Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.340

2000
‎Baina hori nola egiten da euskalkia etxetik ateratzen ez baduzu. Neure buruari sarritan galdetzen diot jende aurrean nola hitz egin behar dudan eta uste dut askok izaten ditugula halako kezkak.
‎" Kataluniako hainbat kiderekin harremanak izan ditugu, proiektuak aztertu dira... baina gertatzen dena da hizkuntza mailan ez dagoela horrelakorik munduan, eta neurri batean dira bakarrik baliagarri beste esperientziak. Zer nahi dugun gutxi gorabehera badakigu, baina hori nola diseinatu, nola bideratu aztertzen ari gara" dio Mikel Arrizabalagak.
‎EAJk, adibidez, ez du proposamen zehatz bat plazaratu. Bere batzarrean ideia orokor batzuk plazaratu zituen baina ez du mahai gainean jarri hori nola bideratu behar den. EAJk oraindik jarraitzen du egungo markoaren menpe eta hori da arazoa.
‎Herrigintzan eta kulturgintzan bere ekarpena egin dezakeela eta egin behar duela sumatzen du. Gero eta gaitzagoa zaio ordea, ekarpen hori nola gauzatu asmatzea. Mesedetxoak egitea balitz kontua...
‎Esan dudan bezala" Euskaraz Mintza" programa kontestualizatu egin behar da, eta horretarako nola sortu den kontatzea baino hoberik ez dago. Jakina denez gaur egun dena planifikatzen da eta dudarik ez dago dena planifikatu egin behar dela erakunde bakoitzak eta erakunde bakoitzaren barrenean pertsona bakoitzak ere, gure kasuan hizkuntzaren inguruan, zein betebehar eta zein helburuaren atzean egin behar duen lan barneratzeko.
‎Xabier Larralde: Autodeterminazioaren inguruan bi galdera nagusi daude.Lehena, ea eskubide hori nola gauzatu behar den: edo estatuetatik jasotako aitorpenbaten bitartez, edo euskaldunek berek emandako urratsen bitartez.
‎Realitat. Auzia, orduan, errealitate psikiko horretan nola eragin jakiteari dagokiona da. Hau da, zein da Realitat errealitate psikikoan eragiten duenerrealitate eraginkorra. Wirklichkeit Freud-en terminotan??
‎Lana lau ataletan banatuko dugu: a) Debeku eztabaiden historiaurre eta ingurumen sozio-politikoaz argibide batzuk emango dira, lehenik. b) Arazoak izan zuenkronologia azalduko da, gero. c) Hirugarren, ezarri nahi izan ziren debeku eta arauenedukia jarriko dugu argitan. d) Azkenik, debekuaren aurrean aipatutako komentu etxejakin horretan nola jokatu zen erakutsiko da. Eta izango dugu aukerarik lanaren buruanondorioren bat edo beste azpimarratzeko.
‎hasieratik elebidundiren haurrengan, garapenaren birmoldaketa? hori nola gertatzen den ikusi.Imanol ek esan bezala,, murrizketa prozesu batean murgiltzen gara, dago (z) kigun hizkuntz (et) ako soinuak bereizteko?. Hala dirudi, haurrakinguruan hizkuntza bat baino gehiago daukanean, bietarako prestatzen duelabere oharmena eta sistema biak nahikoa beregain gordetzeko gaitasuna duela.Roy Major en (Major 1987) oinarrizko lana baino askoz gehiago etaelebitasun mota ugarietakoak behar dira ondorioak sendotzeko.
‎Espainiar Estatuan irratiak arrakasta handia izan du izarren sistemari esker, hots, Iñaki Gabilondo edo Luis del Olmo bezalako irratilari ospetsu eta dirudunei esker, eta horrek nola edo hala onerako eragina eduki du irrati programatzailearen langintzan. Telebistan beste horrenbeste jazo da, kate pribatuek telebista publikoari entzule asko kentzen joan direnetik, Franco jenerala hilez geroztik RTVE jaun eta nagusi baitzen.
2001
‎Beraz, guri ere heldu zaigu denbora Europan gure aurkezpen karta erakusteko. Eta hori nola egiten da. Marko demokratiko nazional batez eta hau egituratzeko parlamentu nazional bat sortuz.
‎Osagarritasun horretara nola iritsi. Hortan dago, bada, gakoa.
‎Hemen gauza asko daude ezin direnak atera, adibidez, ez dugu ezer esan zergak erabiltzen diren moduari buruz, hemen izugarrizko iruzurra dago. Oso garrantzitsua da hori nola erabiltzen den ezkerreko politika egiteko.
‎Gaur bertan irakurritako albistea: Estatu Batuetako satelite sistemak (ECHELON izenez ezagutzen da) jendeak bidalitako milioika mail eta fax irakurtzen ditu egunero inork ez dakielarik seguru gero espioitza sistema horren bidez nola eta zertarako erabiliko duten informazio andana hori, horregatik Europako Parlamentuak hiritarrei esan die mezu guztiak kodifikatu egin behar dituela babes neurri gisa.
‎Errepresentazioaren oihan horretatik nola babestu?
‎Ghetto horretatik nola irten?
‎Erosketak Interneten egitea ez da, berez, mundu fisikoan egitea baino intseguruago: bitarteko berri horretan nola jardun ikasi baizik ez da.
‎Erosketak Interneten egitea ez da, berez, mundu fisikoan egitea baino intseguruago: bitarteko berri horretan nola jardun ikasi baizik ez da.
‎Heziketarako materiala idatzikoduten irakasle eta teknikarientzat, HABEn heziketan arituko diren teknikarientzat etamaterial horiek erabiliko dituzten irakasleentzat. Euskaltegietako irakasle askoaldaketarako prest baitaude une honetan, baina, aldaketarik egin ahal izateko, material hezitzaileak behar dituzte, aldaketa hori nola gauzatzen den azalduko dutenereduak (Azkue, 1999).
‎Momentuz badaukagu horretarako egun erdiz diharduen irakasle bat, alde teknikoaz arduratzen dena: ariketa horretara nola heldunahi duzun, ariketak babesteko teknikak...
‎Orain arte esandakoarekin, aurrerago argiago ikusiko bada ere, argi ikusten daezen, aholkulariak egin beharreko lanerako, ohiko irakasle batek ez bezalakobeharrak izango dituela, eta prestakuntza ezberdina duela. Hizkuntzanaditua izan du, baina ez derrigorrez ikasleak ikasi nahi duen hizkuntzan; hizkuntza bat zer den, nola aztertzen den, zein unitate dituen, kulturarekin zeinerlazio duen, eta erlazio hori nola gauzatzen den jakin du. Ikasten jakinbeharko du; ez bakarrik berak nola ikasten duen; horrez gain, zein bide dauden, zein estilo, zerk zer ekartzen duen eta eginkizun bakoitzak zein ondorio duen ere.Labur esanda, hitz batean, ikaskuntzan ere aditua izan du.
‎Finlandiako naturaletan, genearen mutazioa 76 pertsonatik batean dago. “Gure aurkikuntza lehen urrats garrantzitsua da gaixotasun hori nola agertzen den ulertzeko” esan du Albert de la Chapellek, Ohioko Unibertsitateko Giza Minbiziaren Genetika Programa zuzentzen duen ikerketan parte hartu duen batek. Hipplasia kartilaginosoaren eragile gisa identifikatutako genea “itzuli gabeko gene” izenaz ezagutzen den familiakoa da, eta mota horretako lehenengoa da, giza gaixotasun batekin lotzen dena, diote autoreek Cell en.
‎Ildo horretan, kontsultatutako komunikabideek adierazi zuten osasun agintariak ikertzen ari direla ea anis dosi estrelatu batek kolikoak, suminkortasuna edo logalea eragin ditzakeen. Azken batean, sendabelar hori nola erabili behar den zehaztea da kontua. Ordenaren arabera, neurria “zuhurtzia” gisa hartzen da, eta eragina du bai “sendabelarren modalitatean”, bai infusioan presta daitekeenean.
‎Eusko Jaurlaritzako ateak bi aldiz jo ditut nire egitasmo bat azaltzearren. Herrip rosa hori nola ugaldu, alegia. Bietan idazki bat utzi ere bai.
2002
‎Bai, hemen urruti gaude, eta aztertu behar da hurbilpen hori nola egin daitekeen. Hori bakarrik egin daiteke demokrazian sakonduz eta giza eskubide guztiak errespetatuz, bai bizitzarena bai kolektiboena.
‎Intsumisioaren arrakasta edo porrota parametro horren arabera neurtu behar da, hau da, une hartan gure burua inplikatu eta arriskuan jarri genuenon ikuspuntutik. Beste gauza bat da, gizartearen aldetik mezu hori nola jaso izan den. Areago, zein modutan popularizatu, banalizatu edota bulgarizatu den mezua.
‎Edozein eratan, ez dut uste zerbaiten hasiera izan nahi duen hastapen horietan egotea garrantzitsuena denik. Garrantzitsuena da ea hori ote den bidea eta bide hori nola egituratu behar den.
‎Etorkin horiek hemen geratzen badira, nafar izango dira, noski baietz, Euskal Herriko jendea izango da, baina haien ohiturak eta hizkuntzak ez daude Euskal Herrian finkatuta. Urteek erakutsiko dute hori nola geratzen den eta hemen denborarekin gure ohituren artean finkatzen den. Baina une honetan, onarturik ere gaur egun Tuteran beharbada arabiera gehiago hitz egingo dela euskara baino, uste dut oraindik bien garrantzia intrintsekoa hemen ez dela berdina.
‎Hemendik gutxira, Batasunak ordezkatzen dituen herritarrak legezko ordezkaritzarik gabe geratuko dira seguruenik, Batasuna legez kanpo jarriko dutelako. Horren aurrean nola jokatuko du Udalbiltzak?
‎Beste politika mota bat egiteko beharra aldarrikatzen dut. Ezker abertzalearen ikuspuntutik, eta gauden egoeran egonda, politika berritzaile hori nola egin da benetako gakoa.
‎Horretarako, herriarekiko harremanak oso garrantzitsuak ziren. Egun badago Arantzazun eske hori nola egin behar den zehazten duen liburu bat, 1750ekoa. Bertan azaltzen da urte osoan non eta zer eskatu behar zen.
‎Unean unekoari jaramonik egin gabe, uda partean termometro politikoak gorako joera ohi du Euskal Herrian, eta aurtengoan ere hala izango bide da, autogobernuari buruz Eusko Legebiltzarrak hartu duen erabakiak piztu duen ekaitza kontuan hartuta. Ikusi da trenen talka hori nola ematen den, aurrez aurreko talka gogor batean ahulenak galtzen du eta. Madrilek Gernikako Estatutua bete nahi ez duela adieraz dezan molde bat hautatu da, eta ez da erraza asmatzea nola bilakatuko den molde hori; baina, agian, ez da oso gaitza pentsatzea sortuko den egoera kontsulta ospetsuarekin lotu dela, era batera ala bestera.
‎euskaldunen beldur atabikoena. Eta zamatxo hori nola gainditu ezin erabakirik aurkituko ziren maiz, kontrastez betea azalduko zitzaien mundu hartan, auzune aberats eta txiroetatik barna, Islamaren berezitasunez inguraturik, labirinto moduko merkatuetan, dromedarioekin konpondu ezinik, turistentzako «oasietan»...
‎Izan ere sukalderaiño ura iritxiko den ala ez begiratu gabe etxeak egin eta etxeak egin ari dira bazter guztietan. Etxeak egin eta jendea ekarri baino lehen begiratu litzake, jende horrek nola bizi behar duen eta non lan egin duen. Baina etzaio begiratu eta orain dira komeriak».
‎Eta aurrean duen jendea islamiar edo kristaua den begiratu gabe. Azken batean, Jaunarentzat denok berdinak gara, eta jainko batean edo bestean sinetsi, axola duena da horrek nola laguntzen dizun zure bizitzan, eta nolako gizaki egiten zaituen.
‎Gure emazteak beti holakoetan aspaldiko esaldi bat gogoratzen du: 1977an edo Lazkaoko barnetegian geundelarik (Dionisio Amundarainekin eta) bere gelan politika ateratzen bazen eta" baina hori nola lortuko dugu?" galdetzen bazuen norbaitek, ba omen zen bat beti" Independentzia eta kito!" esaten zuena. LAIAkoa, ez dakit LAIA Bai edo LAIA Ezekoa, herri honek denetarako aukerak sortu ditu eta.
‎Nola erabakitrebetasunei zein trataera eman? Horrek nola eragingo du ikaslearen gaitasunaren garapenean. Berdin balio du, adibidez, irakurmen gaitasunagaratzeko albiste bat irakurri eta ikaskideekin komentatzeak edota albistehorren inguruan azalpen formal bat egiteak?
‎– Hori nola egiten da. Definizio honen arabera, ikasleak komunikazio egoeretan txertatuta.
‎Baina, gainera, zein politika eta erakundeen politika modu diren onuragarriak ere ez da zehazten. Arriskuak indar eta esanahi politiko berria sortzeko aukerak sortzen dituen unetik, horretaz nola baliatu izango da aurrerantzean gizarte aldaketa helburu dutenen zereginetako bat.
‎Gertakari bakoitza, baita batere garrantzirik gabea dirudiena ere, mundu bat da, eta pieza desberdin asko biltzen dira gertakari deitzen diogun mundu horretan. Guk ezin dugu hori nola den deskribatu baino, hori da gure ofizioa.
‎Hala izanik ere, esan daiteke aspaldi beretu izan dutela euskal idazleek erabide hau, euskalki guztietako testu idatzietan aurkitzen baita" (EGLU V, 219 or.). Baina ez da baztertze kontua, zeren batek esan dezake, ikerketa mailan, halakoak ageri direla gure klasikoen artean, baina gero benetan beste zerbaiten alde agertu edo kontrakoa gomendatzen dugula. Bada, liburu honetan ez da holakorik deus ageri, berak ikusten ahal duenez, nahi baldin badu behintzat, zeren erabilera hori nola izan den eta nola erabili litzatekeen zintzoki eta espresuki gomendatzen baita, eta ez du Villasantek idatzi. Bide batez, Rubiok ongi baieztatzen duen bezala," zein" galdetzailea murrizgarria edo ez murrizgarria izan daiteke, ez dadila estutu horregatik:
‎Ez da harritzekoa, beraz, kontsentsu eta herri atxikimendu hori nola edo hala hausteko, PPk eta PSOEk era guztietako bideez (enpresaburuen aldeko aurkaritza bultzatuz, Europako Batasunari kontura ez datozen diktamenak eskatuz, enpresek hemendik alde egingo dutelako zurrumurru presioak eta era guztietako gezurrak barreiatuz) kanpaina etengabea egitea, hortxe baitute puntu ahula.
‎ia hogeita bost mila ikasle ditu euskarazko komunitate unibertsitarioak. Halandaze, iritsita ei gaude euskarazko unibertsitate bat sortzeko masa kritikoraino, eta horrek nola halako euforiaekarri du plazara, neuk behintzat ederretsi ezin dudana. Izatez, momentu honetan ikasleen aldetik dator nire kezka nagusia, eta, areago, egoera nahiko ezkorrean nauka.
‎Gestioaren gardentasuna eta efikazia: baditugu gure gizartean irakaskuntza munduan esperientzia nahikoa hori nola egin behar dugun jakiteko. Eta puntu honetara ailegatuta ez gara eroriko betiko eztabaidan (publiko pribatua); gure ustez ez dago zalantzarik zerbitzua publikoa dela, baino horrek ez du esan nahi gestioak Administrazioarena izan behar duenik.
2003
‎Erreferenduma egiterakoan oso kontuan hartu behar da, subjektu ezberdinak egon badaitezke ere, tradizio politiko ezberdinak baitaude, funtsean herri bat dagoela Euskal Herrian, Ibarretxeren planean bertan esaten den bezala. Nahiz eta une honetan errealitate instituzional ezberdinak izan, hori guztia konjugatu egin behar dugu ariketa hori nola egingo litzatekeen ikusteko. Eta ez aipatzen den modu horretan:
‎Eta Irakekoaren ondoren, bistan da lan hori bizkortu nahi dela. Ez da erraza denbora eta moldeetan prozesu hori nola bilakatuko den asmatzea, baina erraza da aurreikustea arazo eta liskar ugariren iturri izango dela, batez ere itxierak Ertzaintzak bideratu dituelako. Horrez gain, instituzioetan diren Sozialista Abertzaleak talde desberdinetako desegite eskaeraren bideratzea dago; udaletxe eta batzar nagusietako hautetsiek agintaldia agortua dute ia, baina Eusko Legebiltzarrean ez, eta hiruko gobernua sostengatzen duten alderdiei leherkaria eskuetan jarri diete.
‎Batetik, adibidez, biolentziarik gabeko egoera. Hori nola lor dezake, ordea. Biolentziarik gabeko egoera nekez lortuko da alderdien arteko sukaldeko lana egiten ez bada.
‎K. GARCIA. Pentsatu litzateke beharbada kirola= osasuna ikuskera hori nola indartu, eskolan, teknikarien artean, edo dena delakoan. Gazteek ez dezatela kirola goi errendimendurako balio bezala bakarrik interpretatu, baizik eta jakin dezatela beste irtenbide batzuk ere badituela oso osasungarriak direnak, eta badirela ariketa batzuk goi mailako kirola praktikatzea bezain onuragarriak izango direnak bizitzarako.
‎Estatuaren administrazioak hainbat kontzeptu bere egin zituela erran dugu, baita sozializazioa egin zuela ere. Egun, sozializazio hori nola burutu den eta bere fruituak ikusten ditugu. Lehen ondorioa:
‎Belaunaldi erreleboa falta da. Baina hori nola lortu neuk baneki, aspaldi egingo nuke. Pilotariak badaude, kalitatea badago, baina gazte jendea ez dator frontoira, betikoak biltzen gara.
‎J. M. S. Ikuskera positibistak gertakizunak bere horretan nola gertatzen diren aztertzeko joera du, gerta bidezkoetaz eta izan beharrekoetaz galdetu gabe. Estatuak zer nolakoa izan behar duen argitzeko, ez da nahikoa nola funtzionatzen duen ikastea.
‎Gaixotasun kronikoa duen pertsonak, bide bila hasten denean, oihan bat aurkitzen du. Oihan horretan nola bereizi dezake mediku ikertzaile berritzaile alternatiboa, eta iruzurtia?
‎Mundu horretan nola bereizten da zein den diseinatzaile ona. Denak balio du?
‎Sareak eskaintzen duen berehalakotasun eta elkarreragina ez dira auzitan jartzekoak baina, nola iristen zaizkio mezuak ordenagailua Internetera konektaturik ez daukan pazienteari, edo baliabide hori nola erabiltzen den ez dakienari?
‎Interpretazio dibergentzia hori nola azaltzen da praktikan?
‎Dena den, I. Mundu Gerlako irabazleak saiatu ziren herri eskubideen edo bederen herri gutiengoen aldeko neurriak hartzen eta neurri horiek Genevako Nazio Elkartearen gomendio ezartzen, baina badakigu historia triste hori nola amaitu zen, Europa osoko judu eta ijito gutiengo guztien suntsiketa edo Shoah lotsagarriarekin.
‎Euskarazko historiografia aztertzeko orduan landuko dugun bigarren ardatza, historiak, genero espezializatu gisa, izandako bilakaera da. Hots, historia, gainerako diziplinak bezala, garai eta lurralde desberdinetan nola garatu den kontuan izango dugu, ondoren euskarazko historiografia mundu horretan nola kokatzen den ikertzeko. Bereziki Euskal Herriaren inguruan eta hari buruz hizkuntza desberdinetan garatu den historiografia segituko dugu, haren baitan kontestualizatzeko euskarazko produkzioa.
‎Iñaki Barcena: Seattle (1999) ez zen ezerezetik sortu, Seattlen sinbolikoki, globalizazio neoliberalaren aurkako mugimendua ernatu zen; Ipar Amerikako hirihorretan oso garaipen ikur edo sinbolo garrantzitsua eman zen, baina hori nola lortu zen. Orain munduko jendea, hainbat jatorritako jendea, langileak, nekazariak, ekologistak, feministak eta abar bildu egiten dira, baina mugimendu hori nondikdator?
‎Arauak birziklapenaren eta erabilitako piezen merkataritzaren garapenaren alde egiten du. Hala ere, merkatu hori nola garatuko den eta segurtasunagatik berrerabili ezin izango diren osagaiak zein izango diren zehaztu ez izanak kritikak eragin ditu sektorean. Azken finean, dekretuak bi helburu ezartzen ditu:
‎Lorategietan, nahiko irregularrak diren maldak egon daitezke, eta, agian, leku hartan landareak landatu nahi izan zituzten eta ideia alde batera utzi behar izan dute, desnibel horri nola aurre egin ez jakiteagatik. Hemendik beste aukera bat azalduko diegu, soropilik gabe errekurritutakoena eta harresi garestiena ez dena.
‎Hurbileko egunkariei begira hasita Diario Vascok adibidez bi bandentzat idazten du eta biekin asmatzen. Ikusi beharra dugu euskaraz hori nola lor genezakeen. Argi dago Zabalik ek ere ez duela euskaraz asmatu.
‎Bera izanen zen, Soroetako Permin, don Esteberen eta don Justinianoren Jainkoaren zerbitzaririk onena, zergatik ez? Hori nola edo hala berretsi nahian, poto handi batekin hurbildu zen plazara. Poto hura zementu hautsez beteta zegoen, bi edo hiru kilo aise.
‎–hala esaten diok Garari, ezta??, eta irakurri egingo duk, sikiera ikusteko argazkietako koadrilla hori nola bihurtzen duten jendetza. " Ehunka lagunek harrera beroa egin zioten bart gauean Inazio Tordesillas preso ohiari..." edo jarriko dik argazki oinetan.
‎Ikus dezagun, laburki, Jatorrizko Garbitasunaren galera eta berreskuratze dinamika hori nola garatzen den, adibidez, Mogeldarren obran. Sarritan egiten dugu topo bertan fede biziagoa, ohitura kristauagoak eta euskara garbiagoa omen ziren garaiaren gorazarrearekin.
‎erorketa horren arduradun bakarra gizakia da, eta beragatik sartu izan da bekatua munduan. Itun Berrian, ordea, Jesus bekatarien bila munduratu dela adierazten zaigu; orbain ikaragarri hori nola garbitu erakustera, hain zuzen.
‎30 urte joan dira jada. Azken hiru hamarkada horietan euskaldunek argi erakutsi dute unibertsitatea euskaraz egiterik badagoela, eta urtero urtero erakusten da hori nola erakunde unibertsitario ofizialetan hala alternatiboetan, Isasik adierazi ohi duenez: " komunitate unibertsitario euskalduna bada, Euskal Unibertsitatearen beharra bada eta unibertsitate mailako proiektu bideragarria egin daiteke".
‎3 Eta garrantzitsuena, ezagutza horrek nola hedatzen du giza jokabidearen gure ulerkuntza, bai aurresate bai eta azalpen mailan, bide batez soluzio gisakoerantzun praktikoak iradokiz? (Ethics and Anthropology, 189 or.)
‎10 Erraza izango litzateke beste adibide batzuk aipatzea, espiritueta denbora botereen aginteak nola bereizten diren frogatzeko, eta erregela zuzenen ariora jardun dutenek aginte hori nola gauzatu duten erakusteko, hain zuzen ere, euren zeregina beteta eta besteen eskumenak hartu gabe. Zernahi gisaz, proposatu helburuari begira, nahikoa izango da bien arteko ideia orokor hori, euren espiritua eta aplikazioa ezagutzeko, botereok batu eta desberdintzen dituzten printzipioak ikusteko, eta, hori guztia gogoan izanda, botere horiek gizarteko ordena nola ahalbideratzen duten epaitzeko.
‎Lehen lege hori zein den ezagutzeko, haren espiritua zehazteko eta besteek horretan nola duten oinarria igartzeko, beharrezkoa da ikertzea zein den horren helburua.
Hori nola jakin litekeen pentsatu du Damianek eta istant batez, forentseak irudikatu ditu emakumearen sabeletik ateratako ardo zuria dastatzen. Irudikatutakoak ernarazi dion goragaleak kafea eta Dexedrinaren zapore mikatza ekarri dizkio eztarrian gora, baina ez du egin eztul txiki bat baino.
2004
‎ETBren sorrera legeen baitan dago jasoa «Euskal kulturaren zerbitzurako tresna» izatearen xedea. Eta zentzu horretan, zaila da telebista publikoa helburu horri nola erantzuten ari zaion ulertzea. Langile Batzordeak «nekez ulertzen du».
‎EAJk ikusi du Ibarretxe Planak elektoralki jokoa ematen duela. Gero aztertu behar da, plan horrekin nola jokatu. Negoziatzeko PSOE bezalako kide batekin, Ibarretxe Planak etapak izango ditu.
‎Hezitzaileak, pertsona sinesgarri, sinesteko moduko eta, beraz, gu segurtasunaz janzteko gauza den pertsona bihurtuko duen koherentzia hori nola eskain dezakeen galde egiten badu, munduan nola dagoen ikasi dugu.
‎Maiz, ordea, hori nola gertatzen den, halakoxea izango da zerbitzuguneaz erabiltzaileak eramango duen iritzia.
‎Erantzun bakoitzean lekukoak zer adierazi eta hori nola jakin duen azalduko du.
‎2 Izapide gehiagorik gabe, auzitegiak kontuan izango ditu froga baloratzean narrioa eta horren balizko ukatze edo gezurtatzea, eta, hala denean, aurkeztuko du aurreko paragrafoan xedatu narrioaren oinarririk ezaren adierazpena, probidentzia bidez. Narrioan prozesuko ausarkeria edo desleialtasuna aintzat hartzen badu auzitegiak, narrio hori nola arrazoitu den edo noiz aurkeztu den ikusita, alderdi erantzuleari ezar diezaioke, alderdi horrek esan behar duena entzun ondoren, 60 eurotik 600 eurorako isuna.
‎Eta, jakina, batez besteko erdalduna gai baldin bada eskakizun horri aurre egiteko, zertan dira, bitartean, euskaldunaren izaera eta neurri linguistikoa bere berezko hizkuntzan? Xabier Letek, adibidez, ez bide daki euskaldunaren euskaltasun izaera hori nola bizi duen gaur egungo euskaldunak: –Zer nolako atxikimendua du euskal herritar jendeak Euskal Herriari buruz?
‎Idazleen eskutik gabiltza, eta halaxe jarraitu nahi genuke, euskalduntze erritmoaren erlojuari so. Ikus dezagun bada erloju horri nola begiratzen dion Iñigo Aranbarrik: egonezinaren aldartea ala baretasunaren sosegua nagusituko ote zaio?
‎Edota ideologia inperialista horretan xehatzen diren eduki eta balio guztiak ez ditu bereganatzen etorkinak? Jakin dezagun eguneroko praxi hori nola hautematen duen Saizarbitoriak: –Era pasiboan bada ere, euskaldunok uste duguna baino hobeto onartzen dute horiek euskararen auzia.
‎erdaraz izkiriatuz, erdal eskritore; euskaraz idatziz, euskal idazle. Garen gizaki mota gizarte ekintzen andanak egiten gaituenez, egiten dugun hori nola egiten dugun jakitea aski da, egiten dugun horrek nola egiten gaituen jakiteko, eta, azken batean, zer garen definitzeko.
‎erdaraz izkiriatuz, erdal eskritore; euskaraz idatziz, euskal idazle. Garen gizaki mota gizarte ekintzen andanak egiten gaituenez, egiten dugun hori nola egiten dugun jakitea aski da, egiten dugun horrek nola egiten gaituen jakiteko, eta, azken batean, zer garen definitzeko.
‎Alabaina, hizkuntzaren beraren sostengu den herriaren gizarte botererik ezak hura mendeko izatera behartzen duenean, zer egin dezake hizkuntza horrek hiztun berriaren aho lumetan erabilia izateko? Euskaldun berriaren kultura bakarra erdal kultura denean, kultura horrek nola arraio eragin diezaioke euskaldun berriari euskara erabiltzera, hain zuzen ere, besteak beste, kultura hori bera izan bada euskal hizkuntza ordezkatu duen faktore bat. Gurpil zoro batean sartuak gaude hemen.
‎Mailaz jositako determinazio kate luzean hegemoniaren gune nagusiak azpimarratu nahi izan dizkigu Azurmendik gauzak bere lekuan uzteko asmotan. Zein bere lekuan kokatzean, Estatuaren gune hegemonikoa ageri zaigu guztien buru hizkuntzen nondik norakoan.290 Egitate hori nola gauzatzen da zehazki Euskal Herrira so jarrita. Hitzez hitz jasoko ditugu aurreko aipuaren ondorengoak, bidean ezer galdu gabe:
‎Enpiristek ziotenez, czagutza espericntziatik sortz.en da eta esperientziaren mende dago. Kantek, berriz, ezagutza z.iurra nola lor daitckecncrakusteko sistema garatu gura izan zucn; hau da, esperientziarekin zerikusirik ez duenezagutza a priori badagoela, eta hori nola den posible, nahi zuen erakutsi eta frogatu. , tesi horri eusteko, Kantek gogoak gure espcricntziaren egitura orokorrean zerbait jartzcn dueia esan zuen.
‎Doñanako kudeaketa Bestalde, Schimtd ek esan du ostiralean beste puntu batzuetan eragingo dutela. Alde batetik, “Doñanaren kudeaketari bultzada ematea” beharrezkoa dela uste dute; izan ere, “garrantzitsua da Andaluziako Juntaren eta Ingurumen Ministerioaren arteko koordinazioa izatea, espazio hori nola kudeatuko den jakiteko”. Eta, bestetik, Riotintoko sutea (Huelva) eta “Parke Nazionalean izan ditzakeen eraginak, erretako hektarea batzuk Doñanatik gora baitaude”, edo Almonte eta Matalascañas errepidea bikoiztea edo Doñana inguruko bide batzuetan katamotz iberikoak harrapatzea.
‎Beraz, seguruagoa da. Baserri etxe modernoek harreman hori nola hobetu dezaketen ikertzen hasi da oraindik, eta gero eta lan gehiago egiten dira bi faktore horiek bat egiten duten argitzeko. . Dieta, eta hau ez da berria, elementu garrantzitsua da.
‎Baina bizimoduak ez zuen bere martxarekin jarraitu; eta gure adiskidetasuna ez zen hautsi. Eta hori nola gertatu zen segituan kontatuko dut, eta kontatu zahar naizenari esker, zeren urak, urak edota denborak, gu zaharrokin zereginik ez baitauka. Ez dira gure arrastoak hondarrean marraztuta egoten, baizik eta harri harrian, eta mendeak lirateke haiek ahaztarazteko.
‎Eta Esteban eta Antonia: seguru al zeuden, eta hori noiz, eta hori nola zitekeen...
2005
‎Galde ezazu alderdi horretan nola diharduten.
‎Hegazkina, bistan denez, geroz eta garraiobide egunerokoago bilakatzen ari da baina, beste ohiko egintza askotan legez (nork ote daki zehatz mehatz zergatik gure ahotsa transmititzen den hari baten bidez?), airez bidaiatzen duten gehienek ez dakite, hein handi batean, 160 tonako aparatu hori nola askatzen den lurretik, nola mantentzen den airean eta, txangoaren bukaeran, nola itzultzen den ostera lurrera.
‎Iñaki Aldekoa. Niri gehien interesatu izan zaidana da gure kontzientzia modernoa garatzen nola joan den ikustea, esate baterako, XIX. mendetik aurrera. Alegia, nik idazle bati buruz idazteko orduan, aurretik imajinatu behar dut pertsona horrek nola ikusten zuen mundua, zer pentsatzen zuen, ze imajinariotan bizi zen eta abar. Hori gabe ezin dut idatzi.
‎Pertsonaren pertzepzioak egoerari buruz: pertsona horrek nola ikusten duenegoera konplexua (ziurgabetasuna, gatazka, arazoak...).
‎Hustu itzazu birikak, jarraian arnasa har ezazu astiro baina sakonki, eta pentsamenduarekin bidal ezazu airea eskua jarrita duzun lekurantz, sabelerantz. Nabari ezazu alderdi hori nola puzten den poliki poliki. Jarraian, arnasa bota astiro astiro, eta sentitu nola jaisten den sabelaldea.
‎Kaliforniako Unibertsitateko Medikuntza Eskolako Kevin Franks eta Jeffrey Isaacson ikertzaileek egindako azterlan baten arabera, jaioberrien usaimena amaren usainaren esperientziaren ondorio da. Orain arte, ikertzaileek ez zuten zehaztu usainak identifikazio hori nola garatzen duen. Dirudienez, jaioberriaren ikusmen sistemak ingurua ezagutzen ikasten duen modu berean sortzen da prozesua.
‎P450 2A6 zitokromoak ere tabakoan dauden kartzinogeneak eta minbizia sor dezaketen elementu kimiko kaltegarriak ezabatzen ditu. Ikertzaileek frogatu dute metoxsalenoa proteina horrekin elkartu eta haren ekintza blokeatu egiten dela.' Autoreen arabera, gai aktiboaren eta proteinaren arteko elkarrekintza horrek nola funtzionatzen duen ulertzeak etorkizunean inhibizio diseinu hobea duten ikerketak diseinatzen lagunduko du. Azkenik, autoreek diotenez, nikotinarekiko mendekotasuna murrizten lagunduko duten sendagai hobeak aurkitu litezke, eta horrek ere tabakoari lotutako tumoreen arriskua murriztu lezake.
‎Ikertzaileek birusak sor dezakeen indar maximoa zein den zehaztu ahal izan dute, birusaren ziklo mekaniko kimiko bat ezarri dute, eta ikusi dute hidrolizatutako ATP bakoitzeko bi dna base “paketatzen” direla. “Motor horrek nola funtzionatzen duen jakitea oso interesgarria da, jarraibide asko eman baititzake homologoek giza birusetan nola egiten duten jakiteko, eta, hala, agian, horiek blokeatuko dituzten botikak diseinatu ahal izango dira”, dio Bustamantek.
‎Arratsaldean sagar bat eta urdaiazpiko ogitartekoa, eta gauean katilu bat arroz eta yogurra.Baina, zer zen hura? Urrats horretan nola iritsijarrita nuen helmugara.... Egonezina izan ohi
‎2 Euskalgintzaren mundutik eman den (eta ematen ari den) erantzunaren inguruan, uste dut arrazoia izatea bezain garrantzitsua dela arrazoibidea, hau da, arrazoi izate hori nola defendatzen den. Ez da nahikoa, nire iritziz, argudioekin demostratzea arrazoia gure alde daukagula.
‎– Ardura egon zarete argazki horri begira: emazte umil eta eder hori nola deitzen da?
‎Hori ere izan zen. Soilik bera eta bere koadrilakoendako gordetzen zuten botila horia nola eskatzen zuen. Nola edaten zuen trago txikitan, benetan gustatuko balitzaio bezala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hori 1.336 (8,80)
ori 4 (0,03)
Lehen forma
hori 856 (5,64)
horrek 135 (0,89)
horretan 89 (0,59)
Hori 73 (0,48)
horri 65 (0,43)
horretara 24 (0,16)
horren aurrean 14 (0,09)
Horrek 12 (0,08)
horretatik 12 (0,08)
horrekin 11 (0,07)
Horri 5 (0,03)
horretaz 4 (0,03)
ori 4 (0,03)
Horren aurrean 3 (0,02)
horiek 2 (0,01)
horregatik 2 (0,01)
horren arabera 2 (0,01)
horren inguruan 2 (0,01)
horri buruz 2 (0,01)
Horrekin 1 (0,01)
Horren gainean 1 (0,01)
Horretara 1 (0,01)
Horretarako 1 (0,01)
Horri buruz 1 (0,01)
hori gabe 1 (0,01)
horia 1 (0,01)
horian 1 (0,01)
horien barruan 1 (0,01)
horien ondoren 1 (0,01)
horiz 1 (0,01)
horren 1 (0,01)
horren bidez 1 (0,01)
horren gainetik 1 (0,01)
horren ondotik 1 (0,01)
horretaraino 1 (0,01)
horretarako 1 (0,01)
horretarantz 1 (0,01)
horretarik 1 (0,01)
horretatik landa 1 (0,01)
hortan 1 (0,01)
hortarik 1 (0,01)
ortan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 207 (1,36)
ELKAR 159 (1,05)
Consumer 138 (0,91)
Argia 137 (0,90)
Alberdania 56 (0,37)
UEU 50 (0,33)
Jakin 47 (0,31)
Herria - Euskal astekaria 47 (0,31)
Susa 34 (0,22)
Booktegi 33 (0,22)
Euskaltzaindia - Liburuak 32 (0,21)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 32 (0,21)
Pamiela 27 (0,18)
Uztaro 25 (0,16)
Urola kostako GUKA 22 (0,14)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 21 (0,14)
Open Data Euskadi 19 (0,13)
goiena.eus 16 (0,11)
LANEKI 16 (0,11)
Ikaselkar 15 (0,10)
EITB - Sarea 13 (0,09)
Hitza 13 (0,09)
Uztarria 12 (0,08)
Guaixe 12 (0,08)
Jakin liburuak 12 (0,08)
Labayru 10 (0,07)
Maiatz liburuak 9 (0,06)
Bertsolari aldizkaria 9 (0,06)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 8 (0,05)
hiruka 7 (0,05)
Karmel Argitaletxea 6 (0,04)
Erlea 6 (0,04)
aiaraldea.eus 6 (0,04)
Deustuko Unibertsitatea 5 (0,03)
Aldiri 5 (0,03)
ETB dokumentalak 5 (0,03)
Karkara 5 (0,03)
Maxixatzen 5 (0,03)
Txintxarri 5 (0,03)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 4 (0,03)
Kondaira 4 (0,03)
aiurri.eus 4 (0,03)
Noaua 4 (0,03)
Aizu! 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Sarea 3 (0,02)
Goenkale 3 (0,02)
erran.eus 3 (0,02)
Euskalerria irratia 3 (0,02)
Zarauzko hitza 3 (0,02)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 3 (0,02)
Euskaltzaindia - EHU 2 (0,01)
HABE 2 (0,01)
plaentxia.eus 2 (0,01)
uriola.eus 2 (0,01)
EITB - Argitalpenak 1 (0,01)
AVD-ZEA liburuak 1 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Sustraia 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hori nola egin 171 (1,13)
hori nola eragin 51 (0,34)
hori nola lortu 36 (0,24)
hori nola gauzatu 35 (0,23)
hori nola erabili 27 (0,18)
hori nola gertatu 26 (0,17)
hori nola jokatu 26 (0,17)
hori nola bizi 23 (0,15)
hori nola aurre 22 (0,14)
hori nola funtzionatu 19 (0,13)
hori nola kudeatu 19 (0,13)
hori nola iritsi 18 (0,12)
hori nola jakin 18 (0,12)
hori nola garatu 17 (0,11)
hori nola antolatu 15 (0,10)
hori nola eman 15 (0,10)
hori nola ikusi 15 (0,10)
hori nola erantzun 13 (0,09)
hori nola konpondu 13 (0,09)
hori nola sortu 13 (0,09)
hori nola bete 12 (0,08)
hori nola joan 12 (0,08)
hori nola lagundu 12 (0,08)
hori nola egon 11 (0,07)
hori nola esan 11 (0,07)
hori nola aldatu 10 (0,07)
hori nola bideratu 10 (0,07)
hori nola gainditu 10 (0,07)
hori nola sartu 10 (0,07)
hori nola ulertu 10 (0,07)
hori nola eraman 8 (0,05)
hori nola interpretatu 8 (0,05)
hori nola atera 7 (0,05)
hori nola eraiki 7 (0,05)
hori nola adierazi 6 (0,04)
hori nola baliatu 6 (0,04)
hori nola banatu 6 (0,04)
hori nola deitu 6 (0,04)
hori nola hobetu 6 (0,04)
hori nola uztartu 6 (0,04)
hori nola agertu 5 (0,03)
hori nola azaldu 5 (0,03)
hori nola babestu 5 (0,03)
hori nola bihurtu 5 (0,03)
hori nola bukatu 5 (0,03)
hori nola ekarri 5 (0,03)
hori nola hartu 5 (0,03)
hori nola hasi 5 (0,03)
hori nola heldu 5 (0,03)
hori nola iragan 5 (0,03)
hori nola jardun 5 (0,03)
hori nola kontatu 5 (0,03)
hori nola landu 5 (0,03)
hori nola aplikatu 4 (0,03)
hori nola ari 4 (0,03)
hori nola askatu 4 (0,03)
hori nola baldintzatu 4 (0,03)
hori nola buelta 4 (0,03)
hori nola egituratu 4 (0,03)
hori nola eskuratu 4 (0,03)
hori nola eutsi 4 (0,03)
hori nola hauteman 4 (0,03)
hori nola hedatu 4 (0,03)
hori nola indartu 4 (0,03)
hori nola kendu 4 (0,03)
hori nola mantendu 4 (0,03)
hori nola mugitu 4 (0,03)
hori nola saihestu 4 (0,03)
hori nola sentiarazi 4 (0,03)
hori nola sentitu 4 (0,03)
hori nola abiarazi 3 (0,02)
hori nola amaitu 3 (0,02)
hori nola artikulatu 3 (0,02)
hori nola behar 3 (0,02)
hori nola bereizi 3 (0,02)
hori nola burutu 3 (0,02)
hori nola erasan 3 (0,02)
hori nola erreakzionatu 3 (0,02)
hori nola erregulatu 3 (0,02)
hori nola ez 3 (0,02)
hori nola gauza 3 (0,02)
hori nola gelditu 3 (0,02)
hori nola geratu 3 (0,02)
hori nola itzuli 3 (0,02)
hori nola jaso 3 (0,02)
hori nola moldatu 3 (0,02)
hori nola prestatu 3 (0,02)
hori nola ukan 3 (0,02)
hori nola zabaldu 3 (0,02)
hori nola zehaztu 3 (0,02)
hori nola aipatu 2 (0,01)
hori nola atxiki 2 (0,01)
hori nola azpimarratu 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia