Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2002
‎Neurri honen helburua da salgaien joan etorri askerako oztopoak saihestea.
‎Orain, Errege Dekretu honen bidez, onartzen da beste estatu kide batzuetan edo Europako Esparru Ekonomikoari buruzko Akordioan parte hartzen duten beste estatu batzuetan legez onartuta daudela Espainian erregistratu ez diren atun espezieak. Dekretu honen helburua, Exekutiboaren iturrien arabera, salgaien joan etorri askerako oztopoak saihestea da, eta, horretarako, neurriak ezarri dira produktu hori Espainian merkaturatu ahal izateko, jatorrizko herrialdeko lege, erregelamendu edo administrazio xedapenetan aurreikusitako izenarekin, baldin eta jatorrizko espeziea zein den adierazten bada, erosleak haren benetako izaera ezagut dezan.
2003
‎Azkenik, jabetza pribaturako eskubidearen ikuspegitik ere ez ditu ezkutatzen zenbait ondorio, debekuaren ondorioz, debekua baino lehen ibaiko karramarro biziak merkataritza erabileretarako eskuratu zituzten karramarroen erabilera osoa ukitzeko aukeraren ondoriozkoak, eta, Autonomia Erkidegoko Aginduaren ondoren, horiek eskuratu eta zirkulazioan jarri ezin izatearen ondoriozkoak, gerora merkataritzatik kanpoko produktutzat jo baitira. Konstituzio Auzitegiak uste du ondasun edo produktuen joan etorri askean eragina duen neurri oro ez dela nahitaez Konstituzioaren aurkakoa, baizik eta askatasunez zirkulatzea oztopatzeko xedea nahita lortu nahi duenean edo, bestela, elkarrekin loturarik ez duten eta Konstituzioak ezarritako xedearekin bat ez datozen oztopoak sortzen dituzten ondorio objektiboak sortzen dituenean. Konstituzio Auzitegiak, 1981ean eman zituen lehen ebazpenetatik, esana zuen:
‎Hartutako konponbideek doktrina gorpu bat sortu dute, Konstituzioaren artikuluei zabaltasun handiagoa eman diena, eta haren alegazioari esker, besteak beste, aztertu ahal izan da produktu horiek zenbait egoeratan merkaturatzeko debekua konstituziogilea den, nahiz eta eragina izan ondasunen zirkulazio askean, enpresa askatasunean eta jabetza pribaturako eskubidean. Izan ere, ondasunen joan etorri askean eragiten duen neurri oro ez da nahitaez Konstituzioaren aginduen aurkakoa, baizik eta askatasunez zirkulatzea oztopatzeko helburua nahita lortu nahi denean edo, kasu honetan gertatu den bezala, Konstituzioak ezarritako xedearekin loturarik ez duten eta desproportzionatuak diren oztopoak sorrarazten dituzten ondorio objektiboak sortzen dituenean. Autonomia Erkidegoko ordena eta Estatuko inpugnazioa Ibai karramarroak salerosteko debekuak gatazka konstituzionala eragin zuen, zirkulazio askeari eta enpresa askatasunari eragin zielako.
2004
‎Prozesu judiziala Batzordeak 1999ko urriaren 8an Justizia Auzitegiko Idazkaritzan aurkeztutako errekurtsoaren bidez hasi zen. Europar Batasunaren eskaera Europar Batasuneko zuzenbidea ez dela betetzen deklaratzeko eskatzean oinarritzen zen, eta, zehazki, Alemaniak salgaien joan etorri askearen printzipioari buruz. Lehenago, Batzordeak zenbait salaketa jaso zituen, eta horien arabera, Alemaniara legez ekoitzitako edo beste estatu kide batzuetan elikagai osagarri gisa merkaturatutako elikagaiak inportatzean, sendagai gisa sailkatzen ziren, Alemaniako Nutrizio Elkarteak gomendatutako eguneroko dosia baino bitamina eta gatz kantitate hiru aldiz handiagoa zutenean.
‎Gatazkan zeuden alderdiek oso teknika sofistikatuak ere planteatu zituzten frantziar arazoa konpontzeko, hala nola irudiak ezkutatzea, kasuan kasuko publizitate hesien iluntze selektiboaren bidez; teknika hori misilak zuzentzeko sistemetatik eratorria zen, baina garestiegia zelako baztertu zen. Abokatu nagusiak uste du Frantziako legeak alkoholdun edarien publizitateari buruz ezartzen duen debekua justifikatuta dagoela osasun publikoa babesteko helburuagatik, nahiz eta onartu zerbitzuen joan etorri askearen murrizketa dela, eta Frantziako legeria, batzuetan, kontraesanean dagoela lortu nahi den helburuarekin, publizitate hori estadio bateko hesietan sartzea ahalbidetzen baitu, baina ez zerbitzuen telebista emankizuna, jende gehiagorengana iristen baita. Justizia Auzitegiak abokatu nagusiaren tesien alde eginez gero, telebista kateek eta sektoreko gainerako operadoreek haiek asmatzen hasi lukete kirol gertaeraren emanaldia debekatuta dagoen kasuak eta baimenduta dauden beste batzuk argi bereizteko.
2005
‎ARS Image Gallery Hala ere, Justizia Auzitegiak gogorarazi du estatu kideek ahalmena dutela bermatu nahi duten pertsonen osasuna eta bizitza zenbateraino babestu erabakitzeko eta elikagaiak merkaturatu aurretik baimena eskatzeko. Hala ere, kontuan hartu behar dituzte Erkidegoan salgaien joan etorri askearen eskakizunak eta hartutako neurrien proportzionaltasun printzipioa. Oinarrizko baldintza horiek alde batera utzi dira kasu honetan, Erkidegoko epaileen iritziaren arabera.
‎Izan ere, estatu kideek, Tratatuan bertan xedatutakoaren arabera, bermatu nahi duten pertsonen osasuna eta bizitza zenbateraino babesten diren erabakitzeko ahalmena dute. Era berean, elikagaiak merkaturatu aurretik baimena eskatu behar da, nahiz eta kontuan hartu Erkidegoan salgaien joan etorri askearen eskakizunak. Epaiak berak aitortzen duen bezala, osasun publikoaren babesari buruzko balioespen ahalmen hori bereziki garrantzitsua da frogatzen denean zenbait substantziari buruzko ikerketa zientifikoaren egungo egoeran zalantzak daudela, hala nola bitaminei buruzkoan.
‎Hori berrikuntza da gure ordenamendu juridikoan. Hala, arauak bat egiten du salgaien joan etorri askearen eta lehiaren defentsaren printzipio komunitarioekin, kontsumitzaileen osasuna babesteko beharrarekin eta elikagaien kontrol ofizialeko prozeduretan ezarritako bermeekin. Elikagaien kontrola Xedapen honetan arautzen den laginketa eta analisi metodoa autonomia erkidegoetako organo eskudunek barne merkaturako egiten duten kontrol ofizialera eta Osasun eta Kontsumo Ministerioak Mugako Ikuskapen Puntuetan (MIP) Erkidegotik kanpoko merkataritzarako dituen organoetara bideratuta daude, ezarritako prozedurari jarraiki:
2007
‎Iraupenari bugean modu xehean araututako eskuratze eskubideek, eroslehentasunak eta atzera eskuratzeak euren esangura galdu dute; bestalde, eskubide horiek aplikatuz gero, jabetza nabarmen mugatzen da, eta jabeak errentamendutik urruntzen dira. Beraz, eskubideok orain egunean egokiagoa dela uste baita. ezabatzea egokia dela uste da, lurrak joan etorri askea izan dezan, egunean
‎Amaitzeko, ez da ahaztu behar Europar Batasunaren barruan eta Batasuneko herritartasunari dagokionez, Europar Batasuneko Oinarrizko Eskubideen Agiriko 44 artikuluaren eta EETren 21 eta 194 artikuluen arabera, Europar Batasuneko herritar guztiek, eta Europar Batasuneko estatu kide batean gizarte egoitza duten pertsona fisiko edo juridiko guztiek eskubidea dutela bakarka edo beste herritar edo pertsona batzuekin batera, zuzeneko eragina duen eta Europako Erkidegoaren esparrukoa den gai baten inguruko eskari bat Europako Parlamentuari aurkezteko (hau da, gai hauen inguruan: Europako herritartasuna, ingurumena, kontsumitzailearen babesa, pertsonen, ondasunen eta zerbitzuen joan etorri askea, barruko merkatua, lana eta gizarte politika, kualifikazio profesionalen aitorpena, etab.). Horretarako, Europako Parlamentuaren Erregelamenduak prozedura berezia ezarri du, 191 artikuluan eta hurrengoetan arautua.
‎Horrenbestez, legegintza autonomikoaren desadostasuna eragingo luketen kasu oso larriak izan lirateke, ohiko trafiko juridikoa arrisku larrian jarriko luketenak, hainbat printzipio arriskuan ipinita, besteak beste: estatuaren batasuna, joan etorri askea, segurtasun juridikoa, merkatu batasuna, etab. Edonola ere, Gorte Nagusiek beharrizan hori erabateko gehiengoz onetsi arren, Konstituzio Auzitegiak balorazio hori eta hartutako neurriak harmonizazio lege baten bidez berrikusi ditzake beti.
2008
‎Tituluaren Gehigarri Europarraren bidez, errazagoa izango da egindako ikasketak Europako beste estatu batzuetan onartzea eta langileei Europar Batasunean joan etorri askean ibiltzeko aukera ematea. Alegia, Tituluaren Gehigarri Europarrak titulazioen aitorpen errazagoa ahalbidetzen du, baita ikasleak Europako lan merkatuan sartzea eta mugitzea erraztu ere.
2009
‎Sistema batean egon daitezkeen aukera guzi guziak ez dira era berean gauzatzen; aitzitik hierarkia bat sortzen da, non harreman mota batzuk lehenetsiko diren, beste batzuk osagarri gisa agertuko diren, eta baita beste batzuk zokoratuta geldituko diren. Hala bada, elkarrekintzaren joan etorri askeak zerbait lotua sortu ohi du: egitura bat alegia.
2010
‎Frantziaren kontra urratze prozedura abiatu beharrean, garrantzi txikiko auzi gisa hartuko dute, 2004an pertsonen joan etorri askeari buruzko EBren arauaren aplikazio desegokia egotziko diote.
‎Batasunak iragarri duenez, Frantziaren jokabidearen aurrean arau hausterik izan den aztertzeko prozedura bideratu beharrean, garrantzi txikiko auzi gisa hartuko dute azkenean, 2004an EBk pertsonen joan etorri askearen inguruan kaleratu zuen araudia modu desegokian aplikatzea egotziko baitiote. Parisek urriaren 15a baino lehen bere legegintza zuzenduko duela bermatzen badu, espediente honen irteera geldiarazi daiteke oraindik.
‎Europako Batzordearen presidenteordea eta Justizia eta Oinarrizko Eskubideen arduradunak, Viviane Redingek, beste aukerarik izango ez duela esan zuen aurreko irailaren 14an, eta urratze prozedura hasi zuela Frantziaren kontra. Espedienteak pertsonen joan etorri askearen inguruko zuzentaraua bereizketak eginez aplikatu izana" eta joan etorri askearen inguruko zuzentarauan jasotako prozedura bermeen transposizioa egin ez izana izango ditu oinarrian.
‎Europako Batzordearen presidenteordea eta Justizia eta Oinarrizko Eskubideen arduradunak, Viviane Redingek, beste aukerarik izango ez duela esan zuen aurreko irailaren 14an, eta urratze prozedura hasi zuela Frantziaren kontra. Espedienteak pertsonen joan etorri askearen inguruko zuzentaraua bereizketak eginez aplikatu izana" eta joan etorri askearen inguruko zuzentarauan jasotako prozedura bermeen transposizioa egin ez izana izango ditu oinarrian.
‎Bruselak Frantziaren kontra irekiko duen espedienteak pertsonen joan etorri askearen inguruko zuzentaraua bereizketak eginez aplikatu izana eta joan etorri askearen inguruko zuzentarauan jasotako prozedura bermeen transposizioa egin ez izana izango ditu oinarrian, Justizia arduradunaren esanetan.
‎Bruselak Frantziaren kontra irekiko duen espedienteak pertsonen joan etorri askearen inguruko zuzentaraua bereizketak eginez aplikatu izana eta joan etorri askearen inguruko zuzentarauan jasotako prozedura bermeen transposizioa egin ez izana izango ditu oinarrian, Justizia arduradunaren esanetan.
2011
‎Hari esker, eremuko kide ziren herrialdeen barne aduanak desagertu, eta pertsonen zirkulazio askea eta kanpo mugetarako erabaki bateratuak bermatu ziren. Danimarka 1996an sartu zen eremuan, eta geroztik bertako kide da.Apirilean ituna hausteko beldurraren aurrean, Kopenhage lasaitasuna transmititzen saiatu zen, eta ziurtatu zuen ekimenaren helburu bakarra «merkantziak kontrolatzea» zela, ez pertsonen joan etorri askea etetea.Bi hilabete igarota, Schengen eremuak ez ditu baldintza berak bermatzen, eta egoera baliatu du gobernuak. Afrika iparraldeko erreboltak direla-eta, etorkin askok Europara jo dute, eta horren aurka egiteko, Schengen Ituna moldatu dute.
‎espero du, baina, bizirik irauteko, aldatu egin behar dela gaineratu du. Halaber, pertsonen joan etorri askea indartzeaz gain, Kanpo Mugen Europako Agentzia (FRONTEX) indartu behar dela esan du.Bilera horretan gutun bat idatzi diete Jose Manuel Durao Barroso Europako Batzordeko presidenteari eta Herman Van Rompuy Europako Kontseiluko presidenteari.Italiak zein Frantziak Europako Batasuneko gainerako kideei Schengengo Itunerako proposatzen dizkieten aldaketak jasotzen ditu gutun horrek.... Gobernu bi horien arabera, baliteke Mediterraneoko etorkinen egoerak Europan pertsonen joan etorri askearen gain eragina izatea eta herritarrek egungo ereduan konfiantza galtzea.Gutun horretan, halaber, Europako asilo erregimen komunaren" arazoa jorratu dute; Frantziak eta Italiak 2012 urtea bukatu baino lehen zehazteko eskatu dute.
‎Halaber, pertsonen joan etorri askea indartzeaz gain, Kanpo Mugen Europako Agentzia (FRONTEX) indartu behar dela esan du.Bilera horretan gutun bat idatzi diete Jose Manuel Durao Barroso Europako Batzordeko presidenteari eta Herman Van Rompuy Europako Kontseiluko presidenteari.Italiak zein Frantziak Europako Batasuneko gainerako kideei Schengengo Itunerako proposatzen dizkieten aldaketak jasotzen ditu gutun horrek. Gobernu bi horien arabera, baliteke Mediterraneoko etorkinen egoerak Europan pertsonen joan etorri askearen gain eragina izatea eta herritarrek egungo ereduan konfiantza galtzea.Gutun horretan, halaber, Europako asilo erregimen komunaren" arazoa jorratu dute; Frantziak eta Italiak 2012 urtea bukatu baino lehen zehazteko eskatu dute.
‎2005ean sartu zen indarrean Europako Araudia. Horren helburua da kide diren herrialdeak elikagai seguru eta osasungarrien joan etorri askera hurbiltzea, eta elikagaien eta pentsuen enpresa guztientzat, lehen aldiz, elikagaien trazabilitate sistema zehatza izatea eskatzen du.
‎Sentitzen dute araudiak egoera irregularrean dauden pertsona guztien erregularizazioa ez onartzea, edukia aplikatzeko arazoak egongo direla uste dute eta, beren ustez, alegazio publikoak aurkezteko emandako 15 eguneko epea ez da nahikoa izan, Erregelamendua 300 artikulutik gora dituelako eta, beraz, “gardentasun falta” egon dela uste dute. Giza Eskubideak Defendatu eta Aztertzeko Zentroak (CEDEHU) uste du atzerritarrentzako lege bereziak ezabatu behar direla, eta pertsonen joan etorri askeko esparru unibertsalaren eta Giza Eskubideen unibertsalizazioaren aldeko apustua egin behar dela. Erregelamenduari egindako gogoeten artean, honako hau adierazi behar du:
2012
‎Hain justu, igandeko hauteskundeen ostean Grezia eurogunetik aterako balitz, baliteke euroguneak corralitoa (herritarrek bankuetatik atera dezaketen diru kopurua mugatzea) eta kapital kontrolak ezartzea herrialde horretan, eta Schengen akordioa bertan behera uztea (mugetan pertsonen joan etorri askea mugatzea).
‎1.Pertsonen joan etorri askeari buruzko nazioarteko konpromisoak gutxietsi gabe, estatu alderdiek, ahal den neurrian, pertsonen salerosketa prebenitzeko eta antzemateko, mugako kontrolak indartuko dituzte.
2013
‎Grebak eragin zuen kaosa zela eta, abenduaren 4ko Ministroen Ez-ohiko Kontseiluak erabaki zuen Konstituzioan aurreikusita zegoen alarma egoera aitortzea, eta 13: 00ean sartu zen indarrean. Hura aitortzen zuen lege dekretuaren azalpenetan argudiatu zen ezen aire zirkulazioko kontrolatzaileek beren betebeharrak ez betetzeak Espainiako herritar guztien joan etorri askeari eragin zion kalteagatik hartu zela erabakia. Dekretu horren bidez, aire kontrolatzaileak militarren agintaritzapean behartuta mobiliza zitezkeen, eta, beraz, lanpostura ez agertzea kode penal militarrean zigortuta dagoen delitu izan zitekeen.
‎FIFAk ondorioztatu du hori. Bosman legediaz2 EB Europar Batasunak europar jokalarien joan etorri askea erabaki ostean, 6+ 5 izeneko araua kontrajarri zuen, futbol taldeak gutxienez beren federazioaren barruko sei futbolari zelairatzera behartu nahi zituena. Nazio taldeak eta nazioarteko lehiaketak indartzea, eta bereziki erakunde horrek antolatutako Munduko Kopa defendatzea, zen FIFAren arrazoibidea (Gardiner eta Welch, 2011:
‎160). Europako Batzordeak, alabaina, ez zuen onartu futbol langileen joan etorri askeari mugak jartzen zizkion araua indarrean jartzerik.
‎Qatarrek diruaz jokalari atzerritarrak bere nazio taldea indartzeko eginiko saioaren aurrean hartu zuen erabakimena kirol erakundeak, eta Afrikan ere, Togon zehatz esateko, hango taldeak 2004ko Afrikako Koparako sailkatzeko 13 jokalari brasildar erabili ostean (Poli, 2004). Selekzioaren ordezkaritza aurrerantzean ere mantentzea helburu argia zuen FIFAk, kluben alorrean haztegiak lagundu eta jokalari atzerritarren joan etorri askeari mugak ezarri nahi zizkion modu berean.
2014
‎Bruselari min ematen diotenak Europaren bihotzeko estatutxoak bere kasa har ditzakeen neurri protekzionistak dira, batez ere Ahrenkildek aipatu gabe utzitako beste hiru printzipioei eragiten badiete: kapitalaren, salerosgaien eta zerbitzuen joan etorri askea ahalbidetzen duten akordioei. Suitzako erreferendumaren emaitzak hirurak jarri ditu kolokan.
2016
‎AEBk merkatu irekiak nahi zituzten, diru bihurgarriak, kanbio tasa egonkorrak, kapitalen joan etorri askea, nazioarteko lankidetza eta ekimen pribatua.
2020
‎Laburbilduz, arrain faunaren joan etorri askea eragozten zuten 11 presa kendu dituzte (horietako batzuk presa handi gisa katalogatuta zeudenak, Leitzaranen Inturiaren kasua esaterako), duela gutxira arte gaindiezinak ziren paretak igarotzeko pasabideak egokituz. Gainera, ibaietan enborrak paratu dituzte, bisoi europarra babesteko, izokin atlantikoaren habitata hobetzeko edo ibaiertzetako higadura murrizteko.
2021
‎Bisitei dagokienez, egungo prebentzio neurriek aurrera jarraitzen dute, egoitza zentroetan pertsonen joan etorri askea murrizteko helburuarekin. Hori dela eta, bisitak ikastetxeetako espazio espezifikoetan egingo dira.
2022
‎Hala, Melillan gertatutakoa justifikatu du, eta Bidasokoa beste batzuen erantzukizuna dela esan. Europako Batasuneko barne mugetan Espainiako Gobernuak pertsonen joan etorri askea babesten duela nabarmendu du, eta, alde horretatik, talde komunitarioan jarrera hori defendatu izan dutela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia