Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 856

2000
‎Baina hori nola egiten da euskalkia etxetik ateratzen ez baduzu. Neure buruari sarritan galdetzen diot jende aurrean nola hitz egin behar dudan eta uste dut askok izaten ditugula halako kezkak.
‎" Kataluniako hainbat kiderekin harremanak izan ditugu, proiektuak aztertu dira... baina gertatzen dena da hizkuntza mailan ez dagoela horrelakorik munduan, eta neurri batean dira bakarrik baliagarri beste esperientziak. Zer nahi dugun gutxi gorabehera badakigu, baina hori nola diseinatu, nola bideratu aztertzen ari gara" dio Mikel Arrizabalagak.
‎EAJk, adibidez, ez du proposamen zehatz bat plazaratu. Bere batzarrean ideia orokor batzuk plazaratu zituen baina ez du mahai gainean jarri hori nola bideratu behar den. EAJk oraindik jarraitzen du egungo markoaren menpe eta hori da arazoa.
‎Herrigintzan eta kulturgintzan bere ekarpena egin dezakeela eta egin behar duela sumatzen du. Gero eta gaitzagoa zaio ordea, ekarpen hori nola gauzatu asmatzea. Mesedetxoak egitea balitz kontua...
‎Xabier Larralde: Autodeterminazioaren inguruan bi galdera nagusi daude.Lehena, ea eskubide hori nola gauzatu behar den: edo estatuetatik jasotako aitorpenbaten bitartez, edo euskaldunek berek emandako urratsen bitartez.
‎hasieratik elebidundiren haurrengan, garapenaren birmoldaketa? hori nola gertatzen den ikusi.Imanol ek esan bezala,, murrizketa prozesu batean murgiltzen gara, dago (z) kigun hizkuntz (et) ako soinuak bereizteko?. Hala dirudi, haurrakinguruan hizkuntza bat baino gehiago daukanean, bietarako prestatzen duelabere oharmena eta sistema biak nahikoa beregain gordetzeko gaitasuna duela.Roy Major en (Major 1987) oinarrizko lana baino askoz gehiago etaelebitasun mota ugarietakoak behar dira ondorioak sendotzeko.
2001
‎Beraz, guri ere heldu zaigu denbora Europan gure aurkezpen karta erakusteko. Eta hori nola egiten da. Marko demokratiko nazional batez eta hau egituratzeko parlamentu nazional bat sortuz.
‎Hemen gauza asko daude ezin direnak atera, adibidez, ez dugu ezer esan zergak erabiltzen diren moduari buruz, hemen izugarrizko iruzurra dago. Oso garrantzitsua da hori nola erabiltzen den ezkerreko politika egiteko.
‎Heziketarako materiala idatzikoduten irakasle eta teknikarientzat, HABEn heziketan arituko diren teknikarientzat etamaterial horiek erabiliko dituzten irakasleentzat. Euskaltegietako irakasle askoaldaketarako prest baitaude une honetan, baina, aldaketarik egin ahal izateko, material hezitzaileak behar dituzte, aldaketa hori nola gauzatzen den azalduko dutenereduak (Azkue, 1999).
‎Orain arte esandakoarekin, aurrerago argiago ikusiko bada ere, argi ikusten daezen, aholkulariak egin beharreko lanerako, ohiko irakasle batek ez bezalakobeharrak izango dituela, eta prestakuntza ezberdina duela. Hizkuntzanaditua izan du, baina ez derrigorrez ikasleak ikasi nahi duen hizkuntzan; hizkuntza bat zer den, nola aztertzen den, zein unitate dituen, kulturarekin zeinerlazio duen, eta erlazio hori nola gauzatzen den jakin du. Ikasten jakinbeharko du; ez bakarrik berak nola ikasten duen; horrez gain, zein bide dauden, zein estilo, zerk zer ekartzen duen eta eginkizun bakoitzak zein ondorio duen ere.Labur esanda, hitz batean, ikaskuntzan ere aditua izan du.
‎Finlandiako naturaletan, genearen mutazioa 76 pertsonatik batean dago. “Gure aurkikuntza lehen urrats garrantzitsua da gaixotasun hori nola agertzen den ulertzeko” esan du Albert de la Chapellek, Ohioko Unibertsitateko Giza Minbiziaren Genetika Programa zuzentzen duen ikerketan parte hartu duen batek. Hipplasia kartilaginosoaren eragile gisa identifikatutako genea “itzuli gabeko gene” izenaz ezagutzen den familiakoa da, eta mota horretako lehenengoa da, giza gaixotasun batekin lotzen dena, diote autoreek Cell en.
‎Ildo horretan, kontsultatutako komunikabideek adierazi zuten osasun agintariak ikertzen ari direla ea anis dosi estrelatu batek kolikoak, suminkortasuna edo logalea eragin ditzakeen. Azken batean, sendabelar hori nola erabili behar den zehaztea da kontua. Ordenaren arabera, neurria “zuhurtzia” gisa hartzen da, eta eragina du bai “sendabelarren modalitatean”, bai infusioan presta daitekeenean.
‎Eusko Jaurlaritzako ateak bi aldiz jo ditut nire egitasmo bat azaltzearren. Herrip rosa hori nola ugaldu, alegia. Bietan idazki bat utzi ere bai.
2002
‎Bai, hemen urruti gaude, eta aztertu behar da hurbilpen hori nola egin daitekeen. Hori bakarrik egin daiteke demokrazian sakonduz eta giza eskubide guztiak errespetatuz, bai bizitzarena bai kolektiboena.
‎Intsumisioaren arrakasta edo porrota parametro horren arabera neurtu behar da, hau da, une hartan gure burua inplikatu eta arriskuan jarri genuenon ikuspuntutik. Beste gauza bat da, gizartearen aldetik mezu hori nola jaso izan den. Areago, zein modutan popularizatu, banalizatu edota bulgarizatu den mezua.
‎Edozein eratan, ez dut uste zerbaiten hasiera izan nahi duen hastapen horietan egotea garrantzitsuena denik. Garrantzitsuena da ea hori ote den bidea eta bide hori nola egituratu behar den.
‎Etorkin horiek hemen geratzen badira, nafar izango dira, noski baietz, Euskal Herriko jendea izango da, baina haien ohiturak eta hizkuntzak ez daude Euskal Herrian finkatuta. Urteek erakutsiko dute hori nola geratzen den eta hemen denborarekin gure ohituren artean finkatzen den. Baina une honetan, onarturik ere gaur egun Tuteran beharbada arabiera gehiago hitz egingo dela euskara baino, uste dut oraindik bien garrantzia intrintsekoa hemen ez dela berdina.
‎Beste politika mota bat egiteko beharra aldarrikatzen dut. Ezker abertzalearen ikuspuntutik, eta gauden egoeran egonda, politika berritzaile hori nola egin da benetako gakoa.
‎Horretarako, herriarekiko harremanak oso garrantzitsuak ziren. Egun badago Arantzazun eske hori nola egin behar den zehazten duen liburu bat, 1750ekoa. Bertan azaltzen da urte osoan non eta zer eskatu behar zen.
‎Unean unekoari jaramonik egin gabe, uda partean termometro politikoak gorako joera ohi du Euskal Herrian, eta aurtengoan ere hala izango bide da, autogobernuari buruz Eusko Legebiltzarrak hartu duen erabakiak piztu duen ekaitza kontuan hartuta. Ikusi da trenen talka hori nola ematen den, aurrez aurreko talka gogor batean ahulenak galtzen du eta. Madrilek Gernikako Estatutua bete nahi ez duela adieraz dezan molde bat hautatu da, eta ez da erraza asmatzea nola bilakatuko den molde hori; baina, agian, ez da oso gaitza pentsatzea sortuko den egoera kontsulta ospetsuarekin lotu dela, era batera ala bestera.
‎euskaldunen beldur atabikoena. Eta zamatxo hori nola gainditu ezin erabakirik aurkituko ziren maiz, kontrastez betea azalduko zitzaien mundu hartan, auzune aberats eta txiroetatik barna, Islamaren berezitasunez inguraturik, labirinto moduko merkatuetan, dromedarioekin konpondu ezinik, turistentzako «oasietan»...
‎Gure emazteak beti holakoetan aspaldiko esaldi bat gogoratzen du: 1977an edo Lazkaoko barnetegian geundelarik (Dionisio Amundarainekin eta) bere gelan politika ateratzen bazen eta" baina hori nola lortuko dugu?" galdetzen bazuen norbaitek, ba omen zen bat beti" Independentzia eta kito!" esaten zuena. LAIAkoa, ez dakit LAIA Bai edo LAIA Ezekoa, herri honek denetarako aukerak sortu ditu eta.
‎Gertakari bakoitza, baita batere garrantzirik gabea dirudiena ere, mundu bat da, eta pieza desberdin asko biltzen dira gertakari deitzen diogun mundu horretan. Guk ezin dugu hori nola den deskribatu baino, hori da gure ofizioa.
‎Hala izanik ere, esan daiteke aspaldi beretu izan dutela euskal idazleek erabide hau, euskalki guztietako testu idatzietan aurkitzen baita" (EGLU V, 219 or.). Baina ez da baztertze kontua, zeren batek esan dezake, ikerketa mailan, halakoak ageri direla gure klasikoen artean, baina gero benetan beste zerbaiten alde agertu edo kontrakoa gomendatzen dugula. Bada, liburu honetan ez da holakorik deus ageri, berak ikusten ahal duenez, nahi baldin badu behintzat, zeren erabilera hori nola izan den eta nola erabili litzatekeen zintzoki eta espresuki gomendatzen baita, eta ez du Villasantek idatzi. Bide batez, Rubiok ongi baieztatzen duen bezala," zein" galdetzailea murrizgarria edo ez murrizgarria izan daiteke, ez dadila estutu horregatik:
‎Ez da harritzekoa, beraz, kontsentsu eta herri atxikimendu hori nola edo hala hausteko, PPk eta PSOEk era guztietako bideez (enpresaburuen aldeko aurkaritza bultzatuz, Europako Batasunari kontura ez datozen diktamenak eskatuz, enpresek hemendik alde egingo dutelako zurrumurru presioak eta era guztietako gezurrak barreiatuz) kanpaina etengabea egitea, hortxe baitute puntu ahula.
‎Gestioaren gardentasuna eta efikazia: baditugu gure gizartean irakaskuntza munduan esperientzia nahikoa hori nola egin behar dugun jakiteko. Eta puntu honetara ailegatuta ez gara eroriko betiko eztabaidan (publiko pribatua); gure ustez ez dago zalantzarik zerbitzua publikoa dela, baino horrek ez du esan nahi gestioak Administrazioarena izan behar duenik.
2003
‎Erreferenduma egiterakoan oso kontuan hartu behar da, subjektu ezberdinak egon badaitezke ere, tradizio politiko ezberdinak baitaude, funtsean herri bat dagoela Euskal Herrian, Ibarretxeren planean bertan esaten den bezala. Nahiz eta une honetan errealitate instituzional ezberdinak izan, hori guztia konjugatu egin behar dugu ariketa hori nola egingo litzatekeen ikusteko. Eta ez aipatzen den modu horretan:
‎Eta Irakekoaren ondoren, bistan da lan hori bizkortu nahi dela. Ez da erraza denbora eta moldeetan prozesu hori nola bilakatuko den asmatzea, baina erraza da aurreikustea arazo eta liskar ugariren iturri izango dela, batez ere itxierak Ertzaintzak bideratu dituelako. Horrez gain, instituzioetan diren Sozialista Abertzaleak talde desberdinetako desegite eskaeraren bideratzea dago; udaletxe eta batzar nagusietako hautetsiek agintaldia agortua dute ia, baina Eusko Legebiltzarrean ez, eta hiruko gobernua sostengatzen duten alderdiei leherkaria eskuetan jarri diete.
‎K. GARCIA. Pentsatu litzateke beharbada kirola= osasuna ikuskera hori nola indartu, eskolan, teknikarien artean, edo dena delakoan. Gazteek ez dezatela kirola goi errendimendurako balio bezala bakarrik interpretatu, baizik eta jakin dezatela beste irtenbide batzuk ere badituela oso osasungarriak direnak, eta badirela ariketa batzuk goi mailako kirola praktikatzea bezain onuragarriak izango direnak bizitzarako.
‎Estatuaren administrazioak hainbat kontzeptu bere egin zituela erran dugu, baita sozializazioa egin zuela ere. Egun, sozializazio hori nola burutu den eta bere fruituak ikusten ditugu. Lehen ondorioa:
‎Belaunaldi erreleboa falta da. Baina hori nola lortu neuk baneki, aspaldi egingo nuke. Pilotariak badaude, kalitatea badago, baina gazte jendea ez dator frontoira, betikoak biltzen gara.
‎Sareak eskaintzen duen berehalakotasun eta elkarreragina ez dira auzitan jartzekoak baina, nola iristen zaizkio mezuak ordenagailua Internetera konektaturik ez daukan pazienteari, edo baliabide hori nola erabiltzen den ez dakienari?
‎Interpretazio dibergentzia hori nola azaltzen da praktikan?
‎Dena den, I. Mundu Gerlako irabazleak saiatu ziren herri eskubideen edo bederen herri gutiengoen aldeko neurriak hartzen eta neurri horiek Genevako Nazio Elkartearen gomendio ezartzen, baina badakigu historia triste hori nola amaitu zen, Europa osoko judu eta ijito gutiengo guztien suntsiketa edo Shoah lotsagarriarekin.
‎Iñaki Barcena: Seattle (1999) ez zen ezerezetik sortu, Seattlen sinbolikoki, globalizazio neoliberalaren aurkako mugimendua ernatu zen; Ipar Amerikako hirihorretan oso garaipen ikur edo sinbolo garrantzitsua eman zen, baina hori nola lortu zen. Orain munduko jendea, hainbat jatorritako jendea, langileak, nekazariak, ekologistak, feministak eta abar bildu egiten dira, baina mugimendu hori nondikdator?
‎Arauak birziklapenaren eta erabilitako piezen merkataritzaren garapenaren alde egiten du. Hala ere, merkatu hori nola garatuko den eta segurtasunagatik berrerabili ezin izango diren osagaiak zein izango diren zehaztu ez izanak kritikak eragin ditu sektorean. Azken finean, dekretuak bi helburu ezartzen ditu:
‎Hurbileko egunkariei begira hasita Diario Vascok adibidez bi bandentzat idazten du eta biekin asmatzen. Ikusi beharra dugu euskaraz hori nola lor genezakeen. Argi dago Zabalik ek ere ez duela euskaraz asmatu.
‎–hala esaten diok Garari, ezta??, eta irakurri egingo duk, sikiera ikusteko argazkietako koadrilla hori nola bihurtzen duten jendetza. " Ehunka lagunek harrera beroa egin zioten bart gauean Inazio Tordesillas preso ohiari..." edo jarriko dik argazki oinetan.
‎Ikus dezagun, laburki, Jatorrizko Garbitasunaren galera eta berreskuratze dinamika hori nola garatzen den, adibidez, Mogeldarren obran. Sarritan egiten dugu topo bertan fede biziagoa, ohitura kristauagoak eta euskara garbiagoa omen ziren garaiaren gorazarrearekin.
‎erorketa horren arduradun bakarra gizakia da, eta beragatik sartu izan da bekatua munduan. Itun Berrian, ordea, Jesus bekatarien bila munduratu dela adierazten zaigu; orbain ikaragarri hori nola garbitu erakustera, hain zuzen.
‎30 urte joan dira jada. Azken hiru hamarkada horietan euskaldunek argi erakutsi dute unibertsitatea euskaraz egiterik badagoela, eta urtero urtero erakusten da hori nola erakunde unibertsitario ofizialetan hala alternatiboetan, Isasik adierazi ohi duenez: " komunitate unibertsitario euskalduna bada, Euskal Unibertsitatearen beharra bada eta unibertsitate mailako proiektu bideragarria egin daiteke".
‎10 Erraza izango litzateke beste adibide batzuk aipatzea, espiritueta denbora botereen aginteak nola bereizten diren frogatzeko, eta erregela zuzenen ariora jardun dutenek aginte hori nola gauzatu duten erakusteko, hain zuzen ere, euren zeregina beteta eta besteen eskumenak hartu gabe. Zernahi gisaz, proposatu helburuari begira, nahikoa izango da bien arteko ideia orokor hori, euren espiritua eta aplikazioa ezagutzeko, botereok batu eta desberdintzen dituzten printzipioak ikusteko, eta, hori guztia gogoan izanda, botere horiek gizarteko ordena nola ahalbideratzen duten epaitzeko.
2004
‎Hezitzaileak, pertsona sinesgarri, sinesteko moduko eta, beraz, gu segurtasunaz janzteko gauza den pertsona bihurtuko duen koherentzia hori nola eskain dezakeen galde egiten badu, munduan nola dagoen ikasi dugu.
‎Maiz, ordea, hori nola gertatzen den, halakoxea izango da zerbitzuguneaz erabiltzaileak eramango duen iritzia.
‎Erantzun bakoitzean lekukoak zer adierazi eta hori nola jakin duen azalduko du.
‎2 Izapide gehiagorik gabe, auzitegiak kontuan izango ditu froga baloratzean narrioa eta horren balizko ukatze edo gezurtatzea, eta, hala denean, aurkeztuko du aurreko paragrafoan xedatu narrioaren oinarririk ezaren adierazpena, probidentzia bidez. Narrioan prozesuko ausarkeria edo desleialtasuna aintzat hartzen badu auzitegiak, narrio hori nola arrazoitu den edo noiz aurkeztu den ikusita, alderdi erantzuleari ezar diezaioke, alderdi horrek esan behar duena entzun ondoren, 60 eurotik 600 eurorako isuna.
‎Eta, jakina, batez besteko erdalduna gai baldin bada eskakizun horri aurre egiteko, zertan dira, bitartean, euskaldunaren izaera eta neurri linguistikoa bere berezko hizkuntzan? Xabier Letek, adibidez, ez bide daki euskaldunaren euskaltasun izaera hori nola bizi duen gaur egungo euskaldunak: –Zer nolako atxikimendua du euskal herritar jendeak Euskal Herriari buruz?
‎Edota ideologia inperialista horretan xehatzen diren eduki eta balio guztiak ez ditu bereganatzen etorkinak? Jakin dezagun eguneroko praxi hori nola hautematen duen Saizarbitoriak: –Era pasiboan bada ere, euskaldunok uste duguna baino hobeto onartzen dute horiek euskararen auzia.
‎erdaraz izkiriatuz, erdal eskritore; euskaraz idatziz, euskal idazle. Garen gizaki mota gizarte ekintzen andanak egiten gaituenez, egiten dugun hori nola egiten dugun jakitea aski da, egiten dugun horrek nola egiten gaituen jakiteko, eta, azken batean, zer garen definitzeko.
‎Mailaz jositako determinazio kate luzean hegemoniaren gune nagusiak azpimarratu nahi izan dizkigu Azurmendik gauzak bere lekuan uzteko asmotan. Zein bere lekuan kokatzean, Estatuaren gune hegemonikoa ageri zaigu guztien buru hizkuntzen nondik norakoan.290 Egitate hori nola gauzatzen da zehazki Euskal Herrira so jarrita. Hitzez hitz jasoko ditugu aurreko aipuaren ondorengoak, bidean ezer galdu gabe:
‎Enpiristek ziotenez, czagutza espericntziatik sortz.en da eta esperientziaren mende dago. Kantek, berriz, ezagutza z.iurra nola lor daitckecncrakusteko sistema garatu gura izan zucn; hau da, esperientziarekin zerikusirik ez duenezagutza a priori badagoela, eta hori nola den posible, nahi zuen erakutsi eta frogatu. , tesi horri eusteko, Kantek gogoak gure espcricntziaren egitura orokorrean zerbait jartzcn dueia esan zuen.
‎Doñanako kudeaketa Bestalde, Schimtd ek esan du ostiralean beste puntu batzuetan eragingo dutela. Alde batetik, “Doñanaren kudeaketari bultzada ematea” beharrezkoa dela uste dute; izan ere, “garrantzitsua da Andaluziako Juntaren eta Ingurumen Ministerioaren arteko koordinazioa izatea, espazio hori nola kudeatuko den jakiteko”. Eta, bestetik, Riotintoko sutea (Huelva) eta “Parke Nazionalean izan ditzakeen eraginak, erretako hektarea batzuk Doñanatik gora baitaude”, edo Almonte eta Matalascañas errepidea bikoiztea edo Doñana inguruko bide batzuetan katamotz iberikoak harrapatzea.
‎Beraz, seguruagoa da. Baserri etxe modernoek harreman hori nola hobetu dezaketen ikertzen hasi da oraindik, eta gero eta lan gehiago egiten dira bi faktore horiek bat egiten duten argitzeko. . Dieta, eta hau ez da berria, elementu garrantzitsua da.
‎Baina bizimoduak ez zuen bere martxarekin jarraitu; eta gure adiskidetasuna ez zen hautsi. Eta hori nola gertatu zen segituan kontatuko dut, eta kontatu zahar naizenari esker, zeren urak, urak edota denborak, gu zaharrokin zereginik ez baitauka. Ez dira gure arrastoak hondarrean marraztuta egoten, baizik eta harri harrian, eta mendeak lirateke haiek ahaztarazteko.
‎Eta Esteban eta Antonia: seguru al zeuden, eta hori noiz, eta hori nola zitekeen...
2005
‎Hegazkina, bistan denez, geroz eta garraiobide egunerokoago bilakatzen ari da baina, beste ohiko egintza askotan legez (nork ote daki zehatz mehatz zergatik gure ahotsa transmititzen den hari baten bidez?), airez bidaiatzen duten gehienek ez dakite, hein handi batean, 160 tonako aparatu hori nola askatzen den lurretik, nola mantentzen den airean eta, txangoaren bukaeran, nola itzultzen den ostera lurrera.
‎Hustu itzazu birikak, jarraian arnasa har ezazu astiro baina sakonki, eta pentsamenduarekin bidal ezazu airea eskua jarrita duzun lekurantz, sabelerantz. Nabari ezazu alderdi hori nola puzten den poliki poliki. Jarraian, arnasa bota astiro astiro, eta sentitu nola jaisten den sabelaldea.
‎Kaliforniako Unibertsitateko Medikuntza Eskolako Kevin Franks eta Jeffrey Isaacson ikertzaileek egindako azterlan baten arabera, jaioberrien usaimena amaren usainaren esperientziaren ondorio da. Orain arte, ikertzaileek ez zuten zehaztu usainak identifikazio hori nola garatzen duen. Dirudienez, jaioberriaren ikusmen sistemak ingurua ezagutzen ikasten duen modu berean sortzen da prozesua.
‎2 Euskalgintzaren mundutik eman den (eta ematen ari den) erantzunaren inguruan, uste dut arrazoia izatea bezain garrantzitsua dela arrazoibidea, hau da, arrazoi izate hori nola defendatzen den. Ez da nahikoa, nire iritziz, argudioekin demostratzea arrazoia gure alde daukagula.
‎– Ardura egon zarete argazki horri begira: emazte umil eta eder hori nola deitzen da?
2006
‎Guk konfrontazio demokratikoa kontzeptua esparru askotara zabaldu behar dela diogu, arlo sozial laboralera besteak beste. Euskal lan esparruaren alde egiteko borroka hori nola gauzatu behar den galdetzen dugu. Prozesua abiatzeko urratsak nondik nora eman behar diren aztertzen ari gara eta hauxe ikusi ere:
‎Eta beste kultur elkarteekin eduki nahi dugun harremanaz eta hori nola gauzatu ere gogoeta egin beharra daukagu.
‎Prozesua hasi besterik ez da egin, eta tartean gertatuko dena ezin asmatuz, bukaera ikuskatzea ariketa ona izan liteke tarteko hori nola egituratu daitekeen irudikatzeko.
‎Goiz batean heriotzaren xerka abiatu zinela diozu, besteen aitzinean ezarriz. Esplika ezazu hori nola izan zen.
‎Gaur egun ez da posible Nafarroa eta EAE ordezkatuko dituen mahai fisiko bakarra eratzea. Zerbait eratzekotan, beraz, bi mahai eratuko dira eta gero ikusi da hori nola janzten den, mahai horietan eseriko diren guztiak eroso senti daitezen eta alde bakoitzak eraketa horren interpretazioa saldu ahal izan dezan. Hau da, eta adibide gisa bi eragile garrantzitsuren kasuak erabiliz, Batasunak nazio
‎Hau da, ezker abertzalean PSOEk iruzur egin duela barneratua dago, azken bospasei urteetan Batasuna eta PSEren artean izan diren elkarrizketen ondoren, gatazka gainditzeko korapiloa Hego Euskal Herriaren edo EAE eta Nafarroako Foru Komunitatea erabaki eskubidean dagoela sarri hitz eginda zegoelako, eta hain zuzen ere bake prozesuaren ardatza hori zela adostua zegoelako. Ez zegoen adostua korapilo hori nola askatu hortaz asko hitz egin bada ere, hori normalizazio politikoa bideratzeko eratu beharreko mahaian askatuko zen, baina bai hori zela muina.
‎Nafarroako giltza funtsezkoa da lurraldetasunaren atea zabaltzeko. Ez dakigu oraindik ate hori nola zabalduko den, baina badakigu nafar eskuinaren gobernu berri batek biziki zailduko lukeela lurraldetasunaren auzia askatzen.
‎Eta hori nola ikasten da?
‎Hori da XXI. mendean autodeterminazioa ulertzeko jurisprudentzia. Onartu dezagun herriak gehiengo argi batez erabaki duena, eta hitzartu dezagun Estatuarekin aldaketa hori nola eman.
‎Haur bati ezgaitasun bat diagnostikatzen zaion unean, litekeena da haren gurasoekberen aitatasun eta amatasunarekiko igurikimen guztiak behea jota daudela sentitzea.Gurasoek berreraiki egin behar dituzte haurrarekiko harremanen, guraso bezaladuten zereginaren eta beren beharrei erantzuteko erabili dituzten laguntzeko zerbitzuen inguruko igurikimenak. Horretarako, erabakigarria da lehenengounean jasotzen duten informazioa, informazio hori nola aurkezten zaien eta, igurikimen horiek miatzeko, antolatzeko eta berrikusteko ematen zaien laguntza.Horrela bakarrik lagunduko diegu beren haurraren egoera eta haurrak duenezgaitasunaren ondorioak ulertzen, haurra zaintzen eta hezten dihardutenprofesionalekin lotura errealistak eta eraginkorrak ezarriz.
‎Mina daukanak arrazoia berea dela uste du. Minak ekiteko indarra ere ematen dio.Idazlearen zeregina da minak eta arrazoiak askotan zerikusirik ez dutela frogatzea.Eta hori nola lortzen du idazleak. Ez jainko bat balitz bezala:
‎Zergatik ez da ipuin hori inongo antologiatanagertu? Inork ez al zuen hagin hori nola kentzen zioten sentitu?
‎oso arriskutsuak deritzeSarrionandiak, ez bakarrik euskal arazoa konpontzeko oztopo direlako, baizik eta, zerbaitkonpontzerik balego eta herri proiektu bat aurrera ateratzerik balego ere, proiektu hori zatiketakhondatuko lukeelako. Hasier Etxeberriarekiko elkarrizketan komunitate legez antolatu beharkogenukeela esan eta, hori nola egin galdetuta, halaxe erantzuten du Sarrionandiak: «Ba ez dakit, bainahor dabilen baino dogma, demagogia eta erretolika gutxiagorekin.
‎Arazo nagusia, nire ustez, beti bera izan da: oinarrizko erakunde sozial eta politikoen aldaketa iraultzailea egin aurretik, gizakia erabat aldatze hori nola erdiets daitekeen jakitea, alegia (Marcuse, 1986: 84).
‎Mendebaldean giza arrazoiak berezko eboluzioa bizi izan du, beste inon gertatu ez dena. Eta fenomeno hori nola eta zergatik gertatu den aztertzeari ekingo dio buru belarri.
‎Bi zati egongo lirateke. Alde batetik, arriskuen ebaluazioa teknikari batek egin behar du, baina gero, arrisku hori nola banatu eta aurre egin erabakitzeko, guztioi dagokigu. ' Arriskuarena' ere esaten zaion gizarte batean bizi gara, eta horrek arriskuak behar bezala ebaluatzera behartzen gaitu.
‎Hezkuntza Sailak egoera hori nola konpondu aztertzen du," Espainiako hezkuntza sistemaren erronka handienetako bat"
‎Espainiako gazteen %31, 1ek ez du ikasten jarraitzen Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (DBH) amaitu ondoren, Alejandro Tiana Hezkuntzako idazkari nagusiak atzo esan zuenez, 2000 urtearen hasieratik datu “gelditua” dela jakinarazi zuen. Gaur egun, bi lantalde sortu dira Hezkuntza eta Zientzia Ministerioaren eta autonomia erkidegoen artean, egoera hori nola konpondu aztertzeko. “Hor dugu Espainiako hezkuntza sistemaren erronka handienetako bat”, adierazi zuen Tianak “2005eko Hezkuntzaren Egoera.
‎–Zuk bazenekin Pontedouroko jaunaren" gosearen" berri, Bernat. Xoakim Beirasek azaldu zizuen beirategiko sutondoan –jarraitu nuen, ausardia lagun– Eta ondo asko zenekiten gose hori nola ase.
‎Irakaskuntzaren munduan eztabaida historikoa da egun Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailaren eskuetan aurkitzen dena. Hark erabaki du Euskal Parlamentuaren aginduarekin zer egiten duen, eta behar denean doakotasun hori nola gauzatzen den erabaki.
‎Aizu, esan dio Mamenek, azterketa hori nola zauden jakiteko da, hari burlatzeak ez dauka sentidorik.
2007
‎Horretarako, alderdien mahaia da garrantzitsua. Lehenago, komunikazio klandestinorik ez, baina komunikazio pribatua egon zen, PSOE, Aralar, EAJ, EA eta Batasunakoen artean alderdien mahai hori nola antolatu erabakitzeko. Horrelako mahai batek aurre prestaketa eskatzen baitu; non izango den, zenbat emakumezko eta zenbat gizonezko izango diren, nork ordainduko duen, eta abar.
‎batasuna ematea. Liburu honen arazoa ez da monotonoa edo errepikakorra izatea, ez dut uste behintzat, baizik eta batasun hori nola lortu. Hori asko kostatu zitzaidan bere garaian, baina nik uste lortu dudala.
‎Itzulpena ikasteko eta euskara aberasteko modua da, ikertu beharrean egoten naiz eta galdeka ibiltzen naiz han hemenka hau edo hori nola esaten den edo nola esan litekeen. Bestetik, euskaratzean, ezinbestean sartzen zara idazleak idatzi duen horretan.
‎Ez zuen zentzurik oposizioaren ekimenez bi prozedura desberdin egotea ganberen aurrean Gobernuaren konfiantza jokoan ipintzeko: bata zehatz araututa (zentsura botoa) eta bestea «lasterbide» baten bidez, inolako arauketarik gabe, oinarri bakarra Gorteek Gobernuari modu esplizituan konfiantza ukatzea izanda, baina uko egite hori nola interpretatu behar zen argitu gabe. Modu horretan, uler zitekeen Gobernuak Gorteetan porrotik izanez gero, botoen gehiengo koiunturalak eraginda, Gorteek konfiantza ukatzen ziotela eta Gobernuak kargua utzi behar zuela, bestela sisteman ziurgabetasuna eta ezegonkortasuna sortuko baitziren.
‎Hiru oztopo tekniko nagusi ditugu ikertzeko. Batetik, askoz hobeto ezagutu behar dugu noiz eta nola erabakitzen duten bereiztea zelula amek, eta hori nola kontrolatu. Oraingoz, zelula mota jakin batzuk manipulatzeko gai gara, baina eraginkortasun txikiarekin.
‎Herder-ek ere arakatzen du arte eta izpiritu grekoa, eta behatzekoa da, dio Meinecke k? berak izpiritu greko hori nola eraikitzen duen,, para tener un ejemplo de cómo construyó Herder sus «espíritus de los pueblos». Primeramente, dirige una rápida mirada a la gracia del clima y de la raza y observa también la favorable situación en el Mediterráneo, entre fenicios y egipcios, «donde, desde los dos extremos, confluyó todo lo que ellos transformaron tan fácil y noblemente».
‎Arestian aipatu duzun irudi korporatibo hori nola transmititzen dabarrura begira?
‎Horretarako, ezinbestekoa dapertsona guztien parte hartzea. Lan taldeka arituz parte hartzen badute, helburubatekin, pertsonak ideiak ematen hasten dira eta berehala hasten dira ekarpenakegiten, eurek parte hartzen duten prozesu hori nola hobetu daitekeen esanez.
‎Nire ustez, betidago goitik beherako komunikazio bat, formala edo ez formala. Gure helburua, une honetan, gaur egun EITBn komunikazio hori nola gauzatzen den jakitea da.Beti dago komunikazioa, komunikazioaren inguruan ezer egiten ez bada ere, komunikazioaz inor arduratzen ez bada ere. Agian, ohar taula bat dago, inorkkoordinatzen ez duen arren; edo jendea noizbehinka bere arduradunarekin biltzenda eta zer edo zer komunikatzen da, sistematizatuta egon ez arren.
‎da, kontzeptua. Eta bigarrena,, nola?, kontzeptu hori nola, modu erraz batean igorri.
‎Gure egoeran, nioen arestian, eta ongi nioela esango nuke, nazio alienazioaren fase terminalak dituen ezaugarriak ageri dira eguneroko bizimoduan Hego etaIparraldeko eskualde nagusietan, batez ere azken horretan, gauza jakina denez?. Nazio alienazioaren fenomenoa, ordea, ezin da, Hegoaldean egiten den bezala, boto nazionalistaren arabera neurtu, edo han hemenka egiten diren identitateinkesten argitan zehaztu. Nazio identitatea zer arraio den jakin nahirik dabilena, berriz, joan bedi lehendabizi Irungo herrian identitate hori nola bizi duten ikustera, eta gero handik bost minutura dagoen Hendaiara, nazio alienazioaz ari gareneanzertaz ari garen jakiteko behatoki apartak dira-eta bi biak. Gure nazio identitatearen egoera neurtzeko indikadorerik adierazgarriena, gaur egun, seguru aski, euskarazko prentsaren egoera da.
‎Euskal Herrian kultura europarretik zer hartu behar ote dugun edo kulturaeuropar hori nola bizi dezakegun, ez dut batere argi ikusten. Nondik hasi?
‎Baina langile horrek ez du ahantzibehar bere lana monetatan, dirutan, neurtua izanen dela. Eta diruak, monetakiraungo duen bitartean, diru hori nola mugitzen den, zer suposatzen duen aztertubeharra dauka. Bestela jai!
‎Ez dago hitz egiterik biopolitikari buruz era orokor batean: biopolitikak hausnarketa bat eskatzen du, zeinean ondoko galderak diren besteakbeste sakondu beharrekoak: bizitza bakoitzean bizitza hori nola ekoitzi den; zermotatako ezaugarriak dituen; edota nolakoa izan den bere genealogia. Diziplina, edo Bauman en (1989) planteamenduan, geometria?
‎Azalekoa bakarrik ez denean, batez ere bi koska egoten dira: (a) orokorra bat, biologiaren beraren ikuspegia, eta (b) zehatzagoa bestea, influentziabiologiko hori nola gauzatzen den azalpena. Horiek aztertzetik hasiko gara.
‎Nazioa erabilera nahasiko kontzeptua dela erreparatuz hasten da Humboldt, batzuetan Estatua esanahi baitu (nazio espainola), beste batzuetan herri bat (nazio euskalduna), eta herri multzo bat ere (nazio eslabiarra) 718 Nazioa, Estatuaren edo herri multzoaren esanahian, deribatua da; oinarrizkoa, nazioa jatorri eta hizkuntz komuntasunaren adieran da. Begiratzen badugu gizadia/ gizatasuna den indar berezko hori nola azaltzen den munduan eta historian, hautematen dugu komunitate eta indibiduo diferentziatuetan egiten duela. Humboldt-i ez zaio interesatzen gizon edo emakume abstraktua, berdina mundu guztian, konkretua baizik, gizaki bakoitzean berekia, historikoa.
‎Metodologia hori lehenengo aldiz garatu eta aplikatzen da elikagai transgenikoak aztertzeko, baina ez beste batzuentzat. Talde berak aztertu du teknika hori nola erabiltzen den laranja zukuetarako eta ozpin olioetarako. Proposatutako teknika metodo analitiko ona izan liteke etorkizunean, transgenikoetan espero ez diren alterazioak detektatzeko.
‎Errentagarritasun hobea lortzeko itxaropena dela eta, bezeroak letra txikia arretaz irakurri behar du, honako alderdi hauek kontuan hartuta: errentagarritasun hori nola kalkulatzen den, indizeen balio handitzeak nola lortzen diren, gehienezko errentagarritasunik badagoen ala ez, eta bankuek eta aurrezki kutxek hainbesteko etekina lortzeko baldintza batzuk bete behar diren. Gordailu horien indizea' Euro Stoxx 50' da, baina antzeko beste produktu batzuk ere badaude, eta horien bilakaera beste burtsa indize batzuekin lotzen dute, hala nola' CAC 40' (Frantzia),' DAX' (Alemania) edo' FT SE 100' (Erresuma Batua), baita Atlantikoaz haraindiko beste merkatu batzuekin ere(' Standard').
‎Altzaria desugertu ondoren, batez ere zaharra bada, haren gainazala behatu behar da, izurriteren batek eraso dion egiaztatzeko eta horren arabera jarduteko. Orri hauetan, prozesu garrantzitsu hori nola gauzatu jakin dezakezu. Argazkiaren antzeko emaitza lortzeko, kolore deigarriz tindatu behar da zura, baina, aldi berean, beteatua agerian uzteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hori nola egin 141 (0,93)
hori nola gauzatu 31 (0,20)
hori nola lortu 29 (0,19)
hori nola erabili 26 (0,17)
hori nola gertatu 22 (0,14)
hori nola bizi 19 (0,13)
hori nola kudeatu 19 (0,13)
hori nola garatu 16 (0,11)
hori nola antolatu 15 (0,10)
hori nola eman 11 (0,07)
hori nola bete 10 (0,07)
hori nola bideratu 9 (0,06)
hori nola gainditu 9 (0,06)
hori nola joan 9 (0,06)
hori nola konpondu 9 (0,06)
hori nola sortu 9 (0,06)
hori nola interpretatu 8 (0,05)
hori nola egon 7 (0,05)
hori nola eraman 7 (0,05)
hori nola esan 7 (0,05)
hori nola ikusi 7 (0,05)
hori nola jakin 7 (0,05)
hori nola ulertu 7 (0,05)
hori nola adierazi 6 (0,04)
hori nola aldatu 6 (0,04)
hori nola banatu 6 (0,04)
hori nola eraiki 6 (0,04)
hori nola agertu 5 (0,03)
hori nola azaldu 5 (0,03)
hori nola bihurtu 5 (0,03)
hori nola hartu 5 (0,03)
hori nola hobetu 5 (0,03)
hori nola iragan 5 (0,03)
hori nola kontatu 5 (0,03)
hori nola aplikatu 4 (0,03)
hori nola askatu 4 (0,03)
hori nola baliatu 4 (0,03)
hori nola bukatu 4 (0,03)
hori nola egituratu 4 (0,03)
hori nola eskuratu 4 (0,03)
hori nola hauteman 4 (0,03)
hori nola indartu 4 (0,03)
hori nola landu 4 (0,03)
hori nola saihestu 4 (0,03)
hori nola uztartu 4 (0,03)
hori nola abiarazi 3 (0,02)
hori nola babestu 3 (0,02)
hori nola behar 3 (0,02)
hori nola burutu 3 (0,02)
hori nola gauza 3 (0,02)
hori nola gelditu 3 (0,02)
hori nola hedatu 3 (0,02)
hori nola itzuli 3 (0,02)
hori nola jaso 3 (0,02)
hori nola kendu 3 (0,02)
hori nola mantendu 3 (0,02)
hori nola prestatu 3 (0,02)
hori nola zabaldu 3 (0,02)
hori nola aipatu 2 (0,01)
hori nola amaitu 2 (0,01)
hori nola ari 2 (0,01)
hori nola bermatu 2 (0,01)
hori nola berpiztu 2 (0,01)
hori nola bilakatu 2 (0,01)
hori nola ekarri 2 (0,01)
hori nola ekoitzi 2 (0,01)
hori nola erlazionatu 2 (0,01)
hori nola eskaini 2 (0,01)
hori nola ezinezko 2 (0,01)
hori nola geratu 2 (0,01)
hori nola gozatu 2 (0,01)
hori nola hasi 2 (0,01)
hori nola hautatu 2 (0,01)
hori nola izendatu 2 (0,01)
hori nola jantzi 2 (0,01)
hori nola jorratu 2 (0,01)
hori nola kalkulatu 2 (0,01)
hori nola kontrolatu 2 (0,01)
hori nola mamitu 2 (0,01)
hori nola mugitu 2 (0,01)
hori nola murriztu 2 (0,01)
hori nola negoziatu 2 (0,01)
hori nola ondu 2 (0,01)
hori nola osatu 2 (0,01)
hori nola prebenitu 2 (0,01)
hori nola sartu 2 (0,01)
hori nola transmititu 2 (0,01)
hori nola ugaldu 2 (0,01)
hori nola zehaztu 2 (0,01)
hori nola aberastu 1 (0,01)
hori nola adiarazi 1 (0,01)
hori nola adostu 1 (0,01)
hori nola ahuldu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia