Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 363

2008
‎Ikusten denez,, huts arkitektoniko hartzailearen? bere ustearen bertsio plastikoa oker ibili zen bezala, literarioan ere eskola egingo duen beldurrik ez dago. Hartaz, obra, (ez baitu morala erasotzen, ez du salatzen joera politiko gaitzesgarririk, ezta erakusten ere, tamalez?
‎Ikerketa honetan DBHko (Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza) 2 mailako 13 urteko 24 gaztek hartu zuten parte. Guztiak ereduan zebiltzan baina bi aldagai nagusik ezberdintzen zituzten: hauetako 12k euskara dute lehen hizkuntza eta familiako hizkuntza nagusia eta, besteek, ordea, gaztelania.
‎Gorka, Iñaki, Edurne, Joseba, Gotzone... Aranaren antipoda politikoetan dabiltzan batzuen izenak dira, eta dirudienez, ez dute aldatzeko ez asmorik, ez beharrik ere.
‎Bourdieu ren, konstruktibismo estrukturalistan? eragile sozialak ez dira indar mekanikoen eragin hutsez dabiltzan partikulak, ez dira kanpoko kausen eragin hutsez aritzen diren gogo gabeko gorpuzkinak; ez dira, hala ere, arrazoi ezagun eta argien arabera beren burua jakitez eta artez gidatzen duten subjektuak. Ikuspuntu horretatik, eragile sozialak, zentzu edo sen praktikoa?
‎Haietan ikusten du De Certeau k, erresistentziaren erregimena?: erresistentziari buruzko diskurtsoek eta gogoetek ekintza arautzen ez duten abagunetan egiteko moduei darien erresistentzia agertzen da, egiteko modua da erresistentzia hori, ez pentsatzeko modua, diskurtso ideologikoetatik libre dabilen berezko ekimena baizik. Adibidez:
‎Naturaltasun praktikoa galtzen ari da joko eremu honetan; izenena ere eremu berezitua eta arroztua bilakatzen ari da eta, hala izanik, pertsonek egoera anbiguoan jardun behar dute: batetik, erabaki pertsonala hartzera behartuta daude, ez dabil hor lehengo erakundeen irizpide itxirik, baina, bestetik, erakundeek hainbat muga jartzen dute, kasu gehienetan, gainera, jendeak ez du muga horien berririk. Hau den hau egiaztatu dugu gure ikerketan:
‎Ba al da antzekorik izenen kasuan? Bai; bada izenetan berdin partekatzen ez den kapital bat, eta badira lehian edo zein bere aldetik dabiltzan kapitalak. Kapital horiek, hasiera batean izendatze kode edo izendatze kultura bereziak baino ez dira, erkideek lehenetsi dituzten eta kanpokoei balioztarazi nahi dizkieten kodeak.
‎Diamanteak ezkerraldetik ibili behar dira sortzez duten indarra septentriotik heldu baitzaie, septentrio munduaren ezkerrean baita eta orientera itzultzen dutelarik jendeek aurpegia, septentrio ezkerrean baitute, Isidoro Sevillakoak zion bezala. (Septentrio, 75 or.)
‎Gainera, urek egiten duten burrunba ezin sinetsizkoa denez, ontzian direnek ez lezakete elkar adi. Anitz dira entseatu direnak eta nehork ez du erreusitu, anitz dira luietan ibiliz leher eginik hil direnak, bertze anitz herbail gelditu dira, itsuturik edo sorgorturik, ontzitik erori dira ere anitz eta betiko galdu. (81 or.)
‎Gure kondizioak «Septentrio» baten bilaketarat behartzen gaitu, eta gure eskubidea da hitzekin eta hondoratzearen arrisku iraunkorrarekin jokatzea haren atzetik etengabe ibiltzeko , eta horrela, zentzu xerka horren bidez, gure existentziari norabide bat ematea. Ezen Literatura itsasargi hura bezalakoa da:
‎Itsasoan gabiltza , oi nereAdiskide anitzak, ni dagoeneko popanZuek aintzin ospetsua uraIdurtzuriz eta neguz mozten duena; Mozkortasun eder batek eragiten nauHaren kulunkaz beldurrik gabeXutik ekartzea salbamen horiBakartasun, harkaitz, izarEdonori baliatu zitzaionGure oihalaren kezka xuria. (op., 3 or.)
‎Zazpiak bat: hitz berak ziren ageri, erran badezaket, harat hunat elgarri irriz eta agurka bezala zabiltzan begitharte alegera guzietan. Zazpiak bat:
‎(11) Bainan tronpatu dire beren kalkuletan, Zeren gaizki zabiltzan beren urhatsetan; Bethi gezurra zuten gorriek ezpainetan Hortako egon dira k.k, ren erditan.
‎Hala izanik, badira bi elementu erabakigarri edozein enpresa desagertzeko kinkan ipin lezaketenak adi ibili ezean: a) enpresak erreakzionatzeko duen gaitasun eta lastertasuna, eta b) enpresak aktibo ukiezinak kudeatu eta garatzeko duen ahalmena.
‎Zuzendari horiek, Albizu eta Olazaran (2003) irakasleek nabarmendu bezala, inguruan gero eta eskari zorrotzagoak dituzte (eskari tekniko, ekonomiko eta sozialak) eta, ondorioz, aldaketa eta bereizketa prozesu etengabeetan murgilduta ibiltzen dira. Esan bezala, enpresa kudeaketarako tresnak eta ideiak zuzendarientzako egiten dira, eta, gogoratu zuzendari askok ez dutela trebakuntza espezifikorik enpresen zuzendaritzan eta kudeaketan.
‎Nafarreteko apaizak, Txomin Jakakortaxarenak, kontatzen duenez, ugari izan ziren toki hauek aukeratu zituztenak aldaketarako eta berak batzuei zein besteei laguntzen zien. Trafiko hori geldiarazteko, matxinatuek herririk herri ibiliko ziren patruilak eratu zituzten. Jakakortaxarena bera atxilotu eta Gasteizera eraman zuten eta ia ia fusilatu zuten (Iakakortaxarena, 1990).
‎Bolibartarrak, egon? aditza erabili du aditz laguntzaile; Etxebarrikoak, aldiz,? ibili –aditza.
‎Ez da zehatz betetzen bien arteko bereizkuntza, mugimendu gabeko ekintzek, egon? aditza eskatzen baitute, eta mugimendudun ekintzek? ibili –aditza.
‎Hizkera bietan gertatu den bariazioa, beste hizkera batzuekin erkatzen badugu, ez da hain asaldagarria, baina bai zuhur ibiltzeko modukoa. Etxebarrin bi belaunaldietan gertatzen ari den bariazioa honela ikus daiteke parametro bakoitzean:
‎Gaztearen erantzuna bedarra ebaten dabis izan da eta helduaren lehenengo erantzunarekin erkatuz gero ikusiko dugu, helduak, egon? aditza darabilela laguntzaile gisa eta gazteak, aldiz,? ibili –aditza.
‎Izatez,, egon? aditza mugimendurik eskatzen ez zuten ekintzak adierazteko erabiltzen da, eta? ibili –aditza mugimendudun ekintzak adierazteko.
2009
‎Ene arima hau Itsaso huts hutsean bakarrik ibili da (137)
dabiltza (70)
‎U r ildo zuri dirdiratsuaeginez zebiltzan (75) Eta atzeruntz itz ultzen zirenean (75)
‎Swi.ft l y. swiftl y flew U n tzia aguro aguro ibili Matmer verb+ Diff matmer verb+ t manner verb M7
‎(10) Bera oraindik noraezean zebilen , goiko bailara txikitik kanpo, bere mugaz gain eta bestaldeko aldapan behera.
‎Hipotesi hauek betetzen ote diren ikusteko, Coleridge ren poeman eta bere euskarazko itzulpenean agertzen ziren mugimenduzko aditz guztiak aztertu eta lau aditz kategoriatan sailkatu ditugu, bai euskaraz eta bai ingelesez: Modua adierazten dutenak (esaterako walk edo ibili ), Bidea adierazten dutenak (approach edo hurbildu), Jarrera adierazten dutenak (kneel edo belaunikatu) eta Neutroak (go edo joan). 1 taulan ikus daitezke ateratako ondorioak.
‎aldegin, arrastatu, astindu, bultzatu, dantzan egin, hegaldatu, hegatsez egin, ibilerazi, ibili , igeri egin, isuri, jario, jauzia eman, jirabiraka ari, murgildu, nabegatu, paseatu, ubildu (18)
‎Modu horiei esker, mugimenduzko ekintza bat modu askotara deskriba daiteke euskaraz: aditz sinple batez (etorri, ibili ), aditz elkartu batez (igeri egin, buelta eman), aditz eratorri batez (aideratu, inguratu), sinonimoen bidez (atera, irten) eta inguruko hizkuntzetatik hartutako maileguen bidez (ailegatu, segitu).
‎Andoni Alvarez EKTko langile batzordeko kideak argi dauka EKTk «ahal duen neurrian»33 nahikoa diru inbertitzen duela langilerian eta ez du uste «zuhurkerietan»34 dabilenik .
‎«Unibertsitatean klaseak ematen nituen garaiko ikasle ohi bat aurkitu nuen, ikasle ona zen, matrikulak ateratzen zituen. Deustuko bingoan zebilela lanean esan zidan, bingoan diru gehiago irabazi eta ordu gutxiago lan egiten zuela eta ez zuela hedabideetara bueltatzeko asmorik. Gertatzen ari dena da kazetaritza ezegonkortasunaren eredu nabarmenena dela.
‎«Euskarazko medioetako langileek orokorrean lan baldintza txarrak pairatzen dituzte eta lan prekarietatea begi bistakoa da. Euskarri bakoitza (prentsa, irratia, telebista eta sarea) nor bere aldetik ibiltzeak ere, ez dio sektoreari mesederik egiten» (Zenbaiten artean, 2006). Ekimen hartatik, idatzizko hedabideen batzorde iraunkor bat sortu zen, Jaurlaritzaren subentzio politikaz arduraturik, hedabideen biziraupen ekonomikoaz arduraturik eta etorkizunean administrazioan eragiteko xedearekin.
‎Independentziarekin, beraz, euskaldunen emigrazioek aldaketak ezagutu zituzten. Ordurako Amerikara heltzen zirenak, salbuespenak salbuespen, ez ziren gorputz politiko bakar eta bateratu batean zehar ibiltzen . Handik aurrera euskalduna Amerikan atzerritarra izango zen.
‎Hemen, beraz, bi helburuek elkarri eskua ematen zioten. Euskaltasunaren aldarrikapena eta horren mantentze eta zabaltzearen aldeko asmo irmoarekin batera, Euskal Echeak emango zituen zerbitzuak ere praktikotasunaren ildotik zebiltzan . Euskal Echeko ikastetxeak fronte biko hezkuntza planteatzen zuen:
‎Euskal etxe haietako bat, Euskal Erria izenekoa, hasiera hasieratik euskal ikastetxe baten egitasmoaren atzetik ibili zen. Izan ere, 1915eko abuztuan ordezkaritza bat Argentinako Euskal Echera bisita bat egitera bidali zuen elkarteak, eta handik gutxira «Comisión de Beneficencia e Instrucción» bat sortu zuen zuzendaritza batzordeak (Parrabere, 1952).
‎1839 eta 1851 urteen artean egondako Gerra Handia edo Troia Berriko gerran gertatutakoa (Irigoyen, 2001) besterik ez genuke ikusi: bertan, zehatz mehatz esan dezakegunez, Iparraldeko euskaldunak eta Hegoaldeko euskaldunak elkarren kontra borrokan ibili ziren (gerra horren alde bietan euskal tropak banatuta egon ziren: Iparraldekoak hiriburuaren defentsan ibili ziren eta Hegoaldekoak, berriz, hura erasotzen) (Irigoyen, 2003b).
‎bertan, zehatz mehatz esan dezakegunez, Iparraldeko euskaldunak eta Hegoaldeko euskaldunak elkarren kontra borrokan ibili ziren (gerra horren alde bietan euskal tropak banatuta egon ziren: Iparraldekoak hiriburuaren defentsan ibili ziren eta Hegoaldekoak, berriz, hura erasotzen) (Irigoyen, 2003b).
‎Beraz, hura ere euskaldunen bilgune garrantzitsua izan zela azpimarratu beharra daukagu, batez ere Euskal Herriari buruz zuten ideiaren ondorioz. Euskaldunek beren betiko ohiturekin jarraitzea erabaki zuten; pilota partidak antolatu, tabernan ibili eta igandetan beren elizkizunetara joaten ziren.
‎Irtenbide gisa hauxe erabaki zuten; lurralde hura ez zela ez Brasilentzat ezta Argentinarentzat ere geldituko; horren ordez, independentzia ematea erabaki zuten. Ez dugu ahaztu behar Uruguai hogei urte iraun zuen independentzia gerra batean sarturik ibili zela. Horrek lurraldea txikituta eta birrinduta utzi zuen, bere baitan ehun mila biztanle soilik zituelarik.
‎Baina euskal herritarrak ez ziren landa munduan soilik gelditu, baizik eta hirigune urbanizatu edo metropolietan ere presentzia handia izan zuten. Lanbide aniztasun honek erakusten digu erraztasun handia izan zutela mota ezberdinetako lanetan ibiltzeko , horrek abantailak eman zizkielarik. Beraiek ez ziren lehenengoak ezta bakarrak izan, baina bai ugarienak (Luzuriaga eta Alvarez, 2001; Mörner, 1996; Azcona, 1992; Irigoyen, 1999; Arin, 2000; Irigoyen, 2003b).
‎Hala ere, ezin dezakegu esan ez duela inork idatzi gai honi buruz, egia ezkutatzen ibiliko nintzatekeelako. Gutxi idatzi da, baina zerbait idatzi dutenen artean, bi korronte ageri dira:
‎Hona datu bat, adierazgarria oso: AHTk egun EAEn dabiltzan trafiko motordunen% 0,15 bereganatuko du soil soilik. Garraioa gutxitzen joateko hazkundea murriztuko lukeen eredu sozioekonomikoa landu behar da, aldiz, EAE garraio gune erraldoia bilakatzen ari da.
‎Momentu honetan, unibertsitatea Goi Mailako Hezkuntzaren eta Ikerkuntzaren Europako Espazioaren egokitze prozesuan murgilduta dabil . Ikasketa planetan aurreikusten diren aldaketa guztietan komuneko ideia bat ageri da:
‎Horretarako ezinbestekoa da udal artxiboekin eta Nafarroako artxibo orokorrekin batera, parrokietako eta elizbarrutiko artxibo historikoak ikertzea. Hau ahaztuz gero, ez da estudio seriorik gauzatuko7 Azken finean, «herriaz» mintzatzean kontu handiz ibili genuke zertaz mintzatzen ari garen: «herria» erakunde eta gizarte zibila den aldetik, Nafarroako erresumaren eta erregeen legeen menpean, edo «herria» erakunde eta gizarte eklesiastikoa den aldetik («kristau herria», alegia), Iruñeko elizbarrutiaren eta apezpikuen legeen menpean.
‎Ahots asko altxa dira edozein preziotan muga gabe hazteko proposamen horien aurka. Benetan hartu behar ditugu eta arrazionalki neurtu, hemendik denbora laburrera kexaka ibili nahi ez badugu. Zenbait herrialde ongi samar ari dira; Frantzia, esaterako.
‎Leku guztietako herritar eta pertsonak aisialdirako lekuez aparte, beste gune eta leku natural batzuen zein gizakiak sortutakoen bila dabiltza , behar espiritualak eta edertasun irrika sakonenak asebetetze aldera. Nork ez du asteburuetan edo oporretan museo, gaztelu, natura parke edota ozeanoarioren batera jo gorputzak eta espirituak goza dezaten?
‎Gordailu eta museo handiak (arkitektura eta parke ikusgarriez hornituak) gustagarriagoak zaizkio jendeari lehendik daukana bultzatzea eta hedatzea baino. Hiriak zein herriak norgehiagoka dabiltza arkitekto ospetsuak zeinek lortuko egin beharreko lanak egiteko (Rico, 1994).
2010
‎due (eta dauke) vs daukate; dittu vs dauzka; zittun vs zeuzkan. Eta ari izan vs ibili : ai zeate vs zabiltzate.
‎Eta ari izan vs ibili: ai zeate vs zabiltzate .
‎Kolektiboak ibilitako bide kulturalaren zentzu itxierak izan duen kausaren abiaburua bistagarri egiten du, sinbolikoan, izanaren ibilbide zirkularraren abiapuntua eta itxidura azaleratzen laguntzeko. Identitatearen atakan bizi den herriak, halabeharrez, bizitu beharreko ibilbidea da, baturaren eraikuntzaren errepresentazio eszenikoan irudikatua izateko.
‎Esan liteke oinarrizko konfigurazio horrek ondasun kulturala pitzarazten duela kolektibo horren batura indarrean adierazle. Egun, «bertsoak, espiralak dabil dibujatzen, herriz herri oinarritik zabaltzen eta luzatzen» eta estetika espiral horrek (non loturak egiteko aukera aurki litekeen) eragiten duen dinamika ez dago hutsean sortua, intentzio bide baten ondoriozkoa duenez, hizkuntza muinetik datorkio berebiziko indar sortzailea izateko abagunea. Estetika berritzaile horrek, belodromoko iragan hurbileko biribiltasuna elikagai, sortzaile eraberritzaile izateko irudimena memoriaren bidetik eratortzen duenez, memoria eta iragana, fikzioaren prozesu sortzailearekin elikatzen ditu, iragana eta oraina biziberritzeko prozesua hezurmamitu eta iruditegi kolektiboa biziberritu eta eguneratzeko.
‎Antropologiaren diziplinak ibilbide analitiko ugariak ibili izan ditu Malinowski k() gerturatze enpirikoan «bertako»aren ikuspuntua atxikitzea proposatu zuenetik eta aldagai kognitiboak eta afektiboak biak sakonduz «zentzu egitura» batez hitz egitea ahalbidetu zuenetik. Zentzu egitura horren abiapuntutik. Geertz ek darabilen analisi sinbolikoaren ikuspuntuan?
‎9 M. Augé k «leku antropologikoak» deskribatzeko ematen dituen ezaugarriak dira: 1 Ibilbideak (itinerarios) jendeak ibilitako bideak edo ardatzak dira. 2 Bidegurutzeak (encrucijadas o intersecciones) jendea elkartzeko eta biltzeko tokiak.
‎Lehenengo eta behin, merkatua. Ez daukat daturik, baina badirudi ez nabilela oso erratuta esaten badut gaztelaniazko liburuak euskarazkoak baino gehiago saltzen direla maila guztietan. Historiako liburuak ez dirudi, inondik inora, arau hori hausten duten bakanetakoak direnik, alderantziz, nobela historiko erraz eta entretenigarrietatik hasita liburu akademiko konplexuenetara, dibulgazioko lanetan barna, kasu guztietan, beti, euskaraz idaztea salmenta gutxiago izateko aukerak handitzea da.
‎barkadadea oso kaltegarria da edozein lan akademikorentzat; aldiz, departamentu unibertsitario baten oinarria, edo ikerketa talde baten bultzada, edo antzeko edozein egituratan bermatzea, zinez lagungarria izan daiteke norberaren gaitasunak garatzeko. Tamalez, Manexen kasuan badirudi erraldoi bakarti baten aurrean gaudela; ezaguna denez, Iparraldean ia ia ez dago egitura unibertsitariorik, eta partikularki historialaritzan Manex ia ia bakarrik ibili da beti. Egia da hortxe dugula Eugène Goihenetxe(), baina adinaren aldea gora-behera, ez dirudi harreman estua izan zutenik.
‎Egia esateko, ez dut arrakastarik izan. Lan gutxi iritsi dira eta hortxe nabil berriak lortu guran, liburu txukuna egiteko. Iparraldetik, J.L. Davantek zerbait idatzi dit eta artikulu bakana.
‎Gertakizuna terraza batean gosaltzen ari den bikote baten eszenarekin hasten da. Bikotea berriketan ari da eta, bitartean, beste gazte bat aparkaturik dagoen auto baten inguruan dabilela ikusten da. Gazte horrek inork begiratzen ez diola ziurtatu ondoren, burdinazko barra batekin autoko kristala apurtzen du eta barrutik kirol poltsa bat hartzen du.
‎Aristoteles da munduari bozkarioz begiratzen dion azken filosofoa, ez baitzen indarge sentitzen estatuaren aurrean. Ondorengo guztiak babes bila dabiltza . Filosofiaren zeregin nagusia gizabanakoari bizitzan nola jokatu erakustea izango da.
‎4 Eta harrigarriena, inoren xenofobia salatzen gailentzen diren asko nola ibiltzen diren musulmanei euren kultur eta erlijio ikur nabarien erabilera galarazten, duintasuna eta askatasuna ezpata bezala erabilita, eta jakina, hitz horiei mendebaldeko kultura indibidualistan ematen zaien edukiarekin. Era berean, gaztelania askatasunaren izenean inposatzen dute.
‎Krisiak gero eta gutxiago antzematen dira bere izari sozialean, gizabanakoa tematuta baitabil bere bizitza bizi nahian. Horiek horrela, gizabanakoak pertsonaltzat jotzen du bere porrota, ez klase bateko kide denez, baita lanpostua galdu edo gaixotzen denean ere.
‎Egun, seme alabak ez dira norberaren bizitzako ezinbesteko zatia, zati naturala. Nork bere bizitza izateko etikak agintzen duela kausa, biziki handitu da familiatik kanpo eta gizonekin ibili gabe umeak izan nahi dituzten emakumeen kopurua. Nork bere bizitza antolatzea eta umeak ekartzea, ordea, kontrajarritako aukerak dira, baina gatazka horrek ez du ezabatzen umeak izateko gogoa.
‎Hortik dator kirurgia bidez gorputza manipulatzeko joeraren hazkundea ez ezik, osasuna, planifikazioa eta ingeniaritza genetikoaren aliantza. Jokabide horrek gorputza kanpoko kontrol sofistikatu batzuen mendean jartzera garamatza, manipulazioa fisiko biologikoaren mendera, halako moduan non boterea bere dimentsio biologikoa zabaltzen eta sendotzen baitabil , geure zelulak ere bere esku hartzearen ikusmiran jarrita. Heriotzaren beldurrez, gorputza ere arrazionalizazio edo plangintza ilustratuaren objektu preziatu bihurtzeko bidean doa.
‎Indibidualismoa goresten da, industrialki kultibatu, baina ideiak, aukerak, balioak gizarteak ezartzen dizkigu. Pertsonaia batean bizi gara, eta pertsonaiak ezartzen dizkigu keinuak, mozorroa, jokabidea, non ibili , zer erosi. Masa gizartea da gurea.
‎Lotura komunitarioak galduta, gizabanakoa, garai helenistako erromatarrean bezala, indarge, ezgai eta ezereza sentitzen da urrunak eta gero eta abstraktuagoak diren botereen aurrean. Horrela, hainbat gizagaixo iheska dabil kontsumismo, hedonismo, espiritualismoaren bideetan.
‎Denotazioak eta konnotazioak bereizteko orduan, planoen deitura formala zehaztean, enkoadratzearen funtzio komunikatiboa interpretatzean, sekuentziaren interpretazio sinbolikoa egitean, pertsonaiek irudikatzen zituzten hierarkiak balioestean eta agintearen agerpena deskodetzean ahul dabiltza gure gazteak.
‎Gaitasun ideologikoen ebaluazio honetan ikusi dugu ezen oso maila xehe eta ahuleko arrazoibideak darabiltzatela Euskal Herriko eskola gazteek. Ikus entzunezkoen eduki sinbolikoetan aurkitu litezkeen berniz konnotatzaileak antzemateko eta deskribatzeko unean, ahul dabiltza , oso. Jokoan dauden hogeita bost puntu horietatik, inork ez du erdia ere bere egin.
‎Finean, teknika honek hautaketa esperimentuen metodoaren planteamendu berari jarraituko dio baina balorazio monetario hertsia eman beharrean bisitarien lehentasun ordinalak adierazteko erabili da kasu honetan. Emaitza orokor gisa, bisitariek gehien balioztatzen dutena natura eremuan gauza daitezkeen «jarduerak» (xendazaletasuna, mendizaletasuna, bizikletan ibiltzea , zaldian ibiltzea) dira, «sarbide baldintza» eta «zerbitzu osagarrien» aurretik.
‎Finean, teknika honek hautaketa esperimentuen metodoaren planteamendu berari jarraituko dio baina balorazio monetario hertsia eman beharrean bisitarien lehentasun ordinalak adierazteko erabili da kasu honetan. Emaitza orokor gisa, bisitariek gehien balioztatzen dutena natura eremuan gauza daitezkeen «jarduerak» (xendazaletasuna, mendizaletasuna, bizikletan ibiltzea, zaldian ibiltzea ) dira, «sarbide baldintza» eta «zerbitzu osagarrien» aurretik.
‎Eta noski, jostailu horiek ez dute berdin estimulatzen hizkuntza (Caldera, Huston, eta O. Brian, 1989). ...Horretaz gain, gurasoek joera dute berritsuagoak izateko alabekin semeekin baino; zehazki, alabekin ari badira, hitz gehiago erabiltzen dituzte hizkuntza estimulatzen dutenak, gehiago imitatzen dituzte haurraren bokalizazioak eta, oro har, ahoz harreman handiagoa dute neskatoekin (Leaper, Anderson eta Sanders, 1998); semeekin ari badira, aldiz, estimulu gehiago ematen dizkiete mugitzeko, bai oinez ibiltzeko , bai katuka aritzeko (MacDonald eta Parke, 1986).
2011
‎Gerra aurrean idatzitako Euskaldunak poema nazionala izan behar zuena 1950ean atera zen. Baina beste garai bat zen gerraondokoa, eta Orixe Orexan ez baizik Ameriketako El Salvadorren zegoen, Erdialdeko Amerika eta Hego Amerikan barna zebilen .
‎Baina gerraondoko garaiaren joera nagusiarekin bat5, Orixek ere barnekoak atera zituen kanpora, min ematen zioten arantzak. ...na da Orixek zazpi urte astun borrokazko igaro zituela jesuitetan, azkenean etsi eta atera beharrean gertaturik; Espainiako gerran Iruñeko Ezkaba mendiko San Kristobalgo gotorleku espetxe fama txarrekoan hilabeteak egin zituen preso, eta Bigarren Mundu Gerra hasi berritan Zuberoa ondoko Gurseko kontzentrazio zelaian beste hilabete batzuk, eta harrezkero Frantzian, Iparraldean, eta gero Ameriketan ibili zen hiltzera jaioterrira itzultzeko.
‎50eko hamarkadaren lehen urteetan F. Krutwigek Euskaltzainditik eragin zuen kultur astinduaren ondorioz, literatur ereduari buruzko eztabaidan ideia, ikuspegi eta jarrera hauek zebiltzan puri purian:
‎Taldetik aurreratuta, bakarlariak koplaren lehenengo bi ahapaldiak abesten ditu eta jarraian taldeak koplaren gainerako bi ahapaldi osatuz4, denak zutunik jarri eta Santa Klara komenturantz abiatzen dira. Ibiltzen diren bitartean, bakarlariak, beti taldetik aurreratuta, kopla bakoitzaren lehenengo bi ahapaldiak abesten ditu eta taldeak erantzun egiten dio. Horrela, erlojuen orratzen noranzkoaren aurka, Gernikako kaleetan zehar ibiliko dira, herriko gainerako elizak bisitatuz.
‎Ibiltzen diren bitartean, bakarlariak, beti taldetik aurreratuta, kopla bakoitzaren lehenengo bi ahapaldiak abesten ditu eta taldeak erantzun egiten dio. Horrela, erlojuen orratzen noranzkoaren aurka, Gernikako kaleetan zehar ibiliko dira, herriko gainerako elizak bisitatuz. Errondek lauretan hasi eta ordu eta erdi gutxi gorabehera irauten dute.
‎Ikuspuntu honetatik, errituala eraginkorra da, zeren eta espresiboa, adierazkorra eta sinbolikoa izateaz gain, erritualak egin eta birsortu egiten du, eta azken finean eraiki. Partaideek, beren keinuekin parte hartzen dute, hau da, belaunikatuz (onartu, umiliatu, aintzat hartu), altxatuz, ibiliz , geldituz, abestuz, errezitatuz. Gorputzaren jarrerek ahalmen performatiboa dute, ezarrerak, azturak, ohiturak Bourdiek esango lukeen moduan.
‎Marijesiak Gabonetako bederatziurren bat dugu. Gabonen aurreko bederatzi gau horietan, gernikar talde batek herriko kaleak ibiltzen ditu Jesusen jaiotzari buruzko koplak abestuz, eta ibilbide horretan geldialdi batzuk eginez. Gernikarrentzat ondare benetan esanguratsua eta kutsu identitario nabaria duen ohitura ditugu Marijesiak.
‎Berdin gerta daiteke izen anbiguo edo ilun batzuekin. Hitz jokoek ere, batetik bestera ibiltzeko jokoak diren aldetik, hizkuntza gaitasun berezia eskatzen dute: Autokia ulertzeko euskara jakin behar da auto, tokia delako, baina erdaldun batek autoki ikusiko du arazo barik, «» hori nondik agertu den galdetu barik ere.
‎Hori bera gertatu zen euskaldun jendearekin euskal identitatea ideologizatu behar izan zenean. Botere borroketan eta bereizte gatazketan su eta gar zebilen eusko abertzale burges eta kaletarrak euskal baserritarra erabili zuen beste erabilgarricastizo bat balitz bezala: «Hau gara gu, geurez:
‎batetik agertzen dira egiazko jarduerak (instrumentalak, emankorrak, truke baliodunak?) eta bestetik jarduera sinboliko eta mitifikatzaileak (alegiazkoak, antzezpenak, zeinu baliodunak). Bistan da, masa kontsumo eta hedabideen garaian, informalizazioan, banaketa hori ez dabil oso fin. Alderdi instrumentalean gero eta egia gutxiago aurkitzen dugu, antza denez, egia bizi balioetan dagoela onartzen hasiak gara.
‎Osakidetza zer den jakiteko gaztelerazko. Servicio Vasco de Salud? deskriptiboaren beharra du euskaldunak(...) Martxa honetan, hemendik urte batzuetara gure gizarte egiturari tankera hartzekotan euskal izen berezien hiztegitxoa patrikan hartuta ibili du euskaldunak, inon ez baita egongo Hirigintza batzorderik, Kirol fundaziorik(...) baizik eta Hiria, Kirolgi, Sendabide, Elika edo Bidaide, baina Comisión de Urbanismo, Fundación para el Deporte...». Hemenirakurgai:
‎Kodeen eragintza historikoa hizkuntza baten barne kontua dela uste duena oker dabil . Kontua ez da soilik zein den hizkuntza baten forma estandarra, zein jasoa eta zein apala edo baztertua; auzia hizkuntzen artekoa izaten baita gehienetan.
‎Gure asmoa ez da izan, ordea, jendartean dabiltzan izen publiko guztiak aztertzea. Enpresa izenak, eta oro har merkataritza izenak, aztertu ditugu.
‎zer dio xede talde bakoitzak? Kultura eta hizkuntza mugetan barna ondo al dabil gure izena. Edo batean argi eta erakargarri eta bestean ilun, barregarri edo arbuiagarri?
‎Bigarrena, gure ikerketaren xedea ez da produktu jakin baten izena merkatu batean zer moduz dabilen aztertzea, ezta euskarak marka egiteko izan lezakeen gaitasuna neurtzea ere. Euskara bera izan dugu aztergai:
‎Esan bezala, praktika eremu horien arteko harremanak ez dira sinpleak eta gainera gauzak konplexuagoak egite aldera, subjektuak ez dira bizi merkatu itxi batean: batetik bestera itzulpen gaitzak eginez ibili behar dute, beren baitan hainbat kode zamatzen, hainbat kapital bereganatzen, hainbat «identitate» gorpuzten.
‎Edozer dela ere, kontua beti izango da zer edo zertan berezia izatea. Merkatuaren logika berriaren arabera, ez dabilena erori egiten da, bertan behera, eta ez du baliorik; berdin, izandakoari edo lehengoari lotzen zaiona: balioa galduko du.
‎Etxeko egongela da oraindik lekurik gustukoena telebista ikusteko(% 85ek hori baieztatu du), eta telebista ikusten ari diren bitartean, gehienek ez dute besterik egiten, soilik telebista ikusten dute. Hala ere, badago multzo aipagarri bat(% 35) aitortzen duena Interneten nabigatzen duela telebista ikusten duen bitartean; horietatik erdia, sare sozialetan ibiltzen da; beste erdiak, berriz, txateatu egiten du.
‎Burutu den ikerketan ikastetxe konkretu bateko nerabeen adibidea hartu da aztergai modura (Arizmendi ikastolako Almen zentroarena, hain zuzen). Tentuz ibili behar dugu, beraz, emaitzak Leintz bailarara orokortzerakoan; izan ere, Aretxabaletakoak izan dira ikertutako gaztetxo gehienak, eta, horrez gain, ez da eskola publikoan ikerketarik egin. Horren guztiaren ondorioetako bat izan daiteke bailarako beste profil bateko nerabe jendea (bestelako ezaugarri ekonomiko eta soziolinguistikoak dituena) behar beste kontuan hartu ez izana.
‎Antisozialak sentipen bilatzaileak dira eta sentipen horien bila dabiltzala , ez dira kezkatzen beren buruen eta besteen ziurtasunaz. Antisozial horietako batzuk oldarkorrak eta erasokorrak dira; ekintzara erraz pasatzen dira, beren ekintzen ondorenez pentsatzeko eta gogoetarako ez baitute denborarik hartzen.
‎Agindutakoa ez du betetzen, gezurretan ibiltzen da eta ez da fidagarria. Hori bai, xarmangarria izatera hel daiteke eta besteek entzun nahi dutena esan dezake, haien errukia edo sinpatia bereganatzeko eta haiek manipulatzeko helburuarekin.
‎Zauri edo lesio guztien berri ematen dute epaitegian. Hala ere, larrialdietako sendagileak ez du kaltetua salatzeko konbentzitzen ibili beharrik. Txosten medikoa egiten dute, eta kito.
‎132). Gainera fikzio eta errealitate horren arteko muga ez da garbia, Lorenzo (Lucia y el sexo) ibidem bere istorioan biraka dabilelako eta horrek errealitatea identifikatzea zailtzen duelako (Park, 2011: 2); batzuetan ez da nabaritzen ere.
‎Hori horrela izanda, ezinezkoa da dualitatea aztertzea bizitza (sexua, maitasuna) eta heriotzarekin erlazionatu gabe, dikotomia horrek berebiziko garrantzia daukalako Medemen film gehienetan. La pelota vascan garrantzia hartzen du gai horrek gatazka nagusia aztertu eta jorratzeko orduan, horrekin bueltaka dabilelako Medem. Filmaren hasieran, kredituetan, frontoi batean pilota batek paretaren kontra egiten duen soinua entzungo dugu, baina ezer ikusten ez dugunez, soinu horrek tiroak iradokiko ditu.
‎Bere emazte Edurneren alabaren heriotzak ihes egitera bultzatuko du, eta ihesaldi horrek, mina ahazteko nahiak, Natasaharekin topatzea ekarriko du. Natasha, heriotza baten erruz ihesean ez badabil ere, bere bizitzari zentzu bat topatu nahian dabil eta bien artean maitasunak lagunduta, beren identitatea topatuko dute.
‎Bere emazte Edurneren alabaren heriotzak ihes egitera bultzatuko du, eta ihesaldi horrek, mina ahazteko nahiak, Natasaharekin topatzea ekarriko du. Natasha, heriotza baten erruz ihesean ez badabil ere, bere bizitzari zentzu bat topatu nahian dabil eta bien artean maitasunak lagunduta, beren identitatea topatuko dute.
‎Izan ere, antzina kale nagusietako bat izan zen. Gurutzatzen duen auzoak oraindik ere Errenazimentuko eraikinak eta Erdi Aroko ondareak ditu eta gaur egun antikuarioen kalea da, eta horregatik ere bertatik ibiltzea iraganera bueltatzea bezala da. Hau eta amaierako eszena, non bi emakumeak eskutik helduta ikusten ditugun, bata alde batera tiraka eta bestea bestera, kalean garatuko diren ekintza bakarrak izango dira eta hain zuzen filmaren egitura zirkularraren berri ematen digutenak ere.
‎Gizaki horien harrotasunak Zeusen haserrea eragin zuen eta zigor moduan banandu egin zituen, izaki osatugabe bihurtuz. Geroztik, galdutako erdiaren bila noraezean ibiltzera kondenatuta daude. Azkenik, Sokratesek maitasunaren sublimazioaz hitz egiten du.
‎Hala ere, Albak heriotza baten erruz, Lucia y el sexoVacasko Luciak eta Elenak bezala, ihes egingo du. Natasha ere, bere etorkizunetik ihesean dabil , eta biek batera, Erroman, faltan zuten identitatea aurkituko dute. Peru eta Cristina(), Jota eta Lisa (La ardilla roja), Otto eta Ana (Los amantes del círculo polar) edo Medemen beste hainbeste pertsonaiak bezala, identitatea maitasunean aurkituko dute.
2012
‎Langile munduaren egoeraren isla dela esatea ez litzateke gehiegikeria izango. Beraz, oso margolan adierazgarria dela esan dezakegu azaltzen ibili garen unearen eredu grafikoago bat emateko.
‎Chillida anaietako nagusia margolari bakartia izan da, modetatik at ibili dena beti, eta garaiko mugimendu gatazkatsuetatik aparte geratu zena nolabait. Koadro honetan, beraz, nahiz eta Bizkaiko Labe Garaiak ageri, ez dugu Ibarrolaren larritasuna ikusten, ezta gatazka hori adierazteko modua ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ibili 81 (0,53)
dabiltzan 31 (0,20)
dabil 27 (0,18)
ibiltzen 22 (0,14)
dabilen 20 (0,13)
zebilen 17 (0,11)
ibiltzeko 15 (0,10)
dabiltza 14 (0,09)
zebiltzan 13 (0,09)
ibilitako 11 (0,07)
ibiltzea 10 (0,07)
ibiliko 7 (0,05)
dabilela 6 (0,04)
gabiltzala 6 (0,04)
gabiltzan 5 (0,03)
dabiltzanak 4 (0,03)
ibiliz 4 (0,03)
badabil 3 (0,02)
bagabiltza 3 (0,02)
gabiltza 3 (0,02)
nabil 3 (0,02)
zebilela 3 (0,02)
Dabilen 2 (0,01)
baitabil 2 (0,01)
dabilelako 2 (0,01)
dabilenik 2 (0,01)
gabiltzanontzat 2 (0,01)
genbiltzan 2 (0,01)
ibili gabe 2 (0,01)
ibilitakoa 2 (0,01)
nenbilen 2 (0,01)
zabiltzan 2 (0,01)
zebilelako 2 (0,01)
zebiltzala 2 (0,01)
Ibili 1 (0,01)
Ibiltzen 1 (0,01)
badabiltzala 1 (0,01)
dabilena 1 (0,01)
dabilkio 1 (0,01)
dabillen 1 (0,01)
dabiltzala 1 (0,01)
dabiltzalako 1 (0,01)
dabiltzan arren 1 (0,01)
dabiltzanean 1 (0,01)
dabiltzanen 1 (0,01)
dabiltzanentzat 1 (0,01)
gabiltzanean 1 (0,01)
gabiltzanen 1 (0,01)
gabiltzanok 1 (0,01)
ibil 1 (0,01)
ibili ostean 1 (0,01)
ibilirikoak 1 (0,01)
ibiliz gero 1 (0,01)
ibiltzeagatik 1 (0,01)
ibiltzeak 1 (0,01)
ibiltzean 1 (0,01)
ibiltzera 1 (0,01)
nabilela 1 (0,01)
nenbilela 1 (0,01)
zabiltzate 1 (0,01)
zebilela-eta 1 (0,01)
zebilena 1 (0,01)
zebilenean 1 (0,01)
zebilenekoa 1 (0,01)
zebiltzanak 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ibili emakume 11 (0,07)
ibili behar 9 (0,06)
ibili herri 4 (0,03)
ibili ere 3 (0,02)
ibili ikasle 3 (0,02)
ibili informazio 3 (0,02)
ibili jende 3 (0,02)
ibili Luzaide 2 (0,01)
ibili adineko 2 (0,01)
ibili al 2 (0,01)
ibili batzuk 2 (0,01)
ibili bide 2 (0,01)
ibili etengabe 2 (0,01)
ibili gu 2 (0,01)
ibili hor 2 (0,01)
ibili mutil 2 (0,01)
ibili nafar 2 (0,01)
ibili omen 2 (0,01)
ibili oso 2 (0,01)
ibili ume 2 (0,01)
ibili Bilbo 1 (0,01)
ibili Europa 1 (0,01)
ibili XXI. 1 (0,01)
ibili aditz 1 (0,01)
ibili ale 1 (0,01)
ibili antzu 1 (0,01)
ibili ar 1 (0,01)
ibili arkitekto 1 (0,01)
ibili aski 1 (0,01)
ibili asko 1 (0,01)
ibili aukera 1 (0,01)
ibili aztertu 1 (0,01)
ibili baina 1 (0,01)
ibili baino 1 (0,01)
ibili balio 1 (0,01)
ibili batere 1 (0,01)
ibili begi 1 (0,01)
ibili beharreko 1 (0,01)
ibili bera 1 (0,01)
ibili berak 1 (0,01)
ibili berezko 1 (0,01)
ibili berri 1 (0,01)
ibili bertsolari 1 (0,01)
ibili bi 1 (0,01)
ibili bikoizle 1 (0,01)
ibili bizilagun 1 (0,01)
ibili den 1 (0,01)
ibili dibujatu 1 (0,01)
ibili editatu 1 (0,01)
ibili edizio 1 (0,01)
ibili edota 1 (0,01)
ibili egon 1 (0,01)
ibili ekonomia 1 (0,01)
ibili era 1 (0,01)
ibili erabili 1 (0,01)
ibili eragile 1 (0,01)
ibili eraldaketa 1 (0,01)
ibili erdibide 1 (0,01)
ibili erori 1 (0,01)
ibili erregimen 1 (0,01)
ibili eskatu 1 (0,01)
ibili eskola 1 (0,01)
ibili estereotipo 1 (0,01)
ibili etsi 1 (0,01)
ibili euskal 1 (0,01)
ibili euskaldun 1 (0,01)
ibili euskara 1 (0,01)
ibili eusko 1 (0,01)
ibili ezagun 1 (0,01)
ibili ezean 1 (0,01)
ibili feminista 1 (0,01)
ibili gaitasun 1 (0,01)
ibili gazte 1 (0,01)
ibili gizabanako 1 (0,01)
ibili gizaki 1 (0,01)
ibili gizarte 1 (0,01)
ibili gizon 1 (0,01)
ibili guzti 1 (0,01)
ibili harri 1 (0,01)
ibili hedabide 1 (0,01)
ibili hortik 1 (0,01)
ibili i 1 (0,01)
ibili ikertzaile 1 (0,01)
ibili ikusi 1 (0,01)
ibili inguru 1 (0,01)
ibili inprimatzaile 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
ibili behar ukan 4 (0,03)
ibili adineko adibide 1 (0,01)
ibili adineko gai 1 (0,01)
ibili aditz lau 1 (0,01)
ibili ale tipiko 1 (0,01)
ibili antzu bilakatu 1 (0,01)
ibili arkitekto ospetsu 1 (0,01)
ibili aski ukan 1 (0,01)
ibili aukera inhibitu 1 (0,01)
ibili baina bi 1 (0,01)
ibili baino nekez 1 (0,01)
ibili balio ukan 1 (0,01)
ibili batere fin 1 (0,01)
ibili batzuk izen 1 (0,01)
ibili begi bistako 1 (0,01)
ibili behar egon 1 (0,01)
ibili beharreko distantzia 1 (0,01)
ibili bera bizitza 1 (0,01)
ibili berezko ekimen 1 (0,01)
ibili berri lortu 1 (0,01)
ibili bi ideologia 1 (0,01)
ibili bide kultural 1 (0,01)
ibili bikoizle batzuk 1 (0,01)
ibili Bilbo Euskaltzaindia 1 (0,01)
ibili bizilagun pasa 1 (0,01)
ibili den beti 1 (0,01)
ibili emakume asko 1 (0,01)
ibili emakume belaunaldi 1 (0,01)
ibili emakume ez 1 (0,01)
ibili emakume ezaugarri 1 (0,01)
ibili emakume gazte 1 (0,01)
ibili emakume gehien 1 (0,01)
ibili emakume heziketa 1 (0,01)
ibili era ezberdin 1 (0,01)
ibili erabili ohi 1 (0,01)
ibili eragile oro 1 (0,01)
ibili erdibide idoro 1 (0,01)
ibili erori egin 1 (0,01)
ibili erregimen frankista 1 (0,01)
ibili eskola eman 1 (0,01)
ibili etsi etsi 1 (0,01)
ibili euskal gai 1 (0,01)
ibili euskaldun familia 1 (0,01)
ibili euskara biziberritu 1 (0,01)
ibili eusko abertzale 1 (0,01)
ibili feminista burutu 1 (0,01)
ibili gaitasun eskuratu 1 (0,01)
ibili gazte euskara 1 (0,01)
ibili gizabanako eromen 1 (0,01)
ibili gu gazte 1 (0,01)
ibili gu izen 1 (0,01)
ibili guzti gauza 1 (0,01)
ibili harri goroldio 1 (0,01)
ibili herri ekimen 1 (0,01)
ibili hor lehengo 1 (0,01)
ibili hortik berrikusi 1 (0,01)
ibili ikasle harrera 1 (0,01)
ibili ikasle hori 1 (0,01)
ibili ikertzaile emakume 1 (0,01)
ibili informazio blokeatu 1 (0,01)
ibili informazio gizarte 1 (0,01)
ibili inprimatzaile Bizkaia 1 (0,01)
ibili jende bizipen 1 (0,01)
ibili jende hurreratu 1 (0,01)
ibili jende polifonia 1 (0,01)
ibili mutil bat 1 (0,01)
ibili nafar lapurtera 1 (0,01)
ibili oso erratu 1 (0,01)
ibili oso fin 1 (0,01)
ibili XXI. mende 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia