musika jole talde bat aurkitu zuen. Gelditu egin zen oinezko bide hartan, talde haren musika jotzeko modua eta kantuaren gozoa dastatzeko, baina badaezpada, poltsari sendo oratuz, zeramanak ihes egin ez ziezaion edo norbaitek lapurtu ez ziezaion. Taldeko batek ikaragarri abesten zuela ikusi zuen; eta abestuaz batera, nola gorputza ere erritmoan mugitzen zuen, erabatera beraren zapa luze lisu beltz distiratsua ere dantzatzen zelarik, guztiz erakargarria egin zitzaion.
2019
‎Hori dela eta, gazteekin gai honen lanketa egiteari ezinbestekoa deritzogu. Berriki atera den" Formación del profesorado en cuestiones de género" 2018ko artikuluak dioen moduan eta beste hainbat ikerketak erakutsi izan duten moduan, nahitaezkoa da eskola curriculumean sexismoaren eta indarkeria matxistaren kontrako lanketa esplizitua txertatzea. Hala ere, aurretik aipatu dugun arazo handi bat dago honen guztiaren atzean:
2021
‎Horrelako argudioen aurrean, kultura sustatzaileek irakurketaren gozamena aldarrikatzera jo izan dute, baina horrek kontrako efektua eragin dezake nerabeengan, haientzat dagoeneko kutsu negatiboa duen zerbaitekiko eta oraindik sentitu ez den plazera argudio moduan erabiltzeak gehiago urrundu ditzakeelako gazteak (op. cit,). Hala ere, horrek ez du esan nahi autoreak ere ez du horrela planteatzen literaturaren funtzionaltasuna zein irakurtzeko plazera baleko argudioak ez direnik, baina transmititzeko moduetan eta diskurtsoan, baita arrazoitzean ere, arreta jarri behar da. Didaktismotik ihes egitea proposatzen du Petitek (op.), eta, horrekin batera, transmisiorako hainbat gako kontuan hartu liratekeela:
‎Jatorrizko idazlearen asmoa mimatzen dela dio, unibertsal bihurtuz ahots hori eta, ondoren, euskarara ekartzean asmatu egin dela. Hirugarren adibide modura eta arestian aipatutako irakurle profilarekin lotuta, orain dela 20 urte" euskal literaturaren irakurlearen profilik" ez zegoela baieztatzen du, eta orain, aldiz," konturatzen ari gara profil hori egon badagoela eta, nagusiki, emakumezkoa dela" (IEE1). Era berean, idazle profilean gertatzen ari den aldaketarekin lotzen du hau.
‎Elkarrizketatuaren hitzetan irakur daitekeen legez, irakasleen formazio faltak inplikazio gehiago eta handiagoak ditu liburuen aukeraketarako irizpide gabeziaz gain, eragin zuzena baitu literaturaren edota beste edozein jakintza arloren didaktikan nahiz irakasteko ikuspegian zein moduetan. Hartara, literaturaren irakaskuntza irakaslearen esku geratzen dela uste du BE1ek eta, ondorioz, horrek bere arrakasta erabat baldintzatzen duela," norbanako irakasteko moduen eta didaktikaren menpe" geratzen baita soil soilik: " Irakasle batek lantzea erabakitzen badu, ondo; modu esanguratsu eta motibagarrian ere egiten badu hobeto, baina zenbait kasutan ez bata ez bestea ez dira egiten denbora faltaren izenean".
‎Ikasleak literaturara" engantxatu" nahi badira, literatura lantzeko moduak eta formatuak aniztu beharra dagoela dio BE1 ek, eta GE2 ren GE4 ren aburuz, literaturaren didaktika zabaltzetik, eremu zabala dela erakustetik pasatzen da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia