2001
|
|
Genette k, aipatutako liburuan, ordura artean ikuspuntuaren arazoa aztertzen zuten lanen oinarrian hutsegite nabarmena zegoela salatu zuen: " Nork ikusten du?" eta" nork kontatzen du?" galderen, edo bere hitzetan esateko,
|
Modu
eta Ahotsaren arteko nahasketa. Haren iritziz, kontaketa modu batek edo pertsona gramatikal baten erabilera zehatzak ez du ikuspuntu mota bat baldintzatzen.
|
2003
|
|
Berez 1955etik hiri horretan bizi bazen ere, zazpi urte geroagora arte ez du ezer argitaratuko, guk dakigula. Ezagutzen zukeen agian Egan garai horretan, zeren 1948tik argitaratzen baitzen, lehen urteetan aldizkari elebidun
|
modura
eta urte batzuek garrenera euskarazko literatura aldizkari gisa, apurka apurka euskal literatura berpiztuaren Euskal Herri barruko plaza nagusi bihurtuko zena. Artean bazen Euzko Gogoa ere, 50gnetik Jokin Zaitegik Guatemala-tik zuzentzen zuen aldizkaria, baina Oskillasok ez dirudi harreman zuzenik izan zuenik aldizkari horrekin.
|
2005
|
|
Bestetan, berriz," Paddyk" berak beste pertsonaia batzuen gorabeherak kontatzen dizkigu, oraingo honetan narratzaile homodiegetikoa dugula. Bigarren bilduman ez dira falta narratzaile honen paperaz egiten dituen aipuak ezta bere idazteko
|
moduaz
eta, jeneralean, literaturaz ere. Bada horretan guztian meta literaturarako joera.
|
2007
|
|
8.2.1 Hedatzeko
|
moduak
eta inguruneak
|
2009
|
|
Kontuan hartzen bada orduko giro politikoa eta euskararen eta euskal kulturaren egoera, isilpean eta erdi gordeta, bertsolariok ikusleen ikuskera bera dute, mundua ulertzeko
|
modu
eta balore berak dituzte. Ez daukate aparteko sorkuntzarik egin beharrik entzuleak bereganatzeko, euskaraz jardutea bera nahikoa dute euren artean lotura sendoa sortzeko.
|
|
FAMILIAREN HIERARKIA, SENITARTEKOAK IZENDATZEKO
|
MODUAK
ETA HIZKUNTZA ERREGISTROAK
|
2011
|
|
Morgako medikua kasurako, Don Mario Musatadi Arbe, Gernikan bizi zan eta handik etorri behar izaten eban herriko gaixoak ikusten. Nonor gaixorik egoanean, ze gaixo eukan be sarritan ez zan jakiten oraingo
|
moduan
eta asko zertatik gaixorik egozan be jakin barik hilten ziran. Baten bat gaixotzen zanean be, gaixo larriren bat ez bazan behintzat, medikuarenera barik, etxeko erremedioetara joten zan gehiago.
|
2012
|
|
Izkogoikoa baserri etxearen atzekaldea. etorteko bere, asto ganean edo zaldi karroagaz ekarten eben jeneroa, ez egoan beste
|
modurik
eta.
|
2015
|
|
Geure aberriaren izena izkribatzeko
|
moduan
eta letra huts bategatik ados ez jartzeak besterik litzateke izen osoaren inbentoa retxazatzea argi asko erakusten du euskaldunon izpiritu desnegoziatzaile boluntariosoa. Horregatik, gure zentzu polemiko kritikoa, Euzkadi izenak besterik ezin dezake sinboliza.
|
2018
|
|
Bidez zihoala, Hegoameriketako musika jole talde bat aurkitu zuen. Gelditu egin zen oinezko bide hartan, talde haren musika jotzeko
|
modua
eta kantuaren gozoa dastatzeko, baina badaezpada, poltsari sendo oratuz, zeramanak ihes egin ez ziezaion edo norbaitek lapurtu ez ziezaion. Taldeko batek ikaragarri abesten zuela ikusi zuen; eta abestuaz batera, nola gorputza ere erritmoan mugitzen zuen, erabatera beraren zapa luze lisu beltz distiratsua ere dantzatzen zelarik, guztiz erakargarria egin zitzaion.
|
2019
|
|
Hori dela eta, gazteekin gai honen lanketa egiteari ezinbestekoa deritzogu. Berriki atera den" Formación del profesorado en cuestiones de género" 2018ko artikuluak dioen
|
moduan
eta beste hainbat ikerketak erakutsi izan duten moduan, nahitaezkoa da eskola curriculumean sexismoaren eta indarkeria matxistaren kontrako lanketa esplizitua txertatzea. Hala ere, aurretik aipatu dugun arazo handi bat dago honen guztiaren atzean:
|
2021
|
|
Horrelako argudioen aurrean, kultura sustatzaileek irakurketaren gozamena aldarrikatzera jo izan dute, baina horrek kontrako efektua eragin dezake nerabeengan, haientzat dagoeneko kutsu negatiboa duen zerbaitekiko eta oraindik sentitu ez den plazera argudio moduan erabiltzeak gehiago urrundu ditzakeelako gazteak (op. cit,). Hala ere, horrek ez du esan nahi autoreak ere ez du horrela planteatzen literaturaren funtzionaltasuna zein irakurtzeko plazera baleko argudioak ez direnik, baina transmititzeko
|
moduetan
eta diskurtsoan, baita arrazoitzean ere, arreta jarri behar da. Didaktismotik ihes egitea proposatzen du Petitek (op.), eta, horrekin batera, transmisiorako hainbat gako kontuan hartu liratekeela:
|
|
Jatorrizko idazlearen asmoa mimatzen dela dio, unibertsal bihurtuz ahots hori eta, ondoren, euskarara ekartzean asmatu egin dela. Hirugarren adibide
|
modura
eta arestian aipatutako irakurle profilarekin lotuta, orain dela 20 urte" euskal literaturaren irakurlearen profilik" ez zegoela baieztatzen du, eta orain, aldiz," konturatzen ari gara profil hori egon badagoela eta, nagusiki, emakumezkoa dela" (IEE1). Era berean, idazle profilean gertatzen ari den aldaketarekin lotzen du hau.
|
|
Elkarrizketatuaren hitzetan irakur daitekeen legez, irakasleen formazio faltak inplikazio gehiago eta handiagoak ditu liburuen aukeraketarako irizpide gabeziaz gain, eragin zuzena baitu literaturaren edota beste edozein jakintza arloren didaktikan nahiz irakasteko ikuspegian zein moduetan. Hartara, literaturaren irakaskuntza irakaslearen esku geratzen dela uste du BE1ek eta, ondorioz, horrek bere arrakasta erabat baldintzatzen duela," norbanako irakasteko
|
moduen
eta didaktikaren menpe" geratzen baita soil soilik: " Irakasle batek lantzea erabakitzen badu, ondo; modu esanguratsu eta motibagarrian ere egiten badu hobeto, baina zenbait kasutan ez bata ez bestea ez dira egiten denbora faltaren izenean".
|
|
Ikasleak literaturara" engantxatu" nahi badira, literatura lantzeko
|
moduak
eta formatuak aniztu beharra dagoela dio BE1 ek, eta GE2 ren GE4 ren aburuz, literaturaren didaktika zabaltzetik, eremu zabala dela erakustetik pasatzen da:
|