Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
‎Errepresentazioaren oihan horretatik nola babestu?
‎Ghetto horretatik nola irten?
2010
‎Nafarroako Unibertsitate Publikoko irakasle elkartua helbide elektronikoa: ...tzionalaren arabera emateari ekin nion. lehendabizi hizkuntza gaitasunaren, erabileraren eta jarreren gaineko datuek erakusten duten joera diakronikoa eta gero gizartearen hizkuntza erabilera esparruetan euskarak betetzen duen tokiaren argazki sinkronikoa. bide horretatik apailatu nuen, luze samar gainera, eskatutako idazkia. baina egindakoak asebete ez eta betiko azalbide (makro eta kuantitatibo) horretatik nola aldendu hasi nintzen gogoan erabiltzen. hala bada, dokumentazio iturrietan soilik oinarritu beharrean, duela 20 urte sortutako gazteen euskararekiko bizipenak ere aztertzea otu zitzaidan. hau da, euskararen egoeraren bilakaera azaldu eta egungo egoeraz hausnartzeko hiztunek hizkuntzarekin eratu dituzten harremanek irudikatzen duten deskribapen mikrosoziolinguistikora jo dut. nafarroako unibe... Jatorriari dagokionez, 51 nafarrak dira, eremu guztietakoak2 beraz, metodologikoki artikulu honen lehen mailako informazioa ez dago lagin adierazgarri batean oinarrituta, ez eta kasu azterketa sakon batean ere. aldiz, kontuan hartu dut gazte horiek talde naturala osatzen dutela, ez direla ikertzaileak espresuki bilatutako berriemaileak, nafarroa osokoak direla eta euskararekin eratu duten harremana ez dela nolanahikoa, Foru komunitatean osoki euskaraz ikas daitezkeen unibertsitateko bi titulazioetako ikasleak baitira. horregatik iruditu zait interesgarria gazte horien euskararekiko bizipenak eta adierazitako erabilera ohiturak, jarrerak eta hautuak deskribapen mikrosoziolinguistikorako baliatzea. bide horretatik maila makro eta mikroko datuak uztartu eta haien osagarritasuna bilatu dut. izan ere, hizkuntza baten egoera norbanakoen hizkuntzahautu eredu koherenteek epe luzera izan duten emaitza soziala bada (Fishman 2000, Fasold 1984), euskara zertan den azaltzeko euskaldunek mintzaira horrekin eratu dituzten harremanetan arakatzea bide metodologiko emankorra izan daiteke.
2013
‎Hori dela-eta, mendekotasun aldia prekarietatetik nola bizi den aztertzean, eta, ondorioz, baliabide eskasia horretatik nola zaintzen den ere aztertuta, feminista batzuek eztabaida piztu nahi dute zaintzeko betebeharraren eta zaindua izateko eskubidearen inguruan, eta, betiere, hala eremu indibiduala nola soziala bere gain hartzen dituen erantzukizunen negoziaketara bideratuta; zaintzea, izan ere, erantzukizun soziala baita, indibiduala ez ezik. Hargatik interpreta daiteke pertsonek eurek ezarritako baldintzetan zainduak izateko daukaten ustezko eskubideari (eta aipatu behar da pertsona horietako batzuek, normalean aurrez besteren bat zaindu dutenek eta eredu tradizionalaren aldekoek, beretzat dutela eskubide hori) jar dakiokeela mugaren bat, modu horretan zainketa lana zaintzailearen bizitzarekin eta ongizatearekin bateragarri egiteko.
‎Orain arte, webgunearen hartzailea izan dugu kontuan, ikuspegi horretatik nola aztertu behar den gunea, baina oso kontuan hartzekoa da baita ere, egileak informazioa helarazteko garaian duen helburua. Webgune bateko informazioa asko alda daiteke, informazio horren igorleak webgunea egitean izan duen helburuaren arabera.
2014
‎arauak eta portaera jarraibideak markatu «It, quieto edo etzana» bezalako aginduak oso lagungarriak dira txakurra kalean beste harburu batzuekin dagoenean kontrolatzeko. Alde horretatik nola jokatu azaltzen du Sanchezek. «Beste txakur bat gerturatzen denean, ordena eman behar da nekatu dadin, etzan dadin; horrela, beste animalia baten aurrean erlaxatuta egoten ikasiko du», aholkatzen du hezitzaileak.
‎Baina pitxer horretatik nola edo hala esnea atera behar da, ezta?
2015
‎Zeure burua harritzerainoko patxadaz hartu dituzu gauzak, beste bati gertatu izan balitzaizkio bezalako urruntasunaz. Beste edozeinek egoera tamalgarri horretatik nola atera besterik ez luke izango buruan, eta zeuk ere badakizu urte batzuk lehenago gertatu izan balitzaizu zeuk ere horrela jokatuko zenuela, ezinegonak harrapatuta geratuko zinela, kezka eta ideia ilunez beteta. Baina orain ez, orain beste modu batera hartzen dituzu gauzak, eta inoiz ez bezalako lasaitasuna sentitzen duzu barnean.
‎bizimodu modernoaren eta tradizionalaren arteko talka hori, nolabait esateko. Haustura horretatik nola elkartu, nola sortu komunikazio zubiak familiako kideen artean, litzateke istorioaren trama. Gure aurrekoengandik datorren katea da amamaren sinbolismoa.
2019
‎Hala ere, abantaila horrek esan nahi du lapurrek errazago erabiltzen dutela gure zenbaki sekretua jakin gabe. Ondoren, agertoki horretatik nola babes dezakegun eta lapurtu badigute zer egin dezakegun azalduko dugu.
‎Horien artean, errenta baxuen eta ertainen soldatak igotzea, emakumeen parte hartzea handitzea lan munduan eta haien soldatak handitzea, errenta baxuen eta ertainen karga fiskala murriztea, lan egonkorrik ez dutenen diru sarrerak bermatzea, etxebizitza, hezkuntza eta osasunerako sarbide duina izatea... Aurreko egoerara eraman gaituzten berdinek egoera horretatik nola atera gaitezkeen esaten digute. Lotsabako halakoak!
2020
‎Ez dago jakiterik Estatuak gainean duen erregimen krisi horretatik nola aterako den. Orain arte, erregimena babeste arren, kalitatezko demokrazia bat edukitzeari uko egin dio gehienbat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia