Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 290

2000
‎UEUn ere aritu izan da irakasle gisa. Euskal Autonomi Erkidegoko Euskararen Aholku Batzordeko kide ere bada gaur egun. 1986tik aurrera, Eusko Jaurlaritzako Herri Administrazioetako hizkuntz plangintzan aritu zen lanean eta 1996ko urtarriletik aurrera Helduen Alfabetatze eta Berreuskalduntzeko Erakundearen zuzendari zereginean ari da.
‎HERRI ARDURALITZAREN EUSKAL ERAKUNDEA INSTITUTO VASCO DE ADMINISTRACIÓN PÚBLICA: Herri Administrazioen hizkuntz plangintza. Planificación lingüítica de la Administración Pública.
2001
‎Enpresek (%2) eta Herri Administrazioek (%2) ez dute ia inolako garrantzirik alor horretan.
Herri Administrazioak eta fabrikatzaileak dira konfiantza gutxien sortarazten diotenak, hauenganako sinesgarritasuna suspenditzeko modukoa ez bada ere.
2002
‎Eusko Jaurlaritzako Ogasun eta Herri Administrazio Sailak plazaratzen duen «Koiunturaz» aldizkariaren azkenengo zenbakian, honako gai hauen inguruko lanak agertzen dira, besteak beste, euskaraz eta gazteleraz: EAEko ekonomia 2002 urteko lehen hiruhilekoan, EAEko ekonomiaren testuingurua, Ekoizpen arloak, Eskaria, Lan merkatua, Prezioak, kostuak eta soldatak.
‎Agentziak Estatuko Aurrekontu Orokorren eta nekazaritzako elikagaien industriarako tasen finantzaketa lortuko du, eta horien zenbatekoa jardueraren konplexutasun teknikoaren arabera finkatuko da. Agentzia martxan jartzea estatutu hori egitearen baitan zegoen, Osasun, Nekazaritza, Herri Administrazio eta Ogasun ministerioen arteko negoziazio luze baten ondorioz. Azkenik, marruskadura puntu nagusia (organismoaren ministro kontrola) Celia Villalobos buru zuen sailaren alde ebatzi zen.
‎www.catastro.minhac.es Ogasun Ministerioaren ekimen horiek Erkidegoko zuzentarau proiektu bati erantzuten diote. Proiektu horretan, estatu kideei eskatzen zaie Herri Administrazioen informazio guztia publiko eta eskuragarri jar dezaten. Ildo horretan, Europako Batasuneko Katastroari buruzko I. Gehigarrian egin zen aurrera, Granadan joan den maiatzean, eta Europako Katastroaren Komite Iraunkorrean sakontzen jarraituko dugu.
2003
‎Epaileak erantzukizun hori molda dezake. Edonola ere, legeak gogoratu du aplikagarriak direla azaroaren 26ko 30/ 1992 Legea, Herri Administrazioen Araubideari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzkoa, eta abenduaren 11ko 35/ 1995 Legea, Indarkeriazko Delituen eta Sexu Askatasunaren aurkako Delituen Biktimak Laguntzeko eta Sorostekoa.
‎Araudi berri horren abantaila da, prozedura bakoitza ebazteko epe bat finkatzeaz gain, denborak nabarmen laburtu direla. Orain arte, prozedura gehienak Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen Legeak arautzen zituen, berariazko eperik ezean. Lan ezintasunen, amatasunaren eta haurdunaldiko arriskuaren prozeduretarako epeen berariazko zehaztapena besterik ez zegoen.
‎383 kontratu eta 190 praktika Andaluziako zortzi probintzietako enpresa arruntetan (ostalaritza eta zerbitzuen sektoreetan, ahal dela), 2001 eta 2003 bitartean. Emaitza horietan eragin nabarmena izan du Andaluzian Adimen Atzerapena duten Pertsonen Aldeko Erakundeen Espainiako Konfederazioak (FEAPS) duela urtebete Justizia eta Herri Administrazio Sailarekin sinatu zuen enplegu publikoko hitzarmenak. Horri esker, adimen urritasuna duten 38 pertsonak lan egin dute Batzordean.
Herri Administrazioen kontuak 1998/ Cuentas de las Administraciones publicas 1998 (e). EUSTAT.
Herri administrazioetako hizkuntza eskakizunak: azterketa ereduak.
‎Zuzenbidea. Herri administrazioa. Gizarte laguntza.
2005
‎3 Erakunde publikoekin dituzten harremanetan, kontsumitzaile eta erabiltzaileek arreta eurak hautatzen duten hizkuntza ofizialean jasotzeko eskubidea dute. Herri administrazioei dagokienez, Euskararen Erabilpena Arautzen duen azaroaren 24ko 10/ 1982 Oinarrizko Legeko 6 artikuluan ezarritakoari kalterik egin gabe, Jaurlaritzak egoki ikustenarian bermatzeko beharrezko bitartekoak jarriko dira eskura. dituen neurriak hartuko ditu eta eskubide hori erabiltzen dela arian
‎Modu larrian ez betetzea, dela Nazioko Gobernukideen eta Estatuaren Administrazio Nagusiko Goi Karguen Bateraezintasunen 12/ 1995 Legean, maiatzaren 11koan, jasotako bateraezintasunei buruzko arauak, dela Herri Administrazioen Zerbitzuan diharduten Langileen Bateraezintasunen 53/ 1984 Legean, abenduaren 26koan, jasotakoak.
‎Norbaitek Administrazioarekiko auzi errekurtsoa jarri badu Herri Administrazioen egintzen aurka, egintza horien helburua denean behin betiko onestea antolamendu planak, horien betearazpen tresnak zein lizentziak, pertsona horrek errekurtsoa jartzeko idazkia egitean, edo geroago, behar besteko arrazoiak izanez gero, eska dezake aurreneurrizko idatzoharra egitea aurkaratutako egintzak ukitzen dituen finka zehatzen gain; horretarako, kalte ordaina eskaini behar d...
‎Hariari segiz, berrikuntza aipagarria izan da prozedura egokia eratzea preskripzio bidez eskuratutako herri uren aprobetxamenduak inskribatzeko; horri esker, aurre egin zaio Herri Administrazioak eta jabe interesdunek edukitza informazioak kendu zirenetik zuten presazko beharrizan bati, lehen informazio horiek balio zutelako harako aprobetxamenduak inskribatzeko titulu gisa, 1927ko urtarrilaren 7ko Errege Dekretu legearen arabera.
‎Jakinarazpen hori egin behar da Herri Administrazioen Eraentza Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen 30/ 1992 Legearen, azaroaren 26koaren, 58 eta 59 artikuluetan ezarritakoaren arabera. Ondore horretarako, baliozkoa izango da telematikaren bidez eginiko jakinarazpena, interesdunak hala eskatu bazuen titulua aurkeztu zuenean, eta hori modu sinesgarrian agerrarazi bada.
‎Kapitulu honek aipatzen dituen epeak zenbatu behar dira Herri Administrazioen Eraentza Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen 37/ 1992 Legeak, azaroaren 26koak, xedatutakoaren arabera.
‎Halaber, errekurtsoa aurkez daiteke Herri Administrazioen Eraentza Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen 30/ 1992 Legearen, azaroaren 26koaren, 38.4 artikuluak aipatu erregistro eta bulegoetan, baita edozein Jabetza Erregistrotan ere, errekurtso hori berehala bidaltzeko errekurtsopeko kalifikazioa egin duen erregistratzaileari edo inskripziorik egin ez duenari. Azken horretan errekurtsoa jaso ostean, aurreko lerrokadan xedatutakoa egin behar da.
‎Zuzendariorde, ofizial eta legelari laguntzaileen karguei aplika dakizkieke hipoteka eta notario legeriak erregistratzaile zein notarioentzat ezarritako bateraezintasunak; betiere, karguok bateraezinak dira Herri Administrazioko edozein kargurekin.
‎Oposizio horretan parte hartzeko betekizunak dira: adin nagusiko espainiarra izatea, zuzenbideko lizentziaduna izatea edo lizentziatura horretako ikasgai guztiak gaindituta izatea; Hipoteka Legearen 280 artikuluko ezgaitasun kasuetan ez izatea; eta edozein Herri Administraziotan zerbitzutik banandua ez izatea, diziplina espedientearen ondorioz emandako ebazpen irmo baten bidez.
‎1.1 Artikulua. Beren ardurapean hartuko dituzte Administrazioarekiko AuzietarakoEpaitegi eta Auzitegiek Herri Administrazioek Administrazio Zuzenbidearenmenpeko alorretan bideratuko duten jarduera ororen araberako asmoak(...).
‎Nahiz eta egia den jabe guztiek eskubidea dutela elementu komun gisa zehaztutakoetara iristeko, eskubide hori mugatu egiten da kasu horietan; izan ere, lege mailako arau bakar batek, hala nola Jabetza Horizontalaren Legeak (LPH), sarrera hori jasateko betebeharra ezar dezake. Herri Administrazioen Kontratuei buruzko Legearen 9.1.artikuluan araututakoaren arabera, “etxebizitza edo lokal baten jabea behartuta dago bertara sartzen uztera, baldin eta horretarako beharrezkoa bada: . – Komunitateko instalazio orokorrak edo beste elementu komun batzuk konpontzea, etxebizitzaren edo lokalaren barruan daudenak, bai eta haien egoera, mantentze lanak edo kontserbazioa egiaztatzeko ere.
‎Zuzenbidea. Herri administrazioa. Gizarte laguntza.
2006
‎Kontsumo gaiei buruzko informazio iturri nagusia ez ditu ez hedabideak, ez enpresak, ezta Herri Administrazioa bera ere.
‎...dut, konfiantza gradu horrek iradoki lezakeena baino segurtasun handiagoa bihurtzen dira kontsumitzailearentzat.Hamalau urtetik gorako espainiarren %69k uste dute beraiek direla beren kontsumo interesak hobekien defendatzen dituztenak.Kontsumitzaile elkarteak kontsumitzailearen defentsan diharduen erakunde behien gisa hiritarren %24k bakarrik aipatu dute eta, areago, alor honetan enpresek (%2) eta Herri Administrazioek (%3) ez dute inongo garrantzirik.Nola ikusten duzu kontsumitzaile elkarteen geroaldia. José María Múgica, OCUren presidentea: Kontsumitzaile elkarteok aurrean daukagun zeregina latza da, erraldoia.Zuk eginiko galderari erantzuna aurkitzeko, ordea, iraganaldira begiratu bat egitea komeni zaigu: horrela ikusiko genuke kontsumitzaile kontzientzia hartzeak eta halakotzat zor zaizkion eskubideak zein diren ezagutzeak hiritarrari nolako aurrerapausoak egitea bideratu dion.Gauzak horrela barneratzeak kontsumitzaileen mugimenduak pixkanaka pixkanaka sekulako indarra hartzea ekarri du.Beren burua trebatzeko, informatzeko, aholkatzeko eta defendatzeko, gutxienez, kontsumitzaile erakunderen batean sartzen diren hiritarrak geroz eta gehiago dira.Kontsumoaren inguruko arazoez informaturik egon gaitezen zerk edo nork laguntzen duen gehien galdetzen zaionean hiritarrari, hedabideak atzeko muturrean agertzen dira (5,9 puntu) edo, areago, lehenago zuten posiziotik okerrago batera doaz (2001 urtean, 6,2 puntu). Milioika entzule dituzten hedabideetan betidanik, kontsumo gaietako espezialista gisa hogei urte daramatzan profesionalak zer deritzo horri. Jesús Soria, kazetaria, kontsumoan aditua, SER Consumidor irratsaioko zuzendaria eta SER irrati katean Hoy por hoy saioko kontsumo alorreko arduraduna: Ez dut uste hori oso posizio justua denik baina, termino orokorrean ari garela eta salbuespenak salbuespen, erabiltzaileen konfiantza geureganatzeko, behintzat, ez gabiltza meritu handiak egiten hedabideetan, argi eta garbi.Egiari zor, egunetik egunera kontsumoaz informazio gehiago ematen dugu baina hori arras gutxi da eta, dudarik gabe, oso oso gai zehatzetan izan ezik (oraingo Afinsa Forum eskandaluzko iruzurrean bezala), denon eguneroko arazoei ez diegu arreta berezirik ematen.Egunero bidegabekeria asko gertatzen da nonahi, horren berririk hedabideok apenas zabaltzen dugun arren.Areago, independentzia eta sinesgarritasun gradu handia lapurtzen digu estalpeko publizitateak edo bestelako produktu zenbait saltzen" agertzen diren hainbat komunikatzaileren presentziak.
‎Elikagaien gaineko informazio iturri diren aldetik, kontsumitzaile elkarteetan jendeak gehiago sinesten duela atzematen da baina, era berean, alor honetan Herri Administrazioen jarrera uzkurra da, hobetze bidetik omen doan arren.
‎(c) Istripuak, Herri Administrazioko organo eskudunari (Industria Departamentuko lurralde delegazioa, eskuarki) eta mantenuaz arduratzen den enpresari jakinaraztea.
‎h) Herri Administrazioen Kontratuei buruzko Legearen Testu Bategina, ekainaren 16ko Legegintzako Errege Dekretuak onetsitakoa (100 artikuluaren 5 paragrafoa).
‎Hamahirugarrena. Herri Administrazioen Kontratuei buruzko Legea eraldatzea
‎Ekainaren 16ko 2/ 2000 Legegintzako Errege Dekretuak onetsi zuen Herri Administrazioen Kontratuei buruzko Legearen testu bategina, eta hori honetara aldatu da:
‎Ezin izango dira administratzaile izan, berebat, Herri Administrazioaren zerbitzupean lan egiten duten funtzionarioak, euren eginkizunak sozietatearen berezko jarduerekin lotzen badira, ezta epaile nahiz magistratuak, edota lege bateraezintasunen batek ukitutako beste pertsonak ere.»
‎Bestalde, konkurtso adierazpenaren aurreko 30 lanegunetako alokairuak (lanbidearteko gutxieneko alokairuarentzat joko dira, eta lehenespenez ordain bikoitza gainditu gabe), konkurtso adierazpenaren ostean sortutakoak eta lan kontratua azkentzearen ondorioz epaileak erabakitako kalte ordainari buruzkoak, masaren aurkako kredituduko dira konkurtso kredituei begira; Langileen Estatutuko 32.1 artikuluan jasotako alokairuak, aldiz, gainerako konkurtso kredituak baino lehenago ordainduko dira; eta, testu bereko 32.3 artikuluan jasotakoek pribilegio orokorra izango dute, lan istripuaren ondoriozko kalte ordainek, eta konkurtso adierazpena egin baino lehen lan osasunaren arloan sortutako betebeharrak eznordainek bezala. Modu horretan, kon betetzearen ondoriozko prestazioen gaikurtsoa kreditu batzuen ordainketarekin agortzea saihestu nahi da, eta, kredituok ordaintzeagatik sortzen den interes orokorra baztertu gabe, masa pasibo osoaren interesarekin batu nahi da berori; aldi berean, langileek eta Herri Administrazioak onartutako hitzarmen tuek pribilegiorik ez duten zatian.irtenbideak sustatu dira, horien kredi
Herri Administrazioari eta bere erakunde publikoei dagozkien zuzenbide publikoko kredituen kontra errekurtsoa jarri bada administrazio zein jurisdikzio bidean, kredituoi aurreko paragrafoan xedatutakoa aplikatuko zaie.
‎Konkurtsoaren eskatzailea bada zerbitzu juridikoen bidez ordezkatuta eta babestuta dagoen Herri Administrazioa, epaitegiak zuzenean igorriko du ofizioa publizitate bideetara.
‎Konkurtsoaren eskatzailea bada zerbitzu juridikoen bidez ordezkatuta eta babestuta dagoen Herri Administrazioa, epaitegiak zuzenean igorriko du ofizioa publizitate bideetara.
‎4 Konkurtsoko administratzaile izendatutako hartzekoduna Herri Administrazioa edo horrekin lotuta zein horren mende dagoen zuzenbide publikoko erakundea denean, profesional gisa izendatu ahal izango da arlo ekonomiko nahiz juridikoetan lizentziatua den funtzionarioetatik edozein. Profesional horien esku hartzeagatik, ez da ordainketarik egingo konkurtsoko masaren kontura.
‎5 Artikulu honetan jasotako arauak aplikatuko zaizkie Balore Merkatuko Nazio Batzorde, gordailuen berme funts, Aseguruen Konpentsaziorako Partzuergo eta edozein Herri Administrazio hartzekodunen ordezkariei; salbuespenez, ordezkari horiei ez zaizkie aplikatuko karguaren edo funtzio publikoaren ondoriozko debekuak, artikulu honen 4 paragrafoko bigarren lerrokadan eta 93 artikuluaren 2.2 paragrafoan aipatutakoak.
‎67 artikulua. Herri administrazioekin egindako kontratuak
‎Epaileak beharrezkoak diren baliabide materialak emango dizkie adituei, eurei agindu zaien eginbidea gauza dezaten; eta baliabideok Herri Administrazioari erreklamatuko dizkio, edo aurretiaz abisua bidaliko dio kasuan kasuko agintaritzari, baldin eta horretarako prestatutako materialak badaude, 362 artikuluan bereziki xedatutakoa gorabehera.
Herri Administrazioen Ministerioak eskuliburu bat prestatu du telelana ezartzeko, hau da, langileek etxetik lan egin ahal izateko. Telelanak “zerbitzu ez presentzialak emateko modalitate orori” eragiten dio, dokumentuak adierazten du.
‎Iturria: Eusko Jaurlaritza, Ogasun eta Herri Administrazio Saila
‎Zuzenbidea. Herri administrazioa. Gizarte laguntza.
2007
‎Makroekonomiaren datu onak, hazkuntza ekonomikoa eta bankaren, kutxen eta enpresa handien milioi askoko onurak behin eta berriz gogoraraziko dizkigute. Herri administrazio zenbaitzuen aurrekontuek ere superabita izan dute! «Arrakastok» plazaratzeko nahikoa mezulari badaudenez, hemen doakizue pobreek, etorkinek, langileek, eta batez ere, emakumeek eta gazteek jasan duten 2006ko bestelako balantze hau.
‎Ezin da diru-laguntzarik gabeko ikus entzunezkorik irudikatu, zinemagintzarik ez besterik, eta ez dago ondarea babestuko duen mezenasik. Beraz, Herri Administrazioak egin behar du lan hori. Eta horrez gain, ahalegin handiagoak egin behar ditu.
‎Lege alderdi horrek Herri Administrazioari bide ematen dio kontsumitzailea babesteko bitarteko eta baliabide gehiago erabil ditzan: zigortzeko ahalmena ez da mugatuko lege haustea eginiko enpresei isuna ezartzera; horrez gainera, zehapen prozedura horren barnean, kontsumitzaileari eman beharreko indemnizazioa zehaztu ahal izango du aurrerantzean.
‎Berrikuntza honekin, Herri Administrazioen Erregimen Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Komunaren Legearen irizpideari jarraiki, kontsumo alorrean arau hausteak egitearren enpresei zehapenak ezartzeko eskudun den Administrazio horrek arau hausleari exijitu ahal izango dio, era berean, hauste horren ondorioz eraldatutako egoera konpondu eta hasieran bezala utz dezan eta, areago, frogatuak dituen kontsumitzaileari, kal...
Herri administrazioek ahaleginak egin behar dituzte hedabideek adingabekoei helarazten dizkieten mezuetan bestearenganako errespetu, berdintasun eta elkartasun balioak susta ditzaten eta pertsona arteko harremanetako esplotazioa, tratamendu endekagarri edo sexista eta, oro har, bortxakeriazko irudiak saihets ditzaten.
‎Eskubide hori beti idatziz egikaritu behar bada ere, horretarako edozein bide erabil daiteke izaera elektronikoko bideak bultzatzen direla kontuan hartuta, baldin eta borondate adierazpena egiaztatzen bada. Edozein kasutan ere, formalismorik ezaren printzipioak berarekin dakar eskubide hori egikaritzeko gutxieneko betekizunak ezartzea; halaber, Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen ildotik, urtarrilaren 13ko 4/ 1999 Legeakrietan, bai eta eskubide hori egikaritze hori aldarazi zuela kontuan hartuta, tratamendu zabalaren aldeko apustua egin da, hizkuntza koofizialak erabiltzeari dagokionez, hizkuntza horiek zein autonomia erkidegotako estatututan aitortu eta aut...
‎Eskaria jaso duen idazkia, eta bestelako agiriak eta komunikazioak, aurkeztu ahal izango dira ondore horietarako Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzko legeriak onartutako erregistro edo bulegoetarik edozeinetan.
‎Lege honek eta berau garatzen duten xedapenek arautu gabeko aldeetan, Datuak Babesteko Agentziak, eginkizun publikoak gauzatzean, jardungo du Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen arabera. Ondare eskuratze eta kontratazioetan, Datuak Babesteko Agentzia zuzenbide pribatuaren mende egongo da.
‎Gobernu agintariak uste badu arrazoi oinarridunak daudela ordena publikoa asaldatuko dela uste izateko, pertsonak eta ondasunak arriskuan jarrita, bilera edo kale agerraldia debekatu ahal izango du, edo, hala denean, proposatu ahal izango du bileraren edo kale agerraldiaren data, lekua, iraupena edo ibilbidea aldaraztea. Ebazpena zioduna izan da, eta gehienez hirurogeita hamabi orduko epean jakinarazi da, 8 artikuluko komunikazioa egiten denetik zenbatuta, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legeak, Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzkoak, ezarri betekizunekin bat etorriz.
‎Lege organiko honetako arau hauste administratiboak egiteagatik erabili behar den zehatzeko ahala beteko da, lege organiko honetan eta berau garatu duten xedapenetan xedatutakoaren arabera, etadikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legean xedatutakoaren arabera. Herri Administrazioen Araubide Juri
‎Elkarteak inskribatzeko prozeduretan aplikatuko da Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legea, lege honetan eta berau garatzen duten arauetan jaso gabeko gai guztietan.
‎III. kapituluan arautu alderdi politikoak inskribatzeko prozeduran ere aplikatuko da Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legea, lege organiko honek eta beronen garapenerako arauek jaso gabeko gai guztietan.
‎13 Artikulu honetan ezarri gabekobide Juridikoari eta Administrazio pro aldeetan eta, bereziki errekurtsoei dagokienez, Herri administrazioen Arauzedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legean xedatutakoa aplikatuko da.
‎2 Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren egintzak, erregelamendu honek arautu gaietan, aurkara daitezke, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legeak, Herri administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio prozedura Erkideari buruzkoak, eta uztailaren 13ko 29/ 1998 Legeak, Administrazioarekiko Auzibideen Jurisdikzioa arautzen duenak, ezarri moduan, epeetan eta gainerako baldintzetan.
Herri administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio prozedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen II. tituluko I. kapitutan xedatutakoak arautuko du, erregelaluan eta gainerako xedapen osagarriemendu honetan araututako gai guztiei dagokienez, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren organo zentralenen eskumenetara bildutako eginkizunak gauzatzea, bai eta eginkizun horiek es ...
‎Lege honek eta aurreko paragrafoak aipatu barne araudiak jaso gabeko gaietan, 30/ 1992 Legeak, Herri administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio prozedura Erkideari buruzkoak, arautuko du Batzordea.
‎Konstituzio Auzitegiak prestazio eskubide gisa definitu du, eta hori dela bide, botere publikoei zerbitzu hori ematea eskatu ahal zaie (uztailaren 10eko 86/ 1985 KAE). Zerbitzu horrek ez ditu mota guztietako irakaskuntzak biltzen, baizik eta «irakaskuntza arautu» izenekoak, hau da, Herri Administrazioek egindako plangintza eta programazio orokorraren objektu direnak (EKren 27.5 art.). Baina oinarrizko hezkuntza, eskubide bat izateaz gain (hau da, hamar urteko eskolatzea hartzen duena eta, normalean, sei eta hamasei urte bitartean garatzen dena. HLOren 4 art.?), betebeharra ere bada. Hori dela eta, doakoa ere bada, EKren 27.4 artikuluak ezartzen duen moduan.
‎Berdintasuna Legean araua ematen duenari dagokio, arau hori egitean aztertu berri ditugun irizpideak errespetatu behar baititu. Berdintasuna Legearen aplikazioan, aldiz, legea bera aplikatu behar dutenei dagokie, hau da, funtsean, Herri Administrazioari eta epaile eta auzitegiei, araua modu berean aplikatu behar baitute kasu berdinetan. Hala egin ezean, bereizkeriaz jokatuko lukete eta, beraz, nahierakeriaz, eta hori Konstituzioak debekatzen du.
‎Legea aplikatzean berdintasunez jokatzea Herri Administrazioari dagokio. Modu horretan, administrazioak ezin die tratu desberdina eman egoera berdinean daudenei.
‎pertsona fisikoek euren egoitzetan egiten dituztenak; pertsona fisikoek lokal publiko nahiz pribatuetan egiten dituztenak, familia edo lagunarteko arrazoien ondorioz; alderdi politikoek, sindikatuek, enpresaburuen erakundeek, sozietate zibilek eta merkataritzako sozietateek, elkarteek, korporazioek, fundazioek, kooperatibek, jabeen erkidegoek eta legearen arabera eratu gainerako erakundeek leku itxietan egindako bilerak, euren helburuetarako eta euren kideentzat edo esanbidez gonbidatutako pertsonentzat bakarrik egindako deialdiaren bidez; profesionalek euren bezeroekin leku itxietan egiten dituzten bilerak, euren lanbidearen araberako helburuak direla eta; eta Indar Armatuen errege ordenantzek aipatzen dituzte unitate, itsasontzi eta esparru militarretan egiten diren bilerak, euren legeria bereziak arautuko ditu bilera horiek?. Esangura horretan, ez da ahaztu behar langileen batzarraren inguruan LEren 77 artikuluan eta hurrengoetan egiten den arauketa zehatza, baita administrazio publikoen zerbitzura lan egiten dutenen, ordezkaritza organoen, eta langileen lan baldintzak eta parte hartzea zehazteko ekainaren 12ko 9/ 1987 Legearen 41 artikuluan eta hurrengoetan Herri Administrazioaren zerbitzura lan egiten duten langileen bilera eskubidearen inguruan egindako arauketa. Konstituzio Auzitegiak esan duen moduan, eskubide hori EKren 21.1 artikuluan babestuta dagoen arren, berezitasunak ditu lan esparruan edo administrazio publikoen zerbitzura lan egiten duten pertsonak direnean, garatutako jardueraren funtzionamenduan izan dezakeen eraginarengatik, bilerak edo batzarrak lantokian egiten baitira.
‎Aztertu berri ditugun eskubideekin, batez ere, intimitaterako eskubidearekin, estu estutik lotuta, EKren 18.4 artikuluan ezarritakoaren arabera, «Legeak informatikaren erabilera mugatuko du, herritarren ohorea, eta norberaren nahiz familiaren intimitatea, eta horien guztien eskubideen egikaritza osoa bermatzeko». Bestalde, Herri Administrazioei dagokienez, EKren 105 b) artikuluaren arabera, legeak arautuko du herritarrak artxibo eta erregistro administratiboetara sartzea. Espainiako legegileak konstituzio manu hori Izaera Pertsonaleko Datuak Babesteari buruzko abenduaren 13ko 15/ 1999 Lege Organikoaren bidez garatu du (aurrerantzean, DBLO).
‎EKren 7 artikuluan sindikatuek eta enpresaburuen elkarteek estatu demokratiko batean duten eginkizuna beren beregi nabarmendu nahi izan da, eta horregatik, Oinarrizko Arauaren atariko tituluan aitortu ditu. ...atzeko), baina gaur egun euren gain duten eginkizunaren beste eduki garrantzitsu batzuk ez ditu hain argi jaso, besteak beste, ordezkaritza eginkizunak, gizarte eta ekonomia politika egiten parte hartzea, etab. Garapen legerian jaso dira hoberen sindikatuen beste eduki horiek (horixe gertatu da, esaterako, Sindikatu Askatasunari buruzko abuztuaren 2ko 11/ 1985 Lege Organikoan, aurrerantzean SALO?, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/ 1992 Legean, aurrerantzean AJAPEL?, martxoaren 24ko 1/ 1995 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onetsitako Langileen Estatutuan, aurrerantzean LE?, Herri Administrazioko ordezkaritzaorganoei eta langileen lan baldintzen eta parte hartzearen zehaztapenari buruzko ekainaren 12ko 9/ 1987 Legean eta erki... Legeria honetan, Konstituzio Auzitegiaren hitzak erabiliz, sindikatuak «konstituzio garrantzia duten gizarte elkarteak» dira eta ordezkaritza eginkizuna dute, ez bakarrik kideei dagokienez, gizarte osoa eta, zehatz esanda, langileak ukitzen ditu (KAE hauek:
‎EKren 7 artikuluan sindikatuek eta enpresaburuen elkarteek estatu demokratiko batean duten eginkizuna beren beregi nabarmendu nahi izan da, eta horregatik, Oinarrizko Arauaren atariko tituluan aitortu ditu. ...atuen beste eduki horiek (horixe gertatu da, esaterako, Sindikatu Askatasunari buruzko abuztuaren 2ko 11/ 1985 Lege Organikoan, aurrerantzean SALO?, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/ 1992 Legean, aurrerantzean AJAPEL?, martxoaren 24ko 1/ 1995 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onetsitako Langileen Estatutuan, aurrerantzean LE?, Herri Administrazioko ordezkaritzaorganoei eta langileen lan baldintzen eta parte hartzearen zehaztapenari buruzko ekainaren 12ko 9/ 1987 Legean eta erkidego mailako enpresetako langileen informazio eta kontsulta eskubideei buruzko apirilaren 24ko 10/ 1997 Legean). Legeria honetan, Konstituzio Auzitegiaren hitzak erabiliz, sindikatuak «konstituzio garrantzia duten gizarte elkarteak» dira eta ordezkaritza eginkizuna dute, ez bakarrik kideei dagokienez, gizarte osoa eta, zehatz esanda, langileak ukitzen ditu (KAE hauek:
‎Hori dela bide, SALOren 6 eta 7 artikuluetan ezarritakoaren arabera, «ordezkaritza handieneko sindikatuek» (mota horretakoak dira betekizun eta faktore jakin batzuk betetzen dituztenak, besteak beste, sindikatu hauteskundeetan lortutako emaitzak) ahalmen bereziak izango dituzte, sindikatu arruntek ez dituztenak. Horri esker, adibidez, Herri Administrazioetan erakunde ordezkaritza izan dezakete, Herri Administrazio horietan lan baldintzen inguruko kontsulta edo negoziazio prozeduretan parte har dezakete, lan gatazkak konpontzeko sistema ez jurisdikzionaletan parte har dezakete, langile ordezkariak, enpresa batzordeak eta Herri Administrazioko kasuan kasuko organoak hautatzeko hauteskundeak susta ditzakete, higiezin publikoak erabiltz...
‎Hori dela bide, SALOren 6 eta 7 artikuluetan ezarritakoaren arabera, «ordezkaritza handieneko sindikatuek» (mota horretakoak dira betekizun eta faktore jakin batzuk betetzen dituztenak, besteak beste, sindikatu hauteskundeetan lortutako emaitzak) ahalmen bereziak izango dituzte, sindikatu arruntek ez dituztenak. Horri esker, adibidez, Herri Administrazioetan erakunde ordezkaritza izan dezakete, Herri Administrazio horietan lan baldintzen inguruko kontsulta edo negoziazio prozeduretan parte har dezakete, lan gatazkak konpontzeko sistema ez jurisdikzionaletan parte har dezakete, langile ordezkariak, enpresa batzordeak eta Herri Administrazioko kasuan kasuko organoak hautatzeko hauteskundeak susta ditzakete, higiezin publikoak erabiltzeko aldi baterako lagapenak lor ditzakete euren eginkizunak g...
‎Hori dela bide, SALOren 6 eta 7 artikuluetan ezarritakoaren arabera, «ordezkaritza handieneko sindikatuek» (mota horretakoak dira betekizun eta faktore jakin batzuk betetzen dituztenak, besteak beste, sindikatu hauteskundeetan lortutako emaitzak) ahalmen bereziak izango dituzte, sindikatu arruntek ez dituztenak. Horri esker, adibidez, Herri Administrazioetan erakunde ordezkaritza izan dezakete, Herri Administrazio horietan lan baldintzen inguruko kontsulta edo negoziazio prozeduretan parte har dezakete, lan gatazkak konpontzeko sistema ez jurisdikzionaletan parte har dezakete, langile ordezkariak, enpresa batzordeak eta Herri Administrazioko kasuan kasuko organoak hautatzeko hauteskundeak susta ditzakete, higiezin publikoak erabiltzeko aldi baterako lagapenak lor ditzakete euren eginkizunak garatzeko, etab.
‎Hasieran, Administrazioaren edo epaile eta auzitegien jardunak partikularrak zuzen zuzenean ukitzen ditu (askoz gutxiagotan botere legegilearen jardunak, horrekin ez baitituzte harremanak zuzenean). Izatez, gure antolamendu juridikoak partikularrei ez die ematen legeak aurkaratzeko baimenik, Herri Administrazioek eta epaile eta auzitegiek Legearen inguruan egiten dituzten aplikazio egintzak baino.
‎Baina printzipioaren aplikazioa istilutsuagoa da egitate bati zehapen penala zein administratiboa ezarri ahal zaion kasuetan. Kasu horietan, printzipioak debekatu egiten du egitate bati zehapen bikoitza ezartzea (bata penala eta bestea administratiboa), salbu eta zehatutako subjektua Herri Administrazioari lotuta dagoenean lotura berezia dela bide («gailentasun bereziko lotura» izenekoak; horien mende daude, esaterako, funtzionarioak, administrazioaren emakidadunak, presoak, etab.). Adibidez, funtzionario bati eroskeria delitua egiteagatik espetxeratze zigorra ezarri badiote, egitate horregatik administrazio zehapena ere ezarri ahal diote eta, horren ondorioz, funtzionario izaera... Adibidez, lesio bat eragin duen presoaren kasuan, bizitza edo osotasun fisikoa zehapen penalaren kasuan, eta espetxe diziplina administrazio zehapenaren kasuan.
‎Amaitzeko, Gobernukoak edo Herri Administraziokoak ez diren konstituzio organo batzuek emandako erregelamenduak ere badaude, esaterako Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiak emandakoak, BJLOren 110 artikuluan ezarritakoaren arabera (Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren osoko bilkuraren akordioak, Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren Antolaketa eta Funtzionamendurako 1986ko apirilaren 22ko Erregelamendua onesten dutenak, ... Erregelamendu horiek Legearen mende baino ez daude (BJLO edo KALO), eta gainerako legeekin duten lotura eskumen printzipioak zehazten du, eta ez hierarkia printzipioak; izan ere, organo horien erregelamendu ahala ez da Gobernuak duen ahal bera, EKren 97 artikulua dela bide (108/ 1986 KAE, uztailaren 29koa).
‎Bat etortzearen irizpide hori dela-eta, kontuan hartu behar da egitezko kasuen arteko desberdintasunak tratu juridiko desberdina eragin behar duen kasuan kasuko arauaren ikuspuntutik. Adibidean batetortzea egongo litzateke desgaitasuna duten pertsonen integrazioa errazteko legegileak ezarriko balu Herri Administrazioan plaza jakin batzuk erreserbatuko zaizkiela, baina ez dago bat etortzerik kolektibo horren gizarte eta lan sustapen hobea lortzeko legegileak tratu desberdina ezarriko balu xede horrekin zerikusia ez duen zerbaitetan, adibidez, desgaitasuna duten pertsonek luxuzko artikuluak eskuratu ahal izateko zerga salbuespena ezartzea?. Konstituzio jurisprudentziak, GEEAk ezarritakoari jarraituz, argi utzi du betekizun hori kasu zehatz batzuk aztertzean:
‎Lehengo adibideari berriro helduz: Herri Administrazioan desgaitasuna duten pertsonentzat lanpostuak erreserbatzeak ez du justifikatzen lan eskaintza publikoan desgaitasuna duten pertsonei oposizio askeko lanpostuen edo barne sustapen bidez betetzen diren lanpostuen %95 erreserbatzea, hori erabat neurriz kanpokoa izango litzateke eta.
‎Hori dela eta, finantzaketa publikoaren iturriez gain, ekarpen pribatuak ere arautzen dira. Horiek Herri Administrazioekin kontraturik ez duten pertsona fisiko edo juridikoengandik jaso behar dira, publikoak izan behar dira (hau da, ekarpen anonimoak debekatzen dira), eta muga jakin batzuk errespetatu behar dituzte. Izan ere, finantzaketa formula moduan erabateko liberalizazioaren eredua onartuko balitz, zalantzan jarri ahal izango litzateke beti erabaki politiko jakin batean finantzaketa iturri jakin batetik iritsitako ekarpenak izandako eragina, eta hori alderdi politikoen konstituzio eginkizunaren aurkakoa izango litzateke, herri nahia bideratzen duten erakundeak diren neurrian.
‎Kasu horretan, dohaintzak helburu zehatz batera bideratu gabeak dira, izendunak, dirutan edo gauzatan egindakoak, Espainiako edo atzerriko pertsona fisiko edo juridikoengandik datozenak, inoiz ez atzerriko gobernuenak, erakundeenak edo enpresa publikoenak edo horiekin zuzenean lortutako enpresenak?. Era berean, dohaintzak ezin dira etorri organismo edo erakunde publikoetatik, ezta enpresa pribatuetatik ere, betiere, indarreko kontratuaren bidez Herri Administrazioetarako, organismo publikoetarako edo kapital publikoa duten enpresetarako zerbitzuak edo lanak egiten badituzte. Dohaintza horiek xede horretarako irekitako banku kontuetan sartu behar dira, eta ezarpenaren data, horren zenbatekoa eta dohaintza egilearen identifikazio fiskala jaso behar dituzte.
‎Botere horrek eginkizun hauek zituen: herrialdearen barruko eta kanpoko segurtasuna zaintzea, indar armatuen agintea, langile publikoak izendatzea, diru sarrerak eta gastuak legeetan ezarritakoaren arabera banatzea, legeak betearazteko erregelamenduak onestea, legegintza ekimena, Gorteetan Herri Administrazioaren egoerari buruzko oroitidazkiak urtero aurkeztea eta erregio estatuetan gobernu ordezkariak izendatzea. Konstituzio testuan diseinatutako botere banaketa zurruna zela bide, Gobernuak Errepublikako lehendakariaren konfiantza soilik izan behar zuen, ez Gorteena.
‎Bravo Murillok saneamendu ekonomikoaren politika abiatu, Herri Administrazioa eraldatu, Egoitza Santuarekin konkordatua sinatu eta erakunde politikoek behar den moduan funtzionatzen ez zutela esanda, konstituzio eraldaketa prestatu zuen. Eraldaketa hori konstituzio proiektu oso laburra zen, oinarrizko zortzi lege osagarrik lagunduta, gai hauen inguruan:
‎Konstituzioa bete zedin zaintzea, horren eraldaketa proposatzea, erregearen zina jasotzea, erregeordetza hautatzea eta erregearen tutorea izendatzea Konstituzioak hala ezartzen zuenean. Gorteek ekimen legegilea zuten, legeak onesten zituzten, Herri Administrazioaren gastuak finkatzen zituzten, urtero kontribuzioak eta zergak ezartzen zituzten, probintzien artean kontribuzioen «banaketa» onesten zuten, ondasun publikoaren inbertsio kontuak aztertzen zituzten, erasoen, sorospenen nazioarteko tratatuak eta merkataritzako nazioarteko tratatu bereziak berretsi aurretik onesten zituzten, botere betearazlea kontrolatzen zuten, bulego idazkarien ...
‎AJAPEL Azaroaren 26ko 30/ 1992 Legea, Herri Administrazioen Araubide Juridikoarena eta Administrazio Prozedura Erkidearena.
‎Publizitatearenalorra ere ikaragarri lantzen dute herri aginteek. Herri administrazioak dirahedabideen bezero nagusiak publizitatearen ikuspegitik. Egunkari batek publizitate kontua egiten duenean, oso kontuan izaten du publizitate instituzionalaren ekarria.
‎• Eusko Jaurlaritzako dokumentazioguneak sarean. Eusko Jaurlaritzako Sailetako eta Erakunde Autonomiadunen Dokumentazioguneen informazioa on line daukagu (Emakunde, Eustat, HABE, Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila, HAEE, Kultura Saila, Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Saila, Ogasun eta Herri Administrazio Saila, Osasun Saila). Helbide elektroniko hauetan, katalogoak kontsultatzeaz gain, informazio espezializatua ere aurki daiteke.
2008
‎Aurreko lerrokadak aipatu betebeharra ez betetzeak sozietateari isuna jartzea dakar; isun horren zenbatekoa 200 000 pezetatik 10 000 000rainokoa izan daiteke, eta Kontabilitate eta Kontu Auditoretzaren Erakundeak jarriko du berori, erregelamendu bidez ezarritako prozeduraren araberako espedientea instruitu eta gero, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen Legeak xedatutakoaren arabera.
‎1 Sozietateen eta Merkataritzako Erregistroan sozietateen eta gainerako erakunde inskribagarrien izendazioa osatzeko, ezin da erabili Espainiako, autonomia erkidegoetako, probintzietako zein udalerrietako izena bakarrik. Halaber, ezin daiteke erabili Herri Administrazioen barneko erakunde, sail edo bulegoen izena, ezta atzerriko estatuena edota nazioarteko erakundeena ere.
‎«Ofizial» eta antzeko adjektiboak erabiltzeko, Herri Administrazioak izan behar du kapitalaren gehiengoa.
‎3 Artikulu honetako arau hauste eta zehapenek hiru urteko preskripzio epea dute; epe hori zenbatuko da, Herri Administrazioen Araubidearen eta Administrazio Prozedura Erkidearen Legearen, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen, 132 artikuluan xedatutakoaren arabera.
‎Aurreko lerrokadak aipatu betebeharra ez betetzeak sozietateari isuna jartzea dakar; isun horren zenbatekoa 200 000 pezetatik 10 000 000rainokoa izan daiteke, eta Kontabilitate eta Kontu Auditoretzaren Erakundeak jarriko du berori, erregelamendu bidez ezarritako prozeduraren araberako espedientea instruitu eta gero, Herri Administrazioen Araubidearen eta Administrazio Prozedura Erkidearen Legeak xedatutakoaren arabera.
‎2 Artikulu honetako arau hauste eta zehapenek hiru urteko preskripzio epea dute; epe hori zenbatuko da, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen Legearen, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen, 132 artikuluan xedatutakoaren arabera.
‎3 Ezin daitezke administratzaile izan emantzipatu gabeko adingabeak, epaiketa bidez desgaitu direnak, Konkurtso Legearen arabera desgaitutako pertsonak, konkurtsoa kalifikatzeko epaian zehaztu desgaikuntza epealdia amaitu arte, ezta askatasunaren, ondarearen, gizarte eta ekonomia ordenaren, segurtasun kolektiboaren nahiz Justizia Administrazioaren kontrako delituen edota beste edozein faltsutze motaren aurkako delituen ondorioz kondenatuak izan direnak ere, edota, euren karguaren arabera, merkataritzan aritu ezin direnak. Ezin izango dira administratzaile izan, berebat, Herri Administrazioaren zerbitzupean lan egiten duten funtzionarioak, euren eginkizunak sozietatearen berezko jarduerekin lotzen badira, ezta epaile nahiz magistratuak, edota lege bateraezintasunen batek ukitutako beste pertsonak ere.
‎1999ko apirilaren 26ko Protokoloaren babespean leihatila bakarreko enpresa zentroak sortu dira, autonomia erkidego eta toki erakundeekin lankidetzan aritzeko tresna juridiko egokien bitartez, eta zentro horiek bete ditzakete lege honetan Enpresa Berri sozietateak eratu nahiz garatzeko ezarri diren orientazio, izapidetza nahiz aholkularitza eginkizunak ere. Ekonomia eta Herri Administrazioen Ministerioen baterako ekimenez eta Lehendakaritza ministroaren aginduz zenbait irizpide ezarriko dira, aholkularitzarako eta izapidetzaren hasierarako puntuen ezaugarri teknologikoak leihatila bakarreko enpresa zentroen informazio sistemetan sar daitezen.
‎6 Aurreko paragrafoetan ezarritakoa gorabehera, kontuan izan behar da teknika elektronikoak, informatikoak eta telematikoak Herri Administrazioan eta aurreneurrizko segurtasun juridikoan sartzeari buruzko arautegi berezia.
‎2 Ezin izango dira administratzaile izan, berebat, Herri Administrazioaren zerbitzupean lan egiten duten funtzionarioak, euren eginkizunak sozietatearen berezko jarduerekin lotzen badira, ezta epaile nahiz magistratuak, edota lege bateraezintasunen batek ukitutako beste pertsonak ere.
‎Egoera hori goitik behera aldatu da, Europar Batasuneko Itunak 104 C eta 109 J artikuluek aginduta, Estatu kideek gehiegizko defizit publikoak saihesteko konpromisoa hartu dutelako. Hortaz, Herri Administrazioen defizit bateratuak ezin du urtean Barne Produktu Gordinaren %3 gainditu. Helburu horretarako ere, abenduaren 28ko 2/ 2007 Legegintzako Errege Dekretua (Aurrekontuen Egonkortasunari buruzko Lege Orokorraren testu bategina jaso duena) eta abenduaren 13ko 5/ 2001 Lege Organikoa (osagarria) onetsi ziren.
‎Bestetik, 9.1 artikuluari helduta, tributu arauak barneratzen dituzten lege eta araudiek euren tituluetan eta artikuluen izenburuetan aipatu behar dute inguruabar hori. Beraz, biltzar legegileek eta araudiak egiteko ahalmena duten Herri Administrazioek euren jarduna berrikusi dute, horien titulu edo izenburuetan «tributu arauak barneratzen dira» edo horren antzeko zerbait adierazteko, jardunak tributuen inguruko artikulu edo xedapenak jasotzen dituenean. Ildo bertsutik, 86.1 artikuluak ezartzen du Ekonomia eta Ogasun Ministerioak ekitaldi bakoitzeko lehenengo hiruhilekoan agindu behar duela aurreko ekitaldiari begira tributuen arloan aldatu diren lege eta errege dekretuak eguneratuta argitaratzeko.
‎Bigarrenari dagokionez (hau da, Herri Erakunde bat beste Erakunde batek ezarritako tributuen menpe egoteari dagokionez), arazo nagusia zen Estatua beste Herri Administrazioetako tributuen menpe egon daitekeen ala ez argitzea. Dakigunez, tributuaren oinarria Estatuak duen subiranotasunean datza, eta ez dirudi Estatuak bere menpeko Administrazio baten tributuak ordaindu behar dituenik.
‎Administrazioaren erantzukizunari dagokionez, esan behar da zergadunari informazioa eta laguntza ematea herri zerbitzuetako bat dela, alegia, Herri Administrazioak eskaintzen dituen zerbitzuetarikoa. Horrela, zerbitzu hori ondo ala txarto ibiltzeagatik, kalteak eragin ahal zaizkio zergadunari; kalte horiek benazkoak eta ikuspegi ekonomikotik zenbatzeko modukoak izanez gero, medeatu behar dira, Administrazioaren erantzukizun objektiboa dela eta.
‎1 Norbaitek Herri Administrazioetatik 80.000 euro baino gehiagoko diru-laguntza, zerga arinketa edo laguntza lortzen badu, hori eskuratzeko beharrezkoak diren baldintzak faltsutuz, edo hori eskuratzea eragozten duten baldintzak ezkutatuz; orduan, pertsona horri ezarriko zaio urtebetetik lau arteko espetxealdi zigorra, bai eta isuna ere, diru-laguntza, zerga arinketa edo laguntzaren zenbatekotik horren sei halako a...
‎2 Zigor berberak ezarriko zaizkio ezarritako baldintzak betetzen ez dituenari, baldin eta, jarduera garatzean, berak funtsez aldatzen baditu diru-laguntzaren oinarri izan ziren helburuak, betiere garatutako jarduerak jaso duenean Herri Administrazioen funtsetako diru-laguntza, eta diru-laguntzaren zenbatekoa 80.000 euro baino gehiagokoa denean.
‎Amaitzeko, Tributu administrazioaren organoek txostenak emango dituzte ofizioz ala hirugarrenak eskatuta. Txostenak, beraz, manuzkoak izan daitezke antolamendu juridikoaren arabera, Herri Administrazioen zerbitzuek eta organoek, botere legegileak eta judizialak eskatuta, edota tributuak aplikatzeko beharrezkoak izan daitezke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
herri administrazio araubide 23 (0,15)
herri administrazio sail 23 (0,15)
herri administrazio sailburu 16 (0,11)
herri administrazio hizkuntza 13 (0,09)
herri administrazio ministerio 12 (0,08)
herri administrazio ministro 7 (0,05)
herri administrazio artxibo 5 (0,03)
herri administrazio egin 5 (0,03)
herri administrazio eraentza 5 (0,03)
herri administrazio kontratu 5 (0,03)
herri administrazio egon 4 (0,03)
herri administrazio berankortasun 3 (0,02)
herri administrazio zerbitzu 3 (0,02)
herri administrazio zerbitzupe 3 (0,02)
herri administrazio diputatu 2 (0,01)
herri administrazio eman 2 (0,01)
herri administrazio ere 2 (0,01)
herri administrazio euskara 2 (0,01)
herri administrazio guzti 2 (0,01)
herri administrazio harreman 2 (0,01)
herri administrazio kontsulta 2 (0,01)
herri administrazio koordinazio 2 (0,01)
herri administrazio lege 2 (0,01)
herri administrazio administrazio 1 (0,01)
herri administrazio ahalegin 1 (0,01)
herri administrazio arlo 1 (0,01)
herri administrazio arte 1 (0,01)
herri administrazio asmo 1 (0,01)
herri administrazio aurkeztu 1 (0,01)
herri administrazio aurpegi 1 (0,01)
herri administrazio aurre 1 (0,01)
herri administrazio barneko 1 (0,01)
herri administrazio bera 1 (0,01)
herri administrazio berak 1 (0,01)
herri administrazio bi 1 (0,01)
herri administrazio bide 1 (0,01)
herri administrazio borondatezko 1 (0,01)
herri administrazio bultzatu 1 (0,01)
herri administrazio defizit 1 (0,01)
herri administrazio desgaitasun 1 (0,01)
herri administrazio edozein 1 (0,01)
herri administrazio egintza 1 (0,01)
herri administrazio egoera 1 (0,01)
herri administrazio ekintza 1 (0,01)
herri administrazio elkarlan 1 (0,01)
herri administrazio erakunde 1 (0,01)
herri administrazio eraldatu 1 (0,01)
herri administrazio erosi 1 (0,01)
herri administrazio erosketa 1 (0,01)
herri administrazio erregelamendu 1 (0,01)
herri administrazio erregimen 1 (0,01)
herri administrazio erreklamatu 1 (0,01)
herri administrazio erronka 1 (0,01)
herri administrazio eskaini 1 (0,01)
herri administrazio esku 1 (0,01)
herri administrazio eurak 1 (0,01)
herri administrazio ez 1 (0,01)
herri administrazio ezberdin 1 (0,01)
herri administrazio finantza 1 (0,01)
herri administrazio finantzazio 1 (0,01)
herri administrazio foru 1 (0,01)
herri administrazio funts 1 (0,01)
herri administrazio funtzionamendu 1 (0,01)
herri administrazio gaineko 1 (0,01)
herri administrazio gastu 1 (0,01)
herri administrazio hartu 1 (0,01)
herri administrazio hartzekodun 1 (0,01)
herri administrazio helburu 1 (0,01)
herri administrazio horiek 1 (0,01)
herri administrazio informazio 1 (0,01)
herri administrazio ingurumen 1 (0,01)
herri administrazio iraunkortasun 1 (0,01)
herri administrazio itzuli 1 (0,01)
herri administrazio jardun 1 (0,01)
herri administrazio jarrera 1 (0,01)
herri administrazio kalte 1 (0,01)
herri administrazio kasu 1 (0,01)
herri administrazio kontu 1 (0,01)
herri administrazio kostu 1 (0,01)
herri administrazio langile 1 (0,01)
herri administrazio legelari 1 (0,01)
herri administrazio lotu 1 (0,01)
herri administrazio normalizazio 1 (0,01)
herri administrazio onartu 1 (0,01)
herri administrazio organo 1 (0,01)
herri administrazio plaza 1 (0,01)
herri administrazio programa 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia