2011
|
|
Horregatik, funtsezkoa da emaitza laginketa denboraren arabera adieraztea. Kutsatzailea kolektore hodian edo iragazkian atzeman ondoren, denbora aurrera
|
joan
ahala, substantzia horrek aldaketa kimikoak izan ditzake. Beraz, garrantzitsua da lehenbailehen analizatzea.
|
|
Espektrofotometro edo kolorimetroa erabiliz, zuriaren kolorearen intentsitatea neurtzen da lehenengo (absorbantzia hori izango da txikiena). Gero, patroien absorbantziak neurtzen dira (absorbantzia handitzen
|
joango
da patroiaren kontzentrazioa handitu ahala). Kalibrazio zuzena egiteko, zuriaren eta patroien kontzentrazioak eta absorbantziak erabiltzen dira.
|
|
Lineako gelak. Transformazio zentroa elikatzen duten eroaleak jaso edo beste transformazio zentro batzuetara
|
doazen
eroaleak eteten dituzten gelak dira. Transformazio zentro horretatik punta zentro bat elikatzen bada, beste gela bat jarri behar da linea ebakitzeko.
|
|
Zirkuitu horietatik abiatzen dira, behar bezala babestuta? BT lineak; horiek, aldi berean, babes kaxa nagusiak (BKN) edo oinarri tripolar bertikalak (OTB) elikatuko dituzte, eta, horietatik, kontsumo puntuetara
|
joango
dira (1.19 irudia).
|
|
Ondoren, eroaleak jarri behar dira. Eroaleak dituen harila ibilgailuaren kutxan baldin badago, posizio horizontalean jarri, astoen bidez edo, garabian zintzilikatuta, linean zehar kablea askatzen
|
joateko
.
|
|
Kablearen muturra linearen hasierari lotu, eta ibilgailuarekin aurrera egiten
|
joan
, pixkanaka, kablea fatxadatik ahalik eta gertuen uzteko. Ibilgailua aurrera egiten ari den bitartean, langileetako batek harilak bira egiten duen eta kablea irteten den begiratzen egon behar du.
|
|
Ibilgailua aurrera egiten ari den bitartean, langileetako batek harilak bira egiten duen eta kablea irteten den begiratzen egon behar du. Gainerako langileek, berriz, kablea jarriz
|
joan
behar dute, ibilbide osoan, fatxadetan eta 10 metro inguruko distantzian jarrita dauden behin behineko poleetan.
|
|
Linean jarrita dauden behin behineko poleetatik soka gidaria pasatu, eta, eskuz, kablea linea osoan jarriz
|
joan
, trakzio elementu batez lagunduta.
|
|
Ez du izan behar ur kontadoreak, gas kontadoreak, telekomunikazioak, igogailuen makineria edukitzeko gela, ezta biltegi, trasteleku, hondakin gela etab. gisa erabiltzen denik ere, eta ez da erabili behar beste lokal batzuetara
|
joateko
pasabide edo sarbide gisa.
|
|
Makinaren lan eremuan dauden ibilgailuen
|
joan
etorriak eta jarduna zaintzea
|
|
Gune babestua zehaztea. Instalazioa kontsignatzeko edo deskargatzeko arduradunak berariaz adierazi behar du, kontsignatze agirian, nondik nora
|
doazen
kontsignatutako edo deskargatutako kanalizazioan babestutako gunearen mugak. Pantaila babesleak ezartzea.
|
|
Jabeei bisita tekniko bat egiteko eskaera egin, eta instalazioa egiten ari den instalazio enpresarekin bisitak egiteko egunak eta orduak hitzartu; obraburuari eman praktikaren helburua azaltzeko txostena, obran egin beharreko lanaren azalpena, ikasleen eta irakasle arduradunaren izenak eta abar. Obrara bisitan
|
joateko
segurtasun baldintzak ezarri.
|
|
Ondoren, eroaleak jarri behar dira. Eroaleak dituen harila ibilgailuaren kutxan baldin badago, posizio horizontalean jarri, astoen bidez edo garabitik zintzilikatuta, linean zehar kablea askatzen
|
joateko
.
|
|
Kablearen muturra linearen hasierari lotu, eta ibilgailuarekin aurrera egiten
|
joan
, pixkanaka, kablea euskarrietatik ahalik eta gertuen uzteko. Ibilgailua aurrera egiten ari den bitartean, langileetako batek harilak bira egiten duen eta kablea irteten den begiratzen egon behar du.
|
|
Ibilgailua aurrera egiten ari den bitartean, langileetako batek harilak bira egiten duen eta kablea irteten den begiratzen egon behar du. Gainerako langileek, berriz, kablea jarriz
|
joan
behar dute, euskarri bakoitzean jarritako behin behineko poleetan.
|
|
Linea osatzen duten euskarrietan dauden behin behineko poleetatik soka gidaria pasatu, eta, eskuz, kablea linea osoan jarriz
|
joan
, trakzio elementu batez lagunduta.
|
|
Tentsio jarraitua sortzen duen ekipo bat eduki behar da, eta ekipoaren irteera faseetako batera konektatu; beste irteera, berriz, lurrerako konexio baten bidez. Tentsioaren balioa handituz
|
joango
da, pixkanaka, 2,4 kV ra iritsi arte. Hazkunde hori pixkanaka egin behar da, karga intentsitatea kontrolatuz eta bat bateko hazkunderik gabe.
|
|
Giza gorputzaren inpedantzia totalaren balioak (6.2, 6.3 eta 6.4 tauletan daude jasota) izaki bizidunetarako balio dute, korrontea eskutik eskura
|
doala
kontaktu azalera handietan (10.000 mm2), giro lehorrean (6.2 taula), giro hezean (6.3 taula), eta giro heze eta gazietan (6.4 taula).
|
|
1 OHARRA: zenbait neurketak adierazi dutenez, korrontea eskutik oinetara
|
doanean
eskutik eskura doanean baino apur bat ahulxeagoa da giza gorputzaren inpedantzia totala(% 10etik% 30era).
|
|
1 OHARRA: zenbait neurketak adierazi dutenez, korrontea eskutik oinetara doanean eskutik eskura
|
doanean
baino apur bat ahulxeagoa da giza gorputzaren inpedantzia totala(% 10etik% 30era).
|
|
1 OHARRA: zenbait neurketak adierazten dutenez, korrontea eskutik oinetara
|
doanean
eskutik eskura doanean baino apur bat ahulxeagoa da giza gorputzaren inpedantzia totala(% 10etik% 30era).
|
|
1 OHARRA: zenbait neurketak adierazten dutenez, korrontea eskutik oinetara doanean eskutik eskura
|
doanean
baino apur bat ahulxeagoa da giza gorputzaren inpedantzia totala(% 10etik% 30era).
|
|
1 OHARRA: zenbait neurketak adierazten duenez, korrontea eskutik oinetara
|
doanean
eskutik eskura doanean baino apur bat ahulxeagoa da giza gorputzaren inpedantzia totala(% 10etik% 30era).
|
|
1 OHARRA: zenbait neurketak adierazten duenez, korrontea eskutik oinetara doanean eskutik eskura
|
doanean
baino apur bat ahulxeagoa da giza gorputzaren inpedantzia totala(% 10etik% 30era).
|
|
Tentsiorik dagoen begiratu eta badagoela ikusiz gero, kable hori dagoen zentrora
|
joan
behar da, eta haren irteerako gelako aparatuari eragin.
|
|
2.5 Hodi babeslea duen lurpeko linea baten instalaziora
|
joan
, eta ikusitako lanari buruzko txostena egin.
|
|
Ikastetxeko administrazioekin hitz egin, eta eskatu azken sei hilabeteetan jasotako energia elektrikoaren ordainagiriak. Kontagailuak dauden gelara
|
joan
.
|
|
Diodo bakoitzak batez beste hartu behar duen korrontea kargatik
|
doanaren
erdia da.
|
|
11 irudian agertzen diren elementuez baliatuz, diseina ezazu honelako zirkuitu logiko bat: bideetako batetik tren bat
|
doanean
edo geltokiko buruak etengailuari eragiten dionean, semaforo (LED) gorria piztuko da, eta, sentsoreak eta etengailua aktibatu gabe daudenean, semaforo (LED) berdea.
|
|
11 irudian agertzen diren elementuez baliatuz, diseina ezazu honelako zirkuitu logiko bat: bideetako batetik tren bat
|
doanean
edo geltokiko buruak etengailuari eragiten dionean, semaforo (LED) gorria piztuko da, eta, sentsoreak eta etengailua aktibatu gabe daudenean, semaforo (LED) berdea.
|
|
Hesia jaisteko, semaforo gorrira doan seinale hori bera erabiliko litzateke, eta, igotzeko, semaforo berdera
|
doana
. Pentsatu egin da hesia igotzeko edo jaisteko motorrak aktibatzeko seinale horiek egokitu behar diren ala ez.
|
|
Zirkuitu sekuentzialetan, irteerako egoera ez da une jakin horretan sarreretan aplikatutako informazioaren araberakoa bakarrik, memorizatuta duen egoeraren araberakoa ere bada-eta, denborarekin jasoz
|
joan
den informazio sekuentziaren araberakoa, alegia?.
|
|
Hala, QDren bita SR serieko sarreran aplikatzen denez, erloju sarreran igoera saihetsak aplikatuz
|
doazen
heinean, 4 biteko eraztun itxurako kode baten konbinazio bitarrak sortzen dira.
|
|
Eduki horiei esker, ikasleak gaitasun hauek bereganatuko ditu ariketak eginez
|
joan
ahala:
|
|
Ekipoarekin batera
|
doazen
aplikazio txartelen bitartez azkar eta erraz analizatuko ditugu zenbait motatako zirkuituak. Txartelok erabiltzeko, dagokien tokian txertatuko ditugu.
|
|
Biegonkor bakoitzak ematen duen hedapenaren, atzerapen denbora metatuz
|
joaten
denez, tarteko egoera batzuk agertuko dira kontagailuaren segidako bi egoera egonkorren artean. Hori ez da komeni, sistema sekuentziala gaizki funtzionatzera eraman dezakete eta.
|
|
Inbertsore bakoitzak atzerapen txiki bat ematen du, seinaleak ate barruan duen hedapen denboraren eraginez, metatuz
|
baitoa
seinalea ondoz ondoko ate konektatuetan aurrera doan heinean.
|
|
2.6 irudiaBizitzaren faseak aurrera
|
doaz
halabeharrez, eta, fase bakoitzean, zeregin jakin batzuk bete behar dira.
|
|
Hasiera batean, zailtasun horiek kanpoko laguntzarik gabe konpon daitezke. Adibidez, familiako kide batek erretiroa hartu behar badu, aurrea har dakioke errealitate berriari, eta hari atseginez aurre egiteko ekintza batzuk jar daitezke abian; jarduera batzuk pentsa daitezke, hala nola bidaia bat planifikatzea, aisia orduak betetzeko aukerak bilatzea, bizitza aktibo eta produktiboari eustea, lagunartera
|
joateko
aprobetxatzea. Horrek guztiak oreka osasuntsu bati eusten lagunduko du.
|
|
Irakaskuntzako lehenengo urteetan arazoak eta zailtasunak izatea, eskolara ez
|
joateagatik
eta berandu iristeagatik.
|
|
Hala ere, izugarri zabala da kontzeptu juridiko hori, eta muga ugari ditu hura ikasteko, aztertzeko eta hartan esku hartzeko. Hori dela eta, lege testu askotan bereizi egiten dira haurtzaroa, hamabi urteraino iristen dena, eta nerabezaroa, hamabi urtetik adin nagusitasunera
|
doana
. Xehetasun horrek gaia zehazkiago tratatzeko aukera ematen du.
|
|
Gaur egun haurtzaroari buruz dugun kontzeptua ez da naturala; beste termino batzuekin bezala gertatzen da: historian zehar aldatzen
|
joan
den elaborazio kultural bat da, haurrak kontsideratzeko, tratatzeko, haiei irakasteko, haiek hezteko eta, azken finean, haiei arreta emateko moduan eragina izan duena.
|
|
Adingabeen erantzukizun penalaren esparruan, nazioarteko erakundeen eta aldatzen ari den gizartearen eskakizunetara ere egokitzen
|
joan
da Espainiako legedia.
|
|
Han, hezkuntza arreta espezializatua edo berariazko tratamendua ematen da, anomalia edo asaldura psikikoak dituztenei zuzendua.Tratamendu anbulatorioa. Eskatutako maiztasunarekin, esleitutako zentrora
|
joatea
, pairatzen duten anomalia edo asaldura behar bezala tratatzeko ezarritako jarraibide batzuk betetzeko.Eguneko zentro batera joatea. Bere ohiko etxean bizitzea, eta zentro batera joatea laguntza, hezkuntza, prestakuntza, lan eta aisialdi jarduerak egiteko.Asteburuko egonaldia.
|
|
Han, hezkuntza arreta espezializatua edo berariazko tratamendua ematen da, anomalia edo asaldura psikikoak dituztenei zuzendua.Tratamendu anbulatorioa. Eskatutako maiztasunarekin, esleitutako zentrora joatea, pairatzen duten anomalia edo asaldura behar bezala tratatzeko ezarritako jarraibide batzuk betetzeko.Eguneko zentro batera
|
joatea
. Bere ohiko etxean bizitzea, eta zentro batera joatea laguntza, hezkuntza, prestakuntza, lan eta aisialdi jarduerak egiteko.Asteburuko egonaldia.
|
|
Eskatutako maiztasunarekin, esleitutako zentrora joatea, pairatzen duten anomalia edo asaldura behar bezala tratatzeko ezarritako jarraibide batzuk betetzeko.Eguneko zentro batera joatea. Bere ohiko etxean bizitzea, eta zentro batera
|
joatea
laguntza, hezkuntza, prestakuntza, lan eta aisialdi jarduerak egiteko.Asteburuko egonaldia. Etxean bertan edo zentro batean ordu kopuru jakin bat pasatzea asteburuetan.Zaintzapeko askatasuna.
|
|
Gainera, hileta errituen berri eman behar zaio: hiletara
|
joan
nahi badu, bere borondatea errespetatu behar da. Joango bada, komenigarria da aldez aurretik azaltzea zer ikusiko duen eta nola funtzionatzen duen, eta, ez bada joango, garrantzitsua da ospakizuna ez bizitzea ezkutukoa edo misteriotsua den zerbait bezala.
|
|
hiletara joan nahi badu, bere borondatea errespetatu behar da.
|
Joango
bada, komenigarria da aldez aurretik azaltzea zer ikusiko duen eta nola funtzionatzen duen, eta, ez bada joango, garrantzitsua da ospakizuna ez bizitzea ezkutukoa edo misteriotsua den zerbait bezala. Dena den, merezi du ikusten edo ulertzen ez duena galdetzeko aukera ematea.
|
|
hiletara joan nahi badu, bere borondatea errespetatu behar da. Joango bada, komenigarria da aldez aurretik azaltzea zer ikusiko duen eta nola funtzionatzen duen, eta, ez bada
|
joango
, garrantzitsua da ospakizuna ez bizitzea ezkutukoa edo misteriotsua den zerbait bezala. Dena den, merezi du ikusten edo ulertzen ez duena galdetzeko aukera ematea.
|
|
Ahal den neurrian, haurraren hezitzaileak harremanetan egon behar luke familiarekin, haurrak egoera nola bizi duen jakiteko, batez ere eskolara
|
joan
ez den egunetan. Ahal bada, eta familiak onartzen badu, gomendagarria da hezitzailea hiletara joatea, batik bat haurra ere joaten bada.
|
|
Ahal den neurrian, haurraren hezitzaileak harremanetan egon behar luke familiarekin, haurrak egoera nola bizi duen jakiteko, batez ere eskolara joan ez den egunetan. Ahal bada, eta familiak onartzen badu, gomendagarria da hezitzailea hiletara
|
joatea
, batik bat haurra ere joaten bada.
|
|
Ahal den neurrian, haurraren hezitzaileak harremanetan egon behar luke familiarekin, haurrak egoera nola bizi duen jakiteko, batez ere eskolara joan ez den egunetan. Ahal bada, eta familiak onartzen badu, gomendagarria da hezitzailea hiletara joatea, batik bat haurra ere
|
joaten
bada.
|
|
Gosaldu gabe edo inolako elikagairik gabe
|
joaten
da eskolara.
|
|
Eskolara gaixorik
|
joaten
da.
|
|
Ez du etxera
|
joan
nahi izaten.
|
|
Ez dira zentrora
|
joaten
deitzen zaienean. Gelatik irtetean, ez dira haurraren bila joaten.
|
|
Ez dira zentrora joaten deitzen zaienean. Gelatik irtetean, ez dira haurraren bila
|
joaten
.
|
|
4.3 dokumentuaTratu txarren egoerak detektatzeko eta egoera horiek tratu txartzat jotzeko zailtasunakDetektatzeko zailtasunakTratu txarrak diagnostikatzea ez da beti erraza izaten; askotan, susmatu ere ez dira egiten.Ez dago dena barne hartzen duen definiziorik, haiek zailtasun handirik gabe detektatzeko aukera emango duenik.Askotan, zaila da istripuz gertatutako zauriengandik bereiztea.Tratu txarrei buruz jasotzen den lanbide heziketa eskasa da edo ez da jasotzen, eta eragotzi egiten du zauriak detektatzea.Profesionalaren beraren irizpide pertsonalak.Tratu txarrak tratu txartzat hartzeko edo haiek jakinarazteko zailtasunakZauriei ez zaie garrantzi handirik ematen.Susmatu arren, ez da ziur jakiten zauriak nola gertatu diren (hanka sartzeko beldurra). Zauriak jakinaraztea salaketa jartzearen baliokidea dela pentsatzeko beldurra.Profesionalaren kezka pertsonalak: legalak (deklaratu beharra), ekonomikoak (lanorduak galtzea, bezeroak galtzea), erosotasuna (deklaratu behar izanez gero, epaitegira
|
joatea
), beldurra (gurasoen erreakzioa). Lehenagoko esperientziak, non, agintariei tratu txarren susmo bat jakinarazi arren, haurra gurasoekin utzi baitzen, aurretik beharrezko gizarte tratamendurik eman gabe.Profesional askok uste dute, tratu txarren susmo bat jakinarazita, haurrari mesede baino kalte handiagoa egiten zaiola, arrazoi hauengatik: Erasotzailearen ustez, bera ikertzeko edo berari galdeket... HAURREN ETA NERABEEN BEHATOKIA.
|
|
Zentrora gaixorik
|
joaten
da, ez du tratamendu mediko egokirik hartzen 10
|
|
Ez da
|
joaten
eskolara. Ihes egiten du gelatik.
|
|
Ihes egiten du gelatik. Eskolara batzuetan
|
joaten
da, eta beste batzuetan ez. Berandu iristen da 11
|
|
Gurasoak ez dira bileretara
|
joaten
, deitzen zaienean ez dira etortzen, eta ez diote irakasleari laguntzen 13
|
|
Ez du etxera
|
joan
nahi 23
|
|
Dena den, informazioa garrantzitsua denean, iragarki taulan jartzeaz gain, agendan edo haurraren poltsan edo motxilan sartzen diren gogorarazpenetan idatzi behar da, eta, irteeran, haren bila
|
joaten
den pertsonari aipatu behar zaio.
|
|
Gurasoek, berriz, zenbait gorabehera edo gertaera jakinaraz diezazkiokete hezitzaileari, adibidez, eskolara ez joatearen arrazoiak, zentroan ezohiko orduan sartzea edo irtetea, adingabearen bila beste pertsona bat
|
joatea
, ohiturak hartzean aurrera egitea, elkarrizketa eskaerak?
|
|
Eskola agenda are garrantzitsuagoa da aitak edo amak ezin dutenean haurra eskolara eraman edo haren bila
|
joan
, eta, hortaz, eguneroko komunikazio informala ezarri ezin dutenean. Kasu horietan, zentroaren eta gurasoen arteko zuzeneko komunikaziorako tresna bihurtzen da agenda.
|
|
Datorren_____ an,__________ ren_____ (e) (a) n,______________________________ (e) ra
|
joango
gara. ________ e (t) an irtengo gara, eta________ etan itzuliko gara.
|
|
________ e (t) an irtengo gara, eta________ etan itzuliko gara. ________________________ ez
|
joango
gara. Eraman beharrekoa:
|
|
Hezkuntza historia.
|
Joaten
den lehenengo zentroa bada, nork zaindu duen ordura arte, eta nola erlazionatzen den beste haurrekin eta beste pertsona helduekin.
|
|
Gogoan izan! Elkarrizketa aurrez aurre adostu daiteke, haurraren bila
|
joatean
, edo eskola agendaren bidez. Nolanahi ere, behar adinako aurrerapenarekin planifikatu da, gurasoak antola daitezen.Garrantzitsua da guraso biak elkarrekin joatea elkarrizketetara. Gurasoak bananduta egonik elkarrizketa ezin bada batera egin, elkarrizketa bana egin daiteke.
|
|
Gogoan izan! Elkarrizketa aurrez aurre adostu daiteke, haurraren bila joatean, edo eskola agendaren bidez. Nolanahi ere, behar adinako aurrerapenarekin planifikatu da, gurasoak antola daitezen.Garrantzitsua da guraso biak elkarrekin
|
joatea
elkarrizketetara. Gurasoak bananduta egonik elkarrizketa ezin bada batera egin, elkarrizketa bana egin daiteke.
|
|
Elkarrizketa bat egiteko, garrantzitsua da hura gauzatuko duen pertsona horretarako prestatuta egotea. Bistakoa da esperientzia funtsezkoa izango dela, baina badira planifikatzeari eta gauzatzeari buruz jakin beharreko gai batzuk, elkarrizketa ongi
|
joan
dadin.
|
|
Arrainak1 hiruhilekoa2007ko abenduaLorena Córdoba CorredorEgokitzapenaHasierako balorazioaLorenak egokitzapen prozesu arrunta izan du bere adinerako. Lehenengo egunetan, negar asko egiten zuen aitarengandik urruntzean, jarduera aldatzen genuenean edo beste gune batera
|
joaten
ginenean (adibidez, gela batetik bestera). Bestalde, gogor eusten zien bere objektu pertsonalei.
|
|
Naturaltasunez jokatzea, eta haurrari azaltzea eskolara
|
doala
, beste haurrekin jolastuko dela eta oso ondo pasatuko duela.
|
|
Agurraren unean, haurrari esatea hezitzailearekin eta beste haurrekin geratuko dela, eta geroxeago haren bila
|
joango
direla etxera itzultzeko. Ez da gomendagarria aitzakiaren batekin ziria sartzen saiatzea eta begira ez daudenean ihes egiteko aprobetxatzea; horrek, egokitzapena zailtzeaz gain, segurtasunik eza eragingo dio haurrari.
|
|
Garrantzitsua da, eta haur eskola batzuetan araua ere bada, egokitzapen denboraldi bat ezartzea, non haurrak zentroan egiten duen egonaldia progresiboa den. Lehenengo egunean bi ordurekin hasten da, eta denbora hori luzatuz
|
joaten
da, egokitzapena sendotu arte.
|
|
Ez da ahaztu behar eskolaren zeregin gizarteratzailea; gizartean aniztasuna baldin badago, hezkuntza zentroetan ere egon behar du. Haurrek beren hezkuntza prozesua bukatzen dutenean, bizitza normalizatu bat egin nahi badute, komunitatearekin erlazionatu dute; lana egiteaz gain eta familiarekin erlazionatzeaz gain, atera egingo dira, supermerkatuan erosketak egingo dituzte, osasun zentroetara
|
joango
dira edo oporretara joango dira. Hori guztia zaila da txikitatik ez badute ikasi aniztasunean bizitzen.
|
|
Ez da ahaztu behar eskolaren zeregin gizarteratzailea; gizartean aniztasuna baldin badago, hezkuntza zentroetan ere egon behar du. Haurrek beren hezkuntza prozesua bukatzen dutenean, bizitza normalizatu bat egin nahi badute, komunitatearekin erlazionatu dute; lana egiteaz gain eta familiarekin erlazionatzeaz gain, atera egingo dira, supermerkatuan erosketak egingo dituzte, osasun zentroetara joango dira edo oporretara
|
joango
dira. Hori guztia zaila da txikitatik ez badute ikasi aniztasunean bizitzen.
|
|
Gaur egun, haur gehienak sei urte bete baino lehen hasten dira eskolara
|
joaten
. Hiru eta sei urte bitartekoen eskolatzea unibertsala da ia, eta doakoa?; hiru urtetik beherakoena, ordea, askoz txikiagoa da, eta eskariak eskaintza baino handiagoa izaten jarraitzen du.
|
|
Haietako batek hilabete gutxi batzuk daramatza aske, informazio agentzia berak azaldu duenez.Anak eta Raúlek haren lehenengo hilabeteetatik hartu zuten haurraren ardura. Hala, 2004ko urrian, Juntak haurraren zaintza eman zien, familia harrera sinplearen erregimenean;
|
joan
den abenduan, harrera iraunkorra izatera pasatu zen.Baina familia joan den asteartean hasi zen kezkatzen; haien arabera, Juntak jakinarazi zien harrera erregimena amaierara iritsi zela, eta gaur, osteguna, adingabea entregatu behar zutela nahitaez. Ikastetxea ere bilatu omen diote Valladoliden.
|
|
Haietako batek hilabete gutxi batzuk daramatza aske, informazio agentzia berak azaldu duenez.Anak eta Raúlek haren lehenengo hilabeteetatik hartu zuten haurraren ardura. Hala, 2004ko urrian, Juntak haurraren zaintza eman zien, familia harrera sinplearen erregimenean; joan den abenduan, harrera iraunkorra izatera pasatu zen.Baina familia
|
joan
den asteartean hasi zen kezkatzen; haien arabera, Juntak jakinarazi zien harrera erregimena amaierara iritsi zela, eta gaur, osteguna, adingabea entregatu behar zutela nahitaez. Ikastetxea ere bilatu omen diote Valladoliden.
|
|
Kanpoko familia batean hartzea. Familia biologikoa izan gabe, horretarako prestatutako familia batekin bizitzera
|
joaten
da adingabea; harekin igaro dezakeen denbora aldakorra da.
|
|
Familia harrera sinplea edo mugagabea. Horretarako prestatutako familia batekin bizitzera
|
joaten
da adingabea denbora baterako, egun batzuk, hilabete batzuk, urte batzuk?, kasuaren arabera?. Familia hark etxekotzat hartzen du, baina oso gogoan du haren errealitate familiarra eta pertsonala.
|
|
Harrera edo egoitza zentro bateko arreta. Adingabea erakunde batera
|
joaten
da bizitzera, antzeko egoeran dauden beste adingabe batzuekin. Zentro horietan, arreta osoa ematen zaio, haren osasun fisiko eta psikikoa zaintzen da, eta haren garapen pertsonala zaintzen da, hezkuntza proiektu indibidual bat diseinatuz.
|
|
Hasierako elkarrizketan, amak aipatu zuen beste zentro batean egon zirela, baina aldatu egin zirela, arrazoirik eman gabe. Azkenaldian, haren bila etortzen direnean, negarrez hasten da, ez du
|
joan
nahi, eta hezitzaileari gogor heltzen dio. Gaur goizean, iritsi orduko, gelakide batekin hartutako ausazko kolpe batengatik, nahigabe handiz hasi da negarrez.
|
|
Prentsako albisteekin, estatistikekin edo interesgarriak iruditzen zaizkizuen bestelako informazioekin ere argitu dezakezue. Azken atalean, azaldu itzazue ondorioak.Azkenik, lana prestatu behar duzue, hautatutako euskarria erabiliz.Zuen lana gelan aurkeztu behar duzue.IraupenaLanaren sakoneraren araberakoa izango da.Unitateko lan global gisa baldin badago pentsatua, hasieratik hasi behar da, eta saio batzuk utzi behar dira tarteka, lana nola
|
doan
kontuan harturik.Laburpen gisako lana baldin bada, ordubeteko saioa utz liteke lana azaltzeko, taldeak osatzeko eta lana diseinatzeko. Eta beste ordubete edo bi lana egiteko.
|
|
Zentroko oinarrizko dokumentuak berrikustean, bereziki, hezkuntza proiektua? kontuan hartu beharreko dokumentu garrantzitsu bat da memoria ere, sortzen diren premia berriak pixkanaka han sartuz
|
joateko
.
|
|
Esaterako, gai hauei buruz hitz egiten da: familiak bizitzeko egoera onean dagoen etxebizitza iraunkor bat eskuratu ote duen, lanik ba ote duten, nola
|
doan
toxikoen kontsumoa (hori bada kasua)?, eta ildo horretatik egindako aurrerapausoak edo atzerapausoak ebaluatzen dira.
|
|
Besteak beste, honako hauek ebaluatzen dira: haien aukera onenak, familiari laguntzeko esku hartze gehiago egitea komeni ote den (familia langileak, kaleko hezitzaileak?), familia beste laguntza zerbitzu batzuetara
|
joateko
beharra (medikuarenera, psikiatrarenera, desintoxikazio zerbitzuetara eta ohitura kentzekoetara)?
|
|
Adingabe bat familia hartzaile batean integratzen denean, familiarekin akoplatzeko denboraldi bat prestatzen da, hau da, egutegi bat ezartzen da, eta han jasotzen dira familiak eta adingabeak elkar ezagutuko duten lehenengo bisita eta elkarrekin egingo dituzten beste jarduera batzuk, hala nola irteerak, txangoak edo bi egun edo gehiagorako irteerak. Denboraldi hori luzatuz
|
joaten
da, adingabea familia edo pertsona hartzaileekin joateko prest egon arte, eta haiek ere adingabea beren etxean hartzeko prest egon arte, bi aldeetako inori kalterik ekarri gabe.
|
|
Adingabe bat familia hartzaile batean integratzen denean, familiarekin akoplatzeko denboraldi bat prestatzen da, hau da, egutegi bat ezartzen da, eta han jasotzen dira familiak eta adingabeak elkar ezagutuko duten lehenengo bisita eta elkarrekin egingo dituzten beste jarduera batzuk, hala nola irteerak, txangoak edo bi egun edo gehiagorako irteerak. Denboraldi hori luzatuz joaten da, adingabea familia edo pertsona hartzaileekin
|
joateko
prest egon arte, eta haiek ere adingabea beren etxean hartzeko prest egon arte, bi aldeetako inori kalterik ekarri gabe.
|
|
Itxaronaldiaren ezaugarri diren larritasunari eta urduritasunari prozesuaren bilakaeragatiko kezka gehitzen zaie orain. Hala baieztatzen du Cristina Villarrek, Anichiko lehendakariak, hara
|
joaten
dira gurasoak informazio bila?: –Izapideekin orain hasten direnek hobekiago dakite zer duten aurrean.
|
|
5.1 jardueraAdingabeak babesteko zentro bat bisitatzeaAzalpenaJarduera honetan, zuen inguruan dagoen adingabeak babesteko zentro bat bisitatu behar duzue.GarapenaJarduera hau garatzeko, zuen eragin eremuan dagoen adingabeak babesteko zentro bat hautatu duzue, eta zuzendaritzari bisitan
|
joateko
aukera eskatu diozue, zuen interesa zein den eta zer motatako informazioa lortu nahi duzuen azalduz. Baiezkoa ematen badizue, bisita programatuko duzue.Bisitaren aurretik, talde handian, gidoi bat idatzi behar duzue, informazioa lortu nahi duzuen gai garrantzitsuenei buruz.
|
|
I. kasua. JUAN, 65 urtekoa, erretiroa hartu berria da, eta bere jaioterrira
|
joan
da bizitzera emaztearekin; bi alabak hiriko pisuan utzi ditu.
|
|
CARLA, 5 urte. Gurasoak banandu zaizkio oraintsu, amarekin eta aitona amonekin beste hiri batera
|
joan
da bizitzera, eta eskola eta lagunak aldatu ditu.
|
|
CRIS eta LUCAS, 36 eta 33 urte, hurrenez hurren. Haien 4 urteko alaba bakarra
|
joan
den astean hil zen, gaixotasun luze batengatik.
|
|
Sopletea itzali egiten da, eta, aldi berean, txistu bat sortzen da. Atzera egite hori larria da, sugarraren itzulerak nahastura ganbera pasatu duelako eta goma eroaleetara
|
doalako
. Pita buxatzeagatik edo gehiegi berotzeagatik sortzen da.
|
|
Banakako konduktu horiek hodi komun batean ere elkartu daitezke, eta hodi komun hori zuzenean kanpora edo tximinia edo shunt batera atera daiteke. Konduktu komunaren sekzioa mailakatua izan daiteke, eta lotura puntu bakoitzean handitzen
|
joan
.
|
|
Bi harien arteko eztainuzko xaflak bermatzen du hermetikotasun bikaina. Gorputz horretan, zulo hariztatu bat dago ezkerrean, gasa ateratzeko, eta horri akoplatzen zaizkio instalazioaren kolektorera
|
doazen
lirak.
|
|
Botilak hodiari konektatzeko, euste balbula bat jartzen da, noranzko batean igarotzeko besterik aukera ematen ez duena. Gasa alderantzizko norabidean
|
doanean
, itxi egiten du. Igarotze norabidea balbularen gorputzean dagoen gezi batek adierazten du.
|