Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 629

2000
‎UEUn ere aritu izan da irakasle gisa. Euskal Autonomi Erkidegoko Euskararen Aholku Batzordeko kide ere bada gaur egun. 1986tik aurrera, Eusko Jaurlaritzako Herri Administrazioetako hizkuntz plangintzan aritu zen lanean eta 1996ko urtarriletik aurrera Helduen Alfabetatze eta Berreuskalduntzeko Erakundearen zuzendari zereginean ari da.
‎HERRI ARDURALITZAREN EUSKAL ERAKUNDEA INSTITUTO VASCO DE ADMINISTRACIÓN PÚBLICA: Herri Administrazioen hizkuntz plangintza. Planificación lingüítica de la Administración Pública.
2001
Herrikoaren administrazio kontseilua Mixel Etxebest lehendakaria buru hilabetean behin biltzen da zuzendaritzaren txostenen aztertzeko. Enpresen eskaerak aztertzen dira eta zuzendaritzak erabakitzen du enpresa bati dirua ematea edo ez.
‎Enpresek (%2) eta Herri Administrazioek (%2) ez dute ia inolako garrantzirik alor horretan.
Herri Administrazioak eta fabrikatzaileak dira konfiantza gutxien sortarazten diotenak, hauenganako sinesgarritasuna suspenditzeko modukoa ez bada ere.
2002
‎Eusko Jaurlaritzako Ogasun eta Herri Administrazio Sailak plazaratzen duen «Koiunturaz» aldizkariaren azkenengo zenbakian, honako gai hauen inguruko lanak agertzen dira, besteak beste, euskaraz eta gazteleraz: EAEko ekonomia 2002 urteko lehen hiruhilekoan, EAEko ekonomiaren testuingurua, Ekoizpen arloak, Eskaria, Lan merkatua, Prezioak, kostuak eta soldatak.
‎Sektore publikoaren aurrekontua, epealdi jakin baterako, ogasun publikoaren plangintza ekonomikoaren kontabilitateko adierazlea da, aurreikusitako gastuak etagastu horiek ordaintzeko estimaturiko sarrerak bilduz. Aurrekontuak gobernuarenlehentasunak adierazten ditu, hots, boterean dagoen talde politikoaren interes nagusiak islatzen ditu?, eta baita herri administrazioak dituen baliabideen mugak ere.
‎Lege baliabide horiek eratzeko orduan, eta ondorioz, murrizketaren erritmoaeta finantzapen bideak eratzeko orduan?, Hego Euskal Herriak ez du eskumenik, eta lanegunen murrizketa herri administrazioan soilik jarri izan da indarrean. Bainahori ez da nahikoa lanegunen murrizketa ekoizpen sistema osora hedatzeko.
‎Agentziak Estatuko Aurrekontu Orokorren eta nekazaritzako elikagaien industriarako tasen finantzaketa lortuko du, eta horien zenbatekoa jardueraren konplexutasun teknikoaren arabera finkatuko da. Agentzia martxan jartzea estatutu hori egitearen baitan zegoen, Osasun, Nekazaritza, Herri Administrazio eta Ogasun ministerioen arteko negoziazio luze baten ondorioz. Azkenik, marruskadura puntu nagusia (organismoaren ministro kontrola) Celia Villalobos buru zuen sailaren alde ebatzi zen.
‎www.catastro.minhac.es Ogasun Ministerioaren ekimen horiek Erkidegoko zuzentarau proiektu bati erantzuten diote. Proiektu horretan, estatu kideei eskatzen zaie Herri Administrazioen informazio guztia publiko eta eskuragarri jar dezaten. Ildo horretan, Europako Batasuneko Katastroari buruzko I. Gehigarrian egin zen aurrera, Granadan joan den maiatzean, eta Europako Katastroaren Komite Iraunkorrean sakontzen jarraituko dugu.
‎• Euskal Herriko administrazio maila guztiek urratzen dituzte hizkuntza eskubideak.
2003
‎Udalean aurkezturiko salaketa eginik ere, baimendutakoez gaineko hots emisioen aurrean inolako erantzunik jasotzen ez bada edo Udalaren permisibitatea baldin bada ihardespena, zaratak isiltzeaz gainera, kalte galerengatiko indemnizazioa eskatu ahal izango dio herritarrak Udalari, herri administrazioaren ondare erantzukizunean oinarriturik.
‎Estatu Batuetan eraikitzeko era berri horrek dezenteko laguntza tekniko eta finantzaria jasotzen du herri administrazioetatik.
‎Barneratutako adingabeak diziplina bidez zuzen daitezke, araudi bidez ezarritako kasuetan eta araudietan ezarritako prozeduraren bidez, betiere Konstituzioaren, lege honen eta azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen IX. tituluaren printzipioekin bat etorriz; azken lege horrek herri administrazioen araubidea ezarri eta administrazio prozedura erkidea arautu du. Une oro, adingabeen duintasuna errespetatu da, eta ezin izango zaizkie adingabeei inoiz ere kendu mantenu eskubidea, nahitaezko hezkuntza izateko eskubidea, eta komunikazioak eta bisitak izateko eskubidea, horiek guztiak lege honetan eta beronen garapenerako xedapenetan ezarrita dauden heinean.
‎Hala denean, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen 145 artikuluan xedatutakoa ere aplikagarri izango da; lege horrek herri administrazioen araubidea ezarri eta administrazio prozedura erkidea arautu du. Orobat aplikatukoriazko delituen biktimak eta sexu aska da abenduaren 11ko 35/ 1995 Legean eta horren xedapen osagarrietan ezarritakoa; lege horrek arautu du indarketasunaren aurkako delituen biktimak lagundu eta sorostea.
‎Epaileak erantzukizun hori molda dezake. Edonola ere, legeak gogoratu du aplikagarriak direla azaroaren 26ko 30/ 1992 Legea, Herri Administrazioen Araubideari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzkoa, eta abenduaren 11ko 35/ 1995 Legea, Indarkeriazko Delituen eta Sexu Askatasunaren aurkako Delituen Biktimak Laguntzeko eta Sorostekoa.
‎Araudi berri horren abantaila da, prozedura bakoitza ebazteko epe bat finkatzeaz gain, denborak nabarmen laburtu direla. Orain arte, prozedura gehienak Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen Legeak arautzen zituen, berariazko eperik ezean. Lan ezintasunen, amatasunaren eta haurdunaldiko arriskuaren prozeduretarako epeen berariazko zehaztapena besterik ez zegoen.
‎383 kontratu eta 190 praktika Andaluziako zortzi probintzietako enpresa arruntetan (ostalaritza eta zerbitzuen sektoreetan, ahal dela), 2001 eta 2003 bitartean. Emaitza horietan eragin nabarmena izan du Andaluzian Adimen Atzerapena duten Pertsonen Aldeko Erakundeen Espainiako Konfederazioak (FEAPS) duela urtebete Justizia eta Herri Administrazio Sailarekin sinatu zuen enplegu publikoko hitzarmenak. Horri esker, adimen urritasuna duten 38 pertsonak lan egin dute Batzordean.
‎Espainiar eta Frantziar politika administratiboek gogor borrokatu izan dute desberdintasunen aurka, era guztietako mamuak piztuz. Bestalde, Euskal Herriko administrazioek konpromiso argiagoa erakutsi lukete euskararekiko, zeren egungo banaketa juridikoak eta administratiboak arriskuan jartzen baitute euskararen aldeko politika sustatzaile arrakastatsuak abian jartzea. Gauzak horrela, XXI. mendeari begira, bai mundu administratiboa, bai akademikoa eta bai soziala bere egin behar ditu euskarak, bizirik irautekotan.
Herri Administrazioen kontuak 1998/ Cuentas de las Administraciones publicas 1998 (e). EUSTAT.
Herri administrazioetako hizkuntza eskakizunak: azterketa ereduak.
‎(e). OGASUN ETA HERRI ADMINISTRAZIO (E.J.). E.J. Argitalpen Zerbitzu Nagusia.
‎(e). OGASUN ETA HERRI ADMINISTRAZIO (E.J.). E.J. Argitalpen Zerbitzu Nagusia.
‎Zuzenbidea. Herri administrazioa. Gizarte laguntza.
‎(e). OGASUN ETA HERRI ADMINISTRAZIO (E.J.). E.J. Argitalpen Zerbitzu Nagusia.
2004
‎ELA sindikatuak laneko eta familiako bizitza bateratzeko proposamena mahaigaineratu du, lau puntutan zehaztua: lehenik, lanaldi murriztuek eta adin txikiko eta zainketa behar duten senideak artatzeko eszedentziek ez dute babes sozialetan kalterik eragin behar eta neurri osoagoak behar dira zentzu horretan; bigarrenik, lanaldia 35 ordutara murriztu behar da; hirugarren puntuan etxez etxeko zerbitzuak, 0tik 3 urtera bitarteko haurtzaindegien sare publikoa, egoitza berriak eta abar eskatzen dira, hots, herri administrazioek pertsona guztiek laguntzarako duten eskubidea aintzat hartzea; eta azkenik, esparru pribatuko zeregin guztietan, ardurak gizon eta emakumeen artean partekatzea beharrezkoa ikusten du ELAk.
‎Jurisdikzio zibileko auzitegi batek uste badu bere eskumenpean jarritako auzia jurisdikzio militarrari, edo herri administrazio bati edo kontabilitateko eginkizunetan diharduen kontu auzitegiari dagokiola, auzia gauzatzeaz abstenituko da.
‎3 Aurreko paragrafoetan xedatutakoa gorabehera, legeak ezartzen badu, edo alderdiek batera etorriz eskatzen badute, edo horietako batek bestearen adostasunarekin eskatzen badu, orduan auzitegi zibilek aribideko jarduna etengo dute, epaia eman aurretik, epaitu aurreko arazoa, kasuan kasuan, herri administrazio eskudunak, kontu auzitegiak edo jurisdikzio ordena eskuduneko auzitegiek hori ebatzi arte. Kasu horretan, auzitegi zibilarentzat loteslea da epaitu aurreko arazoari buruz organo horiek hartutako erabakia.
‎15) Premiamenduko prozedura administratiboetan jarritako jabari hirugarrengotza edo eskubide hobeko hirugarrengotzaren kasuan, enbargoa zein organok erabaki eta organo horren egoitzako auzitegia izango da eskuduna, lurralde eskumenari dagokionez herri administrazioentzat ezarritako berezitasunei kalterik egin gabe.
‎6) Estatuko, herri administrazioetako edo zuzenbide publikoko beste erakunde batzuen artxibo eta erregistroei buruzko agiriak izanda, organo, administrazio edo erakunde horien xedapenei eta jardunari buruz fede emateko ahalmena zein funtzionariok izan eta horiek luzatutakoak.
‎Estatuak, autonomia erkidegoek eta gainerako herri administrazioek, korporazioek edo izaera bereko erakundeek zein epaiketatan interesa izan eta horiek.
‎«6 Adituaren doako laguntza, prozesuan zehar, jurisdikzio organoei atxikitako langile teknikoen kontura, edo, halakorik izan ezean, herri administrazioetako funtzionarioen, erakundeen edo zerbitzu teknikoen kontura.
‎Salbuespenez, eta kasuan kasuko gaian teknikorik ez izateagatik, jurisdikzio organoetako edo herri administrazioetako adituen laguntza ezinezkoa bada, laguntza emango dute, kasuan kasuko tekniko pribatuen artetik, prozesuko legeetan ezarritakoaren arabera izendatu adituek; horixe egingo da, epaileak edo auzitegiak egokitzat jotzen badu, ebazpen ziodunean.»
‎3 Euskal Herriko administrazio maila guztietanurratzen dira hizkuntz eskubideak: Espainiako eta Frantziako estatu administrazioetan, Eusko Jaurlaritzan, Nafarroako Foru Komunitatean, Herrialdeko Agintaritzan eta toki administrazioetan.
2005
‎Gero eta premia sozial gehiago uzten dituzte ase gabe herri administrazioek. Erantzukizun handia dute horretan Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) eta Nafarroako Foru Gobernuko erakundeek.
‎IDAE erakundeak, bere aldetik, herri administrazioentzat edo zerbitzu publikoan erabiltzekoak diren ibilgailu garbi edo alternatibazkoak eskuratzeko laguntzak ematen ditu.
‎3 Erakunde publikoekin dituzten harremanetan, kontsumitzaile eta erabiltzaileek arreta eurak hautatzen duten hizkuntza ofizialean jasotzeko eskubidea dute. Herri administrazioei dagokienez, Euskararen Erabilpena Arautzen duen azaroaren 24ko 10/ 1982 Oinarrizko Legeko 6 artikuluan ezarritakoari kalterik egin gabe, Jaurlaritzak egoki ikustenarian bermatzeko beharrezko bitartekoak jarriko dira eskura. dituen neurriak hartuko ditu eta eskubide hori erabiltzen dela arian
‎Euskal herri administrazioek ematen dituzten laguntzen edo dirulaguntzen onuradunak diren erakunde edo pertsona juridikoak, edo horietako edozeinekin lankidetza hitzarmena sinatu dutenak.deei dagokien bermeak diru-laguntza edo hitzarmenaren xedearekin erlazionatutako harremanen eremua ere hartuko du. Kasu honetan, kontsumitzaile eta erabiltzaileen hizkuntza eskubi
‎Lehenik eta behin, uztailaren 4ko 1.093/ 1997 Errege Dekretua aipatu behar, Hipoteka Legea betearazteko Erregelamenduaren arau osagarriak onetsi dituena, alegia, Jabetza Erregistroan hirigintza egintzak inskribatzeari buruzko arauak. Testu horren bitartez, Jabetza Erregistroa eta Hirigintza zuzenbidea koordinatu ez ezik, ahalegin berezia egin da ondasun higiezinen gaineko zuzenbide pribatua eta egungo hirigintza arauketaren administrazio eskakizunak bateratzeko; horrela, bi esparru horien arteko elkarrekintza esanguratsua erdietsi da, eta, herritarrengan zuzeneko eragina duten eguneroko zereginak gauzatzean, herri administrazioek ezin diote lepo eman elkarrekintza horri.
‎Modu larrian ez betetzea, dela Nazioko Gobernukideen eta Estatuaren Administrazio Nagusiko Goi Karguen Bateraezintasunen 12/ 1995 Legean, maiatzaren 11koan, jasotako bateraezintasunei buruzko arauak, dela Herri Administrazioen Zerbitzuan diharduten Langileen Bateraezintasunen 53/ 1984 Legean, abenduaren 26koan, jasotakoak.
‎Erregistratzaileek euren eginkizun publikoa gauzatzean, elkarri lagundu behar diote, eta, edu berean, laguntza eskaini behar diete jurisdikzio organoei, herri administrazioei zein notarioei.
‎Norbaitek Administrazioarekiko auzi errekurtsoa jarri badu Herri Administrazioen egintzen aurka, egintza horien helburua denean behin betiko onestea antolamendu planak, horien betearazpen tresnak zein lizentziak, pertsona horrek errekurtsoa jartzeko idazkia egitean, edo geroago, behar besteko arrazoiak izanez gero, eska dezake aurreneurrizko idatzoharra egitea aurkaratutako egintzak ukitzen dituen finka zehatzen gain; horretarako, kalte ordaina eskaini behar d...
‎Hariari segiz, berrikuntza aipagarria izan da prozedura egokia eratzea preskripzio bidez eskuratutako herri uren aprobetxamenduak inskribatzeko; horri esker, aurre egin zaio Herri Administrazioak eta jabe interesdunek edukitza informazioak kendu zirenetik zuten presazko beharrizan bati, lehen informazio horiek balio zutelako harako aprobetxamenduak inskribatzeko titulu gisa, 1927ko urtarrilaren 7ko Errege Dekretu legearen arabera.
‎Ondasun higiezinak eta euren gaineko eskubide errealak inskriba daitezke, horiek zein pertsona fisiko edo juridikori dagozkion kontuan hartu gabe; horrenbestez, herri administrazioen eta erakunde zibilen nahiz eliza erakundeen ondasunak ere inskriba daitezke.
‎Jakinarazpen hori egin behar da Herri Administrazioen Eraentza Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen 30/ 1992 Legearen, azaroaren 26koaren, 58 eta 59 artikuluetan ezarritakoaren arabera. Ondore horretarako, baliozkoa izango da telematikaren bidez eginiko jakinarazpena, interesdunak hala eskatu bazuen titulua aurkeztu zuenean, eta hori modu sinesgarrian agerrarazi bada.
‎Kapitulu honek aipatzen dituen epeak zenbatu behar dira Herri Administrazioen Eraentza Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen 37/ 1992 Legeak, azaroaren 26koak, xedatutakoaren arabera.
‎Halaber, errekurtsoa aurkez daiteke Herri Administrazioen Eraentza Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen 30/ 1992 Legearen, azaroaren 26koaren, 38.4 artikuluak aipatu erregistro eta bulegoetan, baita edozein Jabetza Erregistrotan ere, errekurtso hori berehala bidaltzeko errekurtsopeko kalifikazioa egin duen erregistratzaileari edo inskripziorik egin ez duenari. Azken horretan errekurtsoa jaso ostean, aurreko lerrokadan xedatutakoa egin behar da.
‎Zuzendariorde, ofizial eta legelari laguntzaileen karguei aplika dakizkieke hipoteka eta notario legeriak erregistratzaile zein notarioentzat ezarritako bateraezintasunak; betiere, karguok bateraezinak dira Herri Administrazioko edozein kargurekin.
‎Oposizio horretan parte hartzeko betekizunak dira: adin nagusiko espainiarra izatea, zuzenbideko lizentziaduna izatea edo lizentziatura horretako ikasgai guztiak gaindituta izatea; Hipoteka Legearen 280 artikuluko ezgaitasun kasuetan ez izatea; eta edozein Herri Administraziotan zerbitzutik banandua ez izatea, diziplina espedientearen ondorioz emandako ebazpen irmo baten bidez.
‎1.1 Artikulua. Beren ardurapean hartuko dituzte Administrazioarekiko AuzietarakoEpaitegi eta Auzitegiek Herri Administrazioek Administrazio Zuzenbidearenmenpeko alorretan bideratuko duten jarduera ororen araberako asmoak(...).
‎Nahiz eta egia den jabe guztiek eskubidea dutela elementu komun gisa zehaztutakoetara iristeko, eskubide hori mugatu egiten da kasu horietan; izan ere, lege mailako arau bakar batek, hala nola Jabetza Horizontalaren Legeak (LPH), sarrera hori jasateko betebeharra ezar dezake. Herri Administrazioen Kontratuei buruzko Legearen 9.1.artikuluan araututakoaren arabera, “etxebizitza edo lokal baten jabea behartuta dago bertara sartzen uztera, baldin eta horretarako beharrezkoa bada: . – Komunitateko instalazio orokorrak edo beste elementu komun batzuk konpontzea, etxebizitzaren edo lokalaren barruan daudenak, bai eta haien egoera, mantentze lanak edo kontserbazioa egiaztatzeko ere.
‎Era berean, adierazi du etxebizitza bat lurzorutik, preziotik eta prezio hori zehazten duen ustezko urritasunetik garestitzea “falazia” bat dela, eremu horretan dagoen ustelkeriari eta espekulazioari egozten baitie. Behatokiaren iritziz, herri administrazioen politika globalak bermatu luke ondo kokatutako lurzoru publikoaren nahikotasuna prezio tasatuko (publikoa nahiz pribatua) etxebizitza babestuetarako. Hala ere, ohartarazi du, aldi baterako hartzen ez badira, lurzoruaren lagapen ehunekoak handituz gero, etxebizitza garestitu egingo dela; izan ere, sustatzaileak, Administrazioari lurzoru gehiago laga behar dionean, prezioa igo egingo du, lursail osoarekiko irabazi marjina bera lortzeko.
‎Informazioa eta jakintza eskuragarriak dira, ulerterrazak eta kalitatezkoak, baliabide mota bat azken batean beste ezer baino gehiago. Osterantzean, informazioa prestatzea eta zabaltzea herri administrazioei dagokie, bai legez bai duten ahalmenagatik. Baina kontua zera da, garapen iraunkor bateranzko iragaitzak administrazioaren eta gizartearen pentsamoldeetan hainbat aldaketa behar dituela, eragimenerantz jotzearren, estilo ireki eta aktibo bat jorratzearren, eragile publiko eta pribatuekiko lankidetzaz.
‎(e). OGASUN ETA HERRI ADMINISTRAZIO SAILA (E.J.). E.J. Argitalpen Zerbitzu Nagusia.
‎Zuzenbidea. Herri administrazioa. Gizarte laguntza.
2006
‎Aitzitik, kontrakoa gertatzen da. Ez da erraza urte amaierara zorrik gabe iristea, herri administrazioen laguntza zuzenak (diru-laguntzak) eta ez zuzenak (publizitatea) jasoagatik ere. Ezaguna da herri administrazio batzuk, diru-laguntzak ematerakoan, ez direla beti zuzenak izaten, beraz, diskriminatu egiten dutela, eta ez direla aritzen komunikabide bakoitzaren egoera eta helburuak kontuan hartuta.
‎Ez da erraza urte amaierara zorrik gabe iristea, herri administrazioen laguntza zuzenak (diru-laguntzak) eta ez zuzenak (publizitatea) jasoagatik ere. Ezaguna da herri administrazio batzuk, diru-laguntzak ematerakoan, ez direla beti zuzenak izaten, beraz, diskriminatu egiten dutela, eta ez direla aritzen komunikabide bakoitzaren egoera eta helburuak kontuan hartuta.
‎Kontsumo gaiei buruzko informazio iturri nagusia ez ditu ez hedabideak, ez enpresak, ezta Herri Administrazioa bera ere.
‎...dut, konfiantza gradu horrek iradoki lezakeena baino segurtasun handiagoa bihurtzen dira kontsumitzailearentzat.Hamalau urtetik gorako espainiarren %69k uste dute beraiek direla beren kontsumo interesak hobekien defendatzen dituztenak.Kontsumitzaile elkarteak kontsumitzailearen defentsan diharduen erakunde behien gisa hiritarren %24k bakarrik aipatu dute eta, areago, alor honetan enpresek (%2) eta Herri Administrazioek (%3) ez dute inongo garrantzirik.Nola ikusten duzu kontsumitzaile elkarteen geroaldia. José María Múgica, OCUren presidentea: Kontsumitzaile elkarteok aurrean daukagun zeregina latza da, erraldoia.Zuk eginiko galderari erantzuna aurkitzeko, ordea, iraganaldira begiratu bat egitea komeni zaigu: horrela ikusiko genuke kontsumitzaile kontzientzia hartzeak eta halakotzat zor zaizkion eskubideak zein diren ezagutzeak hiritarrari nolako aurrerapausoak egitea bideratu dion.Gauzak horrela barneratzeak kontsumitzaileen mugimenduak pixkanaka pixkanaka sekulako indarra hartzea ekarri du.Beren burua trebatzeko, informatzeko, aholkatzeko eta defendatzeko, gutxienez, kontsumitzaile erakunderen batean sartzen diren hiritarrak geroz eta gehiago dira.Kontsumoaren inguruko arazoez informaturik egon gaitezen zerk edo nork laguntzen duen gehien galdetzen zaionean hiritarrari, hedabideak atzeko muturrean agertzen dira (5,9 puntu) edo, areago, lehenago zuten posiziotik okerrago batera doaz (2001 urtean, 6,2 puntu). Milioika entzule dituzten hedabideetan betidanik, kontsumo gaietako espezialista gisa hogei urte daramatzan profesionalak zer deritzo horri. Jesús Soria, kazetaria, kontsumoan aditua, SER Consumidor irratsaioko zuzendaria eta SER irrati katean Hoy por hoy saioko kontsumo alorreko arduraduna: Ez dut uste hori oso posizio justua denik baina, termino orokorrean ari garela eta salbuespenak salbuespen, erabiltzaileen konfiantza geureganatzeko, behintzat, ez gabiltza meritu handiak egiten hedabideetan, argi eta garbi.Egiari zor, egunetik egunera kontsumoaz informazio gehiago ematen dugu baina hori arras gutxi da eta, dudarik gabe, oso oso gai zehatzetan izan ezik (oraingo Afinsa Forum eskandaluzko iruzurrean bezala), denon eguneroko arazoei ez diegu arreta berezirik ematen.Egunero bidegabekeria asko gertatzen da nonahi, horren berririk hedabideok apenas zabaltzen dugun arren.Areago, independentzia eta sinesgarritasun gradu handia lapurtzen digu estalpeko publizitateak edo bestelako produktu zenbait saltzen" agertzen diren hainbat komunikatzaileren presentziak.
‎Elikagaien gaineko informazio iturri diren aldetik, kontsumitzaile elkarteetan jendeak gehiago sinesten duela atzematen da baina, era berean, alor honetan Herri Administrazioen jarrera uzkurra da, hobetze bidetik omen doan arren.
‎(c) Istripuak, Herri Administrazioko organo eskudunari (Industria Departamentuko lurralde delegazioa, eskuarki) eta mantenuaz arduratzen den enpresari jakinaraztea.
‎Sistema hori herri administrazioen mendeko da, kasuan kasuko eremuetan: estatuan, erkidegoan, lurraldean, eskualdean edo udalerrian.
‎h) Herri Administrazioen Kontratuei buruzko Legearen Testu Bategina, ekainaren 16ko Legegintzako Errege Dekretuak onetsitakoa (100 artikuluaren 5 paragrafoa).
‎Hamahirugarrena. Herri Administrazioen Kontratuei buruzko Legea eraldatzea
‎Ekainaren 16ko 2/ 2000 Legegintzako Errege Dekretuak onetsi zuen Herri Administrazioen Kontratuei buruzko Legearen testu bategina, eta hori honetara aldatu da:
‎Ezin izango dira administratzaile izan, berebat, Herri Administrazioaren zerbitzupean lan egiten duten funtzionarioak, euren eginkizunak sozietatearen berezko jarduerekin lotzen badira, ezta epaile nahiz magistratuak, edota lege bateraezintasunen batek ukitutako beste pertsonak ere.»
‎Bestalde, konkurtso adierazpenaren aurreko 30 lanegunetako alokairuak (lanbidearteko gutxieneko alokairuarentzat joko dira, eta lehenespenez ordain bikoitza gainditu gabe), konkurtso adierazpenaren ostean sortutakoak eta lan kontratua azkentzearen ondorioz epaileak erabakitako kalte ordainari buruzkoak, masaren aurkako kredituduko dira konkurtso kredituei begira; Langileen Estatutuko 32.1 artikuluan jasotako alokairuak, aldiz, gainerako konkurtso kredituak baino lehenago ordainduko dira; eta, testu bereko 32.3 artikuluan jasotakoek pribilegio orokorra izango dute, lan istripuaren ondoriozko kalte ordainek, eta konkurtso adierazpena egin baino lehen lan osasunaren arloan sortutako betebeharrak eznordainek bezala. Modu horretan, kon betetzearen ondoriozko prestazioen gaikurtsoa kreditu batzuen ordainketarekin agortzea saihestu nahi da, eta, kredituok ordaintzeagatik sortzen den interes orokorra baztertu gabe, masa pasibo osoaren interesarekin batu nahi da berori; aldi berean, langileek eta Herri Administrazioak onartutako hitzarmen tuek pribilegiorik ez duten zatian.irtenbideak sustatu dira, horien kredi
Herri Administrazioari eta bere erakunde publikoei dagozkien zuzenbide publikoko kredituen kontra errekurtsoa jarri bada administrazio zein jurisdikzio bidean, kredituoi aurreko paragrafoan xedatutakoa aplikatuko zaie.
‎1) Berandu komunikatu arren, konkurtso administrazioak hartzekodunen zerrendan jaso dituenak, edo behar bezala komunikatu ez arren, epaileak zerrendaren kontrako aurkarapena ebaztean zerrenda horretan jaso dituenak; kredituen izatea zordunaren agiriek ondorioztatu badute, konkurtsoan edo prozedura judizial batean kredituok beste modu batera ageri badira, edo horiek zehazteko herri administrazioen ikuskapen jarduera behar bada, kredituok ez dira mendekoak izango, euren izaeraren araberakoak baizik.
‎Ulertuko da hartzekodun diren herri administrazioak, horien erakundekatuko dituztela, euren legeria berezia publikoak, Konstituzio Organoak, eta, hala denean, enpresa publikoak ordezren arabera prozedura judizialetan ordezkatu eta defendatu ahal dituztenek.
‎Artikulu honetan xedatutakoak ez dio kalterik egingo langileak ordezzarte gradudunei eta sindikatuei eratxikatu eta defendatzearen inguruan Lan Prozeduraren Legean ezarritakoari, gikitako ahalmenak barne, ezta herri administrazioak defendatzearen inguruan prozesu arau berezietan ezarritakoari ere.
‎Konkurtsoaren eskatzailea bada zerbitzu juridikoen bidez ordezkatuta eta babestuta dagoen Herri Administrazioa, epaitegiak zuzenean igorriko du ofizioa publizitate bideetara.
‎Konkurtsoaren eskatzailea bada zerbitzu juridikoen bidez ordezkatuta eta babestuta dagoen Herri Administrazioa, epaitegiak zuzenean igorriko du ofizioa publizitate bideetara.
‎4 Konkurtsoko administratzaile izendatutako hartzekoduna Herri Administrazioa edo horrekin lotuta zein horren mende dagoen zuzenbide publikoko erakundea denean, profesional gisa izendatu ahal izango da arlo ekonomiko nahiz juridikoetan lizentziatua den funtzionarioetatik edozein. Profesional horien esku hartzeagatik, ez da ordainketarik egingo konkurtsoko masaren kontura.
‎5 Artikulu honetan jasotako arauak aplikatuko zaizkie Balore Merkatuko Nazio Batzorde, gordailuen berme funts, Aseguruen Konpentsaziorako Partzuergo eta edozein Herri Administrazio hartzekodunen ordezkariei; salbuespenez, ordezkari horiei ez zaizkie aplikatuko karguaren edo funtzio publikoaren ondoriozko debekuak, artikulu honen 4 paragrafoko bigarren lerrokadan eta 93 artikuluaren 2.2 paragrafoan aipatutakoak.
‎67 artikulua. Herri administrazioekin egindako kontratuak
‎Zordunak herri administrazioekin egindako administrazio kontratuen gain konkurtso adierazpenak izango dituen ondoreei dagokienez, horien legeria berezian ezarritakoa izan behar da kontuan.
‎Zordunak herri administrazioekin egindako kontratu pribatuen gain konkurtso adierazpenak izango dituen ondoreei dagokienez, lege honetan kontratu horien ondore eta azkentzearen inguruan ezarritakoa aplikatuko da.
‎Mediku forentseak edo horren legezko ordezkoak, eta, hala denean, atxilotua zein erakundetan egon eta bertakoak, edo estatuaren nahiz beste herri administrazioen mendeko beste edozeinek azterketa egiteko eskubidea.
‎3 Babes agindua zuzenean eskatu ahal izango zaio agintari judizialari edo Fiskaltzari, edo Segurtasun Indar nahizgoei, edo herri administrazioen mende Kidegoei, biktimentzako arreta buleko gizarte zerbitzuei nahiz laguntza era kundeei.
‎Babes agindua edozein agintariren eta herri administrazioren aurrean gauzatu ahal izango da.
‎Babes agindua alderdiei jakinaraziko zaie, eta epaileak berehala komunikatuko die agindu hori, lekukotza osoarekin batera, biktimari eta babes neurriak hartzeko eskumena duten herri administrazioei, neurriok segurtasunari buruzkoak izan nahiz gizar te laguntzari, laguntza juridikoari, edo laguntza psikologikoari, nahiz beste edozein motatakoak izan. Ondore horietarako, erregelamendu bidez ezarriko da administrazioen arteko koordinazio sistema osoa, sistema horrek komunika zioak azkar egitea berma dezan.
‎Epaileak beharrezkoak diren baliabide materialak emango dizkie adituei, eurei agindu zaien eginbidea gauza dezaten; eta baliabideok Herri Administrazioari erreklamatuko dizkio, edo aurretiaz abisua bidaliko dio kasuan kasuko agintaritzari, baldin eta horretarako prestatutako materialak badaude, 362 artikuluan bereziki xedatutakoa gorabehera.
Herri Administrazioen Ministerioak eskuliburu bat prestatu du telelana ezartzeko, hau da, langileek etxetik lan egin ahal izateko. Telelanak “zerbitzu ez presentzialak emateko modalitate orori” eragiten dio, dokumentuak adierazten du.
‎Zerk bultzatu du adierazpen hau egitea? “Egoera ahulean dauden kolektibo horien aldeko gizarte ekintza ezin da ulertu, ezta gauzatu ere, herri administrazioen, beren eskumen maila guztietan, enpresa ekimenen eta eragile osagarri gisa jarduten duten hirugarren sektoreko erakundeen arteko ahaleginik gabe, bai zerbitzuak emateko, bai gizarte arazoei buruzko herritarren jarrerak aldatzeko”. Hala, gizarte ekintzako GKEak gizarte berdintasunezkoagoa lortzeko lanarekin konprometituta daude.
‎Iturria: Eusko Jaurlaritza, Ogasun eta Herri Administrazio Saila
‎Zuzenbidea. Herri administrazioa. Gizarte laguntza.
2007
‎Makroekonomiaren datu onak, hazkuntza ekonomikoa eta bankaren, kutxen eta enpresa handien milioi askoko onurak behin eta berriz gogoraraziko dizkigute. Herri administrazio zenbaitzuen aurrekontuek ere superabita izan dute! «Arrakastok» plazaratzeko nahikoa mezulari badaudenez, hemen doakizue pobreek, etorkinek, langileek, eta batez ere, emakumeek eta gazteek jasan duten 2006ko bestelako balantze hau.
‎Gainera, ONCEri ez dagokio euskara suspertzea. EAEko hiritarren eskubideak bermatzea ez dagokio ONCEri, herri administrazioei baizik. Erabakiak hartu behar dituztenek ezjakintasun hain oinarrizkoa badute, kezka, amorrua eta lotsa sentitzen dut».
‎Ezin da diru-laguntzarik gabeko ikus entzunezkorik irudikatu, zinemagintzarik ez besterik, eta ez dago ondarea babestuko duen mezenasik. Beraz, Herri Administrazioak egin behar du lan hori. Eta horrez gain, ahalegin handiagoak egin behar ditu.
‎Lehenago ere hainbat esperientzia batzuk izan baziren ere, arlo hori iraunkortu da azken urte hauetan, euskararen presentzia jendarteko zenbait alorretan hedatu arau. Hala nola, 2002tik Euskal Konfederazioak Herriko Etxeei proposaturiko hitzarmenaren ildotik euskararen presentzia bermatzen hasi da herri administrazioan eta ondorioz bertako langileen formakuntza garatzen. Gisa berean duela 2 urte Departamenduko agintariek euskara ikasteko parada (parte batez lan denboran eta dohainik) eman diote beren langileei.
‎Hala nola, 2002tik Euskal Konfederazioak Herriko Etxeei proposaturiko hitzarmenaren ildotik euskararen presentzia bermatzen hasi da herri administrazioan eta ondorioz bertako langileen formakuntza garatzen. Gisa berean duela 2 urte Departamenduko agintariek euskara ikasteko parada (parte batez lan denboran eta dohainik) eman diote beren langileei.
‎Euskara ikastean, Euskal Herriko administrazio etako langileen satisfaziomaila aztertzea.
‎hizkuntza koofiziala izan ala ez, adibidez, eta hortik eratorriko den hainbat zehaztasun hiztunen eskubideen inguruan: hezkuntzan, komunikabideetan, herri administrazioan, erabilera publikoan, eta abarretan.
‎Hizkuntza politikak zonalde erdaldun edo ertainentzat onurak ekarri baditu, desegokia ote da gune euskaldunenetarako ala ahaztuta utzi ote ditu euskararentzako behar beharrezkoak diren arnasgune horiek? Hezkuntza sisteman edota herri administrazioan ezarri diren hainbat neurrik eragina izango dute gune horietan ere, baina, antza, ez neurri horiek ez dira nahikoak. Atzerapausoak eman badira, euskarak bestelako politikak edo programak ditu joera arriskutsu hori ekiditeko.
‎Lan munduan, herri administrazioan egin da ahaleginik handiena euskararen ofizialtasuna bermatzeko. Enpresa munduan eta justizia administrazioan ere geldiro geldiro gorantz doa euskararen erabilera.
‎Lege alderdi horrek Herri Administrazioari bide ematen dio kontsumitzailea babesteko bitarteko eta baliabide gehiago erabil ditzan: zigortzeko ahalmena ez da mugatuko lege haustea eginiko enpresei isuna ezartzera; horrez gainera, zehapen prozedura horren barnean, kontsumitzaileari eman beharreko indemnizazioa zehaztu ahal izango du aurrerantzean.
‎Berrikuntza honekin, Herri Administrazioen Erregimen Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Komunaren Legearen irizpideari jarraiki, kontsumo alorrean arau hausteak egitearren enpresei zehapenak ezartzeko eskudun den Administrazio horrek arau hausleari exijitu ahal izango dio, era berean, hauste horren ondorioz eraldatutako egoera konpondu eta hasieran bezala utz dezan eta, areago, frogatuak dituen kontsumitzaileari, kal...
Herri administrazioek ahaleginak egin behar dituzte hedabideek adingabekoei helarazten dizkieten mezuetan bestearenganako errespetu, berdintasun eta elkartasun balioak susta ditzaten eta pertsona arteko harremanetako esplotazioa, tratamendu endekagarri edo sexista eta, oro har, bortxakeriazko irudiak saihets ditzaten.
‎Iritzia plazaratu eta hedatzeko, hedabideak sortu eta ekoizteko eta herri administrazioetatik diru-laguntzak jasotzeko eskubidea dute adingabekoek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Herri 290 (1,91)
herri 275 (1,81)
Herriko 46 (0,30)
herriko 7 (0,05)
HERRI 6 (0,04)
herrian 2 (0,01)
herrietako 2 (0,01)
Herrikoaren 1 (0,01)
Argitaratzailea
Deustuko Unibertsitatea 121 (0,80)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 97 (0,64)
Berria 71 (0,47)
Alberdania 56 (0,37)
Consumer 40 (0,26)
Uztaro 37 (0,24)
Jakin 34 (0,22)
Argia 22 (0,14)
UEU 17 (0,11)
ELKAR 16 (0,11)
EITB - Sarea 15 (0,10)
LANEKI 15 (0,10)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 12 (0,08)
Booktegi 11 (0,07)
Euskaltzaindia - Liburuak 7 (0,05)
goiena.eus 7 (0,05)
Euskaltzaindia - Sarea 6 (0,04)
Aizu! 4 (0,03)
hiruka 4 (0,03)
Euskalerria irratia 3 (0,02)
Noaua 3 (0,02)
Txintxarri 3 (0,02)
Urola kostako GUKA 3 (0,02)
Uztarria 2 (0,01)
Aldiri 2 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 2 (0,01)
Ikaselkar 2 (0,01)
aiaraldea.eus 2 (0,01)
barren.eus 2 (0,01)
uriola.eus 2 (0,01)
Pamiela 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
herri administrazio zerbitzu 36 (0,24)
herri administrazio araubide 26 (0,17)
herri administrazio sail 24 (0,16)
herri administrazio sailburu 16 (0,11)
herri administrazio hizkuntza 15 (0,10)
herri administrazio euskara 13 (0,09)
herri administrazio ministerio 12 (0,08)
herri administrazio egin 10 (0,07)
herri administrazio ere 8 (0,05)
herri administrazio guzti 7 (0,05)
herri administrazio ministro 7 (0,05)
herri administrazio egon 6 (0,04)
herri administrazio harreman 6 (0,04)
herri administrazio lanpostu 6 (0,04)
herri administrazio artxibo 5 (0,03)
herri administrazio eraentza 5 (0,03)
herri administrazio jardun 5 (0,03)
herri administrazio kontratu 5 (0,03)
herri administrazio mendeko 5 (0,03)
herri administrazio arte 4 (0,03)
herri administrazio batzar 4 (0,03)
herri administrazio erakunde 4 (0,03)
herri administrazio eskudun 4 (0,03)
herri administrazio langile 4 (0,03)
herri administrazio berankortasun 3 (0,02)
herri administrazio bermatu 3 (0,02)
herri administrazio bultzatu 3 (0,02)
herri administrazio eman 3 (0,02)
herri administrazio esparru 3 (0,02)
herri administrazio ezarri 3 (0,02)
herri administrazio ezin 3 (0,02)
herri administrazio funts 3 (0,02)
herri administrazio hasi 3 (0,02)
herri administrazio lan 3 (0,02)
herri administrazio lege 3 (0,02)
herri administrazio ukan 3 (0,02)
herri administrazio zein 3 (0,02)
herri administrazio zerbitzupe 3 (0,02)
herri administrazio atal 2 (0,01)
herri administrazio aurre 2 (0,01)
herri administrazio batzuk 2 (0,01)
herri administrazio bera 2 (0,01)
herri administrazio bi 2 (0,01)
herri administrazio bide 2 (0,01)
herri administrazio desberdin 2 (0,01)
herri administrazio diputatu 2 (0,01)
herri administrazio elkarlan 2 (0,01)
herri administrazio erabilera 2 (0,01)
herri administrazio ez 2 (0,01)
herri administrazio ezberdin 2 (0,01)
herri administrazio gastu 2 (0,01)
herri administrazio helburu 2 (0,01)
herri administrazio horiek 2 (0,01)
herri administrazio kontsulta 2 (0,01)
herri administrazio kontu 2 (0,01)
herri administrazio koordinazio 2 (0,01)
herri administrazio laguntza 2 (0,01)
herri administrazio lotu 2 (0,01)
herri administrazio maila 2 (0,01)
herri administrazio oro 2 (0,01)
herri administrazio publiko 2 (0,01)
herri administrazio adin 1 (0,01)
herri administrazio adingabeko 1 (0,01)
herri administrazio aditu 1 (0,01)
herri administrazio administrazio 1 (0,01)
herri administrazio ahalegin 1 (0,01)
herri administrazio alde 1 (0,01)
herri administrazio ardura 1 (0,01)
herri administrazio arduratu 1 (0,01)
herri administrazio argitaratu 1 (0,01)
herri administrazio arlo 1 (0,01)
herri administrazio arrazionalizatu 1 (0,01)
herri administrazio asko 1 (0,01)
herri administrazio asmo 1 (0,01)
herri administrazio astelehen 1 (0,01)
herri administrazio aurka 1 (0,01)
herri administrazio aurkako 1 (0,01)
herri administrazio aurkeztu 1 (0,01)
herri administrazio aurpegi 1 (0,01)
herri administrazio aurrerapauso 1 (0,01)
herri administrazio autonomo 1 (0,01)
herri administrazio babes 1 (0,01)
herri administrazio baino 1 (0,01)
herri administrazio baizik 1 (0,01)
herri administrazio barneko 1 (0,01)
herri administrazio Bilbo 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia