Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2002
‎Gure emazteak beti holakoetan aspaldiko esaldi bat gogoratzen du: 1977an edo Lazkaoko barnetegian geundelarik (Dionisio Amundarainekin eta) bere gelan politika ateratzen bazen eta" baina hori nola lortuko dugu?" galdetzen bazuen norbaitek, ba omen zen bat beti" Independentzia eta kito!" esaten zuena. LAIAkoa, ez dakit LAIA Bai edo LAIA Ezekoa, herri honek denetarako aukerak sortu ditu eta.
2003
‎Batetik, adibidez, biolentziarik gabeko egoera. Hori nola lor dezake, ordea. Biolentziarik gabeko egoera nekez lortuko da alderdien arteko sukaldeko lana egiten ez bada.
‎Belaunaldi erreleboa falta da. Baina hori nola lortu neuk baneki, aspaldi egingo nuke. Pilotariak badaude, kalitatea badago, baina gazte jendea ez dator frontoira, betikoak biltzen gara.
‎Iñaki Barcena: Seattle (1999) ez zen ezerezetik sortu, Seattlen sinbolikoki, globalizazio neoliberalaren aurkako mugimendua ernatu zen; Ipar Amerikako hirihorretan oso garaipen ikur edo sinbolo garrantzitsua eman zen, baina hori nola lortu zen. Orain munduko jendea, hainbat jatorritako jendea, langileak, nekazariak, ekologistak, feministak eta abar bildu egiten dira, baina mugimendu hori nondikdator?
‎Hurbileko egunkariei begira hasita Diario Vascok adibidez bi bandentzat idazten du eta biekin asmatzen. Ikusi beharra dugu euskaraz hori nola lor genezakeen. Argi dago Zabalik ek ere ez duela euskaraz asmatu.
2006
‎Mina daukanak arrazoia berea dela uste du. Minak ekiteko indarra ere ematen dio.Idazlearen zeregina da minak eta arrazoiak askotan zerikusirik ez dutela frogatzea.Eta hori nola lortzen du idazleak. Ez jainko bat balitz bezala:
2007
‎batasuna ematea. Liburu honen arazoa ez da monotonoa edo errepikakorra izatea, ez dut uste behintzat, baizik eta batasun hori nola lortu. Hori asko kostatu zitzaidan bere garaian, baina nik uste lortu dudala.
2008
‎Elkarlanean arituz eta erantzukizunak denon artean banatuz garatu nahi dugu prozesu hori. Zer nahi dugun izan eta helburu hori nola lortu, hori da gizartean ireki nahi dugun eztabaida sakona eta, horretarako, eskualde eta udalekin batera lan egin behar dugu lurraldea eratzen eta egituratzen jarraitzeko, azken finean, Gipuzkoa sarean edukitzeko.
2009
‎Eguzkiaz, askotan, bilbotarrek hitz egiten dute... ikusten ez dutelako; baina, hala ere, energia era iraunkorrean lortzeko aukera ematen du, ingurumenari kalte egin gabe, dirdiratzen duenean. Hori nola lortzen den azaltzeko, Klima Aldaketaren aurkako Bilboko Bulegoak, BIOk, etxola bat ireki du, Albia lorategian. Etxola maiatzaren 27ra arte egongo da zabalik, Julia Madrazok, Udalaren Hirigintza eta Ingurumena Sailaren arduradunak, azaldu duenez.
Hori nola lortuko duten galdetu diotenean, Apariciok erantzun du bide legak batzuk badaudela.
‎Egileak bere joan etorrietan interesa pizten digu, eta irakurrian eraman egiten gaitu. Hori nola lortu duen ikusteko nik behintzat bigarren (edo hirugarren) irakurketa bat egin nuke.
‎Hiztegi Batuko lantaldearen egiteko nagusia euskara batuaren oinarrizko hiztegia bideratzea da. Idazleek eta batu dituztenak bere hartan berretsiz eta, batasunik ez dagoenean, batasun hori nola lor litekeen ikusiz: idazleen erabilerak ezagutzea dago oinarrian, tradizioko ondarea eta orainagoko ekarriak ezagutzea, eskura izan diren corpus biak (OEH eta EEBS) aztertuz eta irizpide lexikologikoak talde lanean zehaztuz, adostuz eta formalizatuz.
‎Kalifak, erregearen intentzioak zeinek diren galdetzen dio, eta honek bere erreinua berreskuratzea duela helburu. Arazoa, hori nola lortu izanen litzateke. Pedrok bi aldeentzako onuragarria izango litzatekeen paktua sortzen du eta mahai gainean bi agintariek sinatzeko moduan uzten du.
2010
‎Ni ETAren kontra nago, baina Euskal Herriak eskubide osoa du independente izateko. Baina independentzia hori nola lortzen den, zer lurraldetan, nolako Euskal Herria... Niretzat, Txillardegirentzat bezala, hor kulturak, eta batez ere hizkuntzak, garrantzi handia du.
‎ITXASO. Eta hori nola lortzen da. Nerbioetatik egongo da!
‎Mendekotasunaren arretarako sistema bera aukera bat da gizarte zerbitzuen sistema hobeto ezartzeko, historikoki EAEn beste tokietan bezain ahula izan ez den arren. Zehaztu behar da legearen unibertsaltasun hori nola lortu nahi den, eta zein zerbitzu emango diren. Hori kontuan hartuta, ikusi behar da sistemaren iraunkortasuna.
‎Baina ez dezagun ahaztu euskararen erronka nagusia, jakitetik erabiltzerako pausoa dela; burutik ezpainetarako bidea egitea. Eta hori nola lortu, hortxe dugu" XXI. mende hasierako hizkuntza politikaren oinarriak, Itun Berritu Baterantz" dokumentua. Pentsamolde oso desberdineko pertsona askoren artean landu eta adostutako dokumentua; gogoeta zabal, ireki eta askatasun osoz egindakoaren ondotik adostutako dokumentua; gizartearen gehiengoaren adostasuna, atxikimendua eta konpromisoa izango duen hizkuntza politikaren ildo estrategikoak biltzen dituen dokumentua.
2011
‎«Haurrei beraien identitatea bilatzen lagundu behar zaie».Eskola, denei zabalikBaina hori guztia lortzeko beharrezkoa ikusten dute herritarrak hezkuntza gaiekin konprometituak egotea. Hori nola lortu aztertu dute foroan. Hezkuntza sistema ofizialetik kanpo, ikusten dituzte konpromiso hori duten taldeak.
‎Berak erakusten zuen gaia sentitzen zuen, gustukoa zuen, nik oso gutxi. Irakaskuntzaren arrakastaren gako handi bat irakasleek gaiarekiko sentitzen dutena erakustean datza; berdin matematika izan, nola geologia izan. hori nola lortzen den, ez da erraza, baina irakaslearen profesionaltasuna inportantea da. dena den, gure hizkuntza eta kulturarekiko sentitzea askoz errazagoa da formazioa eta ezagutza baldin badago eta, ondoren, sentitzen duzun hori transmititzea
‎Mikroorganismo batzuk ikusezinak dira immunologia sistemarentzat. Orain, mikroorganismoek ahalmen hori nola lortzen duten jakin dute Washingtongo Unibertsitateko ikertzaile batzuek. Gakoa zelulen trebakuntzan dago.
‎Mikroorganismo batzuk ikusezinak dira immunologia sistemarentzat. Orain, mikroorganismoek ahalmen hori nola lortzen duten jakin dute Washingtongo Unibertsitateko ikertzaile batzuek.
‎–Bai, sumatzen da, euskal? dela, baina zein osagai dituen, hori nola lortu den. Ideiarik ez.
‎Baina hemen ez dago aktore lanik, benetako pertsonak dira, barruak benetan husten, benetako arimak agertzen. Gertutasun eta konfiantza hori nola lortzen den galdetu diot Helenari. –Fikziozko zuzendariak dokumentaletik pasa liratekeela zioen zuzendari batek, dokumentalak umiltasuna erakusten duelako.
2012
‎Unitate honetan, aurreko informazio hori nola lortu eta erabili ikusiko dugu.
2013
‎Baina zigor horren helburua ere bada gizarteratzea. Eta hori nola lortzen da. Presoa arduradun eginez presondegian.
‎Denek euskara erabiltzea da, hain zuzen ere, gure abiapuntua. Eta hori nola lor daiteke. Lehenik eta behin, denon artean esfortzua eginez eta euskararen muina zabalduz; hau da, zer den euskara, nola bizi garen euskaraz, euskaraz hitz eginez, ez dakitenek euskarara gerturatzeko baliabideak jarriz?
2016
‎Beste kontu bat da gero zehaztea hori nola lortu litekeen. 2 ataletik aurrera jardungo dugu horretan.
2017
‎Eta hori nola lortzen da?
‎Argia zuzen joan beharrean guk nahi dugun norabidean joateko koordenadak topatzean datza. Hori nola lortzen da. Argia guk nahi dugun moduan bideratzen duten metamaterialak erabilita.
2019
‎Ez zuen azaltzen, baina, haustura hori nola lortuko litzatekeen; irudi metaforiko batzuk besterik ez zituen eman, iradokitzen zutenak produkzio indarrak, behin erabat garatu ondoren, gai izango zirela beren oskol bilgarria apurtzeko, eta, horrela, iraultza soziala piztuko zela. Era berean, ez zuen zehazten nola jakingo genuen noiz egongo ziren produkzio indarrak aski heldurik iraultzarako; besterik gabe, esaten zuen harreman kapitalistak mundu osora zabaltzean inflexio puntu bat iritsiko zela; hau da, inflexio puntu bat etorriko zen produkzio indarren eta proletarioei dagozkien gaitasunen homogeneizazioa eta unibertsalizazioa mundu osora zabaltzean.44
‎Solaskideek mintzo ziren unetik iraganera eraman zuten bere gogoeta eta baldintza jarri eta gero ondorioa zetorren. Beraz, ondoriorako iraganezko geroaldi berria behar zuten; baina, hori nola lortu?
2020
‎Eta eztabaida hau estatuak ezartzen dizkigun muga eta dependentzien markotik at egin behar dugu. Zer eta zertarako behar dugun da lehenik eztabaidatu beharrekoa eta, ondoren, noski, hori nola lortu.
2022
Hori nola lor dezaketen galdetuta, Imanolek dio Real Madrilek ez duela erraztasunik eskainiko: «Aukera gutxi ematen ditu, eta aprobetxatu ditugu».
‎zaintza sistema bat artikulatu eta horretarako egiturak diseinatzea. Eta hori nola lortu. Galdera horren erantzuna konplexua da, eta ez da egun batetik bestera egingo den zerbait.
2023
‎Haur eta gazteen egoera emozional eta psikologiko txarra dela-eta, irakasleak gaindituta daudela eta ikastetxe bakoitzean psikologo bat ezarri litzatekeela aldarrikatzen du mugimendu batek. Hari horri tiraka, jakin nahi izan dugu zein den pandemiak eskoletan utzi duen arrastoa eta horri aurre egiteko hartu (ez) diren neurriak, zer esan nahi duen eskola espazio psikologiko segurua izatea eta hori nola lortzen den, haur eta gazteen ongizatea zaintzea nola uztartzen den presio akademiko eta curricularrarekin, irakasleak zenbateraino dauden prestatuta egoera horiei aurre egiteko eta zein den eta izan lukeen beraien rola, zer nolako esperientziak aurkitu ditzakegun han hemenka ikastetxeak espazio psikologiko seguruago bilakatzeko bidean. Irakaskuntzaz, psikopedagogiaz eta psikologiaz asko dakiten hiru emakume bildu ditugu mahaiaren bueltan, eta pista ugari eman digute Mireia Centeno Gutierrezek, Agurtzane Martinez Gorrotxategik eta Artizar Susperregi Zumalakarregik.
‎Eta hori nola lortzen da?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia