Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.180

2011
‎Horregatik, funtsezkoa da emaitza laginketa denboraren arabera adieraztea. Kutsatzailea kolektore hodian edo iragazkian atzeman ondoren, denbora aurrera joan ahala, substantzia horrek aldaketa kimikoak izan ditzake. Beraz, garran­tzitsua da lehenbailehen analizatzea.
‎Espektrofotometro edo kolorimetroa erabiliz, zuriaren kolorearen intentsitatea neurtzen da lehe­nengo (absorbantzia hori izango da txikiena). Gero, patroien absorbantziak neurtzen dira (absorbantzia handitzen joango da patroiaren kontzentrazioa handitu ahala). Kalibrazio zuzena egiteko, zuriaren eta patroien kontzentrazioak eta absorbantziak erabiltzen dira.
‎Lineako gelak. Transformazio zentroa elikatzen duten eroaleak jaso edo beste transformazio zentro batzuetara doazen eroaleak eteten dituzten gelak dira. Transformazio zentro horre­tatik punta zentro bat elikatzen bada, beste gela bat jarri behar da linea ebakitzeko.
‎Zirkuitu horietatik abiatzen dira, behar bezala babestuta? BT lineak; horiek, aldi berean, babes kaxa nagusiak (BKN) edo oinarri tripolar bertikalak (OTB) elikatuko dituzte, eta, horie­tatik, kontsumo puntuetara joango dira (1.19 irudia).
‎Ondoren, eroaleak jarri behar dira. Eroaleak dituen harila ibilgailuaren kutxan baldin badago, posizio horizontalean jarri, astoen bidez edo, garabian zintzilikatuta, linean zehar kablea askatzen joateko .
‎Kablearen muturra linearen hasierari lotu, eta ibilgailuarekin aurrera egiten joan , pixkanaka, kablea fatxadatik ahalik eta gertuen uzteko. Ibilgailua aurrera egiten ari den bitartean, langileetako batek harilak bira egiten duen eta kablea irteten den begiratzen egon behar du.
‎Ibilgailua aurrera egiten ari den bitartean, langileetako batek harilak bira egiten duen eta kablea irteten den begiratzen egon behar du. Gainerako langileek, berriz, kablea jarriz joan behar dute, ibilbide osoan, fatxadetan eta 10 metro inguruko distantzian jarrita dauden behin behineko poleetan.
‎Linean jarrita dauden behin behineko poleetatik soka gidaria pasatu, eta, eskuz, kablea linea osoan jarriz joan , trakzio elementu batez lagunduta.
‎Ez du izan behar ur kontadoreak, gas kontadoreak, telekomunikazioak, igogailuen makineria edukitzeko gela, ezta biltegi, trasteleku, hondakin gela etab. gisa erabiltzen denik ere, eta ez da erabili behar beste lokal batzuetara joateko pasabide edo sarbide gisa.
‎Makinaren lan eremuan dauden ibilgailuen joan etorriak eta jarduna zaintzea
‎Gune babestua zehaztea. Instalazioa kontsignatzeko edo deskargatzeko arduradunak berariaz adierazi behar du, kontsignatze agirian, nondik nora doazen kontsignatutako edo deskargatutako kanalizazioan babestutako gunearen mugak. Pantaila babesleak ezartzea.
‎Jabeei bisita tekniko bat egiteko eskaera egin, eta instalazioa egiten ari den instalazio enpresarekin bisitak egiteko egunak eta orduak hitzartu; obraburuari eman praktikaren helburua azaltzeko txostena, obran egin beharreko lanaren azalpena, ikasleen eta irakasle arduradunaren izenak eta abar. Obrara bisitan joateko segurtasun baldintzak ezarri.
‎Ondoren, eroaleak jarri behar dira. Eroaleak dituen harila ibilgailuaren kutxan baldin badago, posizio horizontalean jarri, astoen bidez edo garabitik zintzilikatuta, linean zehar kablea askatzen joateko .
‎Kablearen muturra linearen hasierari lotu, eta ibilgailuarekin aurrera egiten joan , pixkanaka, kablea euskarrietatik ahalik eta gertuen uzteko. Ibilgailua aurrera egiten ari den bitartean, langileetako batek harilak bira egiten duen eta kablea irteten den begiratzen egon behar du.
‎Ibilgailua aurrera egiten ari den bitartean, langileetako batek harilak bira egiten duen eta kablea irteten den begiratzen egon behar du. Gainerako langileek, berriz, kablea jarriz joan behar dute, euskarri bakoitzean jarritako behin behineko poleetan.
‎Linea osatzen duten euskarrietan dauden behin behineko poleetatik soka gidaria pasatu, eta, eskuz, kablea linea osoan jarriz joan , trakzio elementu batez lagunduta.
‎Tentsio jarraitua sortzen duen ekipo bat eduki behar da, eta ekipoaren irteera faseetako batera konektatu; beste irteera, berriz, lurrerako konexio baten bidez. Tentsioaren balioa handituz joango da, pixkanaka, 2,4 kV ra iritsi arte. Hazkunde hori pixkanaka egin behar da, karga intentsitatea kontrolatuz eta bat bateko hazkunderik gabe.
‎Giza gorputzaren inpedantzia totalaren balioak (6.2, 6.3 eta 6.4 tauletan daude jasota) izaki bizi­dunetarako balio dute, korrontea eskutik eskura doala kontaktu azalera handietan (10.000 mm2), giro lehorrean (6.2 taula), giro hezean (6.3 taula), eta giro heze eta gazietan (6.4 taula).
‎1 OHARRA: zenbait neurketak adierazi dutenez, korrontea eskutik oinetara doanean eskutik eskura doanean baino apur bat ahulxeagoa da giza gorputzaren inpedantzia totala(% 10etik% 30era).
‎1 OHARRA: zenbait neurketak adierazi dutenez, korrontea eskutik oinetara doanean eskutik eskura doanean baino apur bat ahulxeagoa da giza gorputzaren inpedantzia totala(% 10etik% 30era).
‎1 OHARRA: zenbait neurketak adierazten dutenez, korrontea eskutik oinetara doanean eskutik eskura doanean baino apur bat ahulxeagoa da giza gorputzaren inpedantzia totala(% 10etik% 30era).
‎1 OHARRA: zenbait neurketak adierazten dutenez, korrontea eskutik oinetara doanean eskutik eskura doanean baino apur bat ahulxeagoa da giza gorputzaren inpedantzia totala(% 10etik% 30era).
‎1 OHARRA: zenbait neurketak adierazten duenez, korrontea eskutik oinetara doanean eskutik eskura doanean baino apur bat ahulxeagoa da giza gorputzaren inpedantzia totala(% 10etik% 30era).
‎1 OHARRA: zenbait neurketak adierazten duenez, korrontea eskutik oinetara doanean eskutik eskura doanean baino apur bat ahulxeagoa da giza gorputzaren inpedantzia totala(% 10etik% 30era).
‎Tentsiorik dagoen begiratu eta badagoela ikusiz gero, kable hori dagoen zentrora joan behar da, eta haren irteerako gelako aparatuari eragin.
‎2.5 Hodi babeslea duen lurpeko linea baten instalaziora joan , eta ikusitako lanari buruzko txostena egin.
‎Ikastetxeko administrazioekin hitz egin, eta eskatu azken sei hilabeteetan jasotako energia elektrikoaren ordainagiriak. Kontagailuak dauden gelara joan .
‎Diodo bakoitzak batez beste hartu behar duen korrontea kargatik doanaren erdia da.
‎11 irudian agertzen diren elementuez baliatuz, diseina ezazu honelako zirkuitu logiko bat: bideetako batetik tren bat doanean edo geltokiko buruak etengailuari eragiten dionean, sema­foro (LED) gorria piztuko da, eta, sentsoreak eta etengailua aktibatu gabe daudenean, semaforo (LED) berdea.
‎11 irudian agertzen diren elementuez baliatuz, diseina ezazu honelako zirkuitu logiko bat: bideetako batetik tren bat doanean edo geltokiko buruak etengailuari eragiten dionean, semaforo (LED) gorria piztuko da, eta, sentsoreak eta etengailua aktibatu gabe daudenean, semaforo (LED) berdea.
‎Hesia jaisteko, semaforo gorrira doan seinale hori bera erabiliko litzateke, eta, igotzeko, sema­foro berdera doana . Pentsatu egin da hesia igotzeko edo jaisteko motorrak aktibatzeko seinale horiek egokitu behar diren ala ez.
‎Zirkuitu sekuentzialetan, irteerako egoera ez da une jakin horretan sarreretan aplikatutako infor­mazioaren araberakoa bakarrik, memorizatuta duen egoeraren araberakoa ere bada-eta, denborarekin jasoz joan den informazio sekuentziaren araberakoa, alegia?.
‎Hala, QDren bita SR serieko sarreran aplikatzen denez, erloju sarreran igoera saihetsak aplikatuz doazen heinean, 4 biteko eraztun itxurako kode baten konbinazio bitarrak sortzen dira.
‎Eduki horiei esker, ikasleak gaitasun hauek bereganatuko ditu ariketak eginez joan ahala:
‎Ekipoarekin batera doazen aplikazio txartelen bitartez azkar eta erraz analizatuko ditugu zenbait motatako zirkuituak. Txartelok erabiltzeko, dagokien tokian txertatuko ditugu.
‎Biegonkor bakoitzak ematen duen hedapenaren, atzerapen denbora metatuz joaten denez, tarteko egoera batzuk agertuko dira kontagailuaren segidako bi egoera egonkorren artean. Hori ez da komeni, sistema sekuentziala gaizki funtzionatzera eraman dezakete eta.
‎Inbertsore bakoitzak atzerapen txiki bat ematen du, seinaleak ate barruan duen hedapen denboraren eraginez, metatuz baitoa seinalea ondoz ondoko ate konektatuetan aurrera doan heinean.
‎2.6 irudiaBizitzaren faseak aurrera doaz halabeharrez, eta, fase bakoitzean, zeregin jakin batzuk bete behar dira.
‎Hasiera batean, zailtasun horiek kanpoko laguntzarik gabe konpon daitezke. Adibidez, familiako kide batek erretiroa hartu behar badu, aurrea har dakioke errealitate berriari, eta hari atseginez aurre egiteko ekintza batzuk jar daitezke abian; jarduera batzuk pentsa daitezke, hala nola bidaia bat planifikatzea, aisia orduak betetzeko aukerak bilatzea, bizitza aktibo eta produktiboari eustea, lagunartera joateko aprobetxatzea. Horrek guztiak oreka osasuntsu bati eusten lagunduko du.
‎Irakaskuntzako lehenengo urteetan arazoak eta zailtasunak izatea, eskolara ez joateagatik eta berandu iristeagatik.
‎Hala ere, izugarri zabala da kontzeptu juridiko hori, eta muga ugari ditu hura ikasteko, aztertzeko eta hartan esku hartzeko. Hori dela eta, lege testu askotan bereizi egiten dira haurtzaroa, hamabi urteraino iristen dena, eta nerabezaroa, hamabi urtetik adin nagusitasunera doana . Xehetasun horrek gaia zehazkiago tratatzeko aukera ematen du.
‎Gaur egun haurtzaroari buruz dugun kontzeptua ez da naturala; beste termino batzuekin bezala gertatzen da: historian zehar aldatzen joan den elaborazio kultural bat da, haurrak kontsideratzeko, tratatzeko, haiei irakasteko, haiek hezteko eta, azken finean, haiei arreta emateko moduan eragina izan duena.
‎Adingabeen erantzukizun penalaren esparruan, nazioarteko erakundeen eta aldatzen ari den gizartearen eskakizunetara ere egokitzen joan da Espainiako legedia.
‎Han, hezkuntza arreta espezializatua edo berariazko tratamendua ematen da, anomalia edo asaldura psikikoak dituztenei zuzendua.Tratamendu anbulatorioa. Eskatutako maiztasunarekin, esleitutako zentrora joatea , pairatzen duten anomalia edo asaldura behar bezala tratatzeko ezarritako jarraibide batzuk betetzeko.Eguneko zentro batera joatea. Bere ohiko etxean bizitzea, eta zentro batera joatea laguntza, hezkuntza, prestakuntza, lan eta aisialdi jarduerak egiteko.Asteburuko egonaldia.
‎Han, hezkuntza arreta espezializatua edo berariazko tratamendua ematen da, anomalia edo asaldura psikikoak dituztenei zuzendua.Tratamendu anbulatorioa. Eskatutako maiztasunarekin, esleitutako zentrora joatea, pairatzen duten anomalia edo asaldura behar bezala tratatzeko ezarritako jarraibide batzuk betetzeko.Eguneko zentro batera joatea . Bere ohiko etxean bizitzea, eta zentro batera joatea laguntza, hezkuntza, prestakuntza, lan eta aisialdi jarduerak egiteko.Asteburuko egonaldia.
‎Eskatutako maiztasunarekin, esleitutako zentrora joatea, pairatzen duten anomalia edo asaldura behar bezala tratatzeko ezarritako jarraibide batzuk betetzeko.Eguneko zentro batera joatea. Bere ohiko etxean bizitzea, eta zentro batera joatea laguntza, hezkuntza, prestakuntza, lan eta aisialdi jarduerak egiteko.Asteburuko egonaldia. Etxean bertan edo zentro batean ordu kopuru jakin bat pasatzea asteburuetan.Zaintzapeko askatasuna.
‎Gainera, hileta errituen berri eman behar zaio: hiletara joan nahi badu, bere borondatea errespetatu behar da. Joango bada, komenigarria da aldez aurretik azaltzea zer ikusiko duen eta nola funtzionatzen duen, eta, ez bada joango, garrantzitsua da ospakizuna ez bizitzea ezkutukoa edo misteriotsua den zerbait bezala.
‎hiletara joan nahi badu, bere borondatea errespetatu behar da. Joango bada, komenigarria da aldez aurretik azaltzea zer ikusiko duen eta nola funtzionatzen duen, eta, ez bada joango, garrantzitsua da ospakizuna ez bizitzea ezkutukoa edo misteriotsua den zerbait bezala. Dena den, merezi du ikusten edo ulertzen ez duena galdetzeko aukera ematea.
‎hiletara joan nahi badu, bere borondatea errespetatu behar da. Joango bada, komenigarria da aldez aurretik azaltzea zer ikusiko duen eta nola funtzionatzen duen, eta, ez bada joango , garrantzitsua da ospakizuna ez bizitzea ezkutukoa edo misteriotsua den zerbait bezala. Dena den, merezi du ikusten edo ulertzen ez duena galdetzeko aukera ematea.
‎Ahal den neurrian, haurraren hezitzaileak harremanetan egon behar luke familiarekin, haurrak egoera nola bizi duen jakiteko, batez ere eskolara joan ez den egunetan. Ahal bada, eta familiak onartzen badu, gomendagarria da hezitzailea hiletara joatea, batik bat haurra ere joaten bada.
‎Ahal den neurrian, haurraren hezitzaileak harremanetan egon behar luke familiarekin, haurrak egoera nola bizi duen jakiteko, batez ere eskolara joan ez den egunetan. Ahal bada, eta familiak onartzen badu, gomendagarria da hezitzailea hiletara joatea , batik bat haurra ere joaten bada.
‎Ahal den neurrian, haurraren hezitzaileak harremanetan egon behar luke familiarekin, haurrak egoera nola bizi duen jakiteko, batez ere eskolara joan ez den egunetan. Ahal bada, eta familiak onartzen badu, gomendagarria da hezitzailea hiletara joatea, batik bat haurra ere joaten bada.
‎Gosaldu gabe edo inolako elikagairik gabe joaten da eskolara.
‎Eskolara gaixorik joaten da.
‎Ez du etxera joan nahi izaten.
‎Ez dira zentrora joaten deitzen zaienean. Gelatik irtetean, ez dira haurraren bila joaten.
‎Ez dira zentrora joaten deitzen zaienean. Gelatik irtetean, ez dira haurraren bila joaten .
‎4.3 dokumentuaTratu txarren egoerak detektatzeko eta egoera horiek tratu txartzat jotzeko zailtasunakDetektatzeko zailtasunakTratu txarrak diagnostikatzea ez da beti erraza izaten; askotan, susmatu ere ez dira egiten.Ez dago dena barne hartzen duen definiziorik, haiek zailtasun handirik gabe detektatzeko aukera emango duenik.Askotan, zaila da istripuz gertatutako zauriengandik bereiztea.Tratu txarrei buruz jasotzen den lanbide heziketa eskasa da edo ez da jasotzen, eta eragotzi egiten du zauriak detektatzea.Profesionalaren beraren irizpide pertsonalak.Tratu txarrak tratu txartzat hartzeko edo haiek jakinarazteko zailtasunakZauriei ez zaie garrantzi handirik ematen.Susmatu arren, ez da ziur jakiten zauriak nola gertatu diren (hanka sartzeko beldurra). Zauriak jakinaraztea salaketa jartzearen baliokidea dela pentsatzeko beldurra.Profesionalaren kezka pertsonalak: legalak (deklaratu beharra), ekonomikoak (lanorduak galtzea, bezeroak galtzea), erosotasuna (deklaratu behar izanez gero, epaitegira joatea ), beldurra (gurasoen erreakzioa). Lehenagoko esperientziak, non, agintariei tratu txarren susmo bat jakinarazi arren, haurra gurasoekin utzi baitzen, aurretik beharrezko gizarte tratamendurik eman gabe.Profesional askok uste dute, tratu txarren susmo bat jakinarazita, haurrari mesede baino kalte handiagoa egiten zaiola, arrazoi hauengatik: Erasotzailearen ustez, bera ikertzeko edo berari galdeket... HAURREN ETA NERABEEN BEHATOKIA.
‎Zentrora gaixorik joaten da, ez du tratamendu mediko egokirik hartzen 10
‎Ez da joaten eskolara. Ihes egiten du gelatik.
‎Ihes egiten du gelatik. Eskolara batzuetan joaten da, eta beste batzuetan ez. Berandu iristen da 11
‎Gurasoak ez dira bileretara joaten , deitzen zaienean ez dira etortzen, eta ez diote irakasleari laguntzen 13
‎Ez du etxera joan nahi 23
‎Dena den, informazioa garrantzitsua denean, iragarki taulan jartzeaz gain, agendan edo haurraren poltsan edo motxilan sartzen diren gogorarazpenetan idatzi behar da, eta, irteeran, haren bila joaten den pertsonari aipatu behar zaio.
‎Gurasoek, berriz, zenbait gorabehera edo gertaera jakinaraz diezazkiokete hezitzaileari, adibidez, eskolara ez joatearen arrazoiak, zentroan ezohiko orduan sartzea edo irtetea, adingabearen bila beste pertsona bat joatea , ohiturak hartzean aurrera egitea, elkarrizketa eskaerak?
‎Eskola agenda are garrantzitsuagoa da aitak edo amak ezin dutenean haurra eskolara eraman edo haren bila joan , eta, hortaz, eguneroko komunikazio informala ezarri ezin dutenean. Kasu horietan, zentroaren eta gurasoen arteko zuzeneko komunikaziorako tresna bihurtzen da agenda.
‎Datorren_____ an,__________ ren_____ (e) (a) n,______________________________ (e) ra joango gara. ________ e (t) an irtengo gara, eta________ etan itzuliko gara.
‎________ e (t) an irtengo gara, eta________ etan itzuliko gara. ________________________ ez joango gara. Eraman beharrekoa:
‎Hezkuntza historia. Joaten den lehenengo zentroa bada, nork zaindu duen ordura arte, eta nola erlazionatzen den beste haurrekin eta beste pertsona helduekin.
‎Gogoan izan! Elkarrizketa aurrez aurre adostu daiteke, haurraren bila joatean , edo eskola agendaren bidez. Nolanahi ere, behar adinako aurrerapenarekin planifikatu da, gurasoak antola daitezen.Garrantzitsua da guraso biak elkarrekin joatea elkarrizketetara. Gurasoak bananduta egonik elkarrizketa ezin bada batera egin, elkarrizketa bana egin daiteke.
‎Gogoan izan! Elkarrizketa aurrez aurre adostu daiteke, haurraren bila joatean, edo eskola agendaren bidez. Nolanahi ere, behar adinako aurrerapenarekin planifikatu da, gurasoak antola daitezen.Garrantzitsua da guraso biak elkarrekin joatea elkarrizketetara. Gurasoak bananduta egonik elkarrizketa ezin bada batera egin, elkarrizketa bana egin daiteke.
‎Elkarrizketa bat egiteko, garrantzitsua da hura gauzatuko duen pertsona horretarako prestatuta egotea. Bistakoa da esperientzia funtsezkoa izango dela, baina badira planifikatzeari eta gauzatzeari buruz jakin beharreko gai batzuk, elkarrizketa ongi joan dadin.
‎Arrainak1 hiruhilekoa2007ko abenduaLorena Córdoba CorredorEgokitzapenaHasierako balorazioaLorenak egokitzapen prozesu arrunta izan du bere adinerako. Lehenengo egunetan, negar asko egiten zuen aitarengandik urruntzean, jarduera aldatzen genuenean edo beste gune batera joaten ginenean (adibidez, gela batetik bestera). Bestalde, gogor eusten zien bere objektu pertsonalei.
‎Naturaltasunez jokatzea, eta haurrari azaltzea eskolara doala , beste haurrekin jolastuko dela eta oso ondo pasatuko duela.
‎Agurraren unean, haurrari esatea hezitzailearekin eta beste haurrekin geratuko dela, eta geroxeago haren bila joango direla etxera itzultzeko. Ez da gomendagarria aitzakiaren batekin ziria sartzen saiatzea eta begira ez daudenean ihes egiteko aprobetxatzea; horrek, egokitzapena zailtzeaz gain, segurtasunik eza eragingo dio haurrari.
‎Garrantzitsua da, eta haur eskola batzuetan araua ere bada, egokitzapen denboraldi bat ezartzea, non haurrak zentroan egiten duen egonaldia progresiboa den. Lehenengo egunean bi ordurekin hasten da, eta denbora hori luzatuz joaten da, egokitzapena sendotu arte.
‎Ez da ahaztu behar eskolaren zeregin gizarteratzailea; gizartean aniztasuna baldin badago, hezkuntza zentroetan ere egon behar du. Haurrek beren hezkuntza prozesua bukatzen dutenean, bizitza normalizatu bat egin nahi badute, komunitatearekin erlazionatu dute; lana egiteaz gain eta familiarekin erlazionatzeaz gain, atera egingo dira, supermerkatuan erosketak egingo dituzte, osasun zentroetara joango dira edo oporretara joango dira. Hori guztia zaila da txikitatik ez badute ikasi aniztasunean bizitzen.
‎Ez da ahaztu behar eskolaren zeregin gizarteratzailea; gizartean aniztasuna baldin badago, hezkuntza zentroetan ere egon behar du. Haurrek beren hezkuntza prozesua bukatzen dutenean, bizitza normalizatu bat egin nahi badute, komunitatearekin erlazionatu dute; lana egiteaz gain eta familiarekin erlazionatzeaz gain, atera egingo dira, supermerkatuan erosketak egingo dituzte, osasun zentroetara joango dira edo oporretara joango dira. Hori guztia zaila da txikitatik ez badute ikasi aniztasunean bizitzen.
‎Gaur egun, haur gehienak sei urte bete baino lehen hasten dira eskolara joaten . Hiru eta sei urte bitartekoen eskolatzea unibertsala da ia, eta doakoa?; hiru urtetik beherakoena, ordea, askoz txikiagoa da, eta eskariak eskaintza baino handiagoa izaten jarraitzen du.
‎Haietako batek hilabete gutxi batzuk daramatza aske, informazio agentzia berak azaldu duenez.Anak eta Raúlek haren lehenengo hilabeteetatik hartu zuten haurraren ardura. Hala, 2004ko urrian, Juntak haurraren zaintza eman zien, familia harrera sinplearen erregimenean; joan den abenduan, harrera iraunkorra izatera pasatu zen.Baina familia joan den asteartean hasi zen kezkatzen; haien arabera, Juntak jakinarazi zien harrera erregimena amaierara iritsi zela, eta gaur, osteguna, adingabea entregatu behar zutela nahitaez. Ikastetxea ere bilatu omen diote Valladoliden.
‎Haietako batek hilabete gutxi batzuk daramatza aske, informazio agentzia berak azaldu duenez.Anak eta Raúlek haren lehenengo hilabeteetatik hartu zuten haurraren ardura. Hala, 2004ko urrian, Juntak haurraren zaintza eman zien, familia harrera sinplearen erregimenean; joan den abenduan, harrera iraunkorra izatera pasatu zen.Baina familia joan den asteartean hasi zen kezkatzen; haien arabera, Juntak jakinarazi zien harrera erregimena amaierara iritsi zela, eta gaur, osteguna, adingabea entregatu behar zutela nahitaez. Ikastetxea ere bilatu omen diote Valladoliden.
‎Kanpoko familia batean hartzea. Familia biologikoa izan gabe, horretarako prestatutako familia batekin bizitzera joaten da adingabea; harekin igaro dezakeen denbora aldakorra da.
‎Familia harrera sinplea edo mugagabea. Horretarako prestatutako familia batekin bizitzera joaten da adingabea denbora baterako, egun batzuk, hilabete batzuk, urte batzuk?, kasuaren arabera?. Familia hark etxekotzat hartzen du, baina oso gogoan du haren errealitate familiarra eta pertsonala.
‎Harrera edo egoitza zentro bateko arreta. Adingabea erakunde batera joaten da bizitzera, antzeko egoeran dauden beste adingabe batzuekin. Zentro horietan, arreta osoa ematen zaio, haren osasun fisiko eta psikikoa zaintzen da, eta haren garapen pertsonala zaintzen da, hezkuntza proiektu indibidual bat diseinatuz.
‎Hasierako elkarrizketan, amak aipatu zuen beste zentro batean egon zirela, baina aldatu egin zirela, arrazoirik eman gabe. Azkenaldian, haren bila etortzen direnean, negarrez hasten da, ez du joan nahi, eta hezitzaileari gogor heltzen dio. Gaur goizean, iritsi orduko, gelakide batekin hartutako ausazko kolpe batengatik, nahigabe handiz hasi da negarrez.
‎Prentsako albisteekin, estatistikekin edo interesgarriak iruditzen zaizkizuen bestelako informazioekin ere argitu dezakezue. Azken atalean, azaldu itzazue ondorioak.Azkenik, lana prestatu behar duzue, hautatutako euskarria erabiliz.Zuen lana gelan aurkeztu behar duzue.IraupenaLanaren sakoneraren araberakoa izango da.Unitateko lan global gisa baldin badago pentsatua, hasieratik hasi behar da, eta saio batzuk utzi behar dira tarteka, lana nola doan kontuan harturik.Laburpen gisako lana baldin bada, ordubeteko saioa utz liteke lana azaltzeko, taldeak osatzeko eta lana diseinatzeko. Eta beste ordubete edo bi lana egiteko.
‎Zentroko oinarrizko dokumentuak berrikustean, bereziki, hezkuntza proiektua? kontuan hartu beharreko dokumentu garrantzitsu bat da memoria ere, sortzen diren premia berriak pixkanaka han sartuz joateko .
‎Esaterako, gai hauei buruz hitz egiten da: familiak bizitzeko egoera onean dagoen etxebizitza iraunkor bat eskuratu ote duen, lanik ba ote duten, nola doan toxikoen kontsumoa (hori bada kasua)?, eta ildo horretatik egindako aurrerapausoak edo atzerapausoak ebaluatzen dira.
‎Besteak beste, honako hauek ebaluatzen dira: haien aukera onenak, familiari laguntzeko esku hartze gehiago egitea komeni ote den (familia langileak, kaleko hezitzaileak?), familia beste laguntza zerbitzu batzuetara joateko beharra (medikuarenera, psikiatrarenera, desintoxikazio zerbitzuetara eta ohitura kentzekoetara)?
‎Adingabe bat familia hartzaile batean integratzen denean, familiarekin akoplatzeko denboraldi bat prestatzen da, hau da, egutegi bat ezartzen da, eta han jasotzen dira familiak eta adingabeak elkar ezagutuko duten lehenengo bisita eta elkarrekin egingo dituzten beste jarduera batzuk, hala nola irteerak, txangoak edo bi egun edo gehiagorako irteerak. Denboraldi hori luzatuz joaten da, adingabea familia edo pertsona hartzaileekin joateko prest egon arte, eta haiek ere adingabea beren etxean hartzeko prest egon arte, bi aldeetako inori kalterik ekarri gabe.
‎Adingabe bat familia hartzaile batean integratzen denean, familiarekin akoplatzeko denboraldi bat prestatzen da, hau da, egutegi bat ezartzen da, eta han jasotzen dira familiak eta adingabeak elkar ezagutuko duten lehenengo bisita eta elkarrekin egingo dituzten beste jarduera batzuk, hala nola irteerak, txangoak edo bi egun edo gehiagorako irteerak. Denboraldi hori luzatuz joaten da, adingabea familia edo pertsona hartzaileekin joateko prest egon arte, eta haiek ere adingabea beren etxean hartzeko prest egon arte, bi aldeetako inori kalterik ekarri gabe.
‎Itxaronaldiaren ezaugarri diren larritasunari eta urduritasunari prozesuaren bilakaeragatiko kezka gehitzen zaie orain. Hala baieztatzen du Cristina Villarrek, Anichiko lehendakariak, hara joaten dira gurasoak informazio bila?: –Izapideekin orain hasten direnek hobekiago dakite zer duten aurrean.
‎5.1 jardueraAdingabeak babesteko zentro bat bisitatzeaAzalpenaJarduera honetan, zuen inguruan dagoen adingabeak babesteko zentro bat bisitatu behar duzue.GarapenaJarduera hau garatzeko, zuen eragin eremuan dagoen adingabeak babesteko zentro bat hautatu duzue, eta zuzendaritzari bisitan joateko aukera eskatu diozue, zuen interesa zein den eta zer motatako informazioa lortu nahi duzuen azalduz. Baiezkoa ematen badizue, bisita programatuko duzue.Bisitaren aurretik, talde handian, gidoi bat idatzi behar duzue, informazioa lortu nahi duzuen gai garrantzitsuenei buruz.
‎I. kasua. JUAN, 65 urtekoa, erretiroa hartu berria da, eta bere jaioterrira joan da bizitzera emaztearekin; bi alabak hiriko pisuan utzi ditu.
‎CARLA, 5 urte. Gurasoak banandu zaizkio oraintsu, amarekin eta aitona amonekin beste hiri batera joan da bizitzera, eta eskola eta lagunak aldatu ditu.
‎CRIS eta LUCAS, 36 eta 33 urte, hurrenez hurren. Haien 4 urteko alaba bakarra joan den astean hil zen, gaixotasun luze batengatik.
‎Sopletea itzali egiten da, eta, aldi berean, txistu bat sortzen da. Atzera egite hori larria da, sugarraren itzulerak nahastura ganbera pasatu duelako eta goma eroaleetara doalako . Pita buxatzeagatik edo gehiegi berotzeagatik sortzen da.
‎Banakako konduktu horiek hodi komun batean ere elkartu daitezke, eta hodi komun hori zuzenean kanpora edo tximinia edo shunt batera atera daiteke. Konduktu komunaren sekzioa mailakatua izan daiteke, eta lotura puntu bakoitzean handitzen joan .
‎Bi harien arteko eztainuzko xaflak bermatzen du hermetikotasun bikaina. Gorputz horretan, zulo hariztatu bat dago ezkerrean, gasa ateratzeko, eta horri akoplatzen zaizkio instalazioaren kolektorera doazen lirak.
‎Botilak hodiari konektatzeko, euste balbula bat jartzen da, noranzko batean igarotzeko besterik aukera ematen ez duena. Gasa alderantzizko norabidean doanean , itxi egiten du. Igarotze norabidea balbularen gorputzean dagoen gezi batek adierazten du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
joan 365 (2,40)
joaten 159 (1,05)
joango 102 (0,67)
joateko 90 (0,59)
doazen 77 (0,51)
joatea 74 (0,49)
doa 68 (0,45)
doaz 32 (0,21)
doanean 23 (0,15)
doala 18 (0,12)
doan 11 (0,07)
badoa 10 (0,07)
doana 10 (0,07)
goazela 10 (0,07)
doazenak 9 (0,06)
Joan 7 (0,05)
Zoaz 7 (0,05)
doazenean 6 (0,04)
joatean 6 (0,04)
baitoa 5 (0,03)
joan aurretik 5 (0,03)
goazen 4 (0,03)
joanda 4 (0,03)
joandako 4 (0,03)
bagoaz 3 (0,02)
doakion 3 (0,02)
doalako 3 (0,02)
doazela 3 (0,02)
doazelako 3 (0,02)
goazenean 3 (0,02)
joateagatik 3 (0,02)
joatera 3 (0,02)
badoaz 2 (0,01)
dihoan 2 (0,01)
doazenek 2 (0,01)
joanez 2 (0,01)
joanez gero 2 (0,01)
joateari 2 (0,01)
noa 2 (0,01)
zihoala 2 (0,01)
zoaz 2 (0,01)
DOA 1 (0,01)
Joango 1 (0,01)
Joaten 1 (0,01)
baitoaz 1 (0,01)
bazoaz 1 (0,01)
dihoakie 1 (0,01)
doakie 1 (0,01)
doakien 1 (0,01)
doakio 1 (0,01)
doakiola 1 (0,01)
doakizu 1 (0,01)
doan arren 1 (0,01)
doanaren 1 (0,01)
doaneko 1 (0,01)
doazen bitartean 1 (0,01)
doazenei 1 (0,01)
doazenekin 1 (0,01)
doazenen 1 (0,01)
doazenen artean 1 (0,01)
doazenez 1 (0,01)
doazkionean 1 (0,01)
goaz 1 (0,01)
goazelako 1 (0,01)
joan gabe 1 (0,01)
joandakoak 1 (0,01)
joateak 1 (0,01)
zihoan 1 (0,01)
zihoanak 1 (0,01)
zihoazela 1 (0,01)
zoazela 1 (0,01)
zoazen 1 (0,01)
zoazten 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
joan behar 55 (0,36)
joan etorri 51 (0,34)
joan nahi 18 (0,12)
joan heinean 8 (0,05)
joan ahal 6 (0,04)
joan ahala 6 (0,04)
joan esan 6 (0,04)
joan ez 6 (0,04)
joan hodi 6 (0,04)
joan IP 5 (0,03)
joan ohi 5 (0,03)
joan arrazoi 4 (0,03)
joan baino 4 (0,03)
joan erabaki 4 (0,03)
joan ere 4 (0,03)
joan eskubide 4 (0,03)
joan jakin 4 (0,03)
joan adar 3 (0,02)
joan adierazi 3 (0,02)
joan aukera 3 (0,02)
joan beharrean 3 (0,02)
joan beste 3 (0,02)
joan erabili 3 (0,02)
joan esku 3 (0,02)
joan gabe 3 (0,02)
joan hein 3 (0,02)
joan pertsona 3 (0,02)
joan produktu 3 (0,02)
joan adierazle 2 (0,01)
joan aplikazio 2 (0,01)
joan babestu 2 (0,01)
joan bider 2 (0,01)
joan bisitari 2 (0,01)
joan deitu 2 (0,01)
joan elikatu 2 (0,01)
joan gonbidatu 2 (0,01)
joan haur 2 (0,01)
joan hitzordu 2 (0,01)
joan istripu 2 (0,01)
joan lagundu 2 (0,01)
joan leku 2 (0,01)
joan ohe 2 (0,01)
joan ondo 2 (0,01)
joan osagai 2 (0,01)
joan pakete 2 (0,01)
joan pixkanaka 2 (0,01)
joan poliki 2 (0,01)
joan potentzia 2 (0,01)
joan seinale 2 (0,01)
joan ur 2 (0,01)
joan zer 2 (0,01)
joan ABS 1 (0,01)
joan M 1 (0,01)
joan Madril 1 (0,01)
joan Marta 1 (0,01)
joan PUZ 1 (0,01)
joan adibide 1 (0,01)
joan adierazpen 1 (0,01)
joan agindu 1 (0,01)
joan aipatu 1 (0,01)
joan aldaketa 1 (0,01)
joan aprobetxatu 1 (0,01)
joan arazo 1 (0,01)
joan arreta 1 (0,01)
joan asmo 1 (0,01)
joan astero 1 (0,01)
joan atsegin 1 (0,01)
joan aurpegiera 1 (0,01)
joan aurreko 1 (0,01)
joan baina 1 (0,01)
joan banatu 1 (0,01)
joan behartu 1 (0,01)
joan berreskuratu 1 (0,01)
joan berriz 1 (0,01)
joan beso 1 (0,01)
joan bezain 1 (0,01)
joan bezalako 1 (0,01)
joan bi 1 (0,01)
joan bide 1 (0,01)
joan bizi 1 (0,01)
joan britainiar 1 (0,01)
joan bulkada 1 (0,01)
joan bultzatu 1 (0,01)
joan city 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
joan behar ukan 30 (0,20)
joan nahi ukan 12 (0,08)
joan IP helbide 4 (0,03)
joan baino apur 3 (0,02)
joan esku esku 3 (0,02)
joan adar bereizi 2 (0,01)
joan adierazle hori 2 (0,01)
joan eskubide sei 2 (0,01)
joan etorri arautu 2 (0,01)
joan etorri aske 2 (0,01)
joan etorri bide 2 (0,01)
joan etorri egin 2 (0,01)
joan etorri eragin 2 (0,01)
joan etorri erraztu 2 (0,01)
joan etorri hegaldi 2 (0,01)
joan etorri sortu 2 (0,01)
joan ohe beste 2 (0,01)
joan poliki poliki 2 (0,01)
joan potentzia kable 2 (0,01)
joan ABS adierazle 1 (0,01)
joan adar diseinatu 1 (0,01)
joan adibide bat 1 (0,01)
joan adierazi bidali 1 (0,01)
joan adierazi ezan 1 (0,01)
joan agindu eman 1 (0,01)
joan ahal bai 1 (0,01)
joan aipatu bestelako 1 (0,01)
joan aldaketa multzo 1 (0,01)
joan aplikazio sortu 1 (0,01)
joan aplikazio txartel 1 (0,01)
joan arazo ukan 1 (0,01)
joan arrazoi bakar 1 (0,01)
joan arrazoi diru 1 (0,01)
joan arrazoi nagusi 1 (0,01)
joan arreta psikologiko 1 (0,01)
joan atsegin ez 1 (0,01)
joan aukera erosotasun 1 (0,01)
joan aukera eskatu 1 (0,01)
joan aukera ez 1 (0,01)
joan aurpegiera jarri 1 (0,01)
joan aurreko premiazko 1 (0,01)
joan babestu airbag 1 (0,01)
joan babestu aktibatu 1 (0,01)
joan baina zauri 1 (0,01)
joan baino lehen 1 (0,01)
joan behar bada 1 (0,01)
joan behar balioespen 1 (0,01)
joan behar egon 1 (0,01)
joan behar gustuko 1 (0,01)
joan behar ondo 1 (0,01)
joan behartu egon 1 (0,01)
joan berreskuratu baino 1 (0,01)
joan beso galdu 1 (0,01)
joan beste bide 1 (0,01)
joan beste enpresaburu 1 (0,01)
joan beste ere 1 (0,01)
joan bezain garrantzitsu 1 (0,01)
joan bi sistema 1 (0,01)
joan bide aukeratu 1 (0,01)
joan bisitari zenbat 1 (0,01)
joan bizi behin 1 (0,01)
joan bulkada ondoriozko 1 (0,01)
joan city brea 1 (0,01)
joan elikatu adar 1 (0,01)
joan elikatu hodi 1 (0,01)
joan erabaki norbera 1 (0,01)
joan erabili ohi 1 (0,01)
joan ere ez 1 (0,01)
joan ere ezagutu 1 (0,01)
joan eskubide gabetu 1 (0,01)
joan eskubide hiru 1 (0,01)
joan etorri ahitu 1 (0,01)
joan etorri anplitude 1 (0,01)
joan etorri antolatu 1 (0,01)
joan etorri arintasun 1 (0,01)
joan etorri bat 1 (0,01)
joan etorri batzuk 1 (0,01)
joan etorri bidaia 1 (0,01)
joan etorri bultzatu 1 (0,01)
joan etorri egon 1 (0,01)
joan etorri gain 1 (0,01)
joan etorri gertatu 1 (0,01)
joan etorri gutxi 1 (0,01)
joan etorri ibili 1 (0,01)
joan etorri igaro 1 (0,01)
joan etorri kontrolatu 1 (0,01)
joan etorri lanaldi 1 (0,01)
joan etorri lotu 1 (0,01)
joan etorri murriztu 1 (0,01)
joan etorri orekatu 1 (0,01)
joan etorri orientazio 1 (0,01)
joan etorri pasaldi 1 (0,01)
joan etorri prezio 1 (0,01)
joan etorri saihestu 1 (0,01)
joan ez arren 1 (0,01)
joan ez jakin 1 (0,01)
joan ez zaildu 1 (0,01)
joan haur jardun 1 (0,01)
joan hein banandu 1 (0,01)
joan hein iragazketa 1 (0,01)
joan hein sarri 1 (0,01)
joan hitzordu ezarri 1 (0,01)
joan hitzordu jarri 1 (0,01)
joan hodi babestu 1 (0,01)
joan hodi estali 1 (0,01)
joan hodi kanpo 1 (0,01)
joan hodi nola 1 (0,01)
joan hodi zorro 1 (0,01)
joan istripu ikusi 1 (0,01)
joan jakin erabili 1 (0,01)
joan jakin eskubide 1 (0,01)
joan jakin ezan 1 (0,01)
joan lagundu behar 1 (0,01)
joan leku baizik 1 (0,01)
joan leku harreman 1 (0,01)
joan M noranzko 1 (0,01)
joan ondo adierazi 1 (0,01)
joan ondo bera 1 (0,01)
joan pakete firewall 1 (0,01)
joan pakete pasatu 1 (0,01)
joan pertsona tenperatura 1 (0,01)
joan pixkanaka luzatu 1 (0,01)
joan produktu horiek 1 (0,01)
joan PUZ eremu 1 (0,01)
joan seinale ondo 1 (0,01)
joan seinale ugari 1 (0,01)
joan ur elkartu 1 (0,01)
joan ur talka 1 (0,01)
joan zer modu 1 (0,01)
joan zer sorrarazi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia